Acasa | Asociatii turism | Linkuri turism | Stiri | Targuri turism | Reviste turism | Hoteluri Bucuresti | Fotografii |
  Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |
  Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar
| Contact
Litoral 2016 Grecia| Oferte litoral 2016 Grecia | Oferte litoral 2014 Romania| Cazare litoral Romania
vrem un like! blog INFOTRAVELROMANIA Twitter InfoTravelRomania YouTube InfoTravelRomania
 
  Oferte cu plecare din Cluj si Bucuresti: TUNISIA hotel 2* BB de la 129 eur + taxe, EGIPT - HURGHADA - hotel 3* DP de la 279 eur + taxe, EGIPT - SHARM EL SHEIKH - hotel 3* DP de la 339 eur + taxe, TURCIA - ANTALYA hotel 4* AI de la 369 eur + taxe. Detalii pe www.bestreisen.ro
 




Low cost vs. companiile de linie, sau de ce sa platesti mai putin pentru acelasi produs, la aceleasi standarde

Un bilet de avion costa exact atat cat este dispus pasagerul sa plateasca – incepand chiar de la 0 E. O singura constrangere : sa-si planifice din timp calatoria, pentru a beneficia de cele mai mici preturi posibile

Intro:
SkyEurope a fost fondata la data de 6 septembrie 2001 de Christian Mandl si Alain Skowronek si este cea mai mare companie aeriana low-cost si low-fare din Europa Centrala si de Est, avand baze operationale proprii in Viena, Bratislava, Budapesta, Varsovia, Cracovia si Praga.

SkyEurope opereaza o retea de 92 rute pe 39 de destinatii in 19 tari europene si are in prezent o flota de 14 aeronave Boeing 737-700 Noua Generatie. Pana la sfarsitul anului 2011 SkyEurope va opera cu o flota de  32 aeronave Boeing 737-700 Noua Generatie. SkyEurope are peste 850 angajati si este listata la bursele din Viena si Varsovia din data de 27 septembrie 2005. 
Aeronavele Boeing 737-700 Noua Generatie sunt echipate cu scaune de piele de 30 inch (mai largi decat cele traditionale), cu sistem special de navigatie si ofera un confort sporit pasagerilor si personalului navigant. Cateringul la bord este contra cost dar ofera o gama larga de produse (info pe http://www1.skyeurope.com/EN/Default.aspx?CatID=69).

Sky Europe este prezenta in  Romania din decembrie 2005 si pana la inceputul anului 2007 a operat o singura destinatie, Bucuresti – Bratislava (cu posibilitatea de transfer cu shuttle bus de la Bratislava la Viena). Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, SkyEurope a introdus o noua destinatie pe piata din Romania, Bucuresti – Roma (aeroportul central Fiumicino) iar din 25 martie 2007, odata cu deschiderea unie noi baze operationale  la Viena, cursa Bucuresti – Bratislava a fost inlocuita cu Bucuresti – Viena. Din Viena sunt posibile conexiuni catre alte 22 destinatii europene printre care Barcelona, Amsterdam, Brussels, Paris Orly, Atena, Sofia, Nisa, Venetia, Larnaca, Pisa(Florenta), Tesaloniki, Zadar, Rimmini, Split si Dubrovnik si mai nou Lisabona si Insbruk. Pasagerii romani au posibilitatea sa faca transfer din Viena la Bratislava, de unde pot avea conexiuni catre nordul Europei (Londa, Dublin, Copenhaga, etc). Avand in vedere ca peste 70% dintre persoanele interesate de zboruri cu avionul in Europa, care locuiesc in vestul, nord-vestul, centrul si chiar nord-estul tarii prefera sa foloseasca serviciile SkyEurope de pe Aeroportul din Budapesta, anuntam ca de aici sunt posibile conexiuni catre toate orasele europene insemnate si de asemenea, in sezon, chartere  catre statiuni litorale sau montane de renume.

avion SKY EUROPE avion SKY EUROPE avion SKY EUROPE zbor cu SKY EUROPE

Info promo:
SkyEurope organizeaza in mod constant promotii: in fiecare saptamana, de miercuri pana duminica, sunt active promotii diverse, foarte apreciate de clientii nostri. SkyEurope prefera sa anunte tariful biletelor promotionale, si nu un procent de discount, pentru ca in acest fel pasagerul intelege impactul imediat asupra buzunarului sau:  sunt oferite spre vanzare bilete avand costuri de 0 E, de 0,01 E, de 6 E ori sunt oferite 2 bilete la pret de 1, ori sunt oferite bilete la costuri care au legatura cu diferite evenimente interne (de pilda, la aniversarea de 5 ani, am avut 555.555 bilete la pret de 5 E). Au fost promotii de tipul “copiii calatoresc GRATUIT (promotie valabila pentru copii de pana in 14 ani, insotiti de cel putin un adult), iar in aceasta saptamana si saptmana viitoare sunt promotii pentru 100.000 de bilete pentru orarul de vara (pana in 29 octombrie octombrie)pentru Roma si Viena la pret de 29 Euro / pret pe segment, in functie de disponilbitate. 


De asemenea, au fost puse in vanzare biletele pentru orarul de iarna/ primavara cu preturi care pornesc de la o,o1 E / segment + taxe (bilete cu pret de 29 E /segment CU TOT CU TAXE). Taxele de aeroport sunt in valoare de 48,35 E pentru un zbor dus intors la Roma (aeroportul central Fiumicino), de pe Baneasa si de 59,19 E pentru un zbor dus intors la Viena. (Daca biletele sunt cumparate prin intermediul call center sau prin biorul care ofera servicii de ticketing din aeroport, costul biletului creste cu 12 E pe bilet. Agentiile de turism pot vinde biletele cu orice comision doresc, peste pretul anuntat pe site-ul skyeurope).

Toate aceste promotii trebuiesc, desigur, privite ca instrumente de marketing care au o dubla misiune: 1. acestea sunt in directa legatura cu principiul de functionare eficienta a unei companii low cost: cu cat mai in avans fata de data calatoriei se cumpara biletele, cu atat mai ieftine sunt acestea si 2. aceasta modalitate de vanzare, care este in spritul democratizarii calatoriilor aeriene, ofera unui numar tot mai mare de persoane posibilitatea de a se familiariza cu acest tip de transport, pentru a intelege cat de comod, rapid si ieftin este sa sa calatoresti cu avionul.  

Faptul ca promotiile sunt aplicate tuturor curselor, in functie de disponibilitatea la bord, pentru perioade, desigur, anuntate, atat in ceea ce priveste rezervarile cat si in ceea ce priveste zborurile, a facut posibil ca SkyEurope sa fie intr-adevar considerat LIDER DE PRET LA NIVEL EUROPEAN. Si aceasta in conditiile in care serviciile oferite sunt de cea mai buna calitate. Pentru ca, in afara de preturile scazute, exista o multitudine de alti factori care FAC DIFERENTA. In primul rand, nimeni nu vine “sub costuri”. Daca sunt bine concepute, promotiile intorc costurile si genereaza profit. O companie aeriana low-cost ofera bilete la preturi scazute si foarte scazute prin aplicarea unui management performant, inclusiv prin eliminarea unor servicii traditionale oferite pasagerilor. In ceea ce priveste serviciile oferite de SkyEurope, a fost eliminat biletul tiparit – acesta se trimite electronic, pe e-mail, gratuit, sau contra unor taxe, pe fax (1 E) sau pe mesageria telefonului mobil (1,19 E). Un alt serviciu care face diferenta este sistemul de vanzare al biletelor de avion: SkyEurope nu are birouri de vanzare proprii.

despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE

Exista trei modalitati de achizitionare a biletelor: on–line - sistemul de vanzari postat pe www.skyeurope.com fiind extrem de usor de accesat (rezervarea unui bilet dureaza aprox.1 min, plata se face cu card, indiferent daca pasagerul este sau nu posesorul cardului, indiferent in ce moneda este cardul – singurele cerinte sunt validitatea cardurilor acceptate la plata, existenta sumelor solicitate, activarea acestora pentru plati on line. Pasagerul plateste pretul anuntat pe site. Pentru platile cu carduri este folosit sistemul 3D Secure care asigura tranzactiilor online acelasi nivel de securitate ca cele realizate la bancomat sau in mediul fizic, la comerciant. 3D Secure asigura in primul rand ca nici o informatie legata de cardul dumneavoastra nu este transferata sau stocata, la nici un moment de timp, pe serverele noastre, aceste date fiind direct introduse in sistemele Visa si MasterCard. In plus, 3D Secure este un sistem de autentificare a identitatii posesorilor de carduri in mediu electronic. Procesul de autentificare a posesorului cardului se face pe baza codului de securitate cunoscut numai de posesor.

; prin intermediul centrului de rezervari telefonice (call center)- operatorul face rezervarea on-line, valabila pentru 24 de ore, timp in care pasagerul plateste suma aferenta biletului (+ taxa de call center) la orice filiala din tara a bancii partenere (in cazul nostru Raiffesien). 

Desigur, biletele sunt vandute si prin intermediul agentilor revanzatori – agentii de turism, sau agentul care asigura operatiunile la sol in aeroporturile de destinatie (Regional Air Suport asigura aceasta activitate pentru SkyEurope in aeroportul Baneasa sau, pe durata inchiderii acestuia pentru reparatii, pe aeroportul Otopeni). Pe de alta parte, a fost eliminat din costul biletului catering –ul gratuit la bord. SkyEurope asigura o larga gama de produse alimentare si non- alimentare la bord, contra cost (costurile fiind extrem de atractive), insa pasagerul este acela care hotaraste daca doreste sa investeasca in astfel de produse. Un alt criteriu care “tine preturile mici” este aceala al zborurilor scurte, directe, de la punctul A la punctul B (zborurile cu escala presupun operatiuni suplimentare care au costuri ridicate). Daca aleg o destinatie care nu este operata direct, pasagerii cumpara bilete separate si efectueaza personal transferul  de bagaje. In ceea ce priveste aeroporturile de plecare/sosire , o companie low cost opereaza de pe aeroporturi secundare, tocmai pentru a fi indeplinit un alt criteriu, acela al rapiditatii operatiunilor de imbarcare/ debarcare (aeroporturile principale sunt in general aglomerate si au costuri ridicate per operatiune). 

despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE despre SKY EUROPE, foto SKY EUROPE

Cu toate acestea, SkyEurope a avut autoritatea sa negocieze costuri scazute si servicii promote pe majoritatea aeroporturilor principale si acolo unde piata a cerut, au fost preferate acestea in locul celor secundare. In Romania, a fost ales Aeroportul Baneasa, datorita apropierii de centrul Capitalei. In Europa de Vest, majoritatea aeroporturilor din retea sunt cele principale, internationale. Ceea ce face diferenta intre SkyEurope si alte companii low cost este diferenta de clasa a serviciilor, nu numai a celor standard dar si a celor introduse suplimentar. De pilda, desi in mod obisnuit o companie low cost nu ofera posibilitatea rezervarii locului (pentru a se facilita un acces rapid la imbarcare), SkyEurope a introdus acest serviciu contra cost (locul se poate rezerva odata cu biletul, pe site, sau ulterior, prin intermediul call center).  Un alt exemplu: o companie low cost nu ofera accesul pasagerilor la saloanele VIP; SkyEurope ofera, contra cost, aceasta posibilitate celor care doresc acest serviciu suplimentar. Mai mult, SkyEurope a dezvoltat pe platforma website-ului propriu servicii conexe, taxate separat, pentru transfer auto, pentru rezervare la hoteluri de diferite stele (partenerul SkyEurope fiind renumitul Octopus), asigurari diverse, etc. La urma, dar nu in ultimul rand, flota de aeronave noi, Boeing 737-700 Noua Generatie, echipate cu scaune de piele de 30 inch si cei mai buni piloti din Europa, alaturi de un personal de insotire la bord instruit la cele mai inalte standarde, prietenos si gata sa rezolve orice problema solicitata de pasageri in timpul zborului.

Pentru orarul de vara (pana in 29 octombrie), cursele operate direct din Romania vor ramane in continuare Viena si Roma. Din 29 octombrie, cursa de Viena va fi operata de 2 ori pe zi, dimineata si dupa-amiaza.. De altfel, cei care se inscriu pe site-ul www.skyeurope.com si se aboneaza la newsletter sunt informati instant depre noile curse introduse in retea, despre promotii si noi produse dezvoltate pentru pasageri.

Un alt exemplu de produs menit sa creasca gradul de satisfactie al clientilor:  SkyEurope a dezvoltat un produs care se adreseaza direct si nemijlocit companiilor si care este un adevarat centru de profit si un mijloc modern de optimizare si de previzionare a bugetelor alocate transportului.

SkyAbo Flexi ofera clientilor nostri posibilitatea de a cumpara pachete de bilete nenominale, avand valabilitate 1 an de zile, pret fix garantat pentru 1 an de zile si toate conditiile de calatorie flexibile (orice schimbari de date, de destinatii / solicitate in cadrul pachetului/ de nume de pasager nu sunt taxate suplimentar dupa rezervarea biletului, orice anulare din dorinta pasagerului nu duce la pierderea biletului, ci la pastrarea acestuia in voucherul valoric). Pachetul minim de bilete are 25 de calatorii dus intors, iar pachetul maxim este, desigur, nelimitat. Rezervarea biletelor se face on line, partenerul nostru primeste un ID si o parola si acceseaza o arie dedicata special, Business to Business logare. Lunar, sistemul trimite rapoarte de vanzare, astfel incat clientul stie in orice moment ce a cumparat si ce mai are de cheltuit. Avem deja clienti mari, care in mod traditional calatoreau pana acum cu companii de linie si care au inteles ca este in avantajul lor si al angajatilor lor sa ne aleaga pe noi. Repet, bunul renume dobandit in 5 ani de operare in Europa a contat foarte mult, pentru ca sistemul low cost nu este inca, indraznesc sa spun, perceput ca un sistem de management, de democratizare a zborului in sensul avantajului pentru pasageri. Toate datele de interes (inclusiv datele de contact ale call center Romania) sunt postate pe www.skyeurope.com.
____________________________

Ceea ce este extraordinar este faptul ca prezenta companiilor multinationale low cost pe piata din Romania ofera posibilitatea DE A ALEGE, de a ne alege compania cu care zburam, de a ne alege destinatiile in functie de o multitudine de criterii (pretul fiind doar unul dintre acestea), de a hotari locul unde vrem sa ne petrecem o vacanta, un weekend, sau pur si simplu locul in care plecam doar pentru o cafea sau pentru cumparaturi. Este de asemenea extraordinar faptul ca acum este atat de usor si de convenabil sa calatoresti doar pentru a fi prezent la un concert in Viena sau pentru a-ti cumpara o pereche de pantofi din Roma, pentru a bea o cafea cu scortisoara sau a manca o inghetata de la “mama ei” .

Datorita patrunderii companiilor low cost pe piata din Romania (si se anunta noi si noi operatori interesati de aceasta zona) avem acum practic aceleasi posibilitati de transport aerian ca si vecinii nostri europeni. Ceea ce trebuie sa invatam noi este sa ne planificam timpul (pentru a beneficia de cele mai bune preturi) – repet, cu cat mai inainte fata de data calatoriei sunt cumparate biletele, cu atat mai convenabil este pretul acestora!) si sa fim mai deshisi la nou: la urma urmei, o calatorie cu avionul, in aceste conditii, nu mai este un lux, ni-l putem permite, trebuie sa ni-l permitem pentru a vedea ceea ce am tanjit atata timp sa vedem: Europa, cu oameni apartinand unei culturi similare, avand  comportamente si atitudini care ne pot influenta sau pe care le putem influenta.

Din ce in ce mai mult, casa noastra nu mai este, nu mai trebuie sa fie, nici in Drumul Taberei, nici in Pipera; Europa este casa noastra si este grozav faptul ca nu ne mai opreste nimeni si nimic (nici macar un venit modest) sa calatorim, sa experimentam, sa ne deschidem mintea, sa ne bucuram, sa vedem cu ochii nostri lucruri despre care doar am citit, sa simtim, cu bune si mai putin bune, cum e se fii cetatean European cu drepturi depline. Inclusiv acela de a calatori liber.

Va asteptam cu prietenie la bordul aeronavelor SkyEurope!

  back to top
Site-uri in reteaua InfoTravelRomania:
oferte litoral Romania litoral Grecia litoral Bulgaria litoral Turcia oferte cazare Ungaria InfoTraveRomania Blog
vacante Italia litoral Spania vacante Austria litoral Malta, oferte vacante Malta InfoTraveRomania .com
Oferte all inclusive de pe litoral Bulgaria 2025 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria 2025; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite; Pomorie; Nessebar | oferte vacante Grecia
Contact portal turism InfoTravelRomania: 0723 286 309 | office [@] infotravelromania.ro |