InfoTravelRomania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !
Acasa | Asociatii turism | Linkuri turism | Stiri | Targuri turism | Reviste turism | Hoteluri Bucuresti | Fotografii |
  Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |
  Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar | Contact
Litoral 2016 Grecia| Oferte litoral 2016 Grecia | Oferte litoral 2014 Romania| Cazare litoral Romania
vrem un like! blog INFOTRAVELROMANIA Twitter InfoTravelRomania YouTube InfoTravelRomania
 
  Oferte exotice de REVELION cu plecare din Bucuresti/Budapesta: Kenya - Hotel 3* cu All Inclusive de la 1.419 Euro + taxe/ 7 nopti, Thailanda - Hotel 3* cu mic dejun de la 1.079 Euro + taxe/ 11 nopti, Gran Canaria - Hotel 3* cu demipensiune de la 849 Euro + taxe/7 zile, Tenerife - Hotel 4* cu demipensiune de la 679 Euro + taxe/ 7 nopti.Detalii pe www.bestreisen.ro
 




Interviu cu Gabriel Ionescu, directorul general al Happy Tour
[4 mai 2009 - 10 mai 2009]
Autor: Carmen Neacsu, ziarul Financiarul

Provocarea anului va fi sa crestem afacerea intr-o piata care scade vizibil

Gabriel Ionescu, directorul general al Happy Tour, cea mai mare agentie de turism din Romania   

Gabriel Ionescu, directorul general al Happy TourGabriel Ionescu, directorul general al Happy Tour,Vorbeste, intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru „Financiarul“, despre provocarile si planurile sale de viitor la carma celei mai mari agentii de turism din Romania. Happy Tour va continua sa se focalizeze si in 2009 pe turismul de afaceri si va introduce in oferta sa noi servicii, specifice crizei economice: planuri de economisire,

monitorizarea stricta a politicilor de travel ale companiilor cliente, destinatii cu buget redus. Happy Tour intentioneaza sa investeasca in dezvoltarea segmentului de incoming. „Speram ca pana la sfarsitul anului rezultatele sa se vada“, spune Gabriel Ionescu. Pentru urmatorii cinci ani, Happy Tour mizeaza pe mentinerea pe prima pozitie in top si pe „o cota de piata usor marita“.

„Financiarul“: Ati venit de la Medicover la Happy Tour, in aceeasi pozitie. Acum, dupa cateva luni la conducerea Happy Tour, ne puteti spune daca ati gasit un numitor comun al celor doua domenii?
Gabriel Ionescu: Ambele companii sunt in domeniul serviciilor, unde accentul se pune pe calitate si urmarirea in detaliu a fiecarui aspect, astfel incat gradul de satisfactie al clientilor sa fie cat mai mare.

Care a fost cea mai mare provocare a dvs. la Happy Tour pana acum?

Evident ca situatia economica actuala reprezinta cea mai mare provocare pentru orice manager. In domeniul turismului, efectul crizei este mult mai mare decat, poate, in alte domenii, precum sanatatea sau alimentatia, care, vrem nu vrem, merg inainte.

Cum credeti ca va evolua piata turistica autohtona in 2009?
Anul 2009 va fi unul foarte greu pentru intreaga economie romaneasca, iar turismul nu va face exceptie. Desi primele luni au inregistrat scaderi importante, de 30%-40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cred, sper ca in a doua parte a anului afacerile se vor redresa si nevoia reala de calatorie de afaceri sau de vacanta va genera revenirea usoara la valori apropiate de cele inregistrate in 2008.

Unii vorbesc despre falimentul unor agentii mai mici, altii despre intentii de cumparare sau alt tip de investitii. Credeti ca vor fi situatii spectaculoase din acest punct de vedere?
Marginile de profit din turism sunt foarte mici, in timp ce se vehiculeaza valori foarte mari. In acest sens, riscul financiar conferit de variatia cursului valutar, conditiile de creditare precum si administrarea fluxului de numerar sunt extrem de importante. Firmele care nu vor presta un management performant si nu vor acorda o foarte mare atentie tuturor detaliilor financiare vor intra intr-un dezechilibru care poate deveni si fatal, pe fondul restrangerii activitatii din domeniul turismului. Putem sa ne asteptam si la falimente, dar, sincer, nu doresc nimanui asa ceva. In plus, se pot crea efecte in lant care vor influenta intreaga industrie de turism.

Businessul Happy Tour va fi sau nu influentat de criza?
Ca orice firma din Romania, si Happy Tour este influentata de criza. Influenta vine atat din conditiile noi de piata in care suntem obligati sa adoptam reguli de operare noi, poate mai stricte. Pe de alta parte, si constructia pietei ne obliga sa fim mult mai competitivi si activi pe piata.

Ce obiective va propuneti pentru acest an? Pe ce anume mizati, pe largirea portofoliului, lansarea de noi produse, scaderi de preturi?

Happy Tour va continua sa se focalizeze pe turismul de afaceri si evident vom veni cu servicii noi, specifice crizei economice: planuri de economisire, monitorizarea stricta a politicilor de travel ale companiilor cliente, destinatii cu buget redus si multe altele.

Care credeti ca va fi cea mai mare provocare pentru Happy Tour in acest an sau pe termen mediu?

Cea mai mare provocare a Happy Tour in 2009 va fi sa crestem afacerea intr-o piata care scade vizibil.

Cu cat anume este posibil sa scada piata autohtona a serviciilor turistice in acest an?
Nu cred sa existe cineva care sa stie cu exactitate cand se va opri caderea economica mondiala si ce efecte vor fi in Romania. Cert este ca inca nu am ajuns la fundul sacului si cu totii speram ca situatia sa se stabilizeze in perioada verii.

Ne vorbeati recent de fidelizarea printr-o serie de servicii conexe care completeaza simplele rezervari cu un pachet atractiv, inclusiv creditarea. Ne puteti da mai multe exemple in acest sens?
Principala arma in fidelizarea clientilor consta in respectarea cerintelor lor si adaptarea continua a serviciilor noastre la nevoile momentului. Nu as dori sa detaliez, deoarece consider ca aceste elemente ne diferentiaza fata de competitie si nu ar fi bine pentru Happy Tour sa destainui aceste secrete.

Happy Tour are un nume greu in piata pe care o domina. Va mai fi de-ajuns pe viitor sa detii un astfel de brand? Ce anume intreprindeti pentru a-l consolida in acest an si pe termen mediu?

Categoric ca brandul Happy Tour, ce a fost construit de peste 12 ani, are o valoare importanta pentru companie, care transmite un mesaj de seriozitate, de calitate inalta a serviciilor, precum si garantia unei oferte optime pentru clientii nostri. Brandul Happy Tour va fi ingrijit cu atentie si in continuare si vom relansa imaginea sa atat prin instrumente virtuale (internet), cat si cu campanii bine directionate pe segmentul de turism corporatist.

Aveti in plan anumite investitii,de exemplu in modernizarea platformei informatice sau achizitii?
Investitia in tehnologie si in oameni face parte din obiectivele majore ale Happy Tour in 2009. Poate acum, cand incarcarea este mai mica, este timpul ideal sa faci imbunatatiri tehnologice si sa cresti cunostintele si abilitatile echipei.

Aveti, sa inteleg, in plan sa angajati oameni sau sa investiti in programe de perfectionare? Cat anume?
Intr-un an dificil, este perioada cea mai potrivita sa investesti in profesionalismul oamenilor si al tehnologiei ce aduce o crestere a eficientei companiei. Avem un buget bine definit in dezvoltarea oamenilor si a instrumentelor de lucru.

Unde vedeti Happy Tour peste cinci ani?
Peste cinci ani, Happy Tour isi va consolida pozitia de lider pe piata serviciilor turistice de afaceri, din punctul de vedere al calitatii serviciilor prestate, al randamentelor si al performantei financiare, probabil si cu o cota de piata usor marita.

Acesta este un scenariu de crestere usoara a cotei de piata optimist sau pesimist?

Un scenariu realist.

Care este in acest moment cota Happy Tour de piata?
In acest moment nu exista niciun studiu de piata independent care sa masoare piata de turism pe diversele ei componente: corporate, evenimente, vacante. Asa ca nu pot sa va spun dintr-o sursa transparenta si independenta care sunt cotele de piata.

Cum s-a modificat comportamentul de consum de produse turistice al romanilor dupa aparitia crizei?

Nu numai romanii, intreg mapamondul este afectat de criza. Clientii sunt mai precauti, amana luarea deciziilor de cumparare a serviciilor turistice si sunt mult mai atenti la toate detaliile serviciilor cumparate, astfel incat balanta calitate-pret sa fie optima.

V-am intrebat aceasta pentru ca operatorii de turism spun ca romanii sunt, sau au fost, niste turisti care se dovedesc destul de cheltuitori, raportat la alte nationalitati...
Romanii nu sunt cu nimic mai putin pretentiosi sau mai risipitori decat alte popoare, ci doar stiu sa se bucure mai intens in vacanta lor si nu pierd oportunitatea de a se simti bine indiferent de bugetul disponibil pentru vacanta.

Care credeti ca va fi cel mai afectat segment de pe piata turistica autohtona?
Segmentul de vacanta in strainatate cu bugete mici si mijlocii va fi, cred, cel mai afectat. Cred ca greul crizei va fi dus de clasa de mijloc, care isi va reduce considerabil bugetul disponibil calatoriei de vacanta.

Care a fost cifra de afaceri a Happy Tour in 2008 si ce va propuneti pentru 2009?
Anul trecut, Happy Tour a ajuns la o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro (cifra neauditata inca), iar pentru 2009 scenariul optimist prevede o crestere de 5%.

Care sunt principalele segmente de piata pe care mizati in 2009?

Segmentul pe care ne focalizam este cel de turism de afaceri.

Ce se mai poarta pe business travel in acest an, anumite destinatii, servicii? Cum au evoluat bugetele?
Bugetele de corporate travel au fost reduse destul de mult, in linie cu reducerea generala a cheltuielilor firmelor. Totusi, exista o limita sub care reducerea bugetelor de turism corporatist poate influenta negativ activitatea lor curenta.

Am vazut in oferta Happy Tour pachete pentru incoming in Romania. Cum sta cererea pe acest segment?
Happy Tour nu a fost recunoscuta ca o firma de incoming, desi a avut clienti si continua sa promoveze aceasta linie de business. Happy Tour intentioneaza sa investeasca in dezvoltarea acestei directii si speram ca pana la sfarsitul anului rezultatele sa se vada.

Poate profita tara noastra in urma acestei crize, prin atragerea unui numar mai mare de straini, pe anumite segmente?
Paradoxal, Romania era considerata destul de scumpa fata de ce oportunitati sunt pe piata turistica. De aceea, numarul turistilor straini a fost relativ mic. Acum, cu aceasta criza, multe companii din industria turismului au realizat ca perioada in care pretul era pus cat mai mare, calitatea serviciilor era la intamplare si ordinea si disciplina erau optionale. Acea vreme a trecut si acum incep sa se alinieze la standardele si preturile competitive. Imi place sa cred ca Bucurestiul si Romania vor incepe sa devina atractive in urma acestei crize.

Pentru unii, criza reprezinta o oportunitate, cel putin la nivel declarativ. Cum o vedeti dvs.?
Happy Tour este pregatita sa ofere in 2009 pachete de servicii potrivit asteptarilor clientilor corporatisti, si anume un management transparent al bugetului de travel, respectarea politicilor de travel individuale ale clientilor corporatisti, precum si un program de management al costurilor de travel astfel incat sa se optimizeze utilizarea bugetului de travel disponibil.

50 de milioane de euro cifra de afaceri in 2008

  • Happy Tour este cea mai mare agentie de turism autohtona, care a facut, catre finele anului 2007, obiectul unei tranzactii-record, dupa ce fondatorul acesteia, Nicolae Demetriade, a vandut-o catre compania de investitii GED.
  • Tranzactia a fost estimata la aproximativ 10 milioane de euro.
  • Anul trecut, Happy Tour a ajuns la o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro (cifra neauditata inca), iar pentru 2009 scenariul optimist prevede o crestere de 5%.

 

  back to top
Site-uri in reteaua InfoTravelRomania:
oferte litoral Romania litoral Grecia litoral Bulgaria litoral Turcia oferte cazare Ungaria InfoTraveRomania Blog
vacante Italia litoral Spania vacante Austria litoral Malta, oferte vacante Malta InfoTraveRomania .com
Oferte all inclusive de pe litoral Bulgaria 2025 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria 2025; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite; Pomorie; Nessebar | oferte vacante Grecia
Contact portal turism InfoTravelRomania: 0723 286 309 | office [@] infotravelromania.ro |