|
Noul
contract de calatorie( 22 aprilie 2005)
ca sa-l descarci
Data afisarii 28 octombrie 2005
1.4. Ordinul nr. 516/12.04.2005 pentru aprobarea contractului
– cadru de comercializare pachete de servicii turistice, contine
si prevederi obligatorii referitoare la contractul incheiat intre agentia
de turism vanzatoare si agentia de turism organizatoare a pachetului de
servicii turistice, precum si la chemarea in garantie a agentiei organizatoare
a pachetului de servicii turistice pentru plata eventualelor despagubiri
solicitate de turisti, ca urmare a neexecutarii obligatiilor contractuale
din vina organizatorului.
Neincluderea in contractul dintre agentia vanzatoare si organizatoare
a prevederilor prezentate mai sus se sanctioneaza cu suspendarea temporara
a licentei de turism (pana la remedierea faptelor constatate).
Extras
din OMTCT nr. 516/2005:
Art. 2. - (1) În contractul încheiat între agentia
de turism vânzatoare si agentia de turism organizatoare a pachetului
de servicii turistice este obligatoriu sa fie prevazuta o clauza prin
care sa se stabileasca raspunderea agentiei organizatoare fata de agentia
vânzatoare cu privire la buna executare a pachetului de servicii
turistice.
(2) În temeiul clauzei prevazute la alin. (1), agentia de turism
vânzatoare are dreptul sa cheme în garantie agentia de turism
organizatoare a pachetului de servicii turistice pentru plata despagubirilor
solicitate de turist ca urmare a neexecutarii obligatiilor contractuale
din vina organizatorului.
Art. 3. - (1) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sanctioneaza
potrivit art. 8 alin. (1) lit. a) din Hotarârea Guvernului nr. 238/2001
privind conditiile de acordare a licentei si brevetului de turism, cu
modificarile ulterioare. (2) Constatarea contraventiilor si aplicarea
sanctiunilor se realizeaza de personalul de specialitate din cadrul Autoritatii
Nationale pentru Turism. …………………..
CONTRACT-CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. .......... din ...........
Partile contractante
S.C………………….., cu sediul în
…………., str. …………………………..,
cod unic de înregistrare ……….., titulara a Licentei
de turism nr. ….., pentru Agentia de Turism …………………….,
cu sediul în ……………………………………….,
reprezentata prin ……………………….
în calitate de administrator, denumita în continuare Agentia,
si turistul/reprezentantul turistului,
domnul/doamna ...............……………………….,
domiciliat/domiciliata în ...........……….…………...,
telefon fix………………..mobil............………..,
posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria ....…
nr. ...........…..., eliberat/eliberata de ..............….
la data de ...........……......., au convenit la încheierea
prezentului contract.
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de catre
Agentie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher,
bilet de odihna tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract,
si eliberarea documentelor de plata.
II. Pretul
Pretul contractului este ……………………...
si cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agentiei
si T.V.A. Avansul este de......………...lei, iar plata
finala se va face pâna la data de ...................…..
III. Drepturile si obligatiile Agentiei
1. În cazul în care Agentia este nevoita sa modifice una
dintre prevederile esentiale ale contractului, are obligatia sa informeze
turistul cu cel putin 15 zile înainte de data plecarii.
2. Agentia poate sa modifice pretul contractului, în sensul majorarii
sau micsorarii, dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a
variatiilor costurilor de transport, ale redeventelor si ale taxelor
aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în
porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori ale cursurilor de
schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, dupa începerea calatoriei turistice,
o parte importanta din serviciile turistice prevazute în contract
nu este realizata sau Agentia constata ca nu le va putea realiza, aceasta
este obligata:
a) sa ofere turistului alternative corespunzatoare în vederea
continuarii calatoriei turistice fara majorarea pretului, respectiv
serviciile turistice oferite sa fie de aceeasi calitate si cantitate;
b) sa restituie turistului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile
turistice achitate si cele efectiv prestate în timpul calatoriei
turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative
corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive întemeiate,
sa asigure fara costuri suplimentare transportul retur al turistului
la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta si, dupa caz,
despagubirea pentru serviciile neprestate.
4. Agentia este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate
prin contract, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasa
a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza turistului;
b) când neîndeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze
de forta majora sau unor împrejurari pe care nici Agentia, nici
prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificari
de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor
de transport etc.).
5. Agentia are obligatia sa furnizeze în scris turistului, în
termen de …..... zile înainte de data plecarii, urmatoarele
informatii:
a) orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul
ce urmeaza sa fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele
de transport incluse în contract;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax ale reprezentantei
locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, în lipsa
acesteia, un numar de apel de urgenta care sa îi permita contractarea
organizatorului si/sau a detailistului;
c) pentru calatoriile minorilor neînsotiti de parinti, informatii
care sa permita parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul
sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului.
IV. Drepturile si obligatiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate sa participe la calatoria
turistica, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane
care îndeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii
turistice contractat, cu obligatia de a anunta în scris Agentia
cu cel putin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest
caz Agentia reziliaza contractul cu turistul care cesioneaza contractul
si încheie un alt contract cu noul turist. Pentru calatoriile
individuale, în cazul în care mijlocul de transport este
avionul, transferul poate fi efectuat numai daca exista posibilitatea
transferarii locului de zbor. Turistul care cedeaza pachetul sau de
servicii, precum si cesionarul sunt responsabili în mod solidar
la plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare
aparute cu ocazia acestei cedari.
2. În cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament, turistul
are obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor în
România, respectiv: în statiunile de pe litoral, cazarea
se face la ora 18,00 a zilei de intrare si se termina la ora 12,00 a
zilei înscrise pe voucher ori pe biletul de odihna si/sau de tratament;
în statiunile din tara, altele decât cele de pe litoral,
cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare
si se termina cel târziu la ora 12,00 a zilei urmatoare celei
înscrise pe bilet.
3. În cazul în care preturile stabilite în contract
sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având
dreptul la rambursarea de catre Agentie a sumelor platite.
4.1. Turistul este obligat sa comunice Agentiei, în termen de
5 zile calendaristice de la primirea înstiintarii prevazute la
cap. III pct. 1, hotarârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fara plata penalitatilor; sau
b) acceptarea noilor conditii ale contractului.
4.2. În cazul în care turistul reziliaza contractul sau
Agentia anuleaza calatoria turistica înaintea datei de plecare,
turistul are dreptul:
a) sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de
calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie;
b) sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioara,
propus de Agentie, cu rambursarea imediata a diferentei de pret;
c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea
contractului.
4.3. În toate cazurile mentionate turistul are dreptul sa solicite
Agentiei si o despagubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului
initial, cu exceptia cazurilor în care:
a) anularea s-a facut datorita nerealizarii numarului minim de persoane
mentionat în contract, iar Agentia a informat în scris turistul
cu cel putin 15 zile calendaristice premergatoare datei plecarii;
b) anularea s-a datorat unui caz de forta majora (circumstante imprevizibile,
independente de vointa celui care le invoca si ale caror consecinte
nu au putut fi evitate în ciuda oricaror eforturi depuse, în
aceasta nefiind incluse suprarezervarile, caz în care responsabilitatea
revine companiei aeriene);
c) anularea s-a facut din vina turistului.
5. Turistul are dreptul sa rezilieze în orice moment, în
tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care
rezilierea îi este imputabila, este obligat sa despagubeasca Agentia
pentru prejudiciul creat acesteia, cu exceptia cazurilor de forta majora
definite conform legii.
Daca turistul solicita schimbarea hotelului, structurii camerelor sau
a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea contractului,
cu aplicarea penalitatilor legale la momentul respectiv, si încheierea
unui nou contract.
6. Turistul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa
de statiune, taxa de salubrizare, precum si alte taxe locale, fara a
putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.
7. Turistul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere
actele sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat
(voucher, bilet de odihna si/sau de tratament), în vederea acordarii
serviciilor turistice.
V. Renuntari, penalizari, despagubiri
1. În cazul în care turistul renunta din vina sa la pachetul
de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza
Agentiei penalizari dupa cum urmeaza:
a) ….. din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face
cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecarii;
b) …. din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face
în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecarii;
c) ….. din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face
într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau
pentru neprezentarea la program.
2. Pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii
sindicale, Agentia va face restituiri numai în baza cererilor
de renuntare contrasemnate si stampilate de reprezentantul organizatiei
sindicale.
3. În cazul în care o ambasada refuza sa acorde viza de
intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor
retine toate taxele achitate de Agentie prestatorilor directi, precum
si cheltuielile de operare proprii acesteia.
4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul
statului în care se realizeaza pachetul de servicii turistice
refuza sa se mai întoarca în România si autoritatile
din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, turistul
respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5. Penalizarile echivalente cu pretul contractului se aplica si în
cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul
de plecare, daca nu poate pleca în calatorie pentru ca nu are
actele în regula sau daca este întors de la granita de catre
politia de frontiera.
6. Turistul trebuie sa depuna în scris cererea de renuntare la
pachetul de servicii turistice, cu numar de înregistrare la Agentia
la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renuntare
nu este luata în considerare.
7. Agentia va acorda despagubiri în functie de gradul de nerespectare
a obligatiilor din contract.
VI. Reclamatii
1. În cazul în care turistul este nemultumit de serviciile
turistice primite, acesta are obligatia de a întocmi o sesizare
în scris, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate
la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice
contractat, ce se va transmite prompt atât Agentiei, cât
si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).
2. Atât Agentia, cât si prestatorul de servicii turistice
vor actiona imediat pentru solutionarea sesizarii. În cazul în
care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, turistul
va depune la sediul Agentiei o reclamatie în scris, în termen
de maximum ... zile calendaristice de la încheierea calatoriei,
Agentia urmând ca, în termen de .... zile calendaristice,
sa comunice turistului despagubirile care i se cuvin.
VII. Asigurari – Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor
de repatriere si/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilitatii
sau falimentului Agentiei la Societatea de Asigurare ...........................
din localitatea .....………........, str. ......………........
nr. ….., telefon .....…....……., fax ......….............
.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract
de asigurare, care sa acopere taxele de transfer, sau a unui contract
de asistenta care sa acopere taxele de repatriere în caz de accidente,
de boala sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
VIII. Documentele contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt
urmatoarele:
a) voucherul, biletul de odihna-tratament, biletul de excursie, dupa
caz;
b) programul turistic, în cazul actiunilor turistice.
IX. Dispozitii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în doua exemplare,
câte unul pentru fiecare parte.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în
conformitate cu prevederile prezentului contract si cu respectarea prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare
a pachetelor de servicii turistice, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 631/2001, cu modificarile ulterioare.
3. Contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau
alt înscris, daca turistul este informat despre aceasta si daca
documentul contine informatiile prevazute de art. 10 alin. (2) din Ordonanta
Guvernului nr. 107/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 631/2001, cu modificarile ulterioare.
Agentia,
Denumire agentie
Reprezentant
Stampila
|
Turist,
Numele ........................………
Prenumele .....................……... |
|