infotravelromania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !..
oferte ieftine Grecia, sejur ieftin Grecia, litoral Grecia
Acasa | Asociatii turism | Linkuri turism | Stiri | Targuri turism | Reviste turism | Hoteluri Bucuresti | Fotografii |
  Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |
  Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar
| Contact
Litoral 2016 Grecia| Oferte litoral 2016 Grecia | Oferte litoral 2014 Romania| Cazare litoral Romania
vrem un like! blog INFOTRAVELROMANIA Twitter InfoTravelRomania YouTube InfoTravelRomania
 
   

CERE OFERTA PERSONALIZATA | CERE VACANTA TA!

adauga acum o stire

Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011
1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010
1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010
1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010
1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul II 2008
01 aprilie - 31 iunie 2008
Trimestrul I 2008
01 ian - 31 martie 2008
Trimestrul IV 2007
01 oct - 31 decembrie 2007
Trimestrul III 2007
01 iulie - 30 septembrie 2007
Trimestrul II 2007
01 aprilie - 30 iunie 2007
Trimestrul I 2007
01 ianuarie - 31 martie 2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie 2006
Trimestrul III 2006

01 iulie - 30 septembrie 2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie 2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie 2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie 2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie 2005
Trimestrul II 2005

01 aprilie - 30 iunie 2005
Trimestrul I 2005

01 ianuarie - 31 martie 2005
Trimestrul IV 2004

01 octombrie - 31 decembrie 2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie 2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie 2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie 2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie 2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie 2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie 2002


Stiri turistice: 01 iulie 2005 - 30 septembrie 2005


Ovidiu Iuliu Marian este noul presedinte al ANT
Odata cu publicarea in Monitorul Oficial a deciziei de eliberare din functie a lui Marius Sorin Crivtonencu, la presedintia Autoritatii Nationale pentru Turism a venit Ovidiu Iuliu Marian.
29 septembrie 2005 ora 22:13

Compania Golden Tulip a semnat un contract de franciza cu hotelul Times
Hotelul Times este al patrulea hotel din Bucuresti afiliat, prin contract de franciza, lantului Golden Tulip.
Hotelul Golden Tulip Times, situat pe bulevardul Decebal, este clasificat la patru stele, dispunand de 70 de camere, restaurant cu 120 de locuri, cafenea cu terasa totalizand 80 de locuri, club cu 100 de locuri in interior si 40 de locuri pe terase si 4 sali de conferinte cu o capacitate de 100 de locuri. Reprezentantii hotelului Times estimeaza pentru acest an un grad de ocupare de 50-60% iar pentru 2006 se asteapta un grad mediu de ocupare de 70% si cifra de afaceri este estimata sa ajunga la 2,2 milioane de euro.

Investitia in hotelul Times se ridica la suma de 6 milioane de euro si apartine societatii Times care pe viitor intentioneaza sa se extinda in domeniul hotelier.

Potrivit declaratiei directorului regional pentru Romania si Moldova al Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts, Paul Marasoiu, compania intentioneaza sa mai incheie anul acesta un contract de franciza pentru un proiect care se afla in constructie dintr-o statiune montana. Acesta a mai declarat ca dupa Bucuresti, acum se orienteaza si spre alte zone ale tarii, in prezent fiind in negocieri cu 6 hoteluri din Cluj, Baia Mare, Constanta si alte trei orase mari din provincie.

Golden Tulip Hospitality BV, cu sedii centrale in Amersfoort - Olanda si Lausanne - Elvetia, cuprinde si compania Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts, care opereaza in franchiza peste 250 hoteluri in 37 de tari, majoritatea localizate in destinatii urbane din Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

Golden Tulip ofera conceptul de franciza prin cele doua branduri, create sa implementeze standardele internationale, pastrand totodata si specificul local: Golden Tulip pentru hotelurile de 4 stele si 5 stele de tip business si resort si Tulip Inn pentru categoria 3 stele cu servicii de baza.
28 septembrie 2005 ora 18:42

Hotelul Bastion si-a deschis portile
Complexul turistic Bastion este situat pe Domeniul Regal Peles si cuprinde un hotel cu 13 camere, bar de zi, club de noapte, terasa, sala de conferinte, curte interioara si spatii de parcare. Sala de conferinte are o capacitate de 100 de persoane, restaurantul are o capacitate de 52 de locuri iar terasa detine o capacitate de aproximativ 25 de persoane.

Directorul general al complexului Bastion, Nicolae Gutu, a declarat ca se doreste prin implicarea investitorilor privati in restaurarea monumentelor istorice, sa se dovedeasca faptul ca turismul romanesc mai are o sansa de afirmare.

Pentru primul an se estimeaza un profit net de 50.000 de euro si un grad de ocupare de 70%. Complexul se adreseaza turistilor high-class iar pretul unei camere este pentru inceput de 65 de euro pe noapte.

Investitorii au incheiat cu Ministerul Culturii un contract de inchiriere pe o perioada de 25 de ani, valoarea chiriei fiind de aproximativ 2.500 de euro pe luna.
22 septembrie 2005 ora 12:28

ANAT nu va participa cu stand la targul ITF 20 – 23 octombrie 2005
Din pacate nemultumirile membrilor asociatiei privind organizarea si desfasurarea targurilor de turism s-au acutizat in ultimul timp, mai ales acum in pregatirea ITF Expo 20 – 23 octombrie 2005.

Sesizarile Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (A.N.A.T) in chestiuni esentiale de principiu nu li s-a acordat atentia cuvenita. Ca o consecinta, un numar semnificativ de mari turoperatori si agentii de turism din prima linie nu vor participa la ITF Expo 20 – 23 octombrie 2005.
Nu va ascundem faptul ca in ceea ce ne priveste avem in vedere si alte variante de organizare a targurilor de turism.
21 septembrie 2005 ora 18:05

Cetatenii romani vor circula mai usor in spatiul Schengen
MAI a hotarat ca suma minima necesara pentru intrarea in tarile spatiului Schengen se reduce de la 100 de euro pe zi la 30 de euro pe zi * La aceasta se mai adauga 150 de euro, necesari pentru a acoperi cheltuielile de transport pana la destinatie si inapoi in Romania * Pasapoartele romanilor care incalca regulile nu vor mai fi confiscate de autoritatile romane fara decizia unui judecator

Romanii care vor sa calatoreasca in afara Romaniei vor avea nevoie de mai putini bani ca pana acum, iar pentru oamenii de afaceri conditiile de obtinere a vizelor s-au simplificat ca urmare a noilor decizii luate de Ministerul Administratiei si Internelor.

Potrivit ordinului ministrului Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, suma minima necesara pentru intrarea in tarile spatiului Schengen se reduce de la o suta de euro pe zi la 30 de euro pe zi. La aceasta suma se adauga suma fixa de 150 de euro, necesara pentru a acoperi cheltuielile de transport pana la destinatie si inapoi in Romania. In plus, ordinul, care va intra in vigoare de la 1 octombrie, prevede si alternative la prezentarea la frontiera a sumelor mentionate.
20 septembrie 2005 ora 20:50

BURSA NATIONALA DE TURISM 2005– SECTIUNEA MUNTE, RURAL, EVENIMENTE
Avem deosebita placere sa va invitam la BURSA NATIONALA DE TURISM 2005– SECTIUNEA MUNTE, RURAL, EVENIMENTE organizata de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, in colaborare cu Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania si Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural, in perioada 12-15 octombrie 2005, in Brasov, la Complex Aro Palace.
Aceasta bursa este singura manifestare din domeniu organizata numai pentru specialisti si are ca scop:
- analiza sezonului 2005
- contractarea locurilor si negocierea tarifelor pentru revelionul 2005/2006 si pentru anul 2006 la statiunile montane, turism rural, circuite, evenimente.
Vor participa prestatori de servicii (hoteluri, restaurante, transportatori) agentiile de turism si tour-operatorii interesati sa incheie contracte pentru anul 2006
In cadrul acestei manifestari tour-operatorii isi vor prezenta oferta de programe pentru revanzare catre agentiile detailiste.
Ne adresam prestatorilor cu rugamintea de a pregati tarifele pentru sezonul 2006 astfel incat sa poata fi semnate contractele inca din aceasta faza, conditie importanta pentru includerea in cataloagele editate de catre agentiile de turism.
Bursa va fi precedata de un INFOTUR al statiunii turistice Predeal al carui program va fi anuntat ulterior.
16 septembrie 2005 ora 19:38

Tichete de vacanta pentru angajati - propunere ANAT

Vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Rosner Herman, a declarat, vineri 09 septembrie 2005, corespondentului MEDIAFAX, ca introducerea cecurilor de vacanta pentru angajati este o necesitate pentru revigorarea turismului în România. Rosner a spus ca ANAT vrea ca acest sistem, similar tichetelor de masa, sa fie introdus din 2006, motiv pentru care a solicitat deja Guvernului luarea masurilor necesare pentru adoptarea unui proiect de lege în acest sens. Vicepresedintele ANAT a aratat ca, daca sistemul acordarii tichetelor de masa poate functiona, atunci si cecurile de vacanta pot fi eficiente. Conform lui Herman, angajatii unor institutii din mai multe tari europene pot beneficia de astfel de cecuri, deductibile fiscal pentru firme precum tichetele de masa. Aceasta masura trebuie luata pentru a revigora turismul intern, a spus Rosner, adaugând ca România are o treime din totalul de resurse pentru tratamente balneo-climaterice din Europa, care însa nu sunt exploatate suficient. "Ar trebui sa punem un accent mai mare pe tratamentele preventive, însa românii nu au bani sa mearga la tratament, dar, cu includerea cecurilor de vacanta, ar putea creste considerabil numarul turistilor", a mai spus vicepresedintele Agentiei Nationale a Agentiilor de Turism. Cartel Alfa a introdus anul trecut în dezbatere parlamentara, cu ajutorul deputatului PSD Octavian Mitu, un proiect de lege privind acordarea de tichete de vacanta salariatilor care vor sa-si petreaca concediul de odihna în România. Sistemul urma sa functioneze pe baza unor varsaminte lunare ale angajatilor constituite într-o perioada între patru luni si 11 luni, si prin contributii ale angajatorilor. Guvernul a respins la acea vreme initiativa legislativa.
14 septembrie 2005 ora 08:03


PHOENICIA GRAND HOTEL 4 ****

Stimata Doamna/ Stimate Domn,

Avem deosebita placere de a va informa ca din luna septembrie, firma Triumf Construct S.R.L., parte a grupului de firme PERLA MAJESTIC GRUP, va deschide in Bucuresti – zona Baneasa unul din cele mai mari hoteluri construite dupa 1990.

PHOENICIA GRAND HOTEL va fi un hotel de 4 stele, cu un amplasament ideal pentru turismul de afaceri si nu numai. Situat in sectorul 1, pe Bd. Alexandru Serbanescu nr. 87 (in imediata vecinatate a Satului Francez), hotelul permite accesul rapid spre zonele de interes major :

- Aeroportul International Henri Coanda – numai 10 minute
- Aeroportul International Baneasa – numai 3 minute
- Centrul expozitional Romexpo – numai 5 minute
- Centrul economico-politic al Capitalei-Piata Victoriei – numai 10 minute

PHOENICIA GRAND HOTEL dispune de :
- 348 camere , 242 camere single (dintre care camere pentru persoane cu handicap si insotitori ai acestora), 80 camere twin, 21 Junior Suite, 3 Executive Suite, 1 Apartament Prezidential, 1 Apartament Imperial

Camerele sunt dotate cu : mobilier cu design clasic si modern, internet de mare viteza gratuit, sistem Pay TV, televizor (53 canale nationale si internationale), telefon cu linie directa (nationala si internationala), sistem de climatizare, minibar, laundry, room service shuttle bus gratuit (de la si catre aeroport si centrul orasului).

- 10 Sali de Conferinta cu o capacitate de 700 locuri (aranjament teatru), dintre care cea mai mare are o capacitate de 160 locuri si cea mai mica 20 locuri
- 4 Restaurante.Crama – bucatarie romaneasca, capacitate 350 locuri, unde in fiecare seara se va organiza program artistic, la care vor participa cele mai importante nume ale show biz-ului autohton
- Restaurant International – bucatarie internationala, salon de breakfast, capacitate 250 locuri, unde se pot organiza evenimente corporate si petreceri private
- Restaurant Libanez – bucatarie traditionala libaneza, capacitate 100 locuri, unde se vor desfasura programe artistice
- Restaurant Italian – bucatarie specific italieneasca, capacitate 100 locuri
- Casino
- Club de noapte, capacitate 100 locuri
- Executive Lounge

De asemenea, hotelul dispune de un modern centru SPA unde gasiti singura Baie Turceasca (hamam – atat pentru doamne, cat si pentru domni), sauna, masaj, fitness si centru de infrumusetare.Hotelul va pune la dispozitia clientilor Dumneavoastra urmatoarele servicii: Rent-a car, Agentie de voiaj, Exchange House, Business Corner, Automat Bancar (ATM).

Avand la baza experienta hoteliera acumulata prin dezvoltarea unitatilor de pe litoral : Majestic Mamaia, Perla Mamaia, Majestic Olimp si Majestic Jupiter, suntem siguri ca va vom oferi atat Dumneavoastra cat si clientilor Dumneavoastra, servicii de inalta calitate si la cel mai bun pret posibil.

Pentru urmatoarele luni, PHOENICIA GRAND HOTEL supune atentiei Dumneavoastra urmatoarea oferta :
- Camera Single 59 EURO/camera/noapte
- Camera Twin 59 EURO/camera/noapte
- Junior Suite 99 EURO/noapte
- Executive Suite 139 EURO/noapte
- Apartament Prezidential 259 EURO/noapte
- Apartament Imperial 359 EURO/noapte

Tarifele includ TVA. Micul dejun, in valoare de 8 EURO/persoana, nu este inclus.Persoana de contact pentru informatii suplimentare si rezervari :Theodora Popescu (0723-390.594), e-mail : phoeniciahotel@yahoo.com S.C. PHOENICIA HOTELS S.A., J40/11733/2005, Cont: RO11BRMA0720072686500000, BANCA ROMANEASCA – Sucursala Baneasa - 06 septembrie 2005

Exportul de servicii turistice si fiscalitatea in turism
sunt cele doua subiecte care au constiuit tema unei conferinte de presa, organizata de ANAT(Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism) Miercuri 31 august 2005 la ore 11.00, la Hotel Majestic din Bucuresti.Conferinta de presa a fost sustinuta de catre Mihai Rajnita - secretar general Federatia Industriei Hoteliere din Romania - F.I.H.R., Gheorghe Fodoreanu - vicepresedinte ANAT, presedintele Comisiei de Incoming, Petre Balas - vicepresedinte ANAT, presedintele Comisiei de Presa, Lascar Ecaterina - vicepresedinte FPTR si Mircea Draghici - secretar general ANAT.
tva in turism
Mihai Rajnita:" sa solicitat mentinerea ratei reduse a TVA pentru cazare si masa pentru a avea o coerenta , sa poti iesi pe piata cu tarife competitive"; " ..pe o piata europeana suntem intr-o competitie si nu putem iesi pe piata cu tarife competitive".

Discutiile au avut si alte directii, insa ideea principala este ca daca TVA va creste la 22% toate tarifele vor creste si Romania va fi scumpa in comparatie cu celele state europene unde tarifele sunt mai mici( cota TVA este mai mica in mai multe state europene).
Acum avem: 19 % TVA- ul la meniul servit( restaurant) si 9 % la cazare.
TVA in alte tari: Bulgaria 7 %, Slovenia 8,5 %, Grecia 8 %, Spania 6 %.
Estimari:
1.TVA scade.Daca TVA - ul va fi de 9 % la meniul servit si de 9 % la cazare tarifele vor fi la fel.
2.TVA la fel. Daca TVA - ul va fi de 19 % la meniul servit ( restaurant) si 9 % la cazare, tarifele vor creste cu 10 - 15 %
3.TVA creste. Daca TVA -ul va creste la 22%, tarifele vor creste cu 15 pana la 20%.Iar toate aceastea se vor reflecta in buzunarul turistului.
opinia unei ziariste:" tarifele cresc in fiecare an cu 10 - 15 % indiferent daca creste sau nu TVA-ul" - 31 august 2005

Descoperiti Sibiul in septembrie

SIBIU
Targul Olarilor – Editia XXXIX

Traditional Ceramics Fair – 39th annual
03 – 04 Septembrie 2005
În perioada 03-04 septembrie, la Sibiu se desfãsoarã cea de-a XXXIX-a editie a Târgului Olarilor. Organizat de Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale "Cindrelul-Junii" , Târgul Olarilor este una dintre manifestarile prestigioase ale urbei care îsi propune pastrarea si perpetuarea valorilor artei populare traditionale a olaritului. Localnicii îsi amintesc cum erau dusi de mânã de pãrinti sau bunici în Piata Micã, unde, cât vedeai cu ochii, erau numai oale, farfurii, cani si alte obiecte din ceramicã. În ultimii ani, centrul de greutate al Târgului s-a mutat în Piata Mare, mult mai generoasã ca spatiu.
Anul acesta datorita lucrarilor de restaurare a centrului istoric târgul se va organiza pe Bvd-ul Corneliu Coposu. "Manifestarea îsi propune sã prezinte anual vizitatorilor evolutia si preocuparile mesterilor olari si ceramisti de la an la an, precum si noutãtile caracteristice fiecarei scoli de olarit din România. De asemenea, se urmãreste si realizarea unui schimb de experienta între participantii la târg".

Pentru detalii puteti contacta:
Silvia Macrea, tel/fax: 0269-215592, director Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale.

From September 3-5, Sibiu will host the 39th annual Ceramics Fair. The Fair is one of the most prestigeous events of the town, and was created to preserve and perpetuate the culture and value of traditional ceramics. Locals remember how their grandmother used to take them as kids to the Piata Mica, where, as far as you could see were displayed pots, utilitarian ware, mugs & other ceramics products. In the last few years, the location of the event was moved to the Piata Mare, due to space restrictions in Piata Mica.
This year, due to the restoration works all over the City Center’s Medieval Town, the fair will be organized on Blvd. Corneliu Coposu, near the old Medieval city walls. The Traditional Ceramics Fair will focus on presenting to visitors the evolution, trends and new products of all Romanian Ceramics Schools.

For more information you can contact:
Silvia Macrea, phone: 0040-269-215592, director County Centre for Promotion and Preservation of Traditional Culture Sibiu.
- 31 august 2005

SIBIU
Festivalul National al Traditiilor Populare editia a V-a – Muzeul in aer liber ASTRA

The National Festival of Traditions – 5th annual – location: ASTRA open air museum

05 - 11 Septembrie 2005

Este conceput ca o manifestare spectaculara si interactiva, de prezentare scenica sau lucrativa, ecleziastica sau laica, printr-un dialog direct între participanti si publicul vizitator, exprimat în spirit comunitar si interactiv (povestind, cântând, dansând, exersând în cadrul atelierelor de arte plastice sau arte mecanice, gustând mâncaruri traditionale etc.);
La fiecare editie a Festivalului participa reprezentantii câte unui judet din Transilvania (inclusiv Banatul, Crisana si Maramuresul), Muntenia (inclusiv Oltenia si Dobrogea), Moldova (inclusiv Bucovina si Basarabia) si din Republica Moldova.
Cei 350 de participanti-actanti asigura acoperirea celor sapte sectiuni tematice din programul Festivalului: Arte religioase (traditii cultice legate de practicile religioase), Literatura populara (basme, eresuri, poezie si teatru popular), Arte muzicale (interpreti vocali si instrumentali), Arte coregrafice (dans popular), Arte plastice traditionale (mestesuguri artistice), Arte mecanice (creatie tehnica traditionala) si Arta culinara (meniuri dupa retete traditionale).

Pentru detalii puteti contacta:
Eliza Penciu, tel: 0040-269-436960, mobil: 0040-745-227734, coordonator turism cultural Complexul National Muzeal Astra Sibiu.

This festival has been designed from its inception as a spectacular & interactive group of events including practical workshops, demonstrations, opportunities for dialogue between visitors & expositioners, songs, dance, traditional food tasting, and more! Each year regional representatives are invited to participate, including from the Republic of Moldavia. The 350 participants cover a wide range of activities grouped in 7 themes: Religious arts, Folk Literature, Musical Arts, Traditional Dance, Traditional arts and crafts, Mechanical Art (traditional technical creations) and Traditional Culinary Arts.

For more information you can contact:
Eliza Penciu, phone: 0040-269-436960, mobile: 0040-745-227734, cultural tourism coordinator CNM Astra Sibiu.
- 31 august 2005

SIBIU
Festivalul concurs international de interpretare pianistica si compozitie “Carl Filtsch” – Editia a-X-a

"Carl Filtsch" International competition, festival for pianists & composers – 10th annual

06 - 11 Septembrie 2005
Carl Filtsch
Pianistul si compozitorul Carl Filtsch, s-a nascut la Sebes-Alba in anul 1830 in familia preotului din localitate. De mic a fost înfiat de o baroneasa unguroaica care l-a trimis la studii in marile centre muzicale ale Europei: Paris, Viena, Berlin. Carl Filtsch a studiat pianul cu Chopin si cu Liszt, ambii compozitori exprimându-se elogios despre sansele tanarului de a deveni un mare interpret. Din pacate la vârsta de numai 15 ani a murit de tuberculoza, boala pe care se pare ca ar fi contactat-o chiar de la Chopin. Compozitiile lui Carl Filtsch in numar de 12, pastrate in arhivele vieneze si descoperite in anii 60, au devenit materialul obligatoriu pentru o parte a concursului.
Tineri muzicieni sunt invitati sa participe la aceasta întâlnire internationala a tinerilor pianisti si compozitori. Concursul se va organiza pe trei grupe de vârsta:
A. Grupa - nascuti înainte de 27 Mai 1993
B. Grupa - nascuti intre 27 Mai 1989 si 26 Mai 1993
C. Grupa - nascuti intre 27 Mai 1974 si 26 Mai 1989
Persoana de contact: Roxana Dobre PRM, Tel.+40269/ 206 507, Fax.+40269/ 210 264, Mob.+40745/ 082 568, E-mail:roxanadobre@yahoo.com

Carl Filtsch, born in 1830 in Sebes/Mühlbach near Sibiu/Hermannstadt, was one of the most important pianists of the 19th century, despite his short life, dying of tuberculosis at the age of 15. At the age of 12, he was Chopin’s favourite student and already one of the most famous piano virtuosos of his age – comparable to Liszt and Thalberg. He was celebrated in the musical centres of Europe – Budapest, Vienna, Paris and London. His collection of compositions showed a remarkable skill and maturity. Six of his compositions are part of the required repertoire of the competition.
Young musicians from all over the world are invited to participate in this international meeting of young pianists and composers. The competition will be organised for three age groups:
D. born after the 27th of May 1993
E. born between May 27th, 1989 and May 26th, 1993
F. born between May 27th, 1974 and May 26th, 1989

Apart from the performance competition, the jury will evaluate and award prizes for the best original piano compositions.
Contact person: Roxana Dobre PRM, Phone:+40269/ 206 507, Fax.+40269/ 210 264, Mobile: +40745/ 082 568, E-mail: roxanadobre@yahoo.com - 31 august 2005

RASINARI
Festivalul Branzei si al Tuicii – editia a-II-a

Cheese & Brandy Festival – 2nd annual
10 – 11 Septembrie 2005

Cea de-a doua editie a Festivalului Brânzei si a Tuicii, 10-11 Septembrie 2005, va fi gazduita anul acesta de Rasinari.
Festivalul va începe in cele 2 zile la ora 12:00 cu muzica si dansuri traditionale romanesti, specifice zonei Marginimea Sibiului. Producatorii de brânza si tuica din zona isi vor etala produsele pe valea Stezei, in zona Curmatura intr-un fundal tipic mioritic. De remarcat e faptul ca Duminica la ora 5 dupa amiaza se va organiza o tombola cu premii: printre alte premii se va putea castiga un week-end la una din pensiunile din Curmatura – Rasinari.
Nou pentru editia din acest an, Junior Achievement si partenerii sai vor sponsoriza un cort al copiilor cu activitati, dându-le sansa copiilor sa participe la concursul national de creare a unei vederi „Salutari din România” – „Greetings from Romania”. Toate lucrarile vor putea astfel face parte dintr-o campanie de marketing ce isi propune sa încurajeze potentialii turisti sa vina sa viziteze România, si vor putea deasemenea sa fie folosite la târgurile internationale de turism de la Berlin, Milano, si Londra. Pentru informatii suplimentare puteti vizita www.chf.ro/greetings. Lucrarile pot fi aduse direct la Festival sau pot fi create acolo; toate vor fi incluse intr-o urna de unde se va trage la sorti o lucrare castigatoare, premiul oferit de sponsorul coltului copiilor fiind o camera foto digitala. In plus toate lucrarile vor fi trimise la Bucuresti pentru a fi incluse in concursul de nivel national cu premii.

Persoane de contact:
D-ra Crina Sim, C.J.Sibiu, tel.217733, fax 218159, mobil: 0740 451301
D-na. Adriana Vidrighin, tel.557200, fax 557524, mobil: 0745 562611

The County of Sibiu will be hosting its second-annual Cheese and Brandy Festival on 10-11 September 2005. The fair is hosted by a different community each year; this year, it will be held at Curmatura, outside the village of Rasinari, 20 km southwest of Sibiu.
The festival begins each day at 12 noon, with traditional folk music and dance performances throughout the weekend. Cheese and brandy producers from the region will display and offer their products for tasting and sale. Other food and beverages will also be available for purchase. A raffle will be held at 5pm Sunday for a weekend stay at a local guesthouse, among other prizes.
New this year, Junior Achievement and its partners will be sponsoring a kids’ tent with activities for children, including the chance to participate in the national “Greetings from Romania” postcard-designing contest. Entries may be used in marketing campaigns to encourage tourists to come to Romania, and may be displayed at tourism and travel fairs in Berlin, Milan, and London. For information on the rules of the contest, please go to www.chf.ro/greetings. Entries may be brought and submitted at the festival; all entries received at the festival will be entered into a local drawing to win a digital camera from sponsor. All entries will then be sent to Bucharest for participation in the national campaign.

Contact persons:
Miss Crina Sim, Sibiu County Council Representative, phone:0040-269-217733, fax 0040-269-218159, mobile: 0740 451301
Mr. Cristian Badea, CHF International Romania, Sibiu Office, phone: 0040-369-401085, mobile: 0040-7-20051995
- 31 august 2005


BIERTAN
Întâlnirea anuala a sasilor de la Biertan

Biertan Annual Saxons Meeting
Moto: Uniti peste granite
Motto: United without frontiers

17 Septembrie 2005

Un eveniment istoric cu un remarcabil impact cultural in configuratia judetului Sibiu a fost colonizarea saxona intre secolele XII - XIV, care s-au asezat in partile de sud-est ale Transilvaniei. Ei au fost chemati aici de regii unguri din dinastia Arpad cu scopul de a consolida dominatia asupra Transilvaniei.
Zona colonizata se întindea de la Orastie la Baraolt, unde saxonii au întemeiat Provincia Sibiu. Organizati in Scaune, colonistilor saxoni li s-a conferit dreptul de a-si construi sate si orase, sa cultive liber pamantul primit (fundus regius), fara nici o obligatie feudala, sa-si aleaga proprii magistrati si preoti, dreptul de a bate moneda, de a se organiza in bresle.

The Saxon colonisation of the region in the 12th – 14th centuries was an historical event with a remarkable cultural impact on Sibiu county. The Saxon population settled in the south-eastern part of Transylvania. They were brought here by the Hungarian kings (Arpad dynasty) to consolidate the Hungarian domination over Transylvania.
The Saxon population colonized the area from Orastie to Baraolt, leading to the creation of the province of Sibiu. The province was organized into „chairs”, giving the colonizing population the legal right to build towns & villages, to choose local magistrates and priests, to produce coinage, and to organize craftsmen into guilds.

BISERICA CETATE EVANGHELICA CU HRAMUL "SF. MARIA" DIN BIERTAN
Este una dintre ultimele biserici hala ridicate in Transilvania, constructia fiind terminata in jurul anului 1520- dupa stema regelui Vladislav II (1490-1516) si a voievodului Ioan Zapolyia (1510-1526)- stema aflata deasupra cornisei portalului de vest.

„ST. MARY FORTIFIED EVANGELICAL CHURCH” - BIERTAN
St. Mary’s is one of the last fortified churches built in Transylvania. The construction was finished in 1520’s – under the rules of King Vladislav the 2nd (1490-1516) and King Ioan Zapolyia (1510-1526) – you can still see their coats of arms on the western end of the church.

Programul întâlnirii:

09:00 – 10:00 Primirea oaspetilor oficiali in Casa Parohiala: personalitati culturale, atasati culturali, consuli, reprezentanti ai ambasadelor Germaniei si Austriei
10:00 – 12:00 Slujba – la Biserica evanghelica cu hramul „Sf.Maria” din Biertan
12:00 – 13:00 Cuvântari (moderator presedintele Forumului German Transilvania)
De la 13:00 - Parada portului popular, Dansuri populare germane (sasi, landler, …)

In paralel se desfasoara Teatru de papusi, Concursuri pentru copii.

Anul acesta se estimeaza ca evenimentul va atrage peste 2000 de participanti, fanfara din SanPetru, fanfara Tarii Bârsei, grupe de muzica si dans atât ale Uniunii Sasilor Transilvaneni din Germania cat si a celei din Austria, presa, radio, TV, oameni de afaceri vorbitori de limba germana. De remarcat si prezenta fanfarei copiilor din orasul Târnaveni si participarea colegiului de limba germana Samuel von Brukenthal din Sibiu cu o grupa de dans.
Manifestarea va culmina cu decernarea medaliei Honterus.

Pentru mai multe informatii puteti contacta: Irina Ilisanu – Demokratisches Forum der Deutschen in Siebenburgen, tel/fax: 0269-214026


Event program:
09:00 – 10:00 Welcome official guests - Parich House – cultural personalities, consuls, German & Austrian embassy representatives
10:00 – 12:00 Mass - „ST. MARY FORTIFIED EVANGHELIC CHURCH - BIERTAN
12:00 – 13:00 Speeches (moderator: the president of German Forum Transylvania)
from 13:00 Ethnic dress parade, German traditional dance by Saxons, Landlers and other ethnic groups

A Puppet Theater, a Kids Contest and other shows will take place at the same time as the above listed events.

This year the event will draw over 2000 participants, including SanPetru’s village marching band, Barsa Region marching band, music & dance groups from the Transylvanian Saxons & Landlers Union in Germany & Austria, print and television media, and German-speakers from all over eastern Europe. In addition, a children’s marching band from Tarnaveni and a dance group of students from Brukenthal College in Sibiu will organize a variety of other spectacles.
The annual Saxons & Landlers meeting will culminate with an awards ceremony for the Honterus medal.

For more details you may contact: Irina Ilisanu – Demokratisches Forum der Deutschen in Siebenburgen, phone/fax: 0040-269-214026
- 31 august 2005


"Vacante la Tara"

Programul special "Vacante la Tara" se va derula in perioada 12 septembrie - 1 noiembrie. Tarifele sunt:
Pensiuni de 2 margarete: 105 lei ( 1.050.000 lei)/ persoana
Pensiuni de 3 margarete: 125 lei (1.250.000)/ persoana. Pachetul cuprinde: 5 nopti de cazare/ 6 zile.Filialele ANTREC care au aderat la acest program sunt urmatoarele:

ANTREC NEAMT - Localitati: Durau, Ceahlau, Piatra Neamt, Filioara - Agapia, Bicazu Ardelean, Farcasa, Almas.
ANTREC DAMBOVITA - Localitati: Laicai, Pietrosita, Ulmi, Iedera.
ANTREC COVASNA - Localitati: Baile Balvanyos.
ANTREC Cluj - Localitati: Draganului, Marisel, Dealu Negru, Rachitele, Rasca, Brazesti.
ANTREC PRAHOVA: Localitati: Cornu, Breaza, Cheia.
ANTREC TULCEA - Localitati: Crisan
ANTREC SUCEAVA - Localitati: Ciocanesti, Sadova, Vama.
Pe parcurs vor mai adera si alte filiale urmand sa va comunicam in timp util acest lucru.
Rezervarile se fac direct la filialele ANTREC din tara.
Sursa: ANTREC - 31 august 2005

Bursa de Turism Balnear 2005

Bursa de Turism Balnear 2005, editia a 5-a, se va desfasura la Baile Felix, in perioada 5 - 8 octombrie 2005.
Bursa este organizata sub patronajul Autoritatii Nationale pentru Turism de OPTBR in colaborare cu ANAT si FPTBR.

Detalii - invitatie, programul bursei si formularele de inscriere : Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908 , Maria Salcianu - Director executiv
Data inscrire stire: 31 august 2005
 

EXPOZITIE DE CARICATURI
Va invitam sa participati la deschiderea expozitiei de caricaturi VEDI ROMANIAE POI MORI a domnului ION BARBU, joi 1 septembrie 2005 la orele 19,00, la sediul Clubului TRAVELescu din Bucuresti, bd. Unirii, nr.55, bloc E 4A
Expozitia va fi deschisa in perioada 1-15septembrie 2005, luni-sambata, orele 10-18.30.
Informatii la tel: 031 - 401.69.83(RDS) e-mail: marketing@clubtravelescu.ro
Sursa: Club TRAVELescu - 30 august 2005.

Dear SIRS,
CLUB TRAVELESCU kindly invites you to the opening of the Cartoon Exhibition VEDI ROMANIA E POI MORI of Mr. ION BARBU, the greatest and funniest Romanian cartoonist, on Thursday, September 1st, at 19.00 hrs, at our club.

The exhibition will be open from 1 - 15th of September, during 10.00 - 18.30 hrs.
You and your fiends are most wellcome!

Best regards,
Miruna MATEESCU – Director Marketing
club TRAVELescu
Bd. Unirii 55, sect.3, Bucuresti
Tel: 031-4016983 (RDS)
Fax: 021-3264491
Mob: 0721-889955
e-mail: marketing@clubtravelescu.ro


FESTIVALUL INTERNATIONAL AL SARMALELOR
PRAID, 23 – 25 SEPTEMBRIE 2005
Conditii Program


Editia a XI-a editie a Festivalului International al Sarmalelor.Acest eveniment de traditie se va desfasura in statiunea PRAID, jud. Harghita in perioada 23 - 25 septembrie 2005; eveniment organizat in colaborare cu ANTREC Romania si M.T.C.T. - ANT, cu sprijinul sponsorilor, autoritatilor locale si al Prefecturii Harghita.

PROGRAMUL FESTIVALULUI
23 septembrie:

14.00: Sosirea invitatilor si a participantilor la conferinta de specialitate
14.30: Inregistrarea participantilor la conferinta
15.30: „Turismul rural – realizari si perspective” conferinta de specialitate cu participarea unor consacrati proprietari de pensiuni, bucatari, organizatori
Sosirea turistilor si participantilor la festival, intampinare cu palinca
Cina; vizitarea localurilor – incalzire pentru festival; cazare;
24 septembrie:
07.30 : „DESTEPTAREA !!!” cu fanfara comunei;
08.30 : Mic dejun
10.00 : „Parada de debut” – defilarea cu echipele participante din centrul localitatii pana la parc – locul de desfasurare al festivalului
10.30 : Prezentarea echipelor, concurentilor
11.30 óra: incepe concursul pentru cea mai mica, mare, originala si .... GUSTOASA sarma, cea mai difersificata gama de sortimente.
13.00 óra: Pranz, condimentat cu melodii si dansuri populare din diferite regiuni folclorice (alternativ vizitarea muzeului, a galeriei foto, casei memoriale „Aprily Lajos”, etc)
14.00: Campionatul de fotbal cu capatane de varza
15.30 : Ungerea „cavalerilor verzei”
16.30 : Dezbaterea juriului
18.30 : PREMIEREA SARMALELOR pe categoriile mai sus amintite
19.30 : Licitarea sarmalelor castigatoare - alegerea „Printesei Sarmalelor”
21.30 : Concert cu artisti ai Teatrului de Rock din Budapesta
25 septembrie:
08.00 : Mic dejun
10.00 : Festivitatea de inchidere: concert si receptie in Salina PRAID cu program folcloric
TARIF: 137,00 RON/ pers

Data si ora: 24 septembrie 2005. (sambata) ora 09,00
Locul: Praid, parcul din fata Casei de Cultura
Inscrieri: pe baza fisei de inscriere pana la 23 septembrie la receptia Hotel PRAID
Taxa de inscriere: GRATUIT

Categoriile de premiere pt. concursul de gatit sarmale:
· PREMIUL I: Cea mai GUSTOASA SARMA
· Cea mai ORIGINALA RETETA
· Cea mai FRUMOASA PREZENTARE
· Cea mai MARE – Cea mai MICA SARMA
· Cel mai TANAR CONCURENT
· Cea mai DIVERSIFICATA GAMA DE SORTIMENTE

Dezbaterea juriului:
Intre 16.30-17.00
Ora 18,00 PREMIEREA

Premii:
· Premiul I: 500,00 RON + diverse premii din partea sponsorilor
· Cea mai ORIGINALA RETETA: 200,00 RON + diverse premii din partea sponsorilor
· Cea mai FRUMOASA PREZENTARE: 100,00 RON + premii din partea sponsorilor
· Cea mai MARE – Cea mai MICA SARMA: cadouri oferite de sponsori
· Cel mai TANAR CONCURENT: cadouri oferite de sponsori
· Cea mai DIVERSIFICATA GAMA DE SORTIMENTE: cadouri oferite de sponsori

Informatii utile:
- Se premiaza numai sarmalele pregatite la fata locului, insotite de reteta de preparare !
- Procurarea materiilor prime si a condimentelor intra in sarcina concurentilor.
- Cantitate minima: 15 portii (pentru proba, juriu, licitatie)
- Organizatorii asigura spatiu, mese, cort (la comun cu alti concurenti), lemne pt. foc.
- Fiecare concurent primeste diploma de participare, iar castigatorii diplome si premii.

INSCRIERI:
· Se admit inscrieri individuali sau in echipa (max. 6 pers)
· Cu fisa de inscriere se admit inscrieri pana la 23 sept., la receptia Hotelului PRAID
· NU se percepe taxa de inscriere
· Concurentii isi asigura singuri materia prima, vesela si ustensilele de bucatarie necesare

Pentru mai multe detalii:
László Ildikó
TRANS-TUR S.R.L./ ANTREC Harghita, St. Principala 211, 537240 - Praid, HR - Romania
Tel/fax: +40 266 240272; +40 265 570484; E-mail: praid@praid.ro; transtur@digicomm.ro - 26 august 2005 ora 17:52




O SAPTAMANA LA MARE, 1 - 20 septembrie 2005

Autoritatea Nationala pentru Turism, Federartia Patronatelor din Turism si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism au hotarat sa continue programul « O saptamana la mare » si in perioada 1-20 septembrie 2005.Oferta speciala se adreseaza tuturor categoriilor de turisti, pe principiul “primul venit – primul servit”.

Lista hotelurilor inscrise pana la data de 22 august 2005, va fi completata cu eventuale oferte suplimentare.
Tarifele pentru oferta speciala pentru 6 nopti de cazare (fara servicii de masa), cu TVA inclusa:
- la hotel 1* 79 lei / sejur
- la hotel 2* 89 lei / sejur
- la hotel 3* 99 lei / sejur
Comisionul cedat agentiilor de turism va fi de aproximativ 10 % (inclusiv TVA) din valoarea serviciilor conform cu analiza de pret prezentata mai jos.Promovarea in mass-media a spatiilor de cazare si a agentiilor de turism care vor derula acest program va fi realizata de catre F.P.T.R. si A.N.T., pe baza unui planning convenit de comun acord.
Solicitarile agentiilor vor fi onorate de pestatori in ordinea inscrierilor si in functie de numarul de locuri puse la dispozitie de acestia pentru program, iar confirmarea locurilor va tine loc de comanda ferma, urmand ca agentiile sa faca plata cu trei zile inainte de inceperea programului.
Detalii: Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908 - 23 august 2005
 



Numere de telefon obligatoriu de afisat in agentia de turism
4. LEGISLATIE:
4.1. Ordinul MTCT nr. 1192/2005, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 681 din 29/07/2005 pentru modificarea si înlocuirea anexei nr. 5 la Normele metodologice privind criteriile si metodologia pentru eliberarea licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 170/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I - agentiile trebuie sa puna la dispozitia turistilor in spatiul comercial noile numere de telefon si fax ale Autoritatii Nationale de Turism si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Placheta cu numerele de telefon trebuie sa arate asa cum este prezentata in continuare.
TELEFOANE la dispozitia turistilor
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TURISM
021 - 410.12.95; 08008682 82
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
0800 08 09 99; 0800 08 09 99
Sursa: Buletinul informativ ANAT nr.8/2005(publicat in 19 august 2005).Data inscriere stire: 20 august 2005

Socul intoarcerii din concediu poate fi depasit prin... odihna

La intoarcerea din concediu ne asteapta o capcana: sa intram in forta in ritmul de lucru sau sa ramanem, in continuare, prinsi in mrejele vacantei, uitand ca aceasta s-a sfarsit? Termenul de concediu si-a pierdut de ceva timp cel de-al doilea element, odihna. "Romanii au renuntat, in ultimii ani, la respectarea zilelor de relaxare. Tinerii simt permanent nevoia de a se distra. Astfel, distractia ia locul odihnei, care deja fusese redusa drastic. Asa ajungem sa ne intoarcem la munca deja obositi. Unii oameni isi conduc afacerile din concediu. Astfel, nu sunt niciodata deconectati cu adevarat", spune prof. dr. Ion Dafinoiu. "Oamenii raman ancorati in problemele de serviciu. Sa nu mai vorbim de concediile "in rate", de doua-trei zile, care numai concedii nu se pot numi. Un concediu de odihna ar trebui sa dureze cel putin doua saptamani", sustine specialistul. Pentru multi, concediul a devenit sinonim doar cu distractia, iar la intoarcere nici vorba de baterii incarcate sau chef de munca. "Trebuie sa stim ca o celula nervoasa raspunde la aceleasi reguli ca si celula musculara. Asa cum un sportiv, dupa antrenament si concurs, are nevoie de o perioada de odihna, si creierului i se impune aceeasi exigenta. Un concediu bun se poate evalua dupa cheful de munca pe care il avem la intoarcere. Desigur, exista si oameni nemultumiti de munca pe care o depun, concediul reprezentand pentru acestia un refugiu", ne-a mai decalarat conf. dr. Radu Mihailescu, directorul Spitalului Obregia.
Ideal ar fi sa avem cate doua vacante de doua saptamani, anual
"Pentru evitarea problemelor pe care le implica acumularea oboselii, e neaparata nevoie de reconsiderarea atitudinii fata de sfarsitul de saptamana si de concediu. Solutia cea mai buna ar fi fragmentarea concediului. Astfel, ne-ar trebui o perioada de odihna de o saptamana sau doua la fiecare sase luni. Concediul ar trebui sa fie o perioada consacrata odihnei, ceea ce nu inseamna sa dormim continuu, dar sa avem totusi opt ore de somn si activitati care nu ne solicita foarte mult", ne recomanda conf. dr. Mihailescu. Trebuie sa stim ca marea sau muntele, la altitudini de peste 1.000 m, sunt climate excitante, provocand senzatii de disconfort, care pot obosi organismul. Cele mai adecvate locuri pentru odihna sunt statiunile balneare, situate la altitudini intre 400 si 800 de metri. Pentru cei care deja s-au intors obositi din concediu este vitala respectarea odihnei din week-end si a celor minim opt ore de somn pe zi.

Sfaturi pentru a nu fi coplesiti de sarcinile de serviciu dupa vacanta:
* Nu lasati sa se acumuleze solicitarile
* Nu va intoarceti din vacanta in seara dinaintea inceperii lucrului; lasati o rezerva de doua-trei zile pentru a reintra in ritmul obisnuit
* Daca va este greu sa va concentrati, poate fi vorba de un deficit de magneziu sau de vitamine din complexul B, care sunt responsabile si pentru buna functionare a sistemului nervos; puteti apela in acest sens la suplimente nutritive sau la fructe (prune, mere, pere, caise, struguri)
* Luati mici pauze dupa incheierea fiecarei activitati
* Fragmentati urmatoarele concedii; ideal ar fi sa aveti doua saptamani de concediu la fiecare sase luni
* Nu uitati ca fiecare seara si sfarsit de saptamana reprezinta momente in care va puteti reincarca bateriile * Dormiti opt ore pe noapte.

Sursa: http://www.adevarulonline.ro/index.jsp?page=articol&section_id=20&article_id=147615
20 august 2005 ora 00:35

O agentie nipona ofera calatorii în spatiu

TOKYO, 18 aug
Cea mai mare agentie de turism japoneza, JTB, aincheiat un acord comercial cu firma americana( Space Adventures pentru a oferi clientilor sai sejururi in spatiu, transmite AFP - 19 august 2005
De vazut si: http://www.space.com/dennistito/

Revista Business Turism
Agentia de presa Mediafax a lansat Business Turism - o noua revista de tip trade, ce se adreseaza unei deosebit de importante si dinamice industrii, turismul.

Business Turism este un produs tiparit, cu frecventa lunara, care reflecta situatia din turismul intern si international, asigurand o informare cuprinzatoare si obiectiva a evolutiilor profesionale din interiorul tuturor domeniilor apartinatoare, a tendintelor si orientarilor diverselor piete. De asemenea, nu lipsesc informatiile financiare, modificarile legislative si oportunitatile de afaceri din domeniu.

Revista se adreseaza urmatoarelor categorii de "jucatori" de pe piata: agentii de turism, structuri de cazare (hoteluri, moteluri, cabane, case de vacanta, pensiuni), agentii aeriene (booking, ticketing), companii de transport persoane (terestru, aerian, curierat, taxi), porturi, aeroporturi, restaurante, cluburi, baruri, centre de distractie, companii de catering, producatori, distribuitori si centre de inchiriere de echipamente sportive, textile, arme de vanatoare, asociatii vanatoare si pescuit, asociatii din turism, organizatori de targuri.

Editor Sef: Roxana Dumitru, e-mail: business.turism@mediafax.ro , tel: 0318 256 116
Director de Vazari: Bogdan Apostol, e-mail: bogdan_a@mediafax.ro , tel: 0318 256 151
Sursa: www.mediafax.ro - 19 august 2005

ANT se implica in instalarea unor aparate de tip „INFOMAT"

Avand în vedere interesul Autoritatii Nationale pentru Turism pentru informarea corecta si prompta a turistilor, s-a decis instalarea în mai multe locatii a unor aparate „INFOMAT”, care pun la dispozitia celor interesati date cu privire la diferite domenii: distractie (cluburi, cinema, fitness, parcuri, stadioane), servicii (hoteluri, restaurante, sucursale banci, agentii de voiaj, ambasade, gari, aeroporturi, servicii auto, posta, internet, benzinarii), cultura (teatre, muzee, lacase de cult, monumente, biblioteci), cumparaturi(piete, librarii, suveniruri). Dimensiunile aparatelor sunt: înaltime 140 cm, latime 45 cm, grosime 8 cm, au o greutate de 18 kg si un consum de cca. 80 W/h. Operatiunea de instalare a aparatelor in locatiile stabilite se va face incepind cu data de 15.08.2005
Sursa: http://www.mturism.ro/anunt.htm
19 august 2005 ora 18:05

Tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial

Tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial, pîna in decembrie 2007, în medie cu 5-7 procente.
Guvernul afirma ca masura este necesaraa pentru a se evita o criza de durata în sistemul feroviar. Astfel, pina la sfarsitul anului 2007, pretul biletelor va creste cu 50 - 60%. În document se arata ca ponderea contributiei statului în acoperirea costurilor serviciilor de transport feroviar de calatori a depasit media europeana de 50%, ca nivelul tarifelor platite de calatori este mult sub media europeana - fapt considerat negativ în contextul integrarii europene - si ca lipsa veniturilor a condus la neplata de catre operatori a obligatiilor fata de administratorul infrastructurii - Compania Nationala de Cai Ferate. Va fi elaborata si o noua strategie de plata a serviciilor publice sociale, diferentiata în functie de categoria trenurilor, urmând ca trenurile personale de scurt parcurs sa fie sustinute în continuare prin contracte cu statul pentru plata serviciilor publice, iar trenurile de rang superior - intercity si internationale - sa ajunga treptat la tarife cu o subventie cât mai redusa - pâna la eliminare - de la bugetul de stat. În ceea ce priveste actuala structura de trenuri personale, accelerate, rapide si intercity pentru calatori, aceasta va fi înlocuita treptat, în perioada 2005-2010, cu o noua structura, formata din trenuri intercity, interregio, regionale (locale) si de noapte. Trenurile intercity vor circula în timpul zilei si vor lega principalele orase din România, în timp ce trenurile interregio vor asigura serviciul de transport de masa pe distante medii, acoperind zilnic distante cuprinse între 100-400 kilometri. Trenurile regionale vor asigura, cu o mare frecventa, transportul suburban si de navetisti în jurul marilor orase, iar trenurile de noapte, dotate cu vagoane de dormit, vor circula pe trasee lungi, parcurse în opt-zece ore.
19 august 2005 ora 18:00

Bursa de Turism Litoral (BTL 2005)
Avem deosebita placere sa va invitam la Bursa de Turism Litoral (BTL 2005) organizata de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, in colaborare cu Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania si Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, in perioada 18-25 septembrie 2005, in statiunea Mamaia, Complex Perla.
Detalii: Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908 - 17 august 2005

Salvati Vama Veche - STUFSTOCK 3
Vama Veche 19 - 20 august 2005
Salvati Vama Veche

Producatori: "Academia CATAVENCU", "B - 24 - FUN", Co-producator: TVR
Sponsori: URSUS, CARPATCEMENT, SEC DE MUFATLAR, COCA - COLA
Web site-uri: www.stufstock.com | www.salvativamaveche.ro

19 august 2005   20 august 20005
 
Data inscriere stire: 17 august 2005

Comisionul ramane de 7 %
Stimati membri,
In urma numeroaselor intilniri avute intre reprezentanti ANAT si TAROM, compania nationala ne anunta pastrarea comisionul de 7% pina la sfirsitul acestui an (decembrie 2005). Compania nationala TAROM apreciaza aportul pe care agentiile de turism membre ANAT l-au adus la cresterea vinzarilor companiei, in primul semestru al anului 2005.

Cu deosebit respect,
Daniela CURTA, Mrs.Counselor National Association of Travel Agencies Romania
Phone: 004-21-3230855, 3211908, 3236843
Email: daniela@anat.ro
Web: www.anat.ro - 16 august 2005

Festivalul si Concursul International "George Enescu" - Editia 2005
In perioada 04 - 20 septembrie 2005 se va desfasura Festivalul si Concursul International "George Enescu" -Editia 2005
Pentru detalii si programul festivalului click aici - 15 august 2005



Cursuri turism
Stimati membri,
ANAT impreuna cu THR Consulting Group / CNIT, in baza contractului incheiat cu Autoritatea Nationala pentru Turism, organizeaza cursuri de pregatire de scurta durata pentru agenti de turism, in 8 locatii:
Bucuresti, perioada 26 septembrie - 01 octombrie 2005 / 21 noiembrie -26 noiembrie 2005 - 80 locuri (40/40) ;
Cluj-Napoca, perioada 14 noiembrie -20 noiembrie 2005 / 40 locuri;
Constanta, perioada 26 septembrie - 01 octombrie 2005 / 30 locuri;
Timisoara, perioada 24 octombrie -29 octombrie 2005 / 30 locuri;
Brasov,perioada 24 octombrie -29 octombrie 2005 / 30 locuri;
Campulung Moldovenesc, perioada 07 noiembrie -12 noiembrie 2005 / 30 locuri;
Iasi, perioada 07 noiembrie -12 noiembrie 2005 / 30 locuri;
Rm Valcea, perioada 03 octombrie -08 octombrie 2005 / 30 locuri.
Durata curs: 6 zile (36 ore) - pentru pregatire teoretica, aplicatii practice si evaluarea finala.
Desfasurare curs: dupa amiaza, intre orele 15.30 - 19.30

Obiectivul principal al cursului: dobandirea de competente specifice elaborarii si valorificarii de circuite turistice in Romania.
ANAT raspunde de materialele de instruire elaborate si prezentate cursantilor, precum si de organizarea si derularea cursurilor.

Inscriere la curs: la ANAT - se va trimite Fisa personala de inscriere (modelul atasat), completata, prin e-mail:office@anat.ro sau prin fax 321 19 08.

Participare curs:
angajati din agentii de turism membre ANAT, in ordinea inscrierilor, in limita locurilor stabilite pentru fiecare locatie ;
cursurile fac obiectul unei co-finantari din partea Autoritatii Nationale pentru Turism, iar diferenta contravalorii cursului este asigurata de ANAT, fara nici o implicare financiara din partea cursantilor.

Maria SALCIANU
Director Executiv
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908
maria@anat.ro
www.anat.ro - 12 august 2005

Targului Creatorilor Populari din Romania, editia a XXII-a, Sibiu, 12-15 august
Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului - Complexului Muzeal National Astra, va gazdui intre 12 si 15 august, a XXII-a editie a Targului Creatorilor Populari din Romania.
Organizata traditional in jurul datei de 15 august, incepand din anul 1983, Targul Creatorilor Populari din Romania a cunoscut o deosebita efervescenta, devenind un fenomen social, atat printre mesterii populari cat si in randul publicului vizitator.
Targul are atat caracter instructiv, prin demonstratii practice mestesugaresti, cat si documentar-artistic, prilejuind etalarea frumusetii costumelor populare din zonele de provenienta a creatorilor. De asemenea se constituie intr-un loc de intermediere a unor contacte intre mesteri si publicul vizitator - 08 august 2005

 

ANAT SUSTINE UN CURS DE EDUCATIE TURISTICA ÎN CADRUL SCOLII DE VARA ATLANTYKRON
· Presedintele ANAT, Lucia Morariu, va fi invitat special al manifestarii · Cursul va fi sustinut de Traian Badulescu – consilier de presa ANAT si redactor-sef „ANAT Media” - si de Roxana Grigorean – redactor „ANAT Media"

Între 5 si 14 august, pe insula dunareana Atlantykron (situata la 20 km N de Cernavoda, lânga satul si ruinele cetatii antice Capidava) se desfasoara cea de-a XVI-a editie a Academiei de Vara pentru Stiinta, Viitorologie si Science Fiction „Atlantykron”. Conform principiului “Cine învata, învata tot timpul” aceasta scoala de vara reuneste, în fiecare an, sute de tineri.
Academia de vara „Atlantykron” reprezinta un spatiu de educatie non-formala a tinerilor, organizat sub auspiciile Comisiei Nationale a României pentru UNESCO, de catre Autoritatea Nationala pentru Tineret, împreuna cu World Genesis Foundation - SUA, Centrul pentru Studii Complexe, Fundatia SocRaTeE, Societatea Stiintifica CYGNUS, Asociatia Româna pentru Sport si Cultura, Asociatia de Integrare Europeana a Tineretului din Municipiul Bucuresti – „PlanetArt” si, din acest an, ASOCIATIA NATIONALA A AGENTIILOR DE TURISM (ANAT). Manifestarea este organizata cu sprijinul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatii Nucleare si a Politiei de Frontiera a Judetului Ialomita.
Timp de 10 zile, circa 300 de tineri din România si Republica Moldova, admisi în urma unei selectii riguroase, vor participa la cursuri si ateliere cu tematici diverse, ca: Robotica si inteligenta artificiala, Initiere în grafica asistata de computer, Stiinta Complexitatii, Jurnalism si Eco-jurnalism, Ecologie, Astronomie si astrofizica, Science Fiction, Grafica si arte vizuale, Inteligenta artificiala în social, Sport si activitati de vacanta, Dezvoltare personala si Leadership. Si… începând cu acest an, cursuri de educatie turistica, la propunerea Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Printre invitatii speciali se vor numara Lucia Morariu, presedintele ANAT, scriitorul Roberto Quaglia (Italia) - vicepresedintele Asociatiei Europene de Science Fiction, David Anderson - vicepresedintele si seful Departamentului de Stiinta al Grupului Bosch (SUA), Teodor Vasile - Doctor în stiinte medicale alternative, Universitatea Calcutta - India, Wilhelm Frey - Section Manager, Robert Bosch Corporation Research and Technology Center North America din Palo Alto, California si Ilona (Curly) Frey - Aquatic Fitness Instructor, Mountain View, California, Alexandru Mironov – secretarul general al Comisiei Nationale UNESCO, Ioan Gyuri Pascu (actor si muzician), Dan Farcas – vicepresedintele Asociatiei pentru Studiul Fenomenelor Aerospatiale Neidentificate, Stefan Ghidoveanu - traducator si promotor, realizatorul emisiunii “Exploratorii lumii de mâine” (Radio “România Cultural”) si Cristian Cârstoiu - directorul editurilor “Amaltea” (specializata pe literatura motivationala si de afaceri, carte medicala si Science Fiction) si „Diasfera”. Printre sponsorii manifestarii se numara Administratia Nationala de Îmbunatatiri Funciare, Directia Judeteana de Tineret a Municipiului Constanta, Regia Nationala a Padurilor - Directia Silvica Constanta, SNN Centrala Nuclearo-Electrica Cernavoda si agentia de turism Eximtur.
Initiativa educativa a ANAT s-a concretizat, pâna în prezent, în cursuri de formare profesionala precum sunt cele de ghizi sau de ticketing si în pactul încheiat împotriva exploatarii sexuale a copiilor. Însa de data aceasta este altceva: educatie turistica pentru viitorii… turisti. Practic, elevii vor deprinde concepte, termeni, valori, cum sa-si planifice o calatorie, cum sa se descurce si în cine sa aiba încredere atunci când calatoresc, în scopul de a deveni buni turisti. Mai mult decât atât, ei vor afla de ce este atât de importanta ospitalitatea si ce trebuie sa faca pentru a fi considerati gazde bune, în conditiile în care România va deveni o destinatie turistica din ce în ce mai cautata. Toate aceste lucruri trebuie sa fie stiute la un nivel minimal de catre toata lumea, având legatura pe de o parte cu individul, iar pe de alta parte cu politica interna a tarii.
Cursurile de educatie turistica vor fi coordonate de Traian Badulescu – consilier de presa ANAT si redactor sef al revistei “ANAT Media”. Asistent va fi Roxana Grigorean – redactor al revistei “ANAT Media”. Consultanta de specialitate pentru curs a fost oferita de Mihai Pastiea, membru al Comisiei de Presa a ANAT si director al agentiei de turism Neotour. Surpriza va consta într-un seminar de doua ore organizat de presedintele ANAT, Lucia Nora Morariu, care le va împartasi tinerilor din experienta acumulata si va raspunde la întrebari.
Daca scoala aruca vina pe familie si famila pe scoala, ANAT îsi asuma responsabilitatea de a-i învata ceva pe acesti tineri care, indiferent ce cariera vor urma, vor fi la un moment dat turisti sau cel putin gazde.

Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU, Ofiter de presa A.N.A.T.
Tel : 021.323.08.55 ; Mob : 0722.766.255, 0724.202.609
traian.badulescu@anat.ro - 03 august 2005



Dragi colegi,

Air Training Transilvania cu sediul in Brasov organizeaza in luna septembrie 2005 cursul de ticketing IATA/UFTAA Foundation.Datorita faptului ca acest curs este cofinantat de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului cursantii beneficiaza de o reducere semnificativa, taxa fiind acum de 11 000 000 lei.
Marea noutate din acest an consta in faptul ca se vor preda, in plus, module de GDS: Amadeus si Worldspan.

Informatii suplimentare:
a.. cunoasterea limbii engleze obligatorie
b.. ultima data de inscriere 12 august 2005
c.. examenul are loc in luna martie 2006 in Bucuresti si diploma este recunoscuta international
d.. obtinerea diplomei ofera o mare sansa absolventilor privind angajarea intr-o agentie de turism
e.. la finalul cursului studentii vor avea cunostintele necesare tarifarii si emiterii unui bilet de avion plus multe alte informatii despre industria
turismului mondial

Pentru detalii va stam la dispozitie. Inscrieri : mihaela.chiru@micomis.ro

Mihaela Chiru
Director de studii -ATT
tel 0268/ 470472
Data inscriere stire 29 iulie 2005

Expozitie de fotografie " Timisoara mica Viena"

Invitatie
Primaria Municipiului Timisoara impreuna cu Centrul de Informare Turistica Timisoara
are onoarea sa va invite marti, 2 august 2005, la ora 1700, sa participati la vernisajul expozitiei de fotografie „Timisoara mica Viena”, desfasurat la Centrul de Informare Turistica Timisoara, str.Proclamatia de la Timisoara nr.5 (in incinta Bazarului Vechi). Evenimentul se inscrie in cadrul manifestarilor prilejuite de Ziua Timisoarei si il are ca autor pe fotograful Marcel Neag. Expozitia va fi deschisa pentru vizitare in perioada 2-30 august 2005, intre orele 10.00-20.00 (luni - sambata).
Va astepam!
Cu stima,
Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu
Primar - 29 iulie 2005

Penalizari pentru anulari Turcia
Dragi colegi,
Va anuntam ca incepand de azi nu mai putem accepta anulari ale rezervarilor facute pentru statiunile din Turcia motivate de atentatele cu bomba de acum doua saptamani fara a percepe penalizari.

Aceste penalizari se vor percepe conform contractului, indiferent de data cand a fost facuta rezervarea, dupa cum urmeaza:
- cu 14-10 zile inainte de data intrarii
- 30% din valoarea totala a pachetului de servicii
- cu 09-05 zile inainte de data intrarii
- 50% din valoarea totala a pachetului de servicii
- cu 04-03 zile inainte de data intrarii
- 80% din valoarea totala a pachetului de servicii
- cu 02-01 zile inainte de data intrarii - 100% din valoarea totala a pachetului de servicii

De asemenea, din cauza numeroaselor solicitari primite care nu au la baza unui contract incheiat cu turistul si un avans incasat de la acesta si care in 90% din cazuri ajung sa fie anulate, suntem nevoiti sa introducem o taxa de anulare de 20 EUR pentru fiecare rezervare anulata in afara perioadelor de penalizare stabilite.

Va multumim pentru intelegere,
Cu multumiri pentru colaborare,
HASAN YAPICI
AGENTIA DE TURISM KUSADASI
BUCURESTI, Sos. Nicolae Titulescu, nr. 89-91, bl. 9, et. 1, ap. 4
Tel:00-40-21-2235279 ; 00-40-21-2601720 Fax :00-40-21- 2223547
E-mail: kusadasi@kusadasi.ro WEB: www.kusadasi.ro - 26 iulie 2005

Charterul pe destinatia HURGHADA va continua!
Stimati colegi si colaboratori,
Referitor la evenimentele din Sharm El Sheikh - Egipt, prin prezenta dorim sa va comunicam pozitia noastra oficiala cu privire la charter-ul in derulare pe destinatia HURGHADA - EGIPT.

Contrar celor declarate in mass media de unele persoane care nu au charter pe Egipt si nici locuri in garantie sau allotment pe avionul nostru, va anuntam pe aceasta cale ca vom continua operarea charterului pe destinatia HURGHADA .

Mentionam faptul ca Hurghada este la o distanta de ~ 900 km de Sharm El Sheikh , nu a fost niciodata tinta unor atacuri teroriste si nu este considerata o zona nesigura.
--------------------------------------------------------------------
Adriana Man
Director agentie
Agentia de Turism CALIBRA
Romania, Cluj Napoca, Piata Unirii 11
tel/fax: 0040-264-590808, 431563, 427029
calibra@vacanteinegipt.ro
www.vacanteinegipt.ro , www.calibra-travel.com - 25 iulie 2005

Stimati membri ANAT,
Stimati membri ai Comisiei Outgoing,

Va invit sa cititi Comunicatul de Presa al Ambasadei Frantei in Bucuresti, aparut astazi.
Masuri de securitate la frontierele spatiului Schengen - Comunicat de presa
Ca urmare a atentatelor de la Londra, Franta a decis sa intareasca controalele la frontiere, prin aplicarea planului « vigipirate ».
Conditiile care trebuie sa fie indeplinite de catre orice cetatean care doreste sa intre pe teritoriul francez nu sunt modificate dar controalele la frontierele franceze redevin sistematice. Exista, de acum inainte, un control la frontierele franceze in interiorul spatiului Schengen si nu numai un control la singurele frontiere franceze exterioare spatiului Schengen.
Astfel, persoanele care intra in spatiul Schengen (de exemplu, prin Austria, pentru cetatenii romani) vor fi controlate si de catre serviciile franceze la frontiera franceza (dintre Germania si Franta sau dintre Italia si Franta, de exemplu), fara ca documente suplimentare sa fie necesare.

Cu stima,
Daniela CURTA, Mrs.
Counselor
National Association of Travel Agencies Romania
Phone: 004-21-3230855, 3211908, 3236843
Email: daniela@anat.ro
Web: www.anat.ro - 21 iulie 2005


  back to top
Site-uri in reteaua InfoTravelRomania:
oferte litoral Romania litoral Grecia litoral Bulgaria litoral Turcia oferte cazare Ungaria InfoTraveRomania Blog
vacante Italia litoral Spania vacante Austria litoral Malta, oferte vacante Malta InfoTraveRomania .com
Oferte all inclusive de pe litoral Bulgaria 2024 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria 2024; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite; Pomorie; Nessebar | oferte vacante Grecia
Contact portal turism InfoTravelRomania: 0723 286 309 | office [@] infotravelromania.ro |