Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011 1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010 1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010 1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010 1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul
II 2008
01 aprilie - 31 iunie
2008
Trimestrul
I 2008
01 ian - 31 martie
2008
Trimestrul
IV 2007
01 oct - 31 decembrie
2007
Trimestrul
III 2007
01 iulie - 30 septembrie
2007
Trimestrul
II 2007
01 aprilie - 30 iunie
2007
Trimestrul
I 2007
01 ianuarie - 31 martie
2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie
2006
Trimestrul III 2006
01 iulie - 30 septembrie
2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie
2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie
2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie
2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie
2005
Trimestrul II 2005
01 aprilie - 30 iunie
2005
Trimestrul I 2005
01 ianuarie - 31 martie
2005
Trimestrul IV 2004
01 octombrie - 31 decembrie
2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie
2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie
2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie
2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie
2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie
2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie
2002
|
Stiri
turistice:
01 iulie 2005 - 30 septembrie 2005
Ovidiu
Iuliu Marian este noul presedinte al ANT
Odata
cu publicarea in Monitorul Oficial a deciziei de eliberare din functie
a lui Marius Sorin Crivtonencu, la presedintia Autoritatii Nationale pentru
Turism a venit Ovidiu Iuliu Marian.
29 septembrie 2005 ora 22:13
Compania
Golden Tulip a semnat un contract de franciza cu hotelul Times
Hotelul
Times este al patrulea hotel din Bucuresti afiliat, prin contract de franciza,
lantului Golden Tulip.
Hotelul Golden Tulip Times, situat pe bulevardul Decebal, este clasificat
la patru stele, dispunand de 70 de camere, restaurant cu 120 de locuri,
cafenea cu terasa totalizand 80 de locuri, club cu 100 de locuri in interior
si 40 de locuri pe terase si 4 sali de conferinte cu o capacitate de 100
de locuri. Reprezentantii hotelului Times estimeaza pentru acest an un
grad de ocupare de 50-60% iar pentru 2006 se asteapta un grad mediu de
ocupare de 70% si cifra de afaceri este estimata sa ajunga la 2,2 milioane
de euro.
Investitia in hotelul
Times se ridica la suma de 6 milioane de euro si apartine societatii Times
care pe viitor intentioneaza sa se extinda in domeniul hotelier.
Potrivit declaratiei
directorului regional pentru Romania si Moldova al Golden Tulip Hotels,
Inns & Resorts, Paul Marasoiu, compania intentioneaza sa mai incheie
anul acesta un contract de franciza pentru un proiect care se afla in
constructie dintr-o statiune montana. Acesta a mai declarat ca dupa Bucuresti,
acum se orienteaza si spre alte zone ale tarii, in prezent fiind in negocieri
cu 6 hoteluri din Cluj, Baia Mare, Constanta si alte trei orase mari din
provincie.
Golden Tulip Hospitality
BV, cu sedii centrale in Amersfoort - Olanda si Lausanne - Elvetia, cuprinde
si compania Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts, care opereaza in
franchiza peste 250 hoteluri in 37 de tari, majoritatea localizate in
destinatii urbane din Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Golden Tulip ofera
conceptul de franciza prin cele doua branduri, create sa implementeze
standardele internationale, pastrand totodata si specificul local: Golden
Tulip pentru hotelurile de 4 stele si 5 stele de tip business si resort
si Tulip Inn pentru categoria 3 stele cu servicii de baza.
28 septembrie 2005 ora 18:42
Hotelul
Bastion si-a deschis portile
Complexul
turistic Bastion este situat pe Domeniul Regal Peles si cuprinde un hotel
cu 13 camere, bar de zi, club de noapte, terasa, sala de conferinte, curte
interioara si spatii de parcare. Sala de conferinte are o capacitate de
100 de persoane, restaurantul are o capacitate de 52 de locuri iar terasa
detine o capacitate de aproximativ 25 de persoane.
Directorul general
al complexului Bastion, Nicolae Gutu, a declarat ca se doreste prin implicarea
investitorilor privati in restaurarea monumentelor istorice, sa se dovedeasca
faptul ca turismul romanesc mai are o sansa de afirmare.
Pentru primul an se
estimeaza un profit net de 50.000 de euro si un grad de ocupare de 70%.
Complexul se adreseaza turistilor high-class iar pretul unei camere este
pentru inceput de 65 de euro pe noapte.
Investitorii au incheiat
cu Ministerul Culturii un contract de inchiriere pe o perioada de 25 de
ani, valoarea chiriei fiind de aproximativ 2.500 de euro pe luna.
22 septembrie 2005 ora 12:28
ANAT
nu va participa cu stand la targul ITF 20 – 23 octombrie 2005
Din
pacate nemultumirile membrilor asociatiei privind organizarea si desfasurarea
targurilor de turism s-au acutizat in ultimul timp, mai ales acum in pregatirea
ITF Expo 20 – 23 octombrie 2005.
Sesizarile Asociatiei
Nationale a Agentiilor de Turism (A.N.A.T) in chestiuni esentiale de principiu
nu li s-a acordat atentia cuvenita. Ca o consecinta, un numar semnificativ
de mari turoperatori si agentii de turism din prima linie nu vor participa
la ITF Expo 20 – 23 octombrie 2005.
Nu va ascundem faptul ca in ceea ce ne priveste avem in vedere si alte
variante de organizare a targurilor de turism.
21 septembrie 2005 ora 18:05
Cetatenii
romani vor circula mai usor in spatiul Schengen
MAI
a hotarat ca suma minima necesara pentru intrarea in tarile spatiului
Schengen se reduce de la 100 de euro pe zi la 30 de euro pe zi * La aceasta
se mai adauga 150 de euro, necesari pentru a acoperi cheltuielile de transport
pana la destinatie si inapoi in Romania * Pasapoartele romanilor care
incalca regulile nu vor mai fi confiscate de autoritatile romane fara
decizia unui judecator
Romanii care vor sa
calatoreasca in afara Romaniei vor avea nevoie de mai putini bani ca pana
acum, iar pentru oamenii de afaceri conditiile de obtinere a vizelor s-au
simplificat ca urmare a noilor decizii luate de Ministerul Administratiei
si Internelor.
Potrivit ordinului
ministrului Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, suma minima necesara
pentru intrarea in tarile spatiului Schengen se reduce de la o suta de
euro pe zi la 30 de euro pe zi. La aceasta suma se adauga suma fixa de
150 de euro, necesara pentru a acoperi cheltuielile de transport pana
la destinatie si inapoi in Romania. In plus, ordinul, care va intra in
vigoare de la 1 octombrie, prevede si alternative la prezentarea la frontiera
a sumelor mentionate.
20 septembrie 2005 ora 20:50
BURSA
NATIONALA DE TURISM 2005– SECTIUNEA MUNTE, RURAL, EVENIMENTE
Avem deosebita placere sa va invitam la BURSA NATIONALA DE TURISM 2005–
SECTIUNEA MUNTE, RURAL, EVENIMENTE organizata de Federatia Patronatelor
din Turismul Romanesc, in colaborare cu Asociatia Nationala a Agentiilor
de Turism din Romania si Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic
si Cultural, in perioada 12-15 octombrie 2005, in Brasov, la Complex Aro
Palace.
Aceasta bursa este singura manifestare din domeniu organizata numai pentru
specialisti si are ca scop:
- analiza sezonului 2005
- contractarea locurilor si negocierea tarifelor pentru revelionul 2005/2006
si pentru anul 2006 la statiunile montane, turism rural, circuite, evenimente.
Vor participa prestatori de servicii (hoteluri, restaurante, transportatori)
agentiile de turism si tour-operatorii interesati sa incheie contracte
pentru anul 2006
In cadrul acestei manifestari tour-operatorii isi vor prezenta oferta
de programe pentru revanzare catre agentiile detailiste.
Ne adresam prestatorilor cu rugamintea de a pregati tarifele pentru sezonul
2006 astfel incat sa poata fi semnate contractele inca din aceasta faza,
conditie importanta pentru includerea in cataloagele editate de catre
agentiile de turism.
Bursa va fi precedata de un INFOTUR al statiunii turistice Predeal al
carui program va fi anuntat ulterior.
16 septembrie 2005 ora 19:38
Tichete de vacanta pentru angajati - propunere ANAT
Vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Rosner
Herman, a declarat, vineri 09 septembrie 2005, corespondentului MEDIAFAX,
ca introducerea cecurilor de vacanta pentru angajati este o necesitate
pentru revigorarea turismului în România. Rosner a spus ca
ANAT vrea ca acest sistem, similar tichetelor de masa, sa fie introdus
din 2006, motiv pentru care a solicitat deja Guvernului luarea masurilor
necesare pentru adoptarea unui proiect de lege în acest sens. Vicepresedintele
ANAT a aratat ca, daca sistemul acordarii tichetelor de masa poate functiona,
atunci si cecurile de vacanta pot fi eficiente. Conform lui Herman, angajatii
unor institutii din mai multe tari europene pot beneficia de astfel de
cecuri, deductibile fiscal pentru firme precum tichetele de masa. Aceasta
masura trebuie luata pentru a revigora turismul intern, a spus Rosner,
adaugând ca România are o treime din totalul de resurse pentru
tratamente balneo-climaterice din Europa, care însa nu sunt exploatate
suficient. "Ar trebui sa punem un accent mai mare pe tratamentele
preventive, însa românii nu au bani sa mearga la tratament,
dar, cu includerea cecurilor de vacanta, ar putea creste considerabil
numarul turistilor", a mai spus vicepresedintele Agentiei Nationale
a Agentiilor de Turism. Cartel Alfa a introdus anul trecut în dezbatere
parlamentara, cu ajutorul deputatului PSD Octavian Mitu, un proiect de
lege privind acordarea de tichete de vacanta salariatilor care vor sa-si
petreaca concediul de odihna în România. Sistemul urma sa
functioneze pe baza unor varsaminte lunare ale angajatilor constituite
într-o perioada între patru luni si 11 luni, si prin contributii
ale angajatorilor. Guvernul a respins la acea vreme initiativa legislativa.
14 septembrie 2005 ora 08:03
PHOENICIA GRAND HOTEL 4 ****
Stimata Doamna/ Stimate Domn,
Avem deosebita placere
de a va informa ca din luna septembrie, firma Triumf Construct S.R.L.,
parte a grupului de firme PERLA MAJESTIC GRUP, va deschide in Bucuresti
– zona Baneasa unul din cele mai mari hoteluri construite dupa 1990.
PHOENICIA GRAND HOTEL
va fi un hotel de 4 stele, cu un amplasament ideal pentru turismul de
afaceri si nu numai. Situat in sectorul 1, pe Bd. Alexandru Serbanescu
nr. 87 (in imediata vecinatate a Satului Francez), hotelul permite accesul
rapid spre zonele de interes major :
- Aeroportul International
Henri Coanda – numai 10 minute
- Aeroportul
International Baneasa – numai 3 minute
- Centrul expozitional
Romexpo – numai 5 minute
- Centrul economico-politic
al Capitalei-Piata Victoriei – numai 10 minute
PHOENICIA GRAND HOTEL
dispune de :
- 348 camere , 242 camere single (dintre care camere pentru persoane cu
handicap si insotitori ai acestora), 80 camere twin, 21 Junior Suite,
3 Executive Suite, 1 Apartament Prezidential,
1 Apartament Imperial
Camerele sunt
dotate cu : mobilier cu design clasic si modern, internet de mare viteza
gratuit, sistem Pay TV, televizor (53 canale nationale si internationale),
telefon cu linie directa (nationala si internationala), sistem de climatizare,
minibar, laundry, room service shuttle bus gratuit (de la si catre aeroport
si centrul orasului).
- 10 Sali de Conferinta
cu o capacitate de 700 locuri (aranjament teatru), dintre care cea mai
mare are o capacitate de 160 locuri si cea mai mica 20 locuri
- 4 Restaurante.Crama – bucatarie romaneasca, capacitate 350 locuri,
unde in fiecare seara se va organiza program artistic, la care vor participa
cele mai importante nume ale show biz-ului autohton
- Restaurant
International – bucatarie internationala, salon de breakfast, capacitate
250 locuri, unde se pot organiza evenimente corporate si petreceri private
- Restaurant
Libanez – bucatarie traditionala libaneza, capacitate 100 locuri,
unde se vor desfasura programe artistice
- Restaurant
Italian – bucatarie specific italieneasca, capacitate 100 locuri
- Casino
- Club de noapte,
capacitate 100 locuri
- Executive
Lounge
De asemenea, hotelul
dispune de un modern centru SPA unde gasiti singura Baie Turceasca (hamam
– atat pentru doamne, cat si pentru domni), sauna, masaj, fitness
si centru de infrumusetare.Hotelul va pune la dispozitia clientilor Dumneavoastra
urmatoarele servicii: Rent-a car, Agentie de voiaj, Exchange House, Business
Corner, Automat Bancar (ATM).
Avand la baza experienta
hoteliera acumulata prin dezvoltarea unitatilor de pe litoral : Majestic
Mamaia, Perla Mamaia, Majestic Olimp si Majestic Jupiter, suntem siguri
ca va vom oferi atat Dumneavoastra cat si clientilor Dumneavoastra, servicii
de inalta calitate si la cel mai bun pret posibil.
Pentru urmatoarele
luni, PHOENICIA GRAND HOTEL supune atentiei Dumneavoastra urmatoarea oferta
:
- Camera Single
59 EURO/camera/noapte
- Camera Twin
59 EURO/camera/noapte
- Junior Suite
99 EURO/noapte
- Executive
Suite 139 EURO/noapte
- Apartament
Prezidential 259 EURO/noapte
- Apartament
Imperial 359 EURO/noapte
Tarifele includ TVA.
Micul dejun, in valoare de 8 EURO/persoana, nu este inclus.Persoana de
contact pentru informatii suplimentare si rezervari :Theodora Popescu
(0723-390.594), e-mail : phoeniciahotel@yahoo.com S.C. PHOENICIA HOTELS
S.A., J40/11733/2005, Cont: RO11BRMA0720072686500000, BANCA
ROMANEASCA – Sucursala Baneasa - 06 septembrie 2005
Exportul
de servicii turistice si fiscalitatea in turism
sunt cele doua subiecte care au constiuit tema unei conferinte
de presa, organizata de ANAT(Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism)
Miercuri 31 august 2005 la ore 11.00, la Hotel Majestic din Bucuresti.Conferinta
de presa a fost sustinuta de catre Mihai Rajnita - secretar general Federatia
Industriei Hoteliere din Romania - F.I.H.R., Gheorghe Fodoreanu - vicepresedinte
ANAT, presedintele Comisiei de Incoming, Petre Balas - vicepresedinte
ANAT, presedintele Comisiei de Presa, Lascar Ecaterina - vicepresedinte
FPTR si Mircea Draghici - secretar general ANAT.
Mihai Rajnita:"
sa solicitat mentinerea ratei reduse a TVA pentru cazare si masa pentru
a avea o coerenta , sa poti iesi pe piata cu tarife competitive";
" ..pe o piata europeana suntem intr-o competitie si nu putem iesi
pe piata cu tarife competitive".
Discutiile au avut si
alte directii, insa ideea principala este ca daca
TVA va creste la 22% toate tarifele vor creste si Romania va fi scumpa in
comparatie cu celele state europene unde tarifele sunt mai mici(
cota TVA este mai mica in mai multe state europene).
Acum avem: 19 % TVA- ul la meniul servit( restaurant) si 9 % la cazare.
TVA in alte tari: Bulgaria 7 %, Slovenia 8,5 %, Grecia 8 %, Spania 6 %.
Estimari:
1.TVA scade.Daca TVA - ul va fi de 9 % la meniul servit si de 9 % la cazare
tarifele vor fi la fel.
2.TVA la fel. Daca TVA - ul va fi de 19 %
la meniul servit ( restaurant) si 9 % la cazare, tarifele vor creste cu
10 - 15 % 3.TVA creste. Daca TVA -ul va creste la 22%, tarifele vor creste
cu 15 pana la 20%.Iar toate aceastea se vor reflecta in buzunarul turistului. opinia unei ziariste:" tarifele cresc in fiecare an cu 10
- 15 % indiferent daca creste sau nu TVA-ul" - 31
august 2005
Descoperiti Sibiul in septembrie
SIBIU
Targul
Olarilor – Editia XXXIX
Traditional Ceramics Fair – 39th annual
03 – 04
Septembrie 2005
În perioada
03-04 septembrie, la Sibiu se desfãsoarã cea de-a XXXIX-a
editie a Târgului Olarilor. Organizat de Centrul Judetean pentru Conservarea
si Promovarea Culturii Traditionale "Cindrelul-Junii" , Târgul
Olarilor este una dintre manifestarile prestigioase ale urbei care îsi
propune pastrarea si perpetuarea valorilor artei populare traditionale a
olaritului. Localnicii îsi amintesc cum erau dusi de mânã
de pãrinti sau bunici în Piata Micã, unde, cât
vedeai cu ochii, erau numai oale, farfurii, cani si alte obiecte din ceramicã.
În ultimii ani, centrul de greutate al Târgului s-a mutat în
Piata Mare, mult mai generoasã ca spatiu.
Anul acesta datorita lucrarilor de restaurare a centrului istoric târgul
se va organiza pe Bvd-ul Corneliu Coposu. "Manifestarea îsi propune
sã prezinte anual vizitatorilor evolutia si preocuparile mesterilor
olari si ceramisti de la an la an, precum si noutãtile caracteristice
fiecarei scoli de olarit din România. De asemenea, se urmãreste
si realizarea unui schimb de experienta între participantii la târg".
Pentru detalii puteti
contacta:
Silvia Macrea,
tel/fax: 0269-215592, director Centrul Judetean pentru Conservarea si
Promovarea Culturii Traditionale.
From September 3-5, Sibiu will host the 39th annual Ceramics Fair. The
Fair is one of the most prestigeous events of the town, and was created
to preserve and perpetuate the culture and value of traditional ceramics.
Locals remember how their grandmother used to take them as kids to the
Piata Mica, where, as far as you could see were displayed pots, utilitarian
ware, mugs & other ceramics products. In the last few years, the location
of the event was moved to the Piata Mare, due to space restrictions in
Piata Mica.
This year, due to the restoration works all over the City Center’s
Medieval Town, the fair will be organized on Blvd. Corneliu Coposu, near
the old Medieval city walls. The Traditional Ceramics Fair will focus
on presenting to visitors the evolution, trends and new products of all
Romanian Ceramics Schools.
For more information
you can contact:
Silvia Macrea,
phone: 0040-269-215592, director County Centre for Promotion and Preservation
of Traditional Culture Sibiu.
-
31 august 2005
SIBIU
Festivalul
National al Traditiilor Populare editia a V-a – Muzeul in aer liber
ASTRA
The National Festival of Traditions – 5th annual – location:
ASTRA open air museum
05 - 11 Septembrie
2005
Este conceput ca o
manifestare spectaculara si interactiva, de prezentare scenica sau lucrativa,
ecleziastica sau laica, printr-un dialog direct între participanti
si publicul vizitator, exprimat în spirit comunitar si interactiv
(povestind, cântând, dansând, exersând în
cadrul atelierelor de arte plastice sau arte mecanice, gustând mâncaruri
traditionale etc.);
La fiecare editie a Festivalului participa reprezentantii câte unui
judet din Transilvania (inclusiv Banatul, Crisana si Maramuresul), Muntenia
(inclusiv Oltenia si Dobrogea), Moldova (inclusiv Bucovina si Basarabia)
si din Republica Moldova.
Cei 350 de participanti-actanti asigura acoperirea celor sapte sectiuni
tematice din programul Festivalului: Arte religioase (traditii cultice
legate de practicile religioase), Literatura populara (basme, eresuri,
poezie si teatru popular), Arte muzicale (interpreti vocali si instrumentali),
Arte coregrafice (dans popular), Arte plastice traditionale (mestesuguri
artistice), Arte mecanice (creatie tehnica traditionala) si Arta culinara
(meniuri dupa retete traditionale).
Pentru detalii puteti
contacta:
Eliza Penciu, tel: 0040-269-436960, mobil: 0040-745-227734, coordonator
turism cultural Complexul National Muzeal Astra Sibiu.
This festival has been designed from its inception as a spectacular &
interactive group of events including practical workshops, demonstrations,
opportunities for dialogue between visitors & expositioners, songs,
dance, traditional food tasting, and more! Each year regional representatives
are invited to participate, including from the Republic of Moldavia. The
350 participants cover a wide range of activities grouped in 7 themes:
Religious arts, Folk Literature, Musical Arts, Traditional Dance, Traditional
arts and crafts, Mechanical Art (traditional technical creations) and
Traditional Culinary Arts.
For more information
you can contact:
Eliza Penciu, phone: 0040-269-436960, mobile: 0040-745-227734, cultural
tourism coordinator CNM Astra Sibiu.
-
31 august 2005
SIBIU
Festivalul
concurs international de interpretare pianistica si compozitie “Carl
Filtsch” – Editia a-X-a
"Carl Filtsch" International competition, festival for pianists
& composers – 10th annual
06 - 11 Septembrie
2005
Carl Filtsch
Pianistul si compozitorul Carl Filtsch, s-a nascut la Sebes-Alba in anul
1830 in familia preotului din localitate. De mic a fost înfiat de
o baroneasa unguroaica care l-a trimis la studii in marile centre muzicale
ale Europei: Paris, Viena, Berlin. Carl Filtsch a studiat pianul cu Chopin
si cu Liszt, ambii compozitori exprimându-se elogios despre sansele
tanarului de a deveni un mare interpret. Din pacate la vârsta de
numai 15 ani a murit de tuberculoza, boala pe care se pare ca ar fi contactat-o
chiar de la Chopin. Compozitiile lui Carl Filtsch in numar de 12, pastrate
in arhivele vieneze si descoperite in anii 60, au devenit materialul obligatoriu
pentru o parte a concursului.
Tineri muzicieni sunt invitati sa participe la aceasta întâlnire
internationala a tinerilor pianisti si compozitori. Concursul se va organiza
pe trei grupe de vârsta:
A. Grupa - nascuti înainte de 27 Mai 1993
B. Grupa - nascuti intre 27 Mai 1989 si 26 Mai 1993
C. Grupa - nascuti intre 27 Mai 1974 si 26 Mai 1989
Persoana de contact: Roxana Dobre PRM, Tel.+40269/ 206 507, Fax.+40269/
210 264, Mob.+40745/ 082 568, E-mail:roxanadobre@yahoo.com
Carl Filtsch, born
in 1830 in Sebes/Mühlbach near Sibiu/Hermannstadt, was one of the
most important pianists of the 19th century, despite his short life, dying
of tuberculosis at the age of 15. At the age of 12, he was Chopin’s
favourite student and already one of the most famous piano virtuosos of
his age – comparable to Liszt and Thalberg. He was celebrated in
the musical centres of Europe – Budapest, Vienna, Paris and London.
His collection of compositions showed a remarkable skill and maturity.
Six of his compositions are part of the required repertoire of the competition.
Young musicians from all over the world are invited to participate in
this international meeting of young pianists and composers. The competition
will be organised for three age groups:
D. born after the 27th of May 1993
E. born between May 27th, 1989 and May 26th, 1993
F. born between May 27th, 1974 and May 26th, 1989
Apart from the performance
competition, the jury will evaluate and award prizes for the best original
piano compositions.
Contact person: Roxana Dobre PRM, Phone:+40269/ 206 507, Fax.+40269/ 210
264, Mobile: +40745/ 082 568, E-mail: roxanadobre@yahoo.com -
31 august 2005
RASINARI
Festivalul Branzei si al Tuicii – editia a-II-a
Cheese & Brandy Festival – 2nd annual
10 – 11 Septembrie 2005
Cea de-a doua editie
a Festivalului Brânzei si a Tuicii, 10-11 Septembrie 2005, va fi
gazduita anul acesta de Rasinari.
Festivalul va începe in cele 2 zile la ora 12:00 cu muzica si dansuri
traditionale romanesti, specifice zonei Marginimea Sibiului. Producatorii
de brânza si tuica din zona isi vor etala produsele pe valea Stezei,
in zona Curmatura intr-un fundal tipic mioritic. De remarcat e faptul
ca Duminica la ora 5 dupa amiaza se va organiza o tombola cu premii: printre
alte premii se va putea castiga un week-end la una din pensiunile din
Curmatura – Rasinari.
Nou pentru editia din acest an, Junior Achievement si partenerii sai vor
sponsoriza un cort al copiilor cu activitati, dându-le sansa copiilor
sa participe la concursul national de creare a unei vederi „Salutari
din România” – „Greetings from Romania”.
Toate lucrarile vor putea astfel face parte dintr-o campanie de marketing
ce isi propune sa încurajeze potentialii turisti sa vina sa viziteze
România, si vor putea deasemenea sa fie folosite la târgurile
internationale de turism de la Berlin, Milano, si Londra. Pentru informatii
suplimentare puteti vizita www.chf.ro/greetings. Lucrarile pot fi aduse
direct la Festival sau pot fi create acolo; toate vor fi incluse intr-o
urna de unde se va trage la sorti o lucrare castigatoare, premiul oferit
de sponsorul coltului copiilor fiind o camera foto digitala. In plus toate
lucrarile vor fi trimise la Bucuresti pentru a fi incluse in concursul
de nivel national cu premii.
Persoane de contact:
D-ra Crina Sim,
C.J.Sibiu, tel.217733, fax 218159, mobil: 0740 451301
D-na. Adriana Vidrighin, tel.557200, fax 557524, mobil: 0745 562611
The County of Sibiu
will be hosting its second-annual Cheese and Brandy Festival on 10-11
September 2005. The fair is hosted by a different community each year;
this year, it will be held at Curmatura, outside the village of Rasinari,
20 km southwest of Sibiu.
The festival begins each day at 12 noon, with traditional folk music and
dance performances throughout the weekend. Cheese and brandy producers
from the region will display and offer their products for tasting and
sale. Other food and beverages will also be available for purchase. A
raffle will be held at 5pm Sunday for a weekend stay at a local guesthouse,
among other prizes.
New this year, Junior Achievement and its partners will be sponsoring
a kids’ tent with activities for children, including the chance
to participate in the national “Greetings from Romania” postcard-designing
contest. Entries may be used in marketing campaigns to encourage tourists
to come to Romania, and may be displayed at tourism and travel fairs in
Berlin, Milan, and London. For information on the rules of the contest,
please go to www.chf.ro/greetings. Entries may be brought and submitted
at the festival; all entries received at the festival will be entered
into a local drawing to win a digital camera from sponsor. All entries
will then be sent to Bucharest for participation in the national campaign.
Contact persons:
Miss Crina Sim,
Sibiu County Council Representative, phone:0040-269-217733, fax 0040-269-218159,
mobile: 0740 451301
Mr. Cristian Badea, CHF International Romania, Sibiu Office, phone: 0040-369-401085,
mobile: 0040-7-20051995
- 31 august 2005
BIERTAN
Întâlnirea
anuala a sasilor de la Biertan
Biertan Annual Saxons Meeting
Moto: Uniti peste granite
Motto: United without frontiers
17 Septembrie 2005
Un eveniment istoric cu un remarcabil impact cultural in configuratia
judetului Sibiu a fost colonizarea saxona intre secolele XII - XIV, care
s-au asezat in partile de sud-est ale Transilvaniei. Ei au fost chemati
aici de regii unguri din dinastia Arpad cu scopul de a consolida dominatia
asupra Transilvaniei.
Zona colonizata se întindea de la Orastie la Baraolt, unde saxonii
au întemeiat Provincia Sibiu. Organizati in Scaune, colonistilor
saxoni li s-a conferit dreptul de a-si construi sate si orase, sa cultive
liber pamantul primit (fundus regius), fara nici o obligatie feudala,
sa-si aleaga proprii magistrati si preoti, dreptul de a bate moneda, de
a se organiza in bresle.
The Saxon colonisation of the region in the 12th – 14th centuries
was an historical event with a remarkable cultural impact on Sibiu county.
The Saxon population settled in the south-eastern part of Transylvania.
They were brought here by the Hungarian kings (Arpad dynasty) to consolidate
the Hungarian domination over Transylvania.
The Saxon population colonized the area from Orastie to Baraolt, leading
to the creation of the province of Sibiu. The province was organized into
„chairs”, giving the colonizing population the legal right
to build towns & villages, to choose local magistrates and priests,
to produce coinage, and to organize craftsmen into guilds.
BISERICA CETATE EVANGHELICA
CU HRAMUL "SF. MARIA" DIN BIERTAN
Este una dintre ultimele biserici hala ridicate in Transilvania, constructia
fiind terminata in jurul anului 1520- dupa stema regelui Vladislav II
(1490-1516) si a voievodului Ioan Zapolyia (1510-1526)- stema aflata deasupra
cornisei portalului de vest.
„ST. MARY FORTIFIED
EVANGELICAL CHURCH” - BIERTAN
St. Mary’s is one of the last fortified churches built in Transylvania.
The construction was finished in 1520’s – under the rules
of King Vladislav the 2nd (1490-1516) and King Ioan Zapolyia (1510-1526)
– you can still see their coats of arms on the western end of the
church.
Programul întâlnirii:
09:00 – 10:00
Primirea oaspetilor oficiali in Casa Parohiala: personalitati culturale,
atasati culturali, consuli, reprezentanti ai ambasadelor Germaniei si
Austriei
10:00 – 12:00 Slujba – la Biserica evanghelica cu hramul „Sf.Maria”
din Biertan
12:00 – 13:00 Cuvântari (moderator presedintele Forumului
German Transilvania)
De la 13:00 - Parada portului popular, Dansuri populare germane (sasi,
landler, …)
In paralel se desfasoara
Teatru de papusi, Concursuri pentru copii.
Anul acesta se estimeaza
ca evenimentul va atrage peste 2000 de participanti, fanfara din SanPetru,
fanfara Tarii Bârsei, grupe de muzica si dans atât ale Uniunii
Sasilor Transilvaneni din Germania cat si a celei din Austria, presa,
radio, TV, oameni de afaceri vorbitori de limba germana. De remarcat si
prezenta fanfarei copiilor din orasul Târnaveni si participarea
colegiului de limba germana Samuel von Brukenthal din Sibiu cu o grupa
de dans.
Manifestarea va culmina cu decernarea medaliei Honterus.
Pentru mai multe informatii
puteti contacta: Irina Ilisanu – Demokratisches Forum der Deutschen
in Siebenburgen, tel/fax: 0269-214026
Event program:
09:00 –
10:00 Welcome official guests - Parich House – cultural personalities,
consuls, German & Austrian embassy representatives
10:00 – 12:00 Mass - „ST. MARY FORTIFIED EVANGHELIC CHURCH
- BIERTAN
12:00 – 13:00 Speeches (moderator: the president of German Forum
Transylvania)
from 13:00 Ethnic dress parade, German traditional dance by Saxons, Landlers
and other ethnic groups
A Puppet Theater,
a Kids Contest and other shows will take place at the same time as the
above listed events.
This year the event
will draw over 2000 participants, including SanPetru’s village marching
band, Barsa Region marching band, music & dance groups from the Transylvanian
Saxons & Landlers Union in Germany & Austria, print and television
media, and German-speakers from all over eastern Europe. In addition,
a children’s marching band from Tarnaveni and a dance group of students
from Brukenthal College in Sibiu will organize a variety of other spectacles.
The annual Saxons & Landlers meeting will culminate with an awards
ceremony for the Honterus medal.
For more details you
may contact: Irina Ilisanu – Demokratisches Forum der Deutschen
in Siebenburgen, phone/fax: 0040-269-214026 -
31 august 2005
"Vacante la Tara"
Programul special "Vacante la Tara" se va derula in perioada
12 septembrie - 1 noiembrie. Tarifele sunt:
Pensiuni de 2 margarete: 105 lei ( 1.050.000 lei)/ persoana
Pensiuni de 3 margarete: 125 lei (1.250.000)/ persoana. Pachetul cuprinde:
5 nopti de cazare/ 6 zile.Filialele ANTREC care au aderat
la acest program sunt urmatoarele:
ANTREC NEAMT - Localitati: Durau, Ceahlau, Piatra Neamt, Filioara - Agapia,
Bicazu Ardelean, Farcasa, Almas.
ANTREC DAMBOVITA - Localitati: Laicai, Pietrosita, Ulmi, Iedera.
ANTREC COVASNA - Localitati: Baile Balvanyos.
ANTREC Cluj - Localitati: Draganului, Marisel, Dealu Negru, Rachitele,
Rasca, Brazesti.
ANTREC PRAHOVA: Localitati: Cornu, Breaza, Cheia.
ANTREC TULCEA - Localitati: Crisan
ANTREC SUCEAVA - Localitati: Ciocanesti, Sadova, Vama.
Pe parcurs vor mai adera si alte filiale urmand sa va comunicam in timp
util acest lucru.
Rezervarile se fac direct la filialele
ANTREC din tara.
Sursa: ANTREC - 31
august 2005
Bursa
de Turism Balnear 2005
Bursa de Turism Balnear 2005, editia a 5-a, se va desfasura la Baile Felix,
in perioada 5 - 8 octombrie 2005.
Bursa este organizata sub patronajul Autoritatii Nationale pentru Turism
de OPTBR in colaborare cu ANAT si FPTBR.
Detalii
- invitatie, programul bursei si formularele de inscriere : Asociatia
Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908 , Maria
Salcianu - Director executiv
Data inscrire stire: 31 august 2005
EXPOZITIE
DE CARICATURI
Va
invitam sa participati la deschiderea expozitiei de caricaturi VEDI ROMANIAE
POI MORI a domnului ION BARBU, joi 1 septembrie 2005 la orele 19,00, la
sediul Clubului TRAVELescu din Bucuresti, bd. Unirii, nr.55, bloc E 4A
Expozitia va fi deschisa in perioada 1-15septembrie 2005, luni-sambata,
orele 10-18.30.
Informatii la tel: 031 - 401.69.83(RDS) e-mail:
marketing@clubtravelescu.ro
Sursa: Club TRAVELescu
- 30 august 2005.
Dear SIRS,
CLUB TRAVELESCU kindly invites you to the opening of the Cartoon Exhibition
VEDI ROMANIA E POI MORI of Mr. ION BARBU, the greatest and funniest Romanian
cartoonist, on Thursday, September 1st, at 19.00 hrs, at our club.
The exhibition will be open from 1 - 15th of September, during 10.00 -
18.30 hrs.
You and your fiends are most wellcome!
Best regards,
Miruna MATEESCU – Director Marketing
club TRAVELescu
Bd. Unirii 55, sect.3, Bucuresti
Tel: 031-4016983 (RDS)
Fax: 021-3264491
Mob: 0721-889955
e-mail: marketing@clubtravelescu.ro
FESTIVALUL INTERNATIONAL AL SARMALELOR PRAID, 23 – 25 SEPTEMBRIE 2005 Conditii
Program
Editia a XI-a editie
a Festivalului International al Sarmalelor.Acest eveniment de traditie
se va desfasura in statiunea PRAID, jud. Harghita in perioada 23 - 25
septembrie 2005; eveniment organizat in colaborare cu ANTREC Romania si
M.T.C.T. - ANT, cu sprijinul sponsorilor, autoritatilor locale si al Prefecturii
Harghita.
PROGRAMUL
FESTIVALULUI
23 septembrie:
14.00: Sosirea invitatilor si a participantilor la conferinta de specialitate
14.30: Inregistrarea participantilor la conferinta
15.30: „Turismul rural – realizari si perspective” conferinta
de specialitate cu participarea unor consacrati proprietari de pensiuni,
bucatari, organizatori
Sosirea turistilor si participantilor la festival, intampinare cu palinca
Cina; vizitarea localurilor – incalzire pentru festival; cazare;
24 septembrie:
07.30 : „DESTEPTAREA !!!” cu fanfara comunei;
08.30 : Mic dejun
10.00 : „Parada de debut” – defilarea cu echipele participante
din centrul localitatii pana la parc – locul de desfasurare al festivalului
10.30 : Prezentarea echipelor, concurentilor
11.30 óra: incepe concursul pentru cea mai mica, mare, originala
si .... GUSTOASA sarma, cea mai difersificata gama de sortimente.
13.00 óra: Pranz, condimentat cu melodii si dansuri populare din
diferite regiuni folclorice (alternativ vizitarea muzeului, a galeriei
foto, casei memoriale „Aprily Lajos”, etc)
14.00: Campionatul de fotbal cu capatane de varza
15.30 : Ungerea „cavalerilor verzei”
16.30 : Dezbaterea juriului
18.30 : PREMIEREA SARMALELOR pe categoriile mai sus amintite
19.30 : Licitarea sarmalelor castigatoare - alegerea „Printesei
Sarmalelor”
21.30 : Concert cu artisti ai Teatrului de Rock din Budapesta
25 septembrie:
08.00 : Mic dejun
10.00 : Festivitatea de inchidere: concert si receptie in Salina PRAID
cu program folcloric
TARIF: 137,00 RON/ pers
Data si ora: 24 septembrie 2005. (sambata) ora 09,00
Locul: Praid, parcul din fata Casei de Cultura
Inscrieri: pe baza fisei de inscriere pana la 23 septembrie la receptia
Hotel PRAID
Taxa de inscriere: GRATUIT
Categoriile
de premiere pt. concursul de gatit sarmale:
· PREMIUL I: Cea mai GUSTOASA SARMA
· Cea mai ORIGINALA RETETA
· Cea mai FRUMOASA PREZENTARE
· Cea mai MARE – Cea mai MICA SARMA
· Cel mai TANAR CONCURENT
· Cea mai DIVERSIFICATA GAMA DE SORTIMENTE
Dezbaterea juriului:
Intre 16.30-17.00
Ora 18,00 PREMIEREA
Premii:
· Premiul I: 500,00 RON + diverse premii din partea sponsorilor
· Cea mai ORIGINALA RETETA: 200,00 RON + diverse premii din partea
sponsorilor
· Cea mai FRUMOASA PREZENTARE: 100,00 RON + premii din partea sponsorilor
· Cea mai MARE – Cea mai MICA SARMA: cadouri oferite de sponsori
· Cel mai TANAR CONCURENT: cadouri oferite de sponsori
· Cea mai DIVERSIFICATA GAMA DE SORTIMENTE: cadouri oferite de
sponsori
Informatii
utile:
- Se premiaza numai sarmalele pregatite la fata locului, insotite de reteta
de preparare !
- Procurarea materiilor prime si a condimentelor intra in sarcina concurentilor.
- Cantitate minima: 15 portii (pentru proba, juriu, licitatie)
- Organizatorii asigura spatiu, mese, cort (la comun cu alti concurenti),
lemne pt. foc.
- Fiecare concurent primeste diploma de participare, iar castigatorii
diplome si premii.
INSCRIERI:
· Se admit inscrieri individuali sau in echipa (max. 6
pers)
· Cu fisa de inscriere se admit inscrieri pana la 23 sept., la
receptia Hotelului PRAID
· NU se percepe taxa de inscriere
· Concurentii isi asigura singuri materia prima, vesela si ustensilele
de bucatarie necesare
Pentru mai multe
detalii:
László Ildikó
TRANS-TUR S.R.L./ ANTREC Harghita, St. Principala 211, 537240 - Praid,
HR - Romania
Tel/fax: +40 266 240272; +40 265 570484; E-mail: praid@praid.ro; transtur@digicomm.ro
- 26 august 2005 ora 17:52
O SAPTAMANA LA MARE, 1 - 20 septembrie 2005
Autoritatea Nationala pentru Turism, Federartia Patronatelor din Turism
si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism au hotarat sa continue programul
« O saptamana la mare » si in perioada 1-20 septembrie 2005.Oferta
speciala se adreseaza tuturor categoriilor de turisti, pe principiul “primul
venit – primul servit”.
Lista hotelurilor inscrise pana la data de 22 august 2005, va fi completata
cu eventuale oferte suplimentare.
Tarifele pentru oferta speciala pentru 6 nopti de cazare (fara servicii
de masa), cu TVA inclusa:
- la hotel 1* 79 lei / sejur
- la hotel 2* 89 lei / sejur
- la hotel 3* 99 lei / sejur
Comisionul cedat agentiilor de turism va fi de aproximativ 10 % (inclusiv
TVA) din valoarea serviciilor conform cu analiza de pret prezentata mai
jos.Promovarea in mass-media a spatiilor de cazare si a agentiilor de
turism care vor derula acest program va fi realizata de catre F.P.T.R.
si A.N.T., pe baza unui planning convenit de comun acord.
Solicitarile agentiilor vor fi onorate de pestatori in ordinea inscrierilor
si in functie de numarul de locuri puse la dispozitie de acestia pentru
program, iar confirmarea locurilor va tine loc de comanda ferma, urmand
ca agentiile sa faca plata cu trei zile inainte de inceperea programului.
Detalii: Asociatia
Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908 - 23 august 2005
Numere de telefon obligatoriu de afisat in agentia de turism
4. LEGISLATIE:
4.1. Ordinul MTCT nr. 1192/2005, publicat in Monitorul Oficial, Partea
I nr. 681 din 29/07/2005 pentru modificarea si înlocuirea anexei
nr. 5 la Normele metodologice privind criteriile si metodologia pentru
eliberarea licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului
turismului nr. 170/2001, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I - agentiile trebuie sa puna la dispozitia turistilor in spatiul
comercial noile numere de telefon si fax ale Autoritatii Nationale de
Turism si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Placheta
cu numerele de telefon trebuie sa arate asa cum este prezentata in continuare.
TELEFOANE la dispozitia turistilor
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TURISM
021 - 410.12.95; 08008682 82
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
0800 08 09 99; 0800 08 09 99
Sursa: Buletinul informativ ANAT nr.8/2005(publicat in 19 august 2005).Data
inscriere stire: 20 august 2005
Socul intoarcerii din concediu poate fi
depasit prin... odihna
La intoarcerea din concediu
ne asteapta o capcana: sa intram in forta in ritmul de lucru sau sa ramanem,
in continuare, prinsi in mrejele vacantei, uitand ca aceasta s-a sfarsit?
Termenul de concediu si-a pierdut de ceva timp cel de-al doilea element,
odihna. "Romanii au renuntat, in ultimii ani, la respectarea zilelor
de relaxare. Tinerii simt permanent nevoia de a se distra. Astfel, distractia
ia locul odihnei, care deja fusese redusa drastic. Asa ajungem sa ne intoarcem
la munca deja obositi. Unii oameni isi conduc afacerile din concediu. Astfel,
nu sunt niciodata deconectati cu adevarat", spune prof. dr. Ion Dafinoiu.
"Oamenii raman ancorati in problemele de serviciu. Sa nu mai vorbim
de concediile "in rate", de doua-trei zile, care numai concedii
nu se pot numi. Un concediu de odihna ar trebui sa dureze cel putin doua
saptamani", sustine specialistul. Pentru multi, concediul a devenit
sinonim doar cu distractia, iar la intoarcere nici vorba de baterii incarcate
sau chef de munca. "Trebuie sa stim ca o celula nervoasa raspunde la
aceleasi reguli ca si celula musculara. Asa cum un sportiv, dupa antrenament
si concurs, are nevoie de o perioada de odihna, si creierului i se impune
aceeasi exigenta. Un concediu bun se poate evalua dupa cheful de munca pe
care il avem la intoarcere. Desigur, exista si oameni nemultumiti de munca
pe care o depun, concediul reprezentand pentru acestia un refugiu",
ne-a mai decalarat conf. dr. Radu Mihailescu, directorul Spitalului Obregia.
Ideal ar fi sa avem cate
doua vacante de doua saptamani, anual
"Pentru evitarea problemelor pe care le implica acumularea oboselii,
e neaparata nevoie de reconsiderarea atitudinii fata de sfarsitul de saptamana
si de concediu. Solutia cea mai buna ar fi fragmentarea concediului. Astfel,
ne-ar trebui o perioada de odihna de o saptamana sau doua la fiecare sase
luni. Concediul ar trebui sa fie o perioada consacrata odihnei, ceea ce
nu inseamna sa dormim continuu, dar sa avem totusi opt ore de somn si activitati
care nu ne solicita foarte mult", ne recomanda conf. dr. Mihailescu.
Trebuie sa stim ca marea sau muntele, la altitudini de peste 1.000 m, sunt
climate excitante, provocand senzatii de disconfort, care pot obosi organismul.
Cele mai adecvate locuri pentru odihna sunt statiunile balneare, situate
la altitudini intre 400 si 800 de metri. Pentru cei care deja s-au intors
obositi din concediu este vitala respectarea odihnei din week-end si a celor
minim opt ore de somn pe zi.
Sfaturi pentru a nu fi coplesiti de sarcinile de serviciu dupa vacanta:
* Nu lasati sa se acumuleze solicitarile
* Nu va intoarceti din vacanta in seara dinaintea inceperii lucrului; lasati
o rezerva de doua-trei zile pentru a reintra in ritmul obisnuit
* Daca va este greu sa va concentrati, poate fi vorba de un deficit de magneziu
sau de vitamine din complexul B, care sunt responsabile si pentru buna functionare
a sistemului nervos; puteti apela in acest sens la suplimente nutritive
sau la fructe (prune, mere, pere, caise, struguri)
* Luati mici pauze dupa incheierea fiecarei activitati
* Fragmentati urmatoarele concedii; ideal ar fi sa aveti doua saptamani
de concediu la fiecare sase luni
* Nu uitati ca fiecare seara si sfarsit de saptamana reprezinta momente
in care va puteti reincarca bateriile * Dormiti opt ore pe noapte.
Sursa: http://www.adevarulonline.ro/index.jsp?page=articol§ion_id=20&article_id=147615
20 august 2005 ora 00:35
O agentie nipona ofera calatorii în spatiu
TOKYO,
18 aug
Cea mai mare agentie de turism japoneza, JTB, aincheiat un acord comercial
cu firma americana( Space Adventures pentru a oferi clientilor sai sejururi
in spatiu, transmite AFP - 19 august 2005
De vazut si: http://www.space.com/dennistito/ Revista
Business Turism
Agentia de presa Mediafax a lansat Business Turism - o noua revista de
tip trade, ce se adreseaza unei deosebit de importante si dinamice industrii,
turismul.
Business
Turism este un produs tiparit, cu frecventa lunara, care reflecta situatia
din turismul intern si international, asigurand o informare cuprinzatoare
si obiectiva a evolutiilor profesionale din interiorul tuturor domeniilor
apartinatoare, a tendintelor si orientarilor diverselor piete. De asemenea,
nu lipsesc informatiile financiare, modificarile legislative si oportunitatile
de afaceri din domeniu.
Revista se adreseaza
urmatoarelor categorii de "jucatori" de pe piata: agentii de
turism, structuri de cazare (hoteluri, moteluri, cabane, case de vacanta,
pensiuni), agentii aeriene (booking, ticketing), companii de transport
persoane (terestru, aerian, curierat, taxi), porturi, aeroporturi, restaurante,
cluburi, baruri, centre de distractie, companii de catering, producatori,
distribuitori si centre de inchiriere de echipamente sportive, textile,
arme de vanatoare, asociatii vanatoare si pescuit, asociatii din turism,
organizatori de targuri.
Editor Sef: Roxana
Dumitru, e-mail: business.turism@mediafax.ro , tel: 0318 256 116
Director de Vazari: Bogdan Apostol, e-mail: bogdan_a@mediafax.ro , tel:
0318 256 151
Sursa: www.mediafax.ro
- 19 august 2005
ANT se implica
in instalarea unor aparate de tip „INFOMAT"
Avand în vedere interesul Autoritatii Nationale pentru Turism pentru
informarea corecta si prompta a turistilor, s-a decis instalarea în
mai multe locatii a unor aparate „INFOMAT”, care pun la dispozitia
celor interesati date cu privire la diferite domenii: distractie (cluburi,
cinema, fitness, parcuri, stadioane), servicii (hoteluri, restaurante, sucursale
banci, agentii de voiaj, ambasade, gari, aeroporturi, servicii auto, posta,
internet, benzinarii), cultura (teatre, muzee, lacase de cult, monumente,
biblioteci), cumparaturi(piete, librarii, suveniruri). Dimensiunile aparatelor
sunt: înaltime 140 cm, latime 45 cm, grosime 8 cm, au o greutate de
18 kg si un consum de cca. 80 W/h. Operatiunea de instalare a aparatelor
in locatiile stabilite se va face incepind cu data de 15.08.2005
Sursa: http://www.mturism.ro/anunt.htm
19 august 2005 ora 18:05 Tarifele
pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial
Tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial,
pîna in decembrie 2007, în medie cu 5-7 procente.
Guvernul afirma ca masura este necesaraa pentru a se evita o criza de durata
în sistemul feroviar. Astfel, pina la sfarsitul anului 2007, pretul
biletelor va creste cu 50 - 60%. În document se arata ca ponderea
contributiei statului în acoperirea costurilor serviciilor de transport
feroviar de calatori a depasit media europeana de 50%, ca nivelul tarifelor
platite de calatori este mult sub media europeana - fapt considerat negativ
în contextul integrarii europene - si ca lipsa veniturilor a condus
la neplata de catre operatori a obligatiilor fata de administratorul infrastructurii
- Compania Nationala de Cai Ferate. Va fi elaborata si o noua strategie
de plata a serviciilor publice sociale, diferentiata în functie de
categoria trenurilor, urmând ca trenurile personale de scurt parcurs
sa fie sustinute în continuare prin contracte cu statul pentru plata
serviciilor publice, iar trenurile de rang superior - intercity si internationale
- sa ajunga treptat la tarife cu o subventie cât mai redusa - pâna
la eliminare - de la bugetul de stat. În ceea ce priveste actuala
structura de trenuri personale, accelerate, rapide si intercity pentru calatori,
aceasta va fi înlocuita treptat, în perioada 2005-2010, cu o
noua structura, formata din trenuri intercity, interregio, regionale (locale)
si de noapte. Trenurile intercity vor circula în timpul zilei si vor
lega principalele orase din România, în timp ce trenurile interregio
vor asigura serviciul de transport de masa pe distante medii, acoperind
zilnic distante cuprinse între 100-400 kilometri. Trenurile regionale
vor asigura, cu o mare frecventa, transportul suburban si de navetisti în
jurul marilor orase, iar trenurile de noapte, dotate cu vagoane de dormit,
vor circula pe trasee lungi, parcurse în opt-zece ore.
19 august 2005 ora 18:00
Bursa
de Turism Litoral (BTL 2005)
Avem deosebita placere sa va invitam la Bursa de Turism Litoral (BTL 2005)
organizata de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, in colaborare
cu Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania si Camera de
Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, in perioada 18-25
septembrie 2005, in statiunea Mamaia, Complex Perla.
Detalii: Asociatia
Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908 - 17 august 2005
Salvati Vama Veche - STUFSTOCK 3
Vama Veche 19 - 20 august 2005
Producatori: "Academia CATAVENCU",
"B - 24 - FUN", Co-producator: TVR
Sponsori: URSUS, CARPATCEMENT, SEC DE MUFATLAR, COCA - COLA
Web site-uri: www.stufstock.com
| www.salvativamaveche.ro
19
august 2005 |
|
20
august 20005 |
|
|
|
Data inscriere stire:
17 august 2005
Comisionul
ramane de 7 %
Stimati membri,
In urma numeroaselor intilniri avute intre reprezentanti ANAT si TAROM,
compania nationala ne anunta pastrarea comisionul de 7% pina la sfirsitul
acestui an (decembrie 2005). Compania nationala TAROM apreciaza aportul
pe care agentiile de turism membre ANAT l-au adus la cresterea vinzarilor
companiei, in primul semestru al anului 2005.
Cu deosebit respect,
Daniela CURTA, Mrs.Counselor National Association of Travel Agencies Romania
Phone: 004-21-3230855, 3211908, 3236843
Email: daniela@anat.ro
Web: www.anat.ro -
16 august 2005
Festivalul
si Concursul International "George Enescu" - Editia 2005
In perioada 04 - 20
septembrie 2005 se va desfasura Festivalul si Concursul International
"George Enescu" -Editia 2005
Pentru detalii si programul
festivalului click aici
- 15 august 2005
Cursuri turism
Stimati membri,
ANAT impreuna cu THR Consulting Group / CNIT, in baza contractului incheiat
cu Autoritatea Nationala pentru Turism, organizeaza cursuri de pregatire
de scurta durata pentru agenti de turism, in 8 locatii:
Bucuresti, perioada 26 septembrie - 01 octombrie 2005 / 21 noiembrie -26
noiembrie 2005 - 80 locuri (40/40) ;
Cluj-Napoca, perioada 14 noiembrie -20 noiembrie 2005 / 40 locuri;
Constanta, perioada 26 septembrie - 01 octombrie 2005 / 30 locuri;
Timisoara, perioada 24 octombrie -29 octombrie 2005 / 30 locuri;
Brasov,perioada 24 octombrie -29 octombrie 2005 / 30 locuri;
Campulung Moldovenesc, perioada 07 noiembrie -12 noiembrie 2005 / 30 locuri;
Iasi, perioada 07 noiembrie -12 noiembrie 2005 / 30 locuri;
Rm Valcea, perioada 03 octombrie -08 octombrie 2005 / 30 locuri.
Durata curs: 6 zile (36 ore) - pentru pregatire teoretica, aplicatii practice
si evaluarea finala.
Desfasurare curs: dupa amiaza, intre orele 15.30 - 19.30
Obiectivul principal al cursului: dobandirea de competente specifice elaborarii
si valorificarii de circuite turistice in Romania.
ANAT raspunde de materialele de instruire elaborate si prezentate cursantilor,
precum si de organizarea si derularea cursurilor.
Inscriere la curs: la ANAT - se va trimite Fisa personala de inscriere
(modelul atasat),
completata, prin e-mail:office@anat.ro sau prin fax 321 19 08.
Participare curs:
angajati din agentii de turism membre ANAT, in ordinea inscrierilor, in
limita locurilor stabilite pentru fiecare locatie ;
cursurile fac obiectul unei co-finantari din partea Autoritatii Nationale
pentru Turism, iar diferenta contravalorii cursului este asigurata de
ANAT, fara nici o implicare financiara din partea cursantilor.
Maria SALCIANU
Director Executiv
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism
Tel/Fax: 004-21-3230855, 3211908
maria@anat.ro
www.anat.ro - 12 august 2005
Targului Creatorilor
Populari din Romania, editia a XXII-a, Sibiu, 12-15 august
Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului - Complexului Muzeal National
Astra, va gazdui intre 12 si 15 august, a XXII-a editie a Targului Creatorilor
Populari din Romania.
Organizata traditional in jurul datei de 15 august, incepand din anul
1983, Targul Creatorilor Populari din Romania a cunoscut o deosebita efervescenta,
devenind un fenomen social, atat printre mesterii populari cat si in randul
publicului vizitator.
Targul are atat caracter instructiv, prin demonstratii practice mestesugaresti,
cat si documentar-artistic, prilejuind etalarea frumusetii costumelor
populare din zonele de provenienta a creatorilor. De asemenea se constituie
intr-un loc de intermediere a unor contacte intre mesteri si publicul
vizitator - 08 august 2005
ANAT SUSTINE
UN CURS DE EDUCATIE TURISTICA ÎN CADRUL SCOLII DE VARA ATLANTYKRON
·
Presedintele ANAT, Lucia Morariu, va fi invitat special al manifestarii
· Cursul va fi sustinut de Traian Badulescu – consilier de
presa ANAT si redactor-sef „ANAT Media” - si de Roxana Grigorean
– redactor „ANAT Media"
Între 5 si 14
august, pe insula dunareana Atlantykron (situata la 20 km N de Cernavoda,
lânga satul si ruinele cetatii antice Capidava) se desfasoara cea
de-a XVI-a editie a Academiei de Vara pentru Stiinta, Viitorologie si
Science Fiction „Atlantykron”. Conform principiului “Cine
învata, învata tot timpul” aceasta scoala de vara reuneste,
în fiecare an, sute de tineri.
Academia de vara „Atlantykron” reprezinta un spatiu de educatie
non-formala a tinerilor, organizat sub auspiciile Comisiei Nationale a
României pentru UNESCO, de catre Autoritatea Nationala pentru Tineret,
împreuna cu World Genesis Foundation - SUA, Centrul pentru Studii
Complexe, Fundatia SocRaTeE, Societatea Stiintifica CYGNUS, Asociatia
Româna pentru Sport si Cultura, Asociatia de Integrare Europeana
a Tineretului din Municipiul Bucuresti – „PlanetArt”
si, din acest an, ASOCIATIA NATIONALA A AGENTIILOR DE TURISM (ANAT). Manifestarea
este organizata cu sprijinul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatii
Nucleare si a Politiei de Frontiera a Judetului Ialomita.
Timp de 10 zile, circa 300 de tineri din România si Republica Moldova,
admisi în urma unei selectii riguroase, vor participa la cursuri
si ateliere cu tematici diverse, ca: Robotica si inteligenta artificiala,
Initiere în grafica asistata de computer, Stiinta Complexitatii,
Jurnalism si Eco-jurnalism, Ecologie, Astronomie si astrofizica, Science
Fiction, Grafica si arte vizuale, Inteligenta artificiala în social,
Sport si activitati de vacanta, Dezvoltare personala si Leadership. Si…
începând cu acest an, cursuri de educatie turistica, la propunerea
Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Printre invitatii speciali se vor numara Lucia Morariu, presedintele ANAT,
scriitorul Roberto Quaglia (Italia) - vicepresedintele Asociatiei Europene
de Science Fiction, David Anderson - vicepresedintele si seful Departamentului
de Stiinta al Grupului Bosch (SUA), Teodor Vasile - Doctor în stiinte
medicale alternative, Universitatea Calcutta - India, Wilhelm Frey - Section
Manager, Robert Bosch Corporation Research and Technology Center North
America din Palo Alto, California si Ilona (Curly) Frey - Aquatic Fitness
Instructor, Mountain View, California, Alexandru Mironov – secretarul
general al Comisiei Nationale UNESCO, Ioan Gyuri Pascu (actor si muzician),
Dan Farcas – vicepresedintele Asociatiei pentru Studiul Fenomenelor
Aerospatiale Neidentificate, Stefan Ghidoveanu - traducator si promotor,
realizatorul emisiunii “Exploratorii lumii de mâine”
(Radio “România Cultural”) si Cristian Cârstoiu
- directorul editurilor “Amaltea” (specializata pe literatura
motivationala si de afaceri, carte medicala si Science Fiction) si „Diasfera”.
Printre sponsorii manifestarii se numara Administratia Nationala de Îmbunatatiri
Funciare, Directia Judeteana de Tineret a Municipiului Constanta, Regia
Nationala a Padurilor - Directia Silvica Constanta, SNN Centrala Nuclearo-Electrica
Cernavoda si agentia de turism Eximtur.
Initiativa educativa a ANAT s-a concretizat, pâna în prezent,
în cursuri de formare profesionala precum sunt cele de ghizi sau
de ticketing si în pactul încheiat împotriva exploatarii
sexuale a copiilor. Însa de data aceasta este altceva: educatie
turistica pentru viitorii… turisti. Practic, elevii vor deprinde
concepte, termeni, valori, cum sa-si planifice o calatorie, cum sa se
descurce si în cine sa aiba încredere atunci când calatoresc,
în scopul de a deveni buni turisti. Mai mult decât atât,
ei vor afla de ce este atât de importanta ospitalitatea si ce trebuie
sa faca pentru a fi considerati gazde bune, în conditiile în
care România va deveni o destinatie turistica din ce în ce
mai cautata. Toate aceste lucruri trebuie sa fie stiute la un nivel minimal
de catre toata lumea, având legatura pe de o parte cu individul,
iar pe de alta parte cu politica interna a tarii.
Cursurile de educatie turistica vor fi coordonate de Traian Badulescu
– consilier de presa ANAT si redactor sef al revistei “ANAT
Media”. Asistent va fi Roxana Grigorean – redactor al revistei
“ANAT Media”. Consultanta de specialitate pentru curs a fost
oferita de Mihai Pastiea, membru al Comisiei de Presa a ANAT si director
al agentiei de turism Neotour. Surpriza va consta într-un seminar
de doua ore organizat de presedintele ANAT, Lucia Nora Morariu, care le
va împartasi tinerilor din experienta acumulata si va raspunde la
întrebari.
Daca scoala aruca vina pe familie si famila pe scoala, ANAT îsi
asuma responsabilitatea de a-i învata ceva pe acesti tineri care,
indiferent ce cariera vor urma, vor fi la un moment dat turisti sau cel
putin gazde.
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU, Ofiter de presa A.N.A.T.
Tel : 021.323.08.55 ; Mob : 0722.766.255, 0724.202.609
traian.badulescu@anat.ro -
03 august 2005
Dragi colegi,
Air
Training Transilvania cu sediul in Brasov organizeaza in luna septembrie
2005 cursul
de ticketing IATA/UFTAA Foundation.Datorita faptului ca acest curs este
cofinantat de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
cursantii beneficiaza de o reducere semnificativa, taxa fiind acum de
11 000 000 lei.
Marea noutate din acest an consta in faptul ca se vor preda, in plus,
module de GDS: Amadeus si Worldspan.
Informatii suplimentare:
a.. cunoasterea limbii engleze obligatorie
b.. ultima data de inscriere 12 august 2005
c.. examenul are loc in luna martie 2006 in Bucuresti si diploma este
recunoscuta international
d.. obtinerea diplomei ofera o mare sansa absolventilor privind angajarea
intr-o agentie de turism
e.. la finalul cursului studentii vor avea cunostintele necesare tarifarii
si emiterii unui bilet de avion plus multe alte informatii despre industria
turismului mondial
Pentru detalii va
stam la dispozitie. Inscrieri : mihaela.chiru@micomis.ro
Mihaela Chiru
Director de studii -ATT
tel 0268/ 470472
Data inscriere stire 29 iulie 2005
Expozitie de fotografie " Timisoara mica Viena"
Invitatie
Primaria
Municipiului Timisoara impreuna cu Centrul de Informare Turistica Timisoara
are onoarea
sa va invite marti, 2 august 2005, la ora 1700, sa participati la vernisajul
expozitiei de fotografie „Timisoara mica Viena”, desfasurat
la Centrul de Informare Turistica Timisoara, str.Proclamatia de la Timisoara
nr.5 (in incinta Bazarului Vechi). Evenimentul se inscrie in cadrul manifestarilor
prilejuite de Ziua Timisoarei si il are ca autor pe fotograful Marcel
Neag. Expozitia va fi deschisa pentru vizitare in perioada 2-30 august
2005, intre orele 10.00-20.00 (luni - sambata).
Va astepam!
Cu stima,
Dr. Ing. Gheorghe
Ciuhandu
Primar - 29 iulie 2005
Penalizari
pentru anulari Turcia
Dragi colegi,
Va anuntam ca incepand
de azi nu mai putem accepta anulari ale rezervarilor
facute pentru statiunile din Turcia motivate de atentatele cu
bomba de acum doua saptamani fara a percepe penalizari.
Aceste penalizari se vor percepe conform contractului, indiferent de data
cand a fost
facuta rezervarea, dupa cum urmeaza:
- cu 14-10 zile
inainte de data intrarii
- 30% din valoarea totala a pachetului de servicii
- cu 09-05 zile inainte de data intrarii
- 50% din valoarea totala a pachetului de servicii
- cu 04-03 zile inainte de data intrarii
- 80% din valoarea totala a pachetului de servicii
- cu 02-01 zile inainte de data intrarii - 100% din valoarea totala a
pachetului de servicii
De asemenea, din cauza numeroaselor solicitari primite care nu au la baza
unui contract incheiat cu turistul si un avans incasat de la acesta si
care in 90% din cazuri ajung sa fie anulate, suntem nevoiti sa introducem
o taxa de anulare de 20 EUR pentru fiecare rezervare anulata in
afara perioadelor de penalizare stabilite.
Va multumim pentru intelegere,
Cu multumiri pentru colaborare,
HASAN YAPICI
AGENTIA DE TURISM KUSADASI
BUCURESTI, Sos. Nicolae Titulescu, nr. 89-91, bl. 9, et. 1, ap. 4
Tel:00-40-21-2235279 ; 00-40-21-2601720 Fax :00-40-21- 2223547
E-mail: kusadasi@kusadasi.ro WEB: www.kusadasi.ro - 26 iulie 2005
Charterul
pe destinatia HURGHADA va continua!
Stimati colegi si colaboratori,
Referitor la evenimentele din Sharm El Sheikh - Egipt, prin prezenta dorim
sa va comunicam pozitia noastra oficiala cu privire la charter-ul in derulare
pe destinatia HURGHADA - EGIPT.
Contrar celor declarate in mass media de unele persoane care nu au charter
pe Egipt si nici locuri in garantie sau allotment pe avionul nostru, va
anuntam pe aceasta cale ca vom continua operarea charterului pe destinatia
HURGHADA .
Mentionam faptul ca Hurghada este la o distanta de ~ 900 km de Sharm El
Sheikh , nu a fost niciodata tinta unor atacuri teroriste si nu este considerata
o zona nesigura.
--------------------------------------------------------------------
Adriana Man
Director agentie
Agentia de Turism CALIBRA
Romania, Cluj Napoca, Piata Unirii 11
tel/fax: 0040-264-590808, 431563, 427029
calibra@vacanteinegipt.ro
www.vacanteinegipt.ro , www.calibra-travel.com - 25 iulie
2005
Stimati membri ANAT,
Stimati membri ai Comisiei Outgoing,
Va invit sa cititi Comunicatul de Presa al Ambasadei Frantei
in Bucuresti, aparut astazi.
Masuri de securitate la frontierele spatiului Schengen - Comunicat de
presa
Ca urmare a atentatelor de la Londra, Franta a
decis sa intareasca controalele la frontiere, prin aplicarea planului
« vigipirate ».
Conditiile care trebuie sa fie indeplinite de catre orice cetatean care
doreste sa intre pe teritoriul francez nu sunt modificate dar controalele
la frontierele franceze redevin sistematice. Exista, de acum inainte,
un control la frontierele franceze in interiorul spatiului Schengen si
nu numai un control la singurele frontiere franceze exterioare spatiului
Schengen.
Astfel, persoanele care intra in spatiul Schengen (de exemplu, prin Austria,
pentru cetatenii romani) vor fi controlate si de catre serviciile franceze
la frontiera franceza (dintre Germania si Franta sau dintre Italia si
Franta, de exemplu), fara ca documente suplimentare sa fie necesare.
Cu stima,
Daniela CURTA,
Mrs.
Counselor
National Association of Travel Agencies Romania
Phone: 004-21-3230855, 3211908, 3236843
Email: daniela@anat.ro
Web: www.anat.ro - 21 iulie 2005
|