Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011 1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010 1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010 1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010 1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul
II 2008
01 aprilie - 31 iunie
2008
Trimestrul
I 2008
01 ian - 31 martie
2008
Trimestrul
IV 2007
01 oct - 31 decembrie
2007
Trimestrul
III 2007
01 iulie - 30 septembrie
2007
Trimestrul
II 2007
01 aprilie - 30 iunie
2007
Trimestrul
I 2007
01 ianuarie - 31 martie
2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie
2006
Trimestrul III 2006
01 iulie - 30 septembrie
2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie
2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie
2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie
2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie
2005
Trimestrul II 2005
01 aprilie - 30 iunie
2005
Trimestrul I 2005
01 ianuarie - 31 martie
2005
Trimestrul IV 2004
01 octombrie - 31 decembrie
2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie
2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie
2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie
2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie
2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie
2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie
2002
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc
COPYRIGHT 2007
Se interzice reproducerea totala sau partiala a acestor stiri, fara acordul
scris al InfoTravelRomania.
Conferinta de presa SKY EUROPE
Joi 27 septembrie 2007 ora 11 - 12.30, sala Ronda a Hotelului Golden Tulip - Times a avut loc o conferinta de presa sustinuta de Karim Mahklouf - Chief Commercial Officer al SkyEurope Airlines.
Sky Europe Airlines, prima companie aeriana business si lifestyle din Europa anunta dublarea frecventei zilnice pentru zborurile Bucuresti - Viena, din 1 octombrie 2007 si deschiderea unei noi destinatii, Timisoara - Viena, zboruri de 4 ori pe saptamana, din data de 28 octombrie 2007.
Flota de zbor: operam cea mai noua flota de zbor din lume; aeronavele noastre au o medie de 9 luni. In fiecare aeronava sunt 149 de locuri imbracate in piele. In momentul de fata SKY EUROPE are 16 aeronave si targetul nostru este sa dublam aceasta flota in urmatorii 3 ani:
2005 - 12 aeronave, 2006 - 12 aeronave, 2007 - 16 aeronave, 2008 - 19 aeronave, 2009 - 24 aeronave, 2010 - 30 aeronave, 2011 - 32 aeronave.
In planurile noastre Romania are un loc important.Unul din mesajele noastre de astazi este ca trebuie sa clarificam ce inseamna low cost? SKY EUROPE nu este o companie low cost! Noi suntem o companie de lifestyle! Pentru noi lifestyle inseamna sa pleci dimineatza ..sa te duci la Viena, sa bei o cafea sau sa faci shopping si seara sa te intorci acasa.
Incepand cu luna octombrie 2007 vom avea prezentari de moda la bord; singura companie aeriana care ofera cafea expresso di expressoare originale; cea mai noua flota.
SKY CORPORATE
In piata noastra principala care este Austria avem 200 de companii importante, iar pentru Romania ne propunem acelasi lucru, sa avem clienti toate marile corporatii.
Dupa ce vom evalua foarte bine piata romaneasca vom deschide un cap de linie in Bucuresti si vom avea zboruri directe catre mai multe destinatii.
Acest lucru se va putea intampla chiar anul viitor.
.
Noutati:
- din 1 octombrie 2007 zoboruri Bucuresti - Viena, zilnic, de 2 ori pe zi din aeroportul Baneasa, plecari la 9.30 si 22.00
- preturi promotionale in octombrie si noiembrie 2007: de la 29 Euro/ segment in functie de disponibilitate.
- din Viena, zbori cu Sky Europe spre alte 24 de destinatii.Cele
mai dorite orase si statiuni turistice din Europa.
- cele mai noi aeronave din Europa, Boeing 757 700 NG (149 scaune de piele)
- cei mai experimentati piloti si cele mai frumoase stewardese
- cel mai variat catering la bord contra cost, preturi avantajoase
.
Sursa: Petre Dordea - InfoTravelRomania
Data publicarii: 27 septembrie ora 15.00
"RAVASITUL OILOR” si “Festivalul Branzei si Pastramei” 29 - 30 septembrie 2007 Bran
COMUNICAT DE PRESA - A.N.T.R.E.C. Brasov
“Festivalul Branzei si Pastramei”
“RAVASITUL OILOR”
Iubitorii de natura, sarbatori rustice, de branza si pastrama sunt invitati din toata inimain zilele de 29 si 30 septembrie 2007, la cea de-a treia editie a Festivalului Branzei si Pastramei - “RAVASITUL OILOR”, organizat de Primaria Bran si A.N.T.R.E.C. Brasov.
Coborarea barsanelor de la munte este un vechi obicei ce seincheieintr-un adevarat festin. Dupa ce toata vara au fostingrijite de ciobani la munte, mioarele sunt coboratein sat si inapoiate “în stare buna” (sanatoase si dolofane) stapanilor de drept, careisi primesc tot acum si portia de branza cuvenita. Acest ritual, altadata desfasurat numaiin lumea satului, poate fi acum vazut si de turisti. “Ravasitul oilor” este de fapt o sarbatoare simbolica ce marcheaza sfarsitul anului pastoral.
La festival, se va canta, juca si mai ales se vor manca pe saturate tot soiul de preparate specifice, si mai ales pastrama de oaie si bulz, udate cu must obtinutin gospodariile celor din zona Bran. Asa ca, pregatiti-va sa savurati bunatati pe care numai oierii braneni le pot face: branza la cetina, burduf, bulz, pastrame...
Pe langa atractii gastronomice, la festival vor veni mesteri populari din toata tara care vor aduce cu ei numeroase obiecte facute manual, cum ar fi vase de ceramica, obiecte de port popular, carpete, sculpturi si multe altele.
Serbarea campeneasca va avea loc la Hanul Bran si pe Platoul Inima Reginei. Asadar,in acest sfarsit de saptamana, branenii va asteapta la ei ca de obicei cu bucurie si cu multa voie buna!
Cei care doresc sa petreacain acest weekend la Bran, la “Festivalul Branzei si Pastramei” - “RAVASITUL OILOR”, vor putea afla detalii si face rezervari la pensiuni din zona prin filiala A.N.T.R.E.C. Brasov:
T: 0268 236 355, 0788 165 253, 0722 722 541, E: brasov@antrec.ro
Iata programul complet al “Festivalului Branzei si Pastramei”, editia a III-a, Bran 2007.
Sambata 29 septembrie 2007
Ora 10 – Hanul Bran:
Intalnirea crescatorilor de animale din zona Bran cu conducatorii asociatiilor profesionale si cu sefii institutiilor de specialitate din Judetul Brasov.
Simpozion:
„Rolul tranhumanteiin civilizatia romaneasca”;
„Istoricul si traditionalitatea branzei de burduf de Bran”;
Inmanarea catre crescatorii de animaledin zona Bran a licentelor de peoduse traditionale.
Ora 15.00 Platoul Inima Reginei:
Deschiderea Expozitiei Gastronomice cu vanzarea produselor de branza si pastrama
Spectacol Folcloric
„Ravasitul Oilor”
Duminica 30 septembrie 2007
Platoul Inima Reginei
Ora 10.00: - Expozitie animale
- Prezentare de rase ovine, vanzare si schimb de berbecei;
Ora 11.00: – Evaluarea pe specii a celor mai frumoase exemplare.
Ora 12.00: – Expozitie Canina.
Ora 12.30: - Cuvantul Oficialitatilor
- Premierea celor mai frumoase animale.
Ora 13.00: - Recital Extraordinar - PETRICA MITU STOIAN
Ora 14.00: - Degustarea si Premierea celor mai bune produse de branza si Pastrama.
Ora 15.00: – Serbare Campeneasca
- Spectacol Folcloric: Elena Merisoreanu, Elisabeta Turcu, Ansamblul Folcloric „Moecelul”
Va multumim si va asteptam cu drag la Bran!
Data publicarii: 26 septembrie 2007 ora 12:00
Sursa: ANTREC Brasov
Premiile Concursului “Margareta de Aur” 2007, editia a IV-a - ANTREC
ANTREC Romania si Revista “Vacante la Tara” au decernat in aula Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti, premiile Concursului “Margareta de Aur” 2007, editia a IV-a. Premiile au fost instituite in dorinta de a evidentia pensiunile si vilele de calitate, care sa constituie o sursa de inspiratie pentru cei ce sunt la inceput de drum si doresc o afacere de succes in domeniul agroturismului. Premiile au fost oferite de Doamna Maria STOIAN Presedinte de Onoare ANTREC Romania , Director “Vacante la Tara” si de Domnul Attila DARAGUS Presedinte ANTREC Romania, la eveniment participand Rectorul USAMV Domnul Ioan N. ALECU.
Prima editie a acestui concurs a avut loc in 2004. Evenimentul s-a desfasurat la Cheile Gradistei, Moieciu in cadrul Conferintei Mondiale organizate de ANTREC si Organizatia Mondiala de Turism, in prezenta Secretarului Generalal OMT, Dl. Francesco Frangialli.
Cea de-a II-a editie a avut loc in 2005, cu ocazia evenimentului “Saptamana Europeana a Turismului Rural”, la Muzeul Taranului Roman, Bucuresti, in prezenta Dlui. Klaus Ehrilch, Presedinele EUROGITES.
A III-a editie s-a desfasurat in decembrie 2006 la “Popasul Reginei” in Bran. Distinsii invitati au avut ocazia sa asculte colinde din Zona Bran-Moieciu. De buna organizare s-au ocupat membrii Filialei ANTREC Brasov. Multumiri Doamnei Maria VISAN – ANTREC Brasov. Printre invitatii de onoare care au inmanat premiile castigatorilor a fost si prof. I. Alecu (Rectorul Institutului Agronomic din Bucuresti).
Concursul intruneste urmatoarele categorii: A. Traditie locala – Case cu stil –
B. Gastronomie – Specialitati culinare locale –
C. Agrement – Oferte speciale destinate petrecerii timpului liber –
D. Cea mai frumoasa gradina.
Castigatorii marilor premii din acest an au fost:
- Traditie locala – Case cu stil – stil arhitectural, amemajari interioare
Marele Premiu |
Pensiunea „Cristian” |
Localitatea Perisor |
Filiala Dolj |
Locul |
1-5 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Casa cu Amintiri |
Bran |
Brasov |
Drumul Carului |
Moieciu |
Brasov |
Pensiunea Iubu |
Valea Draganului |
Cluj |
II |
|
|
|
La Conac |
Polovragi |
Gorj |
|
|
|
III |
|
|
|
La Butoaie |
Pietroasele |
Buzau |
|
|
|
Locul |
5-10 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Schwabenhaus |
Sandra |
Timis |
Lunca Sibiel |
Sibiel |
Sibiu |
Garofita |
Barnova |
Iasi |
II |
Vila „Ursu” |
Tismana |
Gorj |
Carolina |
Vanatori |
Iasi |
|
|
|
III |
Narcisa |
Filioara - Agapia |
Neamt |
|
|
|
|
|
|
Premiu Special |
Vraja Muntilor |
Bran – Poarta |
Brasov |
|
Muntele Rece |
Bran – Predelut |
Brasov |
|
La Balaban |
Bran – Simon |
Brasov |
|
Transilvania Inn |
Bran – Predelut |
Brasov |
|
Piatra Alba |
Fundata |
Brasov |
|
Casa Morar |
Valea Draganului |
Cluj |
|
|
|
|
B. Gastronomie
Marele Premiu |
Casa cu Tei |
Sarata Monteoru |
Buzau |
Locul |
1-5 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Ileana |
Orlat |
Sibiu |
Balcan Florica |
Bolotesti |
Vrancea |
|
|
|
II |
Virginia |
Piatra Neamt |
Neamt |
Casa „Lena” |
Tomesti |
Iasi |
Il Divino |
Paun |
Iasi |
III |
Casa Ana |
Dealu Mare |
Dambovita |
|
|
|
|
|
|
Locul |
5-10 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Alina |
Filoara-Agapia |
Neamt |
Mara |
Durau |
Neamt |
Tomesti |
Tomesti |
Iasi |
II |
La Marcel |
Arcani |
Gorj |
|
|
|
|
|
|
III |
Norocel |
Lepsa |
Vrancea |
Popasul Iancului |
Marisel |
Cluj |
|
|
|
Premiu Special |
Liliana |
Bran |
Brasov |
|
Daniela |
Moieciu de Sus |
Brasov |
|
Delia |
Moieciu – Pod Simon |
Brasov |
|
|
|
|
|
Doja |
Dalnic |
Covasna |
- Agrement – oferte speciale destinate petrecerii timpului liber
Marele Premiu |
Pensiunea Dracula |
Danes - Sighisoara |
Mures |
Locul |
1-5 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Plaiul Castanilor |
Tismana |
Gorj |
|
|
|
|
|
|
II |
Gheorghiu |
Ceahlau |
Neamt |
|
|
|
|
|
|
III |
Melania |
Viisoara |
Neamt |
|
|
|
|
|
|
Locul |
5-10 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Casa Blue |
Mangalia |
Constanta |
|
|
|
|
|
|
II |
Nicoleta |
Moieciu de Sus |
Brasov |
|
|
|
|
|
|
III |
Casa Tobo |
Baia de Fier |
Gorj |
|
|
|
|
|
|
Premiu Special |
Valea Cetatii |
Rasnov |
Brasov |
|
Elena |
Zarnesti |
Brasov |
|
Niculina |
Moieciu |
Brasov |
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Cea mai frumoasa gradina
Marele Premiu |
Casuta din Povesti |
Moieciu |
Brasov |
Locul |
1-5 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Badiu |
Rasinari |
Sibiu |
Tropicana |
Dumbravita |
Jud Timis |
Calina |
Paun |
Iasi |
II |
Florica |
Farcasa |
Neamt |
Gry |
Balvanyos |
Covasna |
|
|
|
III |
Elena |
Polovragi |
Gorj |
Frenta |
Lepsa |
Vrancea |
|
|
|
Locul |
5-10 camere |
Localitate |
Filiala |
I |
Casa Tisaru |
Lepsa |
Vrancea |
|
|
|
|
|
|
II |
Gabriela |
Bran Simon |
Brasov |
Doina & Jeno |
Tg. Mures |
Mures |
|
|
|
III |
La Jura |
Neptun |
Constanta |
|
|
|
|
|
|
Premiu Special |
Martin |
Ceahlau |
Neamt |
|
Aurora |
Runcu |
Gorj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revista “Vacante la Tara”
A acordat urmatoarele distinctii pentru merite deosebite in promovarea Turismului Rural:
Diploma pentru consecventa in promovarea turismului rural, ecologic si cultural pe Litoral a fost acordata Doamnei Florentina DOSPINESCU- Presedinte ANTREC Litoral -
Diploma pentru eforturile sustinute in promovarea traditiilor in tara si in strainatate a fost acordata Domnului Vasile BOSTIOG - Presedinte ANTREC Vrancea -
Diploma pentru modul in care a promovat turismul rural, ecologic si cultural in anul 2007 - an in care Sibiul a fost Capitala Culturala a Europei a fost acordata Domnului Dorin BEU - Presedinte ANTREC Sibiu -
Diploma pentru succesul in organizarea turismului rural, ecologic si cultural in euroregiunea Moldova a fost acordata Domnului Misu CHIRUC - Presedinte ANTREC Neamt -
Diploma pentru implicarea in promovarea turismului durabil a fost acordata Doamnei Cristina Maria PARTAL - ANTREC Buzau -
Irina SAVA
Secretar General ANTREC
021 - 222.80.01
office@antrec.ro
www.antrec.ro
NOTA: Detalii si informatii despre acest evenimet precum si descrierea pensiunilor premiate gasiti pe www.antrec.ro si www.vacantelatara.ro .
Data publicarii: 26 septembrie 2007 ora 11:59
Sursa: ANTREC
Curse Tarom spre litoral din 2008
Compania Tarom va efectua, incepand de anul viitor, in sezonul estival, curse regulate spre Constanta, de pe aeroporturile din Cluj si Timisoara. Potrivit autoritatilor, in acest an, la fiecare sfarsit de saptamana, soselele spre litoral au fost asaltate de 70.000 de autoturisme.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: Marti 25 septembrie 2007
Orasel plutitor pe lacul Siutghiol
Primarul Constantei, Radu Mazare, vrea sa amenajeze, un orasel plutitor pe lacul Siutghiol, investitia fiind de 30 de milioane de euro. Deja o parte din cuveta lacului a trecut, luni, in administrarea consiliului local.
Radu Mazare a anuntat ca are o lista cu mai multe societati care s-au aratat interesate de acest proiect.
El a mai spus ca toate cheltuielile vor fi suportate de firma, iar municipalitatea nu va cheltui un leu. Primarul mai are si alte proiecte: refacerea instalatiei de teleschi nautic de pe lacul Siutghiol si prelungirea promenadei din Mamaia.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: Marti 25 septembrie 2007
Bursa litoral 2008 un adevarat succes!
In perioada 19 - 22 septembrie 2007 s-a desfasurat prima editie a "BURSEI DE TURISM LITORAL " organizata de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului LITORAL si Patronatul ANAT.
Lucia Morariu - secretar de stat: "sezonul 2007 a mers foarte bine datorita vremii f bune, a celor 100 de km in plus de autostrada si a contractelor incheiate intre agentii si hotelieri. Tarifele la cazare pentru litoral 2008 vor creste cu 5-7 % fata de 2007, maxim 10 % in cazul in care utilitatile si alimentele vor continua sa se scumpeasca".
Joi 20 septembrie 2007
11,30 - 12,00 - Lansare carte Dl. Ion Danut Juganaru – “Politici si strategii in turismul mondial”
Joi 20 septembrie 2007 14.30 - 15.00 - Lansare site Asociatia LITORAL www.asociatia-litoral.ro
Corina Martin: "Site-ul este unul din proiectele noastre, are ca scop promovarea litoralului romanesc si fiecare membru al Asociatiei Litoral a preluat misiunea de a promova site-ul Asociatia Litoral".
Personal cred ca aceasta bursa a fost un real succes. Nu am vazut pana acum la o asemenea bursa aproape 350 de invitati si participanti..un program de divertisment fara egal.
Sursa: Petre Dordea - InfoTravelRomania
Data publicarii: 24 septembrie ora 11.00
INVITAŢIE LA BURSA LITORAL 2008
19 - 22 septembrie 2007
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului - LITORAL organizează Bursa LITORAL 2007, eveniment de promovare şi contractare pe piaţa turistică a sezonului 2008 pe litoralul românesc, în perioada 19-22 septembrie 2007. Programul bursei se va derula în staţiunea Mamaia, în perioada 19-20 septembrie şi în staţiunea Neptun în perioada 21-22 septembrie 2007.
Cu această ocazie, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului – LITORAL şi Patronatul ANAT vă invită să participaţi la lucrările Bursei, în perioada 20 – 22 septembrie.
Asociaţia Patronală Mamaia, Patronatul Industriei Hoteliere Marea Neagră, Camera de Comerţ, Industrie, Agricultură şi Navigaţie Constanţa, Romanian Convention Bureau, Patronatul ANAT şi autorităţile locale se vor implica activ în organizarea acestei Burse într-un concept absolut nou, ca o concretizare a ceea ce reprezintă, de fapt, Asociaţia LITORAL şi anume un parteneriat public - privat pentru promovarea şi dezvoltarea litoralului românesc.
Organizarea BURSEI - pentru prima dată - sub patronajul Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului - LITORAL confirmă, astfel, voinţa comună a hotelierilor, touroperatorilor, autorităţilor locale şi regionale - de a promova integrat această destinaţie turistică prioritară şi de a redefini brand-ul Litoralul Românesc.
Vă aşteptăm!
Corina MARTIN - Preşedinte Asociaţia LITORAL
Dragoş ANASTASIU - Preşedinte Patronatul ANAT
18 septembrie 2007 ora 18:55
Sursa: Patronatul ANAT & Asociaţia LITORAL
CONFERINTA DE PRESA CU TEMA " BUCURESTI, DESTINATIE TURISTICA"
Joi 13 septembrie 2007, la orele 12,00, la hotel JW MARRIOTT (Sala Craiova), a avut loc o conferinta de presa organizata de Patronatul ANAT si Primaria Municipiului Bucuresti.Subiectul acestei conferinte: "BUCURESTI, DESTINATIE TURISTICA" .
Au participat: Adrian Videanu - primar general Bucuresti, Cristian Petrescu - director executiv, directia dezvoltare turism, primaria municipiului Bucuresti, Dragos Anastasiu - presedinte Patronatul ANAT, Carmen Botez - secretar general ANAT.
Subiectul intalnirii a fost transformarea Bucurestiului in destinatie turistica de importanta deosebita pentru vizitatorii romani si straini.
Propuneri :
- infiintarea primul centru de informare turistica din Bucuresti in Calea Victoriei nr.31
- infiintarea Asociatieide Promovare Bucuresti [o structura de tip asociativ care sa devina promotorul dezvoltarii turismului in Bucuresti]
- realizarea unui card turistic dupa modelul celui existent la Constanta si realizat in parteneriat de Asociatia Litoral si Consiliul Judetean
- infiintarea unui punct de informare turistica in zona centrala (Universitate)
- instalarea de panouri cu harti ale orasului cu precizarea punctului in care se afla amplasate, pentru mai usoara orientare a turistilor
- distribuirea gratuita, in mall-uri, de harti ale orasului si planuri ale metroului
- semnalizarea cu indicatoare maro (solicitate de lege) a obiectivelor turistice din oras
- organizarea unui traseu de vizitat orasul cu autocar pe traseu prestabilit, din ora in ora si cu statii in punctele de interes (muzee, monumente, parcuri)
- refacerea rapida a Centrului Vechi ( Curtea Sticlarilor, Curtea Veche), ca zona pietonala cu magazine, terase, cafenele, etc.
- mentinerea preturilor de intrare la muzee, obiective turistice in limite rezonabile si modificarea lor si fie anuntata cu 1 an inainte, intrucat ofertele pentru anul viitor se intocmesc acum; sa se poata plati prin virament pentru grupuri mari. Toate modificarile de program de functionare (orar, zile), pret intrare, sa fie anuntate si la ANAT.
- sa se intervina la Politia Rutiera sa nu se mai aplice amenzi pentru autocarele parcate la obiective turistice, mai mult, sa se amenajeze spatii de parcare destinate special pentru autocare pentru a inlesni accesul turistilor cat mai aproape de obiectivele turistice ( Muzeul Satului, Muzeul de Istorie, Muzeul de Arta, Muzeul Antipa etc.)
- asigurarea de paza cu echipaje de Politie, Jandarmi in zonele centrale, frecventate de turisti straini pentru a evita evenimente neplacute
- organizarea de evenimente ( festivaluri, spectacole de sunet si lumina) in parcuri, pe platforma de la Piata Unirii, aducerea de fanfare ( Cismigiu - in chiosc, Herestrau, Izvor).
- inlocuirea vaporaselor extrem de vechi, zgomotoase si incomode de pe Lacul Herestrau cu vaporase noi, avand in vedere numarul mare de terase, restaurante si grupuri de straini care si-au manifestat interesul pentru asa ceva
- organizarea de vanzare de carte veche, ilustratii, antichitati pe malul Dambovitei, dupa modelul bouquinistilor de la Paris
- organizarea unui parc de distractii tematic in Bucuresti, sau in apropierea lui, pentru atragerea famililor cu copii
- realizarea unui card de vizitare a mai multor muzee, obiective turistice, care sa aiba un pretpausal mai mic decat suma preturilor de intrare, care sa fie valorificat de agentiile de turism pe baza de comision
- realizarea celei de-a doua editii a Targului de Turism Bucuresti in Parcul Izvor cu gasirea unei embleme (un balon cu aer cald).
Sursa: Petre Dordea, InfoTravelRomania - 14 septembrie 2007 ora 12.00
Peste doua zile se da startul primei editii a Targului de Turism Bucovina
Vineri, 14 septembrie a.c., ora 11,00 la Centrul Economic Bucovina se va da startul primei editii a Targului de Turism Bucovina, promovat si organizat de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Suceava si ROMEXPO.
Targul de Turism al Bucovinei se va desfasurain cadrul noului complex expozitional de la Suceava,in perioada 14-16 septembrie 2007.
Peste 100 de pensiuni turistice din Bucovina si 50 de tour operatori si-au anuntat participarea la primul Targ de Turism al Bucovinei.
Targul de Turism al Bucovinei face parte dintr-un amplu eveniment, denumit ANUL BUCOVINEI care ainceput odata Serbarile orasului Suceava,in iunie 2007 si se va desfasura pe durata unui an calendaristic cu includerea tuturor actiunilor prevazutein judetul Suceava, dintre care amintim: Festivalul medieval – Complexul muzeal Suceava, iulie 2007, Festivalul pastravului – Ciocanesti, august 2007, Targul mesterilor populari –august 2007, Festivalul de la Cacica etc.
In cadrul manifestarii vor fi prezentate toate formele de turism existentein zona Bucovinei: ecumenic si istoric, itinerant cu valente culturale, balnear, rural, ecoturism, de tranzit, vanatoare si pescuit, echitatie, sporturi de iarnaa, pentru congrese si reuniuni, odihna, recreere si agrement.
Targul, organizat cu scopul de a se cunoaste si valorifica potentialul turistic al Bucovinei, va reuni asociatiile de turism din zona, hotelurile, pensiunile, locurile de agrement si este destinat specialistilorin turism, agentiilor de turism din tara si din strainatate, institutiilor deinvatamant superior de profil, societatilor de asigurari, reprezentantilor ambasadelor strainein Romania, oficiilor de turism externe.
Totodata,in cadrul targului, vor fi prezentate unele programe de dezvoltare a infrastructurii din regiune (partia de schi Voronet, dezvoltarea zonei Vatra Dornei etc.). In plus, vizitatorii vor beneficia peintreaga perioada a targului de un program special “Info Tour”, care va cuprinde vizite la principalele puncte turistice bucovinene, participarea la evenimente cultural artistice.
La aceasta editie a Targului de Turism Bucovina, ROMEXPO pune la dispozitia firmelor expozante si vizitatorilor specialisti, gratuit, un serviciu cu valoare adaugata menit sa sporeasca eficienta participarii la acest targ, si anume Programul de facilitare de contacte de afaceri, respectiv programul de matchmaking. Acest program are ca scop identificarea si contactarea de catre ROMEXPO a unor firme relevante pentru tematica TTB,in vederea stabilirii deintalniri de afaceri directe -in cadrul expozitiei, la standul Bursa de Contacte sau la standul dumneavoastra - sau indirecte - prin intermediul corespondentei (datele de contact ale firmelor respective urmand a va fi furnizate de catre personalul responsabil de desfasurarea acestui program). Solicitantii trebuie sa completeze formularul deinscriere, ce reprezinta un profil pe baza caruia firmele ce vor fi prezente pe parcursul manifestarii expozitionale vor putea evalua oportunitatea unei eventualeintalniri de afaceri.
Cu sprijinul BCR Erste si Vodafone,in cadrul Targului de Turism al Bucovinei va avea loc un Forum economic care va cuprinde urmatoarele teme de discutii:
- Turismul din Bucovinaincotro? (vineri, ora 11:30, moderat de dl. Ovidiu DONŢU – directorul general al CCIA Suceava)
- Protectia marcilor comunitare si a design-ului comunitar. Abordari specificein domeniul turismului. (vineri, ora 14:30, moderat de dl. Florin POPA – Coordonatorul national al activitatii centrelor regionale de promovare a protectiei proprietatii industriale din Romania)
- Masterplan pentru turismul national 2007-2026 prezinta secretar de stat Lucia Murariu
- Solutii de comunicare Business (sambata, ora 11:00, moderat de Paul Diaconita - Vodafone)
- Finantarea si cofinantarea proiectelor prin fonduri structurale. (sambata, ora 11:15, moderat de dl. Gabriel Harja- Manager EU OFFICE Suceava BCR Erste )
- Fondurile structuralein domeniul turismului (sambata, ora 12:15, moderat de d-na Carmen Nastase - Consulting Group)
- Solutii complete de gastronomie si igiena profesionala
(sambata, ora 13:45, moderat de dl. Dan Cristea – Holdmann Grup).
Asociatia pentru Turism Bucovina va oferi o seara Bucovineana vineri 14 septembrie 2007 incepînd cu ora 19,00
Pe tot parcursul evenimentul, Bucovina Folclorica se prezinta pe scena special amenajatain fata Centrului Economic Bucovina conform programului anexat iar vineriincepînd cu ora 19 va avea loc un concert cu formatia GHG iar de la ora 20,00 concert extraordinar IRIS.
Programul de vizitare al targului este:
- Vineri, 14 septembrie 10:00 – 19:00
- Sambata, 15 septembrie 09:00 – 19:00
- Duminica, 16 septembrie 10:00 – 16:00
Intrarea este libera iar organizatorii vor pune la dispozitie pe toata perioada tîrgului un autobuz gratuit care va pleca la fiecare ora fixa din statia Centru.
Pe parcursului evenimentului,in fata Centrului Economic Bucovina vor exista posibilitati de petrecere a timpului liber, respectiv terase, muzica, locuri de joaca pentru copii.
Vizitatorii vor putea participa la o tombola cu premiiin produse turistice.
Sursa: Centrul de presa - publicat Miercuri 12 septembrie 2007, ora 16.35
Delta Airlines reduce cu 20% pretul biletelor de avion pe destinatiile din SUA in luna septembrie
Operatorul aerian Delta Airlines, care a relansat in iunie cursa Bucuresti-New York dupa zece ani de pauza, mizeaza pe mentinerea gradului de ocupare al aeronavelor la 80%, nivel atins in primele doua luni de operare, prin ieftinirea biletelor cu 20% in afara sezonului de varf, atat pe ruta Bucuresti-New York, cat si pe alte destinatii importante din SUA, precum Los Angeles sau Seattle, a declarat Corina Enciu, country manager Delta Airlines.
In primele doua luni de operare pe ruta Bucuresti-New York, Delta Airlines a transportat 10.000 de pasageri, cea mai mare pondere avand-o traficul leisure insa, o data cu terminarea perioadei de vara, reprezentantii companiei asteapta o crestere la clasa business. Desi aproximativ 69% din vanzarile pe acest zbor sunt realizate in Statele Unite ale Americii iar 31% in Romania, majoritatea pasagerilor sunt romani. Delta Air Lines opereaza patru zboruri dus-intors pe saptamana si analizeaza majorarea frecventei pe aceasta ruta, cel mai probabil anul viitor.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Ziarul Financiar [07.09.2007]
10 septembrie 2007 ora 17:17
Carnavalul de la Rio, la Constanta
Primarul municipiului Constanta, Radu Mazare, doreste ca, anul viitor, statiunea Mamaia sa gazduiasca un carnaval asemanator celui din Brazilia, dar nu cu muzica samba, ci "cu una adaptata la realitatile noastre" , la mare cinste fiind muzica house. Potrivit Mediafax, Mazare a demarat deja discutiile cu organizatorii Carnavalului de la Rio, care vor veni la Constanta pentru cateva saptamani pentru a pune pe hartie proiectul.
Sursa: ziarul COMPACT BCURSTI / Vineri 7 septembrie 2007
Bursa de Turism Litoral 19 - 22 septembrie 2007
Organizatori: ANAT , Asociatia de Promovare Litoral, Consiliul Judetean Constanta, Camera de Comert Constanta, Primaria Municipiului Constanta, Asociatia Patronala Mamaia, Patronatul Industriei Hoteliere " Marea Neagra" , Primaria Municipiului Mangalia, Romanian Convention Bureau, ADR Sud Est, Asociatia Bucatarilor si Cofetarilor din Turism, Danubius - TUI Romania.
Programul Bursei
19 septembrie 2007 - sosirea participantilorolor="#3300FF"> in statiunea Mamaia.
20.00 - Seara festiva Restaurant Piccadilly - oferita de Asociatia Patronala Mamaia.
20 septembrie 2007
10.00 - Conferinta de Presa Bursa LITORAL 2007;
11.00 - Deshiderea Bursei LITORAL 2007 in statiunea Mamaia (Melody)
11.30 - 18.00 - Desfasurarea lucrarilor Bursei;
11.30
- 14.30 - lansare site Asociatia LITORAL; Expozitie culinara a Asociatiei Bucatarilor si Cofetarilor din Romania eveniment oranizat in colaborare cu Hotel Iaki si partenerii sai;
15.00 - 15.45 - "Programul Operational de Dezvoltare Regionala - prioritati pentru dezvoltarea turismului" - prezentare ADR SE Braila;
16.00 - 17.00 - "Redefinirea conceptului dezvoltarii rivierei romanesti. Evenimentul - fundament al restructurarii ofertei de litoral si extindere a perioadei de operare", seminar sustinut de Romanian Convention Bureau;
20.00 - Seara festiva Melody oferita de Asociatia LITORAL cu sprijinul autoritatilor locale;
Program artistic ce include: Parada modei, cvartet, dansuri greesti, dansuri ale turco-tatarilor, etc.
21 septembrie 2007
9.30 - 11.00 - Tur demonstrativ in vederea valorificarii serviciilor optionale de catre operatorii de turism " Constanta City Tour" cu autobuzele supraetajate prin Mamaia si Constanta - oferit de autoritatile locale;
15.00 - Deschiderea Bursei LITORAL 2007 in statiunea Neptun, Restaurant "Calu Balan";
15.30 - 18.00 - Desfasurarea lucrarilor Bursei la Restaurant " "Calu Balan";
16.00 - 18.00 - " Analiza sezon 2007, pespectiva sezon 2008", intalnire Asociatia LITORAL cu reprezentantii mass media, Ministrul Turismului si secretarul de stat pentru turism, primarii localitatilor turistice, etc; la Club Onix Neptun sau Restaurant Crama.
20.00 - Seara festiva Restaurant Cocor din statiunea Neptun;
22 septembrie 2007
10.00 - 14.00 - Continuarea lucrarilor Bursei;
10.00 - 13.00 - sedinta Consilului Director ANAT cu invitatii;
15.00 - 17.00 - Tur demonstrativ in vederea valorificarii serviciilor optionale de catre operatorii de turism " Tur de litoral " cu autobuzele supraetajate prin statiunile din sudul litoralului - oferit de autoritatile locale;
16.00 - 19.00 - Fotbal " Cupa ANAT" - meci hotelieri - agentii; meci operatori turism - mass media;
20.30 - Party cu surprize la Restaurantul Delta din statiunea Jupiter
Sursa: Asociatia de Promovare Litoral - 29 august 2007 ora 21.00
Clubul Presei de Turism - "Press Tour".
Astazi 29 august 2007, intre orele 17.00 - 20.00, la Sala Saidon a hotelului Phoenecia (Bulevardul Alexandru Serbanescu nr. 87), a avut loc cea de-a doua intalnire a
Clubului Presei de Turism.
Au fost 18 participanti: Traian Badulescu (ANAT Media, tour.ist), Marian Constantinescu (Traveller Magazin), Doina Constantinescu (Editura Convexus 2000 - Traveller Magazin), Victor Radulescu (Saptamana Turistica), Ion Predosanu (Saptamana Turistica), George Andrei (Rompres), Ion Filipoiu, Adrian Niculae (Gandul), Teodora Trandafir (Evenimentul Zilei), Daniel Stavariu (Radio Romania International), Ion Teleanu (Romania Libera), Nicu Ilie (Turism Club), Gabriel Arsene (Crystal Publishing Group), Petre Dordea (www.infotravelromania.ro), Eugen Cojocariu (Radio Romania International), Laura Pecie (Vacante si Calatorii), Stefan Baciu (Radio Romania International), Corina Scarlat (Ziua).
Prima intalnire a Clubului Presei de Turism a avut loc pe 31 iulie, la hotelul Ramada Majestic.Numar de participanti: 30.
In cadrul acestei intalniri de astazi sau propus urmatoarele:
1. Crearea Clubului Presei de Turism ca asociatie profesionala de sine statatoare.
2. Va fi o asociatie profesionala, nu patronala.
3. Membrii clubului vor fi persoane individuale, nu institutii sau firme.
4. Cotizatia de membru sa fie de 5 lei/ luna. Clubul nu traieste din cotizatie, dar cotizatia este o expresie a aderentei sau a non aderentei la acest club.
5. Intalnirea din luna septembrie 2007 va avea ca scop principal discutarea statutului.
6. Asociatia va fi una de loby, un furnizor de informatie turistica si va avea si rol de formatori pentru viitori jurnalisti de turism.
Sursa: Petre Dordea, InfoTravelRomania - 29 august 2007 ora 21.00
In perioada 16 - 18 septembrie 2007 se va desfasura la Mangalia Bursa de Turism Litoral
Bursa de Turism Litoral, care va avea loc in perioada 16-18 septembrie 2007 la complexul Paradiso din Mangalia, isi propune sa creeze cadrul adecvat negocierilor dintre prestatorii de servicii turistice din statiunile de pe litoral si agentile de turism valorificatoare din tara in vederea incheierii contractelor pentru sezonul estival 2008. Se asteapta ca la Bursa de Turism Litoral sa participe aproximativ 200 agenti economici, dintre care aproximativ 50 cu standuri proprii. Aceasta bursa este cea mai importanta manifestare din domeniu, organizata numai pentru specialisti, avand un caracter national si scopul de a analiza sezonul 2007, contractarea locurilor si negocierea tarifelor pentru anul 2008 pentru zonele litoral si Delta Dunarii.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Business Standard [20.08.2007], Money Channel [18.08.2007] 23 august 2007 ora 15:20
COMUNICAT DE PRESA
ANAT VA INVITA PE LITORAL!
Pentru luna septembrie agentiile de turism membre ANAT impreuna cu hotelierii membri ai Asociatiei Litoral si FPTR au pregatit programe la preturi execeptionale pentru Litoralul Romanesc.
Un an de exceptie asa cum a fost 2007 se incheie cu preturi de exceptie. Hotelurile inscrise in acest program, numarul de locuri existente precum si tarifele le primiti in tabelul alaturat. Zilnic intra noi oferte din partea hotelierilor si toate le veti putea gasi la sediile agentiilor membre ANAT si pe paginile acestora de internet.
Informatii despre membrii ANAT se pot gasi si la www.anat.ro.
Statiunea |
Hotel |
Tarif/persoana/ 6 nopti (RON) |
Mamaia
|
Aurora** |
139 |
Delta** |
169 |
Ovidiu** |
169 |
Picadilly** |
169 |
Tomis *** |
199 |
Unirea** |
139 |
Eforie Nord
|
Apollo*** |
169 |
Cupidon** |
139 |
Lebada*
TV+Frigider |
109 |
Valul Magic*** |
169 |
Venus
|
Florica ** |
139 |
Sanda** |
139 |
Mangalia |
Astra**
Zenit ** |
139 |
Neptun
|
Dobrogea** |
139 |
Romanta** |
139 |
Traian** |
169 |
Olimp |
Slatina** |
139 |
Jupiter |
Cometa** |
139 |
Delta***
California*** |
169 |
Saturn |
Cupidon*** |
169 |
Vama Veche |
Hotel pentru tineret
Bazart* |
109 |
NOTA: Preturile sunt exprimate in RON si reprezinta tarifele per persoana per 6 nopti de cazare.
Sursa: Patronatul ANAT , 17 august 2007, ora 18.00
Piata low cost trage aerin piept
Intrarea noilor operatori a erodatin ultimul an pozitia de lider autoritar al companiei Blue Air. In conditiilein care traficul aerian la nivel global creste anual cu 6%,in Romania cresterea este de 20%. Companiile low cost, care au transportat anul trecut circa un milion de pasageri, sunt principalii „vinovati“ pentru aceasta dinamica.
In urma cu doi-trei ani, suprematia low costin Romania era detinuta de catre operatorul autohton Blue Air. Intre timp, traficul aerian s-a intensificat si noi companii, cu cota de piata semnificativain Europa, au patruns pe piata romaneasca. Printre ultimii intratiin jocul aerian se numara si Germanwings, divizia de low cost a operatorului Lufthansa, care ainceput sa opereze pe ruta Köln – Bucuresti, de trei ori pe saptamana, si estimeaza atragerea unui numar de aproximativ 30.000 de pasageriin primul an. De asemenea, din luna mai, divizia low cost a spaniolilor de la Iberia, Clickair, s-a lansatin tara noastra. In acest an, mai sunt asteptate sa „aterizeze“ marile companii europene EasyJet si Rynair. „Piata va deveni stabila catre sfarsitul deceniului, iar numarul pasagerilor transportati de companiile low cost se va dubla“, spune Jozsef Varadi, CEO Wizz Air.
Pentru ca de anul trecut au intrat cel putin patru operatori pe piata noastra, oferta de preturi a fost extrem de competitiva. Aceasta situatie a tulburat „apele“ liderului Blue Air, a carui cota de piata a scazutin primul semestru al acestui an cu 6% fata de aceeasi perioada a anului 2006, conform studiului realizat de compania de consultanta si audit OAG. Şi compania italiana My Air a pierdut teren, potrivit aceluiasi studiu,injumatatindu-si cota de piatain primul semestru al acestui an fata de 2006. Anul trecut, peste 220.000 de persoane au ales sa calatoreasca cu aceasta companie, iar pentru 2007 se asteapta o crestere a numarului de pasageri cu cel putin 15-20%. Explicatia scaderii cotei de piata este simpla: numarul operatorilor s-a dublat, iar Italia este cea mai vanata destinatie, astfel ca preturile sunt extrem de competitive.
In primele patru luni ale anului trecut, capacitatea zborurilor low cost a fost de 316.448 de locuri. Pentru aceeasi perioada a acestui an, capacitatea s-a triplat, astfel ca, per total, companiile low cost dispuneau la sfarsitul lunii aprilie de 916.246 de locuri. „Pe baza experientei pe care o avem siin alte piete europene, suntem convinsi ca piataisi va pastra gradul de crestere cu 20%in urmatorii ani“, declara Varadi. Succesulinregistratin Romania, determina compania Wizz Air sa-si extinda operatiunilein mai multe orase. „Timisoara si Arad, precum si zona Moldovei, sunt piete importante pentru noi si, mai devreme sau mai tarziu, vom zbura si acolo“, adauga Varadi.
Operatorul slovac Sky Europe, care opereaza din Bucuresti zboruri catre Viena, va introduce curse catre capitala Austriei, operate din Timisoara,incepand din octombrie. „Am pus dejain vanzare biletele pentru Timisoara-Viena si retur, iar pretul unui zbor dus-întors este de 54 de euro cu toate taxele incluse“, spune Mihaela Badic, directorul de marketing al companiei.
Aeroportul si flota conteaza
Cum castiga clienti un low cost fata de o companie traditionala? Opereazain principal pe aeroporturi secundare, astfelincat costurile de operare sunt mult mai scazute. Taxele de aeroport variazaintre 50 de euro si 80-90 de euro,in functie de destinatie. Destinatiile sunt un alt avantaj al companiilor aeriene, care au o mai mare flexibilitate fata de compania de stat. Spre exemplu, Blue Air operaza rute pe care Tarom nu le arein portofoliu, cum este, de exemplu, Lisabona. Anul trecut, Blue Air a transportat aproximativ 500.000 de pasageri, iar pentru acest an se estimeaza o majorare de 20%. La randul sau, Wizz Air estimeaza pentru 2007 un numar triplu de pasageri fata de anul precedent.
Flota este un punct forte pentru transportatorii low cost care seintrecin achizitia de Airbus-uri si Boeing-uri de ultima generatie. De exemplu, Wizz Air va achizitiona, panain 2012, 53 de avioane A320,in timp ce Sky Europe va detine 32 Boeing 737-700.
(Capital, 15/08/2007)
Sursa: www.cicerone.ro
16 august 2007 ora 18:23
Blue Air va reveni pe Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) din 19 august 2007!
Stimati parteneri,
Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) se va redeschide traficului de pasageri incepand cu data de 19 august 2007, dupa-amiaza, lucrarile de intretinere din aeroport fiind finalizate la aceasta data.
Din acest motiv toate cursele Blue Air din data de 19 august 2007 vor decola de pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) si vor ateriza o parte pe Aeroportul Otopeni si o parte pe Aeroportul Baneasa, conform listei de mai jos.
Din 20 august 2007 toate zborurile Blue Air vor fi operate din Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa). Toti pasagerii Blue Air care vor calatori incepand cu 20 august 2007 sunt rugati sa se prezinte la Aeroportul Baneasa pentru formalitatile de imbarcare!
Lista zborurilor din 19 august 2007:
Curse regulate
-Bucuresti Otopeni - Bologna (JOR117)
-Bucuresti Otopeni - Paris Beauvais (JOR105)
-Bucuresti Otopeni - Madrid (JOR103)
-Bucuresti Otopeni - Koln (JOR121)
-Bucuresti Otopeni - Bruxelles Sud Charleroi (JOR123)
-Bucuresti Otopeni - Roma Fiumicino (JOR115)
-Bucuresti Otopeni - Verona (JOR119)
-Bucuresti Otopeni - Valencia (JOR113)
-Bucuresti Otopeni - Milano Bergamo (JOR111)
-Bucuresti Otopeni - Malaga (JOR125)
-Bucuresti Otopeni - Barcelona (JOR107A)
-Lisabona - Bucuresti Otopeni (JOR128)
-Bologna - Bucuresti Otopeni (JOR118)
-Paris Beauvais - Bucuresti Otopeni (JOR106)
-Bruxelles Sud Charleroi - Bucuresti Otopeni (JOR124)
-Koln - Bucuresti Otopeni (JOR122)
-Madrid - Bucuresti Otopeni (JOR104)
-Verona - Bucuresti Otopeni (JOR120)
-Roma Fiumicino - Bucuresti Baneasa (JOR116)
-Valencia - Bucuresti Baneasa (JOR114)
-Milano Bergamo - Bucuresti Baneasa (JOR112)
-Malaga - Bucuresti Baneasa (JOR126)
-Barcelona - Bucuresti Baneasa (JOR108A)
Curse charter
-Bucuresti Otopeni - Antalya (JOR1101)
-Antalya - Bucuresti Otopeni (JOR1102)
-Bucuresti Otopeni - Corfu (JOR5205)
-Corfu - Bucuresti Baneasa (JOR5206)
Pentru orice fel de informatii va rugam sa accesati site-ul Blue Air, www.blueair-web.com, sau sa ne contactati la Call Center: 40 21 2088686 sau email: info@blue-air.ro.
Cu stima,
Echipa Blue Air.
13 august 2007 ora 18:23
Cititorii propun alte posibile "minuni"
Pe forumul evz.ro au fost nominalizate si alte obiective reprezentative pentru Romania.
Evenimentul zilei” a inceput o campanie intitulata „Cele 7 minuni ale Romaniei”, prin care urmareste sa stabileasca, impreuna cu cititorii, lista celor mai reprezentative simboluri pentru tara noastra.
Pe site-ul nostru www.evz.ro, mii de persoane au votat deja una dintre cele 25 de posibile minuni intrate in „competitie”. Cum lista este deschisa, pe forum au aparut mai multe propuneri ce au intrat in „lista de asteptare”. Va prezentam in continuare cinci obiective care s-au detasat in urma nominalizarilor.
|
Cetatea Rasnov. Este cea mai mare cetate taraneasca din sudul si sud-estul Transilvaniei si a fost ridicata in secolul al XIII-lea. Situata pe drumul Brasov-Rucar-Campulung Muscel, cetatea a facut fata multor asedii. O singura data luptatorii ei au trebuit sa deschida portile, in anul 1612, din cauza lipsei de apa. In mijlocul cetatii se afla o fantana sapata in stanca dura, care are o adancime de peste 150 de metri.
|
|
Centrul istoric al Timisoarei. Piata Unirii este cea mai repre-zentativa din Timisoara, asta pentru ca arhitectura ei deosebita o aseamana cu cea din Viena. Domul Catolic ce domina piata a fost terminat in 1754. In partea opusa se afla Vicariatul Ortodox Sarb, construit in 1745, iar alaturi, Biserica Ortodoxa Sarba. Astazi, piata, care este pietonala, reprezinta totodata un punct de reper si un simbol al orasului. |
|
Crucea de pe Caraiman. Crucea Eroilor Neamului este situata in saua masivului Caraiman, la altitudinea de 2.291 metri. Crucea propriu-zisa are o inaltime de 28 metri si doua brate de cate 7 metri fiecare. Este executata din profile de otel, fiind montata pe un soclu din beton armat placat cu piatra, inalt de 7,5 metri. Este iluminata cu 300 de becuri de cate 500 W fiecare. A fost construita intre anii 1926-1928 pentru a cinsti memoria eroilor CFR-isti cazuti la datorie in Primul Razboi Mondial. |
|
Cetatea Alba-Iulia. Inconjoara un ansamblu de cladiri istorice de o valoare inestimabila. Este vorba despre edificii precum Palatul Principilor Transilvaniei, Catedrala Reintregirii si a Incoronarii, Sala Unirii, Biblioteca Batthyaneum, Catedrala Romano-Catolica, Palatul Apor, Cladirea Babilon - care adaposteste Muzeul Unirii. La toate acestea se adauga insasi Cetatea Alba Carolina, cea mai reprezentativa fortificatie bastionara din tara, prevazuta cu sase porti monumentale. |
|
Barajul Vidraru. A fost construit pe raul Arges in 1965. Constructia se sprijina pe versantii muntilor Pleasa si Vidraru. Turbinele si generatoarele electrice ale hidrocentralei asigura o productie de energie, intr-un an hidrologic mediu, de 400 GWh/an. Lacul de acumulare are un volum de 465 milioane de metri cubi. Pentru construirea barajului s-au forat 42 de kilometri de galerii subterane, s-au excavat 1.768.000 metri cubi de roca, s-au turnat 930.000 metri cubi de beton. |
Sursa: www.evz.ro - 11 August 2007 - Mara Popescu
Data publiarii: 11 august 2007 ora 16:17
Vindem Timisoara la pretul de 1 cent !
SkyEurope a pus in vanzare bilete de avion la prêt promotional pentru destinatia Timisoara Viena, la pretul de 1 cent + taxe de aeroprt (53,94 E pentru un zbor dus intors).
Incepand de astazi, 2 august a.c., puteti cumpara bilete de avion pentru zborul Timisoara – Viena care va fi operational din data de 29 octombrie a.c , cu o frecventa de 4 ori pe saptamana (luni, miercuri, vineri, duminica).
Orarul de zbor - plecare la 15,30 din Viena, sosire la 17,30 la Timisoara / plecare la 18,oo din Timisoara, sosire la 18,05 la Viena (toate orele sunt locale).
Viena, de 2 ori pe zi din Bucuresti!
SkyEurope a introdus in orarul de toamna o noua frecventa zilnica pentru destinatia Bucuresti (baneasa) – Viena, respectiv zborul de dimineata, cu plecare de la ora 6,20 din Viena / sosire ora 9,00 in Bucuresti si plecare din Bucuresti la ora 9,30/ sosire in Viena la ora 10,10.
De asemenea, zborul de dupa amiaza are urmatorul orar: plecare din Viena la ora 19,00- sosire in Bucursti la ora 21,30; plecare din Bucuresti la ora 22,oo, sosire la Viena la ora 22,30 (toate orele sunt locale).
Destinatia Bucuresti (Baneasa) – Viena va fi, asadar, operata de 2 ori pe zi, zilnic, din data de 29 octombrie a.c.
Din Romania, asadar, avem posibilitatea sa calatorim cu SkyEurope pe destinatiile:
- Bucuresti (Baneasa) – Viena (zilnic, de 2 ori pe zi)
- Bucuresti (Baneasa) – Roma /aeroportul central Fiumicino (de 4 ori pe saptamana, luni, miercuri, vineri si sambata)
- Timisoara – Viena (de 4 ori pe saptamana, luni, miercuri, vineri si duminica).
Ne plimbam prin toata Europa, via Viena!
Din Viena sunt posibile calatorii catre 24 de destinatii europene – Amsterdam, Paris /Orly, Nisa, Milano/ Bergamo, Napoli, Innsbruck, Sofia, Varsovia, Cracovia, Barcelona, Atena, Thessaloniki, Venetia/Treviso, Larnaca, Lisbona, Brussels, Copensaha si, desigur, Bucuresti (Baneasa) si Timisoara.
Introducerea unei noi frecvente (zbor de dimineata din Bucuresti/Baneasa) si schimbarea orarului pentru frecventa initiala (zborul de dupa-amaiaza a devenit zbor de seara) ofera pasagerilor din Romania posibilitatea de a beneficia de conexiuni in aceeasi zi pe aceste destinatii, atat la plecare cat si la sosire. Un exemplu: se poate calatori la Brussels in aceasi zi, prin Viena. Pana acum, paagerii romani ajungeau la Viena la ora 18.oo si aveau zbor pentru Brussels a doua zi dimineata.
Pasagerii au posibilitatea sa beneficieze si de destinatiile operate din Bratislava (din Romania, zbor la Viena si apoi transfer cu shuttle bus la Bratislava): Roma/ Fiumicino, Manchester, Paris /Orly, Dublin, Košice, Londra/ Luton, Cork, Praga si Birmingham.
De asemenea, baza operatioanal din Praga ofera destinatii ca Paris /Orly, Rome/ Fiumicino, Milan /Bergamo, Napoli, Amsterdam, Londra/ Luton, Venetia/Treviso, Atena, Košice, Bratislava Brussels, Copenhagen.
Din Kosice se ajunge la Bratislava, Londra/ Luton, Dublin si Praga iar din Poprad/Tatry la Londra/Luton.
Un bilet de avion costa exact atat cat este dispus pasagerul sa plateasca –incepand chiar de la 0 E! O singura constrangere : sa-si planifice din timp calatoria, pentru a beneficia de cele mai mici preturi posibile
In acest moment, in sistem sunt downloadate 1 milion de bilete de avion la pret de 0 E + taxe 29 E * pentru toate destinatiile skyeurope (*pret pe segment, nu include taxele de aeroport, in functie de disponibilitate )
Promotia este valabila pentru
rezervari: 31.7.2007- 5.8.2007
zboruri: 5.11.2007-18.3.2008 (cu exceptia 15.12.2007 – 10.01.2008)
Info despre SkyEurope
SkyEurope a fost fondata la data de 6 septembrie 2001 de Christian Mandl si Alain Skowronek si este cea mai mare companie aeriana low-cost si low-fare din Europa Centrala si de Est, avand baze operationale proprii in Viena, Bratislava, Budapesta, Varsovia, Cracovia si Praga.
SkyEurope opereaza o retea de 92 rute pe 39 de destinatii in 19 tari europene si are in prezent o flota de 14 aeronave Boeing 737-700 Noua Generatie. Pana la sfarsitul anului 2011 SkyEurope va opera cu o flota de 32 aeronave Boeing 737-700 Noua Generatie. SkyEurope are peste 850 angajati si este listata la bursele din Viena si Varsovia din data de 27 septembrie 2005.
Aeronavele Boeing 737-700 Noua Generatie sunt echipate cu scaune de piele de 30 inch (mai largi decat cele traditionale), cu sistem special de navigatie si ofera un confort sporit pasagerilor si personalului navigant. Cateringul la bord este contra cost dar ofera o gama larga de produse
Sursa: SkyEurope
03 august 2007 ora 10:00
Traficul greu a fost restrictionat in weekend pe Autostrada Soarelui
PRINTR-O HOTARARE DE GUVERN,
Traficul greu a fost restrictionat in weekend pe Autostrada Soarelui
Guvernul a adoptat, miercuri, 1 august2007, o hotarare prin care restrictioneaza accesul masinilor de mare tonaj pe Autostrada Soarelui. Astfel, acestea nu vor avea acces pe Austrada Soarelui si pe DN 22 C Cernavoda - Basarabi - Constanta vineri dupa-masa si duminica in timpul zilei. Exceptie fac autovehiculele destinate transportului de calatori.
Vehiculele care au o masa mai mare de 7,5 tone nu pot folosi drumurile respective vineri intre prele 15.00 - 22.00 si duminica intre 06.00 - 22.00.
„Aceste restrictii de circulatie vor fi aplicate in scopul cresterii sigurantei traficului rutier si au fost luate dupa discutii si cu reprezentantii transportatorilor”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.
Pentru traficul greu exista varianta alternativa DN 2A Bucuresti - Urziceni - Slobozia - Harsova - Constanta.
Restrictionarile sunt valabile pana pe data de 15 septembrie.
Sursa: info@tirmagazin.ro
03 august 2007 ora 09:25
Hotelierii isi vor autoclasifica unitatile pe propria raspundere
Lucia Morariu, secretarul de stat in Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, considera ca, pentru cresterea calitatii serviciilor turistice de pe litoral si nu numai, cea mai potrivita solutie este trecerea la sistemul anual de autoclasificare. Operatorii din turism isi vor face singuri aprecierea gradului de confort, pe propria raspundere. Implementarea sistemului va incepe cu aceasta toamna, in paralel cu efectuarea de controale si sanctionarea pentru declaratii mincinoase.
In opinia ministerului, aceasta masura va determina cateva modificari principale, printre care responsabilizarea agentilor economici, prin trecerea responsabilitatii catre acestia de la un organism de control care poate fi mai mult sau mai putin subiectiv.
O data cu introducerea noului sistem de clasificare, va incepe sa se faca simtita tendinta hotelierilor de a-si subaprecia conditiile de cazare la un numar de stele inferior celui pe care l-ar putea dobandi, de teama sa nu dea declaratii mincinoase, aceasta tendinta determinand cresterea nivelul serviciilor oferite.
Din totalul unitatilor de cazare la nivel national, 70% sunt clasificate la 1 si 2 stele.
In cadrul programului Parteneriat pentru litoral, reprezentantii Ministerului pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale au efectuat 164 actiuni de control, in urma carora au fost aplicate 35 sanctiuni si 48 de avertismente si au fost retrase 3 autorizatii de functionare. In statiunea Eforie Nord a fost inchis un loc de campare din cauza conditiilor insalubre in care era desfasurata activitatea. Totodata, din cauza deficientelor intalnite, au fost declasificate hotelurile care au fost descoperite ca aveau in dotare obiecte de inventar, tacamuri si vesela de calitate inferioara. Este cazul restaurantului hotelului Amiral, care a trecut de la 4 la 3 stele. Valoarea totala a amenzilor a fost de 22.000 RON.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Replica de Constanta [01.08.2007]
Data publicarii: 02 august 2007 ora 12:50
Aeroportul Baneasa va fi redeschis in luna august 2007
In urma cu aproximativ 3 luni aeroportul Baneasa a fost inchis in vederea realizarii unor lucrari pentru refacerea pistei iar la mijlocul lunii august aeroportul urmeaza a fi redeschis traficului aerian, a declarat directorul general al aeroportului, Stefan Mladin.
Lucrarile de reparatii la pista aeroportului vor fi finalizate partial la 15 august, cand se va deschide pista pe 2.200 m, urmand ca restul pana la 3.200 m sa se finalizeze in luna octombrie. Potrivit datelor furnizate de reprezentantii aeroportului Baneasa, in acest an vor fi efectuate investitii de aproximativ 20 milioane EUR.
Totodata, Stefan Mladin a declarat ca amenajarea unui nou terminal de pasageri pe Aeroportul Baneasa ar putea dubla traficul de calatori, la 2 milioane. Terminalul va permite operarea unui numar de 1.000 pasageri pe ora si se va intinde pe o suprafata de 4.000 mp, langa cladirea actuala a aerogarii. Pana in prezent a fost efectuat studiul de fezabilitate iar lucrarile de constructie pentru noul terminal vor fi demarate cel mai tarziu in luna septembrie si vor fi finalizate in 6 luni. Costurile sunt estimate la aproximativ 6-7 milioane EUR.
In 2006 aeroportul Baneasa a fost tranzitat de peste 700.000 pasageri iar pentru acest an se estimeaza ca numarul de pasageri va creste cu 35%, la 1 milion pasageri.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Gardianul [31.07.2007], Wall-Street [31.07.2007], Business Standard [31.07.2007]
Data publicarii: 02 august 2007 ora 12:45
Clubul Presei de Turism din Romania - prima intalnire marti 31 iulie 2007
Marti 31 iulie 2007, orele 18.00 la Sala Caragiale a Hotelului Ramada Majestic, a avut loc prima intalnire a Clubului Presei de Turism - Press Tour. Au participat 30 de jurnalisti printre care amintim: Traian Badulescu - revista TOUR.IST, Marian Constantinescu - Traveller Magazin, Maria Stoian - Vacante la tara, Victor Radulescu - Saptamana Turistica, Mihai Ogrinji - Romania Pitoreasca, Ion C.Rogojeanu, Adrian Dumitrescu - Idei de Calatorie, Adrian Nicolae - "Gandul" si multi altii.
Intalnirea a avut ca scop in primul rand constituirea Press Tour si prioritatile unui astfel de Club.
Subiectul de dezbatere: Rolul presei in promovarea industriei turistice.
Clubul este deschis tuturor jurnaliştilor specializaţi pe turism, indiferent de canalul mass-media – cotidiane, periodice, televiziuni, radio.
S-a pus problema asa:
1. Vrem sa infiintam o asociatie noua / persoana juridica "Clubul Presei de Turism" sau ne inscriem cu totii in AJTR - "Asociatia Jurnalistilor de Turism din Romania" care deja exista?..
2. Dupa infiintare, ce vrem sa facem cu acest club?..
Raspunsuri: sa ne cunoastem intre noi, lobby, sa ne ajutam intre noi, sa facem schimb de idei, dezvoltarea unor capacitati de a scrie despre turism la tinerii jurnalisti, sa facem cumva ca jurnalistul de turism sa fie invitat, bine primit, mai important si mai respectat decat este acum.
m
Sursa: Petre Dordea - InfoTravelRomania
COTA ZERO TVA pentru INCOMING! - COMUNICAT DE PRESA
Interventiile speculative ale diverselor fonduri straine pe piata romaneasca genereaza permanent intarirea LEULUI comparativ cu principalele valute liber convertibile. Acest fenomen, pe care BNR il contempla fara sa schiteze nici un gest aduce EXPORTATORILOR pierderi care depasesc marja de castig. Intarirea LEULUI NU se datoreaza performantelor economiei nationale, ci interventiilor speculative, care avantajeaza importatorii. Este Romania atat de puternica incat sa nu-i pese de EXPORT si sa lase sa se dezechilibreze balanta de plati, sa isi distruga cu buna stiinta putinele sectoare care mai produc pentru export si sa ramana dependenta numai de IMPORTURI?!
INCOMING-ul este EXPORT prin TURISM. In conditiile acestea se naste o vrajba intre hotelieri si agentiile de turism: cine sa suporte aceste pierderi? Nici unii, nici ceilalti nu sunt vinovati pentru ce au contractat cu un an in urma, cand cursul era 3,5 RON pentru 1 Euro. Dar nici nu este normal ca hotelierii sa factureze la cursuri interne artificiale, mult peste nivelul BNR, producand putinilor touroperatori care mai indraznesc sa aduca turisti straini pierderi substantiale.
Avand in vedere ca acum se incheie majoritatea contractelor pentru incoming pentru anul 2008 si ca majoritatea hotelierilor solicita preturi in lei ce includ o CREŞTERE de minim 10% prin raportarea la un leu intarit, ne exprimam INGRIJORAREA cu privire la succesul pe care il poate avea Romania ca destinatie pentru turistii straini, in conditiile in care nu se bucura de cea mai buna imagine, in conditiile in care concurenta in zona este acerba si exista suficiente alternative la Romania, in conditiile in care nu am rezolvat toate problemele legate de infrastructura, modernizare hoteluri, pregatire personal si calitatea serviciilor. Prin aceasta crestere ARTIFICIALA de preturi, Romania va iesi din piata. Atunci propunem ca fondurile destinate promovarii Romaniei pe pietele externe sa fie folosite in alte scopuri, de vreme ce nu se doreste stimularea EXPORTULUI prin TURISM.
Singura MASURA salutara, care poate diminua efectele dezastruoase ale acestei situatii, este COTA ZERO TVA pentru INCOMING! Şi aceasta masura trebuie luata acum, pentru a putea produce efecte benefice abia anul urmator, altfel mai pierdem un an, cum am mai pierdut si altii. Insa INDIFERENTA are scadente care se platesc scump, mult mai scump decat daca s-ar interveni acum!
Julian Andrei Presedintele Comisiei de Incoming ANAT
Pentru alte amanunte, Traian BĂDULESCU Ofiter de presa ANAT Mob: 0749.05.05.82 traian.badulescu@anat.ro Sursa: ANAT Data publicarii: 24 iulie 2007, ora 16.00
Inaugurare sediu ANAT
Astazi, 17 iulie 2007 ora 17.00 a avut loc inaugurarea noului sediu ANAT.
Noua adresa a Patronatului ANAT este in Splaiul Unirii nr. 16 (cladirea SIF Muntenia, vis a vis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei), etajul 8, camerele 807-810. Noile numere de telefon sunt: 021-312 68 43, 021-312 08 02, 031-405 66 61, 031-405 66 62. Noul numar de fax este 021-312.19.08.Web site: www.anat.ro | e-mail :office@anat.ro
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 17 iulie 2007, ora 22.00
Din aceasta toamna unitatile de cazare si agentiile de turism vor avea noi criterii de clasificare si autorizare |
Din aceasta toamana unitatile de cazare si agentiile de turism vor avea noi criterii de clasificare si autorizare, care vizeaza restrangerea numarului de categorii. Secretarul de stat pe probleme de turism, Lucia Morariu, a declarat ca aceasta modificare este necesara pentru a reduce numarul categoriilor unitatilor de cazare, deoarece sunt foarte multe si amestecate si ca se lucreaza si la simplificarea criteriilor de acordare a clasificarilor.
In cazul unitatilor de 2 si 3 stele simplificarea va consta in introducerea autoclasificarii, pentru hotelurile si vilele clasificate la 1 si 2 stele, modificarile vizeaza acordarea licentelor pe propria raspundere a proprietarilor iar pentru agentiile de turism, noile reglementari vor conferi mai multe drepturi clientilor si tour-operatorilor.
Lucia Morariu a precizat ca solicitantii vor declara pe propria raspundere indeplinirea conditiilor legale pentru a primi clasificarea dorita, vor pastra dosarele si vor trimite la autoritati doar anexele. Fiecare unitate va trebui supusa procedurilor de reclasificare dupa un anumit termen, cel mai probabil la un an.
Autorizarea pentru unitatile de 3 si 4 stele va ramane in cadrul Ministerului Turismului, se va intensifica activitatea de control iar amenzile vor creste pentru a-i determina pe operatori sa se conformeze sistemului, a declarat secretarul de stat. Declararea in fals a indeplinirii conditiilor cerute de lege se va pedepsi cu amenda de la 30 la 50.000 RON.
Noile criterii de clasificare a unitatilor de cazare si operatorilor se vor axa mai mult catre satisfacerea clientului, asigurarea unor facilitati permanente si a unor servicii suplimentare.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Adevarul [07/12/2007]
Data publicarii: 17 iulie 2007, ora 09.00 |
MANIFEST pentru INCOMING
COMUNICAT DE PRESA ANAT
INCOMING-ul este cel mai ieftin EXPORT, pentru că, în loc să ambalăm marfa, să o transportăm la destinaţie în străinătate şi să aşteptăm ca ea să fie vândută pentru a încasa banii, în cazul INCOMING-ului consumatorul de servicii exportate vine şi consumă toate aceste bunuri la faţa locului, la noi în ţară, economisindu-ne astfel transportul şi ajutându-ne să încasăm şi banii mai repede. În plus, turistul străin nu consumă doar cazare, masă, tratament sau alte servicii conexe, ci cumpără suveniruri, cumpără mărfuri, vizitează muzee, cumpără servicii (transport, bancă, telefonie) şi multe alte servicii colaterale, care toate trăiesc şi se dezvoltă o dată cu acest segment de turişti. Întrucât INCOMING-ul este EXPORT şi avem interes să-l dezvoltăm, el trebuie stimulat şi atunci trebuie să se bucure de scutire de TVA.
Chiar dacă în prezent circa 80% din turiştii pe care îi are România sunt români, din cauza vitezei lente de creştere a veniturilor, ei nu pot constitui singura sursă pe care să se dezvolte oferta turistică românească şi atunci privirile trebuie să ni se îndrepte spre extern, unde practic dispunem de un bazin nelimitat de creştere a numărului de turişti pentru România şi, implicit, a veniturilor, comensurate în creşterea ponderii turismului în PIB.
Sunt cunoscute cele mai atractive produse turistice ale României? Înainte de a răspunde trebuie să vedem dacă ele sunt modernizate şi asigură servicii corespunzătoare. Cea mai bună reclamă se face aici, la faţa locului, prin servicii de calitate. Orice client mulţumit este un propagator activ de bune impresii şi poate trimite alţi turisti şi aşa mai departe. Şi dacă sunt pregătite, trebuie să le scoatem în faţă pe cele mai reprezentative, dar şi pe cele mai căutate. Aşa vom promova mai bine Circuitele culturale în toată lumea, tratamentele în Germania, Austria, Franţa, ţările scandinave, Israel, ţările arabe, litoralul în Germania, Franţa, ţările scandinave, dar şi Israel, Cehia, Polonia, Ungaria, Rusia, Moldova, muntele în Israel, dar şi Austria, Germania, Delta Dunării în toată lumea.
Bogăţia ofertei şi calitatea (mai ales naturală) ne oferă mari avantaje, însă TURISMUL nu se poate dezvolta singur, este o floare care nu creşte în ghiveci, ci împreună cu tot ansamblul economiei naţionale, de care sunt legate: modernizarea drumurilor, mai multe autostrăzi, acces la obiectivele turistice, amenajarea şi întreţinerea plajelor şi a zonei costiere, amenajarea porturilor la Dunăre, realizarea de planuri de dezvoltare urbană pe termen lung a localităţilor de interes turistic naţional pentru a evita aglomerările şi construcţiile haotice, amenajarea domeniului schiabil, amenăjari pentru dezvoltarea de activităţi conexe (drumeţii, sporturi extreme, ciclism).
INCOMING-ul este o şansă nu numai pentru turismul românesc, ci şi pentru IMAGINEA României în ansamblu, turiştii străini veniţi aici fiind purtătorii unor mesaje pozitive despre România ca o entitate. Simpatia pentru România este cheia succesului. Nu trebuie să copiem modele, ci să ne păstrăm identitatea, “parfumul” specific şi să ne individualizăm pe o piaţă în care există enorm de multe oferte. Atunci România va păşi din nou în lume ca o mireasă în straie de sărbătoare.
Julian Andrei - Preşedintele Comisiei de Incoming ANAT
Pentru alte amănunte,Traian BĂDULESCUOfiţer de presă ANAT
Mob: 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro
Data publicarii: 13 iulie 2007, ora 13.23
OMT propune infiintarea unei noi Organizatii Nationale a Turismului in Romania
Richard Batchelor, liderul echipei Organizatiei Mondiale a Turismului care a coordonat realizarea Master Planului in turismul romanesc, a declarat ca sectorul privat ar trebui sa se implice in mod direct in procesele decizionale ale unei Organizatii Nationale a Turismului eficiente. Master Planul recomanda ca aceasta structura sa ramana in finantarea Guvernului dar sa devina mai independenta si sa prezinte rapoarte de activitate unui Consiliu de Administratie mixt public-privat.
Rolul indeplinit de ONT este acela de a promova dezvoltarea turismului catre si in interiorul Romaniei. Printre functiile organizatiei se numara promovarea Romaniei ca destinatie turistica pe plan intern si international, furnizarea de servicii de informare turistica pentru vizitatori si a serviciilor turistice atat inaintea, cat si in timpul vizitelor acestora.
De asemenea, ONT va fi autoritatea care va administra bugetele anuale destinate acestor imbunatatiri a serviciilor din turism.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Business Standard [07/10/2007]; stire publicata joi 12 iulie 2007
Prezentare domeniu .travel
Marti 10 iulie 2007, ora 15.00, in Sala Eminescu din cadrul hotelului IBIS Parlament din Bucuresti, a avut loc o scurta prezentare a domeniului .travel.
.travel – este domeniul virtual al turismului.
Domeniile .travel reprezintã domeniile de internet destinate exclusiv companiilor care activeazã în industria turismului. Sunt aprobate de ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), operate si administrate la nivel mondial de catre Tralliance Corporation in interesul industriei turistice si a turistilor din intreaga lume.
TravelMaker este partenerul Tralliance Corporation pentru promovarea si inregistrarea domeniilor .travel in Romania; Autentificator in Romania este ANAT. Avantaje: listarea in directorul www.directory.travel si www.search.travel
Pretul pentru cumpararea unui domeniu .travel este intre 99 USD - 120 USD/ an. Se poate lua pe 1 - 3 - 5 sau chiar 10 ani de zile.
Concluzie: in comparatie cu un domeniu .ro care costa 61 USD/ viata sau un domeniu .com care costa intre 15 - 20 USD/ an, tariful pentru un domeniu .travel este un pic cam mare - insa are niste avantaje:
1. proprietarul este verificat/ autentificat si sigur lucreaza in domeniul turismului
2.
listarea in directorul www.directory.travel si www.search.travel
3. extensia .travel ajuta la cautari pe Google
Sursa: InfoTravelRomania - Marti 10 iulie 2007, ora 20.00
Turismul romanesc are Master Plan care-l invata cum sa se dezvolte
Organizatia Mondiala a Tursimului, impreuna cu specialisti romani, a elaborat Master Plan-ul turismului romanesc, un program care identifica slabiciunile sistemului si propune solutii. Documentul se concentreaza asupra exploatarii turistice a zonelor Bucuresti, Transilvania, Marea Neagra, Bucovina, Maramures si Delta Dunarii. Master Plan-ul va fi aplicabil in urmatorii 20 de ani.
Documente:
Master Plan Turism - concluzii (09 iul 2007) PDF, 356K
Potrivit NewsIn, documentul va ajunge pe masa guvernului in maximum o saptamana si va fi aprobat in septembrie.
"Guvernul Romaniei a stabilit ca singura modalitate de a avea o industrie turistica buna se poate face print-un plan de dezvoltare a turismului," a declarat la lansarea Master Plan-ului Harsh Varma, directorul in cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).
In document se sutine ca programul de dezvoltare a turismului trebuie orientat in urmatoarele directii:
- weekend turistic, cultura, recreere, circuitul turistic in Bucuresti
- turism cultural, natura, ecoturism, ski, si turism balnear in Transilvania
- plaja, recreere, turism balnear pe litoralul Marii Negre
- turism cultural, ecoturism, natura, ski in Bucovina
- turism cultural, natura, ecoturism in Maramures
- natura, ecoturism si turism de recreere in Delta Dunarii
"Fondurile din care pot fi realizate planurile din strategia pentru turism sunt cele 150 de milioane euro destinate relansarii brandului in Romania, promovarii destinatiilor turistice si accentelor de informatii precum si fondurile de pana la 700 milioane euro destinate proiectelor derulate de Autoritatea Nationala pentru Turism. Pentru a utiliza cele 700 milioane de euro proiectele vizate trebuie sa se incadreze in prevederile Master Planului pentru Turism", a declarat Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale.
Ea a afirmat ca documentul are in aceste moment peste 10.000 de pagini si ca varianta sa finala v-a fi inaintata guvernului.
Strategia elaborata de specialisti prevede ca, pentru dezvoltarea turismului romanesc, pietele prioritare sunt Germania, Austria, Marea Britanie, Franta, Marea Britanie, Italia si Statele Unite, iar cele secundare sunt Peninsula Scandinava, Benelux, Spania, la care se adauga piete de oportunitate precum China si Japonia.
Sursa: www.hotnews.ro
09 iulie 2007 ora 22:35
Salvati turismul din Romania! |
Ca sa punem turismul romanesc pe picioare, consultantii Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT) propun peste 100 de actiuni care trebuie realizate, printre care crearea brandului turistic, pregatirea
profesionala a angajatilor, planificarea dezvoltarii turismului, imbunatatirea cercetarii pietei turistice, precum si implicarea eficienta a autoritatii care se ocupa de turism.
OMT recomanda promovarea destinatiilor autohtone pe pietele externe, in special in Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Rusia si SUA.
Principalele segmente cu potential sunt turismul de afaceri, litoralul, statiunile balneare, turismul cultural, cel de aventura si sport. Daca pe plan international sunt mai atragatoare Delta, muntii si turismul pentru tineri, la intern trebuie promovate sporturile de iarna, dar si parcurile de recreere care trebuie amenajate langa orase.
Master Planul (n.r. - planul de actiune) pentru dezvoltarea turismului va ajunge saptamana viitoare pe masa guvernului, care trebuie sa-l aprobe pentru a fi implementat, sustine secretarul de stat pentru turism Lucia Morariu.
Brand pe banii UE
Romania trebuie sa-si creeze, pana anul viitor, un brand turistic puternic, care sa atraga privirile turistilor straini asupra noastra. Pentru elaborarea si promovarea acestui brand vor fi cheltuiti intre 20 si 30 de milioane de euro, bani asigurati din fonduri structurale, potrivit Luciei Morariu.
Tara noastra nu are, pana in acest moment, un brand turistic. Iar sloganul cu care Romania se prezinta turistilor staini - „Simply Surprising” - a fost criticat de consultantii OMT, cei care au lucrat timp de sase luni la Master Planul pentru dezvoltarea turismului romanesc in urmatorii 19 ani.
„Echipa noastra a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc - „Simply Surprising” -, pentru ca el nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori”, a declarat Richard Batchelor, seful echipei de consultanti internationali, ieri, la conferinta de lansare a documentului.
Concluzia specialistilor OMT este ca tara noastra nu are o imagine clara, pozitiva si puternica pe piata internationala.
Sursa: www.hotnews.ro |
09 iulie 2007 ora 22:31 |
Boeing a scos la lumina celebrul 787 Dreamliner |
Noul aparat-vedeta al gamei Boeing, 787 Dreamliner, a fost prezentat pentru prima data publicului, duminica noaptea, la uzina sa de montaj, situata in apropiere de Seattle. Constructia sa a durat sase ani.
"Doamnelor si domnilor iata Boeing-ul vostru Dreamliner!", a exclamat responsabilul cu constructia acestui gigant, citat de presa internationala de luni.
787 are capacitate medie si este primul aparat nou-nout al constructorului dupa modelul 777 creat in urma cu 13 ani. Este singurul avion comercial de mari dimensiuni din fibra de carbon, iar constructorul spune ca este mult mai eficient in ceea ce priveste consumul de combustibil fata de competitorii sai si produce cu 20% mai putin dioxid de carbon.
Firma a anuntat ca are deja 600 de comenzi pentru 787 Dreamliner.
Primul test de zbor este asteptat in luna august sau septembrie.
787 Dreamliner este un mare succes pentru Boeing la fel precum este asteptatul A380 care va fi lansat de Airbus.
Totusi intre cele doua sunt deosebiri vizibile. Aparatul firmei europene este unul de mari dimensiuni care raspunde cererilor companiilor aeriene pentru avioane care sa transporte cat mai multi pasageri.
Boeing are insa un alt scop: un aparat de dimensiuni mai mici, anticipand ca sectorul aerian va avea nevoie de aeronave de dimensiuni medii care sa opereze pe aeroporturi mai mici.
|
In atentia celor care lucreaza in domeniul turismului
.travel – este domeniul virtual al turismului . Va asteptam Marti 10 Iulie sa va explicam!
Domeniile .travel reprezintã domeniile de internet destinate exclusiv companiilor care activeazã în industria turismului. Sunt aprobate de ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), operate si administrate la nivel mondial de catre Tralliance Corporation in interesul industriei turistice si a turistilor din intreaga lume.
TravelMaker este partenerul Tralliance Corporation pentru promovarea si inregistrarea domeniilor .travel in Romania si are placerea de a va invita
Marti, 10 Iulie 2007 ora 15.00 la Prezentarea Proiectului .travel in Romania. Prezentarea va avea loc la Sala Eminescu in cadrul hotelului IBIS Parlament din Bucuresti.
Vom analiza impreuna evolutia de ansamblu a internetului si vanzarile on-line, vom trece in revista avantajele achizitionarii si utilizarii unui domeniu ..travel, si nu in ultimul rand este un nou prilej de intalnire a actorilor importanti dinturism.
Sunt asteptati cu aceasta ocazie toti cei implicati in lumea turismului, entitatile eligibile pentru inregistrarea unui domeniu de tip .travel putand face parte din oricare dintre categoriile urmatoare:
- Companii aeriene
- Atractii / Parcuri tematice
- Pensiuni (unitati de cazare tip bed & breakfast)
- Operatori servicii transport, taxi si limuzine
- Camping si tabere
- Companii inchiriere autoturisme
- Furnizori sisteme de rezervari si tehnologie pentru turism
- Birouri de congrese, conferinte si informare turistica
- Linii de croaziere
- Feriboturi
- Hoteluri / Statiuni / Cazinouri
- Oficii Nationale de Turism
- Companii de tranport pe cai ferate pentru pasageri
- Restaurante
- Tur-operatori
- Agentii de turism
- Media in turism
- Organizatii de cercetare/studii de piata in turism
- Asigurari de calatorie
- Organizatii ce ofera instruire si certificare in turism
Va rugam sa confirmati numele persoanei ce va participa din partea societatii dvs. la tel 201 18 51, pe email la ruxandra@travelmaker.ro sau pe fax la 201 18 53.
Cu respect,
Ruxandra Nicolescu
Director General
_________________________
TRAVELMAKER
14-22, Bucuresti-Ploiesti Road
Bl. XIII/2, Sector 1, Bucharest
Tel: +40 21 201 18 51
Fax: +40 21 201 18 53
Web: www.travelmaker.ro
05 iulie 2007
COMUNICAT DE PRESĂ
TARIFELE PENTRU LITORAL PRACTICATE DE AGENŢIILE DE TURISM AU FOST ANUNŢATE DIN OCTOMBRIE 2006
- 90% DIN LOCURILE DE CAZARE DE PE LITORAL SUNT VÂNDUTE PRIN AGENŢII DE TURISM -
În urma articolelor apărute în mass-media care susţin că preţurile pe Litoralul românesc ar creşte cu până la 30%, Asociatia Naţională a Agenţiilor de
Turism din România doreşte să facă următoarele precizări:
1. Preţurile în industria turistică sunt într-o continuă dinamică, ele
depinzând moment de moment de cerere şi ofertă. Aşa cum tarifele la
biletele de avion sau autocar variază minut de minut, asa şi preţurile de pe
Litoralul românesc cresc sau scad în funcţie de gradul de ocupare al
fiecărui hotel. Astfel la ANUMITE hoteluri şi în ANUMITE staţiuni preţurile
cresc în timp ce în altele ele scad.
2. Hotelierii, împreună cu agenţiile de turism, aduc permament pe piaţă oferte speciale (gen plăteşti 3 nopţi şi stai 5, plăteşti 5 nopţi şi stai 7,
cameră single fără supliment etc.), în funcţie de gradul de ocupare a
fiecărui hotel, oferte care se pot găsi exclusiv la agenţiile de turism.
3. Agentiile de turism touroperatoare au negociat preţurile de bază pe
Litoral încă de anul trecut iar aceste tarife (care variază în funcţie de
sezonalitate) sunt fixe. Pe lângă aceste preţuri există însă permanent oferte speciale.
Preţurile vehiculate în presă sunt preţuri de recepţie hotel, care
în mod natural sunt mai mari decât la agenţiile de turism.
Considerăm că mesajul corect către publicul larg este acela că preţurile pe Litoral variază permanent în funcţie de cerere şi ofertă iar cei interesaţi de un concediu (atât pe Litoral, cât şi oriunde altundeva) pot beneficia de OFERTA ZILEI vizitând paginile de internet sau mergând direct la sediul agenţiilor de
turism din România.
Tarifele pentru întreg sezonul 2007 au fost NEGOCIATE ŞI PUBLICATE din toamna anului trecut şi nu au suferit niciun fel de modificare. Consumatorilor de vacanţe pe litoralul românesc le recomandăm să contacteze agenţiile de turism unde vor găsi aceste tarife.
Menţionăm că 90% din locurile de cazare de pe Litoralul românesc sunt vândute prin agenţiile de turism.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Ofiţer de presă ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722 766 255
traian.badulescu@anat.ro
04 iulie 2007
COMUNICAT DE PRESĂ
CANDIDAŢI BINE PREGĂTIŢI PENTRU BIROURILE DE PROMOVARE TURISTICĂ ALE ROMÂNIEI
O comisie specială, sub conducerea d-nei Lucia Morariu, secretar de stat pentru Turism, în noul Minister al IMM, Comerţului, Turismului şi Profesiilor Liberale (MIMMCTPL), a organizat în perioada 18-21 iunie, Concursul pentru ocuparea posturilor vacante, la cele 18 birouri externe.
Concursul a avut 3 probe şi anume: proba de limbă străină (eliminatorie), proba scrisă (test cu punctaj fix) şi proba interviu, conţinând şi prezentarea proiectului propriu.
Ca o caracteristică generală, majoritatea candidaţilor s-a prezentat bine şi foarte bine pregătiţi.
O notă de încredere pentru pregătirea superioară, dar şi pentru tinereţea celor mai mulţi dintre cei care au trecut cu succes examenul.
Câteva consideraţii tehnice
Au fost înscrişi 34 de candidaţi, din care:
- 1 pers. nu s-a prezentat
- 11 pers. au fost respinse, din care 4 la proba de limbă străină
- 22 pers. au fost declarate admise
Primele 3 medii din concurs: Simion Alb (New York) media 9,93, Gabor Kerekes (Budapesta) media 9,83 şi Ligia Hofnar (Roma) 9,35.
Toţi cei 4 candidaţi pentru Biroul New York s-au prezentat remarcabil, unde în afara premiantului Simion Alb, ceilalti candidaţi, Camelia Negoiţă, Laura Mercean şi Ene T.M. Simona, au obţinut, în final, aceeaşi medie: 9,03!
Sigur, au fost şi dezamăgiri, de exemplu nu s-au completat locurile pe relatiile Madrid şi Berlin (câte 2), dar şi dezamăgiţi, cei care nu au trecut acest examen exigent si riguros organizat.
Dincolo de toate însă, concursul a reprezentat o trecere în revistă obiectivă a “ambasadorilor” de care dispunem, în perspectiva aplicării unor noi strategii de piaţă, rezultate din Master-Planul turismului românesc, în curs de finalizare.
Lista celor care au trecut examenul
- Alb Simion
- Antonie George Doru
- Cazan Ioana Simona
- Chiru Mihaela
- Cioc Florentina Daniela
- Ciutre Ioana Izabela
- Dodon Alena
- Ene T.M. Simona
- Giurcă Simion
- Hofnar Ligia
- Ichim Cătălin Theodor
- Iuga Mariana
- Kerekes Gabor
- Mazilu Elena Loredana
- Mercean Laura
- Miheţ Mihaela
- Nan Ioana
- Negoiţă Camelia
- Puia Anca Monica
- Radu Adrian
- Secară Adina
- Şerban Alexandru
Dr. Petre BALAŞ
Vicepreşedinte ANAT
Preşedintele Comisiei de Presă
petrebalas@peterexpress.ro
|