Filme realizate de InfoTravelRomania la Targul de Turism al Romaniei 27 - 30 martie 2008
Daca doriti sa preluati aceste filme va rugam copiati codul html din partea dreapta unde scrie Embed
si scrieti Sursa: InfoTravelRomania martie 2008
Forum de bune practici in turism - deschidere - 26 martie 2008 ROMEXPO
Dragos Anastasiu la forum de bune practici in turism - deschidere - 26 martie 2008 ROMEXPO
Traian Badulescu la Forum Turism - 26 martie 2008
Reviste de turism
Prezentare domenii.travel de catre Dan Penciu - TRAVEL MAKER - 26 martie 2008
Deschiderea oficiala a Targului de Turism Romania
27 martie 2008
- George Cojocaru
Presedinte ROMEXPO
Dragos Anastasiu presedinte ANAT - la deschiderea oficiala a Targului de Turism Romania
27 martie 2008
Ludovic Orban - Ministru al Transporturilor
deschidere
Targul de Turism al Romaniei 27 martie 2008
Lucia Morariu
Targul de Turism al Romaniei
27 martie 2008
Tur de targ cu ministrul Transporturilor Ludovic Orban
Interviu cu Alen Georgescu
euroTRAVEL TGV - VACANTE IN BULGARIA -
Interviu cu Adrian Stan
euroTRAVEL TGV - VACANTE IN CROATIA -
VACANTE IN BULGARIA cu EUROTRAVEL TGV Bucuresti
Dordea Delia-Marina un mic dans pe scena martie 2008
KIDEX martie 2008 - un cantecel frumos fetita 4 ani
PERON TOUR, copii, Predeal, fotografii
Muzica maramureseana
cu Ducu Bertzi
Interviu cu Mirela Pavel
STAR AVIATION TRAVEL
Oferte litoral Cipru
Film de prezentare Cipru - partea I
Sursa: STAR AVIATION TRAVEL
Film de prezentare Cipru - partea II
Sursa: STAR AVIATION TRAVEL
Interviu EMOKE TAMAS
BEST REISEN - TOUROPERATOR NO 1
pe Egipt si Tunisia
BEST COMTUR vacante Creta, Santorini, Paralia, Mallorca
Interviu ROMADRIA CONFORT - Oferte Paralia - Oferte Halkidiki - Grecia
petrecere ROMADRIA 11 ani
MAREEA - Touroperator litoral Romania si litoral Grecia
Interviu CHRISTIAN TOUR
litoral Grecia, litoral Turcia,
litoral Romania
Interviu MALTA TRAVEL -
Touroperator Malta
MTM GRECIA si cateva fete dragute in standul lor
Traian Badulescu si revista TOUR.IST
Oua incondeiate Bucovina si povestea lor
TRAVEL SHOP la Targul de Turism al Romaniei - martie 2008
J'INFO TOURS, KISS TRAVEL, BIBI TOURING, ACCENT TRAVEL
Interviu cu
Marian Constantinescu In cautarea lupilor tineri...
THAILANDA - o destinatie exotica
NOVA TRAVEL EUROLINES
la Targul de Turism martie 2008 - ROMEXPO
Interviu HOTEL MEDITERRANEO 4* Neptun - Olimp
VACANTA DE VIS - Sibiu. Oferte Paralia la Targul de Turism
TUNISIA cu TUNISIANA TRAVEL
Spot BIBI TOURING
Targ turism martie 2008
INSCRIERI TIMPURII-EARLY BOOKING pentru LITORAL
Early Boking
Inscrieri timpurii LITORAL
Targ de turism la Romexpo
prezentare REALITATEA TV
Interviu cu Cristina Irimia director de marketing la agentia J'INFO TOURS
Interviu cu Dan Matei Agathon fost ministru al turismului - despre Dracula Park
Interviu cu Dan Matei Agathon fost ministru turism - despre litoral
Fotografii Targul de Turism al Romaniei 27 - 30 martie 2008
Date importante: a crescut cu 12 % numarul de participanti, cu 10 % suprafata expozitiei si cu 30 % numarul de vizitatori fata de editia precedenta.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 31 martie 2008, ora 09.30
Fotografii realizate de Adrian Voican - BIBI TOURING Ploiesti
COMUNICAT DE PRESĂ ANAT - TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI 27 - 30 MARTIE 2008
ANAT: cererea românilor pentru pachete turistice înregistrează o creştere mare► Actuala ediţie a Târgului de Turism al României a fost cea mai reuşită ► Cele mai solicitate destinaţii: Litoralul românesc, turismul rural şi cultural, Grecia, Turcia, Tunisia, Egipt, Spania, Austria, Israel ► Destinaţii inedite promovate de agenţii: Portugalia, Sicilia, Slovenia, Ucraina sau Republica Moldova ► Tipuri de produse turistice: programe de Paşte, sejururi (cu zboruri charter), circuite (combinaţii zbor – autocar), tabere pentru copii, sejururi în ţări exotice ► Reduceri cuprinse între 5 şi 20% practicate de agenţii
Turismul intern şi cel de outgoing înregistrează creşteri semnificative faţă de anul precedent, ceea ce arată interesul din ce în ce mai crescut al românilor pentru călătorii. Turismul românesc creşte şi se dezvoltă de la an la an.
Potrivit estimărilor ANAT, în acest an, turismul intern va înregistra o creştere de circa 15%, iar cel de outgoing, de minim 25%. Ofertele turistice au fost prezentate de peste 300 de firme din 14 ţări.
Târgul de Turism al României (TTR), desfăşurat la ROMEXPO, între 27 şi 30 martie, unde ANAT a fost partenerul principal în organizare, a indicat clar cererea crescută a românilor pentru pachetele turistice. Potrivit datelor furnizate de ROMEXPO, numărul de participanţi la TTR a crescut cu 12%, suprafaţa expoziţiei cu 10% iar numărul de vizitatori, cu 30% faţă de ediţia precedentă – când s-au înregistrat 30.000 de vizitatori.
Printre destinaţiile interne pentru care s-a manifestat un interes crescut se numără Litoralul Mării Negre, pensiunile rurale, staţiunile montane, dar şi cele balneoclimaterice. Printre destinaţiile externe solicitate se numără Grecia, Bulgaria, Turcia, Tunisia, Egipt, Austria, Israel etc. Printre destinaţiile noi promovate s-au numărat Portugalia, Sicilia, Slovenia, Ucraina sau Republica Moldova.
ANAT a remarcat creşterea gradului de interes şi educaţie al vizitatorilor târgului de turism. Majoritatea a dovedit că posedă informatii preliminare, deja contractând pachete turistice la TTR. Agenţii de turism au avut rol de consultanti, sprijinind potenţialii clienţi în opţiunile lor. Estimăm că la această ediţie a TTR au fost contractate de către clienţii finali minim 5.000 de pachete turistice, atât externe, cât şi interne. ANAT a observat o diversificare a ofertelor de turism, de la pachete turistice de 70 de euro până la croaziere sau destinaţii exotice scumpe. De asemenea, am constatat cererea ridicată pentru ofertele din programul “Litoralul pentru toţi”, lansat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral şi ANAT.
Creşterea nivelului de trai în România determină o diversificare a opţiunilor , precum si a cererii pentru pachete turistice. Din ce în ce mai mulţi români optează, pe parcursul unui an, pentru cel puţin un sejur în străinătate şi încă unul în ţară.
Agenţiile de turism membre ANAT sunt deja pregătite pentru sezonul estival, atât la nivelul ofertelor, cât şi prin intensificarea training-urilor pentru consultanţii de turism.
Începând cu acest zile, este din ce în ce mai dificilă achiziţionarea unui pachet turistic pentru Sărbătorile de Paşte potrivit dorinţei clientului, deoarece o serie de destinaţii s-au epuizat.
ANAT consideră că recent incheiata editie a TTR a fost o reuşită şi salută interesul crescut al expozanţilor, clienţilor, precum şi al mass-media.Pentru alte amănunte,Traian BĂDULESCU Consilier de presă Mob: 0749.05.05.82 traian.badulescu@anat.ro
INVITATIE
Avem deosebita placere de a va invita joi, 27 martie 2008, orele 11 la Deschiderea Oficiala a celei de-a XIX-a editii a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI.
Deschiderea va avea loc în Sala Iorga (Pavilionul 18 - Etaj) din cadrul Complexului Expozitional Romexpo.
Expozitia va avea loc în Complexul Expozitional ROMEXPO, în perioada 27-30 martie 2008 (www.targuldeturism.ro).
Forumul de bune practici in turism 26 martie 2008 - ROMEXPO
Astazi, miercuri 26 martie 2008 ora 10.00 a avut loc o conferinta de presa urmata de Forumul de bune practici in turism. Dragos Anastasiu - presedinte ANAT: "Maine incepe cea mai reusita editie a targului de turism care a existat vreodata!.; trebuie sa transformam cuvantul de agent turism in consultant de turism; agentia de turism lucreaza cu prea multe sisteme iar agentul de turism trebuie sa aiba o lista intreaga de parole pentru fiecare site in parte.".
InfoTravelRomania a participat integral la acest forum de turism. In premiera in Romania, InfoTravelRomania a filmat acest forum aproape integral, vom publica anumite secvente peste cateva zile. Spre deosebire de prezentarile editiei trecute, mai mult de jumatate au fost despre internet, rezervari prin internet si publicitate pe internet.
Au fost o multime de prezentari interesante din care am remarcat:
- prezentarea domnului Claudiu Gamulescu - Internet si Turism [UNDERCLICK] -
prezentarea domnului Simion Giurca - Potentialul pietei austriece de turism [BIROUL DE TURISM AL ROMANIEI LA VIENA]
- si cea a domnului Dragos Magureanu - Sistemul de rezervari online pentru cabanele silvice incluse in reteaua turistica [Regia Nationala a Padurilor] ; www.romsilva-turism.ro se va lansa in curand.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 26 martie 2008, ora 21.30
Cel mai mare tour-operator din statele baltice se lanseaza pe piata de turism din Romania. FLYNOVA, parte a Grupului NOVATURAS, va invita sa participati la o conferinta de presa pentru a va prezenta compania si planurile sale pentru piata din Romania.
Sursa: FREE COMMUNICATION
Data publicarii: 24 martie 2008, ora 16.16
CONFERINTA DE PRESA 26 MARTIE 2008, ORA 10.00
Stimati colegi,
Avem deosebita placere de a va invita la o conferinta de presa organizata de ROMEXPO, GTZ si ANAT, miercuri, 26 martie, orele 10.00, la sala Madgearu din cadrul Complexului Expozitional ROMEXPO.
Conferinta de presa va fi sustinuta de catre Lucia Morariu, Secretar de Stat MIMMCTPL, George Cojocaru, Presedinte Director General ROMEXPO, Dragos Anastasiu, Presedinte ANAT si Carmen Chasovschi, Consultant Turism WBF/GTZ Romania.
Conferinta de presa va fi urmata de cea de-a IV-a editie a Forumului de Bune Practici in Turismul Romanesc, care se va desfasura in aceeasi locatie, intre orele 11.00 si 18.00.
Sunteti invitati sa participati si la aceasta manifestare care a devenit deja traditie in turismul romanesc.
Atasat aveti programului Forumului.
Cu prietenie,
Traian BADULESCU
Redactor sef ANAT Media
Consilier de presa ANAT
Mobil: 0749 05 05 82
E-mail: traian.badulescu@anat.ro
Targul de Turism al Romaniei 27 - 30 martie 2008
In perioada 27- 30 martie, va avea loc editia a XIX-a a Targului de Turism al Romaniei. Acesta se va desfasura la Complexul Expozitional Romexpo, in pavilioanele 13, 14, 15, 16, 17 si 18. In paralel cu evenimentul, se va deschide targul "Expo Sport si Agrement", dedicat producatorilor de echipamente sportive si pentru activitati conexe.
Pregatiri - Oferta expozantilor este una variata. In afara clasicelor oferte de cazare si transport, veti putea gasi informatii despre congrese si turism de afaceri, servicii de alimentatie publica in turism, IT si sisteme de rezervari on-line, precum si modalitati de formare profesionala in turism. Conform site-ului www.targuldeturism.ro, pavilioanele 13-14-15 sunt destinate agentiilor de turism membre ale Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).
In cladirile 16-17 vor fi participarile oficiale si firmele romanesti care nu sunt membre ANAT, iar pavilionul 18 este pentru alti participanti straini si romani. Organizatorii mai au o surpriza pentru public. Cei care se inscriu pe site-ul targului vor primi o invitatie gratuit. Ca in fiecare an, organizatorii vor oferi participantilor premii constand in pachete turistice si abonamente la revistele de specialitate.
Accesorii de timp liber
Echipament Targul "Expo Sport si Agrement" va avea loc, in perioada 27-30 martie, in Complexul Expozitional Romexpo. Evenimentul aduce publicului ofertele producatorilor de echipamente sportive si pentru activitati de petrecerea timpului liber - outdoor: camping, vanatoare si pescuit, cat si indoor: biliard, bridge, dans. Aici veti gasi articole vestimentare si de incaltaminte, aparatura pentru salile de sport, precum si ambarcatiuni de agrement.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 20 martie 2008, ora 13.18
In conditiile in care tot mai multi romani aleg din ce in ce mai des sa plece in strainatate, amagiti de multe ori de o promovare agresiva , Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc considera ca turistii romani trebuie sa fie incurajati sa-si petreaca vacantele in Romania. Scopul nostru este facililitarea accesului la vacante pe litoral a unui numar sporit de persoane si a unei eficiente utilizari a capacitatilor hoteliere de pe litoral. De aceea Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc a hotarat continuarea programul "O saptamana la mare" in perioada 15 mai 2008 - 15 iunie 2008, in conditii deosebit de atractive.
Astfel tarifele practicate pentru 6 nopti cazare , fara servicii de masa si care includ taxa pe valoarea adaugata si comisionul de 10% cedat agentiilor de turism sunt urmatoarele
- la hotel 1*: 129 lei/sejur 6 nopti
- la hotel 2*: 159 lei/ sejur 6 nopti
- la hotel 3*: 189 lei/ sejur 6 nopti
Deoarece locurile cuprinse in acest program sunt foarte solicitate vanzarea se va face dupa principiul "primul venit, primul servit" si se adreseaza tuturor categoriilor de turisti romani.
Pana acum in acest program s-au inscris 14 societati hoteliere de pe intregul litoral care au pus la dispozitie peste 2500 de locuri pe serie.Biletele pentru aceste hoteluri vor fi puse in vanzare in agentiile de turism din toata tara in cel mai scurt timp.
Sursa: FPTR, 19 martie 2008
Data publicarii: 20 martie 2008, ora 13.18
COMUNICAT DE PRESĂ
PUBLIROM MEDIA GRUP AGENCY este agenţia de publicitate care se ocupă constant de promovarea imaginii României, lucrările noastre fiind bine cunoscute pentru calitatea şi diversitatea domeniilor acoperite. Publicaţiile care ne-au consacrat sunt: Ghidul Turistic al României, Inforom, Anuarul Producătorilor din România, România în Imagini, Ghiduri judeţene şi locale, Hărţi Turistice şi Rutiere.
Dorim să vă facem cunoscut faptul că în data de 27 martie 2008 ora 12:00, Sala Iorga pavilionul 18 din cadrul Complexului Expoziţional Romexpo, compania noastră lansează Ghidul Turistic al României aflat la ediţia a-IX-a 2007 – 2008.
Ediţia de faţă, editată în limbile română şi engleză, are ca noutate absolută structura şi anume:
Prima parte conţine informaţii utile:unităţi de cazare (hoteluri, moteluri, pensiuni, vile, alte unităţi de cazare), agenţii de turism, restaurante, baruri, cluburi şi alte utilităţi.
Partea a doua conţine informaţii turistice:informaţii generale (aşezare, vecini, suprafaţă, populaţie, oraşe, relief, climă, cursuri de apă), atracţii/obiective turistice (peşteri, văi şi cascade, lacuri, rezervaţii şi monumente ale naturii, staţiuni turistice, vestigii istorice, edificii religioase, edificii culturale), etnografie.
Ghidul se încheie cu hărţi montane şi trasee turistice.
Este o lucrare cu caracter turistic, adaptată la cerinţele europene actuale, structurată pe regiuni turistice, individualizate, cu judeţele şi localităţile aferente.
Pentru a putea fi aplicată politica de dezvoltare regională s-au înfiintat opt regiuni de dezvoltare, care cuprind tot teritoriul României.
Considerăm că această nouă abordare a regiunilor în funcţie de cerinţele europene, delimitare geografică, obiective importante, va fi mai utilă turiştilor români şi în special străini.
Ghidul Turistic al României s-a tipărit în 30.000 exemplare şi va fi distribuit gratuit tuturor firmelor prezente cu spaţiu publicitar în paginile acestuia, ambasadelor şi consulatelor din exterior. Distribuţia se face prin: Hiparion, OMV, PETROM, Compress Constanţa, DDC, Tutun şi Ziare: Litoral şi Moldova.
Lucrarea poate fi procurată din librării, reţele de difuzare a presei, recepţiile hotelurilor, aeroporturi ş.a.m.d.
Deasemenea, lucrarea va fi lansată intr-un timp cat mai scurt pe suport CD, iar site-ul aferent lucrării ~ www.ghidulturistic.ro ~ este actualizat permanent.
În speranţa că cele prezentate aici v-au reţinut atenţia şi în perspectiva că ne veţi face onoarea să participaţi la acest eveniment, vă mulţumim anticipat.
Cu stimă, Director General
Eduard Toma
Sursa: PUBLIROM
Data publicarii: 19 martie 2008, ora 13.30
Tourist Activ Media este reprezentantul TourismROI în România
- World Travel & Tourism Council este sponsor fondator al companiei cu sediul în New York -
TourismROI, prima resursă mondială de management şi investiţii in turism, anunţă numirea firmei Tourist Activ Media drept reprezentant pentru România.
TourismROI este o nouă resursă online care are ca scop crearea şi îmbunătăţirea comunicării între liderii industriei turistice, investitori şi destinaţii pentru a servi drept fundaţie şi catalizator al deciziilor operaţionale şi de investiţii. Acoperă o gamă completă de destinaţii globale, informaţii din industria de profil, oportunităţi de afaceri şi oameni-cheie care fac din industria turistică unul din principalele sectoare mondiale de dezvoltare economică, creştere şi creare de locuri de muncă.
Sponsorul fondator al TourismROI este Consiliul Mondial al Turismului şi Călătoriilor (World Travel & Tourism Council), cel mai important forum global care reprezintă liderii sectorului privat din industria turistică. Acest Consiliu reprezintă un loc de întâlnire pentru 100 de lideri ai industriei turistice mondiale – companii sau membri individuali. WTTC oferă o viziune unică a sectorului privat de turism.
De asemenea, Organizaţia Mondială a Turismului (OMT – UNWTO) a admis, în cadrul întâlnirii din Columbia (noiembrie 2007), compania TourismROI drept membru al Consiliului de Afaceri şi al Comitetului său Executiv. OMT joacă un rol cheie în cadrul Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) în promovarea dezvoltării responsabile, sustenabile, în încurajarea unui turism cât mai accesibil. OMT oferă o mare atenţie economiilor aflate în dezvoltare. Organizaţia are, drept membri, 157 de ţări şi teritorii.
Potrivit lui Richard Miller, Managing Partner al TourismROI, “Oportunitatea de a lucra cu Traian Bădulescu, preşedintele Tourist Activ Media, vine în favoarea extinderii celui mai puternic şi sofisticat sistem de management turistic în România. Suntem entuziasmaţi de ceea ce poate face TourismROI în România”.
“Tourism ROI reprezintă o resursă on-line strategică, funcţională 24/7, pentru destinaţii şi pentru cei care caută oportunităţi de afaceri şi de investiţii în toată lumea. Acoperim peste 12.000 de destinaţii şi deţinem, deja, cea mai mare bază de date de informaţii din domeniul turismului şi al călătoriilor, al cercetării, al comunicării B2B şi al oportunităţilor de investiţii. Sunt absolut convins că acest sistem va contribui la dezvoltarea turismului românesc şi, pe de altă parte, integrarea României va da un plus de valoare sistemului. Din studiile pe care le-am întreprins până în prezent, România este o piaţă emergentă şi poate constitui una din viitoarele destinaţii de top ale lumii”, a precizat Miller.
Traian Bădulescu, preşedintele companiei “Tourist Activ Media” (editorul revistei tour.ist, al site-ului touristmedia şi proprietarul companiei de PR, publicitate şi branding specializată pe turism “Pliando”), este de părere că sistemul TourismROI va asigura oportunităţi de afaceri nelimitate pentru investitorii din turismul românesc. “Internetul este în România o unealtă încă relativ nouă pentru domeniul afacerilor. Dar cred că a sosit momentul ca mediul virtual să devină, şi la noi, mult mai credibil. TourismROI poate genera un plus de încredere şi poate arăta cât de mult sprijină afacerile reţeaua globală internet. În prezent, firma pe care o reprezint încearcă deja să identifice parteneri atât în sectorul public, cât şi în cel privat”, a adăugat Bădulescu.
Sursa: Traian Bădulescu, preşedintele companiei “Tourist Activ Media”
Data publicarii: 19 martie 2008, ora 12.11
Restricţii de circulaţie pe perioada summit-ului NATO
În perioada 2 - 4 aprilie se va delimita un culoar unic pentru deplasarea coloanelor oficiale de la aeroportul Internaţional Henri Coandă la Palatul Parlamentului
Folosirea traseului de către alte maşini va fi interzisă. De asemenea, oprirea autovehiculelor va fi interzisă pe mai multe trasee, atât pe carosabil cât şi pe trotuar, pe străzile care duc spre culoar, pe o distanţă de 10-15 metri, precum şi în perimetrul obiectivelor.
Poliţia rutieră precizează că măsurile speciale care se vor lua pentru buna desfăşurare a reuniunii NATO vor afecta traficul auto şi pietonal în multe zone ale Capitalei.
Comisarul Constantin Stroescu, de la Politia Rutieră, face însă apel la populaţie să arate înţelegere faţă de măsurile pe care le implică un astfel de eveniment.
Sursa: www.europafm.ro
Data publicarii: 18 martie 2008, ora 15.40
UE vrea ca toate statele membre să fie scutite de vize pentru SUA
Cetăţenii din 12 state UE, inclusiv România, au nevoie de vize pentru America
Comisia Europeană vrea ca Statele Unite să elimine regimul de vize pentru toate ţările membre ale blocului european, până la sfârşitul lui 2008.
Comisatul european pentru Justiţie, Franco Frattini, spune că un acord în această problemă ar putea fi obţinut în cadrul summitului din iunie Uniunea Europeană-Statele Unite. 12 ţări membre UE, între care şi România, continuă să fie supuse regimului de vize cu Statele Unite.
Sursa: www.europafm.ro
Data publicarii: 18 martie 2008, ora 15.40
Un nou aeroport in sudul Capitalei
Ministerul Transporturilor a anuntat ca fost inceput studiul de fezabilitate pentru construirea unui nou aeroport in Sudul Capitalei (zona Clinceni dupa unii, Popesti Leordeni dupa altii). Dupace, la mijlocul acestui an, studiul va fi finalizat, va fi data Hotarare de Guvern care sa includa acest proiect in bugetul pe 2009, pentru ca in 2010 sa poata fi finalizate lucrarile.
Acest proiect va duce la cresterea explozivaa preturilor terenului in zona de sud a Capitalei, unde proiectele imobiliare nu au ajuns inca.In prezent, pentru un hectar de teren agricol in zona Jilava - Adunatii Copaceni se ridicala circa 4-11 euro pe mp, pentru suprafete mai mari de 10 ha, nu se poate estima insa pana unde vor merge cresterile. Noul aeroport va necesita o suprafatade 5-600 hectare.
Aeroportul din Sud va fi destinat traficului cu avioane de mari dimensiuni pentru companiile low cost, in special, Baneasa neputand primi, in urmatorii 5-6 ani, decat aeronave de dimensiuni mici si medii.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 18 martie 2008, ora 15.34
Invitatie la Forumul de Bune Practici in Turism!!! 14.03.2008
26 martie, 11:00-18:00, ROMEXPO, Sala Madgearu
Si anul acesta, in preziua deschiderii Targului de Turism al Romaniei, si anume pe 26 martie, ANAT, in colaborare cu Programul de asistenta german IBD/GTZ si cu ROMEXPO, va invita la Forumul de Bune Practici in Turism, al carui program il gasiti mai jos.
Forumul incepe la ora 11:00 si se va desfasura in Sala Madgearu.
Intrarea este libera pentru membrii ANAT. Prezenta Dvs. la Forum este binevenita, indiferent ca veti lua decizia sa participati la toate lucrarile de pe parcursul zilei sau numai la anume teme selectionate. Va asteptam!
PROGRAMUL FORUMULUI “BUNE PRACTICI IN TURISMUL ROMANESC” 26 Martie 2008 Centrul de Conferinte al ROMEXPO, Sala Madgearu
11.00 – 11.15
DESCHIDEREA IN PLEN A FORUMULUI
Lucia Morariu, Secretar de Stat MIMMCTPL
George Cojocaru, Presedinte ROMEXPO
Dragos Anastasiu, Presedinte ANAT
Wienfried Senker, Coordonator GTZ Romania
11.15 – 11.40
Tendinte noi in invatamantul universitar de turism
Gabriela Tigu, Academia de Studii Economice
11.40 – 12.00
Noi programe educative in turism de la THR
Razvan Parjol, THR
12.00 - 12.15
ATC la raport
Carmen Botez, ANAT
12.15 – 12.35
Brandingul unei destinatii – Maramures
Ioana Tripon, Centrul de Informare Turistica Maramures
12.35 – 13.00
Dezvoltare sustenabila in turism
Destinatii de excelenta
Corina Nita, MIMMCTPL
13.00 – 13.40
bufet oferit de organizatori
13.40 – 14.00
City Break – analiza comparativa de capitale
Carmen Chasovschi – GTZ
14.00 – 14.20
Studiu de caz
Utilizarea IT&C in prezentarea patrimoniului european
Mihai Dragomir, Asociatia Mioritics
14.20 – 14.40
Internet si Turism
Dan Penciu (RAS) si Claudiu Gamulescu (Underclick)
14.40 – 15.00
E- Commerce
Ruxandra Nicolescu, RAS
15.00 – 15.20
Bune practice in organizarea targurilor de turism: case study – Tourismus Bourse Berlin 2008
Carmen Chasovschi, GTZ
15.20 – 15.40
Marketing si Promovare in Turism
Traian Badulescu, ANAT
15.40 - 16.00
Modele de succes in marketingul turistic din Austria
Schubert & Franzke
16.00-16.20
PAUZA DE CAFEA
16.20 -16.40
PR in situatii de criza in agentii
Carmen Botez, ANAT
16.40 -17.00
Relatia agentie – hotelieri
Mircea Draghici, Fivestar Hospitality
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 16 martie 2008, ora 17.00
PALOMA TOURS - "CORPORATE FIESTA"
Pe data de 13 Martie 2008 la Hotelului JW Marriott, Grand Ballroom, Paloma Tours Events (PTE) , companie specializata in managementul destinatiilor, cu peste cinsprezece ani de experienta pe piata romaneasca de profil a lansat oferta de lux a anului 2008 in materie de destinatii de business si leissure.
Argentina, Brazilia si Republica Dominicana sunt destinaţiile propuse pentru 2008 si 2009 de companie impreuna cu colaboratorii externi.
Lansarea programelor turistice de lux propuse de Paloma Tours clientilor corporate sa facut in cadrul unei conferinte de presa urmata de prezentari ale companiilor organizatoare. Seara sa incheiat in acordurile muzicii latino oferite de trupa Mandinga.
Paloma Tours este membra a Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), International Air Transportation Association (IATA), The American Society of Travel Agents (ASTA), Meeting Professional Incentives (MPI), Society of Incentives and Travel Executives (SITE) Paloma Tours este consultantul dumneavoastra pentru serviciile de travel si este o companie care ofera servicii customizate de inalta clasa avand in vedere nevoile specifice ale fiecarui client. Fiecare eveniment organizat de Paloma Tours este unic. La fel este si abordarea noastra!
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 14 martie 2008, ora 11.00
Emisiunea
de pe Travel Channel care a devastat imaginea Romaniei a fost platita
de Guvernul roman. Producatorii americani afirma ca emisiunea a iesit
astfel pentru ca autoritatile romane au incercat sa-i cenzureze, sa-i
manipuleze si sa le prezinte niste butaforii drept realitati romanesti.
Secretarul de stat responsabil de turism,
Lucia Morariu, a raspuns doar prin interpusi
la scandalul „No Reservations“
Devastatorul episod despre Romania al celebrei emisiuni de turism „No
Reservations“, difuzata de Travel Channel pe 26 februarie, a fost
finantat cu 20.000 de dolari chiar de autoritatile romane. Ministerul
pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii
Liberale a platit pentru sejurul grupului de sase jurnalisti de la
Travel Channel sositi din SUA si le-a organizat programul.
Coordonatorul din Romania al lui Anthony Bourdain, celebrul prezentator
al emisiunii, si al echipei sale a fost tot un oficial roman: Camelia
Negoita, sefa Biroului de Turism al Romaniei din SUA.
In cererea de oferta lansata pentru organizarea
circuitului de documentare, postata pe site-ul ministerului, se
precizeaza: „Aceasta vizita are drept scop promovarea atractiilor
turistice din Romania pe piata americana prin intermediul emisiunii ŤNo
Reservationsť, transmisa saptaminal de canalul tv mentionat anterior
(receptionat de 88 de milioane de familii din SUA si Canada). Echipa
doreste sa realizeze filmari in locatii specifice, pentru a surprinde
obiceiurile traditionale ale romanilor“. In acelasi document se arata:
„Plata serviciilor efectuate se va face pe baza de factura, dupa
prestarea acestora, in contul dumneavoastra deschis la Trezorerie, din
contul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert,
Turism si Profesii Liberale deschis la Trezoreria municipiului
Bucuresti“. Cererea de oferta este insotita de programul stabilit
dinainte de minister.
Emisiunea a stirnit reactii vehemente, fapt care
i-a determinat pe producatorii de la „No Reservations“, Chris Collins
si Lydia Tenaglia, sa dea un comunicat de presa in care sa explice de
ce a iesit asa. Ei acuza tocmai autoritatile romane din Ministerul
Turismului pentru modul in care au incercat sa cenzureze anumite scene
si au pus permanent bete-n roate realizatorilor, ceea ce a dus la
frustrarea acestora din urma: „Am angajat mai multi romani sa ne ajute
cu realizarea emisiunii si le-am cerut parerea despre itinerar si
despre scenele pe care sa le filmam. Dar tentativele noastre de a
incerca experiente autentice si localuri ce nu se afla in categoria
celor mai renumite din oras, dupa cum este stilul emisiunii ŤNo
Reservationsť, au fost de cele mai multe ori deturnate. Cererile
noastre de a vedea locurile in care maninca in fiecare zi oamenii din
clasa muncitoare erau fie descurajate una dupa alta, fie ni se spunea
ca asemenea intilniri sint imposibil de aranjat. Mentalitatea
predominanta era ca mai bine sa aratam Ťcel mai bun restaurant
frantuzesc din orasť sau Ťsa aranjam cu grija o scenať decit sa aratam
ceea ce cei mai multi romani ar recunoaste drept realitate“.
Despre traseul lui Anthony Bourdain in Romania,
stabilit de directia de promovare a turismului din ministerul de
resort, producatorii afirma: „Am lucrat impreuna cu autoritatile locale
in domeniul turismului chiar mai mult decit o facem de obicei. Nu am
ignorat sugestiile facute de ei in favoarea unei agende proprii, cele
mai multe scene si localuri fiind recomandate de ei“.
Unul dintre putinele momente in care romanii au
parte de laude este o scena filmata in fata unei tarabe unde se vindeau
mici la gratar, cu mustar si bere. „Mi-as putea petrece fericit restul
zilei aici, mincind mici facuti dintr-o carne de provenienta
necunoscuta pe care sa-i inec in bere“, spune Bourdain in emisiune.
Producatorii il sustin: „Scena cu micii, filmata impotriva dorintei
explicite a celor ce ne ghidau, este un exemplu de cum ar fi putut fi
emisiunea. Cele mai bune emisiuni ale noastre sint cele in care ni se
permite sa vedem oamenii asa cum sint ei, si nu cum gazdele noastre
oficiale sau reprezentantii Guvernului vor sa-i vedem. In acest caz,
rezultatele au fost de cele mai multe ori absurde si noi am aratat ceea
ce am trait. Romania a supravietuit unor experiente mai groaznice decit
emisiunea noastra despre calatorii“.
Secretarul de stat pentru turism, Lucia Moraru, nu
a vrut sa discute cu Cotidianul pe marginea emisiunii realizate de
Anthony Bourdain si ne-a trimis catre Biroul de presa al Ministerului
pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii
Liberale. Marius Nedeleanu, ofiter de presa, ne-a precizat faptul ca
oficialitatile romane „nu considera emisiunea realizata de Bourdain ca
una care recomanda Romania drept o tara ce nu trebuie vizitata“. De
asemenea, el sustine ca echipa americana este cea care nu a respectat
programul stabilit de comun acord cu autoritatile romane, iar
propunerea zonelor ce au fost vizitate a apartinut Biroului roman de
turism din New York, alegerea finala fiind una de comun acord intre
parti. „Din punctul nostru de vedere, ministerul a facut tot ceea ce
putea sa faca. Dar intotdeauna e loc si de mai bine“, spune Marius
Nedeleanu. Desi sefa Biroului de turism de la New York, Camelia
Negoita, apare pe genericul emisiunii lui Bourdain drept coordonator in
teren, ministerul dezminte acest lucru. „Doamna Negoita nu a fost
coordonator. Ea doar a insotit o echipa de filmare la solicitarea
producatorilor pentru a se asigura ca totul se desfasoara conform
programului initial“, adauga Nedeleanu. Cit despre fiascoul inregistrat
cu petrecerea de Halloween de la Bran, el declara ca aceasta a fost
propusa de americani. Nedeleanu a mai precizat ca alegerea
restaurantului Jaristea s-a datorat faptului ca a fost singurul care
servea mincare traditionala si permitea filmarea in bucatarie.
Filmul filmului
Micii si berea de la o taraba au fost singurele
lucruri laudate in documentarul lui Bourdain. Butaforia pusa la cale de
autoritati - restaurantul Jaristea sau petrecerea de Halloween - a
primit o necrutatoare replica.
Un cos care parca fumega din cronicile medievale,
o caruta rudimentara si niscaiva babe stirbe ce zimbesc de pe marginea
ulitei. Asa incepe jurnalistul Anthony Bourdain prezentarea Romaniei in
celebra emisiune „No Reservations“ a postului Travel Channel. Iar de
aici, imaginea Romaniei se deterioreaza continuu pe parcursul unei ore
intregi.
Teapa la Vlad Tepes: un loc in care filmarea
costa 10 euro pe metrul patrat
Porcul taiat la Jaristea a fost
botezat „Porcula“
Descris ca un loc cenusiu si indepartat,
Bucurestiul este punctul de plecare in calatoria sa. Printre strazi
desfundate si pustii din centrul vechi al Capitalei, pline de gropi,
Bourdain se intilneste cu partenerul sau de emisiune, rusul Zamir.
Bourdain ne anunta ca urmeaza sa filmeze o scena ce a fost special
pregatita linga statuia si palatul lui Vlad Tepes din Bucuresti (Curtea
Veche - n.r.). Iar pe masura ce Zamir ii povesteste despre istoria
Romaniei, pe fundal se aude o voce: „Domnu, domnu, aloooo.....“. Un
paznic ii intoarce din drum. „Avem permisiunea autoritatilor
guvernamentale sa filmam aici“, spune Bourdain. Dar paznicii romani
sint de neinduplecat: americanii trebuie sa plateasca zece euro pe
metrul patrat de teren filmat daca vor sa arate zecilor de milioane de
telespectatori atractiile Bucurestiului. Iar Anthony Bourdain, nervos,
nici nu vrea sa auda de teapa autoritatilor ce l-au asigurat ca va
putea filma gratis in palatul lui Vlad Tepes.
Urmatorul pas in emisiune: o cina romaneasca. „Nu
ar trebui sa surprinda pe nimeni ca acest muzeu nebunesc, acest kitsch
ce se vrea a fi un omagiu adus imperialismului, mi-a declansat semnale
de alarma“, spune Bourdain atunci cind intra in Locanta Jaristea,
restaurantul ales de reprezentantii Guvernului pentru a arata
americanilor cum maninca romanii obisnuiti (sic!). A doua zi,
americanul a incercat micii cu mustar si bere. De fapt, acestia
reprezinta cam singurul element ce a adunat laudele sale.
Parasind Bucurestiul, in trenul ce-l duce la
castelul Bran, zis al lui Dracula, el afla de la prietenul sau, Zamir,
ca acesta este de vinzare pentru o suta de milioane de dolari. Ghidul
castelului are insa grija sa spulbere orice mit: Dracula n-a locuit
aici decit doua saptamini. Si nici nu a fost atit de singeros pe cit se
spune. Plictisit de prezentarea anosta, Bourdain spera insa ca va avea
parte de ceva traditional romanesc. Raspunsul sugerat de oficialitatile
romane: o petrecere americana de Halloween. „Cel mai de jos punct al
carierei mele“, mormaie Bourdain, in timp ce se indreapta spre
petrecerea din pivnita unui hotel tematic cu un cutit de plastic lipit
de timple pentru a sugera un mort viu. „Cautarea mea pentru mincare si
cultura autohtona m-a adus la asta?“, se intreaba el retoric, inainte
de a rosti: „Alcool, va rog. Alcool! Am nevoie de multe bauturi“. Iar
ironiile bine brodite se tin lant pina fac praf incercarea romanilor de
a imita obiceiurile americane.
Un birt din Maramures i-a placut lui
Bourdain mai mult decit fitele
In
Romania
, copiii se joaca prea mult
cu focul si cu porcul
Cimitirul vesel din Sapinta si modul in care
romanii isi bat joc de moarte se pare ca l-au impresionat destul de
mult pe american, deoarece acesta a si cumparat o cruce sculptata, pe
care i-a daruit-o prietenului sau, Zamir, de ziua acestuia. Zi pe care
rusul a sarbatorit-o intr-o pensiune maramureseana, unde gazdele si-au
pus straiul popular festiv, dupa cum scria in programul intocmit de
minister, si au taiat un porc. Memorabila ramine imaginea unui pusti de
sapte-opt ani, care pirleste porcul cu un arzator cu gaz la doi pasi de
butelia ruginita. Totusi, mamaliga, bulzul si sarmalele par sa-l fi
fermecat pe Bourdain mai mult decit restaurantele sofisticate din
Bucuresti. „In Romania am avut parte de lacrimi si zimbete, de furie si
umilinta, dar per total m-am distrat bine. Insa, dragi telespectatori,
trebuie sa va avertizez: fiti atenti la tuica, sau numele vostru ar
putea ajunge pe o cruce precum cele de la Sapinta“, isi incheie
americanul emisiunea.
Cam atit despre ceea ce s-a vazut pe ecran. Despre
intimplarile din spatele camerei, Anthony Bourdain a povestit pe blogul
sau: „La motelul Dracula m-am simtit la fel de prost pe cit arata
motelul insusi. Poate ca am gresit cind am decis sa filmam acolo, dar
este un loc reprezentativ pentru o industrie turistica bazata pe mitul
Dracula. Chiar si fara camera, cind cautam sa mincam undeva linistiti,
ne loveam de restaurante aproape goale, unde chelnerii ne spuneau ca
mesele sint rezervate. (...) Sa descriu Romania ca o tara prietenoasa?
Nu merge. Am fost in peste 50 de tari din toata lumea. Pe o scara a
ospitalitatii, Romania nu intra in primele 40. (...) As putea minti.
Dar nu o sa o fac“.
Razboiul romano-american de pe blogul lui Bourdain
Postarea despre Romania a fost cea mai
comentata pe blogul lui Anthony Bourdain. Romanii au intrat in valuri
sa se certe cu americanii si sa “isi apere tara”.
Din 26 februarie, data la care a fost difuzata
emisiunea, pina luni, 3 martie, postarea despre Romania de pe blogul
lui Anthony Bourdain (http://anthony-bourdain-blog.travelchannel.com/)
a strins 798 de opinii de la telespectatori din toata lumea, in
contextul in care articolul despre Hawaii, urmatorul cel mai comentat,
a primit doar 272 de mesaje de la cititori, iar unul obisnuit are, in
medie, 100 de opinii.
Cu titlul “Romania: What the hell happened??”,
textul realizatorului de la Travel Channel a adus in jocul polemicii
vehemente strainii - in special americanii - si romanii, care s-au
certat in toata regula, ajungind pina la masurarea IQ-ului si a
naturaletii legumelor si fructelor, dar si a insultelor de genul
“romani paranoici si fara simtul umorului”, “americani grasi si
prosti”.
Printre primele reactii, Elayne Riggs povesteste
istorii de groaza de cind a vizitat, ca o “adolescenta naiva”, Romania
in ’73, ajungind la concluzia ca toti romanii “sint paranoici”.
Urmatoarele felicitari internationale au fost dominate de cam aceleasi
idei: “Unul dintre cele mai amuzante episoade”, ba chiar “ilar”, dar
mai ales “onest” si brutal de “real”. “Fii sincer, indiferent cit de
multa ura vei trezi”, “pastreaza-ti integritatea”, l-au indemnat
acestia. “Adevarul triumfa, e mai interesant decit minciuna”, “nu te
lasa”, “nu iti cere scuze”. Comentariile se terminau, de multe ori, in
“nu o sa ajung in Romania prea curind, dupa emisiunea ta” sau “mai bine
ma duc in Namibia”.
In schimb, chiar si strainii nu au putut sa se
abtina in a-l intreba pe Bourdain ce facea cu ghidul rus in Romania.
“Nu stii ca nu le plac rusii?”, a adaugat “not a romanian”. Multi
dintre ei au povestit propriile experiente in Romania, insistind ca au
petrecut foarte bine la noi si ca realizatorul si-ar fi putut muta
privirea inspre locuri mai frumoase, mincaruri mai interesante si o
gramada de legume, “de care nici macar nu ti-ai fi imaginat”.
Romanii nu s-au lasat prea mult asteptati pe
blogul lui Bourdain. Ei le-au explicat americanilor ca am descoperit
legumele. “In Romania, o rosie are gust de rosie, o piersica are gust
de piersica, nu ca in SUA. Puiul nostru nu e plin de antibiotice sau
alte gunoaie”, sustine Chris Codrina. Desi jigniti, citiva dintre
romani i-au dat dreptate lui Bourdain: Romania nu e recunoscuta in lume
pentru mincare sau drumuri, ci pentru peisaje. Chiar si romanii se
pling de aceleasi lucruri de care s-a plins si realizatorul show-ului.
Altii au incercat sa se explice: comunismul, tranzitia, confuzia, dar
cei mai multi s-au simtit insultati.
Printre criticile cele mai frecvente aduse
show-ului de catre romani s-au numarat ghidul rus, locurile ciudate
alese sa fie vizitate, faptul ca nu a cautat lucrurile bune si ca
Romania inseamna mult mai mult decit a aratat el.
De aici a fost doar un pas pina la “sa iti fie
rusine”, “m-ai dezamagit”, “erai un guru pentru mine pina la acest
episod”, “idiotule”, “arogantule” sau “nu mai am nici un fel de respect
pentru tine”. “Romanii nu au, in mod evident, simtul umorului. Partea
cea mai urita a acestei tari nu este ceea ce s-a vazut aseara la tv, ci
fanatismul si ura expuse in ceea ce au scris locuitorii ei aici. Incep
sa inteleg de ce Tony a avut asa o experienta proasta in tara voastra
atit de prietenoasa si de ospitaliera”, le-a raspuns un american.
“Se pare ca ai foarte multe comentarii la acest
articol. Cele mai multe de altfel pentru posturile tale. Ceea ce
inseamna ca ai multi fani in Romania. Iritati, dar totusi fani. Si eu
sint unul dintre ei”, a scris Vlad Corduneanu. Pe la 700 de comentarii,
istoviti, mai multi participanti la discutie au inceput sa se indemne
sa se opreasca. “Cred ca producatorii, cei de la Travel Channel si cine
ar mai fi trebuit au prins ideea inca de la primele 100 de mesaje”, a
conchis Rachelle. (Alexandra Badicioiu)
WORKSHOP CIPRU - organizat de agentia de turism STAR AVIATION
Vineri 29 februarie 2008, la hotel Howard Johnson sala Arizona, a avut loc un workshop pentru destinatia Cipru organizat de agentia de turism STAR AVIATION TRAVEL.
Au participat circa 60 de persoane, reprezentanti ai agentiilor de turism. Fiecare participant a primit materiale promotionale despre Cipru.
Comisionul primit de agentiile de turism partenere va fi foarte consistent, unic pe piata turistica din Romania.
Cursele charter cu BLUE AIR incep la 1 mai si se termina la 15 octombrie 2008.
De la 1 ianuarie 2008 Cipru face parte din Uniunea Europeana si se pare ca va fi noua destinatie a verii 2008.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 29 februarie 2008 , ora 18.00
Fondul spaniol de investitii GED Capital va continua achizitiile unor operatori de turism, dupa ce a preluat integral agentia Happy Tour, in care va investi 15 mil. euro in urmatorii doi-trei ani. GED Capital intentioneaza astfel sa creeze si in turism un grup consolidat de companii, dupa modelul aplicat in cazul retailerilor de servicii GSM din portofoliul fondului. Principalele tinte ale fondului de investitii sunt agentiile de turism in care antreprenorii locali detin fraiele afacerii, companii unde departamentul de middle-management este slab conturat sau chiar inexistent. Agentiile de turism cu servicii pe segmentul de corporate sunt de asemenea luate in vizor de spanioli.
"Cumparam de la antreprenori care detin fraiele afacerii. Ceea ce facem noi ulterior este sa instauram middle managementul, sa fixam ierarhiile si sa profesionalizam managementul companiei", spune Robert Luke, directorul general al GED Capital Management.
In luna decembrie a anului trecut, fondul de investitii GED Eastern Fund II, parte a companiei spaniole GED Capital Management, a preluat integral de la familia Demetriade agentia de turism Happy Tour, cea mai mare din piata dupa cifra de afaceri. Luke nu a dorit sa precizeze valoarea tranzactiei, insa potrivit unor estimari aceasta se situeaza intre 5 si 10 mil. euro. "Am cumparat 100% din Happy Tour si pot spune ca peste patru sau cinci ani, cand o vom vinde, va fi schimbata radical. Intentionam sa achizitionam si alti operatori de turism din Romania sau de pe pietele vecine pentru a le integra in cadrul unui grup mai mare, dupa strategia folosita in cazul companiei Fonomat, care reuneste cinci retaileri GSM diferiti cumparati de fond in decursul ultimilor doi ani", explica Luke.
Dupa o lunga cursa de achizitii, GED a pus bazele unuia dintre cei mai puternici dealeri GSM de pe piata locala. Cu o retea de peste 165 de magazine la nivelul intregii tari, Fonomat a rezultat in urma integrarii a cinci retele de dealeri Orange: Plus GSM, Dasimpex, Lexor, Puls GSM si GSM Land. Procesul de rebranding al celor cinci companii, care a atras investitii de aproape jumatate de milion de euro, va fi finalizat pana la sfarsitul lunii martie, potrivit lui Luke.
Spaniolii pregatesc exitul din Fonomat pentru anul 2009 sau 2010, iesire care va fi realizata cel mai probabil prin intermediul unei Oferte Publice Initiale (IPO). "Este posibil sa realizam un IPO pentru Fonomat, prin care sa scoatem la vanzare pana la 20% din actiunile companiei. Ne gandim sa facem astfel de exituri si pentru alte companii din portofoliul fondului", continua acesta.
Anul 2008 va fi un an al achizitiilor pentru spaniolii de la GED, pana la 40 de milioane de euro urmand a fi investiti in viitoarele tranzactii. Pentru 2009 si 2010, GED Capital are in plan o serie de exituri, marcand astfel profitul pentru investitiile din urma cu aproape patru ani. "Nu am cumparat niciodata fara sa stim cand anume vom vinde. Avem intotdeauna in vedere daca peste patru sau cinci ani va exista cerere pe piata pentru compania pe care intentionam sa o cumparam", spune Luke, adaugand ca managementul, ritmul de crestere al industriei si marjele de profit ale companiei sunt celelalte criterii care decid in finalizarea tranzactiei. "Daca anul trecut investitiile fondurilor de private equiy in Romania au atins aproximativ 250 de milioane de euro, cred ca anul acesta vor trece de 300 de milioane de euro", conchide Luke, care este membru al Asociatiei de Investitii Private si Capital de Risc din sud-estul Europei.
Fonomat pe Bursa
Dupa o lunga cursa de achizitii, GED a pus bazele unuia dintre cei mai puternici dealeri GSM de pe piata locala. Cu o retea de peste 165 de magazine la nivelul intregii tari, Fonomat a rezultat in urma integrarii a cinci retele de dealeri Orange: Plus GSM, Dasimpex, Lexor, Puls GSM si GSM Land. Spaniolii pregatesc exitul din Fonomat pentru anul 2009 sau 2010, iesire care va fi realizata cel mai probabil prin intermediul unei Oferte Publice Initiale (IPO).
Sursa: Ziarul Financiar, 22/02/2008
Replică la un editorial din “România Liberă”
CONFUZII DE PRIMĂVARĂ
Traian Bădulescu
Redactor-şef “ANAT Media”
Am citit cu interes editorialul doamnei Carmen Andrei – jurnalistă cu experienţă, specializată cândva pe aviaţie şi, în ultimii zece ani, pe turism – publicat în suplimentul “Locuri & călătorii”, editat de cotidianul “România Liberă”. Intitulat “Astenii de primăvară”, articolul sugerează că Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cam este de vină pentru tot ce mişcă în ţara asta din punct de vedere turistic.
Editorialul doamnei Carmen Andrei este inspirat de recenta conferinţă de presă a ANAT, susţinută, pe 7 februarie, la hotelul “Stil” din Bucureşti, de către preşedintele Dragoş Anastasiu. Am auzit dinainte de publicare că acest material va fi unul foarte critic la adresa ANAT dar… argumentele folosite m-au dezamăgit profund. Încă aştept un articol cu adevărat critic, care să puncteze adevăratele probleme ale turismului românesc, fără a judeca, simplist, că doar agenţiile sunt de vină pentru tot.
Primul aspect interesant este acela că distinsa noastră colegă (de altfel, repet, foarte respectată în breasla jurnaliştilor şi a turismului) nu a fost prezentă la acea conferinţă. Publicaţia pe care o reprezintă a trimis un alt redactor – pe domnul Cristian Niculescu – ce a semnat (chiar sub editorialul în cauză) articolul “Primele estimări privind circulaţia turistică în 2008”. Titlul spune tot: ESTIMĂRI! Estimare înseamnă opinia unui specialist şi în niciun caz nu reflectă dorinţa celui care o emite. Dacă domnul Anastasiu îţi doreşte ca incomingul, deci aducerea de turişti străini, să crească mult, nu înseamnă că trebuie să mintă presa şi să susţină că în 2008 va curge lapte şi miere şi vom avea milioane de vizitatori de pe alte meleaguri care vor aduce miliarde de euro, dolari etc.
Ţinând cont că sunt jurnalist de turism, dar şi purtător de cuvânt al ANAT, menţionez că preşedintele ANAT nu are habar de acest articol, ce reprezintă iniţiativa mea. Pe de altă parte, eu am creat comunicatul de presă, în urma rezultatelor obţinute de la conducerea ANAT şi de la mai multe agenţii de turism reprezentative.
“Iată că preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Dragoş Anastasiu ne dă o “şmetie" peste cap ca să ne trezim din reverie. Ce România? Ce incoming? Ţelul lui şi al asociaţiei pe care cu onoare o conduce este să trimită cât mai mulţi turişti români peste graniţă!” – susţine colega noastră. Carmen Andrei are experienţă şi e păcat că pune în prim plan un slogan patriotard de genul “cum e cu turismul ăsta, domne, nu facem ceva şi pentru ţărişoara noastră?”
Ei bine, în primul rând, doamna Carmen Andrei trebuie să ştie că preşedintele ANAT nu este angajat al Ministerului Turismului. El trebuie să facă în aşa fel încât agenţiile de turism să aibă business din ce în ce mai mare. Ori agenţiile de turism fac business atât din turismul intern, cât şi din incoming respectiv outgoing. Agenţiile de turism privesc echidistant toate
aceste activităţi. ANAT reprezintă o breaslă, nu “mama şi tatăl turismului românesc”.
Apoi, aşa cum spune titlul articolului scris în urma conferinţei, ANAT a oferit presei ESTIMĂRI. Nu este vina ANAT că fluxul de turişti pe outgoing va creşte cu 25%! Asta se întâmplă şi nu văd nimic rău… Problema nu e că pleacă românii în afară. Oricum, mulţi din ei au mai multe concedii sau minivacanţe pe an, din care măcar un weekend îl petrec şi pe plaiurile noastre mioritice.
ANAT a conceput un comunicat de presă unde a prezentat cifre şi realitatea! Faptul că românii pleacă în străinătate să-şi facă vacanţele este un lucru natural pentru un popor care ani de-a rândul nu a putut pleca din ţara sa. Ceea ce s-a spus însă răspicat la conferinţa de presă este că turismul din România trebuie să se bazeze pe turism intern (cu încercare de mobilizare a celor 70% din românii care până în prezent nu fac vacanţa deloc) şi incoming (pentru lărgirea sezonului în special pe Litoral).
Apoi, este absurd să se spună despre preşedintele ANAT că nu a susţinut turismul intern şi incoming-ul. Lăsând la o parte că activitatea turistică de bază a grupului de firme pe care îl deţine este incoming-ul şi turismul intern - şi măcar acest lucru şi tot ar fi suficient pentru o motivaţie serioasă -, preşedintele ANAT a sprijinit şi susţinut permanent turismul intern şi incoming-ul. Se pot da exemple legate de seminarii, asociaţiile de promovare (litoral, Bucureşti, Prahova) şi multe altele. Dragoş Anastasiu nu are interese personale sau financiare, iar dacă este acuzat că face ce face şi pentru imagine, să fim serioşi şi în niciun caz ipocriţi: cărui om normal, cărui lider nu îi pasă şi de propria imagine, cine nu doreşte să se ştie că a mişcat lucrurile? Săptămânalul de turism la care am lucrat în perioada 1998 - 2002, “Ziua Turistică”, avea o deviză: “Numai cine se mişcă greşeşte!”. Pe margine rămân doar frustrările unora şi altora…
În ceea ce priveşte litoralul, putem spune că agenţiile de turism vor depune eforturi pentru ca sezonul să înceapă, similar Bulgariei, încă din aprilie. Din câte ştim, Albena are cam aceeaşi temperatură cu Mangalia sau Constanţa… Această lansare poate fi făcută numai prin evenimente (sportive, culturale, muzicale etc.) dar şi prin business-travel (conferinţe, simpozioane etc.). Faptul că din aprilie va ateriza la Constanţa cea mai mare companie low-cost din lume (Ryanair) va constitui un stimul suplimentar atât pentru agenţii, cât şi pentru
hotelieri, să pună activitatea în mişcare mult mai repede. Că vor exista unii hotelieri care nu vor deschide hotelurile este ceva natural într-un proces nou dar care, pentru binele turismului de litoral, trebuie început. Carmen Andrei spune despre “Deschiderea sezonului estival de la 1 aprilie” că “ideea a “murit în faşă” fiind fost (sic!) aspru criticată de către hotelierii de pe litoral”. Menţionăm că o parte din hotelieri au luat în serios propunerea ANAT de deschidere pe 1 aprilie, în cadrul unor discuţii purtate în cadrul Asociaţiei de Promovare Litoral, înfiinţată la iniţiativa ANAT. Nu înseamnă că dacă un hotelier o fi dat o declaraţie în numele breslei (of, şi de câte ori nu se întâmplă asta), înseamnă că asta este realitatea…
Pe de altă parte, autoarea editorialului susţine că “în schimb nu îi înţelegem tăcerea în ceea ce priveşte strategia de atragere a turiştilor străini în frumoasa şi vesela noastră ţară şi cifra prognosticată?! şi turiştii străini aduc bani agenţiilor de turism, domnule preşedinte, nu numai conaţionalii dumneavoastră!”. Doamna Carmen Andrei refuză să înţeleagă că nu ANAT, ci Ministerul Turismului poate crea strategii şi campanii de promovare, bineînţeles, cu sprijinul societăţii civile. Apoi, avem o infrastructură rutieră deficitară, şi aici are un cuvânt de spus Ministerul Transporturilor. Ca să nu mai vorbim de educaţia românilor, de resursele umane (agenţii de turism sunt specializaţi, dar ce ne facem cu personalul din hoteluri şi restaurante?)… Cunosc personal cazuri de agenţii de turism care au renunţat la incoming, deşi doreau din tot sufletul să promoveze România, din cauza nerespectării contractelor de către hotelierii români, din cauza infrastructurii, din cauza proastelor servicii. ANAT poate trage doar semnale de alarmă! Oricum, asociaţia a creat ANAT Training Center, care vizează o educaţie turistică de la cel mai înalt nivel de conducere până la cel mai nou angajat.
Plecăm de la premiza că doamna Carmen Andrei nu a înţeles bine mesajele transmise, excluzând reaua voinţă, pentru că ştim că este un jurnalist profesionist, care a sprijinit atât ANAT, cât şi turismul în general şi care înţelege foarte bine fenomenul turistic din România. O asigurăm pe distinsa colegă
de faptul că preşedintele ANAT nu gândeşte asa cum a înţeles dânsa şi nici nu acţionează în direcţia respectivă.
Sursa: ANAT - Traian Budulescu
Data publicarii: 15 februarie 2008 , ora 17.50
Bucuresti, 14 Februarie – Mai mult de 2200 sarutari la bord aeronavelor SkyEurope Airlines au facut posibile stabilirea unui record mondial al saruturilor la mare inaltime, stabilite cu prilejul Zilei Indragostitilor. Nici o alta companie aeriana nu a creat un record mondial al saruturilor la bord, in timpul zborurilor pana acum. In proiectul KISS au fost implicate 14 aeronave care au zburat pe 84 destinatii, avand 31 de echipaje. SkyEurope celebreaza in acest fel cea de-a sasea aniversare de la efectuarea primului zbor .
SkyEurope a numarat in total 2214 saruturi la bord in ziua de 14 Februarie. Toti pasagerii care au calatorit la bordul aeronavelor SkyEurope in data de 14 Februarie 2008, de Ziua Indragostitilor, au participat cu mare placere si… dragoste la crearea acestui record mondial. SkyEurope a recompensat fiecare sarut cu un voucher pentru un bilet de avion gratuit (exclusiv taxe) si cu un certificat de participare la stabilirea unui record mondial. Pasagerii au primit de-asemenea la urcarea la bord, o simbolica inimioara din ciocolata iar cei care au calatorit pe destinatia Bucuresti- Viena au primit, prin curtoazia redactiei ziarului Cotidianul, antologia “Despre dragoste si alte intamplari”
“SkyEurope celebreaza cea de-a 6-a aniversare de la primul sau zbor, aducand in mod simbolic si dragostea la mare inaltime si oferind pasagerilor o experienta de neuitat in timpul zborului. Prin acest proiect KISS EUROPE, compania SkyEurope transmite un mesaj clar referitor la dragostea si atentia cu care ne tratam pasagerii, astfel incat acestia sa zboare cu dragoste pe destinatiile operate de noi” a spus Steven Greenway, Directorul Comercial al SkyEurope.
Cele mai multe saruturi au fost inregistrate pe destinatiile operate in Anglia, Franta, Olanda si Italia, Pe destinatia Bucuresti – Viena – Bucuresti au fost inregistrate 49 de saruturi, un numar de 98 de persoane alegand sa participe in acest proiect. Pe destinatia Viena- Bucuresti – Viena au fost inregistrate un numar de 44 de saruturi, 88 de persoane fiind bucuroase sa-si manifeste dragostea si in acest fel.
“Multumesc pasagerilor de pe destinatia Bucuresti – Viena pentru sprijinul pe care ni l-au acordat pentru stabilirea acestui record mondial si partenerilor media care au fost martori pe viu, la bordul aeronavelor pe cele doua zboruri pe care le operam zilnic din Aeroportul Baneasa, cel de dimineata, de la ora 9,30, si cel de seara, cu sosire la 21,30: ziarele Libertatea si Cotidianul, posturile de televiziune Realitatea TV si Antena 1, precum si canalul media on line www.sentimente.ro. SkyEurope a aratat inca o data, tuturor, ca a zbura cu noi este la fel de placut ca si oferirea unui sarut persoanei iubite” a spus Mihaela Badic, Director de Marketing si Vanzari pentru Romania. .
Sursa: SKY EUROPE
15 februarie 2008 ora 16:09
Lufthansa lanseaza o noua ruta Cluj Napoca - Munchen
Patru destinatii si peste 40 de ani de activitate in Romania
Din 31 martie 2008, Lufthansa va opera zilnic pe ruta Cluj-Napoca – Munchen.
Astfel, Cluj-Napoca devine al patrulea oras din Romania dupa Bucuresti, Timisoara si Sibiu care este conectat direct la Munchen, al doilea terminal ca dimensiune din Germania al companiei. Noua ruta Lufthansa ofera cele mai bune conexiuni intre cele doua centre economice si culturale extrem de dinamice, precum si acces la reteaua internationala a companiei din capitala Bavariei.
„Lansarea rutei Cluj-Napoca - Munchen este o veste foarte buna pentru Lufthansa Romania precum si pentru prospera regiune a Clujului”, spune Ştefan Versemann, General Manager Passenger Sales Lufthansa pentru Romania si Moldova. „Acest nou serviciu raspunde cererii crescute pentru noi rute intre cele doua tari precum si nevoilor de mobilitate ale romanilor si oamenilor de afaceri germani. Fiind unul dintre cei mai importanti transportatori aerieni straini din Romania, acest pas este important pentru consolidarea pozitiei noastre pe piata.”
Cu o durata de zbor mai mica de 2 ore, noua ruta va fi operata de Lufthansa City Line cu o aeronava Bombardier CRJ 700 moderna si confortabila, avand o capacitate de 70 de locuri. Cu ajutorul cursei LH3497 care pleaca din Cluj-Napoca la ora 12:55 p.m. si soseste la Munchen la ora 13:45 p.m., pasagerii pot profita pe deplin de numeroasele conexiuni din Munchen de unde saptamanal se efectueaza peste 5000 de zboruri catre 90 de destinatii din Germania si Europa, dar si catre alte rute intercontinentale precum Hong-Kong, Shanghai, Dubai sau New York. Zborul de retur LH3496 pleaca din Munchen la ora 09:10 a.m. si aterizeaza la Cluj-Napoca la ora 11:55 a.m..
Noile zboruri pot fi rezervate online la www.lufthansa.com. Tarifele zborurilor retur la clasa Economy incep de la 99 EUR (+ taxe). Membrii Miles&More vor fi recompensati cu milele aferente acestor zboruri. Intrebari despre noile servicii si rezervari se pot face si la Centrul de Servicii Lufthansa la telefon 021 – 204.84.10, la agentiile de turism agreate de Lufthansa sau la ghiseele Lufthansa din aeroporturi.
Despre Lufthansa in Romania
In 2007 Lufthansa a intampinat la bordul aeronavelor sale aproximativ 56,4 milioane de pasageri si se asteapta sa raporteze un profit de 1,3 miliarde EUR pentru anul trecut. Lufthansa a inceput sa opereze zboruri spre Romania in 1967. Primul avion al companiei a aterizat la Bucuresti pe 25 august 1967. In martie 2001, Lufthansa si-a extins oferta pentru Romania cu inca o destinatie, Timisoara urmata de Sibiu in septembrie 2007. Odata cu introducerea zborului din Cluj-Napoca, Lufthansa va oferi 91 de zboruri saptamanale directe din Romania spre Munchen, Frankfurt, Dusseldorf cu multiple posibilitati de conexiune la zborurile din reteaua globala.
Pentru informatii suplimentare, va rugam sa contactati:
Bucuresti, 12 Februarie 2008
Sursa: LufthansaRomania
Data publicarii: 12 februarie 2008 , ora 14.00
COMUNICAT DE PRESA - Escalada pe Gheata
A doua etapa a Cupei Mondiale de Escalada pe Gheata se va tine in Romania la Busteni (8-9 februarie),
Tot la Busteni vor avea loc si Concursul pentru stabilirea Primului Record Mondial de Viteza (16 februarie) si Campionatul International al CAR - Orasul Busteni (14-16 februarie)
la ESCALADA PE GHEATA.
Cele trei evenimente majore pentru lumea sporturilor de iarna vor avea loc anul acesta la Busteni, in zilele de 8-9 si 14-16 februarie 2008..
Organizarea acestei pleiade de concursuri de nivel mondial constituie o premiera absoluta pentru tara nostra. Uniunea Internationala a Asociatiilor de Alpinism –
UIAA, forul suprem recunoscut de CIO, care guverneaza astfel de activitati a incredintat organizarea acestor evenimente Clubului Alpin Roman in partenariat cu Primaria Busteni.
Peste 60 de sportivi de talie mondiala din cca. 20 de tari precum Austria, Elvetia, Rusia, Bulgaria, Cehia, Corea de Sud, Croatia, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Romania, Serbia, Slovenia, Spania si Ucraina - se vor intrece pentru a acumula punctaj in Cupa Mondiala, pentru a-si disputa titlul de cel mai rapid catarator pe gheata din lume si pentru a cuceri primul titlu de campion international al noului campionat CAR. Premiile pentru aceste trei concursuri depasesc 25.000 de euro.
Orasul Busteni gazduieste pentru a treia oara consecutiv competitiile din cadrul Cupei Mondiale de Escalada, intrucat comunitatea internationala a sportivilor a desemnat, prin vot, drept cea mai bine organizata etapa a Cupei Mondiale din 2006 si 2007 pe aceea de langa partia Kalinderu, din Busteni. Toate probele se desfasoara pe structuri artificiale acoperite cu gheata. Proba de dificultate consta in escaladarea unei succesiuni de tavane si pasaje de mare complexitate, aflate la o inaltime de peste 20 de metri. Peretele vertical de gheata pe care vor avea loc probele de escalada - viteza are si el 20 de metri inaltime si este singurul perete din lume certificat pentru stabilirea de recorduri.!!! Ca ultime noutati: vicecampionul mondial, austriacul Markus Bendler va participa din partea Clubului Alpin Roman iar cunoscutul alpinist rus Pavel Shabalin (maestru international al sporturilor) va fi unul din arbitrii competitiei.
Sustinatorii principali ai competitiilor, pana in acest moment sunt Jeep, Ursus, Sprite si magazinele Himalaya. Partenerii media: Radio Guerrilla, B 24 FUN, Vacante si Calatorii, Xtrem.ro si Knox. Informatii referitoare la cele trei evenimente/lista concurentilor, articole, impresii, galerie foto/ se pot gasi pe site-ul oficial: www.iwcbusteni.ro, care va si transmite competitia in direct.
Conferintele de presa pentru cele trei evenimente vor avea loc pe 7 feb. ora 17 secretariat concurs hotel CPP, 8 feb. ora 17 la structura de concurs langa partia Kalinderu, 9 feb. ora 17 la
structura de concurs langa partia Kalinderu, 14 ora 17 secretariat concurs hotel CPP, 15 feb ora 17 la structura de concurs langa partia Kalinderu.
Acreditarile de presa vor fi distribuite pe 7 si 14 februarie intre orele 14:00 si 17:00 la secretariatul de concurs care va functiona in complexul CPP din Busteni.
Pentru detalii va rugam sa ne contactati la: contact@iwcbusteni.ro sau 0732 364 087
Michael Pupeza,
Presedinte CAR
Sursa: CAR
Data publicarii: 08 februarie 2008 , ora 13.25
“Love is in the air” - SkyEurope duce (si) dragostea la 10.000 de metri altitudine SkyEurope: Vom genera un numar record de saruturi la inaltime
Bratislava, 8 Februarie – Cuplurile care zboara in data de 14 februarie 2008 cu SkyEurope Airlines sunt invitate sa participe la crearea unui record mondial la o categorie care nu exista in prezent: saruturi la peste 10.000 de metri altitudine in spatiul European. Fiecare pasager care isi va saruta partenerul de calatorie de Valentine’s Day, la bordul unei aeronave SkyEurope, va primi un certificat care atesta participarea la stabilirea recordului mondial si…un bilet de avion gratuit!
In acest fel, SkyEurope intr-adevar poate dovedi ca ...aerul la mare inaltime este impregnat cu dragoste!
Pasagerii care calatoresc in cupluri si care doresc sa participle la crearea acestui record mondial vor fi invitati de insotitorii de bord sa se sarute. Fiecare sarut va fi atent inregistrat cu dispozitivele de numarare a pasagerilor la bord si va fi adaugat la numarul total al saruturilor “stranse” de la bordul aeronavelor SkyEurope care efectueaza zboruri in 19 tari europene, in data de 14 Februarie 2008. Toate saruturile vor fi recompensate cu un certificat de participare la stabilirea recordului mondial si un voucher pentru un bilet gratuit, avand valabilitate doua luni.
“Nimeni nu s-a gandit pana acum sa creeze un record de sarutari la mare inaltime in spatiul European. Noi vom fi primii si cel putin pentru acest an, vom fi si campionii la aceasta disciplina” a spus Steven Greenway, Directorul Comercial la SkyEurope, care a adaugat: „Mai mult, nimeni nu s-a gandit sa ofere un bilet gratuit pasagerilor aflati la bord doar....pentru un sarut“
SkyEurope a creat un logo special pentru acest proiect si de asemenea o sub-pagina de web, care poate fi vizualizata accesand www.skyeurope.com. Pe site-ul nostru, cea mai puternica promotie de Valentine’s Day este inca in plina desfasurare: 2 bilete cumparate impreuna se achizitioneaza la pretul pentru 1 bilet (1 bilet este complet gratuit, pasagerul nu plateste nici macar taxele). Promotia, initial valabila pentru bilete cumparate pana la data de 8 februarie si valabila pentru zboruri pana in 31 mai a fost extinsa, in special datorita proiectul KISS SKYEUROPE, pentru cumparari pana in data de 14 februarie si zboruri pana in 17 iunie a.c.
“Vom decora interiorul aeronavelor cu insemnul special creat pentru proiectul KISS SKYEUROPE si vom promova astfel de proiecte care sa aduca placere pasagerilor pe tot parcursul anului. Suntem bucurosi sa putem spune ca a lua un bilet SkyEurope este astazi la fel de placut si de usor ca si un sarut“ a spus Tomáš Kika, Directorul Departamentului de Comunicare al SkyEurope- HQ.
SkyEurope mai are la activ si alte recorduri mondiale. Unul dintre cele mai importante este acela stabilit la data de 17 februarie 2007, cand cea de 10-a noua aeronava Boeing 737-700 Noua Generatie care s-a alaturat, la acel moment, flotei a stabilit recordul de zbor direct, fara oprire si fara alimentare cu combustibil, pe distanta de 9.101 kilometri intre Seattle si Bratislava, intr-un timp record de 10 ore si 27 minute.
„Si pentru pasagerii care zboara pe ruta destinatia Bucuresti – Viena in data de 14 februarie a.c. acest eveniment va reprezenta, cu siguranta, un prilej de bucurie, avand in vedere ca acesta este primul proiect semnificativ care se desfasoara la bordul aeronavelor pe aceasta destinatie. Cu acest prilej, anuntam partenerii nostri corporate si agentiile de publicitate ca suntem deschisi la organizarea de evenimente la inaltime (la propriu si la figurat), in beneficiul clientilor lor si cu participarea pasagerilor care si-au rezervat deja bilete pentru zborurile respective“, a spus Mihaela Badic, Directorul de Marketing si Vanzari al SkyEurope pentru Romania.
*** Despre SkyEurope Airlines ***
SkyEurope este cea mai mare companie de transport aviatic low cost cu baze operationale in Viena, Praga si Bratislava. Zborurile noastre se desfasoara de la si spre cele mai convenabile aeroporturi internationale centrale si suntem una dintre companiile cu cea mai buna rata de punctualitate din Europa. Aeronavele SkyEurope sunt tip Boeing 737-700NG si practic operam in acest moment cu cea mai noua flota de avioane din lume, investitia noastra fiind facuta deopotriva pentru confortul pasagerilor si echipajului, dar si pentru conservarea mediului inconjurator. In ultimele 12 luni am transportat peste 3.5 milioane pasageri si in acest sezon operam 40 destinatii in 18 tari.
SkyEurope este listata la bursa din Viena si Varsovia din anul 2005. Mai multe informatii pe www.skyeurope.com
Contact Bratislava:
Tomáš Kika, Director Departament Comunicare, SkyEurope Airlines
E-mail: tomas.kika@skyeurope.com
Telefon: +421 907 672 038 Contact Romania:
Mihaela Badic, Marketing & Sales Manager pentru Romania
Email: mihaela.badic@skyeurope.com
Telefon: 0721324602
Sursa: SkyEurope
Data publicarii: 08 februarie 2008 , ora 13.25
Astazi 7 februarie 2008 , a avut loc prima conferinta de presa ANAT de anul acesta.
Locatia : Hotel STIL din Bucuresti. Durata conferintei: 10.00 - 11.00
S-au discutat foarte pe scurt cateva aspecte legate de:
- analiza sezonului de iarna 2007/ 2008 ( destinatia no 1 fiind Austria).
- estimari pentru anul 2008 (top vara 2008: Grecia, Turcia, Bulgaria; noutati: Cipru si Croatia).
- relatia agentie de turism - transportator
- planul de promovare 2008 aprobat de Consiliul Consultativ al Turismului
- dezvoltarea turismului de afaceri in Romania (pachete de week-end la Bucuresti).
Sursa : InfoTravelRomania
Data publicarii: 07 februarie 2008 , ora 14.00
Peru Ball / 14 Februarie 2008 / HOTEL JW Marriott ora 19.00
Va invitam la cel mai original bal al sezonului! Muzica peruana, costume traditonale si alte surprize, totul intr-un eveniment pe care ar fi pacat sa-l ratati!
La inceput au fost cateva boabe de porumb pe care zeii incasi le uitasera dupa o petrecere undeva intr-un loc sacru din Peru! Plecasera suparati pentru ca nu se cantase si mai ales nu se dansase cat ar fi vrut ei! Si au amenintat ca nu se mai intorc! Ei bine, de curand au fost gasite!...De o trupa de artisti peruani originali si plini de talent care ca sa-i imbuneze pe zei vor sa continue ritualul. Asa ca impreuna am dus boabele de porumb la Marriott...Unde sunteti asteptati sa veniti si sa-i ascultati pentru ca altfel iar se supara zeii incasi si n-o sa va mearga bine tot anul!
Pentru mai multe informatii si pentru a asculta din muzica balului intrati pe www.peruball.ro
Parteneri: Comunicatedepresa.ro, Stirievenimente.ro, Port.ro, Brand4Brands, Bilete.ro, Sapte Seri, Bilet.ro, Neogen.ro, Tourist Media, Ele.ro, Hotnews.ro, Carter Films
0721.098.173, 021 - 317.06.70 www.peruball.ro
Data publicarii: 5 februarie 2008 ora 15:00
ALAIN DUCASSE LA BUCURESTI
Compania de invatamant „Tourism Hotel & Restaurant – Consulting Group (THR – CG), din Bucuresti, va gazdui pe parcursul anului 2008 cursurile de „Excelenta in gastronomie”. Ele vor fi sustinute pe module lunare, de catre profesorii Inaltei Scoli de gastronomie a marelui maestru Alain Ducasse. Fiecare curs va cuprinde trilogia de specialitate: Bucataria lui Alain Ducasse, Antreuri si platouri de 3 stele MICHELIN respectiv Creatie si productie pentru industria de evenimente.
Dupa cum ne-a declarat Razvan Parjol, noul presedinte si director general al THR-CG, „aceast curs se bucura de suportul Asociatiei pentru Cooperare Europeana „Synton”, reprezentanta intereselor Alain Ducasse Formation (ADF) in Romania. La incheierea fiecarui modul profesional, participantii vor sustine un examen ce se va incheia prin acordarea unui atestat de „Excelenta in gastronomie”, eliberat de catre ADF – Paris. Un stagiu de formare costa 1.500 de euro de persoana”.
Mai multe amanunte puteti afla la www.adf-formation.com, e-mail: office@tourism-experts.ro, 021/319.87.93 sau 021/311.44.60/int.156.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 4 februarie 2008 ora 15:00
O campanie promotionala care a blocat pentru cateva ore pagina de web: de la SkyEurope, cu dragoste
In celebrarea St.Valentine’s Day, SkyEurope a lansat una dintre cele mai mari oferte promotionale de la infiintarea companiei: la cumpararea unui bilet de avion, al doilea este absolut GRATUIT, pentru acesta nu se platesc nici macar taxele de aeroport. Promotia este valabila pentru cumparari pana in data de 7 februarie, la miezul noptii, pentru zboruri pana in 31 mai a.c.
Cel mai mic pret pentru 2 bilete de avion, dus intors, cu taxele de aeroport incluse, este de 58 de E. Preturile sunt in functie de disponibilitatea la bord si se aplica in continuare principiul : cu cat mai in avans fata de data calatoriei sunt cumparate bilete, cu atat mai ieftin costa acestea.
Promotia a fost lansata pentru toate destinatiile operate de companie, in numar de 44, din 19 tari europene. Interesul pentru promotie a fost atat de mare incat in cursul serii pagina de website www.skyeurope.com a fost aproape blocata de numarul urias de accesari. Echipa care asigura mententanta site-ului a muncit incontinuu, pentru a asigura functionalitatea paginii de web pe care se fac rezervarile on line.
Agentii de turism din Romania pot cumpara bilete direct de pe site si pot revinde acest bilete cu orice comision doresc, in functie de strategia de vanzare a fiecarui partener. Biletele si facturile sunt electronice si sunt trimise solicitantului pe email.
SkyEurope este cotata la bursa din Viena, opereaza cu cea mai noua flota de avioane din lume, aeronavele Boeing 737 700 sunt echipate cu 149 elegate scaune de piele, cateringul la bord este premium (contra cost), iar zborurile din Bucuresti sunt operate zilnic, de 2 ori pe zi, din Baneasa, pe destinatia Bucuresti- Viena (zbor de dimineata, plecare la 9,30 din Bucuresti / sosire Viena 10,05 ore locale)si zbor de seara, plecare din Viena la 19.10, sosire Bucuresti 21,30 ore locale).
Sursa: SKY EUROPE
Data publicarii: 1 februarie 2008 ora 10:00
4 ani de VACANŢE LA ŢARĂ
Avem patru ani. Da, nici noua nu ne vine sa credem ca a trecut timpul atat de repede. Parca ieri eram in redactie cu colegii si faceam propuneri si sumare pentru ca apoi sa o luam de la capat. Intrebarile "ce vrem cu revista", "cine vor fi cititorii nostri" erau firesti. Chiar daca nu aveam si nici astazi nu avem concurenta in presa scrisa pe domeniul "vacantelor la tara", am vrut sa facem o revista buna. Foarte buna. Noi am continuat sa credem ca oamenii iubesc "vacantele la tara" - ne-am convins demult ca si romanii sunt iubitori de natura, drumetii, aer curat si vor sa descopere mereu noi si noi zone din tara care sa le bucure sufletul. Desi in cei patru ani nu a fost deloc usor, exista suficienti oameni care au crezut de la bun inceput in noi si care sunt si astazi, dupa patru ani, alaturi de noi si ne sustin. Acestor oameni, reprezentati ai unor companii, le multumim din suflet, si speram sa fie alaturi de noi si de acum inainte. Fara ei si fara sustinerea si "declaratiile" multor cititori pe care le-am primit de-a lungul timpului, probabil ca revista "Vacante la tara" ar fi fost acum doar o poveste la timpul trecut. Asadar, multumiri si cititorilor nostri, sefilor de filiale ANTREC, proprietarilor de pensiuni din reteaua ANTREC – toti au un rol in sustinerea revistei.
VACANŢE LA ŢARĂ, o privire in trecut:
La 24 ianuarie 2004, la hotel Capsa, s-a lansat oficial revista lunara Vacante la Ţara.
Revista a apãrut pe piatã ca o modalitate de promovare a activitãtii Asociatiei Nationale de Turism Rural, Ecologic si Cultural (A.N.T.R.E.C.), in particular, si a satului ca destinatie turistica, in general.
In fiecare numar al revistei, se pot citi reportaje turistice, informatii utile despre si pentru pensiuni, stiri turistice, evenimente interne/internationale,etc.
Revista este destinatã atat celor pasionati de calatorii prin tara si dornici de a-si petrece vacantele in "case de oameni", cat si celor care si-au deschis o pensiune sau intentioneaza sa faca acest lucru si altor profesionisti din turism (agentii, asociatii, institutii de stat).
In ianuarie 2007, la Gala Premiilor Asociatiei Jurnalistilor si Scriitorilor de Turism (AJTR), revista "Vacante la tara" a primit premiul "Calator prin tara mea", pentru promovarea turismului rural.
VACANŢE LA ŢARĂ, o privire spre viitor:
Unica in tara si chiar in Europa, revista "Vacante la tara" va continua sa promoveze, pentru romani, aceasta forma de turism din ce in ce mai solicitata.
Multumiri colaboratorilor nostri din presa care au fost si sunt interesati de activitatea revistei si, implicit, a asociatiei A.N.T.R.E.C.
Mira BALAN - Redactor sef si Echipa VACANŢE LA ŢARĂ
Turkish Airlines: in top 5 al companiilor aeriene din Romania
ROMATSA (Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian) a anuntat, recent, cele mai bune cinci companii aeriene din Romania. Criteriul a fost utilizarea spatiului aerian roman.
Una din acest companii este Turkish Airlines, care a primit si premiul pentru “cel mai bun client” in 2007.
Criteriile care stau la baza clasamentului ROMATSA se bazeaza pe gradul de satisfactie al clientilor transportati in spatiul aerian roman.
Directorul Turkish Airlines, Hakkı Burak Topel, a primit premiul in cadrul unei ceremonii organizate la Ambasada Turciei in Romania [luni 21 ianuarie 2008, ora 18 - 19.00], in prezenta Ambasadorului Turciei, Excelenta Sa Dl. Ahmet Rifat Okcun.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 23 ianuarie 2008 ora 17:10
Sursa: MTV ROMANIA
Data publicarii: 15 ianuarie 2008 ora 15:20
Traseele vor cuprinde marile bulevarde ale orasului unde se afla obiective turistice
Vor fi amenajate si parcari pentru autocare in apropierea celor patru axe turistice
Primaria Capitalei va avea in acest an patru axe turistice si o linie speciala de autocar pentru strainii care vor sa viziteze Bucurestiul si sa-i cunoasca istoria. Conform statisticilor, in 2006 au venit la Bucuresti 920.000 de turisti, iar in 2007, peste un milion. Cele patru trasee urmaresc strazile pe care se afla obiective turistice importante. Prima axa va avea traseul: Casa Presei Libere - Bd. Marasti - Arcul de Triumf - Soseaua Kiseleff - Piata Victoriei - Calea Victoriei - Piata Revolutiei - Piata Natiunilor Unite - Palatul Parlamentului - Piata Regina Maria.
A doua va porni de la Casa Presei Libere, va trece pe Soseaua Kiseleff - Arcul de Triumf - Piata Charles de Gaulle - Piata Victoriei - Piata Romana - Piata Universitatii - Piata Unirii si va ajunge la Palatul Patriarhiei. Ultimele doua axe vor trece pe directia Est-Vest, pe la Foisorul de Foc - Bd.Ferdinand - Piata Universitatii - Piata Operei - Palatul Cotroceni.
„Vom incerca sa evidentiem aceste trasee si acordam anumite facilitati proprietarilor din zona, in vederea renovarii si intretinerii acestor cladiri. Proiectul va fi supus la vot, consilierilor generali”, ne-a declarat Cristian Petrescu, directorul Directiei de Dezvoltare a Turismului din cadrul Primariei Capitalei.
Un alt proiect care se presupune ca va face Bucurestiul mai atractiv pentru turisti este infiintarea unei linii de autocar. Aceasta va circula pe traseul celor patru axe, iar turistii vor putea urca sau cobori oricand la unul dintre obiectivele de interes. In plus, autobuzele vor fi dotate cu un sistem audio care va comunica date despre obiectivele aflate pe traseu, in mai multe limbi de circulatie internationala. „Speram ca pana la sfarsitul anului aceasta linie va fi functionala.
Vom face o licitatie la fel cum s-a facut la maxi-taxi si operatorul care va castiga va putea asigura acest serviciu. Conditia este ca cele 5-6 autobuze care vor fi introduse pe aceasta linie sa asigure confortul calatorilor”, ne-a explicat Petrescu. O alta propunere este infiintarea unor parcari pentru autocare in apropierea traseelor turistice. „In cateva luni speram ca acest proiect va fi finalizat. Deocamdata, in afara de autogari, in Bucuresti nu exista parcari pentru autocare. Am vorbit cu cei de la Administratia strazilor si cautam sa identificam aceste spatii. Unul ar fi in zona Piata Victoriei, iar altul in apropiere de Piata Unirii”, a mai spus Petrescu.
Prima linie de croaziera si ferry pe ruta Constanta - Istanbul - Constanta a fost inaugurata in aceasta luna. Potrivit Corinei Martin, presedintele Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului - Litoral, din aprilie 2008 ar putea fi organizate patru plecari pe luna din portul Constanta.Acest produs a fost prezentat oficial la ultima editie a Targului de Turism al Romaniei de la Romexpo.
Biletele vor fi comercializate de agentiile de turism Danubius si Mistral Voyages. Pretul unei croaziere porneste de la 259 euro de persoana, pentru cabinele cu patru paturi, 320 Euro pentru cabinele cu doua paturi si ajung pana la circa 1.350 de euro pentru cabinele de lux.
Croazierele vor fi efectuate cu nava Yuzhnaya Palmyra ce apartine companiei ucrainiene UKR Ferry, care opereaza ruta Odessa - Constanta - Istanbul - Constanta - Odessa. Nava prezinta o lungime de 127 metri si dispune de 133 de cabine cu 464 de paturi, dintre care cinci de lux. Ea este dotata cu baruri, restaurante, cinematografe, piscine, saloane de infrumusetare, sali de sport si de conferinte.
De asemenea, nava dispune si de capacitatea de transport a 277 de autovehicule.
Sursa: revista TRAVELLER MAGAZIN , decembrie 2007 - ianuarie 2008, pagina 4
Data publicarii: 10 ianuarie 2008, ora 13.07
Industriala globala e-travel
O serie de specialisti spun ca in urmatorii 10 ani, agentiile clasice de turism vor disparea daca nu isi vor dezvolta sisteme de vanzari on-line.
Dupa o perioada in care prezenta pe Internet a travel-agentilor romani nu a reprezentat mai mult decat un site domestic, acum acestia s-au reorientat si au devenit mai agresivi in prezentarea on-line a unor produse si oferte de vacanta. Cererea face regula astfel ca pentru 2008, se asteapta ca 20% din vanzarile totale ale tour-operatorilor autohtoni sa fie efectuate prin Internet.
Si pe plan mondial piata de e-travel s-a dezvoltat semnificativ in ultimii 10 ani, in paralel cu activitatile de vanzari clasice. In 2006, la nivel mondial, vanzarile on-line de sejururi au totalizat 19,5% din vanzarile totale din turism - arata ultimul studiu al companiei de cercetare Euromonitor International, intitulat "Industriala globala e-travel".
Sursa: revista TRAVELLER MAGAZIN , decembrie 2007 - ianuarie 2008, pagina 5
Data publicarii: 10 ianuarie 2008, ora 13.07
Oferte all inclusive de pe litoral
Bulgaria 2024 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria
2024; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite;
Pomorie; Nessebar | oferte
vacante Grecia