Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011 1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010 1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010 1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010 1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul
II 2008
01 aprilie - 31 iunie
2008
Trimestrul
I 2008
01 ian - 31 martie
2008
Trimestrul
IV 2007
01 oct - 31 decembrie
2007
Trimestrul
III 2007
01 iulie - 30 septembrie
2007
Trimestrul
II 2007
01 aprilie - 30 iunie
2007
Trimestrul
I 2007
01 ianuarie - 31 martie
2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie
2006
Trimestrul III 2006
01 iulie - 30 septembrie
2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie
2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie
2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie
2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie
2005
Trimestrul II 2005
01 aprilie - 30 iunie
2005
Trimestrul I 2005
01 ianuarie - 31 martie
2005
Trimestrul IV 2004
01 octombrie - 31 decembrie
2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie
2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie
2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie
2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie
2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie
2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie
2002
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc
COPYRIGHT 2008
Se interzice reproducerea totala sau partiala a acestor stiri, fara acordul
scris al InfoTravelRomania.
FLYNOVA, în parteneriat cu „TUI incoming alps&cities”, lansează oferta pentru Austria
Bucureşti, 24 septembrie 2008 – FLYNOVA, reprezentanţa din România a Grupului Novatours, lansează în parteneriat cu „TUI Incoming alps&cities”, oferta pentru Alpii Austrieci. Compania oferă vacanţe în staţiuni precum Innsbruck, Ischgl, Mayrhofen, Solden, Zell am See – Kaprun şi Saalbach, la preţuri începând cu 229 Euro (valabil pentru un sejur de 7 zile ce include cazare şi mic dejun).
“Am decis să oferim vacanţe în Austria împreună cu partenerul TUI Incoming alps&cities. Considerăm că astfel vom putea asigura un raport optim calitate/preţ pentru iubitorii sporturilor de iarnă care vor alege serviciile oferite de FLYNOVA.”, a declarat Raimondas Useckas, Director Executiv FLYNOVA.
Oferta companiei cuprinde o gamă largă de 54 de hoteluri şi pensiuni de 3 şi 4 stele. FLYNOVA asigură cazarea în locaţiile menţionate anterior şi opţional transportul de la aeroportul din Munchen până la destinaţia aleasă, la preţuri începând cu 39 Euro/persoană.
Alte destinaţii FLYNOVA pentru sezonul de iarnă sunt: Hurghada şi Sharm El Sheikh în Egipt, circuite în Israel şi Iordania-Siria şi croaziere pe Nil.
Informaţii complete despre ofertele companiei pot fi obţinute direct de pe site-ul www.flynova.ro şi/sau de la agenţiile partenere FLYNOVA.
Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm să contactaţi Free Communication – Daniel Amzăr, tel. 207 47 40, 0752 111 728, e-mail daniel.amzar@freecomm.ro sau Iulia Goaga, tel 207 47 40, 0752 111 726, e-mail iulia.goaga@freecomm.ro.
COMUNICAT DE PRESĂ - TURIŞTII CARE MERG ÎN EGIPT PRIN AGENŢII DIN ROMÂNIA SUNT ÎN SIGURANŢĂ
Patronatul ANAT recomandă turiştilor care aleg Egiptul să respecte programele oferite de agenţiile de turism româneşti şi de partenerii lor locali. Circuitele promovate de agenţii – care au, bineînţeles, şi rolul de consultant turistic - sunt sigure, supravegheate de poliţia turistică, şi nu implică riscuri.
Până în prezent, niciun turist român care a optat pentru un sejur în Egipt printr-o agenţie de turism membră ANAT nu a întâmpinat probleme grave de securitate. Menţionăm că traseul safari ales de grupul celor 11 turişti, printre care se numără şi un cetăţean român stabilit în Germania, este unul nerecomandat, nefiind inclus în circuitele promovate de agenţiile de turism din România. Turiştii respectivi s-au expus din start unor riscuri mari, călătorind într-o zonă deşertică apropiată de graniţa cu Sudanul. Agenţiile de turism româneşti includ zona Aswan în cazul unor croaziere pe Nil, iar în această situaţie este vorba întotdeauna de grupuri numeroase şi escortate de poliţie.
Principalele destinaţii alese de turiştii români în Egipt sunt staţiunile Sharm El Sheikh şi Hurghada, aflate la Marea Roşie, unde nu există probleme de securitate. Mulţi turişti aleg circuite opţionale, cu plecare din staţiunile amintite, precum vizitarea oraşului Cairo şi a piramidelor sau croaziere pe Nil. Programele opţionale de safari în deşert sunt efectuate în zone sigure, situate mult mai la nord de regiunea Aswan, iar turiştii sunt întotdeauna escortaţi de poliţie.
La ora actuală, pe destinaţia Egipt sunt cinci zboruri charter pe săptămână, operate de 7 agenţii de turism, ceea ce implică, în medie, între 500 şi 700 de turişti săptămânal. De asemenea, mai sunt agenţii de turism care oferă pachete turistice pe Egipt asigurând transportul prin intermediul curselor regulate TAROM.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Consilier de presă
Mob: 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro
23 septembrie 2008, ora 18.00
MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Calea Victoriei nr. 152, sector 1, BUCUREŞTI
Tel.: 021.20.25.228, Fax: 021.20.25.287.
Comunicat de presă
150 milioane Euro pentru promovarea turismului romanesc
Cluj Napoca, 10 septembrie 2008
Maine, 11 septembrie 2008, se lanseaza la Cluj Napoca programele cofinantate din fonduri europene si de la bugetul de stat pentru promovarea turismului romanesc in perioada 2008-2012:
- 20 milioane Euro pentru constructia si dezvoltarea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica;
- 55 milioane Euro pentru promovarea turismului intern;
- 75 milioane Euro pentru constructia si promovarea brandului turistic al Romaniei.
„Odata cu lansarea acestui program, avem pentru prima data posibilitatea transferului unei parti din activitatea de promovare turistica catre actorii importanti din industrie: asociatiile turistice si administratia locala”, a declarat Lucia Morariu, Secretar de Stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.
Pentru inceput vor fi sustinute autoritatile publice locale in infiintarea a zece Centre Nationale de Informare si Promovare Turistica, situate in localitati de foarte mare importanta turistica, care vor functiona dupa reguli bine stabilite conform Ordinului Ministrului pentru IMM, comert, turism si profesii liberale nr 1096/03.09.2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acreditarea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica.
Cele 55 milioane Euro destinate promovarii turismului intern se adreseaza atat autoritatilor publice locale, cat si asociatiilor patronale, profesionale, organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, care sunt asteptate sa depuna proiecte de promovare turistica pentru intreaga tara. „Se vor finanta atat materiale de promovare clasice (pliante, harti, cd-uri, dvd-uri, filme turistice etc), cat si evenimente de promovare locale, targuri de turism locale sau regionale, vizite de documentare pentru jurnalisti sau misiuni de prezentare a produselor turistice in tara”, explica Lucia Morariu.
75 milioane Euro se afla la dispozitia Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale pentru constructia si promovarea brandului turistic national. In acest moment se lucreaza la Caietul de sarcini privind crearea brandului si apreciem ca vom fi in masura sa lansam licitatia internationala pentru selectarea firmei care va crea brandul turistic al Romaniei in cursul lunii octombrie 2008.
„Sper ca in vara anului 2009 constructia brandului sa fie finalizata, atat din punct de vedere al elementelor de concept, imagine, design, cat si din punct de vedere al strategiei de comunicare pe pietele internationale, astfel incat, cea de a doua licitatie, pentru promovarea brandului, sa poata fi lansata”, declara Lucia Morariu.
Sursa:
TUR DE BUCURESTI - PLECARI ZILNICE
Turistii vor descoperi Bucurestiul in cadrul unui tur al orasului cu plecari zilnice
Din aceasta toamna, compania de turism TravelMaker organizeaza un tur al orasului Bucuresti cu plecari in fiecare zi a saptamanii. Astfel turistii straini vor
avea ocazia sa descopere cele mai interesante obiective turistice ale orasului in cadrul unui itinerariu de 4 ore care porneste chiar din fata hotelului unde sunt cazati.
Incepand cu luna Septembrie, oferta turistica a Bucurestiului se va imbogati cu inca un produs atractiv pentru cei care vor sa descopere rapid cele mai interesante locuri din
Bucuresti: turul orasului cu plecare zilnica. Pe durata a aproximativ 4 ore, beneficiind de transport cu microbuz modern si serviciile unui ghid de limba engleza turistii vor admira cateva obiective turistice din centrul orasului cu posibilitatea de a vizita Palatul Parlamentului si Muzeul Satului. In baza unui parteneriat cu hotelurile si urmare a unei simple rezervari telefonice,
oaspetii hotelurilor din Bucuresti vor fi preluati gratuit in fiecare dimineata intre orele 8.30 si 9.30.
“Turul zilnic al orasului Bucuresti vine in intampinarea cererii de programe turistice scurte, interesante si la un pret convenabil si de aceea speram sa fie un succes care sa
ne permita introducerea in viitorul apropiat a unor noi programe de aceasi factura” a declarat Dl. Dan Penciu, directorul TravelMaker.
Mai multe informatii despre turul regulat al orasului Bucuresti si posibilitatea de a deveni partener vor fi disponibile in curand pe website-ul www.BucharestCityTour.com.
Sos. Bucuresti-Ploiesti,
Nr. 14-22, Bl. XIII/2, Parter
Sector 1, Bucuresti
Tel: 021 201 18 51
Fax: 021 201 18 53
Web: www.travelmaker.ro
Sursa: <Travel Maker
Data publicarii: 04 septembrie 2008, ora 16.00
Conferinta de presa ANAT - joi 4 septembrie 2008
Joi, 4 septembrie, orele 11.00, la Restaurantul Alhambra (Splaiul Unirii nr. 16, cladirea SIF Muntenia, restaurant Allhambra, et. 10), a avut loc o conferinta de presa organizata de ANAT cu urmatoarele subiecte:
Analiza sezonului estival 2008: a. Turism intern (Litoralul romanesc), b. Incoming (Litoralul romanesc), c. Outgoing (charterele verii)
De la stg la dreapta: Traian Badulescu - Ofiter presa ANAT, Carmen Botez - Secretar general ANAT, Dragos Anastasiu - Presedinte ANAT , Malin Malineanu si Petre Balas - Vicepresedinte ANAT.
Dragos Anastasiu: "Ne apropiem de un final de sezon dupa care putem sa tragem niste concluzii. Astazi vom prezenta cateva trenduri.
In cea ce priveste sezonul litoral 2008 vom transmite cifre reale la BURSA DE TURISM LITORAL 2009 ce sa va desfasura la Mamaia intre 16 - 19 septembrie 2009; a crescut turismul de week-end iar concentrarea pe week-end reprezinta o problema; ritmul de crestere al turismului in occident este de 2 - 3 % pe an, la noi a fost de 15-20 % /an".
Petre Balas: " Incomingul se dezvolta mult prea incet".
Sursa: <InfoTravelRomania
Data publicarii: 04 septembrie 2008, ora 15.35
COMUNICAT DE PRESA ANAT
► 2007: Membrii ANAT totalizează o cifră de afaceri de 4,45 miliarde lei (1,25 miliarde de euro)
Potrivit datelor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cele peste 700 de firme membre ANAT au avut, pentru 2007, o cifră de afaceri cumulată de 4,45 de miliarde de lei (1,25 miliarde de euro).
Numărul total de angajaţi al membrilor ANAT este de 16.035, din care agenţiile de turism au peste 11.000.
► Sezonul estival 2008, înainte de final
Ne aflăm la încheierea unui sezon estival bun, care a fost caracterizat de o creştere, în special pe outgoing, pe segmentul zborurilor charter.
1. Outgoing
Numărul turiştilor care au plecat în străinătate a crescut cu minim 25%, faţă de anul trecut. Dacă în topul destinaţiilor s-a aflat tot Grecia, la fel ca în ultimii ani, cea mai mare creştere a fost înregistrată de Turcia, destinaţia pe care au marşat mulţi operatori. Deşi a rămas o destinaţie solicitată, Bulgaria a staţionat în cel mai fericit caz. Printre destinaţiile care au fost bine promovate dar nu au mers aşa de bine, înregistrând o uşoară scădere faţă de anul precedent, se numără Corfu (Grecia).
Topul estival al destinaţiilor externe (estimare)
1. Grecia - circa 250.000 turişti
2. Bulgaria - 150.000
3. Turcia - 130.000
4. Spania - 70.000
5. Tunisia - 50.000
6. Egipt - 20.000
Turcia s-a vândut cel mai bine, am avut chiar de-a face cu o supralicitare a ofertei, numărul iniţial de zboruri charter fiind mult mai mare decât creşterea estimată. Pentru Turcia, mulţi dintre turişti au mers în vacanţă în această ţară în iunie şi au revenit la sfârşit de sezon, fiind foarte mulţumiţi de serviciile hotelurilor. În plus, în Turcia sezonul estival este destul de lung - începe în aprilie şi durează până în octombrie.
Antalya, destinaţia anului
Dacă anul trecut, în Turcia, şi-au petrecut vacanţa circa 80.000 de români, anul acesta au ajuns acolo peste 130.000. Turcia a ajuns în top datorită sistemului all-inclusive, cel mai bun de pe piaţă. Aceasta arată că mulţi români sunt atraşi de vacanţele statice - plajă, piscină şi relaxare. Destinaţia numărul 1 a Turciei a fost regiunea Antalya.
Topul zborurilor charter pe săptămână (situaţie înregistrată la 15 august)
Total – 141 curse
- Turcia – 65
- Grecia - 39
- Spania – 14
- Tunisia – 6
- Egipt – 4
- Malta – 4
- Cipru – 3
- Italia – 3
- Franţa – 2
- Portugalia – 1
Top destinaţii (curse săptămânale)
- Antalya (Turcia) – 50
- Creta (Grecia) – 19
- Corfu (Grecia) – 8
- Monastir (Tunisia) - 6
- Barcelona (Spania) – 6
- Palma de Mallorca (Spania) – 4
- Hurghada (Egipt) – 4
- Rhodos (Grecia) – 4
- Zakynthos (Grecia) - 4
2. Turism intern
În privinţa Litoralului Mării Negre, observăm o concentrare de vânzări a marilor touroperatori, care au estimat, la ora actuală, creşteri cuprinse între 5 şi 20% faţă de anul precedent. ANAT colectează la această oră datele sosite pe diverse canale (touroperatori, hotelieri, INS etc.). O situaţie clară va putea fi furnizată la finele sezonului estival, după Bursa Litoral 2008.
Potrivit touroperatorilor importanţi, în perioada 1 mai - 15 iunie a crescut numărul turiştilor sosiţi pe litoral, trend ce estimăm că va fi urmat şi în celălalt capăt de sezon, în septembrie. Românii au început, în sfârşit, să îşi rezerve din timp pachetele turistice şi să nu mai aştepte finalul de sezon. Spre deosebire de anii trecuţi, în 2008 hotelierii au fost receptivi la eforturile ANAT în ce priveşte prelungirea sezonului turistic pe litoral. Comparativ cu anii trecuţi, în 2008 mult mai multe hoteluri de pe litoral îşi vor închide uşile după 1 octombrie, în condiţiile în care până acum o făceau la 15 septembrie sau mai devreme. De asemenea, acesta a fost primul sezon cu hoteluri all-inclusive promovate strict pe piaţa românească.
Mai mult de atât, circa 50 de hoteluri de pe litoral vor participa la programul ”Litoralul pentru toţi” al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului ”Litoral”, care se desfăşoară în perioada 1 septembrie - 15 octombrie. Hotelurile care participă la program au disponibile 6.000 de locuri de cazare, iar tarifele pentru un sejur sunt cuprinse între 159 şi 380 lei, în funcţie de clasificarea unităţii de cazare.
În pofida faptului că hotelurile îşi încep activitatea mai devreme şi se vor închide mai târziu, din păcate, mulţi agenţi economici (terase, restaurante, magazine, discoteci) nu ţin pasul cu extinderea capetelor de sezon. În aceste condiţii ar fi necesar ca autorităţile locale să oblige agenţii economici să îşi înceapă activitatea de la startul oficial al sezonului şi să-şi încheie activitatea odată cu hotelurile.
Deşi după 15 septembrie poate că nu va mai fi vreme de plajă, turiştii vor fi atraşi de evenimente, entertainment şi pentru odihnă la preţuri sensibil mai mici decat în alte locaţii din România.
3. Incoming pe Litoral
Din păcate, pentru Litoralul românesc se înregistrează o scădere faţă de anul precedent cu circa 20%, în special din cauza diminuării numărului de turişti germani şi scandinavi şi din cauza faptului că anul trecut TUI a decis retragerea de pe piaţa românească.
În acest an nu mai există zboruri charter directe, turiştii străini care vin pe Litoralul românesc fiind transferaţi de pe aeroportul din Varna. Există doar un charter dinspre Rusia.
A fost un an slab pentru incoming, însă, e o realitate, hotelierii preferă turiştii români, care sunt mult mai cheltuitori dar şi mai puţin pretenţioşi, nefiind încă obişnuiţi să se plângă. Mulţi români aleg turismul de weekend.
Din păcate, anul acesta nu a existat propriu-zis nici un fel de promovare reală susţinută la nivel guvernamental pentru Litoralul Românesc. Pentru îmbunătăţirea situaţiei este nevoie de coerenţă de decizii, de asigurarea sezonului între 1 mai şi 1 octombrie (risc calculat, dacă nu se întâmplă o dată şi o dată, litoralul nostru iese total de pe harta turistică internaţionala) - deci, toate structurile ar trebui deschise, precum şi de un mai bun raport preţ-calitate. De asemenea, avem nevoie de o mai puternică promovare internaţională.
În acest an, cu tot cu individuali, vor fi cel mult 100.000 de turişti străini pe Litoralul românesc al Mării Negre.
Pieţele emitente pentru litoralul românesc:
1. Germania
2. Franţa
3. Ţările ex-sovietice (Ucraina, Rusia, Belarus, Republica Moldova)
4. Italia
► Campania Moldova Plânge – ANAT a donat 80.000 RON pentru sinistraţii din nordul Moldovei
Dl. Grigore Alecsa, preşedintele Consiliului Regional ANAT NE, a coordonat, miercuri, 3 septembrie, acţiunea “Moldova plânge”, prin intermediul căreia au fost donate frigidere şi aragaze la 70 de familii afectate de inundaţii din localitatea Rădăuţi Prut. Donaţia, în valoare de 80.000 de lei, a fost asigurată de 59 de agenţii de turism membre ANAT.
Pentru fotografii din timpul acţiunii, accesaţi link-ul http://picasaweb.google.com/grigorealecsa2512
ANAT se va implica şi pe viitor în astfel de campanii sociale, aşa cum a mai făcut-o de-a lungul timpului (sejururi pentru cei afectaţi de diverse inundatii, sejururi gratuie pe Litoralul românesc al Mării Negre pentru cei turiştii care au renunţat la sejururile în Grecia în urma incendiilor din 2006, din Halkidiki etc.).
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Ofiţer de presă ANAT
Mob: 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: <ANAT
Data publicarii: 04 septembrie 2008, ora 15.30
Conferinta de presa FLYNOVA: rezultatele obtinute de la lansarea pe piata si obiectivele pentru sezonul de iarna
Astazi 3 septembrie 2008, ora 11.30 a avut loc la Hotel CAROL din Bucuresti - Ballroom A, o conferinta de presa FLYNOVA. Obiective: prezentarea rezultatelor companiei de la lansarea pe piata turistica din Romania si obiectivele pentru sezonul de de iarna 2009.
Prezentare Raimondas Useckas - Chief Executive Officer FLYNOVA
În primele şase luni de la lansarea pe piaţa (martie 2008) , FLYNOVA a asigurat vacanţe pentru 4.400 de români, în valoare totală de 2,41 milioane de Euro.
Destinatii: 72 % Turcia, 27 % Grecia. Peste 190 de hoteluri contractate.
Turistii romani sunt niste turisti pretentiosi care isi doresc hoteluri de 5*. Cateva date statistice:
Romania turisti FLY NOVA: 68 % au ales hoteluri de 5*, 21 % au ales hoteluri de 4*,
7 % au ales hoteluri de 3*, 4 % au ales hoteluri de 2*.
Statele Baltice FLY NOVA: 25 % au ales hoteluri de 5*, 40 % au ales hoteluri de 4*,
16 % au ales hoteluri de 3*, 16 % au ales hoteluri de 2*.
Destinatiile pentru iarna 2009 vor fi: sejur Egipt - Hurghada si Sharm el Sheikh; circuite: Croaziera pe Nil, Israel, circuit Iordania - Siria.
Pentru aceasta iarna ne asteptam la o cifra de circa 4 mii de turisti romani si la incasari de peste 2, 5 milioane Euro.
Vom oferi cele mai bune preturi din Romania pentru statiunea Madinat Makati din Egipt.
Prezentare Maria Popa, Director de Vânzări FLYNOVA
- agentii de turism partenere in Romania: 250, in Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Piatra Neamt, Sibiu, Suceava, Targu Mures, Galati.
- noutati: cele 3 destinatii de iarna Egipt, Israel si Iordania, precum si catalogul virtual ce poate accesat pe site-ul www.flynova.ro
- reduceri de pana la 20 % pentru cei care se inscriu pana la data de 15 septembrie 2008 (atentie! nu toate hotelurile au reduceri de 20 %); reduceri de pana la 18 % pentru cei care se inscriu intre 16 - 30 septembrie 2008; reduceri de pana la 16 % pentru cei care se inscriu intre 1 - 15 octombrie 2008.
- reduceri de 10 % pentru tineri casatoriti si reduceri pentru grupuri.
Sursa: <InfoTravelRomania
Data publicarii: 03 septembrie 2008, ora 14.30
FLYNOVA lansează oferta de iarnă 2009 şi catalogul on-line
Bucureşti, 3 septembrie 2008 – FLYNOVA, reprezentanţa din România a Grupului NOVATOURS, anunţă lansarea ofertei de iarnă 2008-2009, care include destinaţii precum Egipt, Israel, Siria şi Iordania. Concomitent cu noua ofertă, compania a lansat şi versiunea on-line a catalogului, precum şi o promoţie specială care permite o reducere de până la 20% în cazul rezervărilor efectuate până pe 15 septembrie, pentru orice destinaţie şi în oricare dintre hotelurile prezente în catalog. Obiectivul FLYNOVA pentru sezonul de iarnă este să ofere vacanţe complete unui număr de 4.000 de turişti, generând astfel vânzări de 2,5 milioane de Euro.
În Egipt, compania oferă vacanţe în cele mai mari staţiuni – Hurghada şi Sharm El Sheikh, unde turiştii pot admira marile temple ale faraonilor, satele beduinilor sau pot face scufundări în Marea Roşie. FLYNOVA mai oferă circuite în Iordania – Siria şi Israel, dar şi croaziere pe Nil. Cei care aleg Israelul vor putea vizita Castelul Masada, oraşul Ierusalim (unul dintre cele mai vechi din lume cu atracţii precum mormântul Sfintei Maria şi Basilica Reînvierii) şi muntele Golgota, în timp ce aceia care vor opta pentru circuitul Iordania – Siria vor avea oportunitatea de a admira capitalele celor două ţări şi oraşe precum Palmyra (renumit pentru templele sale, culturile de măslini, palmieri şi rodii). Croaziera pe Nil rezervă turiştilor puncte de atracţie precum priamidele din Giza, mormântul lui Tutankamon sau Valea Regilor.
„Conform analizei FLYNOVA, destinaţiile pe care le oferim pentru această iarnă prezintă un potenţial foarte mare pentru piaţa din România. Experienţa noastră de operare pe aceste destinaţii ne va ajuta, de asemenea, să asigurăm standardele de calitate pe care dorim să le impunem”, precizează Raimondas Useckas, Chief Executive Officer FLYNOVA.
Informaţii detaliate despre ofertele FLYNOVA pot fi obţinute din catalogul companiei, disponibil atât la agenţiile de turism partenere, cât şi on-line, pe website-ul FLYNOVA (www.flynova.ro). „Pentru a susţine eforturile generale de protejare a mediului, în viitor vom tipări cât mai puţine materiale de prezentare şi vom promova activ varianta on-line a catalogului”, declară Maria Popa, Director de Vânzări FLYNOVA.
În primele şase luni de la lansarea pe piaţă, FLYNOVA a asigurat vacanţe pentru 4.400 de români, în valoare totală de 2,41 milioane de Euro. Cele mai solicitate hoteluri au fost cele de cinci şi patru stele, în regim all inclusive. Aproximativ 68% dintre clienţii FLYNOVA şi-au petrecut vacanţa într-un hotel de cinci stele, în timp ce 21% au ales hoteluri de patru stele.
„Piaţa de turism în sistem charter din România este una foarte competitivă. Obiectivele iniţiale ale FLYNOVA au fost acelea de a dezvolta o reţea puternică de parteneri (peste 250 de agenţii de turism în Bucureşti, Braşov, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Piatra Neamţ, Sibiu şi Suceava) şi de a face cunoscut numele companiei. În continuare, odată cu lansarea ofertei de iarnă, ne vom orienta spre creşterea cifrei de afaceri şi a volumului de turişti transportaţi. De asemenea, ne menţinem obiectivul pe termen lung – de a fi recunoscuţi ca furnizor de servicii de calitate”, declară Raimondas Useckas.
Oferta FLYNOVA pentru perioada iernii cuprinde în continuare promoţii destinate tinerilor căsătoriţi, familiilor cu copii şi grupurilor de turişti. După reducerea valabilă pâna pe 15 septembrie, compania va continua să ofere preţuri cu reduceri semnificative, de până la 18% – pentru rezervările efectuate până pe 30 septembrie şi apoi de până la 16% – pentru rezervările operate până pe 15 octombrie.
Sursa: <FLYNOVA
Data publicarii: 03 septembrie 2008, ora 14.30
IN PERIOADA 16-19 SEPTEMBRIE 2008 VA AVEA LOC TARGUL DE TURISM "BURSA LITORAL 2009
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului LITORAL are deosebita onoare de a vă invita să participaţi la cea de-a doua ediţie a Târgului de Turism “Bursa LITORAL 2009”, eveniment de promovare şi contractare a sezonului 2009 pentru litoralul românesc.
Târgul de Turism “Bursa LITORAL 2009” , este organizat de către Asociaţia LITORAL împreună cu membrii săi:
• Patronatul Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania
• Consiliul Judetean Constanta
• Camera de Comert Constanta
• Asociatia Patronala Hoteliera Mamaia
• Asociatia Patronatului din Turism “Parthenopolis” Costinesti
• Consiliul Local Constanta
• Consiliul Local Mangalia
• Consiliul Local Navodari
• Consiliul Local Eforie
• Danubius - TUI Romania
• Fundatia "Inginer Nejloveanu Niculae maestru in arta culinara"
• Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta
Bursa Litoral 2009 va avea loc la Restaurant “Dorna” din staţiunea Mamaia , în perioada 16 - 19 septembrie 2008.
După cum am demonstrat în ediţia anterioară , “Bursa Litoral 2009”, reprezintă cel mai important demers în construirea unor parteneriate durabile pentru dezvoltarea si promovarea Rivierei Românesti !
Ne propunem să menţinem calitatea evenimentului de anul trecut punând accentul în continuare pe socializare , dezvoltarea relaţiilor tradiţionale dintre hotelieri si agenţiile de turism . De asemenea , contăm pe sprijinul mass media , care ne - a fost alături pe tot parcursul iniţiativelor noastre de promovare a litoralului.
Puteti vedea programul targului AICI, puteti sa va inscrieti AICI, însa nu ezitaţi să ne contactaţi pentru detalii suplimentare
Asteptăm cu mare plăcere să răspundeţi invitaţiei noastre de a participa la “Bursa LITORAL 2009” .
16 septembrie 2008
10,00 – Deschiderea lucrarilor targului
11,30 – Deschiderea Oficiala a Targului de Turism ”Bursa Litoral 2009”
12,00 – Conferinta de presa
12,30 – 17,00 – Continuarea lucrarilor Targului
20.00 – cina festiva pentru oficialitati si agentiile de turism inscrise la Targul de Turism “Bursa Litoral 2009” , oferita de Asociatia Patronala Mamaia
17 septembrie 2008
10,00 – 17,00 – Lucrarile Targului de Turism
20,00 - Seara Club – Statiunea Neptun
18 septembrie 2008
11,00 – 13,00 - Constanta City Tour cu autobuze supraetajate
20,00 – Balul Litoralului – cina festiva, oferita de Asociatia Litoral si membrii sai, la Restaurant Dorna, Mamaia
19 septembrie 2008
10,00 – 14,00 - Sedinta Consiliului Director ANAT
16,00 – 17,00 - Fotbal Cupa ANAT
Sursa: <www.asociatia-litoral.ro/bursa_litoral_2009.html
Data publicarii: 01 septembrie 2008, ora 17.40
BURSA si FORUM-ul de TURISM BALNEAR 1-4 octombrie 2008, Aro-Palace, BRASOV
In perioada 1-4 octombrie a.c. se va desfasura la Brasov, in cadrul Complexului Aro-Palace, cea de a patra editie a BURSEI si FORUM-ului de TURISM BALNEAR. Aceasta manifestare s-a inscris ca un eveniment specializat, ce a trezit interesul comunitatii de afaceri din turism, indeosebi a celor care activeaza in sectorul de turismul balnear. Evenimentul este inscris in Calendarul oficial al Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT) si al Asociatiei Europene a Statiunilor Balneare (ESPA). Bursa si Formul de turism balnear se desfasoara sub inaltul Patronaj al Ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale. La editia din acest an, OPTBR colaboreaza cu S.C. Aro-Palace SA Brasov pentru organizarea si derularea manifestarilor si se bucura de sustinerea Patronatului ANAT, Federatiei Patronatelor din Turism Romanesc precum si a altor institutii si asociatii implicate in turismul balnear.
Pentru sectiunea de “FORUM” au fost invitati sa participe cu expuneri pe teme de interes comun personalitati si specialisti din tara si din strainatate, printre care mentionam : dl. Eduardo Fayosola-director pentru Europa in cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului, dna Sigrun Lang-presedinta Asociatiei Europeneca Statiunilor balneare, dl. Jose Romao –presedintele Asociatiei statiunilor balenare din Portugalia, dna Lucia Morariu-secretar de stat pentru turism, dr. Mihai Berteanu-presedintele Societatii Romane de medicina fizica si de recuperare, dl. Mihai Fercala-presedintele SIF Transilvania, etc. Pentru sectiunea “BURSA” sant invitati sa participe atat detinatori de maba materiala din statiunile balneare, cat si producatori/distribuitori de echipamente si produse specializate, care vor sa-si prezinte ofertele/serviciile/produsele l in cadrul unor standuri amenajate special.
In fiecare an, numarul participantilor, atat ca expozanti cat si ca “vizitatori” interesati in achizitionarea de servicii si produse in si pentru statiunile balneare, a crescut. Se estimeaza ca si in acest an numarul participantilor va creste, odata cu interesul pentru acest sector cu mare potential de dezvoltare..
Pentru participantii la eveniment, se ofera posibilitatea de a participa la excursii optionale sau de a se bucura de serviciile noului Centru Spa din cadrul Complexului Aro-Palace.
Invitatii de participare au fost transmise atat asociatiilor din turism cat si altor institutii sau firme, interesate in sectorul de turism balnear. Inscrierile si rezervarile se fac pana la 22 septembrie a.c.
Sursa:http://vacantelatara.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=89&Itemid=1<
Data publicarii: 01 septembrie 2008, ora 11.56
In perioada 13- 14 septembrie 2008 se va desfasura Targul national de turism rural ALBAC
TÂRGUL NAŢIONAL DE TURISM RURAL ALBAC , EDIŢIA A IV A
13 - 14 septembrie 2008
PROGRAM
Vineri 12.09.2008 Ora 13:00 Primirea expozanţilor şi amenajarea standurilor
Sâmbătă 13.09. 2008
9:30 Deschiderea oficială a târgului
10:00 Vizitare standuri meşteri populari, artizani , pensiuni
10:30 Concurs de pescuit manşa 1 – Valea Arieşului
11:00 Jurnal de călătorie : „Gheţarul Vârtop” - călătorie de documentare pentru jurnaliştii din domeniul turismului
14:00 Masă rotundă : „Pensiuni turistice şi agenţii de turism: parteneri pentru o afacere profitabilă”
„ Ţara Moţilor – Patrimoniu cultural european”
16:00 Vizite la pensiuni
19:30 Tehnici de salvare - Tiroliană peste Arieş
20:00 „ Ospăţ pe Valea Arieşului” : degustare de carne( berbec, oaie, porc, peşte la grătar)
Focuri de artificii, foc de tabără
Duminică 14.09.2008
8:30 Concurs de pescuit manşa II
10:00 Vizitare standuri
10:00 Masă rotundă „ Vacanţe active în Apuseni”
10:00 Concurs gastronomic
13:00 Festivitate de premiere a concursurilor de pescuit şi a celui gastronomic, acordarea diplomelor pentru agenţiile de turism
14:30 Spectacol folcloric
Sursa: <www.turismalba.ro
Data publicarii: 29 august 2008, ora 14.23
Membrii Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc si Asociatiile Patronale de pe Litoral membre ale FPTR considera ca, de15 ani, cei aflati la guvernare,indiferent de culoarea politica, au sabotatat cu buna stiinta sau din incompetenta, an de an, turismul romanesc dar in mod special pe cel de pe litoral.
Prin indiferenta, incompetenta, demagogie si diletantism, guvernantii au reusit performanta de a alunga turistii romani dar si straini de pe litoralul romanesc pentru ca:
- Autostrada Soarelui nu este finalizata si calatoria catre mare este un calvar;
- In fiecare sezon estival incep lucrarile de intretinere la tronsoanele cu o banda pe sens ale drumul catre Litoral provocand ambuteiaje care se intind pe cativa kilometri;
- Municipiul Constanta nu are sosea de centura iar ca sa ajungi in sudul Litoralului iti trebuie o ora si jumatate sau doua ore numai sa traversezi orasul Constanta;
- Circulatia trenurilor se desfasoara cu foarte mare intarziere deoarece in fiecare an se lucreza in plin sezon la calea ferata;
- Nu exista curse aeriene regulate spre Litoral. Drumul de la Bucuresti pana la Neptun dureaza 6-7 ore in timp ce de la Bucuresti la Nisipurile de Aur in Bulgaria se poate ajunge in 4 ore chiar daca este mai lung cu cativa zeci de kilometri. La ora actuala, dureaza mai putin sa ajungi cu un avion charter in Turcia, Grecia,Malta, Tunisia sau Egipt decat pe litoralul romanesc.
- Plajele sunt in fiecare an pline cu alge, neamenajate la timp si “dotate” cu o multime de constructii neautorizate dintre care unele sunt demolate in plin sezon,utilajele lucrand printre turisti aflati la plaja;
- Existenta punctelor de prim de ajutor si a Salvamarului este incerta la inceputul fiecarui sezon estival;
- Controlul structurilor de cazare si de alimentatie publica se face numai pe perioada verii si doar atunci cand exista reclamatii avand de cele mai multe ori un caracter de vendeta;
- Calitatea serviciilor, in special cele alimentatie de publica, lasa de dorit dar nu se realizeaza nimic concret pentru imbunatatirea cestora;
- Forta de munca este insuficienta si nu exista programe de pregatire si legislatie specifica activitatii sezoniere;
- Eforturile hotelierilor de promovare a litoralului nu sunt sustinute la nivel national de Guvern. Nu exista o politica unitara de promovare turistica a Romaniei si a litoralului in special;
- Costurile de exploatare a unitatilor de pe litoral cresc in fiecare an,alimentate de o legislatie incoerenta si ostila dezvoltarii activitatii de turism;
In ficare an se face antireclama gratuita litoralului romanesc. Cu toate acestea sute de mii de turisti romani ajung pe litoral unde constata ca realitatea este alta decat cea descrisa negativ in mass media.
Autoritatile locale si centrale abilitate prin lege incurajeaza prin indiferenta lor cazarea la negru devenind astfel complice la evaziunea fiscala.
De 15 ani persista aceasta situatie chiar daca cei care s-au aflat la guvernare,indiferent de culoare politica, au considerat turismul o prioritate nationala. Dar guvernantii nostri isi aduc aminte de turism doar atunci cand merg in concediu sau in timpul campaniilor electorale iar turistii care ajung pe litoral romanesc raman doar cu speranta ca la anul poate va fi mai bine.
FPTR atrage atentia ca este doilea sezon estival de cand Romania a intrat in Uniunea Europeana, iar cei aflati la guvernare, il saboteaza sistematic.
(Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, 24/07/2008)
Sursa:
Data publicarii: 26 august 2008, ora 15.50
ASOCIATIA PENTRU PROMOVAREA SI DEZVOLTAREA TURISMULUI - LITORAL OFERTA “ LITORAL PENTRU TOTI“ ,
1.09-15.10/ 01.11. 2008
OBSERVATII
- Relatia contractula se realizeaza direct intre agentiile de turism si hoteluri.
- Lista este deschisa deoarece se vor primi noi inscrieri de hoteluri prin cele doua patronate membre ale Asociatiei LITORAL : Asociatia Patronala Mamaia si Asociatia Patronatului din Turism “Parthenopolis” Costinesti
- Oferta este valabila numai prin agentiile de turism.
- Asociatia LITORAL si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism - ANAT vor realiza campania de promovare ( listele actualizate se vor regasi pe site-urile www.asociatia-litoral.ro si www.anat.ro).
Nr
Crt |
Statiune |
Societatea |
Denumire
unitatii |
Stele |
Persoana de contact |
Tel/Fax |
Tarif
Sejur 6N/pers. |
Nr. Loc. |
Observatii - perioada |
1 |
Mamaia |
Marina Santis |
Hotel
Bavaria Blu |
4 |
Laura Amet |
0241 - 831251
fax 0241 -831443 |
465 |
50 |
1-15.10
CU MIC DEJUN
COMISION 10% |
2 |
Mamaia |
Complex Ovidiu Melody |
Hotel
Florida |
4 |
Nicoleta Popa |
Tel/Fax
0241 831501 |
465 |
40 |
1-15.10
CU MIC DEJUN
COMISION 10% |
3 |
Mamaia |
SC Danadi |
Hotel
Splendid |
4 |
Cristina Utureanu |
Tel/ Fax
0341.412.541
0341.412.540 |
465 |
4 |
1-15.10
CU MIC DEJUN
COMISION 10% |
4 |
Mamaia |
|
Hotel Condor |
4 |
|
Tel/Fax
0241 831 142
0241 831 906 |
363 |
|
1-15.10
CU MIC DEJUN
COMISION 10% |
5 |
Venus |
S.C. PALACE HOTEL & RESORT S.R.L |
Hotel Palace |
4 |
Ion Lucian |
0722 305 696
Fax : 0241 732 065 |
465 |
120 |
1-15.10
CU MIC DEJUN
COMISION CEDAT 10% |
6 |
Venus |
S.C. PALACE HOTEL & RESORT S.R.L |
Hotel Mezotermale Palace |
4 |
Ion Lucian |
0722 305 696
Fax : 0241 732 065 |
465 |
80 |
1-15.10
CU MIC DEJUN
COMISION CEDAT 10% |
5 |
Mamaia |
Parthis SRL |
Tomis |
3 |
Bucovala Nicolae |
Tel. 0241-831682
Fax. 0241-831646 |
320 |
200 |
1.09 -15.10
CU MIC DEJUN
COMISION 10% |
6 |
Mamaia |
SC LARICONT 2007 SRL |
Hotel
PERLA |
3 |
Bari Georgeta |
0241 831733
0742 224630 |
330 |
150 |
Perioada 01.09 – 08.09
Si 14.09 – 15.10.2008
Cu mic dejun
10% comision cedat |
7 |
Eforie Nord |
ElStefanino |
Hotel ElStefanino |
3 |
Mihaela Nastasie |
0241741405, 0722292704
FAX 0241741407 |
318 |
30 |
CU MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT |
8 |
Eforie Nord |
Ovicris Apollo |
Hotel Apollo |
3 |
Ion Dumitru |
0241741873
0241 741724 |
174 |
80 |
FARA MIC DEJUN
15 LEI COMISION AGENTIE/SEJUR |
9 |
Eforie Nord |
Philoxenia Rom Tours SRL |
Hotel Philoxenia |
3 |
Mavrodin Ruxandra |
0730 015104 |
240 |
10 |
CU MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT |
10 |
Eforie Sud |
Fintia SM SRL |
Hotel FINTIA |
3 |
Estera Oprea |
0241748233/0723168979 |
180 |
40 |
FARA MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT
1.09-15.10.2008 |
11 |
Jupiter |
SC Delta Aurora SA |
Hotel Delta |
3 |
Tiganas Andrei |
0241 731304
0241 731351 |
189 |
200 |
FARA MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT |
13 |
Cap Aurora |
SC Delta Aurora SA |
Hotel California |
3 |
Tiganas Andrei |
0241 731304
0241 731351 |
189 |
100 |
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
13 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Hora |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
320 |
100 |
1.09-15.10
CU MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
14 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Balada |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
320 |
100 |
1.09-15.10
CU MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
15 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Cerna |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
320 |
100 |
1.09-15.10
CU MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
16 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Sirena |
3 |
Mioara Zaharia
Roxana Mihut |
0241755842 |
320 |
100 |
1.09-15.10
CU MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
17 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Hora |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
189 |
100 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
18 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Balada |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
189 |
100 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
19 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Cerna |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
189 |
100 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
20 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Sirena |
3 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
189 |
100 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
21 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Mures |
2 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
159 |
150 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
22 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Prahova |
2 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
159 |
150 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
23 |
Saturn |
THR Marea Neagra |
Hotel Siret |
2 |
Roxana Mihut
Mioara Zaharia |
0241755842 |
159 |
150 |
1.09-15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
24 |
Mamaia |
SC COMPLEX DOINA SA |
Hotel Doina |
2 |
Moroianu Anisoara |
0241 831 815 |
159
|
500 |
159 – FARA MIC DEJUN
15 LEI/ZI/PERS MIC DEJUN
15 LEI – COMISION AGENTIE |
25 |
Mamaia |
Aurora Mamaia |
Hotel Aurora |
2 |
Carabas Dumitru |
0241-831280 |
159 |
400 |
1.09.- 30.09
FARA MIC DEJUN
COMISION 10% |
26 |
Mamaia |
SC. DELTA VACANTA SRL |
Hotel Delta |
2 |
Bebu Silvia
Popa Lucian |
0241831965 |
179 |
40 |
FARA MIC DEJUN
15 lei COMISION CEDAT
Serie 7.09-13.09 |
27 |
Mamaia |
CHR Piccadilly
SRL |
Hotel Piccadilly |
2 |
Comsa Dumitru |
Tel. 0241 - 831 129
Fax.0241-831117
0723487383 |
159 |
320 |
FARA MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT |
28 |
Mamaia |
|
Hotel
Unirea |
2 |
|
Tel/Fax
0359411 083 |
159 |
150 |
01-15.09
FARA MIC DEJUN
Prin agentia Turist Center |
29 |
Mamaia |
Complex Mercur –Minerva |
Hotel Mercur
Hotel Minerva |
2 |
Daniela Cismaru |
0744 654993
0241 831 252
0241 831 350 |
180 |
50 |
1-14.09
FARA MIC DEJUN
10% comision cedat |
30 |
Mamaia |
|
Hotel Siret |
2 |
Andreea Patroescu |
0241 831 435
0241 831 263 |
159
189 |
100 |
1-15.09
159 – dbl A
189 – dbl B
FARA MIC DEJUN |
31 |
Eforie Nord |
|
Hotel Cupidon |
2 |
Camelia Mitroi |
Tel/Fax
0241741 472 |
159 |
220 |
01-15.09
FARA mic DEJUN
10% COMISION CEDAT |
32 |
Eforie Nord |
|
Hotel Fortuna |
2 |
|
0241 741 200 |
159 |
|
1-15.09.2008
FARA MIC DEJUN |
33 |
Eforie Nord |
THR Marea Neagra |
Hotel Diana |
2 |
Chety Bafani
Viorica Rosu |
0241741351 |
159 |
100 |
1.09-22.09
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
34 |
Eforie Nord |
THR Marea Neagra |
Hotel Minerva |
2 |
Chety Bafani
Viorica Rosu |
0241741351 |
159 |
100 |
1.09-22.09
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
35 |
Eforie Nord |
THR Marea Neagra |
Hotel Venus |
2 |
Chety Bafani
Viorica Rosu |
0241741351 |
159 |
100 |
1.09-22.09
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
36 |
Jupiter |
SC. AS’94 SRL |
Hotel Cometa |
2 |
Mica Dumitru |
0241.731106
0744.634683 |
159 |
200 |
FARA MIC DEJUN
10%COMISION CEDAT |
37 |
Costinesti |
SC TOMIS CENTER GRUP SRL |
Hotel pentru Timeret Holiday |
2 |
Filip Teodor |
0241 734888 |
159 |
60 |
FARA MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT |
38 |
Costinesti |
SC. Nicol Center.S.R.L. |
Hotel pentru Tineret VACANTA |
2 |
Ardeleanu Nicolae |
0241 734284 |
159 |
45 |
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
39 |
Costinesti |
SC Vila Regal SRL |
Hotel
Regal |
2 |
Zoltan Borbelv |
Tel / Fax
0731945245 |
159 |
40 |
15.09.15.10
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT
Loc in camera dubla |
40 |
Venus |
PRIETENIA TURISM |
HOTEL FLORICA |
2 |
COMAN SIMONA
TOMA CORNELIU |
0241731266
0742203276
0254543606
0751112586 |
159 lei
279 lei |
280 |
159 –FARA MIC DEJUN
279 – CU MIC DEJUN
10% COMISION CEDAT |
41 |
Venus |
|
Hotel Sanda |
2 |
Coteanu Jenica |
0241 731501 |
159 |
110 |
1-15.09.2008
FARA MIC DEJUN
COMISION – negociat cu hotelul |
42 |
Neptun |
Sulina Estival 2002 |
Hotel
Dobrogea |
2 |
Marilena Ionescu |
Tel/Fax
0241 701346
0241 731127 |
159 |
200 |
1.09-15.09
FARA MIC DEJUN
15 LEI COMISION AGENTIE |
43 |
Neptun |
|
Romanta |
2 |
|
Tel/ Fax
0359 411 083 |
159 |
150 |
01-15.09
FARA MIC DEJUN
Prin agentia Turist Center |
44 |
Vama Veche |
SC BIBI BAZAR SRL |
Hotel pentru Tineret Bazart |
1 |
|
0722 889.087
tel/fax: 0241 858009 |
129
189 |
28 |
129 – grup sanitar comun
189 – baie proprie, minibar,TV
1.09-15.09
FARA MIC DEJUN
10 % COMISION CEDAT |
OBSERVATII
- Relatia contractula se realizeaza direct intre agentiile de turism si hoteluri.
- Lista este deschisa deoarece se vor primi noi inscrieri de hoteluri prin cele doua patronate membre ale Asociatiei LITORAL : Asociatia Patronala Mamaia si Asociatia Patronatului din Turism “Parthenopolis” Costinesti
- Oferta este valabila numai prin agentiile de turism.
- Asociatia LITORAL si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism - ANAT vor realiza campania de promovare ( listele actualizate se vor regasi pe site-urile www.asociatia-litoral.ro si www.anat.ro).
Sursa: www.asociatia-litoral.ro
Data publicarii: 25 august 2008, ora 9.20
Aeroportul Baneasa va fi inchis 2 saptamani
Aeroportul Baneasa va fi inchis in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008, pentru finalizarea unor lucrari de reparatii la pista, a declarat directorul general al aeroportului, Stefan Mladin. Zborurile programate anterior sa decoleze si sa aterizeze pe acest aeroport ar putea fi operate pe Aeroportul International Henri Coanda. "Companiile, probabil, se vor muta pe Otopeni, insa asta tine de politica fiecareia. Pot exista si anulari de curse sau modificari ale orarelor de zbor", a afirmat oficialul. Pentru reparatia pistei, aeroportul a contractat un imprumut de 20 de milioane de euro, care va fi garantat cu cladirea aerogarii si cu un teren de 4,5 hectare.
Sursa: revista CAPITAL
Data publicarii: 25 august 2008, ora 9.19
TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI, 23 - 26 OCTOMBRIE 2008, EDITIA A 20-A
www.targuldeturism.ro
Avem placerea sa va invitam sa participati la Targul de Turism al Romaniei - toamna 2008, editia a XX-a, eveniment care se va desfasura in perioada 23-26 octombrie 2008, in pavilioanele 13, 14, 15 si 16 din Complexul Expozitional Romexpo – Bucuresti.
Pavilioanele vor fi structurate dupa cum urmeaza: 14-15 sunt destinate agentiilor de turism membre ANAT, 16 participarilor oficiale si firmelor romanesti ce nu sunt membre ANAT iar pavilionul 13 participarilor straine oficiale si individuale si participarilor romanesti.
Sursa: www.targuldeturism.ro
Data publicarii: 28 iulie 2008, ora 16.20
SLOVENIAN WORKSHOP - Bucuresti 19 iunie ora 12.00, Hotel JW MARRIOTT
www.slovenia.info
Astazi 19 iunie 2008, ora 12.00 a avut loc o conferinta de presa si un workshop despre Slovenia.
Subiecte:
- noua conexiune aeriana deschisa de Adria Airways intre Bucuresti si Ljubliana (de 4 ori/saptamana), cu evidentierea avantajelor pentru pasageri.
http://www.airclicks.net/2007/11/20/din-martie-2008-zbor-direct-bucuresti-ljubljana-cu-adria-airways/
http://www.prezentonline.ro/articol/1190/CERF-2008-se-apropie-de-start.html
- efectele pozitive pentru turisti ale asumarii presedentiei Uniunii Europene de catre Slovenia in anul 2008.
- prezentarea conceptului FEEL SLOVENIA - o tara "boutique" pe toate anotimpurile.
Speakers:
Bojan Meden - General Manager - Slovenian Tourist Board
Mr. Marcel Koprol - Charge d'Affaires al Ambasadei Republicii Slovenia la Bucuresti
Dimitri Piciga - Directorul Slovenian Tourist Board
Mr. Tomaz
Skofic - reprezentantul Adria Airways
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 19 iunie 2008, ora 16.10
InfoTravelRomania implineste astazi 6 ani
|
Portalul de turism www.infotravelromania.ro, lansat in 18 iunie 2002 ora 20.00 implineste astazi 6 ani.
Traficul a crescut de la an la an. Speram sa ne mentinem in continuare in top 5 sectiunea TURISM pe www.trafic.ro
Multumim tuturor partenerilor nostri si vizitatorilor site-urilor noastre.
In acest an ne propunem sa promovam noul nostru site: www.infotravelromania.com
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 18 iunie 2008, ora 13.33 |
Vize electronice pentru Australia
Facilitate
Cetatenii romani care doresc sa calatoreasca in Australia in scop turistic sau de afaceri pot obtine, incepand din 16 iunie 2008, viza pentru acest stat pe site-ul oficial al Departamentului pentru Migratie si Cetatenie australian, informeaza Ministerul Afacerilor Externe. Sistemul e-676 autogrant facility permite solicitarea vizelor de scurta sedere on-line, la orice ora, astfel incat obtinerea unei vize de intrare in Australia devine o simpla formalitate.
Data publicarii: 18 iunie 2008 ora 13:09
CFR Calatori lanseaza bilete online
Incepand din toamna acesti an, CFR Calatori va lansa un sistem de achizitie a biletelor online. Acest sistem va fi disponibil initial doar pentru agentiile de turism si corporatii, urmand ca, in viitor, acesta sa devina accesibil si calatorilor, a declarat directorul de marketing al companiei, Adrian Vlaicu.
La inceputul lunii mai, CFR Calatori a lansat un abonament pentru persoane juridice, care include calatorii nelimitate la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Mediafax [29.05.2008], Ziarul Financiar [29.05.2008]
Data publicarii: 03 iunie 2008, ora 11.10
COMUNICAT DE PRESA ANAT
1. Previziuni privind turismul intern şi incomingul în sezonul estival Turism internDestinaţia internă a verii rămâne Litoralul românesc al Mării Negre, pentru care estimăm o creştere de 15% faţă de anul precedent, când s-au înregistrat 1,2 milioane de turişti români. O condiţie pentru această creştere va fi, însă, mărirea circulaţiei turiştilor la capetele de sezon: mai, iunie şi septembrie.
Hotelurile au început să se deschidă mai devreme, însă, din păcate, mulţi agenţi economici (terase, restaurante, magazine, discoteci) încă îşi ţin închise porţile până în iunie. Aceasta în condiţiile în care primele serii de turişti străini (germani, francezi, scandinavi) au început să sosească în jurul datei de 10 mai iar programul „Litoralul pentru toţi“ (1 mai – 15 iunie), iniţiat de Asociaţia de Promovare Litoral şi sprijinit de ANAT se află în plină derulare. Ar fi necesar ca autorităţile locale să oblige agenţii economici să îşi înceapă activitatea de la startul oficial al sezonului. Oricum, în acest an, de 1 mai Litoralul a fost extrem de animat şi o serie de agenţi economici şi-au început activitatea.
Se observă repoziţionarea clienţilor către hotelurile de 3 şi 4 stele, în defavoarea celor de 2 stele, ceea ce arată clar exigenţa în creştere a turistului român.
Din păcate, deşi 80% din turişti aleg pachete turistice pentru Litoral prin agenţiile de turism, există încă o categorie a turiştilor de week-end, care preferă să plătească, la recepţie, un preţ considerabil mai mare decât dacă ar achiziţiona acel pachet turistic printr-o agenţie. De multe ori, un week-end poate costa, în aceeaşi perioadă, la fel de mult ca şi 6 nopţi de cazare în cazul programului „Litoralul pentru toţi“.
Litoralul românesc are nevoie de cât mai multe evenimente, dar şi de noi investiţii. Din păcate, an de an se înregistrează prea puţine structuri de cazare noi sau renovate, deşi, evident, s-au înregistrat progrese. De asemenea, ar fi necesară apariţia mai multor structuri de cazare tip all-inclusive (concept complex, care nu implică doar serviciile de restauraţie), ţinând cont de succesul pe care l-a înregistrat în ţări precum Turcia, Bulgaria, Tunisia sau Egipt.
Foarte mulţi turişti aleg şi staţiunile montane (Valea Prahovei, Poiana Braşov, Predeal) sau pensiunile rurale (zone precum Bran-Moeciu, Mărginimea Sibiului, nordul Olteniei, Bucovina, Maramureş).
De asemenea, staţiunile balneoclimaterice încep să fie alese de turişti şi în scopuri de recreere şi refacere, nu doar de tratament. Se observă o orientare a acestora către structurile de 3 şi 4 stele.Incoming Total turişti de incoming, veniţi în mod organizat, prin agenţiile de turism: 120.000 Topul ţărilor emitente:
1. Germania – 30.000 de turişti, din care 20.000 pe Litoral şi 10.000 pe circuite
2. Franţa – 15.000 de turişti, din care 10.000 pe Litoral, 5.000 pe circuite
3. Austria – 15.000 de turişti, circuite
4. Rusia şi alte state ex-sovietice (Ucraina, Belarus) - 10.000 de turişti pe Litoral, combinat cu pachete de tratament Croaziere dunărene: 150 de vase, circa 30.000 de turişti din Austria, Germania şi SUA
Croaziere maritime: 15 acostări, circa 10.000 de turişti din Austria, Germania, SUA, ţările nordice
Numărul turiştilor străini care vin în România este, însă, considerabil mai mare. O parte sosesc în mod individual, pe cont propriu (pensiuni rurale, vile, hoteluri în zone montane, practicanţi ai sporturilor de nişă – biking, hiking, drumeţii de munte etc.). De asemenea, foarte mulţi sunt turişti de afaceri, care consumă nopţi de cazare în oraşe. 2. Previziuni privind turismul de outgoing în sezonul estival Marea majoritate a turiştilor preferă pachetele turistice operate cu zboruri charter. Ca premiere în acest an, a crescut numărul aeroporturilor româneşti de pe care se operează curse (12 aeroporturi din 11 oraşe) şi au fost introduse chartere către Portugalia. Charterele sunt operate, în prezent, de 9 companii aeriene. Amintim că anul trecut, zborurile charter au decolat doar din trei oraşe – Bucureşti, Cluj şi Timişoara. Iată care este topul destinaţiilor operate cu zboruri charter (curse săptămânale):
- Turcia – 71 curse (Antalya, Bodrum, Izmir, Dalaman). Curse operate din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş, Oradea, Arad, Sibiu, Satu Mare). Grecia – 23 curse (Creta, Rhodos, Corfu)Spania – 10 curse (Costa Brava, Tenerife, Mallorca, Ibiza).Tunisia – 8 curseCipru – 3 curseItalia – 3 curse Egipt – 2 curseMalta – 2 curseIsrael – 1 cursă Franţa – 1 cursă
- Portugalia– 1 cursă
În prezent, cele 125 de curse charter sunt operate din următoarele oraşe: Bucureşti (88), Cluj (18), Timişoara (9), Craiova (3), Arad, Iaşi, Oradea, Satu Mare, Târgu Mureş, Sibiu, Constanţa (câte una). Potenţial pentru dezvoltarea zborurilor din alte oraşe există, însă din păcate din cele 17 aeroporturi operabile din ţară, majoritatea nu îndeplinesc condiţiile de zbor pentru avioane cu peste 120 de locuri, rentabile pentru operarea de curse charter.
Dacă anul trecut, Turcia înregistra peste 75.000 de turişti, pentru acest an, creşterea este estimată, la un grad de ocupare de 80% al curselor charter, la 106%, ajungându-se la peste 156.000 de turişti.
O altă creştere importantă o înregistrează Tunisia, care, potrivit estimărilor touroperatorilor, va înregistra, pentru tot anul, circa 50.000 de turişti.Topul destinaţiilor estivale 2008:
- Grecia (pe lângă chartere, sunt multe curse cu autocarul şi turişti individuali)Bulgaria (mulţi turişti individuali) Turcia (destinaţie operată cu zboruri charter) Spania (destinaţie operată cu zboruri charter)
- Tunisia (destinaţie operată cu zboruri charter)
3. Cursul Innovative Leadership in the Travel Industry, 23-24 mai Pentru prima oară în ţara noastră, managerii de top de la 16 agenţii de turism şi membrii asociaţi ANAT vor participa la un curs cu durata de două zile intitulat "Innovative Leadership in the Travel Industry" şi susţinut de dl. Markus Ehrensberger, managerul firmei de consultanţă Applied Experiences din Austria.
În vara anului trecut, dl. Markus Ehrensberger, trainer cu o foarte bine stabilită reputaţie ţn Austria şi în alte ţări din centrul şi vestul Europei, a fost invitatul ANAT, cu sprijinul GTZ, implementând programul de Training of Trainers pentru un număr de peste 22 de practicieni din turism, dintre care cei mai mulţi au devenit ulterior principalii instructori ai ANAT Training Center.
În această primăvară, ANAT Training Center l-a invitat pe dl. Ehrensberger să susţină un curs de 2 zile, care se adresează în exclusivitate top-managerilor din agenţiile de turism.
Cursul este unul interactiv, în care participanţii vor folosi propria experienţă pentru a-şi redescoperi potenţialul de conducere şi pentru a-şi îmbunătăţi performanţele profesionale. Trainingul se va desfăşura pe 23 şi 24 mai, la hotelul Golden Tulip Times din Bucureşti, sub patronajul ANAT şi în organizarea ANAT Training Center.
Cursul se va desfăşura în limba engleză.şi va avea următoarea tematică:Conducerea şi organizarea INOVATIVĂ a punctelor de vânzare (agenţiilor)
Leadership sau Management
Feelingul afacerii sau o abordare antreprenorială
Portofoliu personal de competenţe
Management de succes bazat pe rezultate pe termen lung
Managementul resurselor umane în lumina formării experţilor
Stiluri de management cu impact pe dezvoltarea echipei în organizaţiile care oferă servicii
Crearea de "expert knowledge" la nivelul echipei
Factorii motivaţionali în industria serviciilor de turism
Spiritul de echipă înlocuieşte presiunea asupra echipei Atingerea unui ţel: METODE
Basics în economia afacerii din industria turistica
Managementul crizelor şi a situaţiilor dificile
Analiza şi optimizarea proceselor
Definiţia potenţialului de îmbunătăţire în agenţii
Managementul proiectelor şi coaching
Alcătuirea planurilor de perfecţionare sistematică a colaboratorilor (colegilor)
Metode de control în îndeplinirea ţelurilor Participanţii vor beneficia de asemenea de interpretarea profesionistă a unui test de personalitate absolut special şi care se intitulează “Insights MDI Potential Analysis”. Acest test permite diagnosticarea personalităţii participantului ca leader de organizaţie şi identificarea stilului de management care îl caracterizează. 4. Târgurile regionale de turismANAT a implementat, cu succes, conceptual târgurilor regionale de turism. Foarte mulţi clienţi ai agenţiilor de turism din ţară şi-au exprimat dorinţa de a avea târguri şi expoziţii de turism în propriile oraşe, fapt care le va uşura alegerea unor pachete turistice.
Până în prezent, în acest an au avut loc următoarele târguri de turism regionale: Salon de Vacanţă - Timişoara (11-13 aprilie), Concedii 2008 - Cluj Napoca (11-13 aprilie), Târgul Transylvania Tourism Fair - Braşov (2-4 mai), Târgul de Turism Bucureşti (9-11 mai) şi “Expo Vacanţa” – Ploieşti (15-17 mai).
În total, la aceste târguri s-au înregistrat circa 200 de firme participante, peste 30.000 de vizitatori şi vânzări de circa 2,5 milioane de euro. 5. Participarea la ECTAA
ECTAA - Asociaţia Europeană a agenţiilor de turism şi tur-operatorilor, organizează de două ori pe an întâlniri cu toţi membrii săi din cele 25 de ţări membre UE, alte două ţări candidate şi din Elveţia şi Norvegia. ECTAA este o organizaţie non-profit înfiinţată în 1961 şi care are ca scop principal monitorizarea iniţiativelor relevante legislative şi non-legislative, reprezentând interesele membrilor săi vis-a-vis de instituţiile europene şi organismele internaţionale, în coordonare cu alte entităţi similare.
Prima întâlnire din acest an se va desfăşura la Sofia, în perioada 27-28 mai, principala temă de discuţii fiind revizuirea acquis-ului comunitar privitor la drepturile consumatorului. În cadrul şedinţelor, fiecare ţară va prezenta un scurt raport după care participanţii se vor împărti pe comisii, una dintre cele mai importante fiind Comisia de Air Matters, unde se vor discuta noile tendinţe în politicile comerciale ale liniilor aeriene, propuneri de reglementare ale codului "etic" al sistemelor de rezervare computerizată (CRS), propuneri de reglementare a regulilor comune pentru operarea de servicii de transport aerian pe teritoriul comunităţii.
Unul dintre cele mai importante aspecte discutate va fi încetarea emiterii de bilete de zbor de hârtie la 31 mai şi a solicitării agenţiilor de turism de prelungire a datei limită.
Din partea ANAT vor participa la aceasta întâlnire dl. Dragoş Anastasiu, Preşedinte, şi dl. Mălin Mălineanu, Vicepreşedinte şi Preşedintele Comisiei de Relaţii Externe.
- Trecerea completă la emiterea de bilete electronice de avion de la 1 iunie
În cadrul întâlnirii bilaterale IATA (Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni) cu reprezentanţii agenţilor de turism, care a avut loc pe 23 aprilie a.c., IATA a refuzat să ia în discuţie consecinţele pe care le va avea scoaterea din uz a biletelor pe hârtie (31 mai 2008), vizavi de activitatea agenţilor de turism. Operatorii aerieni nu vor reuşi să facă trecerea completă la emiterea biletelor în format electronic şi nici nu au fost prezentate soluţii optime, disponibile agenţilor, pentru situaţiile în care nu se pot emite bilete electronice.
IATA a pus în practică o importantă iniţiativă de încurajare a utilizării biletelor electronice pentru transportul aerian – iniţiativă care constituie un real progres în industria turismului. Termenul limită prevăzut pentru finalizarea acestui proiect a fost stabilit pentru data de 31 mai 2008. Iniţial, acest termen limită a fost 31 decembrie 2007 însă, din cauza faptului că majoritatea operatorilor aerieni nu puteau confirma finalizarea procedurilor necesare până la această dată, termenul a fost amânat. Dar chiar şi în prezent, operatorii aerieni nu au ajuns la nivelul de utilizare exclusivă a biletelor electronice. ECTAA a efectuat, în Europa, Canada, Africa de Sud, India şi Australia, o cercetare ale cărei date finale au dovedit faptul că multe dintre companiile aeriene folosesc încă, într-o proporţie considerabilă, biletele emise pe hârtie. Acelaşi studiu a arătat, de asemenea, că un procent de circa 10% din biletele emise de agenţii de turism sunt bilete imprimate pe hârtie. Totuşi nu s-a propus nicio soluţie care să vină în ajutorul agenţilor atunci când emiterea electronică nu este posibilă.Sursa: ANAT
Data publicarii: 22 mai, ora 12.10
|