infotravelromania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !.. |
![]() |
Acasa | Asociatii
turism | Linkuri
turism | Stiri | Targuri
turism | Reviste
turism | Hoteluri
Bucuresti | Fotografii
| Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport | Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar | Contact
|
Cauta |
Editorial |
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc Trenurile zapezii 2009-2010
CFR Calatori anunta ca, incepand cu data de 13 decembrie 2009, a lansat „Oferta de calatorie -Trenurile Zapezii 2009/2010"
![]()
Reducerile tarifare sunt urmatoarele:
Oferta turistica de calatorie „Trenurile Zapezii” se poate procura din agentiile de voiaj CFR sau de la ghişeele caselor de bilete din incinta statiilor CFR cu anticipatie maxima de 30 de zile.
Oferta va fi vanduta ca optiune de baza pentru cei care nu beneficiaza de alte facilitati. Calatorii care opteaza pentru oferta “Trenurile Zapezii” nu pot beneficia de alte reduceri acordate in baza unor acte normative. CFR Calatori recomanda pasagerilor sa-şi procure din timp legitimatiile de calatorie. De asemenea, rezervarea poate fi facuta telefonic in ziua plecarii trenului astfel: Bucureşti – la numarul 021/9522; Braşov –0268 421 700;Cluj Napoca - 0264 952; Braşov - 0268 421700; Iaşi - 0232 202777; Galati 0236 496 000; Constanta 0727 999 952; Timişoara 0256 200 457.
Informatii suplimentare la statiile şi agentiile CFR din Bucureşti şi din tara sau la numarul de telefon 021/9521
Biletele CFR se vand si prin agentiile de turism
Serviciul „Bilete CFR Online” poate fi utilizat de catre agentiile de turism care, in calitate de “distribuitori autorizati”, vor avea posibilitatea de a vinde bilete CFR online pentru clientii proprii. Pentru a deveni “distribuitor autorizat” al acestui serviciu este necesar ca firma sa aiba licenta de turism si sa incheie un contract de prestari servicii cu CFR Calatori. De asemenea, utilizarea serviciului de catre “distribuitorii autorizati” nu presupune costuri suplimentare. Serviciul „Bilete CFR Online” se poate utiliza prin orice PC conectat la Internet, iar biletele se pot tipari la orice imprimanta, nefiind necesare echipamente specializate. MT precizeaza ca biletele CFR Online nu permit amanarea, anticiparea sau intreruperea calatoriei, iar numarul maxim de calatori pentru care se pot solicita locuri intr-o singura tranzactie online difera in functie de tipul de vagon. Potrivit MT, cumpararea online a biletelor de tren prezinta o serie de avanteje, printre care: REVELIONUL TURISMULUI LA MARE 2010 Concurs Foto "Vacanta ta de iarna cu o agentie ANAT" Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania lanseaza in perioada 25 decembrie 2009 – 15 februarie 2010 primul sau concurs de fotografie, „Vacanta ta de iarna cu o agentie ANAT„ adresat turistilor ce au petrecut vacanta de iarna prin intermediul agentiilor membre ANAT. Dupa cum stiti deja , incercam permanent sa facem site-ul ANAT mai util si mai placut pentru vizitatorii sai. A venit randul sa ne ocupam si de un meniu destinat turistului si in spiritul sarbatorilor de iarna - vom lansa un Concurs prin intermediul caruia acesta va fi recompensat pentru faptul ca a ales sa calatoreasca cu agentiile ANAT. Sunt asteptate fotografiile pasionatilor de turism care au surprins „suveniruri foto” din vacanta lor. Acest concurs este o provocare pentru cei care au un aparat foto si in acelasi timp dorinta de a-l folosi intr-un motiv creativ! Apreciem astfel ca vom creste traficul pe site-ul ANAT, in aceasta perioada in care promovam intens pe site Campania " Alege agentia de Turism - Calatoreste cu ANAT !" Ca orice concurs care se respecta, acesta va avea si niste premii: Locul 1: O vacanta la mare oferita de Asociatia LITORAL – DELTA DUNARII, 5 nopti Hotel Tomis - Mamaia intr-o perioada care se va stabili de comun acord cu organizatorii; Locul 2: O minivacanta la munte oferita de Mistral Voyages, de 2 nopti la Hotel Mistral Resort Moieciu - cazare 1 camera dubla cu pensiune completa - intr-o perioada care se va stabili de comun acord cu organizatorii. Sursa: ANAT Data publicarii: 24 decembrie 2009 ora 09:03 Îndrumar de calatorie pentru Sarbatorile de iarna ![]() Ministerul Afacerilor Externe vine in sprijinul cetatenilor romani care vor sa petreaca vacanta de Sarbatori in strainatate si lanseaza cea de-a doua editie a „Îndrumarului de calatorie pentru Sarbatorile de iarna”. Materialul cuprinde informatii utile privind conditiile de intrare si regimul de sedere privind 20 dintre destinatiile turistice preferate in aceasta perioada de catre cetatenii romani precum si informatii generale privind asistenta consulara de care puteti beneficia in caz de necesitate. Totodata, Ghidul de Sarbatori contine si recomandari privind calatoria cu masina in strainatate. MAE recomanda turistilor romani sa se informeze inainte de plecare asupra conditiilor de calatorie din tara de destinatie. De aceea, recomandam cetatenilor romani ca, inainte de orice calatorie in strainatate, sa verifice sfaturile, conditiile si alertele de calatorie pe site-ul www.mae.ro, la rubrica “Sfaturi de calatorie”, precum si alte informatii oficiale furnizate de autoritatile tarii in care doresc sa se deplaseze. Regimul complet de vize pentru cetatenii romani se regaseste pe site-ul MAE la adresa www.mae.ro, sectiunea „Vize si servicii consulare -> Vize -> Regimul de vize pentru cetatenii romani”. Sursa: MAE Data publicarii: 24 decembrie 2009 ora 09:02 Elena Udrea a primit aviz favorabil in Parlament pentru functia de ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului. Elena Udrea, propusa la conducerea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, a fost avizata favorabil de comisiile parlamentare de specialitate, cu 43 de voturi pentru, 4 impotriva si o abtinere. Elena Udrea a fost audiata de Comisia pentru administratie publica, amenajarea teritoriului si echilibru ecologic, Comisia pentru industrii si servicii (Camera Deputatilor), Comisia pentru administratie publica, organizarea teritoriului si protectia mediului si Comisia economica, industrii si servicii (Senat). Data publicarii: 24 decembrie 2009 ora 09:00 Sursa: www.hotnews.ro Clubul Skal Romania are un nou board executiv - 16 decembrie 2009 Membrii clubului Skal Romania, activ in industria turismului, au ales un nou board executiv, in functia de presedinte fiind Michele Meoni (foto) - CEO Continental Hotels, iar functia de vicepresedinte este ocupata de Sonia Nastase - director general Hotel Howard Johnson Grand Plaza. Dupa 8 ani de activitate in pozitia de presedinte Skal Romania, Antoni Kuhnen, membru fondator, a predat stafeta lui Michele Meoni. Pentru contributia adusa la dezvoltarea Skal Romania, Anthoni Kuhnen a fost declarat presedinte de onoare al clubului. In acelasi timp, in functia de secretar general a fost numita Otilia Demian - director vanzari Continental Hotels, iar trezorier a fost ales Mihai Rajnita - secretar general Federatia Industriei Hoteliere din Romania. Responsabil comunicare & PR va fi Nicoleta Marin Paraschiv - director national Accounts Global Cynergies, iar functia de responsabil relatii internationale & business affairs va fi ocupata de Javier Garcia del Valle - vice presedinte HappyTour. Responsabil proiecte speciale a fost numit Lucian Boronea - director general Accent Travel & Events. Boardul de conducere Skal Romania se schimba prin alegeri libere o data la 2 ani. La 10 ani de existenta in Romania, obiectivul Skal Romania este infiintarea de noi filiale regionale in orasele Sibiu, Oradea, Brasov, Tg. Mures, Constanta si Suceava. Skal Romania este o organizatie care reuneste toate sectoarele din industria turistica: hoteluri, tour operatori, transportatori, organizatori evenimente, precum si alte servicii conexe din domeniul ospitalitatii. In prezent, clubul Skal Romania numara 76 de membri, 14 dintre acestia fiind membri fondatori. Skal este abrevierea a 4 cuvinte scandinave: Sundheit (sanatate), Karlek (prietenie/dragoste), Alder (viata lunga) si Lyka (fericire). Sursa: www.dailybusiness.ro Data publicarii: 24 decembrie 2009 ora 08:28 Berceanu propune un aeroport la Alexeni, langa Urziceni, care sa deserveasca Bucurestiul Ministrul desemnat al Transporturilor, Radu Berceanu (PDL), vrea ca viitorul aeroport din apropierea Bucurestiului sa fie construit la Alexeni, langa Urziceni, in jud. Ialomita si nu la Adunatii Copaceni locatie propusa de fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban (PNL), scrie Mediafax. "Viitorul aeroport al Bucurestiului, facut prin concesiune, eu cred ca la Alexeni ar trebui sa fie, unde exista deja o pista, pe care am putea sa o luam noi si sa o dam in concesiune", a declarat marti Berceanu. Sursa: www.dailybusiness.ro Data publicarii: 24 decembrie 2009 ora 08:18 Parteneriat Clubul Presei de Turism - PRESSTOUR FIJET ROMANIA SI INVITATION ROMANIA COMUNICAT DE PRESA PRESSTOUR - FIJET ROMANIA SI INVITATION ROMANIA Clubul Presei de Turism - FIJET Romania si Agentia INVITATION ROMANIA au semnat un parteneriat pentru cinci ani. Prin acest contract cele doua parti se vor sprijini in eforturile de dezvoltare si in derularea diferitelor evenimente. Agentia va avea calitatea de partener oficial al Clubului si imaginea aceasteia va fi protejata deontologic de catre membrii FIJET Romania. Clubul va putea solicita agentiei sprijin logistic pentru evenimentele organizate in Romania sau in strainatate iar pe toate imprimatele clubului sau ale agentiei va fi inclusa sigla partenerului. Prin parteneriatul semnat azi, INVITATION ROMANIA s-a angajat sa ofere servicii de buna calitate pentru evenimentele ce vor fi derulate de Club. Membrii clubului vor avea acces cu prioritate la informatiile referitoare la industria turismului din Romania, informatii ce vor putea fi furnizate de INVITATION ROMANIA - cea mai importanta agentie de incoming din tara noastra. Parteneriatul cu Agentia INVITATION ROMANIA nu include nicio clauza de exclusivitate, Clubul fiind deschis la orice propure de parteneriat sau colaborare. Pentru derularea acestui contract a fost desemnata o echipa ce va tine legatura dintre cei doi parteneri si va gestiona evenimentele care implica sprijinul agentiei INVITATION ROMANIA. Echipa desemnata de Club este formata din: Corina Scarlat - Vicepresedinte al Clubului, Gabriel Arsene - Trezorierul Clubului, Traian Badulescu - ofiter de presa al Clubului. Sursa: Clubul Presei de Turism din Romania - Press Tour - FIJET ROMANIA
Data publicarii: 22 decembrie 2009 COMUNICAT DE PRESA INVITATION ROMANIA A OBTINUT PREMIUL CLIENTELEI THOMAS COOK FRANTA PENTRU PROGRAMUL “L’ÂME DES CARPATES” - Este cel mai important premiu de incoming obtinut de un touroperator roman - Thomas Cook reprezinta unul dintre cei trei uriasi ai turismului mondial, alaturi de TUI si de Neckermann. Thomas Cook Franta are, an de an, o clientela formata din peste 400.000 de turisti. În fiecare an, programele sunt supuse unui sistem de evaluare globala in fata clientelei Thomas Cook, cu scopul evident de a se imbunatati comunicarea, fidelizarea, calitatea programelor de pe piata, conditii esentiale de mentinere a touroperatorilor. Proiectul “Circuit cultural Romania – valori UNESCO” a fost lansat pe piata de catre touroperatorul Invitation Romania in 2008, iar in al doilea an proiectul se impune definitiv drept unul dintre cele mai apreciate circuite culturale romanesti. Echipa formata din Mirela Iordache – director executiv Invitation Romania, arh. Mircea Savu – conferentiar ghid cu atestare UNESCO Europa si Gheorghe Fodoreanu a adus pentru turismul romanesc, pe acest segment, cel mai prestigious premiu obtinut vreodata de produsul circuit cultural in Romania. Aceasta recunoastere va fi acordata la Gala Premiilor Thomas Cook si va avea in brosura 2010 o pozitionare si o semnalizare de exceptie. Fiind mentionata in cataloagele Thomas Cook Franta, distinctia va constitui un vector de publicitate, promovare, marketing de vanzare a produsului, acest succes antrenand prin similitudine cresterea interesului turistului european fata de destinatia Romania. Gheorghe FODOREANU COMUNICAT DE PRESA Gheorghe FODOREANU Luni 21 decembrie 2009
Sunt cel care a mutat Targul international de turism al Romaniei din toamna primavara si cel care a declansat reflexul targurilor de turism locale pentru euroregiuni, cat timp am fost presedinte al ANAT. In aceasta calitate, doresc sa atrag atentia actualei conduceri ANAT urmatoarele: Aceasta structura de targuri tine seama de interesele membrilor ANAT, de schimbarile survenite pe piata din cauza dezvoltarii internetului, de lipsa de timp si de disponibilitate a proprietarilor agentiilor de turism si reprezinta un model occidental existent, experimentat si eficient. Gheorghe FODOREANU COMUNICAT DE PRESA ANAT SEZONUL DE IARNA 2009 – 2010 Pentru perioada sarbatorilor de iarna, ANAT estimeaza o scadere de cel mult 10% fata de anul precedent a circulatiei turistilor. Pana la ora actuala, pachetele turistice si locurile detinute de agentii la hoteluri au fost vandute In proportie de 70-80%. Se observa o crestere a cererii turistice pentru perioada Craciunului, atat pe intern, cat si pe extern. Motive: obisnuinta romanilor de a se deplasa cu familia de Craciun, capatata in ultimii ani, si tarifele mai mic practicate in aceasta perioada, fata de perioada Revelionului. TOPUL TIPURILOR DE PACHETE TURISTICE INTERNE VANDUTE PRIN AGENTIILE DE TURISM MEMBRE ANAT TOPUL TIPURILOR DE PACHETE TURISTICE EXTERNE VANDUTE PRIN AGENTIILE DE TURISM MEMBRE ANAT TOPUL TIPURILOR DE PACHETE TURISTICE DE INCOMING VANDUTE PRIN AGENTIILE DE TURISM MEMBRE ANAT ESTIMARI PENTRU ANUL 2010
Din experienta anului 2009, nu credem ca vom asista la falimente ale unor importanti touroperatori. Agentiile de turism membre ANAT au dovedit ca prin flexibilitate si prin serviciile de calitate pot trece cu bine de criza. Vom asista in continuare la crearea de aliante intre agentiile de turism, in special pentru pachetele turistice operate cu zboruri charter. Daca factorii mentionati mai sus vor fi realitate, e posibil ca in a doua parte a anului viitor, incepand cu august-septembrie, sa asistam la o revenire substantiala fata de aceeasi perioada din 2009.
ANAT Bucuresti, 16 decembrie 2009 __________________________________________________ Tarifele practicate de agentiile de turism ANAT sunt cu pana la 30% mai mici fata de tarifele de receptie
„Este in avantajul clientului sa inteleaga cat mai bine cum functioneaza sistemul unei agentii de turism. Contrar miturilor existente pe piata, agentiile nu castiga din comisioane obtinute de la clienti, ci din discounturi de volum obtinute de la unitatea hoteliera. Este deci in interesul lor sa vanda cat mai mult la preturi cat mai mici. Chiar acum, in sezonul de iarna 2009-2010, o camera dubla la un hotel din Moeciu costa la receptie 70 Eur/noapte dar cei care cumpara prin agentiile de turism membre ANAT platesc doar 53 euro/noapte. Vorbim asadar o economie de pana la 30% numai la cazare, ca sa nu mai adaugam si valoarea adaugata de linistea pe care o ai stiind ca totul este rezervat in avans si esti ferit de surprize” a declarat Corina Martin, Presedintele Patronatului ANAT. Conform aceluiasi studiu, in anul 2009, 85% din unitatile hoteliere de pe litoralul romanesc au fost vandute prin intermediul agentiilor de turism. Din acest procent, aprox 15% au fost vandute prin interemdiul programului “Early Booking – Inscrieri timpurii“ care au adus turistilor un discount suplimentar de 20%. In 2009, agentiile de turism membre ANAT au vandut 1,2 mil. pachete pe extern si peste 3 mil. pachete turistice pe intern. ANAT a lansat in luna octombrie 2009 campania de educare „Alege Agentia de Turism – Calatoreste cu ANAT”, prin care urmareste informarea corecta a publicului cu privire la avantajele pe care le pot obtine achizitionand pachetele turistice prin intermediul agentiilor de turism membre ANAT. Patronatul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), este o organizatie care are drept scop reprezentarea si apararea intereselor profesionale ale membrilor sai, pe plan intern si international, garantarea exercitarii profesiei in turism si sporirea contributiei la ridicarea nivelului calitativ al activitatii turistice din Romania. Pentru mai multe informatii:
Bilete de tren in reteaua de agentii Eurolines ![]() In aceasta idee, era o chestiune de timp pana la scoaterea la vanzare a BILETELOR DE TREN. Prin reteaua noastra de agentii, iti oferim acum posibilitatea de a cumpara bilete de tren catre orice destinatie, atat in Romania cat si in Europa. Printre avantajele tale, putem enumera: aria de raspanadire a agentiilor (in toate orasele principale ale tarii), amplasarea lor centrala, agenti bine pregatiti si rapizi in prelucrarea cererilor – aceste lucruri sporind accesibilitatea si rapiditatea cu care iti poti achizitiona biletul de tren. Dezvoltand putin, am dorit sa aducem acest serviciu in agentiile Eurolines pentru ca putem adauga valoare adaugata produsului, folosind atuurile pe care deja le avem. Astfel, poti economisi timp, formuland prin e-mail cererea catre un consultant Eurolines, poti alege sa ti se trimita biletul de tren prin curier la adresa solicitata sau poti alege sa platesti prin online banking. Un alt atu demn de mentionat, ce se sprijina pe mixul de produse din reteaua Eurolines, este acela ca vei gasi in acelasi loc si transporul si cazarea, acest mix fiind de fapt cel mai important. In final, credem ca se impune o recapitulare a gamei de servicii pe care Eurolines ti le pune la dispozitie: pachete turistice, bilete de avion, bilete de autocar, bilete de tren, cazari individuale, asigurari medicale, rent a car. Nu uita si de voucherul cadou, caci la destinatie sigur va fi cineva care il va aprecia! Va asteptam! Sursa: EUROLINES Data publicarii: 17 decembrie 2009 MERIDIANA: 2000 DE PASAGERI REZERVATI PE NOUA CURSA BUCURESTI – VENETIA
Orarul de operare, dupa cum urmeaza: Pentru prima data in peste 40 de ani, Meridiana va asigura legatura cu aceasta destinatie primara internationala si, in plus clientii romani vor putea descoperi o destinatie speciala: Venetia si regiunea Veneto. Venetia este una dintre cele mai importante destinatii turistice din lume dar, sunt si multe motive de a vizita si regiunea Veneto. Orasele din Veneto sunt adevarate bijuterii care conserva pretioase relicve istorice si artistice. Aceasta regiune este un pamant bogat, impodobit cu insemnele vechi ale Republicii Serenissima. De asemenea, muntii acestei regiuni sunt paradisul schiorilor iarna, cu sute de kilometrii de pante si vai. Vara, privelistile sunt de vis, facand vacantele de neuitat. Venice si regiunea Veneto sunt un paradis al celor carora le face placere sa aprecieze bucataria rafinata, dandu-le posibilitatea sa guste multe specialitati, cuprinzand sute de propuneri diferite ca si un sortiment bogat de vinuri fine si aperitive. De cand zborul a fost propus canalelor de distributie in septembrie, s-au inregistrat pana in prezent 2000 de pasageri rezervati deja pe noua ruta , estimandu-se 40.000 de pasageri transportati intr-un an. Flota Meridiana, de 21 avioane, este formata din 17 MD82 si 4 A319. In 2008 compania a transportat peste 4 milioane de pasageri , fiind a doua companie italiana ca volum de pasageri. Pentru mai multe detalii: COMUNICAT DE PRESA ANAT - Alaturi de Ministerul Turismului, ANAT a reusit in 2009 adoptarea unor masuri esentiale pentru dezvoltarea turismului in Romania
In calitate de exponent al comunitatii agentiilor de turism din Romania, ANAT considera ca mentinerea continuitatii acestei structuri va asigura finalizarea cu succes a multor proiecte demarate in vechiul mandat dar nefinalizate inca. ANAT este ingrijorat in legatura cu posibilitatea desfiintarii Ministerului Turismului ca raspuns la presiunile exercitate de anumite grupuri si de aceea considera imperios necesara atentionarea opiniei publice si a mass-media asupra acestor subiecte precum si a importantei acestei structuri pentru dezvoltarea turismului romanesc. Pozitia ANAT vis-a-vis de problemele turismului romanesc, indiferent ca este vorba exclusiv de agentii de turism sau nu, a fost intotdeauna pro-activa si interesata. Problemele turismului romanesc sunt problemele noastre, ale tuturor celor care lucram in aceasta industrie si de aceea, existenta unui for competent care sa reglementeze industria si sa se faca promotorul intereselor breslei agentilor de turism si a celorlalti actori din turism la cel mai inalt nivel de pe pozitii de deplina egalitate, este de cea mai mare importanta. Parteneriatul Ministerului cu asociatiile din domeniu trebuie sa continue, asa cum a inceput in cadrul sedintelor Consiliului Consultativ. Legea Turismului trebuie promovata in Parlament, iar in aceste momente de criza economica, existenta Ministerului Turismului devine vitala pentru o industrie care acum furnizeaza 2,5% din PIB dar care si-a propus ambitios ca in cativa ani sa ajunga la 5%. Corina MARTIN Comunicat de presa Crestere rapida pentru APG Interline E-Ticketing (APG IET) - 8 Noi Companii Aeriene au aderat in Noiembrie
Majbritt Leenaert, APG IET Product Manager a explicat faptul ca APG GA a introdus programul APG IET adresat companiilor aeriene din intreaga lume in cooperare cu partenerul sau Heli Air Monaco (YO-747) care functioneaza ca si companie de validare si emitere pentru APG IET. Datorita sistemului de Interline E-Ticketing pe YO-747, programul APG IET ofera tuturor companiilor aeriene interesate accesul la un numar tot mai mare de parteneri Interline; este o oportunitate deosebita pentru orice companie aeriana de a-si creste volumul de vanzari prin interline. In plus, APG IET permite companiilor aeriene vanzarea si emiterea biletelor in 86 BSP-uri (IATA Billing and Settlement Plans) si ARC (Airlines Reporting Corporation) in Statele Unite. Benficiile APG IET includ doua aspecte: 1.) Ajuta companiile mici, medii si mari sa creeze noi oportunitati de interline, si 2.) Extinde pe scara larga aria de acoperire BSP/ARC. Pentru mai multe informatii va invitam sa vizitati: www.apgiet.com Tel: +442088774508/12 APG France APG Romania Cele 54 companii aeriene care au aderat la Interline E-Ticketing cu Heli Air Monaco (YO/747) sunt: Aerolineas Argentinas (AR 044), Aeroflot (SU 555), Aerosur (5L 275), Afriqiyah Airways (8U 546), Air Burkina (2J 226), Air China (CA 999), Air France (AF 057), Air India (AI 098), Air Madagascar (MD 258), Air Malawi (QM 167), Air Mali (I5 261), Air Namibia (SW 186), Air Pacific (FJ 260), Air Uganda (U7 926), Antrak Air (O4 916), Aserca (R7 717), Atlasjet Airlines (KK 610), BABOO (F7 033), China Eastern Airlines (MU 781), China Southern Airlines (CZ 784), Compagnie Aérienne Corse Méditerranée (XK 146), Conviasa (V0 308), Daallo Airlines (D3 991), Eurofly (GJ 736), Georgia Skies (LW 568), Ghana International Airlines (G0 678), Hainan Airlines (HU 880), Hewa Bora Airways (EO 663), Hong Kong Airlines (HX 851), Hong Kong Express Airways (UO 128), Kentucky Skies (LW 568), Livingston (LM 857), Meridiana (IG 191), New Mexico Airlines (LW 568), Olympic Air (OA 050), Oman Air (WY 910), Pacific Wings (LW 568), Philippine Airlines (PR 079), Phoebus Apollo Aviation (PE 855), Santa Barbara Airlines (S3 249), SATA Air Acores (SP 737), SATA International (S4 331), Saudi Arabian Airlines (SV 065), Shandong Airlines (SC 324), Shenzhen Airlines (ZH 479), Solomon Airlines (IE 193), Spice Jet (SG 775), Tennessee Skies (LW 568), Transaero Airlines (UN 670), Turkish Airlines (TK 235), Vietnam Airlines (VN 738), Wataniya Airways (KW 100), Xiamen Airlines (MF 731), Zambezi Airlines (ZJ 707). APG Global Associates este cea mai complexa retea care furnizeaza servicii financiare si de distributie pentru companii aeriene. Cu 82 de asociati APG Global, suntem prezenti in 115 tari si avem relatii de colaborare cu peste 240 companii aeriene. Serviciile noastre includ reprezentare, acces la BSPuri si ARC, Interline E-Ticketing, Asigurare Pasageri, si ATPCO Servicii de introducere tarife. Wizz Air: Nu avem probleme financiare si vom continua extinderea in regiune Un alt argument adus de aceasta este extinderea dinaminca pe care Wizz Air a avut-o in regiune, precum si marirea flotei pana in 2017. “O companie in prag de faliment nu s-ar extinde in ritmul in care o face Wizz Air. In plus, in vara am semnat unu acord de principiu cu Airbus pentru achizitia a inca 50 de aeronave A320 in perioada 2014-2017. Este cunoscut faptul ca Airbus este foarte selectiva in ceea ce priveste colaboratorii”, a mai spus oficialul Wizz Air. O alta problema ridicata de cei care sustin ca Wizz Air ar putea fi urmatoarea companie low cost care va intra in faliment este retragerea foarte rapida de pe piata slovaca, unde disparitia Sky Europe a lasat o nisa neexploatata. “Pe aeroportul din Bratislava exista un monopol al celor de la Ryanair, care detin 98% din zboruri. Am incercat sa zburam o perioada pe relatia Bratislava - Roma, insa taxele de aeroport de acolo sunt foarte mari si nu este rentabil”, a explicat reprezentantul Wizz Air. Romania ramane in continuare una dintre cele mai importante piete pentru compania low-cost. “Pana la sfarsitul anului estimam ca vom transporta 1,6 milioane pasageri in relatia cu Romania si vom deveni cea mai mare companie de pe piata, depasind si Taromul”, sustine Kazmer, care a adaugat ca gradul de incarcare in relatia cu Romania este de 85%. In ceea ce priveste planurile de extindere pe piata locala, incepand din 2010, Wizz Air va marsa pe rutele deja consacrate. “Ne vom focusa in continuare atat pe Italia, care este cea mai importanta piata pentru noi in relatia cu Romania, in special dupa falimentul My Air, dar si pe Spania, care a scazut anul acesta pe partea de business, dar a recuperat prin leisure. Vom lansa si cateva rute noi, dar vom insista pe cresterea cotei de piata pe rutele deja consacrate”, a mai explicat directorul de comunicare al Wizz Air. In perioada ianuarie-octombrie, Wizz Air a transportat din si spre Romania aproximativ 1,4 milioane de pasageri, cu 85% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale in septembrie. Compania a intrat pe piata din Romania in iulie 2006 si a stabilit prima baza operationala in Bucuresti, in iunie 2007, si a doua la Cluj, in mai 2008. Cea de-a treia baza a fost deschisa la Timisoara, in februarie 2009. Sursa: www.wall-street.ro Tariful mediu pe camera de hotel din Bucuresti a scazut cu 19% in noiembrie
|
Orasul Plovdiv zona veche si turistica a orasului Plovdiv Bulgaria |
Hotel Pamporovo 5* Pamporovo Bulgaria |
Hotel Grand Monastery 4* Pamporovo Bulgaria |
Hotel Perelik 3* Pamporovo Bulgaria |
Hotel Orlovetz 5* Pamporovo Bulgaria |
Muzica populara bulgareasca |
Aurelian Marin manager PARADIS TOURS Constanta |
Hotel
Katarino SPA 4* din Bansko |
Hotel Lucky Bansko 4* Bulgaria |
Hotel Kaphouse 3* Bansko Bulgaria |
HOTEL STRAZHITE 4* BANSKO Bulgaria |
HOTEL COMFORT APART HOUSE Bansko Bulgaria |
Hotel Perun Lodge 4* Bansko |
Hotel Premier 5* Bansko, Bulgaria |
Hotel Perun 4* Bansko Bulgaria |
Hotel Lion 4* Bansko ski Bulgaria |
HOTEL SPA EMERALD 4* BANSKO |
Hotel Vihren Palace Ski & Spa Resort 4* Bansko |
Hotel Royal Towers 3* Bansko |
PARKLANDS 4* APART HOTEL BANSKO |
Hotel Belvedere 4* Bansko |
Hotel Bansko SPA 4* din Bansko |
Hotel
Katarino SPA 4* din Bansko |
Hotel
White Fire Valley 4* din Bansko |
Hotel Rila din Borovets, chiar langa partia de ski |
Manastirea Rila in drum spre Bansko |
Data publicarii: Vineri 20 noiembrie 2009
Sursa: InfoTravelRomania
COMUNICAT DE PRESA
Compania aeriana Carpatair isi mareste flota cu 3 aeronave de tip Fokker 70.Actiunea face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu.
Cu o capacitate de 72 de locuri, noile aeronave vor opera atat din hub-ul companiei de la Timisoara cat si pe curse directe din Bucuresti si de pe alte aeroporturi din tara. Noul tip de aeronava permite companiei accesarea de rute si piete noi incepind cu primavara anului viitor.
Timisoara, 18 noiembrie 2009: Carpatair, Transportatorul aerian full-service cu baza la Timisoara, a semnat azi contractul pentru achizitia a 3 aeronave Fokker 70 in configuratie de 72 de locuri.
Achizitia celor trei aeronave face parte din strategia pe termen mediu a companiei Carpatair, care urmareste modernizarea flotei si accesarea unor rute si piete noi. Aeronavele nou achizitionate vor fi
utilizate atat pe destinatiile interne, cat si pe cele externe, cu operare atat din hub-ul de la Timisoara, cat si din Bucuresti si de pe alte aeroporturi din tara.
Prima aeronava din seria contractata va fi preluata in luna decembrie 2009 celelalte doua urmand a fi livrate in lunile februarie si martie 2010. Configuratia aeronavelor este de 72 de locuri - 12 Business class
(C) si 60 locuri Economy (Y). Cei mai mari operatori de aeronave de tip Fokker 70 din Europa sunt KLM Royal Dutch Airlines si Austrian Airlines.
„Achizitia aeronavelor de tip Fokker 70 ne ofera posibilitatea accesarii de piete si rute noi unde capacitatea Fokker-ului 100 este prea mare. In plus, operarea aeronavelor Fokker 70 ne va permite reducerea
costurilor operationale pe anumite rute cu pina la 20%. In programul de iarna 2009 aeronavele vor opera pe rutele existente iar incepand cu lunile martie-aprilie 2010 vom lansa si rute noi pe care le vom opera
exclusiv cu aeronavele Fokker 70”, declara Nicolae Petrov, President&CEO Carpatair.
DESPRE CARPATAIR:
Carpatair este cea mai mare companie aeriana regionala din Europa de Sud-Est (opereaza in principal pe piete regionale de nisa). In urma aplicarii cu succes a conceptului “hub&spoke” (nod de transport aerian
prin care pasagerilor li se ofera conexiuni de zbor pe toata reteua de destinatii ale unui operator), Carpatair a reusit sa dezvolte la Timisoara cel mai performant hub aerian din Romania.
In prezent Carpatair opereaza peste 250 de zboruri regulate pe saptamana, catre 30 de destinatii din 6 tari. Carpatair este cel mai mare operator aerian pe relatia Romania - Itala oferind cel mai mare numar de
destinatii din cele doua tari, cite 10 din fiecare tara, precum si cel mai mare numar de frecvente - 94 pe saptamana.
Carpatair dispune de o flota compusa din 15 aeronave de tipul Saab 2000 (50 locuri) si Fokker 100 (105 locuri) la care se mai adauga cele 3 aeronave F70 (72 locuri) achizitionate acum. Din octombrie 2009,
Carpatair si-a extins oferta din Bucuresti prin lansarea a doua destinatii directe: Bari si Ancona ambele in Italia iar din 7 decembrie 2009 mai inaugureaza si servicii directe Venetia-Budapesta in parteneriat de tip
code share cu operatorul aerian maghiar Malev Hungarian Airlines.
307210, Timisoara Int‘l Airport, Timisoara, Romania, Tel +40 256 306933 Fax +40 256 306962 | www.carpatair.com
Data publicarii: Miercuri 18 noiembrie 2009
Sursa: CARPATAIR
Invitatie deschidere targul Kings Holiday - World Trade Plaza Bucuresti
Stimati colegi,
Cu aceasta ocazie, partenerul oficial Pro Tours International celebreaza implinirea a 10 ani de experienta pe piata turismului de afaceri!
La Kings Holiday aveti ocazia sa descoperiti oferte de Revelion si nu numai, in cele mai interesante colturi ale lumii. Pentru prima data veti cunoaste indeaproape destinatii precum Irlanda, Armenia, Cehia si Slovenia.
De asemnea, veti vedea mapamondul prin ochii calatorilor: Adi Taracila (fotograf profesionist), Traian Badulescu (purtator de cuvant ANAT), dar si a indragitelor vedete Wilmark, Alex Vasilache (Jukebox), George Zafiu (Europa FM) si Alex Radu, Daniel Osmanovici (Realitatea TV).
Programul de vizitare a expozitiei este 20 - 21 noiembrie intre orele 10 si19, iar pe 22 noiembrie intre orele 10 si 16. Intrarea libera.
Kings Holiday este un eveniment sustinut de ANAT si APTR.
Lista expozanti | Stand |
10 by George Zafiu & Alex Radu | Stand 28 |
4U Travel Company | Stand 10 |
Ambasada Irlandei | Stand 2 |
Ambasada Tunisiei | Stand 20;21 |
Air France | Stand 5 |
A.P.T.R | Stand 12 |
A.N.A.T. | Stand 16 |
BJR Vacante | Stand 8 |
Caesar | Stand 6 |
Camera de Comert Romania-Armenia | Stand 19 |
Camera de Comert Romania-Cehia | Stand 36 |
Dor de Bucovina | Stand 35 |
ISTANBUL MIRAGE by Daniel Osmanovici | Stand 27 |
Ivas Services | Stand 15 |
JUKE BOX | Stand 30 |
Nordic Tours | Stand 11 |
La Piovra Turista | Stand 22 |
Paralela 45 | Stand 37 |
Premier Tour | Stand 4 |
ProTours | Stand 1 |
Reality Tourism | Stand 32 |
Romadria Confort | Stand 39 |
Round The World Travel | Stand 18 |
Sava Tmc doo | Stand 23 |
Thabo Expeditions | Stand 3 |
Travel Advisor Media | Stand 17 |
Travelante - GSA Baboo | Stand 7 |
Virgin Tours | Stand 13 |
Wlimark Rizzo Hernandez | Stand 31 |
World Insight by Adi Taracila | Stand 29 |
XSport | Stand 9 |
Ocupat | Stand 40 |
Ocupat | Stand 41 |
Ocupat | Stand 42 |
Ocupat | Stand 43 |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 1 12 noiembrie 2009 (deschidere) |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 2 12 noiembrie 2009(consultant de turism) |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 3 12 noiembrie 2009 (companie PR) |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 4 12 noiembrie 2009( prezentare Traian Badulescu) |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 5 12 noiembrie 2009 Program Zile gratuite la mare! Program Vacante cu pret redus! |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 6 |
Sedinta ANAT Bucuresti - Ilfov partea 7 12 noiembrie 2009( scurt interviu) |
Spot ANAT |
Targul de turism de la Londra si-a deschis portile
Fotografii realizate de Sebastian Constantinescu - TRAVEL PLANNER
Luni, 9 noiembrie 2009 s-a deschis la Centrul Expozitional ExCel din Londra cea de a 30-a editie a World Travel Market. Acesta este cel mai mare targ de turism din lume, dedicat exclusiv profesionistilor in domeniu, transmite Roman in UK preluat de Romanian Global News.
La deschiderea oficiala au fost prezente numeroase personalitati, intre care si primarul Londrei, Boris Johnson. In ziua deschiderii oficiale a World Travel Market, ambasadorul roman, ES Ion Jinga a vizitat pavilionul Romaniei. La acest targ de turism Romania este reprezentata de 32 de companii turistice romanesti: agentii, touroperatori, hoteluri si companii de transport aerian.
Dl. Sorin Munteanu, secretar de stat, a condus delegatia Ministerului Turismului din care a facut parte si dna Carmen Moraru, director general al Directiei Generale Marketing si Relatii Internationale.
World Travel Market este deschis vizitatorilor in perioada 9-12 noiembrie 2009.
Sursa: www.rgnpress.ro
Data publicarii: 10 noiembrie 2009 ora 18:51
Va invitam la Targul de Turism al Transilvaniei – Touristica 2009 , organizat in perioada 6 – 8 noiembrie 2009 in cel mai mare mall din Transilvania – Polus Center in parteneriat cu ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism)
Participa la eveniment cele mai importante:
• agentii de turism
• touroperatori
• hoteluri
• companii de transport terestru si aerian
• publicatii de profil
• centre de informare turistica
• companii din domeniul turismului.
Targul este organizat in doua sectiuni: Editia de Iarna (6-8 noiembrie 2009) si Editia de Vara (martie 2010).
Pot fi consultate ofertele companiilor care participa la acest eveniment:
• vacante de iarna
• bilete de avion
• rezervari cazare
• publicatii turistice
Libero Media va pune la dispozitia expozantilor in contul taxei de chirie:
• suprafata spatiu expozitional
• 1 panou de delimitare, 1 masa, 2 scaune
• priza alimentata la 220V
• 1 cos de gunoi
• internet wireless
• personalizare pazie
• fata de masa
• ecusoane
• dreptul de afisare a materialelor publicitare proprii in perimetrul standului
• dreptul de distributie a materialelor publicitare proprii in perimetrul standului
• aparitia cu denumirea firmei, datele de contact si locatia standului in revista Touristica
• aparitia cu denumire, date contact pe site-ul touristica.ro cu link direct catre site-ul propriu
• mape feedback
Orarul targului : in fiecare zi de la ora 10:00 la ora 22:00
Traficul estimat in centrul comercial pentru weekend-ul evenimentului este de 90 000 – 100 000 de vizitatori.
Sursa: TOURISTICA
Data publicarii: 4 noiembrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
„CARAVANA ANAT” SOSESTE LA CLUJ
Regiunea Nord Vest reprezinta a treia destinatie a Campaniei ; Evenimentul va fi organizat in paralel cu targul de turism TOURISTICA ;
ANAT continua Campania “Alege Agentia de Turism - Calatoreste cu ANAT!”
Hotelul West City din Cluj va gazdui, pe 7 noiembrie, a treia oprire din cadrul Caravanei ANAT, unde conducerea ANAT se va intalni cu agentiile de turism din Regiunea Nord-Vest. Reprezentantii ANAT vor vizita si vor participa, de asemenea, la editia de iarna a targului de turism TOURISTICA (www.touristica.ro), organizat in perioada 6-8 noiembrie la centrul comercial Polus Center de catre ANAT Nord-Vest. De asemenea, conducerea ANAT va continua, la Cluj, Campania “Alege Agentia de Turism - Calatoreste cu ANAT.
“Aceasta Campanie implica deplasarea conducerii si executivului ANAT in teritoriu, in localitati din toate cele 8 regiuni ANAT. Pana in prezent am avut intalniri la Targu Jiu si Alexandria, intalniri care s-au bucurat de succes si au prezentat interes atat din partea agentiilor de turism si a profesionistilor din turism, cat si a jurnalistilor. Putem spune ca in urma acestor intalniri ne-am familiarizat cu problemele specifice agentiilor de turism din regiunea respectiva si, pe de alta parte, am transmis reprezentantilor mass-media mesajul prioritar al ANAT in aceasta perioada: “Calatoreste cu Agentia de Turism– Calatoreste cu ANAT”. Noul concept al Caravanei ANAT acorda o atentie deosebita presei locale, prin intermediul careia putem informa si educa turistii. Suntem convinsi ca si intalnirea de la Cluj se va bucura de succes, mai ales ca acesta este unul dintre cele mai importante orase ale Romaniei!”, a precizat Corina Martin, presedintele ANAT.
Potrivit lui Martin Bikfalvi, presedintele ANAT Nord-Vest, “aceasta Caravana, prin care mai multi membri ai Consiliului Director al ANAT se deplaseaza in teritoriu, este foarte bine venita. Evenimentul reprezinta o ocazie de a schimba idei, impresii, practic de a comunica eficient cu membrii ANAT din teritoriu. De multe ori, este destul de greu ca zeci de reprezentanti ai agentiilor din diferite regiuni ale tarii sa se deplaseze la Bucuresti, asa ca alternativa deplasarii in teritoriu a unor reprezentanti ai conducerii si executivului ANAT este excelenta. Mai mult, in aceasta perioada, la Cluj este organizat si un targ de turism de iarna unde membrii ANAT isi pot prezenta si chiar vinde ofertele de sezon”, a precizat Martin Bikfalvi, presedintele ANAT Nord Vest.
Amintim ca prima oprire a Caravanei ANAT a fost Regiunea Sud Vest, la Targu Jiu, pe 10 octombrie, unde conducerea ANAT s-a intalnit cu membrii ANAT din judetele Gorj, Dolj, Mehedinti, Olt, Valcea. A urmat Regiunea Sud Muntenia - la Alexandria, pe 29 octombrie, unde au participat membrii ANAT din judetele Arges, Calarasi, Giurgiu, Ialomita, Dambovita, Prahova, Teleorman.
Urmatoarele etape sunt:
- 12 noiembrie - Bucuresti - Regiunea Bucuresti
- 13 noiembrie – Brasov – Regiunea Centru
- 19 noiembrie - Constanta - Regiunea Sud Est
- 20 noiembrie - Galati - Regiunea Sud Est
- 26 noiembrie – Timisoara – Regiunea Vest
Corina MARTIN Presedinte ANAT
0722 150 767
presedinte@anat.ro
presedinte@asociatia-litoral.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 4 noiembrie 2009
Numarul turistilor romani se mentine constant anul acesta in Salzburg, Austria
Aproximativ 40.000-45.000 de turisti romani sunt asteptati sa viziteze orasul Salzburg din Austria anul acesta, numar similar cu cel de anul trecut, a declarat marti Gerhard Lescovar, director de marketing si vanzari al Oficiului de Promovare Salzburg.
Salzburg este al patrulea oras ca marime din Austria, cu 150.000 de locuitori.
Orasul Vechi (Altstadt) din Salzburg, cu arhitectura sa baroca renumita in intreaga lume, are unul din cele mai bine pastrate centre din lumea germanica, fiind inscris ca Loc din patrimoniul mondial pe Lista UNESCO din 1997, potrivit Wikipedia.
In 2008, numarul turistilor romani din Austria a fost de 316.198 persoane. Turismul a generat anul trecut 8,4% din produsul intern brut (PIB) al Austriei.
Autor: Ileana Ionescu
Sursa: www.dailybusiness.ro
Data publicarii: 3 noiembrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
ANAT RECOMANDA TURISTILOR SA CIRCULE FARA PROBLEME SI SA ASCULTE RECOMANDARILE MINISTERULUI SANATAŢII
- Organizatia Mondiala a Sanatatii incurajeaza libera circulatie -
În ultima vreme am asistat la vehicularea, in mass-media, a unor stiri care provoaca panica exagerata referitor la amenintarea virusului gripei porcine A(H1N1). Acest virus este intr-adevar un virus nou, dar epidemiile de acest gen nu constituie o noutate. În 2005 a izbucnit gripa aviara A(H5N1), iar in 2002, SARS - Sindromul respirator acut sever. Aceste epidemii au fost severe l, dar si tipurile clasice de gripa pot provoca afectiuni grave ducand pana la deces.
Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda pe propriul site (http://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/travel/en/index.html): “Este in siguranta sa calatorim? DA. OMS nu recomanda restrictiile de calatorie referitoare la influenta virusului A(H1N1). Astazi, turismul global este un aspect obisnuit si din ce in ce mai multi oameni calatoresc pentru afaceri si pentru recreere. Limitarea calatoriilor si impunerea de restrictii vor avea un efect foarte mic in stoparea extinderii oricarui virus, insa vor fi extrem de daunatoare comunitatii globale”.
ANAT se alatura vocilor echilibrate din turism si sanatate si recomanda reprezentantilor mass-media sa tempereze panica exagerata pe aceasta tema. Din cauza panicii generalizate pe plan mondial, unele destinatii turistice au fost extrem de afectate, desi in multe situatii niciun turist nu a fost contaminat cu noul virus gripal. De exemplu, in Mexic s-au inregistrat in perioada aprilie – octombrie a.c. 271 de decese si 45.809 de imbolnaviri (atentie – multe dintre acestea, cazuri usoare), insa industria turistica a scazut dramatic, din cauza panicii, cu 80%, punand sute de mii de familii in dificultate.
ANAT sfatuieste turistii sa calatoreasca in continuare spre destinatiile dorite, dar sa fie atenti la indicatiile Ministerului Sanatatii, iar in cazul in care prezinta simptome de gripa, sa contacteze urgent un medic. Facem apel la responsabilitatea tuturor factorilor de decizie si de opinie, amintind ca in aceasta perioada oricum izbucnesc epidemii de gripa in mod traditional, o foarte mare parte dintre romani fiind afectati anual de anumite forme de gripa.
Un caz aplicat de situatie extrema si de exagerare a starii de fapt a fost cel al hotelului SINAIA, unde au fost semnalate 40 de cazuri de suspiciune de gripa noua, toti cei in cauza fiind studenti romani si straini participanti la un seminar. O parte dintre acestia s-au intors deja in tara de origine si pana la ora actuala nu exista niciun caz grav. Dezinfectia tuturor spatiilor din hotel – activitate normala in contextul national al pandemiei cu virusul AH1N1 – a fost efectuata sub supravegherea personalului de specialitate, iar in continuare activitatea se desfasoara in conditii de maxima siguranta, hotelul redeschizandu-se astazi. Conducerea hotelului a asigurat agentiile de turism si turistii individuali ca nu exista niciun risc de contaminare, iar nivelul serviciilor oferite nu face niciun rabat de la standardele de calitate. Mentionam ca turistii care aveau un sejur mai lung au fost, pe perioada dezinfectiei, cazati la alte hoteluri din statiune.
Corina MARTIN
Presedinte ANAT
0722 150 767
presedinte@anat.ro
presedinte@asociatia-litoral.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 03 noiembrie 2009
FOTOGRAFII SEDINTA ANAT SUD MUNTENIA - 29 OCTOMBRIE 2009, ORA 11.30 ALEXANDRIA - ROMANIA
Sedinta a inceput la 11.30. S-au discutat multe probleme din sectorul agentiilor de turism, foarte utile si interesante.
Va prezentam cateva aspecte:
- de ce este bine sa fii membru ANAT?. In primul rand pentrul fluxul de informatii oferite, pentru incredere, siguranta, prestigiu si pentru faptul ca atunci cand aveti o problema puteti suna la ANAT, unde veti primi intodeauna un sfat.
- ANAT va lansa o campanie:
Alege agentia de turism - Calatoreste cu ANAT! este un mesaj adresat potentialilor turisti. Este momentul sa explicam de ce este mai avantajos sa aleaga o agentie de turism..pentru ca va castiga garantie, siguranta, bani(este mai ieftin la o agentie de turism) si timp!; Daca se intampla ceva ai unde sa reclami.
- ANAT va lansa un card de membru ANAT - cu reduceri la cazare si restaurante oferite de membrii ANAT, care in viitor poate va deveni si un card de debit.
Sursa foto: InfoTravelRomania
Data publicarii: 29 octombrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
ANAT CONTINUA CAMPANIA „CARAVANA ANAT”
Întalnire cu Membrii Regiunii Sud – Muntenia
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism continua proiectul „Caravana ANAT” printr-o intalnire care va avea loc joi, 29 noiembrie, in Alexandria – resedinta judetului Teleorman. Aici, conducerea ANAT se va intalni cu peste 30 de reprezentanti ai Regiunii Sud Muntenia. Vor fi prezenti Corina Martin - presedintele ANAT, George Sorin Nicolescu – Prim Vicepresedinte ANAT, Adrian Voican – Presedinte al Regiunii Sud a ANAT, Carmen Botez – secretar general ANAT si mai multi membri ai Consiliului Director al ANAT.
Printre temele ce vor fi dezbatute se numara: Analiza Sezonului 2009; Campania „Alege Agentia de Turism – Calatoreste cu ANAT”; Cardul de Membru ANAT; Eliminarea limitarii comisionului agentiilor de turism la vanzarea prin tichete de vacanta; targurile de turism organizate de ANAT in 2010; Legea Turismului - dezbaterea propunerilor facute de ANAT la aceasta Lege; Programul „Înscrieri Timpurii 2010”, Codul de bune practici al ANAT.
Reprezentantii ANAT vor avea intalniri cu agentiile de turism membre ANAT, cu mass-media locala si vor prezenta avantajele de a fi membru ANAT agentiilor care inca nu sunt inscrise in Asociatie.
“Campania Caravana ANAT ne ajuta pe noi, membrii Consiliului Director al ANAT, sa intelegem mai bine problemele reale ale membrilor nostri din fiecare regiune, sa aflam ce isi doresc de la Asociatia in care sunt membri si sa dezbatem impreuna cu ei campaniile si obiectivele actuale ale ANAT. Ne preocupa dezvoltarea educatiei turistice in Romania, iar ANAT se implica in aceasta misiune prin campania ‘Alege agentia de turism - Calatoreste cu ANAT!’ Prin aceasta campanie ne propunem sa cream posibilitati mai mari agentiilor de turism membre pentru a supravietui si pentru a-si dezvolta afacerile, chiar pe o perioada de criza, sa le oferim o vizibilitate mai mare, o perceptie mai buna, o imagine corecta. Ne-am propus ca tot mai multi romani - potentiali turisti, sa inteleaga avantajele rezervarii unei vacante prin agentiile de turism – si anume siguranta unui Contract, timp castigat si bani economisiti”, a precizat Corina Martin, presedintele ANAT.
Amintim ca prima oprire a Caravanei ANAT a fost Regiunea Sud Vest, la Targu Jiu, pe 10 octombrie, unde conducerea ANAT s-a intalnit cu membrii ANAT din judetele Gorj, Dolj, Mehedinti, Olt, Valcea, iar etapele imediat urmatoare sunt prevazute dupa cum urmeaza :
Urmatoarele etape vor fi anuntate in perioada imediat urmatoare.
Corina MARTIN
Presedinte ANAT
presedinte@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 28 octombrie 2009
28.10.2009
COMUNICAT DE PRESA
ANAT SOLICITA REDUCEREA TVA LA SERVICIILE TURISTICE
► La fel ca in tari cu o industrie turistica puternica, ANAT cere Ministerelor Turismului si Finantelor reducerea TVA pentru serviciile prestate in turismul romanesc
În ultimele zile am asistat cu ingrijorare la vehicularea, in mass-media, a unor speculatii prin care se sugereaza ca o solutie pentru redresarea bugetului ar fi cresterea cotei de TVA dupa 1 ianuarie 2010.
În tarile mai avansate economic din vestul Europei, in conditii de severa criza economica, masurile luate pentru aplatizarea efectelor negative au vizat o relaxare fiscala prin reducerea cotelor de TVA la serviciile de cazare in hoteluri in Germania (de la 22% la 7%) si a cotei de TVA aplicabila serviciilor prestate in restaurante in Franta.
Ne manifestam increderea ca – indiferent de speculatiile intalnite in mass-media – guvernul va lua masuri pentru diminuarea efectelor crizei si nu pentru adancirea ei. Firmele private au dus pana in prezent greul recesiunii si este contraproductiv a le impovara si mai mult prin escaladarea fiscalitatii.
Precizam ca ANAT a solicitat ferm Ministerului Turismului inca de acum cateva luni reducerea cotei de TVA la toate serviciile turistice si alinierea la cota unica de 9% aplicabila actualmente exclusiv serviciilor de cazare.
Amendamentele aduse de ANAT la proiectul de Lege a Turismului prevad, printre altele, modificarea art. 25, alin. 6) din lege dupa cum urmeaza:
Cota de TVA este stabilita la 9% pentru toate activitatile din turism. Cota se aplica numai in cazul agentilor economici cu activitate in turism, care presteaza servicii turistice in Romania, autorizati sau licentiati de Ministerul Turismului si numai pe perioada de valabilitate a autorizarii sau licentei. Daca agentul economic autorizat sau licentiat de Ministerul Turismului desfasoara si alte activitati, cota de 9% se aplica exclusiv asupra activitatilor de turism.
ANAT sustine ca turismul romanesc are nevoie de sprijin din partea autoritatilor Statului intr-o perioada de criza si solicita in acest sens identificarea de solutii indraznete, cu impact imediat asupra activitatii specifice. Turismul poate si trebuie sa fie o ramura importanta a economiei nationale, care sa contribuie decisiv la relansarea economica a Romaniei.
Corina MARTIN
Presedinte ANAT
0722 150 767
presedinte@anat.ro
presedinte@asociatia-litoral.ro
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU
Purtator de cuvant ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 28 octombrie 2009
“KINGS HOLIDAY”, relaxarea totala si deconectarea de girjile cotidiene
Societatea evolueaza in permanenta atat in cat si in afara contextului dezvoltarii economice. Concepte se inchid si se deschid, modificand radical modul in care sunt privite lucrurile. Luxul nu mai este o forma de a te diferentia de ceilalti, ci de a-ti demonstra apartenenta la un grup. Posesiunile foarte confortabile precum si imprejurimile deosebite nu mai sunt suficiente. Luxul trebuie sa inoveze in permanenta, sa ofere un pachet complet spre a satisface nu numai nevoile cumparatorilor, ci si orgoliul inerent unei asemenea investitii.
Piata calatoriilor premium si lux se supune si ea acestor schimbari, oferind mai mult decat reperele deja clasice, chiar daca importanta lor nu este intrinsec atacata de noile « must »-uri.
Oamenii cu venituri semnificative, atat cetatenti romani cat si straini (ex: expati) sunt interesati de achizitionarea unor servicii de lux. De obicei vorbim despre persoane care au depasit varsta de 30 de ani si sunt consumatori optimi pana la cca. 55 de ani. Evident asta nu este o regula! Acesti clienti provin din mediul urban si sunt fie VIP-uri, proprietari de afacere sau ocupa functii de management in cadrul companiilor.
Aceste persoane, indiferent de varsta, doresc standarde inalte, fie pentru propriul confort fie pentru a-si sustine imaginea. Sunt oameni care au pretentii foarte mari si nu se grabesc sa cumpere, preferand sa analizeze atent inainte fiecare oferta.
O ocazie potrivita pentru aceasta analiza este “KINGS HOLIDAY”, prima si singura manifestare dedicata turismului exclusivist, in perioada 20 – 22 noiembrie 2009, la World Trade Center, Bucuresti.
Relaxarea totala si deconectarea de girjile cotidiene sunt aduse de companii precum Pro Tours (partener), Paralela 45, 4 U Travel, Reality Tourism, Carpe Diem Travel, Romadria Confort, Round the World Travel si Travel Advisor Media. Si cum nimic nu se poate face de unul singur, organizatorii BDOBC si Net Worth Advisory beneficiaza de sprijinul partenerului strategic ANAT.
Jacuzzi-uri fierbinti savurate cu sampanie racita direct in zapada pura a muntilor inalti; plaje exotice unde albastrul azur al oceanului se continua cu cerul, si unde, vegetatia luxurianta reprezinta o provocare; croaziere exclusiviste al caror unic scop este de a rememora romantismul marilor vase de lux din trecut in timp ce admiri jocul de lumini multicolore de pe mal… Tinuturi indepartate dominate de legenda, aventura si, neaparat, exclusivism!
Sursa: KINGS HOLIDAYS
Data publicarii: 23 octombrie 2009
In perioada 20 – 22 noiembrie 2009, la World Trade Center, Bucuresti, se da startul calatoriilor de 7 stele!
“KINGS HOLIDAY” va reuni reprezentanti ai marilor agentii de turism, cei mai importanti jucatori din piata tur operatorilor, hotelieri de marca, dar si publicul larg.
![]() |
![]() |
![]() |
Lista expozanti | Stand |
4U Travel Company | Stand 10 |
A.N.A.T. | Stand 16 |
Carpe Diem Travel | Stand 36 |
Paralela 45 | Stand 37 |
ProTours | Stand 19 |
Reality Tourism | Stand 32 |
Romadria Confort | Stand 41 |
Round The World Travel | Stand 18 |
Travel Advisor Media | Stand 43 |
Sursa: KINGS HOLIDAYS
Data publicarii: 23 octombrie 2009
Croitoru a anuntat componenta noului Guvern. VEZI LISTA MINISTRILOR
Iata lista ministrilor propusi de Croitoru:
Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor: Radu Berceanu
Ministerul Finantelor: Gheorghe Pogea
Ministerul Administratiei si Internelor: Emeric Florin Saghi
Ministerul Afacerilor Externe: Bogdan Aurescu
Ministerul Economiei si Comertului: Adriean Videanu
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului: Daniel Funeriu
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului: Vasile Blaga
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale: Mihai Seitan
Ministerul Apararii Nationale: Mihai Stanisoara
Ministerul Justitiei: Catalin Predoiu
Ministerul Agriculturii, Padurii si Dezvoltarii Rurale: Adrian Radulescu
Ministerul Sanatatii: Cristian Vladescu
Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National: Theodor Paleologu
Ministerul Mediului: Sulfina Barbu
Din momentul desemnarii sale ca premier, Lucian Croitoru a lucrat la programul de guvernare. Acesta va fi in linie cu acordurile pe care Romania le are cu FMI, cu UE si Banca Mondiala.
"Pentru ca programul de guvernare este presupus a fi pentru patru ani, el este in linie cu Programul national de dezvoltare precum si cu Programul de convergenta a Romaniei cu Uniunea Europeana", a asigurat Lucian Croitoru.
Sursa: www.realitatea.net
Data publicarii: 23 octombrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
ANAT CRITICA ORGANIZAREA DEFECTUOASA A TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI
- Aducere aminte: Targul de Turism al Romaniei a fost organizat la initiativa ANAT, dupa negocieri cu ROMEXPO, incepand cu aprilie 1999 -
Actuala editie a Targului de Turism al Romaniei a fost prima la care ANAT nu a mai avut statutul de coorganizator, in urma unor divergente cu conducerea organizatorului principal, ROMEXPO.
Din pacate, modul defectuos de organizare a Targului de Turism, de catre Romexpo, a atras foarte putini vizitatori, majoritatea – romani – preferand sa caute agentiile de turism, care insa au fost marginalizate ca pozitie la aceasta editie a Targului de Turism al Romaniei.
Consideram lipsita de fair play eliminarea, de catre ROMEXPO, a ANAT din postura de co-organizator, ceea ce a afectat grav participarea agentiilor de turism la aceasta Editie a Targului, printr-o organizare defectuoasa si neprofesionista (lipsa prezentarii expozantilor pe site-ul Targului, slaba organizare a conceptului Targului, lipsa de promovare a evenimentului, deficiente grave in dotarea expozantilor cu facilitatile comandate si platite in termenul precizat etc).
Cu toate acestea, precizam ca inclusiv in ziua deschiderii Targului, pe website -ul Romexpo, ANAT era mentionat ca si coorganizator al Targului.
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) apreciaza eforturile Ministerului Turismului de a promova Romania si faptul ca Ministerul Turismului a pus la dispozitie standuri gratuite asociatiilor profesionale din turism, si nu contesta buna intentie a conducerii Ministerului, insa considera ca obiectivul principal al unui Targ de Turism este crearea unui cadru profesionist si adecvat pentru ca operatorii privati din turism sa–si promoveze ofertele, si anume agentiile de turism, hotelierii, pensiunile agroturistice, operatorii de agrement din turism etc.
În conditiile in care Romexpo nu va agrea un parteneriat corect si ferm cu ANAT, decizia Consiliului Director al ANAT este ca viitoarele Targuri de profil sa se deruleze in organizarea ANAT, sau in parteneriat al ANAT cu celelalte asociatii si patronate de profil, in locatii care vor oferi membrilor nostri conditii decente si profesioniste de a-si expune ofertele.
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU
Purtator de cuvant ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 20 octombrie 2009
Poate parea surprinzatoarea alegerea de a investi timp si bani pentru schimbarea site-ului www.eurolines.ro in acest moment in care industria isi tine rasuflarea in asteptarea vanzarilor pentru sezonul de iarna, insa Eurolines doreste sa mute accentul pe informarea si vanzarea on-line.
“Clientii nostri isi modifica rapid obiceiurile de achizitie, folosesc Internetul pentru a alege destinatiile, pentru a le verifica si, tot prin intermediul lui cer consultanta, ba chiar achita servciile alese. Site-ul nou lansat azi de EUROLINES ROMANIA vine in intampinarea acestor actiuni: este usor de accesat, promite rapiditate in procesul de rezervare si este unicul din piata romaneasca cu aceasta oferta de servicii.
Dorim sa extindem comunicarea cu publicul nostru dincolo de zona agentiei; in plus, dorim sa dam valoare adaugata serviciilor oferite, sa comunicam consumatorului modern ca-i stam tot timpul la dispozitie, ca ne pasa de el. Principala reticenta in achizitia on-line este data de senzatia ca nu ai cu cine vorbi daca apare o problema. Pe www.eurolines.ro ii punem la dispozitie clientului consultanti bine pregatiti, gata sa il secondeze si sa il lamureasca in cazul in care are nevoie.
Parafrazind o celebra profetie, noi credeam ca, in urmatorii ani, companiile care nu au inceput deja sa opereze serios pe platforme on-line nu vor mai exista deloc. Iar Eurolines nu si-a fixat acest obiectiv, ci dimpotriva, tinteste sa fie lider de piata prin intermediul “on-line-ului”, a declarat Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines Romania.
Mult mai dinamic si intuitiv, mai bine organizat, astfel incat vizitatorul sa identifice rapid serviciul dorit, noul site este focalizat pe facilitatea rezervarii unui bilet de autocar, core business-ul grupului Eurolines, in 4 pasi simpli, a caror parcurgere dureaza maxim 4 minute.
Totodata, noul site este un portal catre toate serviciile oferite de grupul Eurolines: bilete de avion, cazari si pachete turistice, rent a car si rent a bus, toate grupate in meniul principal. Pe langa acestea, vizitatorul se poate informa cu privire la destinatia in care calatoreste, la promotiile curente sau poate accesa informatii despre companie.
Pentru accesul usor la informatiile despre curse, modulul de rezervari este plasat strategic in partea stanga si cuprinde campurile de plecare, destinatie, data, precum si informatiile referitoare la particularitatile pasagerilor.
Elementul dinamic al site-ului – harta interactiva – are scopul de a puncta si anunta anumite promotii si oferte pe destinatiile europene si extra-europene operate de Eurolines.
Putem spune ca avantajele clientului sunt:
• economie de timp si bani - prin promotiile si discounturile oferite la achizitie;
• preluarea automata a datelor pe bilet si pe factura, in cazul deschiderii unui cont;
• acces la istoricul comenzilor;
• acces la biletele emise pentru a le putea printa de oriunde, oricand;
• posibilitatea de a participa la concursuri si de a fi informat cu privire la ofertele speciale, in cazul abonarii la newsletter.
Site-ul contine informatii de interes atat pentru publicul larg, cat si pentru colaboratori, parteneri si media si se doreste a fi in primul rand o punte de legatura intre companie si client.
Pe langa functia de vanzare, site-ul este o sursa de informatii actualizate permanent pentru colaboratori si publicul larg, precum si o intalnire prietenoasa intre companie si clientii sai.
www.eurolines.ro a fost realizat in parteneriat cu dezvoltatorul de software ContentSpeed, lider de piata in ceea ce priveste implementarea solutiilor pentru vanzari online. ContentSpeed Shop este cea mai flexibila platforma de comert electronic din Romania, facand parte dintr-un pachet complet de produse si servicii de calitate care include promovarea online, documentarea produselor, interconectarea cu propriile sisteme de gestiune sau aplicatiile furnizorilor magazinelor online.
In curand, site-ul va fi disponibil si in versiunile engleza si germana.
Va invitam sa-l testati si sa ne spuneti parerea voastra!
Multumim.
Pentru detalii, va rugam sa ne contactati:
ANCA DUSE
Advertising Manager
Eurolines Romania
Str. Reinvierii, nr. 3-5
Sector 2, Bucuresti, Romania
Tel/Fax: 0040-21-316.08.90/ 0040-21-312.85.43
Sursa: EUROLINES
Data publicarii: 20 octombrie 2009
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 15 octombrie 2009
Austria va asteapta la etajul trei din cadrul Targului de Turism!
Austria, destinatia nr. 1 in preferintele romanilor in sezonul de iarna, va lua parte la cea de-a 22-a editie a Targului de Turism al Romaniei ce va avea loc la Romexpo in perioada 15 - 18 Octombrie 2009. La etajul 3 din Pavilionul Central al Romexpo, 11 regiuni turistice din Austria va vor prezenta cele mai bune oferte de iarna. Participarea colectiva a Austriei este organizata de catre Oficiul National de Turism al Austriei cu sprijinul companiei Consult Line.
Mai multi expozanti, mai putine noutati la editia de toamna a TTR
Pentru Targul de Turism care va incepe maine la Romexpo, expozantii au pregatit oferte de pret care ajung, pentru unele destinatii, pana la 20% discount, pentru cei care achita integral pretul pachetului de Sarbatori. Putine sunt noutatile „de iarna” ale agentiilor in acest an marcat de criza, o veste buna fiind totusi reducerile de tarife pentru destinatiile interne, de pana la 10% fata de anul 2008, precum si o serie de servicii suplimentare incluse in pret.
Targul de Turism care are loc in perioada 15-18 octombrie la Romexpo se desfasoara sub amprenta crizei. Astfel, sunt prezentate foarte putine noutati pe piata si mai multe oferte de pret. Expozantii mizeaza pe dorinta romanilor de a obtine preturi cat mai bune, motiv pentru care incearca sai faca sa renunte sa mai astepte ofertele last-minute si sa cumpere din timp pachetele pentru petrecerea Sarbatorilor de iarna. Reprezentantii agentiilor de turism declara ca se asteapta sa vanda un numar de pachete comparabil cu cel de anul trecut pentru sarbatorirea Revelionului din acest an. Incasarile vor fi mai mici insa, pe masura diminuarii bugetelor de calatorii ale romanilor caresi mai permit vacante in acest an, fiind voci care anunta chiar si injumatatirea vanzarilor in aceasta iarna fata de perioada similara a lui 2008. Ca urmare, se poarta disconturile si ofertele speciale, la aceasta manifestare expozitionala.
„Pentru perioada 15-18 octombrie, avem 10% reducere de early booking pentru toate Revelioanele incarcate pe www.jinfotours.ro “, declara Cristina Irimia, Marketing Manager J‘Info Tours. Aceasta apreciaza ca pachetele de Revelion au preturi mai bune ca anul trecut cu aproximativ 15%. „Cele mai solicitate destinatii sunt Barcelona, Thailanda, Dubai, Paris, Lisabona, Egipt - croaziera pe Nil”, declara reprezentanta J’Info Tours.
Unele agentii anunta la Targ lansarea unor curse charter operate din Bucuresti si Cluj-Napoca, care faciliteaza accesul catre statiuni de schi din Alpii francezi precum Chamonix, Risoul, Les Deux Alpes, Brides Les Bains, Meribel si Courchevel. „Pretul pachetelor turistice variaza intre 350-1.100 de euro de persoana”, declara Monica Aliman, Marketing Manager la Safra Tours. Cursele charter vor zbura in perioada 12 decembrie 2009-20 martie 2010. Pachetele turistice oferite includ biletul de avion, transfer aeroport-hotel-aeroport, cazare sapte nopti in hoteluri si aparthoteluri. Cei care prefera zapada pot sa aleaga o destinatie la moda in ultimii ani. „Am lansat oferte speciale pentru Revelionul in Austria, unde pentru transport cu autocarul, doua nopti cazare in Budapesta, trei nopti cazare in Viena, cinci mic dejunuri si insotitor de grup se plateste aproximativ 300 de euro/persoana”, declara Cristian Pandel, manager Christian Tour. „De Craciun si Revelion ne asteptam sa vindem aproximativ 2.000 de pachete turistice, iar cea mai mare cerere este pentru Austria, capitalele europene, dar si pentru Israel, Iordania”, mai declara Cristian Pandele. Pentru o destinatie mai exotica, oferta este variata, insa si preturile sunt mai ridicate. Puteti intampina astfel Anul Nou in Hong Kong, Singapore sau Malaysia, pentru care trebuie sa aveti un buget de peste 1.550 de euro de persoana, sau la Moscova, caz in care trebuie sa aveti alocati nimimum 1.050 de euro de persoana. „Oferim reduceri de 5% pentru anumite destinatii, daca se fac rezervari pana pe 1 noiembrie. Anul acesta ne dorim sa pastram numarul de turisti la nivelul anului trecut”, declara Aurelian Bratosin, directorul Butterfly Turism.
Sunt unele agentii care ofera discounturi si mai mari, cu conditia achitarii integrale a pachetului de servicii. „Avem reduceri early booking de 20% pentru inscrieri si plata integrala a pachetului turistic pana pe 30 octombrie 2009. Turistii care isi fac rezervare cu o luna inainte de plecare beneficiaza de reducere 10% din valoarea pachetului turistic”, declara Florin Sfarlea, director adjunct Malta Travel. Revelionul in Malta se va desfasura in perioada 28 decembrie 2009 - 2 ianuarie 2010. Drept bonusuri sunt oferite suplimentul de cina, late check out si acces la jacuzzi. Pentru Malta, agentia organizeaza doua chartere de Revelion, organizatorii asteptanduse ca aceste doua curse sa fie ocupate.
Mult mai putine oferte pe perioada Targului de Turism se anunta pentru destinatiile interne, principalul motiv invocat de hotelieri si proprietarii de pensiuni fiind acela ca deja s-au realizat reduceri de tarife fata de anul trecut, daca nu au avut loc mentinerea preturilor la nivelul din 2008. Cristina Partal, presedinta Asociatiei Nationale a Turismului Rural, Ecologic si Cultural (ANTREC), spune ca sunt unele pensiuni, cu capacitate mare de cazare, care vor oferi reduceri consistente la Targul de Turism, de pana la 20%-30% din pretul pachetului, pentru cei care achita integral pana la 15 noiembrie. In rest, pentru o pensiune de trei margarete, patru nopti de cazare, doua mese pe zi, cina festiva de Revelion, costul este de maximum 700 de lei de persoana, in timp ce la unitatile de doua margarete, patru nopti de cazare fara masa, costul este 350 de lei. „Bucovina este un pic mai scumpa in acest an, declara Cristina Partal, astfel incat un pachet de patru nopti de cazare, regim demipensiune (doua mese incluse pe zi), masa festiva de Revelion si spectacol costa maximum 1.500 de lei de persoana, la categoria 3-4 margarete”.
Criza a determinat insa agentii mari sa renunte in acest an la participarea la Targul de Turism. Lucia Morariu, presedintele Eximtur, declara ca a luat aceasta decizie in urma analizarii unor elemente de cost. „Nu ni s-a prezentat o evaluare a rezultatelor acestui targ. Nu ne-a multumit nici amplasarea standurilor, nici publicitatea evenimentului nu pare sa fi fost cea mai buna”, spune oficialul Eximtur.
Expozitia in cifre
PARTICIPA 15 TARI
La editia de toamna din acest an a Targului National de Turism participa peste 400 de expozanti din 15 tari, respectiv: Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, Grecia, India, Israel, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Romania, Slovacia, Turcia si Ungaria, gradul de internationalizare ridicanduse la 30%.
Manifestarea se desfasoara sub patronajul Ministerului Turismului, in parteneriat cu Camerele de Comert si Industrie din Romania. La editia de toamna a TTR de anul trecut au participat 218 expozanti, pe o suprafata de 10.800 mp.
Spatiul alocat Consiliilor Judetene, primariilor si altor structuri administrative locale pentru a promova destinatiile romanesti este de 5.000 mp, fiind oferit de Ministerul Turismului ca o etapa in campania de promovare a ofertelor turistice autohtone, in special a celor din zona Maramuresului. Editia din aceasta toamna aduce o crestere a suprafetei ocupate cu 38% fata de cea de anul trecut. Pretul biletului de intrare este de 5 RON, fiind permis accesul la toate manifestarile desfasurate in aceasta perioada.
Sursa: www.stiri-turism.com
Skiers can also keeps the costs low at High Tatras in Slovakia
"French ski resorts have responded well to the pressures imposed by the strong euro by slashing prices and Courchevel now rates as one of the cheapest eurozone ski destinations as a direct result."
She went on: "While bargain-hunters will still find the lowest prices in Romania and Bulgaria, price should not be the only issue when planning a ski holiday. It's important to choose a resort that matches your ability and expectations."
These were the costs at various resorts with the percentage change since 2008:
1. Romania (Poiana Brasov) £195.76 plus 4%
2. Bulgaria (Borovets) £250.87 plus 14%
3. Slovakia (High Tatras) £264.97 plus 20%
4. Slovenia (Kranjska Gora) £277.97 plus 7%
5. Italy (La Thuile) £290.13 plus 17%
6. France (Courchevel) £298.97 minus 11%
7. Finland (Yllas) £304.54 plus 23%
8. Andorra (Soldeu) £304.65 plus 6%
9. Germany (Garmisch-Partenkirchen) £321.49 plus 23%
10. Norway (Geilo) £328.58 plus 26%
11. Austria (Obergurgl) £343.62 plus 13%
12. USA (Vail) £372.83 minus 11%
13. Switzerland (Verbier) £422.21 plus 20%
14. Canada (Banff) £429.06 plus 17%
FTI distribuit in Romania de NOVA Travel si EUROLINES
FTI, unul dintre primii 5 tour-operatori germani, a fost infiintat in 1983. In intervalul 2007-2008 a inregistrat un rulaj de 879 milioane de euro, cifra ce reprezinta servicii pentru un numar de 1,4 milioane de turisti.In prezent, piata de turism din Romania este caracterizata de cateva coordonate importante:
·
numarul tour-operatorilor straini prezenti este in permanenta crestere;
·
avand in vedere tehnologia de astazi si accesul la Internet, putem spune ca toti marii tour-operatori straini se afla in tara noastra, dar conteaza canalele directe. Contorizandu-le pe acestea din urma rezulta un numar de aproximativ 10 tour-operatori mari din lume.
·
cresterea vanzarilor este influentata si de o reprezentanta in Romania a unui astfel de tour-operator. FTI are in vedere ca in 2010-2011 sa deschida un birou propriu in tara noastra;
·
tour-operatorii straini au avantajul ca produsele acopera necesarul de servicii de la 2 pana la 7 stele, alocatiile hoteliere fiind numeroase;
·
tour-operatorii straini au dezavantajul ca multe pachete de servicii au ca oras de initiere a excursiei, un oras din Europa Centrala si de Vest.
“Largirea ofertelor tour-operatorilor straini pe piata din Romania aduce tarii o pozitie mai solida in peisajul turismului mondial. Nume sonore din turism atrag atentia, de obicei, si, avandu-le in portfoliu, conteaza la negocierile ulterioare. FTI vine in Romania in baza analizelor din care a reiesit ca piata este pe drumul cel bun catre maturitate si turistul roman are deja nevoie de libertate de alegere printre produse.”, a declarat Dl. Nicolae Lech, directorul general al companiei Nova Travel.
Venirea FTI in Romania prin parteneriatul semnat cu NOVA Travel si Eurolines va avea un efect imediat pe piata de turism prin cresterea factorului competitional, largirea gamei de produse, marirea disponibilitatilor de locuri pe piata.
Dincolo de avantajele comerciale, venirea in Romania a tour-operatorului german aduce o pata de culoare prin impunerea unui cadru nou, proaspat, dominat de profesionalism.
Legatura dintre FTI si NOVA Travel este una mai veche, aceasta din urma asigurand serviciile de incoming pentru FTI in perioada 2005-2006, astfel incat a fost o alegere fireasca, relatia dintre cele doua companii fiind caracterizata de seriozitate reciproca si comunicare facila.
NOVA Travel, membra a grupului Eurolines, este prima agentie de turism cu capital integral privat din Romania, infiintata in 1990 si prima care a dezvoltat un sistem propriu de rezervari on-line – eurosite.ro. In cadrul grupului Eurolines, Nova Travel indeplineste functia de tour-operator atat pentru cele 42 de agentii din reteaua Eurolines cat si pentru alte agentii revanzatoare de turism.
Conform studiului "Romania vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania, in 2007, lipsa de competitivitate a litoralului romanesc a reprezentat motivul pentru care trei din cei mai importanti tour-operatori germani -TUI, Neckermann si FTI- au parasit Romania. Faptul ca, pentru 2010 , TUI a decis sa se intoarca, nu poate fi decat un semn pozitiv, mai ales in actualul context economic.
Multumim,
Echipa Nova Travel
membra Eurolines Romania
Pentru detalii, va rugam sa ne contactati:
ANCA DUSE
Advertising Manager
Eurolines Romania
Str. Reinvierii, nr. 3-5
Sector 2, Bucuresti, Romania
Tel/Fax: 0040-21-316.08.90/ 0040-21-312.85.43
Sursa: NOVA TRAVEL
Data publicarii: 13 octombrie 2009
08.10.2009
COMUNICAT DE PRESA
ANAT LANSEAZA CAMPANIA CARAVANA ANAT
- La prima intalnire de la Targu Jiu va fi lansata Campania "Alege agentia de turism - Calatoreste cu ANAT"
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism inaugureaza vineri, 9 octombrie, la Targu Jiu, CARAVANA ANAT. Acest concept nou va implica deplasarea conducerii si executivului ANAT in teritoriu, in localitati din toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale Romaniei. Acolo, reprezentantii ANAT vor avea intalniri cu agentii de turism membre ANAT, cu mass-media locala si vor prezenta avantajele de a fi membru ANAT agentiilor care inca nu sunt inscrise in Asociatie. De asemenea, va fi analizat potentialul turistic al fiecarei zone. La Targu Jiu va avea loc o sedinta cu membrii Regiunii Sud Vest a ANAT, apoi vor fi vizitate municipiul si manastirea Tismana. De asemenea, aici ANAT va lansa Campania "Alege agentia de turism - Calatoreste cu ANAT".
"Credem ca acest concept de caravana a ANAT va sprijini dezvoltarea turistica a Romaniei, pe de o parte, si ne va ajuta pe noi, cei din Consiliul Director al ANAT, sa intelegem mai bine nevoile agentiilor de turism si ale membrilor nostri din fiecare regiune. Agentiile de turism au un rol important in definirea strategiei de dezvoltare si promovare a unei regiuni , pentru ca ele "vand" si promoveaza destinatia respectiva. Am ales nordul Olteniei deoarece este o zona cu potential mare, ca si Bucovina sau Maramures, dar, din pacate, nu la fel de mult promovata, atat pe plan intern, cat si pe plan extern. În aceasta regiune avem Ansamblul Brancusi, manastiri, statiuni, turism rural, traditii", a precizat Corina Martin, presedintele ANAT.
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU
Purtator de cuvant ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 08 octombrie 2009
Romania, in ofensiva pe piata germana de turism
Ministerul Turismului a semnat un acord cu TUI pentru revenirea celui mai mare tour-operator din lume pe piața romaneasca, din 2010. În luna noiembrie a acestui an, TUI Deutschland GmbH va tipari o broșura speciala, dedicata integral Romaniei, care urmeaza sa fie distribuita pentru anul viitor in peste 10.000 de agenții revanzatoare din Germania.
Broșura va conține 24 de pagini și va fi editata in 120.000 exemplare. Contribuția Ministerului Turismului pentru fiecare exemplar este de 83 de eurocenți, inclusiv TVA, valoare care include creația, producția și distribuția tipariturii.
Tot din 2010, Romania va fi prezenta in cataloagele tour-operatorilor germani Der Tour GmbH & Co KG, cu un tiraj de 350.000 exemplare, și ale ITS / REWETOURISTIK GmbH, cu un tiraj de 2 milioane de exemplare. Cataloagele vor fi disponibile, de asemenea, in cele peste 10.000 agenții revanzatoare ale celor doi operatori.
În acest fel, se asigura o vizibilitate sporita a ofertei romanești de turism pe piața germana și accesul direct al consumatorilor germani de turism la informații despre Romania ca destinație turistica.
De asemenea, Ministerul Turismului a negociat cu Air Berlin operarea, incepand cu anul 2010, a unei curse charter low-cost pe Aeroportul Internațional Mihail Kogalniceanu din Constanța. Prezența acestei companii aeriene in Romania echivaleaza cu revitalizarea litoralului romanesc ca destinație turistica pe piața germana.
În acest context, ministrul Elena Udrea a lansat conducerii grupului german TUI invitația de a veni in Romania pentru a pune bazele unei strategii de colaborare pe termen lung, strategie care vizeaza, in esența, incoming-ul de pe piața germana și de pe celelalte piețe-sursa din Uniunea Europeana. Reprezentanții TUI au confirmat prezența lor in Romania, in urma acestei invitații, la inceputul lunii noiembrie din acest an.
6 octombrie 2009
Biroul de presa
Tel: 021 20 70 769
Fax:021 20 70 768
presa@turism.gov.ro
Sursa: MINISTERUL TURISMULUI
Data publicarii: 08 octombrie 2009
"O saptamana la munte", program cu preturi intre 158 si 358 lei pe sejur
Blue Air: Razboiul tarifelor cu Wizz Air ne-ar face sa sfarsim ca SkyEurope
exclusiv Roxana Grosu, 6 Octombrie 2009
Explicatia falimentului SkyEurope este razboiul tarifelor cu cei de la Wizz Air, care beneficiaza de o sustinere financiara substantiala din partea unui fond american de private equity, in opinia lui Gheorghe Racaru, fostul sef la Blue Air si Tarom.
Chiar daca a pierdut pozita de lider pe piata locala de low-cost tocmai din cauza ca nu a intrat in aceasta lupta, Blue Air nu intentioneaza nici pe viitor sa ia parte la batalia preturilor care pare pierduta inca din start.
“Cea mai mare greseala facuta de SkyEurope a fost ca a intrat in lupta tarifelor cu Wizz Air pentru suprematia pe piata poloneza. Blue Air nu va intra niciodata in acest razboi al preturilor care ne-ar face sa avem soarta SkyEurope, intrucat nu avem in spate un investitor ca Indigo Partners”, declarat, pentru Wall-Street, Gheorghe Racaru (foto), directorul de strategie al holdingului detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, din care face parte si Blue Air.
Wizz Air a fost fondata la sfarsitul lui 2003 de actualul presedinte, Jozsef Varadi, fost director al companiei de linie Malev.Principalul investitor al companiei este Indigo Partners, un fond de private equity din Statele Unite afiliat la TPG Capital, condus de David Bonderman, care in 2007 ocupa locul 105 in topul Forbes al celor mai bogati americani, cu o avere estimata la 3,3 miliarde de dolari. TPG Capital este unul dintre cele mai mari grupuri de investitii in transporturi pe plan mondial.
Wizz Air a intrat pe piata locala de zboruri low-cost in iulie 2006. Prima cursa a fost pe ruta Targu-Mures - Budapesta si estimeaza pentru acest an un trafic de 1,7 milioane pasageri.
Linia low-cost a transportat, in primele noua luni ale anului, 1,2 milioane de pasageri pe rutele din si catre Romania.
Astfel, operatorul maghiar a ajuns la o cota de piata de 44,9%, in luna septembrie, conform datelor furnizate de companie.
Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale in septembrie.
Blue Air este o companie cu capital 100% privat romanesc, fiind autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere si transporturi cargo.
Operatorul a inregistrat o cifra de afaceri de 124,1 milioane euro, in 2008, si estimeaza 170 de milioane euro pentru 2009.
Sursa: Wall Street
Data publicarii: 06 octombrie 2009
Ministerul Turismului a semnat, saptamana trecuta, un parteneriat cu grupul TUI, in urma caruia turoperatorul german va reveni pe piata romaneasca incepand cu anul viitor, a declarat ministrul Turismului, Elena Udrea.
Astfel, in toamna acestui an, ministerul va edita in colaborare cu TUI un catalog in care va fi inclusa si Romania.
De asemenea, Ministerul Turismului a negociat cu operatorul german Air Berlin aducerea, din primavara anului viitor, a unui charter care va aduce turisti germani pe aeroportul Kogalniceanu din Constanta.
În 2006, grupul TUI a renuntat sa mai aduca turisti in Romania si a scos din cataloagele de promovare statiunile turistice romanesti, nemultumit de conditiile de cazare, preturile mari practicate de hotelieri, zgomotul si lipsa curateniei din localitati.
În urma unei prima intalniri avute in luna martie cu Elena Udrea, la Berlin, directorul general al firmei Danubius, sucursala din Romania a TUI, Tim Grosse, declara pentru MEDIAFAX ca autoritatile din turismul romanesc vor trebui sa respecte patru conditii minimale pentru ca grupul german sa reinceapa sa opereze in Romania.
Prima dintre acestea era functionalitatea litoralului intr-un sezon bine definit, care sa inceapa cel mai tarziu pe data de 15 mai si sa se incheie pe 15 septembrie.
A doua conditie se referea la necesitatea unor zboruri directe intre orasele din Germania si Constanta, la preturi "competitive".
TUI a mai solicitat atunci ministrului Turismului si inceperea unor campanii de marketing comune, pentru o mai buna promovare a destinatiei Romania.
Ultima conditie a TUI a fost ca tarifele hotelurilor de pe litoralul romanesc sa fie "competitive", in contextul in care in Bulgaria, de exemplu, declinul turismului pe fondul crizei economice mondiale a determinat scaderea tarifelor.
www.mediafax.ro
Sursa: www.stiri-turism.com
Data publicarii: 06 octombrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
Festivalul International George Enescu a adus peste 3.000 de turisti straini
Indiscutabil, editia 2009 a Festivalului International George Enescu a fost un succes, la care au contribuit si agentiile de turism de incoming din Romania.
Promovarea Festivalului, prin implementarea concertelor, spectacolelor si evenimentelor in produsul turistic romanesc, la nivel european dar si pe pietele japoneza si americana, inceputa in 1998, a avut ca rezultat ca in final, anul acesta, sa avem un septembrie cu multi turisti straini in Romania, in Bucuresti si la Festival.
Au fost vandute aproximativ 2.500 de bilete catre agentiile de turism. În plus, au fost si 750 de turisti individuali. Din Europa, cei mai multi turisti au provenit din Franta – circa 400. Acestia au fost urmati de turisti din Marea Britanie, Germania si Italia.
Aproape ca in fiecare an, au sosit aproximativ 100 de turisti japonezi si 140 de americani. Numai in aceasta perioada, s-au incasat de la turistii veniti pentru Festivalul Enescu circa 1,5 milioane de euro. Acest succes a fost posibil si datorita conferintelor de presa, organizate de Institutul Cultural Roman impreuna cu ARTEXIM succesiv in Belgia, Franta, Marea Britanie, Italia, Germania.
În premiera agentiile de turism romane specializate pe incoming au fost solicitate deja pentru a efectua rezervari pentru editia 2011 a Festivalului International George Enescu.
Cu stima,
Gheorghe FODOREANU
Presedinte Invitation Romania
gheorghe.fodoreanu@invitation-romania.ro
0744.516.866
Sursa: INVITATION ROMANIA
Data publicarii: 05 octombrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
ANAT PROPUNE MINISTERULUI TURISMULUI ORGANIZAREA, ÎN ROMÂNIA, A ADUNARII GENERALE A OMT
Conducerea ANAT a primit cu bucurie si satisfactie vestea acceptarii Romaniei ca membru al Consiliului Executiv al Organizatiei Mondiale a Turismului, ca urmare a votului acordat in Adunarea Generala a Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT) care s-a desfasurat zilele trecute la Astana, in Republica Kazakhstan. Ministerul Turismului a depus candidatura Romaniei pentru statutul de membru al Consiliului Executiv al OMT la inceputul acestui an.
“Aceasta initiativa este de apreciat si suntem convinsi ca va avea urmari practice asupra dezvoltarii turistice a Romaniei si asupra imaginii tarii noastre. Felicitam Ministerul Turismului pentru initiativa depunerii candidaturii si constatam, pe de alta parte, ca Romania se bucura de apreciere pe plan mondial in lumea turismului.
Lansam Ministerului Turismului si personal ministrului Elena Udrea invitatia de a face lobby impreuna pentru organizarea, in Romania, a unei Adunari Generale a OMT in viitorul apropiat”, a precizat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
În prezent, OMT numara 154 de state membre cu drepturi depline, sapte membri asociati si peste 350 de membri afiliati. Romania este stat membru fondator al OMT, din 1975, cu drepturi depline.
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU
Purtator de cuvant ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 05 octombrie 2009
|