infotravelromania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !.. |
![]() |
Acasa | Asociatii
turism | Linkuri
turism | Stiri | Targuri
turism | Reviste
turism | Hoteluri
Bucuresti | Fotografii
| Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport | Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar | Contact
|
Editorial |
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc COPYRIGHT 2009 Se interzice reproducerea totala sau partiala a acestor stiri, fara acordul scris al InfoTravelRomania. Bursa și Forum de Turism Balnear – ediția a V-a, în stațiunea Călimănești-Căciulata Ministrul Turismului, Elena Udrea, va participa joi, 1 octombrie 2009, ora 10:00, la deschiderea oficială a Bursei și Forumului de Turism Balnear – ediția a V-a, în stațiunea Călimănești-Căciulata. Evenimentul, organizat în perioada 1-3 octombrie de Organizația Patronală a Turismului Balnear din România sub patronajul Ministerului Turismului, este înscris în calendarul oficial al Organizației Mondiale a Turismului și al Asociației Europene a Stațiunilor Balneare. Bursa de Turism Balnear – prima componentă a manifestării – este o expoziție în care se prezintă potențialul stațiunilor balneare, echipamente și servicii aferente, precum și oferte ale celor care activează în domeniu. Ministerul Turismului va participa la expoziție cu un stand propriu. În paralel, se desfășoară Forumul de Turism Balnear, în cadrul căruia au loc mai multe sesiuni de prezentări și dezbateri pe teme de actualitate din domeniul turismului balnear, precum și din domenii conexe, cu participarea unor specialiști din țară și din străinătate. Manifestările au ca scop principal promovarea turismului balnear românesc, atât ca mijloc de tratament și refacere, cât și ca destinație de relaxare. De asemenea, evenimentele constituie cadrul pentru stabilirea de noi parteneriate, de fundamentare a unor strategii de dezvoltare a turismului balnear, sau de programe specializate. 30 septembrie 2009 Biroul de presă Sursa: MINISTERUL TURISMULUI COMUNICAT DE PRESĂ PREŞEDINTELE ANAT S-A ÎNTÂLNIT CU LIDERII ASOCIAŢIILOR AGENŢIILOR DE TURISM DIN GRECIA, TURCIA ŞI CIPRU Preşedintele ANAT, doamna Corina Martin, a fost invitată în perioada 25 - 28 septembrie la Atena, de către HATTA (asociaţia omoloagă ANAT din Grecia), cu prilejul sărbătoririi Zilei Mondiale a Turismului.
Reprezentanţii asociaţiei elene au raportat scăderi cu 15% ale încasărilor din turism pentru sezonul 32009, pe când cei ai Turciei, dimpotrivă, în pofida anului dificil, au înregistrat creşteri de 20%. Pentru alte amănunte, Traian BĂDULESCU Sursa: ANAT Investiţia Corvinus International în Hotel Capital Plaza se ridică la 6,6 mil. euro
Compania românească Corvinus International a investit suma de 6,6 milioane euro în hotelul de patru stele Capital Plaza din Bucureşti, inaugurat oficial marţi, acesta întinzându-se pe o suprafaţă totală de 7.500 metri pătraţi şi având 95 de camere şi apartamente, au declarat oficialii companiei
Lucrările la Hotel Capital Plaza au fost finalizate în luna august, inaugurarea oficială având loc marţi. Hotelul a fost deschis în urmă cu câteva săptămâni şi pune la dispoziţie 95 de camere şi apartamente, cafenea, restaurant, sală de conferinţe, care poate cuprinde 300 de persoane, şi un loc de parcare subterană cu 25 de locuri. În prezent, Capital Plaza are 57 de angajaţi. Reprezentanţii companiei estimează un grad de ocupare de 40-50% în 2010. Sursa: Money.ro COMUNICAT DE PRESA CAPITAL PLAZA HOTEL **** Bucuresti, 29 septembrie 2009 CAPITAL PLAZA HOTEL **** anunta o data cu inaugurarea oficiala, o serie de facilitati oferite studentilor bursieri de la Academia de Studii Economice - Bucuresti, precum si un parteneriat special cu Universitatea de Arte - Bucuresti.
Anuntam de asemenea, demararea unui parteneriat intre Hotel Capital Plaza si Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, reprezentata prin Domnul Profesor Universitar Doctor Alexandru Chira. Colaborarea va consta intr-un proiect de ambientare vizuala (expozitie permanenta de pictura) cu lucrari de arta ale unor studenti masteranzi ai sectiei de pictura din Universitatea Nationala de Arte Bucuresti (clasa Prof. Univ. Dr. Alexandru Chira). Acest proiect vizeaza racordarea a doua standarde inalt calitative – cel artistic universitar si cel specific unui hotel de elita. Proiectul se desfasoara sub coordonarea domnului profesor sus mentionat precum si a Domnului Lector Universitar Doctor George Moscal.
La conferinta de presa au participat Catalin Stefan, General Manager Capital Plaza, Mihaela Romascu, Director Vanzari & Marketing, Adrian Mocanu, Director Cazare Alexandra Zabunov, designer si Gabi Nasulea, architect. "Vanzatorii de sanatate": Turismul medical din Romania ar putea valora 100 mil. euro in 2015Turismul medical, cel mai dinamic sector de calatorii la nivel global, cu o rata de crestere estimata la 30% anual, ar putea ajunge sa valoreze 100 mil. euro in Romania, pana in 2015, estimeaza specialistii din domeniu. Potentialul de crestere pe plan local al acestei nise incepe sa atraga companiile de turism romanesti, saptamana trecuta fiind lansata prima agentie de turism medical din Romania.
"Este greu de estimat cat valoreaza turismul medical din Romania. In 2003, cand au venit in Romania 50.000 de turisti, piata a fost de circa 32 mil. euro, iar pana in 2015 estimez ca va ajunge la 100 mil. euro", a spus, pentru DailyBusiness.ro, Razvan Nacea, directorul executiv al companiei Seytour Medical Tourism. Agentia Seytour Medical Tourism s-a lansat operational in urma cu cateva saptamani si vinde pachete de turism medical atat in strainatate, cat si in Romania. Pe piata locala, mai sunt agentii sau clinici private care promoveaza pachete medicale de turism strainilor. Acestia vin in Romania preponderent pentru chirurgie estetica si stomatologie, alegand serviciile medicale de aici pentru ca sunt mai ieftine. Strainii pot ajunge sa plateasca pana la 40% din suma pe care ar plati-o in tara de origine pentru servicii medicale in Romania. Pana in prezent insa, nu a existat pe piata nicio companie de turism specializata pe acest segment, desi in primul semestru din acest an, circa 8.500 de romani au plecat in tari ca Austria, Israel, Germania sau Ungaria pentru servicii medicale, a spus Nacea. Totodata, strainii care vin in Romania pentru astfel de servicii genereaza o piata de cateva zeci de milioane de euro. "Potentialul pietei este insa mare si cred ca vor mai fi si alti jucatori care se vor specializa pe turism medical in perioada urmatoare. Turistii straini care vin in Romania pentru servicii medicale sunt mai numerosi decat romanii care pleaca in afara", a declarat Nacea. "Romanii pleaca pentru servicii medicale din doua motive: ori pentru interventii care nu se pot realiza in Romania, ori pentru ca vor servicii medicale premium, iar infrastructura medicala din Romania este inca slab dezvoltata. Pana acum am avut circa 20 de cereri din Romania, toate pentru probleme medicale grave, cum ar fi operatii pe inima sau pe creier. Suntem pe punctul de a intermedia o operatie pe creier in Austria", a adaugat acesta. Seytour Medical Tourism vinde vacante incluzand interventii chirurgicale complicate, care nu se pot face in Romania si pachete de chirurgie estetica de lux, in insule exotice ca Mauritius, precum si simple consultantii de rutina in clinici private din strainatate. In Austria au fost anul trecut cateva sute de romani pentru servicii medicale, a spus Horst Bruggraber, senior consultant al firmei Premium Health Solutions, din Austria, companie cu care Seytour colaboreaza. "Circa 2 mil. de turisti vin anual in Austria pentru servicii medicale, ceea ce reprezinta 12% din numarul total de vizitatori", a declarat Bruggraber. "Avem clienti care vin pentru consultantii si investigatii de rutina si pacienti care vin pentru interventii grave. Veniturile noastre, fara a include plata serviciilor medicale, pot fi de la 50 euro la peste 1.000 euro per pachet", sa adaugat acesta. Premium Health Solutions, firma detinta de Raiffeisen Austria, a inregistrat o cifra de afaceri de 150.000 euro in 2008, iar anul acesta vizeaza o dublare. "Am observat ca pacientii care doreau pachete de chirurgie estetica se gandesc de doua ori acum, ca urmare a crizei, pana sa isi ia un pachet turistic", spune Bruggraber. Spre exemplu, o investigatie de rutina in Austria, care include toate analizele si radiografiile necesare, ajunge sa coste 2.000-2.500 euro. Pietele care genereaza cei mai multi turisti care calatoresc in scopuri medicale sunt Marea Britanie si SUA. Clientii din aceste tari cauta servicii de calitate la preturi mai mici, asa ca principalele zone in care calatoresc sunt Malaezia, Costa Rica, India, Brazilia. Sursa: DailyBusiness Data publicarii: 28 septembrie 2009 Carpatair lanseaza zboruri directe din Bucuresti spre Italia ![]() Carpatair lanseaza zboruri directe din Bucuresti (Otopeni) spre Ancona, incepand cu 2 octombrie, si spre Bari, din 27 octombrie, au anuntat reprezentantii companiei.Zborurile spre Ancona vor fi disponibile in zilele de luni si vineri, iar cele spre Bari in zilele de marti, joi si duminica. Biroul de promovare turistica din Varsovia tinteste 250.000 de turisti in primul anMinisterul Turismului va deschide, vineri, un birou de promovare turistica la Varsovia, iar tinta pentru primul an de functionare este de 250.000 de turisti, a declarat Gheorghe Nastasia, secretar general in Ministerul Turismului, citat de Mediafax. Acesta este cel 17-lea birou de promovare al Romaniei in strainatate.
"Statisticile dovedesc faptul ca piata poloneza constituie un potential important de crestere a numarului de turisti. Biroul va fi deschis publicului polonez cu informatii utile despre produsele si destinatiile turistice romanesti, harti, brosuri si pliante turistice", a spus Nastasia. El a adaugat ca pana in 1992-1993, piata poloneza a fost una dintre cele mai importante pentru Romania. "Din Polonia veneau pana in 1990 circa 100.000 de turisti pe an. Anul trecut, numarul acestora a fost de aproximativ 40.000", a precizat oficialul Ministerului Turismului. El a adaugat ca turistii polonezi prefera in Romania atat muntele, cat si marea, iar in ultimii ani au devenit interesati si de Bucovina si Maramures. "Credem ca prin deschiderea acestui birou vom reusi sa aducem, in decurs de un an, peste 250.000 de turisti polonezi in Romania. Nu este un numar prea mare, tinand cont de solicitarile pe care le avem deja de la turoperatorii polonezi", a mai spus Nastasia. Deschiderea biroului se suprapune cu targul de turism "Tour & Travel" - Varsovia 2009, care a fost deschis joi. Considerat a fi cel mai mare eveniment de profil din Polonia, targul reuneste participanti din 56 de state printre care si Romania, aflata la a 15-a participare. Sursa: DailyBusiness Eximtur investeste 15.000 euro intr-o campanie pe canale social mediaAgentia de turism Eximtur a lansat la mijlocul lunii septembrie o campanie online pe canale social media - blog-uri, Twitter, Facebook - in care a investit circa 15.000 pe euro. Principalul scop al campaniei este consolidarea brandului agentiei pe Internet. SkiFun, brand al Eximtur, propune blogerilor modificarea background-ului paginilor personale, in incercarea companiei clujene de a realiza o cat mai mare expunere "prin dialog intre brand si consumator". "Strategia de promovare pentru campania SkiFun a fost conceputa de Ad(d)Veritas, care a propus integrarea in strategia de promovare si social media. Prin Facebook, Twitter, Status Pimp, bloguri, se pot targeta potentiali consumatori mult mai bine, dupa arii de interes, zona geografica", a declarat pentru DailyBusiness.ro Ciprian Pasca, director general Ad(d)Veritas.
"Prin social media, demonstrezi consumatorilor ca te implici, ca le oferi ceva inainte de a avea pretentia de a cere ceva, castigand credibilitatea necesara pentru ca acestia sa iti acorde atentie", a adaugat acesta. Campania se va desfasura pana pe data de 25 octombrie. Pana in prezent, pentru marele premiu s-au inscris in concurs peste 1580 de participanti. Premiile puse in joc si costurile de programare a site-ului au o valoare de 10.000 euro, campania de promovare avand un buget fix de 5.000 euro. "Eximtur a anuntat inca de la inceputul anului 2009 ca va directiona cea mai mare parte a bugetului de comunicare catre online. Prin aceasta campanie, isi promoveaza on line brandul Eximtur. Alt obiective secundare au fost acelea de a promova ofertele de ski ale operatorului si de a dezvolta baza de date a potentialilor consumatori pentru campaniile de direct mailing. Peste 50% dintre cei inregistrati in concurs si-au dat acceptul pentru a fi informati despre ofertele Eximtur", mai spune Ciprian Pasca. Acesta estimeaza ca peste 100.000 de persoane vor afla in mod direct informatii despre Eximtur prin aceasta campanie online turistica, despre care spune ca este prima de acest fel. Agentia Eximtur a realizat un profit net de circa 2 mil. lei (circa 550.000 euro) in 2008, in crestere cu aproximativ 150% fata de 2007, cand profitabilitatea a atins 780.000 lei (circa 230.000 euro). Afacerile Eximtur au fost de peste 148 mil. lei (aproximativ 40 mil. euro), in crestere cu 25% fata de 2007. Liderul pietei este Happy Tour, care a generat in 2008 venituri de 50 mil. euro, in crestere cu 7% fata de anul precedent. Profitul net al Happy Tour a fost de 2 mil. euro, in evolutie cu 25% fata de 2007. Sursa: DailyBusiness Data publicarii: 28 septembrie 2009 Zboara cu BABOO la Geneva! Diaconescu despre eliminarea vizelor in Republica Moldova: Este un pas normal Târgul de Turism “Bursa LITORAL – DELTA DUNĂRII 2010” a înregistrat un număr record de participanţi şi de invitaţi speciali
Astăzi 18 septembrie 2009, la Constanţa, a demarat Târgul de Turism “Bursa LITORAL - DELTA DUNĂRII 2010”, organizat de Asociaţia LITORAL – DELTA DUNĂRII, cel mai puternic parteneriat public-privat din turismul românesc. Aflată la cea de-a treia ediţie, manifestarea s-a transformat într-un veritabil Târg de turism, si constituie cel mai important eveniment de contractare a bazei hoteliere pentru sezonul 2010.
LITORALUL ROMÂNESC: AGENŢIILE DE TURISM AU ÎNCASAT CU 18% MAI PUŢIN DECÂT ANUL PRECEDENT Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a realizat, cu prilejul Târgului de Turism “Bursa Litoral Delta Dunării 2010”, o analiză a sezonului turistic estival 2009. Din informaţiile centralizate până la această dată cu privire la cifrele de vânzări ale agenţiilor de turism membre ANAT, pentru litoralul românesc al Mării Negre reiese o scădere de 18% a încasărilor faţă de nivelul anului 2008. 1. Implicarea fermă a autorităţilor locale în susţinerea infrastructurii turistice specifice în staţiunile de pe Litoral; ANAT a primit unul dintre trofeele acordate de Asociaţia de Promovare Litoral Delta Dunării pentru iniţiativă şi pentru determinarea cu care crede în mişcarea asociativă şi în unitatea dintre hotelieri, agenţii de turism şi autorităţi locale. Corina MARTIN FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, Asociatia Investitorilor in Statiunea Turistica Venus, Federatia Industriei Hoteliere Marea Neagra, Asociatia Patronatului din Turism”PARTHENOPOLIS” Costinesti si Hotel Paradiso organizeaza: Bursa Turism Litoral 2010 Organizatorii au placerea sa va invite la acest eveniment care va avea loc in perioada 14-16 septembrie 2009, la Complexul Paradiso din Mangalia Bursa isi propune sa faciliteze contactele si negocierile dintre prestatori si agentiile de turism pentru incheierea contractelor de prestari servicii turistice pentru anul 2010 in zona litoral. Activitatile se vor defasura dupa urmatorul program: Pentru cei care doresc rezervarea unei mese pentru discutii sunt rugati sa comunice la FPTR fax 021.312.29.93; e-mail; office@fptr.org optiunea pentru rezervarea unei mese si inscrisul de pe aceasta pana la data de 9 septembrie 2009 ora 14.00. Pentru orice alt detaliu va puteti adresa Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc tel/fax 021.312.29.93 , tel. 021.212.87.82, e-mail; office@fptr.org, Dl. Dragos Raducan – 0744.544.056 Asociatia LITORAL - DELTA DUNARII , impreuna cu membrii sai - A.N.A.T., Asociatia Patronala Mamaia, Patronatul Hotelier "Parthenopolis"Constinesti, Targul de Turism "Bursa Litoral - Delta Dunarii 2010 " 17-19 septembrie, la Pavilionul Expozitional Constanta "Bursa Litoral - Delta Dunarii 2010 ",este singurul eveniment de contractare a sezonului estival 2010, care beneficaza de sprijinul si prezenta Ministerului Turismului si a partenerilor - Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania , Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania . Targul va cuprinde urmatoarele sectiuni:Bursa LITORAL / BALNEO - LITORAL / BUSINESS TRAVEL / DELTA DUNARII - principalul eveniment de contractare a bazei hoteliere de pe Litoral si din Delta Dunarii, Concursul Gastronomic International organizat de Academia Gastronomica Niculae Nejloveanu, expozitie de vinuri cu degustare si multe alte surprize. Va rugam sa regasiti in attach formularul de inscriere. Formularele de inscriere se pot descarca si de pe site-ul Asociatiei LITORAL - DELTA DUNARII : www.asociatia-litoral.ro Pentru orice detalii , nu ezitati sa contactati echipa de organizare a evenimentului :
Tel. 0241-831321, Fax. 0372 871 217, mobil 0724 557017, 0730 709 046 ; E-mail : office@asociatia-litoral.ro Remember Cu Blue Air platesti mai putin si ajungi de 8 ori mai repede decat cu trenul! Radu Enache a luat pe hotelul Hello jumătate din cât fusese evaluat 04 septembrie 2009 de Malina Gont -
Omul de afaceri Radu Enache, care controlează lanţul hotelier Continental, a vândut prin contract sale&leaseback hotelul de două stele Hello din Capitală, către divizia de investiţii imobiliare Immorent, parte a grupului financiar Erste. Hotelul a fost evaluat la începutul anului la 17 milioane de euro, dar, conform unor surse apropiate negocierilor, Radu Enache a obţinut doar jumătate din sumă, în jur de 9 mil. euro. Preşedintele Continental Hotels a confirmat tranzacţia, dar nu a vrut să ofere detalii despre valoarea acesteia.
“Tranzacţia este aproape de finalizare, iar banii obţinuţi îi voi direcţiona atât către proiectele noastre aflate în curs de derulare, cât şi către proiectele viitoare”, a declarat pentru Business Standard Radu Enache. În prezent, Continental Hotels se află în proces de renovare a hotelului de două stele Continental de pe Calea Victoriei, din Capitală, şi a hotelului Continental din Sibiu, care va fi transformat într-un hotel Ibis. Sursa: http://standard.money.ro EUROLINES ROMANIA PREIA PASAGERII CURSELOR SKY EUROPE CATRE VIENA SI BRATISLAVA Statiile de plecare si adresele agentiilor Eurolines se gasesc pe www.eurolines.ro sau se pot afla la telefon 0801.000.888 (tarif normal). Multumim SkyEurope lasa in urma haos printre pasageri si datorii uriase Vestea ca SkyEurope a intrat in faliment a lasat mii de oameni literalmente pe drumuri. Multi s-au trezit la mare departare de casa, fara bani pentru a-si continua calatoria de la Praga sau Bratislava, de exemplu. Cei care au platit cu cardul biletele mai au teoretic o sansa sa isi recupereze paguba. Bancile pot efectua o tranzactie inversa la cererea clientului, daca serviciul nu a fost efectuat. Drumul poate continua pentru cei care se orienteaza din mers. Clientela insuficienta pentru a tine pe linia de plutire compania slovaca ramane o miza pentru concurenta. Cei de la Austrian sau CSA ofera bilete promotionale fostilor pasageri ai SkyEurope. Mai mult, companii mari, ca RyanAir sau EasyJet au anuntat ca vor oferi zboruri pe rutele SkyEurope. Atentie, insa, la detaliile ofertelor. Unele nu includ si taxele de aeroport ori sunt disponibile pe termen scurt. Intre timp, autoritatile cauta solutii pentru a recupera datoriile de 1 milion de euro, lasate in urma de MyAir si SkyEurope doar la Baneasa. Competitorii mari din industria low cost sunt acum precum rechinii care au simtit miros de sange si au pornit sa acapareze bruma de clienti si incasari de pe piata. In tot raul e si un bine. Cei slabi ies din joc si raman numai cei care au puterea de a zbura. Sursa:olor="#0000CC"> PRO TV COMUNICAT DE PRESA CLUBUL PRESEI DE TURISM PREMIERĂ: România a fost distinsă cu 3 premii „Pomme d’Or” DESPRE FIJET DESPRE CLUBUL PRESEI DE TURISM – FIJET ROMANIA Persoane de contact: Data publicarii: 3 septembrie 2009 COMUNICAT DE PRESA Bucuresti, 03 septembrie 2009
Turismul poate fi o industrie strategica pentru Romania. Pentru aceasta este necesara implicarea autoritatilor si a organizatiilor si asociatiilor profesionale din turism in vederea stabilirii strategiei de dezvoltare si implementare a unui turism de calitate, a legislatiei sau solutiilor de finantare. Insa in egala masura este necesar si suportul intreprinzatorilor privati din domeniu prin asigurarea unei competitivitati ridicate si crearea unei imagini mai bune. Investitorii au devenit deja constienti de avantajele oferite de firmele de consultanta din industria ospitalitatii (studii de piata sau fezabilitate, solutii de finantare si parteneri potriviti, detalii tehnice, legislative sau de operare) ce aduc o valoare considerabila prin cunostintele de care dispun. Dar eficientizarea activitatii din turism se realizeaza si prin externalizarea unor servicii, iar acest instrument este un concept deja familiar in Romania, un exemplu in acest sens fiind serviciile de contabilitate, IT, spalatorie sau curatenie. Produsul turistic este un produs special, complex si dinamic iar strategiile de diferentiere si de promovare sunt dublate de o tehnologie specifica in ceea ce priveste distributia si tarifarea. Una dintre solutiile optime in perioada actuala o reprezinta externalizarea serviciilor de marketing in industria turismului, respectiv utilizarea unui consultant care sa furnizeze activitatile specifice la nivel profesionist, cu mijloace utilizate eficient din punct de vedere timp si costuri si rezultate usor de controlat. In momentul de fata TURISMARK reprezinta primul consultant independent din industria ospitalitatii ce poate asigura externalizarea cu succes a serviciilor de marketing si comunicare a produselor si serviciilor oferite in turism. Prin experienta in domeniul turismului si idei creative, TURISMARK ajuta la identificarea oaspetilor ideali in industria ospitalitatii precum si la crearea actiunilor concrete de a atrage vizitatori, de a le vinde si de a-i pastra. Serviciile de consultanta oferite se adreseaza unitatilor de cazare independente (hoteluri, vile, pensiuni), furnizorilor de alimentatie publica (restaurante, baruri, cafenele, furnizori catering), parteneriatului public-privat (in vederea promovarii unei destinatii sau a unui obiectiv turistic) precum si intregului sector turistic de petrecere a timpului liber - cluburi, locuri de joaca, SPA-uri etc. “TURISMARK combina cunoasterea aprofundata a domeniului turistic cu specializarea si experienta testata cu succes pe partea de promovare si tehnologie in turism si determina cel mai eficient serviciu de acest gen din Romania” declara Cristina Vladau fondatorul Turismark. Viziunea TURISMARK este de crea o imagine mai buna si o competitivitate mai ridicata a turismului si a lucratorilor din industria ospitalitatii, iar pentru o implicare proactiva a fost creat blogul “Hospitality & travel marketing ideas”, un instrument deschis tuturor celor doritori sa aduca chiar si cel mai mic ajutor pentru o imagine mai buna a turismului in Romania. Pentru informatii si detalii suplimentare puteti contacta: Departament comunicare Lufthansa a cumparat Austrian AirlinesComisia Europeana aprobat, vineri, preluarea liniei aeriene Austrian Airlines AG de catre societatea germana Lufthansa, careia i s-au impus anumite conditii, scrie presa internationala.Lufthansa va trebui sa reduca numarul de zboruri de la Viena catre Frankfurt, Munchen, Stuttgart, Koln si Bruxelles.
Lufthansa va plati pentru Austrian Airlines 4,49 euro pe actiune, valoarea totala pe care o va incasa guvernul austriac ajungand la 500 milioane euro. Sursa: Daily Business Data publicarii: 31 august 2009 Udrea: Toata lumea, sau aproape toata lumea din turism, face evaziune fiscala Elena Udrea (foto), ministrul Turismului, a declarat, vineri, la Mamaia, ca "toata lumea, sau aproape toata lumea din turism", face evaziune fiscala, situatie intalnita nu doar la pensiuni, ci si la hotelurile mari, unde nu se declara niciodata exact cati turisti sunt cazati, potrivit Mediafax. "Vom vedea acum, dupa ce toata vara la televizuni ati aratat ca e plin litoralul, o sa auzim ca nu au fost decat 50% maxim ocupate hotelurile, iar daca intrebam ce forta de munca a fost angajata pe litoral, auzim ca au fost cativa, ca nu au fost clienti", a afirmat Udrea.
Ea a adaugat ca institutia pe care o conduce are in proiect un sistem de centralizare a datelor in care proprietarii de hoteluri sau administratorii trebuie sa raporteze date catre minister mult mai repede, poate chiar saptamanal, astfel incat controalele sa poata fi efectuate in timp util. "Incercam, fara sa cream o presiune mare asupra proprietarilor de structuri de cazare, sa-i determinam sa intre in legalitate", a spus Udrea. Sursa: Daily Business Data publicarii: 31 august 2009 OFERTE SPECIALE BRITISH AIRWAYS PENTRU LONDRA ŞI CINCI DESTINAŢII DIN MAREA BRITANIE Bucureşti, 31 august 2009 – Londra şi cinci destinaţii din Marea Britanie sunt acum mult mai accesibile pentru pasagerii care călătoresc dinspre România. British Airways a introdus de astăzi o nouă ofertă specială cu preţuri deosebit de avantajoase pentru Londra, Edinburgh, Manchester, Glasgow, Newcastle şi Aberdeen. Oferta este valabilă pentru biletele cumpărate până pe 20 septembrie, pentru călătorii efectuate în perioada 14 septembrie 2009 – 31 martie 2010. Astfel, tariful pentru un bilet dus la Londra este de 99 Euro iar pentru un bilet dus-întors la Newcastle de 280 Euro. O călătorie dus-întors înspre Edinburgh şi Glasgow costă 281 Euro. Un bilet dus-întors spre Aberdeen este de 283 de Euro, în timp ce către Manchester preţul acestuia este de 284 Euro. Tarifele includ toate taxele iar pentru rezervările online pe www.ba.com acestea includ şi taxa de servicii de 10 euro. Emil Delibashev, Director Comercial British Airways zona Balcani: „Ofertele avantajoase ale British Airways vin în întâmpinarea pasagerilor care doresc să călătorească cu stil, la preţuri rezonabile. În plus, acestea le oferă posibilitatea de a-şi planifica călătorii în oraşe deosebite din Marea Britanie, şi în special la Londra, în perioada sărbătorilor de iarnă”. Ministerul Turismului vrea sa stabileasca TVA de 9% pentru alimentatia din turism Ministerul Turismului vrea sa stabileasca, prin Proiectul de Lege a Turismului, TVA (Taxa pe Valoarea Adaugata) de 9% pentru alimentatia din turism, fata de 19% cat este in prezent, a declarat la finalul sedintei Consiliului Consultativ al Turismului, ministrul de resort Elena Udrea. "Am agreat propunerera asociatiilor si patronatelor din turism de a stabili cota unica de TVA de 9% si pentru alimentatia din turism, deoarece in prezent aceasta este de 19%", a spus Elena Udrea, potrivit NewsIn. Potrivit ministrului turismului, in prezent impozitul pentru unitatile de cazare din turism este de 9%, in timp ce impozitul perceput pentru unitatile de alimentatie este de 19%. "Este foarte greu sa faci diferenta cand ai doua tipuri diferite de impozit intr-un singur complex hotelier", a mai spus Udrea. Ministrul turismului a precizat ca proiectul privind Legea Turismului ar putea fi finalizat pana la 20 septembrie 2009, dar acest lucru depinde de rezultatele discutiilor cu cele doua ministere. "Eu sper ca proiectul de Lege a Turismului va fi gata pana pe 20 septembrie, dar pe de o parte avem problema impozitului forfetar si, pe de alta parte, propunerile pe care le vom primi din partea ANSVSA", a adaugat Udrea. Consiliul Consultativ al Turismului s-a reunit joi pentru a conveni asupra formei finale a proiectului de lege a turismului, urmand ca acesta sa fie supus dezbaterii publice si inaintat Parlamentului. La sedinta au participat reprezentantii MT, asociatiile profesionale, patronale si de promovare din domeniul turismului. Sursa: www.wall-street.ro Rezervari online la hoteluri din Romania Cei care vor sa rezerve o camera la un hotel din Romania o pot face fara a parasi biroul sau fotoliul preferat de acasa folosind internetul. Unul din site-urile care ofera rezervari online la hoteluri din Romania este si www.helloromania.eu Rezervarile se pot face completand formularul de rezervare disponibil pe pagina fiecarui hotel sau telefonic la numarul de telefon afisat pe site. Pe pagina de prezentare a fiecarui hotel vizitatorii gasesc informatii despre localizare, prezentare, galerie foto, tarife actualizate, dotari si facilitati si eventual ofertele speciale disponibile. Asadar nu uitati, pentru rezervari online la hoteluri din Romania aveti la dispozitie www.helloromania.eu Circa 70% din biletele pentru seria I din Litoralul pentru toti si O saptamana la mare s-au vandutAproximativ 70% dintre biletele aferente primei saptamani (seria I) din programele "Litoralul pentru toti" si "O saptamana la mare" au fost vandute pana in prezent, la o saptamana de la lansare, au declarat, marti, pentru NewsIn reprezentantii institutiilor organizatoare. "In momentul de fata aproximativ 70% dintre biletele pentru prima saptamana a programului "Litoralul pentru toti" au fost deja cumparate. Ne asteptam ca acest program sa decurga cel putin la fel de bine ca cel derulat in perioada similara a anului trecut. Din cauza crizei economice romanii au tot amanat concediul, de aceea era clar ca acest program va merge mai bine in a doua parte, adica in perioada septembrie -octombrie 2009", a declarat pentru NewsIn purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), Traian Badulescu. Acesta a mentionat ca, pana in prezent, o mare parte din biletele vandute prin acest program vizeaza statiunile Mamaia, Neptun si Costinesti. Potrivit reprezentantului ANAT, programul "Litoralul pentru toti" ar putea avea un succes mai mare decat editia desfasurata in perioada similara a anului trecut. De asemenea, acesta a adaugat ca in acest an se va incerca prelungirea programului pana spre sfarsitul lunii octombrie, dar acest lucru depinde de conditiile climatice. In acelasi timp, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Daniel Vasilescu, a declarat pentru NewsIn ca biletele aferente primei saptamani din programul "O saptamana la mare" au fost vandute in proportie de 65-70%, in conditiile in care mai este doar o saptamana pana la demararea programului. "Pentru prima serie din program (prima saptamana, n.r.) s-au vandut circa 70% dintre biletele puse la dispozitie de hotelieri. Am vandut bilete si pentru cea de-a doua serie, insa in proportie mai mica. In principiu, oamenii se ingramadesc sa prinda locuri in prima saptamana, insa se vor orienta si pentru a doua din moment ce nu mai sunt multe locuri disponibile pentru acea perioada", a precizat Daniel Vasilescu. Programul "Litoralul pentru toti", desfasurat de Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii, cu sprijinul ANAT si al hotelierilor de pe Litoralul Romanesc, va avea loc in perioada 11 septembrie - 18 octombrie 2009. Pentru cele patru sapamani ale programului au fost puse la dispozitie 3.500 de locuri pentru fiecare saptamana, insa exista posibilitatea de a creste acest numar in functie de cererile turistilor. Fata de editia din luna mai a acestui an a programului "Litoralul pentru toti", preturile percepute de hotelieri sunt mai mici si variaza de la 159 de lei pentru un sejur de sase nopti, la un hotel de o stea, si ajung la 495 de lei, la cinci stele. In ceea ce priveste programul "O saptamana la mare", desfasurat de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), acesta se deruleaza in perioada 1-30 septembrie 2009, iar pana acum s-au inscris 62 de hoteluri din toate statiunile de pe litoral, care pun la dispozitie un numar de 8.890 de locuri pe serie. Tarifele pentru oferta speciala pentru sase nopti de cazare sunt cuprinse intre 159 de lei si 399 de lei. Sursa: .bloombiz.ro Forfetarul a “făcut curat” printre hoteluri şi restauranteIntroducerea impozitului minim pe profit a generat creşterea de cinci ori a numărului de societăţi din segmentul "Hoteluri şi Restaurante" care şi-au suspendat activitatea în primele şase luni ale lui 2009, comparativ cu rezultatele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) furnizate Business Standard. Astfel, de la un total de 135 de unităţi suspendate în prima jumătate a lui 2008, anul acesta au ajuns în această situaţie nu mai puţin de 680 de firme, dintre care 365 şi-au întrerupt activitatea în mai, adică imediat după ce Executivul a introdus impozitul forfetar. “Impozitul forfetar a obligat societăţile care aveau doar pe hârtie trecute activităţi de turism, dar care în realitate nu operau nici ca hoteluri şi nici ca restaurante, să îşi închidă obloanele. Forfetarul a făcut curat”, a comentat pentru Business Standard Dragoş Răducanu, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc. Spre exemplu, compania 3K Antonio, din judeţul Timiş, şi-a suspendat activitatea în luna mai a anului curent, cu toate că operează în segmentul “Baruri” din 1991, şi, potrivit reprezentanţilor acesteia, motivul l-a constituit scăderea dramatică a numărului de clienţi. Potrivit ONRC, numărul hotelurilor şi restaurantelor care au cerut radierea în perioada ianuarie-iunie 2009 a fost de 1.021, în creştere cu 46%. Mai mult, hotelurile şi restaurantele care au fost dizolvate în primul semestru s-au ridicat la 258 de unităţi, comparativ cu 59 înregistrate în S1 2008.
În Europa, falimentul în acest domeniu este privit ca o normalitate, a explicat Mihai Râjniţă, secretarul general al Federaţiei Industriei Hoteliere din România. “În Europa, de exemplu, anual, sunt peste un milion de falimente de restaurante şi cafenele. Businessurile sunt preluate de alţi jucători şi aşa mai departe”, a spus el. Arin Stănescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR), spune că “numărul procedurilor de insolvenţă la nivel naţional a crescut cu 70% în S1 2009 comparativ cu perioada similară a anului trecut”. Sursa: Money.ro Udrea a semnat primele două contracte pentru promovarea turismului Ministrul Turismului, Elena Udrea, a semnat, marţi, la Râşnov, primele două contracte pentru promovarea turismului românesc din fonduri europene, fiecare în valoare de câte un milion de lei, cele două proiecte vizând oraşul Râşnov şi zona munţilor Bucegi. "Cel mai important lucru este faptul că acestea sunt primele două contracte depromovare a turismului românesc cu ajutorul fondurilor europene. România are la dispoziţie 55 de milioane de euro până în 2013 pentru a promova principalele atracţii turistice", a declarat presei, marţi, Elena Udrea. Potrivit ministrului, "ar fi păcat" ca România să nu folosească aceşti bani având în vedere că din ce în ce mai mulţi turişti străini caută destinaţii alternative celor tradiţionale. A treia destinaţie promovată cu finanţare europeană va fi oraşul Deva, contractul pentru proiectul de circa un milion de lei urmând să fie semnat miercuri. Conform Ministerului Turismului, oraşele Râşnov şi zona munţilor Bucegi vor fi primele destinaţii turistice româneşti promovate cu finanţare europeană, în baza unorcontracte de finanţare, cererile de finanţare fiind depuse la Ministerul Turismului la începutul anului de Consiliul Local Râşnov, în parteneriat cu Asociaţa Rosenau Turism şi Asociaţia Microregiunea Turistică. "Doar împreună, Ministerul Turismului, autorităţile publice locale şi operatorii din turism, putem readuce ţara noastră în atenţia străinilor, o putem transforma într-o destinaţie turistică atractivă", a declarat, la Râşnov, ministrul Elena Udrea. Primarul oraşului Râşnov, Ioan Adrian Veştea, a afirmat că turismul este "capitolul cel mai important al strategiei de dezvoltare a oraşului Râşnov". De asemenea, primarul Veştea a vorbit despre importanţa Asociaţiei Microregiunea Turistică "Munţii Bucegi", care reprezintă începutul turismului montan în România şi cuprinde trei dintre cele mai cunoscute obiective turistice româneşti pe plan internaţional: Castelul Bran, Castelul Peleş şi Cetatea Râşnov. Proiectele semnate marţi presupun promovarea potenţialului turistic al oraşului Râşnov şi din zona munţilor Bucegi, cele două proiecte având o valoare de aproape un milion de lei fiecare, din care 2% reprezintă contribuţia autorităţilor publice locale care beneficiază de proiect. În proiectul de promovare a oraşului Râşnov vor fi incluse Biserica Evanghelică, Biserica Veche Românească, Muzeul Râşnov, Cetatea ţărănească Râşnov, obiceiurile, tradiţiile locale, festivalurile şi sărbătorile care au loc în zonă. Pentru proiectul care vizează zona Bucegi, se va dezvolta turismul pe Valea Prahovei şi din zona Râşnov-Bran, prin acţiuni de realizare a unui portofoliu de fotografii, se va construi un portal web dedicat zonei turistice Bucegi şi se vor realiza tipărituri de prezentare a zonei turistice şi de amplasare a unor panouri stradale. Cele două contracte semnate la Râşnov sunt primele dintr-o serie de 19, care vor fi semnate în perioada următoare. Sursa: www.mediafax.ro Românii vor călători fără viză în Japonia, începând cu data de 1 septembrie 2009 Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Administraţiei şi Internelor informează persoanele interesate că Guvernul nipon, prin şeful misiunii diplomatice la Bucureşti, a comunicat decizia eliminării, începând cu data de 1 septembrie 2009, a obligativităţii vizelor de scurtă şedere pentru cetăţenii români care călătoresc în Japonia pentru turism sau vizită.
Târg Naţional de Turism Rural Albac Inscrieri şi informatii la tel:0258 813380 int.2221 Un nou program turistic pentru extrasezon pe litoralul romanesc Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii lanseaza din 20 august programul "Litoral-Weekend-ul pentru toti". Programul are ca scop cresterea segmentului de turisti de weekend in extrasezon, au anuntat reprezentantii Asociatiei.
Acesta se va desfasura in perioada 11 septembrie - 15 octombrie, la hoteluri de 2,3 si 4 stele. Tarifele pentru 2 nopti sunt de 90 de lei pentru un hotel de 2 stele cu mic dejun inclus, 130 de lei la un hotel de 3 stele si 150 de lei la o unitate de 4 stele cu mic dejun inclus. Sursa: www.dailybusiness.ro COMUNICAT DE PRESĂ Traian BĂDULESCU Grupul EUROLINES Romania sfideaza criza si deschide o noua agentie de turism In data de 17 august 2009 Eurolines Romania a inaugurat o noua agentie de turism, situata in cadrul Bucuresti Mall Vitan, marind astfel numarul de agentii din intreaga tara. Similar tuturor agentiilor din reteaua Eurolines, clientii pot alege dintr-o gama larga de servicii din domeniul turismului, cazari si vacante interne si internationale, bilete de avion si de autocar, asigurari de calatorie si inchirieri de autoturisme, microbuze sau autocare. In locul ideal pentru orice achizitii, Eurolines Romania adauga exact elementul lipsa: oferta completa si complexa de servicii turistice, catre orice destinatie din lume.“Intr-un climat general in care nepasarea si neimplicarea sunt atribute adanc implementate, noi cei de la Eurolines vrem sa va demonstram ca noua chiar ne pasa. Dupa ce ani de zile am anuntat ca “ NOI UNIM EUROPA “ si chiar am facut-o, dupa ce v-am comunicat “ CU NOI MERGI LA SIGUR “ si chiar asa a fost, ne-am propus acum sa ne convingem toti clientii ca noua chiar NE PASA. Si asta se refera nu numai la calatoriile cu autocarul pentru care Eurolines este cunoscuta in Romania de 15 ani, ci si la zboruri, cazari, vacante si concedii, pentru ca toate aceste produse turistice se gasesc in agentiile noastre din toata tara, dar sunt accesibile si prin internet”, a declarat Dragos Anastasiu, Presedinte Eurolines Romania.Eurolines Romania alege sa investeasca in dezvoltarea business-ului, in timp ce intreaga industrie de profil continua activitatea precaut sau chiar o restrange drastic. O astfel de decizie indrazneata se bazeaza pe experienta indelungata a companiei si reprezinta o asigurare transmisa partenerilor sai, ca, si in perioade dificile din punct de vedere economic, Eurolines Romania isi sprijina clientii, creind oferte adaptate nevoilor fiecaruia dintre ei. “Intr-un an de criza am pus accentul pe implicarea noastra in a gasi cele mai bune si sigure solutii pentru clientii nostri. Prin deschiderea unei noi agentii, sfidand climatul economic in care ne aflam, dorim sa aratam clientilor nostri ca solutia sta in continuarea unei existente normale, care nu se poate inchipui fara cumparaturi de tot felul, vacanta si relaxare, macar o data intr-un an de munca si zbatere”. Dragos Anastasiu, Presedinte Eurolines Romania Va invitam sa ne vizitati in noua agentie Eurolines Romania aflata in Bucuresti Mall, etajul 1, pasarela de trecere intre aripa veche si cea noua. Sursa: Eurolines Peste 154.800 de turisti pe litoralul romanesc in week-end-ul trecut Anul acesta specialistii se asteapta la o scadere de minim 10% a veniturilor hotelurilor de pe litoral. Romania - the land, Bulgaria - the choice Ministerul Transporturilor a reuşit un lucru uimitor: a mutat litoralul românesc departe, în Ucraina, şi i-a convins pe şoferi că nu e bine să avem autostrăzi. Operaţiunea s-a făcut prin introducerea taxei de pod de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui. Problema nu e taxa în sine, deşi asta înseamnă o bancnotă întreagă de 10 lei pentru o autostradă care nu e întreagă. Problema e că, într-o zi de lucru, oamenii au aşteptat o oră să o plătească. În weekend, timpul de aşteptare sigur se va dubla. Acum, dacă-i spui unui occidental că pleci din Bucureşti şi faci 5-6-7 ore până la mare pe autostradă, o să jure că te duci în Crimeea. Dar, în România, autostrada asta nu-şi mai îndeplineşte rolul fundamental de a te ajuta să ajungi mai repede din punctul B (Bucureşti) în punctul C (Constanţa). Sursa: GANDUL S-a dat start la sezonul ţepelor de vacanţă
O agenţie de turism a intrat în insolvenţă după ce a încasat bani de la turişti şi n-a făcut rezervările. Clienţii încearcă să-şi recupereze banii.
Perioada de vacanţă a debutat de peste o lună, timp suficient ca să-şi facă loc în program şi ţepele. O agenţie de turism din Capitală şi-a pus lacătul pe uşă după ce a încasat banii pe bilete la câteva zeci de turişti. Proprietarii agentului economic sunt de negăsit, iar clienţii încearcă să-şi recupereze acum măcar o parte din bani de la firma de asigurare, care le-a spus că agenţia a intrat în insolvenţă.Sistemul early-booking (plăteşti acum şi pleci peste mai multe luni) într-un an de criză se anunţa riscant încă de la lansare. În februarie, „Evenimentul zilei” a publicat un material în care menţiona faptul că „Românii îşi iau vacanţe cu risc inclus”, plătind pachetele unor agenţii îngropate deja în datorii fie la stat, fie la furnizorii din piaţă. Reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism îi sfătuiesc pe clienţii care nu şi-au plătit încă vacanţele să verifice pe cât posibil credibilitatea agentului şi susţin că au luat o serie de măsuri pentru evitarea acestor ţepe. În acelaşi timp, cei de la Protecţia Consumatorilor spun că astfel de cazuri apar în fiecare an, şi singura soluţie pentru ca păgubaşii să-şi recupereze banii este, cel mai adesea, înscrierea pe lista creditorilor. Concediu plătit, dar inexistent Şi-au împachetat bagajele, au condus peste 1.600 de kilometri, au ajuns la hotel şi au constatat că rezervarea nu există. Aşa a păţit o familie din Bucureşti, care a fost nevoită să-şi caute cazare în Turcia pe cont propriu. Mihai B., tot din Capitală, a fost ceva mai norocos: el a descoperit cu o lună înainte de plecare că voucherele primite de la agenţia Exponent Travel nu sunt decât simplă maculatură. „Am încheiat contractul în luna mai şi am achitat toţi banii, pentru opt persoane şi doi copii. Trebuia să plecăm în august în Turcia, la hotel cu ultra all inclusive - 450 de euro /persoană”, povesteşte Mihai. Pentru că prietenii cu care mergea erau clienţi vechi ai agenţiei, nu şi-au pus problema că nu vor mai pleca şi, acum două săptămâni, au plătit biletele pentru alte patru persoane. „Ni s-a părut ciudat că proprietara agenţiei ne-a menţionat că ar avea nişte probleme, aşa că am mers să ridicăm voucherele. Am intrat la bănuieli atunci când am sunat la agenţia din Turcia să întrebăm de rezervări şi ni s-a spus că nu există. Am încercat să aflăm ce se întâmplă, dar nu ni s-a mai răspuns la telefon. Apoi am găsit lacătul pe uşa punctului de lucru”, spune clientul păgubit. O MÂNĂ O SPĂLA PE ALTA MT este de acord sa renunte la limita de 10% impusa agentiilor de turism pentru vanzarile prin tichete de vacanta Ministerul Turismului este de acord cu propunerea asociatiilor din domeniu privind eliminarea limitarii comisionului perceput de agentii la vanzarea pachetelor de vacanta pe tichete, stabilit la 10% prin proiectul de lege privind tichetele, a declarat, joi, secretarul de stat Corneliu Popovici, citat de Mediafax."Ministerul Turismului este de acord cu propunerea de a elimina orice comision si orice limita perceputa, astfel incat sa functioneze economia de piata intre societatile implicate, dar aceasta decizie nu trebuie sa afecteze pachetul turistic sau clientul", a afirmat Popovici.
Ministrul de resort, Elena Udrea, declara insa, in urma cu doua saptamani, ca ar fi bine ca in acest an sa existe o limita la comisioanele respective. Eliminarea vreunei limitari a comisionului este solicitata de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism. Popovici a mai spus ca hotelierii de pe litoral ofera turistilor bonuri valorice de masa, insa beneficiile primite nu corespund cu valoarea reala a pachetului turistic. In urmatoarea perioada, reprezentantii ministerului vor avea intalniri cu asociatiile din turism pentru a lua o decizie in acest sens. Vacantele pe tichete sunt platite de catre angajatori si oferite salariatilor. Potrivit ministerului, pana in prezent au fost vandute tichete de vacanta in valoare de peste doua miloane de euro. Sursa:www.dailybusiness.ro S-a dat start la sezonul ţepelor de vacanţă
O agenţie de turism a intrat în insolvenţă după ce a încasat bani de la turişti şi n-a făcut rezervările. Clienţii încearcă să-şi recupereze banii.
Perioada de vacanţă a debutat de peste o lună, timp suficient ca să-şi facă loc în program şi ţepele. O agenţie de turism din Capitală şi-a pus lacătul pe uşă după ce a încasat banii pe bilete la câteva zeci de turişti. Proprietarii agentului economic sunt de negăsit, iar clienţii încearcă să-şi recupereze acum măcar o parte din bani de la firma de asigurare, care le-a spus că agenţia a intrat în insolvenţă.Sistemul early-booking (plăteşti acum şi pleci peste mai multe luni) într-un an de criză se anunţa riscant încă de la lansare. În februarie, „Evenimentul zilei” a publicat un material în care menţiona faptul că „Românii îşi iau vacanţe cu risc inclus”, plătind pachetele unor agenţii îngropate deja în datorii fie la stat, fie la furnizorii din piaţă. Reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism îi sfătuiesc pe clienţii care nu şi-au plătit încă vacanţele să verifice pe cât posibil credibilitatea agentului şi susţin că au luat o serie de măsuri pentru evitarea acestor ţepe. În acelaşi timp, cei de la Protecţia Consumatorilor spun că astfel de cazuri apar în fiecare an, şi singura soluţie pentru ca păgubaşii să-şi recupereze banii este, cel mai adesea, înscrierea pe lista creditorilor. Concediu plătit, dar inexistent Şi-au împachetat bagajele, au condus peste 1.600 de kilometri, au ajuns la hotel şi au constatat că rezervarea nu există. Aşa a păţit o familie din Bucureşti, care a fost nevoită să-şi caute cazare în Turcia pe cont propriu. Mihai B., tot din Capitală, a fost ceva mai norocos: el a descoperit cu o lună înainte de plecare că voucherele primite de la agenţia Exponent Travel nu sunt decât simplă maculatură. „Am încheiat contractul în luna mai şi am achitat toţi banii, pentru opt persoane şi doi copii. Trebuia să plecăm în august în Turcia, la hotel cu ultra all inclusive - 450 de euro /persoană”, povesteşte Mihai. Pentru că prietenii cu care mergea erau clienţi vechi ai agenţiei, nu şi-au pus problema că nu vor mai pleca şi, acum două săptămâni, au plătit biletele pentru alte patru persoane. „Ni s-a părut ciudat că proprietara agenţiei ne-a menţionat că ar avea nişte probleme, aşa că am mers să ridicăm voucherele. Am intrat la bănuieli atunci când am sunat la agenţia din Turcia să întrebăm de rezervări şi ni s-a spus că nu există. Am încercat să aflăm ce se întâmplă, dar nu ni s-a mai răspuns la telefon. Apoi am găsit lacătul pe uşa punctului de lucru”, spune clientul păgubit. O MÂNĂ O SPĂLA PE ALTA MT este de acord sa renunte la limita de 10% impusa agentiilor de turism pentru vanzarile prin tichete de vacanta Ministerul Turismului este de acord cu propunerea asociatiilor din domeniu privind eliminarea limitarii comisionului perceput de agentii la vanzarea pachetelor de vacanta pe tichete, stabilit la 10% prin proiectul de lege privind tichetele, a declarat, joi, secretarul de stat Corneliu Popovici, citat de Mediafax."Ministerul Turismului este de acord cu propunerea de a elimina orice comision si orice limita perceputa, astfel incat sa functioneze economia de piata intre societatile implicate, dar aceasta decizie nu trebuie sa afecteze pachetul turistic sau clientul", a afirmat Popovici.
Ministrul de resort, Elena Udrea, declara insa, in urma cu doua saptamani, ca ar fi bine ca in acest an sa existe o limita la comisioanele respective. Eliminarea vreunei limitari a comisionului este solicitata de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism. Popovici a mai spus ca hotelierii de pe litoral ofera turistilor bonuri valorice de masa, insa beneficiile primite nu corespund cu valoarea reala a pachetului turistic. In urmatoarea perioada, reprezentantii ministerului vor avea intalniri cu asociatiile din turism pentru a lua o decizie in acest sens. Vacantele pe tichete sunt platite de catre angajatori si oferite salariatilor. Potrivit ministerului, pana in prezent au fost vandute tichete de vacanta in valoare de peste doua miloane de euro. Sursa:www.dailybusiness.ro „Chèque vacances şi Eurolines îţi fac cinste cu un sejur la mare!”
Chèque Déjeuner România anunţă startul tombolei „Chèque vacances şi Eurolines îţi fac cinste cu un sejur la mare!”, un aşteptat moment pentru clienţii săi. Acestă tombolă aduce participanţilor şansa de a câştiga un sejur la mare şi, implicit, de a descoperi avantajele tichetelor de vacanţă: posibilitatea de a petrece timp liber de calitate, de recuperare a capacităţii de muncă şi de a face economii. Chèque Déjeuner este o companie care a preţuit de la bun început fidelitatea clienţilor săi, oferindu-le nenumărate ocazii de a câştiga premii de excepţie. Sentimentul de apartenenţă la valorile unor brand-uri deja recunoscute pe piata românească aduce un plus acestei tombole, care se doreşte a fi deopotrivă atât o campanie de promovare a tichetelor de vacanţă, cât şi a imaginii Chèque Déjeuner şi Eurolines . “Prin parteneriatul încheiat, dorim să supunem atenţiei clienţilor noştri un instrument unic pe piaţa din România – Chèque vacances, prin care aceştia beneficiază de avantaje financiare extrem de interesante. Această oportunitate oferită face parte din strategia Chèque Déjeuner de a reprezenta un suport pentru clienţii săi, construind şi consolidând astfel parteneriate pe termen lung. Tichetele de vacanţă permit salariaţilor români să se bucure de petrecerea concediilor pe întreg teritoriul României, avantajul major fiind utilizarea acestora ca plată a serviciilor turistice (achiziţionarea de pachete turistice, cazare, alimentaţie publică, transport, tratament balnear, agrement etc). “Campania are ca scop popularizarea tichetelor de vacanţă, dar şi informarea publicului despre acest produs şi orientarea clientilor către agenţiile de turism, prin care pot achiziţiona pachete turistice cu Chèque vacances.” susţine Dragoş Anastasiu, preşedintele grupului Eurolines. Concursul se derulează în perioada 27 iulie – 15 august 2009 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile Regulamentului Oficial care este făcut public pe site-ul www.chequedejeuner.ro începând cu data de 27 iulie 2009. Societatea Chèque Déjeuner România este membră a Grupului Chèque Déjeuner, principalul actor pe piaţa internaţională a tichetelor de valoare. De aproape 50 de ani, Grupul deţine un rol important în politica socială a întreprinderilor, plasând omul şi bunăstarea sa în centrul preocupărilor sale. Înfiinţarea filialei Chèque Déjeuner în România, a dus la transformarea pieţei locale a tichetelor de valoare într-una concurenţială, prin diversificarea serviciilor şi a produselor.Având în vedere nevoia acută a pieţei de avantaje sociale, cadrul legislativ a permis apariţia mai multor produse similare. Filiala română a acceptat imediat fiecare provocare şi până anul acesta, o societate putea să-şi motiveze salariaţii prin 3 produse pentru nevoi diferite: tichete de masă Chèque Déjeuner, tichete cadou Cadhoc, tichete de creşă Chèque bébé. Al patrulea produs a fost tichetul social Cheque de Services, lansat anul trecut, iar ultimul produs, lansat, în 2009, este tichetul de vacanţă Chèque vacances. Eurolines Romania, partenerul Cheque Dejeuner Romania în această tombolă, şi-a început activitatea în 1995. Acum, reprezintă cea mai mare reţea de agenţii de turism din România, cu 42 de reprezentanţe proprii naţionale şi 5 pe piaţa germană de profil. Eurolines Romania este recunoscută pentru faptul că poate satisface cele mai atipice şi complexe cereri de servcii datorită multitudinii de „instrumente” pe care le deţine: turism, sisteme de rezervări on-line, avion, autocar, rent a car, taxi şi asigurări de călătorie. Sursa: EUROLINES ROMANIA COMUNICAT DE PRESĂ Între 31 iulie şi 9 august, pe insula dunăreană Atlantykron (situată la 20 km N de Cernavodă, lângă satul şi ruinele cetăţii antice Capidava) se va desfăşura cea de-a XX-a ediţie a Academiei de Vară pentru Tineret, Ştiinţă, Cultură, Artă şi Sport „Atlantykron”. Iată că se împlinesc 20 de ani de când această manifestare se desăşoară fără întrerupere, devenind un eveniment unic pe plan mondial. Manifestarea este deschisă tinerilor cu vârste între 14 si 28 de ani. Motto-ul actualei ediţii este „Unde ficţiunea devine realitate” („When Science Fiction Becomes Reality”). Vor fi circa 400 de participanţi, dintre care doar lectorii şi organizatorii 60. Ţările de provenienţă: România, Republica Moldova, Statele Unite ale Americii, Germania, Italia, Marea Britanie, Bulgaria, Franţa, Rusia, Nigeria etc. „Atlantykron” reprezintă, de 20 de ani, una dintre cele mai importante academii de vară din România şi din lume, un spaţiu de educaţie non-formală a tinerilor, o şcoală de vară unică în lume. Manifestarea este organizată de către Centrul pentru Studii Complexe (CSC), Societatea Ştiinţifică CYGNUS, Asociaţia Română pentru Sport şi Cultură (ARSC), World Genesis Foundation – SUA, Asociaţia Livingthroughart.com şi Asociaţia Americană de Kickboxing (USKBA) în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Tineret şi ANSIT. Evenimentul este sprijinit şi de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT). Cursurile şi atelierele sunt structurate pe tematici diverse, precum: Teoria fractalilor şi a haosului, Robotică şi inteligenţă artificială, Iniţiere în grafică asistată de computer, Ştiinţa Complexităţii, Microsenzori şi nanotehnologii, Energii alternative, Astronomie şi astrofizică, Biometrie, Surse neconvenţionale de energie, Bioenergie şi ştiinţe de frontieră, Şcoala de OZN-uri, Astronomie şi astrofizică, Radio amatori, Jurnalism, Educaţie turistică şi ecologie, Metode de scriere tehnică într-o organizaţie globală, Science Fiction, Creaţie literară, Grafică şi arte vizuale (sculptură, pictură facială, fotografie), Sport şi activităţi de vacanţă (concursul “Zilele Aventurii”, concurs de şah, demonstraţii de box, arte marţiale şi kickboxing, şah, Thai Chi şi Yoga), Advertising, Dezvoltare personală (Leadership, tehnica interviului, planificarea şi dezvoltarea carierei), Cultură Japoneză, Cultură Chineză, Instrumente Muzicale Vechi, Curs de Fotografie precum şi un curs interactiv de creaţie literară dedicată copiilor. Unul din proiectele importante, dezvoltat anul trecut şi care continuă şi în acest an, este Sci-Art. Acesta este un nou concept, care îmbină arta cu ştiinţa. Amnul trecut, pe insulă a fost amplasat, pe o porţiune de circa 10 metri, un dispozitiv format din tuburi care îşi schimbau culoarea şi intensitatea luminii, precum şi muzica, în funcţie de interacţiunea cu privitorii. Printre lectori se numără profesorii Florin Munteanu, Dan Milici, Aurel Cărăşel, Cristian Pârghie, Cezar Leşanu şi Victor Şutac, pictorul Aurel Manole, graficianul Valentin Ionescu, jurnalistul Traian Bădulescu etc. La această ediţie au fost invitate personalităţi renumite pe plan naţional şi internaţional din domeniile ştiinţei, SF-ului, sportului şi culturii. Oaspeţii VIP vor fi Lucian Biro (specialist în securitate nucleară), Teodor Vasile (doctor în medicină alternativă), Ioan Gyuri Pascu (actor, cantautor) şi Alexandru Mironov (jurnalist de ştiinţă, scriitor). De asemenea, vor participa virtual, prin videoconferinţe, Dr. Ed Belbruno (Universitatea Princeton), Mary Ann Martini (Opera Metropolitană din New York) şi Ion Hobana (scriitor, UFO-log, preşedintele Asociaţiei pentru Studiul Fenomenelor Aerospaţiale Neidentificate). Printre invitaţii de marcă se numără David Anderson – Fundaţia Worldgenesis, Dan Farcaş – vicepreşedintele Asociaţiei pentru Studiul Fenomenelor Aerospaţiale Neidentificate, Sebastian A. Corn (scriitor de SF), Roberto Quaglia (scriitor, vicepreşedintele Societăţii Europene de Science Fiction), Valentin Nicolau (directorul editurii Nemira), Ştefan Ghidoveanu - traducător şi promotor, realizatorul emisiunii “Exploratorii lumii de mâine” (Radio “România Cultural”), Irinel Burloiu (corporaţia Intel), Adriana Gheorghe (Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Heather Caton (SUA) – instructor prin terapia prin artă, Cerasella Crăciun (doctor în arhitectură, specializată în urbanism), Gwang Jrianthong (specialist în comunicare culturală din Thailanda), Pim Niyomwan (manager de vânzări Nano Asia), Cristian Greţcu (specialist în ştiinţe complexe) etc. Sponsorii oficiali ai manifestării sunt Administraţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, Orange şi SNN Centrala Nuclearo-Electrică. Alţi sponsori ai manifestării sunt Direcţia de Sănătate Publică Constanţa, Regia Naţională a Pădurilor - Direcţia Silvică Constanţa, firmele RTC şi Tourist Activ Media. Manifestarea este organizată cu sprijinul Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţii Nucleare, al Regiei Naţionale a Pădurilor – Direcţia Silvică Constanţa şi al Inspectoratului Poliţiei de Frontieră Constanţa. Menţionăm că Academia Atlantykron a găzduit, de-a lungul anilor, numeroase personalităţi, precum scriitorii de SF Norman Spinrad (preşedintele Societăţii Scriitorilor de SF şi Fantasy din SUA la acea vreme), Joe Haldeman, Robert Sheckley, Alain LeBussy, Ion Hobana, regretatul astronom Harald Alexandrescu, artistul Ioan Gyury Pascu, geneticianul Jonathan Cowie, Bridget Willkinson (secretarul Societăţii Europene de SF), biologul Alexandru Ecovoiu, Gheorghe Fodoreanu (fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism), Peter Moon (scriitor american) etc. Insula este mereu lăsată intactă după plecarea participanţilor, pe ea având loc acţiuni de ecologizare. De altfel, conceptul Atlantykron implică păstrarea intactă a naturii, fără nici o intervenţie a omului pe această insulă. Atlantykron beneficiază de un post de radio precum şi de o revistă proprie. Un film de prezentare al Academiei de Vară Atlantykron, publicat pe youtube în septembrie 2008, realizat şi prezentat de David Anderson, a atins un record mondial la numărul de accesări pentru un film educaţional. Intitulat “Next Generation: Atlantykron”, filmul a ajuns în prezent la 8,5 milioane de vizualizări! Pentru alte informaţii (istoricul manifestării, programe, fotografii), puteţi consulta site-ul www.atlantykron.org.
Alexandru MIRONOV Sorin REPANOVICI
Scriitor, jurnalist de ştiinţă CoordonatorulPurtător de cuvânt al Academiei “ATLANTYKRON” Academiei “ATLANTYKRON” Sursa: Academiei ATLANTYKRON - Traian Badulescu MEDIAFAX TALKS ABOUT ROMANIAN TOURISM 23 IULIE 2009, HOTEL RADISSON SAS Lucia Morariu, reprezentanta Eximtur, participa la conferinta Mediafax Talks about Romanian Tourism, in Bucuresti, joi, 23 iulie 2009. Mediafax a organizat, in parteneriat cu Ministerul Turismului, conferinta "Mediafax Talks about Romanian Tourism", avand ca tema noutatile aduse de viitoarea Lege a turismului. BOGDAN STAMATIN / MEDIAFAX FOTO Lucia Morariu/ EXIMTUR: " Ne-a trebuit 3 luni sa explicam Ministerului Finantelor, ca organizarea unui eveniment inseamna o actiune de promovare a Romaniei. De ce am venit defapt la aceasta conferinta?..:) sa discutam despre viitoarea lege a turismului. Era sa uit. Udrea: Angajaţii hotelurilor să fie şcoliţi de MTMinisterul Turismului ar putea prelua de la Ministerul Muncii responsabilităţile privind pregătirea personalului care lucrează în turism şi alimentaţie publică, a declarat ieri, la Constanţa, ministrul de resort Elena Udrea. “Sperăm ca în privinţa calificării forţei de muncă în turism să putem lua competenţele la Ministerul Turismului. Acesta face totul - verificare, şcolarizare, formare profesională. Ministerul Turismului are un rol consultativ pe care îl poţi ignora uşor”, a spus Udrea, citată de Mediafax. Responsabilul de la turism oferă astfel o soluţie la una dintre problemele ridicate la începutul săptămânii de preşedintele Traian Băsescu - lipsa personalului calificat în industria hotelieră. Elena Udrea adaugă faptul că sudul litoralului românesc are nevoie, mai mult decât alte zone turistice, de o strategie de dezvoltare, în principal din cauza privatizărilor parafate în anii trecuţi, cu efecte dezastruoase. “Situaţia din sud este una gravă. Avem hoteluri care nu se deschid niciodată, privatizate după o nefericită metodă. Avem hotelurile din Olimp, care au fost aduse în stadiu de degradare, pentru a putea fi cumpărate pe nimic, şi s-a distrus, în felul acesta, turismul în Olimp. Trebuie o strategie specifică de dezvoltare. De aceea, Ministerul Turismului este în acest moment cu oamenii de la Institutul Naţional pentru Cercetare-Dezvoltare în Turism pe tot sudul litoralului, pentru a avea o strategie în partea de sud, pornind de la Eforie Nord până în Vama Veche. Nu se poate să mai mergem pe încercări şi să găsim soluţii punctuale şi de moment în ceea ce priveşte litoralul, în partea lui de sud. Încă mai poate fi salvat”, a declarat Elena Udrea. Ministrul Turismului a adăugat că, în ceea ce priveşte hotelierii, una dintre principalele probleme cu care se confruntă aceştia este numărul mare de controale cărora trebuie să le facă faţă pe perioada sezonului estival. Udrea a propus ca unităţile hoteliere să fie controlate de instituţiile competente o dată pe an. “Astăzi, într-un hotel intră şi controlează cine vrea. Controlează o dată Ministerul Turismului, cel mai puţin, după care vin ANSVSA, Garda Financiară, OPC, Primăria, ITM-ul. Fiecare, o dată pe săptămână; deci nu ai cum să scapi, o dată pe zi eşti controlat. Noi am propus ca toate aceste controale să se facă o singură dată, înainte de deschiderea sezonului, după care numai la sesizare asumată, numai la plângere”, a precizat Udrea.
Blue Air şi Wizz Air se luptă pentru pasagerii MyAir 24 iulie 2009 de Senica Micu - 384 vizualizari
![]() Wizz Air a anunţat ieri că lansează două noi rute din Bucureşti către Italia, ca urmare a schimbării mediului competiţional. În prezent, operatorul ungar oferă către Italia 12 rute de la bazele din ţară. Astfel, din această toamnă, Wizz anunţă curse noi către Catania şi Bologna/Forli. Potrivit companiei, preţurile pentru un singur zbor, cu toate taxele incluse, către Italia pornesc de la 70 lei. Blue Air şi Wizz Air duc, de mai bine de doi ani, o luptă acerbă pentru poziţia de lider în România. Rutele, preţul şi flota sunt principalele arme aruncate de cele două companii în bătălia pentru ocuparea primului loc. În contextul crizei, fiecare jucător încearcă să-şi modernizeze flota. Intrat în România acum trei ani, Wizz Air a anunţat recent că a semnat un acord pentru achiziţia a 450 de aeronave Airbus 320. Aceeaşi strategie o aplică şi operatorul aerian local Blue Air, care, timp de cinci ani, şi-a conservat poziţia de lider. Blue Air a anunţat, în urmă cu două săptămâni, că, în următorii patru ani, va cumpăra zece aeronave Boeing 737 Next Generation, seriile 800 şi 900 ER, investiţie estimată la peste un miliard de dolari. Conform ENAC, s-a emis un decret de urgenţă prin care se revocă licenţa provizorie care i-a fost acordată temporar la 25 iunie. Această autorizaţie fusese acordată, condiţia fiind ca, “în aşteptarea restructurării sale financiare, compania să-şi onoreze angajamentele, graţie lichidităţilor suficiente pentru garantarea gestionării planului operaţional programat”, subliniază autoritatea italiană. În afara a 15 oraşe italiene, MyAir, creată în 2004, operează curse către 15 destinaţii internaţionale, inclusiv România. COMUNICAT DE PRESA
Astazi in statiunea Neptun a avut loc o noua sedinta a Consiliului Consultativ al Turismului la care a participat si Dl Presedinte al Romaniei – Traian Basescu, alaturi de Dna Ministru Elena Udrea si reprezentanti ai patronatelor si asociatiilor de promovare a turismului, intr-o reuniune al carei punct central de dezbatere a fost Legea Turismului. ANAT considera ca cel mai important subiect asupra caruia au cazut de acord atat ministerul cat si patronatele, a fost decizia comuna pentru infiintarea Organizatiei Romane de Turism, in sistem de Parteneriat Public-Privat, care sa preia atributiile de promovare a Romaniei ca destinatie turistica, in conformitate cu prevederile Master Planului realizat de expertii OMT. De asemenea, ANAT a solicitat unificarea coerenta a legislatiei exitente in turism la momentul actual, astfel incat noua Lege a Turismului sa cuprinda exhaustiv prevederile legislative referitoare la domeniul turismului, evitand disfunctionalitatile actuale datorate necorelarii prevederilor legislative in acest domeniu al activitatilor turistice. Totodata, in cadrul intalnirii de astazi, la propunerea Asociatiei Litoral – Delta Dunarii, s-a stabilit ca intalnirea finala pentru discutiile definitorii pe marginea Legii sa aiba loc in data de 20 August in Delta Dunarii.
Corina MARTIN
Elena Udrea analizează noutăţile din Legea turismului la Mediafax Talks about Romanian Tourism Ministrul Turismului, Elena Udrea, va analiza împreună cu directori ai agenţiilor de turism şi hotelieri noutăţile aduse de viitoarea Lege a turismului, la conferinţa Mediafax Talks about Romanian Tourism, ce va avea loc joi, 23 iulie, la Hotel Radisson SAS. Evenimentul, organizat în parteneriat de Mediafax şi Ministerul Turismului, aduce în dezbatere principalele prevederi din proiectul de lege a turismului, precum şi teme legate de promovarea acestui sector şi investiţiile în dezvoltarea sa. În contextul în care proiectul de lege a turismului va fi lansat în dezbatere publică în această vară, iar apoi va fi depus spre aprobare în Parlament la începutul noii sesiuni, Mediafax Talks about Romanian Tourism va pune în discuţie taxele percepute de administraţiile publice locale pentru turism, procedura privind clasificarea structurilor de primire turistică şi metodologia de atribuire a plajelor. Totodată, participanţii la Mediafax Talks about Romanian Tourism vor discuta despre strategiile de promovare a turismului românesc, de investiţii în infrastructura specifică şi stimulare fiscală a domeniului, în contextul celor mai noi evoluţii pe piaţa internaţională de turism. Cuvântul de deschidere a conferinţei îi va aparţine ministrului Elena Udrea. Printre ceilalţi speakeri se numără Corina Martin - preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism şi al Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, Lucia Morariu – directorul general Eximtur şi Yilmaz Yildirimlar - CEO Radisson SAS. La eveniment vor fi, de asemenea, prezenţi directori ai principalelor agenţii de turism şi ai companiilor aeriene din România, transportatori, hotelieri, emitenţi de tichete de vacanţă, autorităţi locale şi reprezentanţi ai asociaţiilor patronale din domeniu. Înscrierile pentru participare se fac pe website-ul www.mediafaxtalks.ro/romanian-tourism până pe 22 iulie. Conferinţa are ca sponsori companiile Eximtur şi J’Info Tours şi este organizată cu sprijinul mai multor asociaţii şi federaţii din domeniu: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării, Federaţia Industriei Hoteliere din România, Asociaţia Naturală de Turism Rural, Ecologic şi Cultural – ANTREC, Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Asociaţia Municipiilor din România şi International Air Transport Association – IATA.
Despre Mediafax Talks Mediafax organizează, începând din 2006, evenimente de business care vin în completarea informaţiilor de afaceri oferite zilnic companiilor. Prin seria de conferinţe Mediafax Talks (www.mediafaxtalks.ro), oamenii de afaceri au la dispoziţie un forum de dezbatere despre subiecte şi probleme arzătoare, precum şi o modalitate de dialog cu autorităţile. Despre Mediafax Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din cel mai mare trust media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declararaţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, anuare de specialitate, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România ce şi-a exportat modelul de business, odată cu lansarea companiei Mediafax din Cehia. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să o contactaţi pe Raluca Teodorescu, Marketing Manager Mediafax – raluca.teodorescu@mediafax.ro, 031/82.56.427. COMUNICAT DE PRESĂ
Beneficiază de o noapte de cazare gratuit! Timp de trei ani de acum înainte, hotelul New Montana va adopta aceste tipuri de oferte speciale. Intuind situaţia care se va crea pe piaţă în lunile de vară, managementul hotelului a hotărât încă din primăvară să lanseze oferta promovată în prezent. Potrivit Directorului hotelului, Simona Onu, “90% dintre clienţi sunt români, iar dintre străini, majoritatea provin din SUA, Grecia, Cipru, Israel, fostele state sovietice, Italia, Germania, Anglia. Hotelul nostru se distinge prin faptul că oferim servicii complete de înaltă calitate, echipa este orientată spre client, iar viziunea noastră este cuprinsă în motto-ul Always New!, care ne determină să aducem permanent schimbări şi îmbunătăţiri în cadrul hotelului”. Sursa: HOTEL NEW MONTANA - SINAIA, ROMANIA Comunicat de presă EUROLINES ROMÂNIA DEPĂŞEŞTE GRANIŢELE EUROPEI ► Turcia şi Siria sunt primele destinaţii extraeuropene ale transportatorului român ► Turiştii români pot ajunge, prin Eurolines, în Bulgaria (Albena şi Sofia) şi Grecia (Salonic, Atena, Larisa şi Volos) ► În acest an dificil, românii se reorientează către transportul rutier, inclusiv cu autocarul După deschiderea vânzărilor pe linia de Turcia în aprilie, începând cu data de 16 mai Eurolines România operează în parteneriat cu firma Manor şi pe ruta BUCUREŞTI – SOFIA – DAMASC. Pentru alte amănunte, Vali Alecu Sursa: EUROLINES România a primit premiul Golden Apple, acordat de FIJET – Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism În prezent, România a obţinut acest premiu pentru Delta Dunării, pentru zona Mărginimea Sibiului, respectiv pentru compania aeriană Blue Air – membru ANAT. Clubul Presei de Turism – PressTour este reprezentantul unic al FIJET în România. Amintim că în perioada 9 – 16 mai a.c., ţara noastră a găzduit reuniunea Consiliului Director al FIJET, manifestare organizată de Ministerul Turismului şi de Clubul Presei de Turism (PressTour) FIJET România, cu sprijinul ANAT. Evenimentul a adus la un loc preşedinţii a peste 30 de asociaţii naţionale ale jurnaliştilor de turism. Delegatia a fost condusă de preşedintele FIJET, Tijani Haddad, deputat şi fost ministru al Turismului în Tunisia. Data publicarii: 11 iulie 2009 Primarul Constantei se declara multumit de colaborarea cu Elena Udrea01.07.2009 - COMUNICAT DE PRESĂ
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a demarat, pe 19 mai, o campanie la nivel naţional prin care se urmăreşte identificarea locaţiilor din zonele de interes turistic deficitare la capitolul toalete publice.
Corina MARTIN presedinte@anat.ro Pentru alte amănunte, Traian BĂDULESCU Zone DE INTERES TURISTIC deficitare IN toalete publice 1. Regiunea BUCURESTI-ILFOV BUCURESTI Zona CENTRALA - intersectia Bd Carol I cu Str Paleologu (zona Calea Mosilor, Banca Piraeus)
2. REGIUNEA CENTRU BRASOV
SIBIU Biertan – insalubra HARGHITA
ALBA - Arieseni, statiune turistica – momentan nu exista toalete publice - Municipiul AIUD - nu exista toalete publice in centrul orasului
3. REGIUNEA SUD PRAHOVA
* * * Se intentioneaza sa se amenajeze astfel de grupuri sanitare in
4. REGIUNEA NORD-EST
BUCOVINA – NEAMT - Cetatea de Scaun Suceava - exista restaurante in zona care au toaleta. +1 cabina toaleta ecologica dar...insalubre
5. REGIUNEA NORD-VEST Maramures - Bogdan Voda - insalubra, “acoperita cu o scandura gaurita”
6. REGIUNEA Sud-Est JUDETUL CONSTANTA - Histria - MUNICIPIUL TULCEA - Faleza Dunarii – NU exista - Rezervaţia Biosferei ,Delta Dunării”, zonă UNESCO, necesita amplasarea de toalete publice in urmatoarele locatii:
JUDETUL GALATI - Padurea Garboavele – e necesara dotarea cu 50 bucati toalete ecologice;
7. REGIUNEA Sud-VEst GORJ - Manastirea Polovragi – toaleta insalubra
|
|