Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011 1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010 1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010 1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010 1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul
II 2008
01 aprilie - 31 iunie
2008
Trimestrul
I 2008
01 ian - 31 martie
2008
Trimestrul
IV 2007
01 oct - 31 decembrie
2007
Trimestrul
III 2007
01 iulie - 30 septembrie
2007
Trimestrul
II 2007
01 aprilie - 30 iunie
2007
Trimestrul
I 2007
01 ianuarie - 31 martie
2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie
2006
Trimestrul III 2006
01 iulie - 30 septembrie
2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie
2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie
2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie
2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie
2005
Trimestrul II 2005
01 aprilie - 30 iunie
2005
Trimestrul I 2005
01 ianuarie - 31 martie
2005
Trimestrul IV 2004
01 octombrie - 31 decembrie
2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie
2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie
2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie
2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie
2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie
2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie
2002
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc
COPYRIGHT 2007
Se interzice reproducerea totala sau partiala a acestor stiri, fara acordul
scris al InfoTravelRomania.
Domeniile .travel – noua carte de vizita a companiilor din turism
21 Decembrie 2007 – Incepand cu aceasta data, Travel Partnership Corporation a aprobat implementarea unei noi politici la nivel mondial in privinta inregistrarii domeniilor de internet .travel. Noile conditii sunt mai permisive in ceea ce priveste alegerea numelor de domenii .travel insa acestea sunt in continuare valabile numai pentru companiile eligibile care activeaza in turism.
Prima si cea mai importanta schimbare vizeaza alegerea numelor de domenii. De acum, numele alese nu vor mai necesita autentificare. Daca pana acum se puteau inregistra numai nume de domenii .travel pentru care exista un drept oarecare de utilizare, acum orice companie de turism poate inregistra orice nume de domeniu .travel.
In schimb, va fi implementata o noua politica privind utilizarea domeniilor. Astfel, in termen de 60 zile de la inregistrare, fiecare nou domeniu va trebui folosit pentru afisarea unui website care sa contina informatii turistice relevante pentru numele domeniului. Vor fi de asemenea acceptate redirectionari catre alte website-uri avand continut relevant sau utilizarea numelui de domeniu pentru server de email.
Tot incepand cu 21 decembrie 2007, numele de destinatii (orase, regiuni, zone, etc) sunt accesibile tuturor celor care activeaza in turism fiind eliminata astfel cerinta ca aceste nume sa fie rezervate doar pentru organizatii sau administratii centrale sau regionale.
Conform estimarilor TTPC, noile proceduri mai simplificate de inregistrare a domeniilor .travel vor conduce la o crestere rapida a numarului de domenii achizitionate de operatorii turistici din intreaga lume, obiectivele stabilite initial de construire a unei platforme sigure pentru furnizarea informatiilor si efectuarea cumparaturilor pe internet in domeniul industriei ospitalitatii fiind acum mai apropiate ca oricand.
Despre .travel
Domeniile .travel reprezinta domeniile de internet destinate exclusiv companiilor care activeaza in industria turismului. Sunt aprobate de ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), operate si administrate la nivel mondial de catre Tralliance Corporation in interesul industriei turistice si a turistilor din intreaga lume. Domeniile .travel ofera companiilor si organizatiilor din lumea turismului oportunitatea de a fi www.companie.travel in loc de www.companie.com.
TravelMaker este partenerul Tralliance Corporation pentru promovarea si inregistrarea domeniilor .travel in Romania.
Entitatile eligibile pentru inregistrarea unui domeniu de tip .travel pot face parte din oricare dintre categoriile urmatoare:
- Companii aeriene
- Atractii / Parcuri tematice
- Pensiuni (unitati de cazare tip bed & breakfast)
- Operatori servicii transport, taxi si limuzine
- Camping si tabere
- Companii inchiriere autoturisme
- Furnizori sisteme de rezervari si tehnologie pentru turism
- Birouri de congrese, conferinte si informare turistica
- Linii de croaziere
- Feriboturi
- Hoteluri / Statiuni / Cazinouri
- Oficii Nationale de Turism
- Companii de tranport pe cai ferate pentru pasageri
- Restaurante
- Tur-operatori
- Agentii de turism
- Media in turism
- Organizatii de cercetare/studii de piata in turism
- Asigurari de calatorie
- Organizatii ce ofera instruire si certificare in turism.
Dan Penciu
Director Executiv
Sos. Bucuresti-Ploiesti,
Nr. 14-22, Bl. XIII/2, Parter
Sector 1, Bucuresti
Tel: 021 201 18 51
Fax: 021 201 18 53
Web: www.travelmaker.ro
Ryanair va introduce primele curse din Romania, in Arad si Constanta
Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, planuieste pentru anul 2008 doua rute in Romania pe aeroporturile din Arad si Constanta.
Compania va opera pentru inceput pe ruta Arad-Milano si Constanta-Pisa.
Cele doua rute din Romania fac parte din strategia de extindere pentru 2008 a linieie aeriene, strategie care presupune introducerea a 50 de noi rute.
Reprezentantii liniei low-cost Ryanair si-au manifestat interesul pentru piata romaneasca de circa un an.
Sursa: www.dailybusiness.ro | Data publicarii: 18 decembrie 2007 ora 18.00
Conferinta de presa ANAT
Miercuri 12 decembrie 2007, ora 11.00, Sala Timisoara a Hotelului JW Marriott
- doar 30 % din populatia Romaniei isi permite vacante.
- in 2008 va intra pe piata din Romania un mare touroperator german DERTOUR.
- agentiile de turism ofera servicii de consultanta turistica.
- in 2008, turismul
va avea nevoie de o atitudine pozitiva.
- tichetele de vacanta trebuie sa se dea prin agentiile de turism.
- turismul romanesc creste si fara Ministerul Turismului.
- este trist ca in luna decembrie 2007, s-au dat bani de promovare inapoi la stat, din cauza lipsei de proceduri.
- pentru litoral, tentinta este de largire a sezonului.
- singurele date statistice oficiale in acest moment, sunt cele de la Institutul National de Statistica (care nu sunt exacte) si cele adunate de ANAT (unde fiecare agentie declara cat vrea; sunt doar 650 din cele 3.000 existente).
Sursa: Petre Dordea , InfoTravelRomania
Data publicarii: 12 decembrie 2007 ora 18.00
COMUNICAT DE PRESĂ ANAT
Circulaţia turistică prin agenţiile de turism în 2007
- Incoming
Anul 2007, faţă de 2006, a fost marcat de îmbunătăţirea infrastructurii hoteliere şi a drumurilor, a calităţii serviciilor şi a varietăţii restaurantelor. În plus, vremea a fost favorabilă şi nu au existat incidente de genul gripei aviare sau scandalul concesionării plajelor.
► România a beneficiat de o imagine mai bună, în special datorită cresterii aportului segmentului de Business, aderării la Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2007 si existenteti evenimentelor legate de «Sibiu – Capitala Culturală a Europei» sau Festivalului Internaţional George Enescu.
► Estimăm o creştere totală de 10% pe segmentul de incoming în 2007, în comparaţie cu 2006. Una din principalele pieţe a fost Israel, care a compensat stagnarea celorlalte pieţe emiţătoare.
► Litoralul românesc al Mării Negre a primit in 2007 aproximativ acelasi numar de turişti ca in 2006
► Anul 2008 in estimarile noastre va fi un an caracterizat de o stagnare a numărului de turişti străini.
► Topul pachetelor turistice de incoming:
- Circuitele. Se derulează pe tot timpul anului dar în special în perioada martie – octombrie.
- Muntele
- Litoralul
- Tratamentele în staţiunile balneoclimaterice
În situaţia în care promovarea va decurge mai bine şi nu vom avea evenimente neprevăzute, se mizeaza pe o creştere discreta a turismului de incoming.
b. Turism intern
Litoralul a înregistrat o creştere de circa 25% pe plan intern dar şi a ofertelor speciale lansate de agenţiile de turism, în parteneriat cu hoteluri.
Creşterea totală a turismului intern pe anul 2007 este de 10% faţă de 2006.
► Topul pachetelor de turism intern:
- Litoralul
- Pensiunile rurale
- Muntele
- Staţiunile balneoclimaterice
c. Outgoing
Principalul produs turistic solicitat de către români a fost, în continuare, sejururile in strainatate.
S-au înregistrat creşteri pe destinaţiile Turcia, Spania, Tunisia, Egipt şi Grecia.
Per total, turismul de outgoing a crescut cu circa 25% faţă de 2006. Principalele destinaţii solicitate de români pe parcursul anului au fost Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Italia, Austria, Franţa, Egipt, Tunisia.
Cele peste 30 de destinatii către care touroperatorii membri ANAT au operat circa 80 de curse charter înregistrate în 2007 sunt: Grecia (Salonic, Creta, Rhodos, Corfu, Kos, Skiathos), Turcia (Antalya, Bodrum, Izmir), Spania (Mallorca, Barcelona, Malaga, Tenerife, Ibiza, Madrid, Costa Blanca, Allicante, Costa del Sol), Egipt (Hurghada, Sharm el Sheikh), Italia (Rimini, Sardinia, Lido di Jesolo), Tunisia (Monastir), Franţa (Nisa), Cipru (Larnaca), Malta, Portugalia (Madeira). Ca destinaţii de iarnă operate cu zboruri charter avem Austria (Salzburg) şi Rovaniemi (Laponia – Suedia).
Creşterea numărului de zboruri charter este semnificativă şi denotă faptul că raportul bun calitate-preţ a determinat un număr mare de români să opteze pentru petrecerea vacanţelor în străinătate. În 2007 touroperatorii români au organizat, în continuare, chartere şi cu plecări din alte oraşe, respectiv Timişoara şi Cluj-Napoca.
Statistica zborurilor charter pe/de pe Aeroportul Internaţional |
Henri Coandă Bucureşti în lunile aprilie-august 2007 |
|
|
|
Aeroport |
Număr mişcări aeronave |
Număr pasageri |
|
(aterizări+decolări) |
(îmbarcaţi+debarcaţi) |
Antalya |
520 |
55201 |
Rhodos |
92 |
8698 |
Heraklion |
104 |
8559 |
Bodrum Milas |
68 |
7403 |
Izmir |
32 |
3973 |
Nisa |
40 |
3250 |
Kerkyra |
30 |
3184 |
Ibiza |
28 |
2534 |
Veneţia |
16 |
1437 |
Tel Aviv |
28 |
823 |
Total: 95.062 pasageri
Pentru 2008, ANAT estimează că trendul de creştere va continua, datorită deschiderii unor noi destinaţii si a cresterii puterii de cumparare a romanilor.
Preferinţa turiştilor pentru zborurile charter are ca motivaţie scăderea preţurilor – din ce în ce mai accesibile. Oricum, această creştere va fi mai ponderată, deoarece piaţa se stabilizează şi se maturizează.
► Un alt segment este cel al destinaţiilor exotice. Mai mulţi turişti ca in anii precedenti se îndreaptă către destinaţii exotice sau îndepărtate, precum Africa (Kenya), Dubai, America Latină, America de Nord, Australia, Noua Zeelandă şi Japonia.
► Pentru Europa, cele mai solicitate circuite sunt, în ordine, Italia, Spania, Franţa şi ţările intermediare, urmate de circuitele în ţările nordice.
► City Break-urile şi turismul de shopping reprezintă un segment distinct. Cele mai solicitate oraşe au fost Paris, Viena, Barcelona, Madrid, Atena, Praga, Roma, Milano. City Break-urile au ca scop vizitarea oraşelor sau shopping-ul. Pentru shopping, cele mai solicitate oraşe au fost Milano, Viena şi Budapesta, iar ca destinaţii extraeuropene, Dubai, Egipt (Cairo) şi Thailanda.
► Numărul pachetelor de croazieră solicitate de români a crescut cu peste 50% faţă de 2006, ajungându-se la circa 6000 de pachete vândute în 2007.
d. Ticketing
1. Nivel BSP România 2006 (biletele de avion emise de companiile aeriene membre IATA vândute prin intermediul agenţiilor de turism) – 310.000.000 EUR
2. Nivel BSP România în noiembrie 2007 – 347.174.046,49 EUR
Faţă de noiembrie 2006, când am înregistrat suma de 283.499.250,87 EUR, anul acesta avem o creştere de 22,46%.
3. Tendinţe BSP România 2008
IATA se aşteaptă ca traficul de pasageri internaţional din şi spre România să crească cu 9%, mai lent decât în 2007. Însă România rămâne printre primele 10 pieţe din lume ca ritm de creştere.
4. Emiteri bilete BSP România 2006 – 924.114 Standard Traffic Documents STD
5. Emiteri bilete BSP România în noiembrie 2007 - 1,039,341 - Standard Traffic Documents. În noiembrie 2006 aveam 861.114 STD-uri, ceea ce reprezintă o creştere de 20,7%.
6. Bilete electronice raportate la total: 85% în noiembrie 2007 faţă de 39% în decembrie 2006.
7. Numărul de companii aeriene participante în BSP România în noiembrie 2007 – 47.
Pentru alte amănunte,
Dragoş ANASTASIU
Preşedinte ANAT
dragos.anastasiu@eurolines.ro
STIMATI COLABORATORI,
PATRONATUL ANAT VĂ DOREŞTE LA MULŢI ANI ŞI UN AN NOU FERICIT
VOUCHERELE DE VACANŢĂ
Oportunitate pentru salariaţi şi angajatori, impuls pentru dezvoltarea turismului, pentru o creştere economică durabilă.
ANAT critica vehement modul in care legea voucheretlor de vacanta a iesit din Senat.
ANAT sustine principiile care stau la baza acestei initiative legislative dar considera ca :
Tichetele de vacanta trebuie sa urmeze procedurile deja cunoscute ale tichetelor de masa
Valorificarea tichetelor de vacanta trebuie sa se faca (asa cum tichetele de masa se valorifica la magazine alimentare si nu la fabrici!) la agentiile de turism si nu la hoteluri. Numai in acest fel detinatorii ticjhetelor pot beneficia de preturi mai bune si de consultanta pentru alegerea celei mai potrivite oferte.
Proiectul care vizează Legea voucherelor de vacanţă, aprobat de Senat, este în analiza comisiilor de specialitate din Camera Deputaţilor, camera decizională. Adoptarea Legii voucherelor de vacanţă, cu unele amendamente, este susţinută de Sistemul Cameral Românesc şi de patronatul agenţiilor de turism - ANAT.
Considerăm că, prin adoptare, noua lege ar genera beneficii în rândul angajatorilor/ patronilor, deţinătorilor de bază materială din turism şi al touroperatorilor / agenţiilor de turism, asigurându-se un real impuls dezvoltării turismului în România, un vector pentru o dezvoltare economică durabilă.
Acest proiect a fost prezentat la Covasna, în cadrul unui Forum organizat recent de Camera de Comerţ şi Industrie Covasna, GTZ - Programul Guvernului German de Promovare Economică şi Ocupare a Forţei de Muncă în România, Camera de Comerţ şi Industrie a României şi ANAT.
De ce este necesară adoptarea Legii Voucherelor de vacanţă ACUM?
Presiunea deosebită asupra pachetului salarial, la un an după aderare, în “confruntarea” dintre un orizont de aşteptare foarte optimist al salariaţilor privind creşterea salariilor, luând în considerare decalajele existente şi capacitatea economiei reale de a fi competitivă pe o piaţă unică europeană, în condiţiile în care lipsa de performanţe tehnologice şi decalajele în productivitatea muncii se reflectă într-o creştere exponenţială a deficitului balanţei de plăţi.
Deficitul de forţă de muncă în o serie de ramuri ale economiei-construcţie, industrie uşoară etc.
Migratia forţei de muncă în străinătate. Lipsa unor motivaţii reale de revenire în ţară a acestei forţe de muncă.
Suprafiscalitatea asupra sistemului de retribuţie.
Experienţa pozitivă în folosirea tichetelor de masă.
Statistică / sondaje: 70% din populaţia României, cu vârsta de peste 7 ani, nu pleacă în concediu! Concediul de odihnă este un drept recunoscut de Constituţie şi de Codul Muncii. Dreptul la vacanţe este un drept fundamental pentru cetăţenii europeni
Dezvoltarea turismului are în România condiţii deosebit de favorabile, deşi sectorul este subdezvoltat. Concediul înseamnă refacerea forţei de muncă, păstrarea şi consolidarea stării de sănătate, inclusiv prin tratamente preventive, de întreţinere şi de recuperare - cu FACTORI NATURALI a unor afecţiuni aflate în faze incipiente sau cronice.
România dispune de peste 1/3 din sursele naturale de tratament ale Europei, cu aplicaţie de la afecţiunile cardiovasculare - afecţiunile cu incidenţa cea mai mare asupra cauzei de mortalitate, (România -”fruntaş” european), la cele de întreţinere şi de recuperare - cu FACTORI NATURALI (!!!) a unor afecţiuni aflate în faze incipiente sau cronice.
România dispune de peste 1/3 din sursele naturale de tratament ale Europei, cu aplicaţie de la afecţiunile cardiovasculare - afecţiunile cu incidenţa cea mai mare asupra cauzei de mortalitate, la cele reumatismale şi locomotorii, digestive şi ale sistemului nervos...
Concediul asigură o mai bună coagulare a familiilor, dedicarea unui timp şi a unor acţiuni de calitate pentru educaţia copiilor, poate contribui la îmbunătăţirea indicelui demografic.
Turismul are capacitatea de a crea noi locuri de muncă, nu numai în mod direct ci şi prin efectul său multiplicator, pe orizontală - industria alimentară, trasporturi, sănătate, urbanism, agricultură etc.
Potenţialul şi capacitatea turismului românesc
România dispune de o mare varietate de resurse naturale, care dau posibilitatea practicării unei game diverse de forme de turism.
Românii au cheltuit pe vacanţe în străinătate în cele 3 luni din vara anului 2007 311 de milioane de euro, cu 7% mai mult faţă de 2006.
Cheltuielile străinilor în România în vara lui 2007 au fost de 266 milioane de euro, cu 12% mai puţin faţă de 2006.
Voucherele de vacanţă trebuie să fie cheltuite doar pentru servicii turistice interne. Aportul turismului românesc în economia naţională / PIB este încă nesemnificativ - 2,13 în 2003 (Ungaria - 10%, Polonia - 13,1%).
În România, în pofida existenţei potenţialului turistic natural şi antropic extrem de diversificat şi de valoros, în prezent turismul nu reprezintă unul dintre principalele sectoare ale economiei româneşti. Marea diversitate şi bogăţie turistică a României, ca una dintre principalele oportunităţi de dezvoltare economică şi socială, nu a fost suficient valorificată, şi în unele situaţii chiar deloc, în lipsa unei politici consecvente de creare şi dezvoltare a infrastructurii de bază a/şi aferente turismului.
Potrivit unui sondaj, 65,1% din angajatorii din sectorul industrial ar utiliza tichetele de vacanţa.
Sursa: Patronatul ANAT
Data publicarii: 12 decembrie 2007, ora 15.00
Clubul Presei de Turism la Hotel STIL
Ieri 5 decembrie 2007, intre orele 17.30 si 20.30, la hotelul Stil din Bucuresti, a avut loc intalnirea Clubului de Presa Turism.
Ordinea de zi a fost: semnaturile membrilor pe actul constitutiv si statut si plata taxei de inscriere.
Taxa inscriere club = 40 lei. Cotizatia 2007 3 luni x 5 lei = 15 lei.
Sau inscris 31 de membrii fondatori.
Membrii fondatori
- Traian Bădulescu – preşedinte. Redactor şef revista “ANAT Media”, director revista tour.ist şi site www.touristmedia.ro.
- Marian Constantinescu – vicepreşedinte. Redactor-şef revista “Traveller Magazin”.
- Victor Rădulescu – vicepreşedinte. Director “Săptămâna Turistică”.
- Corina Scarlat – vicepreşedinte. Redactor cotidianul “Ziua”.
- Mihai Miculescu – vicepreşedinte. Director firma “Media Ranger”, realizator emisiunea “Destinaţii la cheie” (B1 TV).
- Ion C. Rogojanu – secretar general. Director “Muzeul Ospeţiei”.
- Gabriel Arsene – trezorier. Redactor-şef “Bucharest By Night”, Crystal Publishing Group.
- Nicolae Marian Cozma – membru. Realizator emisiuni TVR.
- Ionel Barbalau – membru. Redactor şef “Bucureşti What Where When”, Crystal Publishing Group.
- Ion Teleanu – membru. Coordonator publicaţii, “România Liberă”.
- Constantin Dumitru – membru. Director “Top Business”.
- Alexandru Adrian Dumitrescu – membru. Director “Idei de călătorie”.
- Doina Constantinescu – membru. Director Convexus 2000, editorul revistei “Traveller Magazin”.
- Maria Schfirneţ – membru. Redactor Rompres.
- Gheorghe Andrei – membru. Redactor-şef secţia economică, Rompres.
- Nadia Miculescu – membru. Firma “Media Ranger”, realizator emisiunea “Destinaţii la cheie” (B1 TV).
- Ştefan Baciu – membru. Publicist comentator “Radio România Internaţional”.
- Daniel Stavariu – membru. Realizator emisiuni “Radio România Internaţional”.
- Eugen Adrian Cojocaru – membru. Secretar general “Radio România Internaţional”.
- Aurelia Beatrice Chiriac – membru. Director “Force Tourism”.
- Maria Ciochină – membru. Redactor-şef tour.ist, corespondent ANAT Media – Republica Moldova.
- Petre Dordea – membru. Manager site InfoTravelRomania (www.infotravelromania.ro, www.infotravelromania.com).
- Sebastian Constantinescu – membru. Director site “Traveller’s Guide” (www.travellersguide.ro).
- Zoica Stanciu – membru. Secretar de redacţie “Săptămâna Turistică”.
- Iftimie Nesfântu – membru. Senior editor “Săptămâna Turistică”.
- Ion Predoşanu – membru. Redactor-şef “Săptămâna Turistică”.
- Alexandru Rădulescu – membru. Redactor “Săptămâna Turistică”.
- Carmen Mirela Manofu – membru. Corespondent Italia “Săptămâna Turistică”.
- Virgil-Pompiliu Comşa-Ciupergă – membru. Senior editor “Săptămâna Turistică”.
- Oana Olteanu – membru. Redactor “Săptămâna Turistică”.
- Tibor Jakab – membru. Fotoreporter turism, freelancer.
Sursa: InfoTravelRomania
6 decembrie 2007 ora 12:50
Intalnirea anuala a Asociatiei Jurnalistilor si Scriitorilor de Turism din Romania
Dragi prieteni,
cititi si povestiti si altora!
Saptamina aceasta, la Clubul hotelului El Greco din Bucuresti, s-a petrecut intilnirea anuala a Asociatiei Jurnalistilor si Scriitorilor de Turism din Romania. Am fost destui: si din Capitala, si din provincie.
Intre alte treburi organizatorice, s-au facut unele modificari la Statut. De asemenea, s-a completat Consiliul Director, fiind alesi: Ion Marinescu (Radiodifuziunea Romana), Adrian Niculae (Gandul), Corina Scarlat (Ziua) - Bucuresti; Vasile Arhire (TVR - Iasi), Nicu Jianu (publicist - Deva), Alecu Renita (revista Natura - Chisinau). Ultimii trei domni sunt,totodata, si sefii filialelor AJSTR pentru Moldova, Transilvania si Basarabia. Au fost primiti noi membri in AJSTR. A fost stabilita si derularea Galei Premiilor AJSTR pentru 2007, care se va intimpla in Bucuresti, in ziua de 15 ianuarie ce va sa vina.
Veti primi si alte vesti cit de curind.
Toate cele bune,
Consiliul Director al AJSTR
24 noiembrie 2007 ora 11:36
Se infiinteaza Asociatia de Promovare a Turismului Valea Prahovei - ANAT Sud Muntenia se numara printre membrii fondatori!
Marti 6 noiembrie 2007s-a desfasurat la Ploiesti, la initiativa dlui. Adrian Voican, Presedintele Euroregiunii ANAT Sud Muntenia, o sedinta largita care a avut ca scop discutarea procedurilor de infiintare a Asociatiei de Promovare a Turismului Valea Prahovei.
Din partea ANAT au mai participat Dragos Anastasiu, Presedinte, si Florentina Boariu, Secretar General Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral. Puteti gasi prezentarea facuta in cadrul sedintei si Procesul Verbal al intalnirii la sectiunea "Pentru membri".
Sursa: www.anat.ro
20 noiembrie 2007 ora 09:04
Liniile low-cost vor afisa obligatoriu pe Internet preturile reale ale biletelor
Comisia Europeana a oferit liniilor aeriene low-cost timp pana la sfarsitul lui ianuarie pentru a-si schimba strategiile de marketing care incearca sa prezinte biletele la un pret cat mai mic si astfel ascund pretul real al biletelor, neincluzand taxele.
Potrivit regulilor Uniunii Europene, pretul afisat pentru un bilet trebuie sa fie pretul final al biletului, incluzand toate costurile aditionale.
Comisia Europeana a avertizat liniile aeriene ca in cazul in care situatia nu se remediaza acestea vor primi amenzi sau li se va inchide site-ul.
Peste 200 de site-uri europene, printre care multe operate directe de liniile aeriene prezinta preturi promotionale care induc in eroare pasagerii prin nementionarea taxelor sau prin transcrierea incorecta a conditiilor prin care respectivul pret este valabil.
"Am descoperit ca aproximativ 50% dintre site-urile care vand bilete de avion ale liniilor low-cost dezamagesc consumatorii europeni pentru ca platesc mai mult decat preturile afisate", a afirmat Meglena Kuneva, comisarul european pentru protectia consumatorului. "Aceste cifre arata ca exista o problema in industrie", a adaugat Kuneva.
Vanzarile pe Internet sunt cruciale pentru industria aeriana europeana, peste 700 milioane de pasageri cumparandu-si biletele pe aceasta cale.
Reprezentantii Asociatiei Europeane a Liniilor Aeriene sustin ca majoritatea membrilor se conformeaza regulilor Comisiei Europene, adaugand ca initiativa este binevenita pentru ca astfel, toate liniile aeriene isi vor prezenta preturile in acelasi mod.
Reprezentantii Comisiei aeriene nu au numit nici o linie aeriana low-cost pana in prezent, insa au declarat ca daca situatia nu se remediaza in ianuarie, numele acestora vor fi facute publice.
In octombrie, autoritatile pentru protectia consumatorului din Spania au declarat ca au gasit informatii incomplete pentru preturile biletelor pe 7 din cele 12 site-uri ale liniilor aeriene care opereaza zboruri in Spania, printre acestea fiind inclusa si Ryanair, cea mai mare linie aeriana low-cost din Europa.
Sursa: www.dailybusiness.ro/liniile-low-cost-vor-afisa-obligatoriu-pe-internet-preturile-reale-ale-biletelor_cat-8_article-7614.html
20 noiembrie 2007 ora 08:13
Avionul ajunge mai ieftin decit trenul
Doru Cireasa
Aparut in editia din 13 Noiembrie 2007, ziarul Cotidianul
Pentru ruta Bucuresti-Cluj, linia aeriana low-cost Wizz Air promite bilete cu preturi pornind de la 49 de lei.
Wizz Air va lansa, pe 29 februarie 2008, o cursa intre Aeroporturil Bucuresti-Baneasa si International Cluj, a declarat ieri Jozsef Varadi, CEO al companiei. Zborurile vor avea loc in zilele de luni, miercuri, vineri si duminica, cu decolare seara, iar pretul unui bilet dus va porni de la 49 de lei, cu toate taxele incluse. Compania nu a precizat care va fi costul maximal al biletelor, fiind stiut ca preturile mici sint valabile doar pentru un anumit numar de bilete, in special daca acestea sint rezervate din timp. Spre exemplu, in cazul unui zbor intre Bucuresti si Barcelona, cu un pret promotional anuntat de 89 de lei, Wizz Air cere 325 de lei daca biletul este cumparat cu una-doua zile inainte de plecare. „Pretul mediu al unui bilet Bucuresti-Cluj va fi situat in jurul a 100 de lei“, ne-au declarat reprezentanti ai companiei. In prezent, ruta este deservita doar de Tarom, care are mai multe zboruri pe zi catre Cluj. Preturile practicate de operatorul national pentru un bilet dus, cu toate taxele incluse, incep de la 120 de lei. Pentru efectuarea curselor, Wizz Air va folosi o aeronava Airbus A320, cu o capacitate de 180 de locuri, aceasta urmind sa fie cea de-a doua aeronava a companiei cu baza la Bucuresti.
Conducerea companiei Wizz Air este optimista in privinta profitabilitatii rutei. „Intentionam sa atingem un grad de ocupare de 84%, asemanator tuturor rutelor noastre. Incarcarea va fi de cel putin 70-75%“, spune Varadi. Daca tinta nu va atinsa, Wizz Air este pregatita sa micsoreze cit mai mult pretul biletelor ca sa umple avioanele.
Compania si-a propus pentru primul an transportarea a 40.000 de pasageri intre Bucuresti si Cluj, iar nisa de piata este constituita nu atit din segmentul business, care probabil va ramine fidel Tarom, cit de „cei care foloseau pina acum trenul“, a apreciat CEO Wizz Air. In functie de categorie si de clasa trenului, CFR cere pentru o calatorie pe ruta Bucuresti-Cluj intre 30 si 120 de lei. Wizz Air are planuri mari de crestere pe piata romaneasca. Aceasta ar putea sa-i aduca anul viitor 15,6% din totalul pasagerilor transportati (6,3 milioane de pasageri, date estimative), potrivit informatiilor furnizate ieri de Varadi. Tot ieri, acesta a anuntat deschiderea altor doua curse noi, de la Bucuresti spre Bruxelles-Charleroi si Milano-Bergamo, care vor ridica la zece numarul destinatiilor operate din Capitala. Pretul unui bilet dus catre Bruxelles si Milano, cu taxele incluse, va incepe de la 69 de lei, tarif promotional practicat de companie pentru orice ruta externa.
Ruta Bucuresti-Cluj a trezit de-a lungul timpului interesul mai multor companii low-cost. La finele anului trecut, compania low-cost Blue Air a introdus in premiera o cursa-pilot pe aceasta ruta, desfiintata insa ulterior. Operatorul italian My Air a anuntat de asemenea posibilitatea introducerii unor curse intre Bucuresti, Cluj si Timisoara, cu incepere din primavara.
Sursa: www.cotidianul.ro/index.php?id=15559&art=38798&cHash=d2503c4c43
13 noiembrie 2007 ora 14:38
Biletele CFR se vor putea achizitiona din trenuri
Biletele de tren vor putea fi cumparate de la 1 ianuarie 2008 si din trenuri. Ministerul Transporturilor va pune la dispozitia calatorilor mai multe facilitati, pentru a elimina cozile de la casele de bilete si pentru a fluidiza traficul in gari. Cei care vor sa isi cumpere bilete chiar din tren vor plati totusi mai mult. Tot in cadrul masurilor propuse de ministerul Transporturilor, CFR va autoriza si alti agenti comerciali sa vinda bilete de tren, iar rezervarile vor putea fi facute on-line. Termenul limita pentru acest proiect este in a doua jumatate a anului viitor.
Sursa: www.newz.ro
Data publicarii: 13 noiembrie 2007 ora 13:30
Trenurile trec la ora de iarna
CFR Călători anunţă publicul că, începând de duminică - 28 octombrie 2007, în activitatea de transport feroviar se va trece la ora Europei Orientale, ora 4.00 devenind ora 3.00.
Trecerea la ora Europei Orientale nu modifică mersul trenurilor în vigoare.
Trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora oficială de vară până în noaptea de 27 / 28 octombrie ora 4.00, care devine ora 3.00.
În noaptea de 28 / 29 octombrie 2006, când ora 4.00 devine ora 3.00, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după ora 4.00, vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale.
Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră a Europei Orientale, iar trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la capăt.
Având în vedere că şi în ţările vecine trecerea de la ora de vară la ora europei Orientale oficială se face în aceeaşi zi de duminică, 28 octombrie 2007, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula după orariile din mersul de tren în vigoare.
Informaţii suplimentare la telefon 9521, e-mail: marketing.calatori@cfr.ro sau pe site-ul www.cfr.ro/calatori/
Sursa: www.touristmedia.ro - transport terestru
Data publicarii: 07 noiembrie 2007 ora 14:30
Croaziera intre Constanta si Istanbul
Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului - LITORAL anunta lansarea unui proiect deosebit de important pentru dezvoltarea turismului de croaziera: inaugurarea liniei de ferry si croaziera pe ruta Constanta – Istanbul - Constanta!
Lansarea oficiala a celui mai nou produs turistic al Constantei a fost facuta cu ocazia participarii “Asociatiei pentru promovarea si dezvoltarea turismului – LITORAL”, in cadrul Targului de Turism al Romaniei de la Romexpo din perioada 18 - 21 octombrie 2007.
Din Portul Constanta, in data de 6 noiembrie, ora 16.00, Nava Yuzhnaya Palmyra va pleca in prima cursa pe acasta ruta, efectuand o croaziera pentru 200 de turisti, si va ajunge la Istanbul in data de 7 noiembrie ora 7.00. Plecarea din Istanbul este prevazuta pentru data de 9 noiembrie la ora 02.00 am, cu acostarea in Constanta la ora 17.00 .
Turistii vor petrece 3 nopti la bordul acestei frumoase nave, avand asigurata pensiunea completa la bord. Croaziera ofera posibilitatea vizitarii Istanbului in cele doua zile de stationare in acest port.
Din luna aprilie 2008 se previzioneaza patru plecari pe luna din portul Constanta. Biletele pot fi cumparate de la agentiile de turism Danubius si Mistral Voyages, iar pretul unei croaziere porneste de la 259 EUR / persoana - pentru cabinele cu 4 paturi , 320 EUR pentru cabinele cu 2 paturi, iar cabinele de lux au preturi cuprinse intre 1.117 EUR si 1.343 EUR / persoana.
Tarifele mentionate nu includ viza si asigurarea medicala. Optional se pot alege excursii organizate de partenerii locali.
Nava Yuzhnaya Palmyra apartine companiei ucrainiene UKR FERRY, care opereaza ruta Odessa - Constanta - Istanbul - Constanta- Odessa, are o lungime de 127 m si dispune in total de 133 de cabine cu 464 de paturi, dintre care 5 cabine de lux si este dotata cu sala de sport, baruri, cinematografe, piscine, saloane de infrumusetare si sala de conferinte. De asemenea, nava dispune si de capacitatea de transport a 277 de autovehicule.
Sursa: www.touristmedia.ro - transport maritim
Data publicarii: 07 noiembrie 2007 ora 14:26
FILM PREZENTARE TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI 18 - 21 OCTOMBRIE 2007
INTERVIURI AUDIO TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI 18 - 21 OCTOMBRIE 2007
FOTOGRAFII TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI 18 - 21 OCTOMBRIE 2007
Fotografii deschiderea oficiala a targului:
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: Joi 18 octombrie 2007, ora 15.30
Forumul de bune practici in turism 17 octombrie 2007 - Centrul de Conferinte al ROMEXPO, Sala Madgearu
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: Joi 18 octombrie 2007, ora 15.30
TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI 18 - 21 OCTOMBRIE 2007
Avem placerea sa va invitam sa participati la Targul International de Turism al Romaniei 2007, editia a XVIII-a,
eveniment care se va desfasura in perioada 18-21 octombrie 2007 la ROMEXPO.
InfoTravelRomania participa la acest targ. Ne puteti gasi in pavilionul 14, standul 43 impreuna cu EUROTRAVEL TGV. Va asteptam! Sursa: Petre Dordea - InfoTravelRomania
Data publicarii: 13 octombrie 2007 ora 12.00
Stimati colegi,
Patronatul ANAT, ROMEXPO si GTZ au placerea de a va invita la o conferinta de presa prilejuita de deschiderea Targului de Turism al Romaniei, precum si de organizarea celei de-a treia editii a Forumului "Bune practici in turismul romanesc".
Va asteptam miercuri, 17 octombrie, la orele 9.00, la Sala Madjearu din cadrul Centrului de Conferinte ROMEXPO.
De asemenea, sunteti invitati sa participati si la lucrarile Forumului, care se vor deschide in aceeasi zi, la orele 10.00, in aceeasi locatie.
PROGRAMUL FORUMULUI “BUNE PRACTICI IN TURISMUL ROMANESC”
17 Octombrie 2007 - Centrul de Conferinte al ROMEXPO, Sala Madgearu
10.00 – 10.30 |
DESCHIDEREA IN PLEN A FORUMULUI
Lucia Morariu, MIMMCTPL
George Cojocaru, ROMEXPO
Dragos Anastasiu, ANAT
Wienfried Senker, GTZ |
10.30 – 10.45 |
Festivitatea de acordare a diplomelor pentru Cursul de “Formare de Formatori”
Curs derulat in parteneriat GTZ ANAT in perioada 20-30 iulie 2007 |
10.45 – 11.00 |
Autoclasificarea unitatilor hoteliere din Romania - solutie de responsabilizare a agentilor economici din turism
Lucia Morariu, Secretar de Stat Turism, MIMMCTPL |
11.00 – 11.30 |
Trenduri internationale si factori cheie ai succesului in turism
Gerd Hesselmann, GTZ |
11.30 – 11.50 |
Romania vazuta de tour operatorii germani
Carmen Chasovschi, GTZ
Gerd Hesselmann, GTZ |
11.50 – 12.00 |
pauza de cafea |
12.00 - 12.20 |
Accesarea Fondurilor Structurale pentru Turism
Andreea Vass – Consultant EUROLINK – House of europe |
12.20 – 12.40 |
Centrele de informare turistica – o noua abordare
Octavian Arsene, MIMMCTPL |
12.40 – 13.00 |
Planuri de viitor pentru Balneoturism in Romania
Nicu Radulescu, OPTBR |
13.00 – 13.45 |
bufet oferit de organizatori |
13.45 – 14.00 |
Centrul de Informare Turistica Bucuresti si Turismul Citadin
Cristian Petrescu, Primaria Municipiului Bucuresti |
14.00 – 14.20 |
Asociatiile de promovare a destinatiilor turistice – factor dinamizator in dezvoltarea turismului
Corina Martin, Asociatia Litoral
Otilia Albu, Asociatia pentru Promovarea Turismului Bucovina |
14.20 – 14.35 |
Eco-Turismul in Romania – Pachete si produse turistice
Andrei Blumer, Asociatia de Eco-Turism din Romania |
14.35 – 14.50 |
PAUZA DE CAFEA |
14.50 – 15.20
|
Panel de discutii: Dunarea – Produs touristic in Romania
Radu Mititean, CCN Cluj – Napoca, Traseul cicloturistic al Dunarii - Produs turistic transnational
Chantal Bortnowschi - Programe turistice de canotaj - bune practici
Tibi Tioc, Nature Friends Romania - Delta Dunarii – Peisajul anului 2007-2009
Andrei Blumer - AER Romania
Moderator: Carmen Chasovschi GTZ Romania |
15.20 – 15.35 |
Turism “Premium Culture”
Curtisoara/Gorj, Poiana Soarelui /Maramures, Tibanesti
Serban Sturdza, Ordinul Arhitectilor din Romania
Stefan Bortnowschi, Prodid
Victor Florian, Poiana Soarelui |
15.35 – 15.55 |
Centrele de traditii si mestesuguri – o posibila componenta
a programelor de turism cultural
Violeta Marianciuc, Muzeul Satului Bucovinean |
15.50-16.10 |
Cooperarea intre hoteluri si agentiile de turism
Paul Marasoiu, RCB |
16.10-16.30 |
Panel final de discutii: Resursele umane si formarea profesionala in turism
Dragos Anastasiu, ANAT
Octavian Arsene, MIMMCTPL
Puiu Nistoreanu, ASE Bucuresti
Paul Marasoiu, RCB
Tinu Sebesanu, Trend Hospitality
Adrian Barsan, Managing Partner - AHA American Tourism Academy, Brasov
|
Sursa: ANAT
Data publicarii: 12 octombrie 2007 ora 11.15
COMUNICAT DE PRESA
S-A INFIINŢAT “CLUBUL PRESEI DE TURISM” DIN ROMANIA
● Traian Badulescu a fost ales in functia de presedinte. Vicepresedinti: Marian Constantinescu, Corina Scarlat, Victor Radulescu, Mihai Miculescu. Secretar General: Ion C. Rogojanu. Trezorier: Gabriel Arsene
|
Miercuri, 10 octombrie, Hotelul Marshal din Bucuresti a gazduit sedinta de constituire a Clubului Presei de Turism din Romania. Cei aproximativ 40 de participanti au adoptat actul constitutiv si statutul Clubului Presei de Turism, care va fi o asociatie profesionala a jurnalistilor ce abordeaza subiecte legate de turism.
Iata care este structura conducerii Clubului Presei de Turism, in urma alegerilor exprimate prin vot deschis: presedinte – Traian Badulescu (redactor-sef ANAT Media, director tour.ist), vicepresedinti – Marian Constantinescu (redactor-sef Traveller Magazin), Corina Scarlat (redactor Ziua), Victor Radulescu (director Saptamana Turistica), Mihai Miculescu (director firma de productie TV “Media Ranger”, realizatorul emisiunii “Destinatii la cheie” – B1TV), secretar general – Ion C. Rogojanu (Muzeul Ospetiei), trezorier – Gabriel Arsene (Crystal Publishing Group, redactor sef “Bucharest By Night”).
In vederea indeplinirii scopului sau, Asociatia are urmatoarele obiective: |
Traian Badulescu
Presedinte "Clubul de Presa Turism" |
|
- imbunatatirea calitatii procesului de promovare a turismului de catre jurnalisti si comunicarea deschisa cu factorii responsabili din acest domeniu;
- realizarea unui dialog permanent si colegial intre mediul profesional, mediul de promovare a turismului si societatea civila;
- investigarea fenomenelor specifice comunicarii de masa, a implementarii noilor tehnici de comunicare, a relatiilor dintre viata economica, sociala si politica si universul jurnalismului de turism;
- promovarea performantelor profesionale ale jurnalistilor, pe plan national si international.
“Imi doresc mult ca acest Club al Presei de Turism sa devina o asociatie respectata si activa, atat in breasla turistica, alaturi de celalalte asociatii profesionale si patronale, cat si in breasla jurnalistilor. Sa fii jurnalist de turism nu este deloc usor: implica un nivel ridicat de cultura generala precum si o mare responsabilitate, pentru ca noi promovam imaginea Romaniei, informam si educam. Clubul Presei de Turism va organiza intalniri lunare, training-uri, infotripuri si o serie de evenimente si seminarii, unde vor participa factori de decizie din lumea turismului. Vom dovedi ca exista un statut al jurnalistului de turism si credem in puterea jurnalistului de turism de a promova, de a sesiza anumite probleme si chiar de a contribui la crearea unei imagini pozitive a Romaniei si de a informa corect potentialii turisti”, a declarat Traian Badulescu, cu ocazia alegerii in functia de presedinte al Clubului Presei de Turism.
Sursa: Clubul Presei de Turism
Data publicarii: 11 octombrie 2007 ora 20.00
Miercuri 10 octombrie 2007 a avut loc intalnirea Clubului de Presa Turism la Hotel Marshal 4* din Bucuresti
Scopul acestei intalniri a fost acela de a vota actul contitutiv, statul si conducerea acestui club.
Presedinte: Traian Badulescu - 0722 - 766 255
Secretar General: Ion C. Rogojeanu
Vicepresedinti: Marian Constantinescu, Corina Scarlat, Victor Radulescu si Mihai Miculescu.
Trezorier: Gabriel Arsene
Sediu social: B-dul Ion Mihalache nr.315, vila G, sc.A, et.1, ap.8, sector 1, Bucuresti, cod 011183
Taxa de inscriere: 40 RON; Taxa de membru: 5 RON/ luna
Sursa: Petre Dordea - InfoTravelRomania
Data publicarii: 11 octombrie 2007 ora 20.00
|
Paralela 45 a achizitionat hotelul Stil din Bucuresti |
|
Agentia de turism Paralela 45 a intrat pe piata hoteliera din Bucuresti prin achizitia hotelului Stil, in cadrul unei tranzactiei de 3 milioane EUR, finantata in proportii egale prin fonduri proprii si prin surse externe.
Hotelul este situat in nordul capitalei, este clasificat la 4 stele si detine 30 de camere iar investitiile pentru reconditionarea hotelului se vor ridica la cateva sute de mii de euro.
Alin Burcea, directorul general al agentiei Paralela 45, intentioneaza sa afilieze unitatea fie la Small Leading Hotels of the World, una dintre cele mai exclusiviste retele de hoteluri de lux din lume, fie la lantul Best Western, cu care poarta deja negocieri.
De asemenea, Paralela 45 va mai deschide un hotel de 32 de camere in Snagov, in luna aprilie 2009, in cadrul unei investitii de 2 milioane EUR.
In statiunea Predeal, Paralela 45 intentioneaza sa achizitioneze un teren de 10.000 mp, unde va investi aproximativ 6 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect care va cuprinde o unitate hoteliera, sali de conferinta si locuri de agrement.
Proiectele vor fi realizate prin intermediul firmei de constructii Paralela 45 Invest, detinuta tot de omul de afaceri Alin Burcea.
In acest an Paralela 45 a deschis pe litoralul romanesc, hotelul Residence in care a investit 2 milioane EUR.
Pentru 2007, Alin Burcea estimeaza ca Paralela 45 va inregistra o cifra de afaceri de 35 milioane EUR.
Sursa: www.fivestar-hospitality.ro - Adevarul [09.10.2007], Ziarul Financiar [09.10.2007]
Data publicarii: Joi 11 octombrie 2007 ora 15.26 |
Forumul de Bune Practici in Turism
Stimati colaboratori, parteneri, si prieteni ai turismului romanesc,
Dorim sa multumim tuturor celor care au dat curs invitatiei comune ANAT - IBD/GTZ – ROMEXPO de a participa la primele editii ale Forumului de Bune Practici in turism care au avut loc in octombrie 2006 si martie 2007.
Ecourile pozitive ne-au determinat sa permanentizam acest eveniment si sa cream din el un prilej de informare si discutii pe tema turismului romanesc.
Mesajul pe care vrea sa il transmita aceasta editie este ca exista bune practici si in turismul din Romania si ca am dori ca aceste exemple sa ne inspire si sa ne dea incredere ca in viitorul nu foarte indepartat ele vor deveni norma si nu exceptie.
Pe langa reputati specialisti romani in turism, vor participa si specialisti germani care vor prezenta trenduri in turismul international si studii ce relateaza modul in care piata germana percepe turismul romanesc. Tematica abordata va mai include discutii in plen despre master planul pentru turism dezvoltat de specialistii Organizatiei Mondiale a Turismului, o dezbatere despre situatia pregatirii profesionale din turism, situatia centrelor de informare turistica din Romania, cooperarea dintre hoteluri si agentiile de turism, studii de caz (turismul urban si Asociatia de Promovare a Municipiului Bucuresti, rolul asociatiilor regionale de turism in promovarea destinatiilor, alternative pentru turismul cultural).
Accesul este liber dar veti fi rugati sa lasati cartea dumneavoastra de vizita. La intrarea in salile Madgearu si Brancusi (Pavilionul 5, Centrul de Conferinte ROMEXPO) veti primi mapa evenimentului si CD-ul cu prezentarile celei de-a doua editii a Forumului de Bune Practici, martie 2007.
Forumul de bune practici se va desfasura in preziua Targului de Turism si anume pe 17 octombrie, intre orele 10:00-17:00 la locatia mentionata mai sus.
In paralel cu Forumul de Bune Practici, intr-o sala alaturata se va desfasura primul curs pilot din seria de cursuri desfasurate sub egida ANAT Training Center (ATC) si anume „Managementul plangerilor si reclamatiilor”. Intrarea la curs va fi limitata si se va face pe baza achitarii unei taxe de participare.
Pentru alte informatii, va rugam sa va adresati urmatoarelor persoane de contact:
ANAT – D-ra Maria Boboc,
e-mail: maria.boboc@anat.ro, mobil: 0749.05.05.88
WBF GTZ – D-ra Ioana Dobrescu,
e-mail: ioana.dobrescu@gtz.ro, mobil: 0728.07.64.27
Va asteptam cu drag!
Cu consideratie,
Organizatorii: IBD GTZ, ANAT, ROMEXPO
Data publicarii: 3 octombrie 2007 ora 17:09
|