Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011 1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010 1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010 1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010 1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul
II 2008
01 aprilie - 31 iunie
2008
Trimestrul
I 2008
01 ian - 31 martie
2008
Trimestrul
IV 2007
01 oct - 31 decembrie
2007
Trimestrul
III 2007
01 iulie - 30 septembrie
2007
Trimestrul
II 2007
01 aprilie - 30 iunie
2007
Trimestrul
I 2007
01 ianuarie - 31 martie
2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie
2006
Trimestrul III 2006
01 iulie - 30 septembrie
2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie
2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie
2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie
2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie
2005
Trimestrul II 2005
01 aprilie - 30 iunie
2005
Trimestrul I 2005
01 ianuarie - 31 martie
2005
Trimestrul IV 2004
01 octombrie - 31 decembrie
2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie
2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie
2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie
2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie
2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie
2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie
2002
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc
COPYRIGHT 2009
Se interzice reproducerea totala sau partiala a acestor stiri, fara acordul
scris al InfoTravelRomania.
COMUNICAT DE PRESĂ - ANAT SUSŢINE EFORTURILE DE PROMOVARE ALE ROMÂNIEI DEPUSE DE MINISTERUL TURISMULUI
29 IUNIE 2009
► Multe destinaţii turistice externe fac o promovare masivă inclusiv pe piaţa românească
În ultimele zile am asistat la tot felul de luări de pozitie în mass-media, prin care se sugera că:
1. toţi banii care sunt alocaţi promovării în turism sunt bani aruncaţi
2. în timp de criză, mai bine băgăm bani în salariile profesorilor, decât în turism
3. Legea Tichetelor de Vacanţă presupune mulţi bani de la buget, “aruncaţi” fără folos.
ANAT respinge asemenea afirmaţii, care dăunează dezvoltării turismului românesc.
Precizăm că ANAT a solicitat ferm Ministerului Turismului să aloce suma de 5 milioane de euro pentru promovarea pe piaţa internă a Litoralului, şi o sumă considerabilă pentru promovarea României pe pieţele externe, pentru a recupera din pierderile imense generate de lipsa promovării ţării noastre pe pieţele străine – potenţial generatoare de turişti către România.
ANAT susţine că turismul românesc are nevoie de promovare şi salută eforturile ministrului Turismului depuse în acest sens. În special într-o perioadă de criză turismul poate şi trebuie să fie o ramură importantă a economiei naţionale, care să contribuie decisiv la relansarea economică a României. Turismul românesc are un real potenţial, neutilizat până în prezent.
Pe de altă parte, multe destinaţii turistice externe fac o promovare masivă inclusiv pe piaţa românească, mărindu-şi semnificativ în această perioadă bugetul de promovare.
ANAT subliniază că fără promovare nu se poate face turism!
ANAT susţine că Guvenrul României trebuie să investească sume importante prin intermediul Ministerului Turismului în promovarea turismului în România, atât pe piaţa internă, cât şi pe pieţe internaţionale.
Spre exemplu, 25% din PIB-ul Greciei este asigurat de turism.
Recent, în întâlnirea dintre Corina Martin, preşedintele ANAT şi Ioannis Kofinis, preşedintele Organizaţiei de Turism a Greciei, a reieşit că bugetul total alocat pentru promovarea turistică a Greciei în acest an este de 110 milioane de euro. Din acest buget, 14 milioane de euro este suma destinată pentru campania de promovare pe piaţa internă în programe de genul „Litoralul pentru toţi” şi în acordarea de tichete de vacanţă care asigură reduceri masive turiştilor greci atunci când călătoresc în Grecia.
La polul opus se află, din păcate, România. Are un potenţial turistic imens, însă turismul românesc aduce doar 2% la PIB. Aceasta şi din cauza fondurilor de promovare insuficiente alocate până în prezent.
Ţări precum Turcia, Tunisia, Egipt sau Spania s-au dezvoltat mult şi şi-au îmbunătăţit imaginea considerabil datorită turismului, dar au alocat minim zeci de milioane de euro anual în promovarea turistică.
În acelaşi timp, ANAT consideră în continuare că Legea Tichetelor de Vacanţă reprezintă o măsură excepţională pentru relansarea turismului intern la noi în ţară. În acest sens, trebuie intensificate eforturile pentru ca avantajele legii să fie înţelese atât de către anagajatori, cât şi de către angajaţi şi sindicate.
Corina MARTIN
Preşedinte ANAT
0722 150 767
presedinte@anat.ro
presedinte@asociatia-litoral.ro
Data publicarii: 29 iunie 2009
COMUNICAT DE PRESĂ
O DELEGAŢIE ANAT S-A ÎNTÂLNIT CU IOANNIS KOFINIS,
PREŞEDINTELE ORGANIZAŢIEI DE TURISM A GRECIEI
O delegaţie a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), formată din preşedintele Corina Martin şi secretarul general Carmen Botez s-a întâlnit, astăzi, cu Ioannis Kofinis, preşedintele Organizaţiei de Turism a Greciei, sosit în România la invitaţia Ministrului Turismului, Elena Udrea. Alături de aceştia s-au aflat, la întâlnire, Nikos Diakolios – directorul general al Organizaţiei Naţionale de Turism a Greciei la Bucureşti şi Carmen Moraru, directorul Direcţiei Generale de Promovare.
Preşedintele ANAT, Corina Martin, a susţinut, în cadrul întâlnirii, că parteneriatul turistic între Grecia şi România poate să se dezvolte şi mai mult, deşi Grecia reprezintă oricum una dintre destinaţiile de top ale românilor. Liderul ANAT a sugerat stimularea operatorilor români de chartere prin suportarea, de către guvernul elen, a unei cote pentru asigurarea sustenabilităţii curselor charter. De asemenea, ANAT a propus cofinanţarea, de către Organizaţia de Turism a Greciei, a materialelor promoţionale realizate de touroperatorii români care vând destinaţia Grecia şi a sugerat organizarea mai multor infotripuri în Grecia, cu touroperatori români, pentru o mai bună cunoaştere a realităţilor turistice din această ţară.
Dl. Kofinis a multumit pentru informatiile şi sugestiile primite exprimându-şi încrederea că intensificarea colaborării dintre ANAT şi HATTA (Hellenic Association of Travel Agents) va contribui decisiv la intensificarea schimburilor de turişti dintre cele două ţări.
Delegaţia elenă va vizita staţiunile româneşti de la malul Mării Negre şi vestigiile istorice de la Histria.
Anul trecut, Grecia a fost prima destinaţie externă a românilor, cu circa 250.000 de turişti. Dintre aceştia, cea mai mare parte au ales Grecia continentală (Halkidiki, Paralia Katerini etc.), respectiv insulele Creta, Rhodos, Corfu, Zakynthos, Santorini etc. În 2009, bugetul pentru promovare externă a Greciei atinge cifra de 60 milioane EUR, iar pentru programele sociale de turism intern sunt alocate 20 milioane EUR. Pe lângă aceasta, promovarea turismului intern în anul 2009 ajunge la valoarea de 14 milioane EUR.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Purtător de cuvânt ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Data publicarii: 27 iunie 2009
BULGARIA: DESTINAŢIA ANULUI 2009 PENTRU ROMÂNII CARE IES DIN ŢARĂ
► Litoralul Mării Negre va ieşi câştigător atât pentru România, cât şi pentru Bulgaria ► Mamaia şi Albena sunt perlele Litoralului
Aşa cum era de aşteptat, într-un an mai dificil, precum acesta, şi turiştii români şi-au reevaluat opţiunile de călătorie. Unul dintre principalii factori de care ţin cont turiştii este, fireşte, transportul. Românii preferă iar să călătorească – cel puţin, în aceste condiţii– cu autocarul şi cu automobilul propriu.
Astfel, potrivit ultimelor estimări realizate prin sondarea touroperatorilor, turismul de outgoing va scădea cu circa 10% ca număr de turişti şi cu circa 12-15% la încasări. Pentru Antalya (Turcia) se înregistrează o scădere de 7% a numărului turiştilor, iar pentru Spania şi Grecia, evoluţii între 0 şi -12%, în funcţie de agenţia de turism care operează pe aceste destinaţii. De asemenea, Tunisia înregistrează o stagnare, remarcându-se totuşi ca o destinaţie mai ieftină, din punctul de vedere al raportului calitate-preţ.
Bulgaria rămâne în continuare o destinaţie solicitată de români, după ce înregistrase un veritabil boom în 2006 şi 2007 pentru turismul de litoral şi în 2008 pentru turismul montan. Litoralul bulgăresc, fiind situat la doar 4-6 ore de mers cu automobilul din Bucureşti, este la ora actuală cea mai accesibilă destinaţie externă de vară.
În situaţia actuală, touroperatorii estimează cel puţin o stagnare a numărului de turişti români, dacă nu o uşoară creştere cuprinsă între 5 şi 10% pentru această destinaţie.
De asemenea, şi litoralul românesc va ieşi în câştig. Estimăm cel puţin o stagnare sau chiar o creştere de 10% dacă vor “prinde” ofertele speciale lansate acum de către agenţii în parteneriat cu hotelierii precum şi dacă vor începe să funcţioneze tichetele de vacanţă. Amintim că agenţiile de turism au solicitat eliminarea limitării comisionului atât pentru agenţii, cât şi pentru firmele emitente. Anul trecut, pentru Litoralul autohton au fost vândute circa 1,3 milioane de pachete turistice.
Şi Bulgaria a continuat să promoveze ofertele speciale, ceea ce a atras în continuare mulţi turişti din România. Pe lângă nenumăratele hoteluri în regim all-inclusive, de anul trecut, litoralul bulgăresc are şi hoteluri în regim ultra all inclusive, pe model turcesc, ceea ce implică acces gratuit la plaje private, şezlonguri şi umbrelă, animaţie, băuturi de import etc.
Principala staţiune de pe Riviera bulgărească solicitată de români este Albena. Dacă în 2004 au fost aici 1780 de turişti români, anul trecut (2008) s-a ajuns la 52.500, deci în 4 ani de zile se constată mai mult decât o triplare a numărului de turişti români, un adevărat boom. Secretele turismului bulgăresc constau atât în modelul german adoptat şi respectat “la sânge”, cât şi în calitatea serviciilor şi ospitalitatea sinceră a personalului. Ca exemplu, în staţiunea Albena, coordonată de o societate privată unică, sunt 43 de hoteluri dintre care 16 sunt all inclusive şi 7 ultra all inclusive.
Pentru Albena, anul trecut ponderea turiştilor, pe ţări de destinaţie, a fost următoarea: Bulgaria - 27-29 %, România - 25 %, Franţa şi Germania, Rusia - 9 %, Marea Britanie, ţările scandinave, Benelux etc.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Director general “Travel Advisor Media”
0722 766 255, 0749 05 05 82
www.touristmedia.ro
traian.badulescu@touristmedia.ro
Data publicarii: 20 iunie 2009
COMUNICAT DE PRESĂ
AZI A AVUT LOC PRIMA ÎNTÂLNIRE A GRUPULUI DE MONITORIZARE A IMPLEMENTĂRII TICHETELOR DE VACANŢĂ
► Aproape totul despre tichetele de vacanţă
La sediul Ministerului Turismului a avut loc, ieri , la initiativa ANAT - prima întâlnire a Grupului de monitorizare a implementării Legii Tichetelor de Vacanţă.
Au fost prezenţi 8 din cei 9 emitenţi de tichete de vacanţă, preşedintele ANAT Corina Martin, prim vicepreşedintele ANAT Dragoş Anastasiu, reprezentanti ai industriei hoteliere şi secretarul general al Ministerului Turismului, Gheorghe Nastasia.
În cadrul întâlnirii Grupului de lucru s-a remarcat o abordare comună din punct de vedere al explicaţiilor, al procedurii de circuit în piaţă al tichetelor şi al observaţiilor pe Lege.
Participanţii la întâlnire au avut o poziţie COMUNĂ pentru eliminarea limitării comisionului atât la agenţii, cât şi la emitenţi.
Reprezentanţii Ministerului Turismului au precizat că vor susţine membrii Grupului de lucru în înaintarea acestei propuneri.
Grupul a adoptat o decizie COMUNĂ pentru eliminarea limitării de comision.
O adresă semnată de toţi membrii Grupului, trimisă către Senat şi către Camera deputaţilor, solicită prezenţa unei delegaţii formate din reprezentanţii Grupului de monitorizare în ziua dezbaterii.
De asemenea, ANAT a solicitat Ministerului Turismului ca urmatoărea campanie de promovare “Turist în România”, care va demara poe 15 iunie - să fie alăturată celei Pro Tichete şi Pro agenţie de turism.
Grupul de monitorizare a implementării Legii Tichetelor de Vacanţă a solicitat ca Ministerul Turismului să vină cu precizări generice şi punctuale către toate Ministerele şi către alte instituţii bugetare în sprijinul rectificării bugetare prin care aceştia trebuie să introducă tichetele de vacanţă în buget.
Aproape totul despre tichetele de vacanţă
CE SUNT TICHETELE DE VACANŢĂ?
Conform O.U.G. nr. 8 / 2009 , Tichetele de vacanţă se acordă de către angajatori: Societăţile Comerciale cu capital privat sau de stat precum şi Unităţile bugetare, salariaţilor acestora.
CE VALOARE AU TICHETELE DE VACANŢA ?
Tichetele de vacanţă au o valoare nominală de 10, 20, 30 sau 50 RON.
CE ANGAJATORI POT COMANDA TICHETE DE VACANŢĂ ?
Orice angajator persoană juridică din România poate comanda TICHETE DE VACANŢĂ cu condiţia ca unitatea să fi înregistrat profit sau venit (după caz) în anul fiscal anterior.
CARE SUNT AVANTAJELE PENTRU ANGAJATORI ?
Sumele acordate pentru salariaţi sub formă de TICHETE DE VACANŢĂ sunt deductibile fiscal!!!
CE VALOARE MAXIMA – SUB FORMĂ DE TICHETE DE VACANŢĂ POATE PRIMI UN SALARIAT ?
Suma pe care un salariat o poate primi sub formă de TICHETE DE VACANŢĂ nu poate depăşi contravaloarea a 6 (şase) salarii de bază minime brute pe ţară garantate în plată, în decursul unui an fiscal.
(3600 RON/ 2009).
DE UNDE POT PROCURA ANGAJATORII TICHETE DE VACANŢĂ?
TICHETELE DE VACANŢĂ pot fi procurate de la unităţile emitente de tichete de vacanţă, în baza unui Contract / Comandă.
CARE SUNT PRINCIPALII EMITENŢI DE TICHETE DE VACANŢĂ din România ?
Principalii emitenţi de TICHETE DE VACANŢĂ sunt: ROMTICKET, ACCOR, SODEXO, CHEQUE DEJEUNER, TICHET PLUS, CUGET LIBER etc.
UNE SUNT VALABILE spre decontare TICHETE DE VACANŢĂ ?
Tichetele de vacanţă sunt valabile în unităţile turistice clasificate de către Ministerul Turismului de pe întreg teritoriul României. Ele sunt acceptate ca mijloc de plată de către toate unităţile afiliate la acest sistem. Unităţi afiliate pot fi: Agenţii de turism, Hoteluri, Pensiuni etc.
UNDE ESTE RECOMANDABIL SĂ FOLOSIM, CA ŞI TURIŞTI, TICHETELE DE VACANŢĂ?
E recomandabil să folosim tichetele de vacanţă la agenţiile de turism, unde câştigăm timp şi bani (comparaţia între tariful de recepţie al unui hotel şi tariful oferit de agenţie va fi întotdeauna în favoarea agenţiei!), şi unde beneficiem de oferte specializate, variate, dar şi de consultanţă de călătorie!
CE ÎNSEAMNĂ TICHETELE DE VACANŢĂ PE SCURT ?
- deduceri fiscale pentru angajatori
- oportunitatea unei vacanţe nesperate pentru angajaţi
- relansarea Turismului Românesc !
Corina MARTIN
Preşedinte ANAT
0722 150 767
presedinte@anat.ro
presedinte@asociatia-litoral.ro
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Purtător de cuvânt ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Ministerul Turismului vrea să amendeze hotelierii care nu deschid hotelurile la timp pentru sezon
Spectacolele în aer liber, emisiunile TV şi filmele vizionate în teatrele de vară sau în corturi amplasate pe plajă vor putea fi organizate între orele 1 noaptea şi 8 dimineaţa, dacă sunt respectate limitele maxime de zgomot prevăzute în legislaţia actuală, potrivit unei hotărâri de guvern.
Ministrul Turismului, Elena Udrea , a anunţat, miercuri, la finalul şedinţei Guvernului, că astfel de activităţi nu pot avea loc decât cu respectarea prevederii legale în vigoare care interzice orice tip de activitate care depăşeşte normele legale în ceea ce priveşte nivelul de zgomot.
"Am unit cele două articole, astfel că activităţile de acest tip - spectacolele în aer liber, emisiunile TV, filmele care se pot viziona în teatre de vară, în corturi amplasate pe plajă- se pot desfăşura şi între 1 noaptea şi 8 dimineaţa, dacă respectă limitele maxime de zgomot admise, aşa cum sunt prevăzute în legislaţia actuală. Măsura este menită să încurajeze activităţile de divertisment şi agrement în staţiunile turistice şi, în acelaşi timp, suntem cu toţii obligaţi să respectăm condiţiile legale cu privire la limitele de zgomot admise în acest moment", a spus ministrul Turismului.
În plus, Ministerul Turismului doreşte ca hotelierii de pe litoral să fie amendaţi dacă nu vor deschide hotelurile la timp. "Operatorii economici, proprietari sau administratorii de structuri de primire turistică de pe litoralul românesc au obligaţia să asigure funcţionarea structurilor de primire turistică cu funcţiuni de cazare şi a celor de alimentaţie publică pe toată perioada sezonului turistic estival, respectiv în perioada 1 mai-30 septembrie a fiecărui an". Hotelierii care vor deschide mai târziu vor plăti: 10.000 de lei dacă unităţile nu sunt deschise până pe 15 mai, 30.000 de lei în cazul celor care nu şi-au deschis porţile până la 1 iunie, 40.000 de lei pentru cele care nu au fost deschise până la 15 iunie.
De asemenea, se obligă comercianţii să asigure fără întrerupere apă caldă în grupurile sanitare şi o temperatură de minimum 18 grade în camere şi locurile în care se serveşte masa. De asemenea, hotelurile trebuie să fie curate, iar faţadele trebuie să fie zugrăvite şi bine întreţinute.
Hotărârea de guvern prevede de asemenea că proprietarii structurilor de primire turistice nu mai sunt obligaţi să înnoiască certificatele de clasificare la fiecare trei ani.
Proprietarii de structuri de primire turistice vor fi clasificaţi o singură dată , iar ulterior certificatul de clasificare poate fi retras sau structura de primire poate fi declasificată în condiţiile în care la sesizare sau la un control din oficiu din partea reprezentanţilor Ministerului Turismului se constată că nu mai sunt respectate criteriile şi condiţiile care au stat iniţial la baza acordării respectivului certificat de clasificare.
Termenul până la care aceştia îşi pot depune cererile de obţinere a acestor certificate a fost redus de la 60 la 30 de zile.
"Având în vedere că numărul de angajaţi ai Ministerului Turismului, de la departamentul de avizare şi control, a crescut, ne-am gândit că termenul de 30 de zile este suficient să soluţionăm o cerere de clasificare venită din partea proprietarilor de structuri de primire turistică", a arătat Udrea.
Actul normativ stabileşte totodată obligaţia proprietarilor de structuri de primire turistice de pe litoral să deschidă şi să ţină deschise aceste structuri pe toată perioada sezonului estival, care, conform legislaţiei, începe la 1 mai şi se termină la 30 septembrie.
Sursa: www.antena3.ro
Data publicarii: 13 iunie 2009
Promotie speciala de vara BABOO !
Va invitam cu cea mai pare placere la bordul aeronavelor BABOO !
Contact Call Center: Elvetia: 0848 445 445 – Spania, Franta, Italia: 00800 445 445 45 – Alte tari: +41 848 445 445
Contact GSA Romania – Denisa Maria Sanda ; tel. 021-2320331 / 0726726561; email : baboo@travelante.com
www.flybaboo.com
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 11 iunie 2009
www.infotravelromania.ro va implini 7 ani pe 18 iunie 2009
Portalul de turism www.infotravelromania.ro va implini 7 ani de existenta pe 18 iunie 2009. Acest portal de turism prezinta piata turistica din Romania, stiri la zi, interviuri, filme, mii de fotografii si cateva sute de oferte turistice.
Daca in primul an am avut 26.000 de vizitatori, in al doilea 72.000, iata ca dupa 7 ani de munca acest portal a ajuns pe locul 6 in Romania - sectiunea Turism (conform celui mai prestigios site de contorizare: www.trafic.ro) avand o medie de 240.000 de vizitatori/ luna.
In continuare avem acelasi scop: sa prezentam piata turistica din Romania, sa oferim cat mai multe informatii utile(gratuit) si sa realizam cea mai mare baza de date(actualizata la zi) cu agentii de turism din Romania (2.400 in acest moment).
Motto: "Unde informatia conteaza!"
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 11 iunie 2009
Sezonul pe litoralul romanesc va incepe pe 15 mai
Sursa: PROTV
Data publicarii: 11 iunie 2009
Evenimentele de promovare turistica a Romaniei din Paris au costat 88.000 euro
Evenimentele organizate de ministerul turismului in Paris in perioada turneului de la Roland Garros si care marcheaza debutul campaniei de promovare externa a Romaniei au costat 88.000 euro, a declarat ministrul Elena Udrea, pentru Mediafax .
Ministerul Turismului a lansat, vineri, la Paris, clipul de promovare turistica externa a tarii.
Spotul a rulat in premiera, pe un ecran urias, amplasat in piata Primariei din Paris, unde va fi difuzat pe parcursul intregii zile de vineri.
Noul spot de promovare va fi difuzat pana la sfarsitul acestui an pe doua mari canale tv internationale, unul de sport si celalalt de stiri, ministerul aflandu-se in prezent in proces de selectie a acestora.
Ministerul Turismului a inchiriat pentru intrega zi piata din fata Primariei Paris, unde vor avea loc spectacole cu ansambluri traditionale romanesti si unde este amenajat un teren de tenis, pe care vor juca un meci demonstrativ Ilie Nastase si Peter McNamara.
Sursa: www.dailybusiness.ro
Data publicarii: 8 iunie 2009
.........................................................................................................................................
Elena Udrea a aruncat 88.000 de euro pe apa Senei?
Principalul scop al lansarii "Romania, the Land of Choice" tocmai in capitala Frantei, a fost, potrivit Elenei Udrea, atragerea turistilor straini. Cum ar putea fi facut acest lucru, in conditiile in care mass media franceza a ignorat eforturile Elenei Udrea, ramane insa un mister.
"Sper ca numarul turistilor straini care vor veni in Romania anul acesta sa creasca cu cel putin 10%, in urma campaniilor de promovare pe care le vom face", afirma, vineri, ministrul Turismului.
Banii alocati de Guvernul Romaniei, prin bunavointa ministrului Turismului, Elena Udrea, pentru evenimentul de lansare a campaniei "Romania, the Land of Choice" de vineri, de la Paris, nu s-au reflectat mai deloc in presa franceza de sambata.
88.000 de euro aruncati, practic, pe apa Sambetei, sau a Senei, in acest caz, avand in vedere ca ziarele franceze de sambata au preferat sa se ocupe de alegerile europarlamentare si de vizita presedintelui american Barack Obama la Paris.
Nici prestatia sportiva a ministrului si nici prezenta celor doua foste vedete ale sportului romanesc, Ilie Nastase si Nadia Comaneci, nu i-au impresionat pe jurnalistii de la marile ziare macar intr-atat incat sa scrie o stire.
Cotidianul Pros du Turisme abia a publicat, vineri, un mic articol in care a informat sec despre actiunea de promovare la care Elena Udrea a jucat tenis cu Ilie Nastase. "Le Figaro", "Le Monde" sau 'Le Parisien" au ignorat total evenimentul.
In schimb, la o cautare a cuvantului "Roumanie" pe "Le Point", puteti gasi un recent articol in care este deplansa lipsa toaletelor publice in orasele turistice ale Romaniei. Este citata, de altfel, declaratia purtatorului de cuvant al ANAT (Asociatia Romana a Agentiilor de Turism), Traian Badulescu, care dezvaluie proiectul asociatiei de a rezolva aceasta problema a Romaniei.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a lansat, vineri, la Paris, campania de promovare a Romaniei ca destinatie turistica pe plan international, in prezenta lui Ilie Nastase si Nadiei Comaneci, precum si a reprezentantilor Primariei Paris si ai Federatiei Franceze de Tenis.
Pentru a marca acest moment, Ministerul Turismului a derulat in intervalul 12.00-17.00 mai multe evenimente pe esplanada Primariei Parisului. Spotul de promovare a tarii, care ii are ca personaje centrale pe Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi - trei legende ale sportului romanesc, a fost difuzat, vineri, in premiera.
De asemenea, au avut loc spectacole de folclor romanesc, sustinute de ansamblul "Ciprian Porumbescu".
Evenimentele s-au incheiat cu o sedinta foto la standul Federatiei Franceze de Tenis si o sesiune de autografe acordate de Ilie si Nadia pe cartile postale realizate pentru aceasta campanie si pe mingi de tenis inscriptionate "Romania - Land of Choice".
De asemenea, in seara zilei de 5 iunie, ministrul Elena Udrea a oferit un cocktail pentru turoperatorii francezi si presa romana si straina prezenta la eveniment.
Sursa: www.ziare.com
Data publicarii: 8 iunie 2009
Taxa de barieră din Mamaia reintră în vigoare din 4 iunie 2009
Tarifele de taxare sunt aceleaşi ca şi anul trecut şi vor fi plătite doar de şoferii autoturismelor care nu sunt înmatriculate în Constanţa.
Turiştii care vor să îşi petreacă vacanţa în Mamaia vor plăti din 4 iunie câte 3 lei la intrarea în staţiune. Pentru un abonament valabil 24 de ore, turistul trebuie să plătească 4 lei, pentru unul de şapte zile, 25 de lei, iar pentru întregul sezon estival abonamentul costă 250 de lei. În luna martie a acestui an, Curtea de Apel Bucureşti a decis că taxa de intrare în Mamaia este ilegală şi, ca urmare, trebuie desfiinţată, în urma unui proces intentat de o turistă care plătise această taxă, potrivit HotNews.
Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a spus că, în sezonul estival 2008, autorităţile locale au încasat din taxa de barieră aproximativ 1.700.000 de lei, cu 200.000 mai mult decât în 2007 şi că din banii încasaţi au fost organizate manifestări culturale, sportive şi de divertisment, cu scopul de a atrage turişti pe litoral.
La jumătatea lunii iunie 2007, taxa de barieră a fost reintrodusă după ce magistraţii Curţii de Apel Constanţa au decis, printr-o sentinţă definitivă şi irevocabilă, că taxele speciale instituite de administraţia locală sunt legale.
Sursa: Cotidianul
Data publicarii: 4 iunie 2009
Festivalul Cetăţilor Dacice – ediţia a IV-a – 20-21 iunie 2009, Cricău
Se întâmplă în comuna Cricău, la nici 25 km de Alba Iulia. An de an, în miez de vară, Festivalul Cetăţilor Dacice vine cu toată această scenografie de legendă, sfidând gălăgia modernă a mileniului III. Totul, în organizarea Serviciului Turism a Consiliului Judeţean Alba, aşa încât tu să te simţi în alte vremuri şi cu alte gânduri… Adică în lumea dacilor liberi, pentru care cetatea, vinul şi sabia erau totuna cu viaţa.
La fel a fost şi până acum, la cele trei ediţii ale festivalului. Atâta doar că de data asta, în 2009, festivalul e mai complex ca oricând. Cea de-a patra ediţie – zilele de 20 şi 21 iunie, anume sâmbătă şi duminică – te aşteaptă cu un program de două ori mai viu, mai rustic, cum bine şade unei sărbători a patrimoniului antic de pe întinsul judeţului nostru. Programul festivalului:
Sâmbătă, 20 iunie.
Sunteți asteptați încă de dimineață la Bucerdea Vinoasă, unde, puteți să gustați din vinul și bucatele tradiționale, apoi să bateți drumul cu piciorul până la cetatea dacică Apoulon.
În amurg, scena amenajată pe dealurile din apropierea Cricăului, (ca la fiecare ediţie) va găzdui un concert. Adică două ore de voce şi acorduri de chitară, în spiritul poetico-umoristic al trupelor Hara, Bandidos, Mircea Vintilă. Sunt primii care vor aduce public pe colinele de la Cricău, după care vor urma tot soiul de spectacole cu jonglerii. Însă abia la lăsarea întunericului, festivalul se va întoarce la „ale sale”.
Abia la căderea nopţii vor începe adevăratele clipele de celebrare a dacilor, odată cu ritualul de aprindere a torţelor şi, bineînţeles, cu faimosul „Rug al lui Zamolxe”. Vor fi descântece de iele, vor fi hore şi dansuri cu publicul, va fi exploziv şi intens. Totul, târziu în noapte…
Duminică, 21 iunie. Ziua va începe chiar în Cricău, pe terenul cu iarbă din centrul comunei. Acolo va avea loc un mare spectacol cu lupte de gladiatori, pus la cale de către Familia Gladiadoria Panonica. Imediat apoi se va desfăşura „alaiul dacilor”, mai precis o paradă a concurenţilor care vor participa la Întrecerile Dacice. Alaiul va fi organizat de către Asociaţia „Terra Dacica Aeterna”, o veterană a festivalului, ai cărei membri vor reprezenta şi o bătălie între daci şi romani. Abia după toate astea vor începe „Întrecerile dacice” („Suliţaşul cetăţii”, „Braţul de fier”, „Arcul viteazului”, „Voinicul din cetate”, „Îndemânare şi curaj”, „Luptătorul”, „Rapid şi puternic”, „Cărăuşii cetăţii”, „Să ne unim forţele”, „Cel mai iute de picior”) între cele cinci aşezări – Cricău, Ighiu, Săsciori, Cetatea de Baltă şi Cugir –, care deţin cetăţi dacice. Iar regula e ca echipa câştigătoare să aibă dreptul de „a „duce” festivalul la ea acasă. De pildă, Cricăul a câştigat fiecare ediţie, dovadă că Festivalul Cetăţilor Dacice s-a întâmplat numai şi numai… la Cricău.
Ca dacii! Tot Duminică, va urma spectacolul de muzică folclorică „La porţile tradiţiei”, cu solişti şi instrumentişti de primă mână. Dar poate cel mai important aspect al festivalului este, totuşi, „satul dacic”, o idee a Muzeului Naţional al Unirii din Alba Iulia și a Asociației Culturale Sarmizegetusa. E vorba de un fel de muzeu în aer liber, în care vei găsi tot felul de fragmente din viaţa de zi cu zi a dacilor. Vor fi expoziţii de ceramică, ateliere de fierărit, vânzare de brăţări dacice, ba chiar şi ateliere interactive de olărit, la care publicul e invitat să ia parte. Prin urmare, festivalul vine, concret, cu felii de viaţă din universul dacic, despre care, din păcate, nu mai auzi decât în cărţile de istorie. Şi nu va fi doar o ilustrare rustică a ceea ce erau, odinioară, dacii; va fi chiar trăirea neconvenţională a unei poveşti cu urlet de cete…
Motive să mergi? Păi să le luăm pe rând…
… e aproape iar zona e superbă.
… ai parte de spectacole autentice, culte, de bun gust şi bun simţ.
… te aşteaptă distracţie fără circ, manele şi alte gălăgii.
… vei aplauda şi vei râde de mama focului, mai ales la Întrecerile Dacice.
… o să ai loc de campare cât vrei.
Rareș Tileagă (preluat din revista online de turism a Consiliului Judetean Alba, "Alba. Pagini de vacanta" www.stiri.turismalba.ro)
Sursa: Consiliul Judetului Alba
Data publicarii: 4 iunie 2009
BIBI TOURING promoveaza Riviera Romaneasca prin study tour-ul organizat pe Litoral
50 de agenti de turism din intreaga tara, insotiti de jurnalisti de turism au participat in perioada 28-31 mai 2009, la study-tour-ul traditional al agentiei BIBI TOURING – touroperator specializat pentru Romania.
Programul s-a desfasurat pe durata a 4 zile, de la Mamaia pana la Vama Veche.
S-au vizitat peste 60 de hoteluri, restaurante, centre de agrement si SPA, cele mai reprezentative dintre cele 130 de unitati ce se regasesc in cataloagele de Litoral pe care BIBI Touring le distribuie gratuit turistilor sai.
Pe parcursul acestei vizite delegatia BIBI TOURING a fost intampinata de reprezentanti ai autoritatilor locale, dornici sa impartaseasca noutatile anului 2009 pe litoral.
“Pentru ca anul acesta este un an mai dificil din punct de vedere economic, turistii romani vor prefera sa isi petreaca vacantele mai mult in tara decat in strainatate.
De aceea am adus cu noi agentii care vand efectiv publicului, precum si presa nationala specializata pe turism, tocmai pentru a le prezenta noutatile, pentru a filma si fotografia hotelurile si statiunile si pentru a aduce turistului toate argumentele unei alegeri in cunostinta de cauza pentru o vacanta fericita” a declarat Directorul General al agentiei, Adrian Voican.
In ultima seara agentii au petrecut, la randul lor in statiunea Vama Veche, la BIBI BISTRO, unde au fost asteptati cu o excelenta masa de peste, muzica buna si distractie specifica tinerilor.
BIBI TOURING este unul dintre cei mai importanti touroperatori pentru Litoral, cu o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, peste 15 000 de turisti fideli si o retea de peste 250 de agentii partenere in intreaga tara.
Pentru alte amănunte,
Adrian VOICAN
Director General
Mobil: 0754 356 795
voican@bibi.ro
Sursa: BIBI TOURING
Data publicarii: 4 iunie 2009
03 iunie 2009
COMUNICAT DE PRESĂ
ANAT A ÎNAINTAT MAI MULTE PROPUNERI ÎN CONSILIUL CONSULTATIV AL TURISMULUI
Astăzi, la orele 11.00, a avut loc prima reuniune a Consiliului Consultativ al Turismului, prezidat de ministrul Elena Udrea. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a fost reprezentată de preşedintele Corina Martin.
ANAT a înaintat mai multe propuneri şi măsuri :
1. Crearea unui grup de monitorizare a implementării Legii Tichetelor de Vacanţă. Acest grup este format din reprezentanţi ai Ministerului Turismului, ai ANAT, ai industriei hoteliere şi ai emitenţilor de tichete de vacanţă. Prima întâlnire a acestui for va avea loc săptămâna viitoare. În privinţa tichetelor de vacanţă, ANAT susţine ferm eliminarea oricărei limitări în activitatea operatorilor implicaţi în circulaţia tichetelor de vacanţă – agenţii de turism, hoteluri, emitenţi - precum şi a emiţătorilor, în condiţiile în care preţurile trebuie să fie identice indiferent de forma de plată a unei vacanţe – cash, prin card de credit sau cu tichete de vacanţă.
2. Stimularea incoming-ului prin adoptarea unei prime de incoming, plătite de Ministerul Turismului. Statul trebuie să sprijine promovarea României pe pieţele internaţionale şi să sprijine ofertele pe care le fac touroperatorii pentru a aduce turişti. Propunerea ANAT este ca statul să plătească agenţiei o taxă cuprinsă între 2 şi 5 euro per turist adus. Reprezentanţii ANAT vor explica şi detalia avantajele acestei măsuri în cadrul unui grup de lucru creat special pentru această temă.
State dezvoltate turistic precum Turcia, Spania, Franţa, Spania, Israel, Tunisia sau Austria şi-au propus în acest fel, ca prioritate, dezvoltarea activităţilor de incoming. În orice ţară cu turism dezvoltat, statul se implică în susţinerea acestei industrii. Eforturile de promovare a României nu trebuie lăsate doar pe umerii unei agenţii de turism, iar touroperatorii străini doresc să vadă disponibilitatea statului român de a sprijini această industrie.
3. Reducerea TVA la pachetele turistice vândute în România. TVA este redus doar la cazare (9%), iar ANAT propune, pentru stimularea turismului, reducerea TVA pentru toate componentele pachetului turistic (masă, cazare, transport etc.). Deşi pachetele turistice din România nu sunt neapărat scumpe, ele nu se pot ieftini din cauza mai multor factori, precum taxele şi impozitele mari, preţurile ridicate de achiziţie a materiilor prime şi utilităţilor etc. Statul român nu a sprijinit, din păcate, niciodată industria turistică. Este necesar ca statul să acorde facilităţi fiscale pentru operatorii turistici, precum scutirea de impozit pentru profitul reinvestit, aşa cum s-a procedat, de exemplu, în Turcia.
4. ANAT va contribui la crearea Legii Turismului. Asociaţia va înainta propuneri în acest sens, în cadrul unor grupuri de lucru. Reprezentanţii Ministerului Turismului au promis că vor face tot posibilul ca Legea să fie adoptată până la 1 iulie a.c.
5. ANAT va demara campania pro agenţie de turism – “Alege Agenţia de turism!”. Această campanie va arăta că turiştii beneficiază, apelând la agenţii, de consultanţă şi siguranţă şi economisesc bani şi timp. ANAT mizează, alături de Ministerul Turismului, pe sprijinul mass-media, care poate fi cel mai bun partener şi care pot avea împreună un important rol în educaţia turistică a românilor.
6. ANAT a solicitat demararea unor puternice campanii de promovare, atât pentru turismul intern, cât şi pentru cel extern. Pe 15 iunie va debuta deja campania de promovare pentru turismul intern, intitulată “Turist în România”. Aceasta este, practic, cea mai importantă campanie de promovare a turismului românesc din ultimii 20 de ani.
7. ANAT a cerut participarea Ministerului Turismului la o campanie de promovare a zborurilor către Litoral, ca o alternativă viabilă la infrastructura rutieră încă deficitară. De asemenea, revistele de bord ale companiilor aeriene româneşti pot fi stimulate să prezinte mai multe destinaţii interne. ANAT consideră că este necesară şi corelarea orelor de zbor ale aeronavelor către litoral, cu orele de cazare ale hotelurilor. ANAT face un apel către hotelieri pentru a facilita o flexibilizare a orelor de check-in şi check-out în funcţie de orele curselor aeriene.
ANAT apreciază drept extrem de eficiente întâlnirile Consiliului Consultativ al Turismului, întrucât consideră că singura soluţie viabilă pentru dezvoltarea turismului românesc este acest tip de parteneriat public - privat.
Corina MARTIN
Preşedinte ANAT
0722 150 767
presedinte@anat.ro
presedinte@asociatia-litoral.ro
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Purtător de cuvânt ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 3 iunie 2009
02 iunie 2009
COMUNICAT DE PRESĂ
ANAT SOLICITĂ COMBATEREA TURISMULUI “LA NEGRU”
► Acest tip de turism, pe lângă faptul că este ilegal, dăunează calităţii serviciilor si aduce un prejudiciu grav de imagine agentiilor de turism.
Agenţiile de turism sunt singurele entităţi comerciale care au dreptul să creeze şi să vândă pachete turistice. Ele reprezintă unităţi comerciale care oferă şi vând servicii turistice asigurate de prestatorii direcţi – hoteluri, restaurante, unităţi de transport, de tratament etc. – în baza unor contracte sau convenţii. Agenţiile de turism comercializează, de regulă, pachete de servicii care grupează în cadrul aceluiaşi program servicii prestate de mai mulţi prestatori şi se ocupă de publicitatea acestora, în scopul realizării unui profit.
Din păcate, există alte entităţi comerciale care efectuează activităţi specifice agenţiilor de turism fără a avea licenţă. Este ca şi cum cineva s-ar pretinde avocat sau medic fără să aibă studii. Agenţiile de turism revânzătoare membre ANAT îşi manifestă indignarea faţă de cei ce se ocupă cu un asemenea tip de turism şi solicită organelor abilitate să ia măsuri pentru îndreptarea acestei situaţii. În acest sens, ANAT a înaintat o scrisoare oficială Direcţiei de Control a Ministerului Turismului.
ANAT consideră că sunt necesare anumite norme legislative care să prevadă sancţiuni pentru cei ce organizează tururi fără a deţine o licenţă de turism. O propunere în acest sens este obligativitatea prezentării la graniţă a unei copii de pe licenţă, alături de atestatul de ghid al însoţitorului, copii ale contractelor cu agenţia parteneră sau hotelurile pentru a justifica existenţa unor servicii sigure la destinaţie. Din păcate, printre cei care fac turism “la negru” se numără profesori, proprietari de autocare şi microbuze, preoţi (pelerinaje) şi agenţiile de voiaj.
În ceea ce priveşte confuzia dintre agenţia de voiaj şi agenţia de turism, iată care este ultima definiţie valabilă, oferită de Norma metodologică din 26.03.1993, Capitolul 11, art. 169: Agenţia de voiaj este spaţiul special amenajat în care se desfăşoară activităţi de eliberare cu anticipaţie a legitimaţiilor de călătorie, de informare şi îndrumare a călătoriilor.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Purtător de cuvânt ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 2 iunie 2009
Elena Udrea: Doar 5% din fondurile pentru turism, absorbite
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat sambata ca turismul nu va fi foarte afectat de criza economica, o scadere a numarului de turisti inregistrandu-se doar in cazul turismului de business, ceea ce se resimte in marile orase. Udrea s-a declarat insa nemultumita de faptul ca doar 5% din fondurile puse la dispozitie au fost absorbite pana acum si ca banii necheltuietuiti vor fi relocati.
“Pana la ora aceasta, am reusit sa aprobam finantarea numai pentru doua proiecte, unul la Alba Iulia si altul la Piatra Neamt; este adevarat ca erau deja in licitatii si contractari cand au venit la noi. Mai este si cauza procedurilor de licitatii, dar, una peste alta, am trimis scrisori autoritatilor locale, prin care le-am rugat sa urgenteze procedurile, pentru ca este pacat sa nu-i cheltuim, avem nevoie de investitii. Chiar daca nu sunt foarte multi bani, sunt niste resurse financiare care trebuie folosite”, a declarat Elena Udrea, informatie preluata de NewsIn.
Potrivit ministrului, mai putin de 5% din cele 60 milioane de euro de la minister au fost cheltuite pana in prezent, iar in cazul in care nu se gasesc proiecte in care sa fie cheltuiti banii, este posibil ca acestia sa se redistribuie catre domenii unde este nevoie de ei. Udrea a precizat, totodata, ca, pana in prezent, turismul a avut o crestere de peste 20%, datorita activitatilor de promovare avute, si estimeaza o crestere a turismului in general. Singurul segment care va inregistra scaderi este, in opinia ministrului, turismul de business, care afecteaza marile orase. “In Capitala, spre exemplu, gradul de ocupare a scazut foarte mult, pentru ca noi nu avem o capitala turistica. Toate capitalele, toate marile orase sunt vizitate ca destinatii de turism, si sa speram ca vom putea introduce Bucurestiul pe harta acestor tipuri de destinatii. Sigur, ne trebuie un parteneriat cu Primaria Bucurestiului pe care nu-l avem; din pacate, domnul primar actual al Capitalei nu are nicio prioritate legata de turism”, a explicat Udrea.
Sursa: www.standard.ro
Data publicarii: 26 mai 2009
Eurolines Romania isi diversifica destinatiile operate, depasind granitele Europei
Astfel, dupa deschiderea liniei de Turcia luna trecuta, incepand cu data de 16 mai 2009 Eurolines Romania opereaza si pe ruta BUCURESTI – SOFIA – DAMASC.
In Romania, exista o comunitate puternica de sirieni si aproximativ 200 000 de kurzi care pot ajunge, urmand acest traseu, la destinatie.
De asemenea, in Siria sunt stabiliti peste 10 000 de romani care vin regulat in tara.
Plecarea din Romania se face doar din Bucuresti, cu retur sambata din Damasc. Calatoria dureaza aproximativ 1 zi si jumatate.
Pretul unei calatorii porneste de la 70 Euro/persoana dus-intors.
Un alt avantaj notabil al acestei rute este faptul ca se poate calatori doar pana in Sofia, atat la dus cat si la intors.
Multumim,
Echipa Eurolines
Detalii si rezervari:
0801000888, tarif normal, apelabil din Romtelecom sau 0318059127 apelabil din reteaua RDS
E-mail: vanzari@eurolines.ro
www.eurolines.ro
Oferta este valabila in limita locurilor disponibile. Pentru informatii complete contactati agentiile noastre.
Sursa: EUROLINES
Data publicarii: 21 mai 2009, ora 09.22
COMUNICAT DE PRESA ANAT 19 MAI 2009 - PRIMA CONFERINTA DE PRESA CU DOAMNA CORINA MARTIN PRESEDINTE
Estimări privind sezonul estival 2009
► Cele mai solicitate destinaţii ale sezonului: Litoralul românesc, Grecia, Turcia, Bulgaria, Tunisia, Spania
► Deşi turiştii români au intenţie de cumpărare, se observă o amânare a acesteia pe ultima sută de metri
► Marile reduceri s-au încheiat, iar ultimele programe de early booking pe extern sunt valabile până pe 31 mai. Recomandăm turiştilor să nu mai aştepte reduceri substanţiale
de preţuri, ci doar să compare şi să aleagă cele mai bune oferte din punct de vedere calitate-preţ.
► Antalya rămâne destinaţia externă a verii
► În privinţa turismului balneo şi de spa, 2009 este, poate, primul an în care agenţiile de turism observă o tendinţă către prevenire şi refacere, şi nu neapărat către tratament
Potrivit estimărilor agenţiilor de turism membre ANAT, în privinţa circulaţiei turistice, deci a numărului de turişti, turismul intern va putea înregistra, în acest an, o creştere de circa 15%,
în cazul în care tichetele de vacanţă vor putea fi utilizate la randament maxim, iar cel de outgoing, o staţionare.
Pentru turismul intern, prin agenţiile de turism, cele mai solicitate pachete sunt, în ordine, pentru:
- Litoral
- Turism montan
- Turism balneoclimateric şi de spa
- Turism rural
În mod special pentru Litoral s-a putut constata o accelerare a rezervărilor în lunile februarie şi martie, datorită programului de “Înscrieri timpurii”.
În pofida crizei, se constată din ce în ce mai mult o orientare a turiştilor către structuri de cazare de 3 şi 4 stele şi către servicii de calitate. Clienţii agenţiilor aşteaptă, evident,
cel mai bun raport calitate-preţ.
În privinţa turismului balneo şi de spa, 2009 este, poate, primul an în care agenţiile de turism observă o tendinţă către prevenire şi refacere, şi nu neapărat către tratament. Media de vârstă a clienţilor staţiunilor balneare (în special cele modernizate) a scăzut considerabil, iar preferinţele lor se orientează către hotelurile modernizate, de 3 şi 4 stele. Aceasta este o tendinţă internaţională, în occident din ce în ce mai mulţi oameni activi apelând la turismul de spa pentru refacere, terapii antistres etc.
În ceea ce priveşte turismul rural, agenţiile de turism au început să aibă mai multe contracte cu pensiuni agroturistice, însă, din păcate, încă sunt probleme de colaborare, legate de aspecte precum emiterea de facturi, nerespectarea rezervărilor, preluarea clienţilor agenţiilor (uitându-se că agenţiile de turism pot asigura un flux permanent de turişti). Oricum, dorinţa agenţiilor este de a promova din ce în ce mai mult acest tip de turism.
Cele mai solicitate destinaţii externe ale sezonului sunt Grecia, Turcia, Bulgaria, Tunisia, şi Spania. Acestea sunt urmate de Croaţia, Egipt, Cipru, Malta, Franţa, Italia. Pe de altă parte, o altă formă de turism solicitată este cea a circuitelor culturale, care combină destinaţii precum Austria, Italia, Franţa, Grecia. De asemenea, rămân foarte solicitate city break-uri, în special în oraşele Europei occidentale (Viena, Paris, Londra, Amsterdam, Barcelona, Praga, Lisabona, Budapesta, Veneţia, Roma).
Ca destinaţii noi remarcăm Muntenegru şi Ciprul de Nord.
Este interesant de subliniat, în pofida crizei economice, apetitul românilor pentru destinaţii de calitate. Una din cele mai solicitate destinaţii, care s-ar putea să înregistreze, ca număr de turişti, o creştere, este Turcia, deşi pachetele all inclusive şi ultra all inclusive sunt cuprinse între 600 şi 1800 de euro per sejur. De asemenea, Tunisia va înregistra cel puţin o staţionare a numărului de turişti, datorită raportului preţ-calitate (este cea mai ieftină destinaţie operată cu zboruri charter).
Referitor la zborurile charter, se observă o prudenţă mai mare în planificarea acestora. Touroperatorii nu au mai riscat şi nu au “supralicitat” în privinţa numărului săptămânal de curse. De asemenea, au început să se consolideze alianţe între mai mulţi touroperatori. ANAT a identificat, în urma unei analize, 93 de curse charter programate să aibă loc săptămânal.
Topul destinaţiilor operate cu curse charter (nr. curse pe săptămână anunţate)
Turcia – 40 (Antalya – 30, Kuşadasi – 4, Bodrum – 4, Izmir - 2) Grecia – 27 (Creta – 15, Rhodos – 5, Corfu – 3, Santorini – 1, Kos – 1, Zakynthos – 1, Skiathos – 1) Spania – 10 (Palma de Mallorca – 5, Tenerife – 2, Barcelona – 2, Costa del Sol – 1) Tunisia – 4 Egipt - 4 Cipru – 3 Ciprul de Nord – 2 Italia (Sardinia) – 1 Franţa (Nisa) – 1 Portugalia - 1
După Bucureşti, cu Aeroporturile Henry Coandă - Otopeni şi Aurel Vlaicu - Băneasa, al doilea oraş de unde se efectuează curse charter este Cluj-Napoca, urmat de Timişoara. Alte curse charter se mai efectuează din Iaşi şi Bacău.
ANAT le aminteşte turiştilor că marile reduceri s-au încheiat, iar ultimele programe de early booking pe extern sunt valabile până pe 31 mai. Recomandăm turiştilor să nu mai aştepte reduceri substanţiale de preţuri, ci doar să compare şi să aleagă cele mai bune oferte din punct de vedere calitate-preţ. Bineînţeles că în continuare vor exista diverse oferte speciale. Deşi turiştii români au intenţie de cumpărare, se observă o amânare a acesteia pe ultima sută de metri, comportament specific mai ales unei situaţii de criză economică.
În ceea ce priveşte incoming-ul, acest an nu are cum să fie mai bun decât anul precedent, ţinând cont că este unul de criză, iar circulaţia turistică s-a limitat pe plan internaţional. În pofida acestei situaţii, Concernul ITS a decis să continue operarea pe România şi în anul 2010, bazându-se pe un set de măsuri pe care Ministerul Turismului pare gata să îl sprijine. În prezent ITS deserveşte Litoralul românesc de pe Aeroportul Varna, ci nu de pe Constanţa. De asemenea, touroperatorul belgian Maxitour – care operează de 25 de ani în România – va aduce circa 3000 de turişti. ANAT aşteaptă poziţia ministerului vis-a-vis de necesităţile pieţelor internaţionale, punându-şi speranţa în programele comune de promovare, absolut necesare. Pe de altă parte, brandul turistic al României, care va fi definitivat până la finele anului, poate fi o speranţă pentru anul 2010.
Şi touroperatorul TUI, care manifestă un tot mai mare interes de a reveni în 2010 pe piaţa România, dacă o serie de condiţii cum sunt cele menţionate vor fi respectate. Şi firma DERTOUR va continua operarea pe România, aducând circa 2000 de turişti, ceea ce înseamnă că un număr însemnat din touroperatorii germani sunt prezenţi pe piaţă şi depinde numai de noi să vină şi restul, iar cei prezenţi să îşi mărească volumele de turişti trimise, atât pe Litoral, cât şi în restul ţării.
Problema toaletelor
Una din cele mai mari probleme reclamate de turiştii străini care vizitează România constă în absenţa toaletelor din zonele turistice. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism va demara azi o campanie prin care urmăreşte să identifice zonele deficitare la acest capitol.
Preşedinţii celor opt regiuni în care este împărţită asociaţia au la dispoziţie o săptămână, începând de astăzi, pentru a alcătui un top al zonelor sau traseelor deficitare din punct de vedere al toaletelor. Pe de altă parte, sunt şi multe muzee la nivel naţional, ale căror toalete sunt închise sau nefuncţionale, situaţie care nemulţumeşte turiştii care le vizitează.
După identificarea acestora, ANAT, împreună cu Ministerul Turismului şi cu reprezentanţii mass-media vor indica toate zonele cu toalete lipsă sau insalubre.
Au fost situaţii în care agenţii de turism specializate pe incoming au fost nevoite să închirieze toalete publice şi să le amplaseze pe traseele pe care mergeau turiştii străini aduşi în România.
Iată o parte din zonele turistice şi locaţiile unde se constată lipsa toaletelor:
- mănăstirile din Bucovina
- cetăţile medievale din Transilvania
- şosele din zone de interes turistic (Bucovina, Dobrogea – Delta Dunării)
- muzee la nivel naţional
- toalete insalubre la diverse restaurante şi baruri din zone turistice şi destinate doar consumatorilor (Sinaia, Litoral)
- diverse locaţii pe Litoralul românesc
- diverse oraşe turistice
Traian BĂDULESCU
Consilier de presă
Mob: 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: ANAT
Data publicarii: 19 mai 2009, ora 22.00
FILME TARG TURISM PLOIESTI 14 - 16 MAI 2009, REALIZATE DE INFOTRAVELROMANIA
FOTOGRAFII TARG TURISM PLOIESTI 14 - 16 MAI 2009, REALIZATE DE INFOTRAVELROMANIA
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 14 mai 2009, ora 17.00
14 mai 2009
COMUNICAT DE PRESA
Astazi s-a deschis cea de-a doua editie a Targului de Turism “Expo Vacanta”
Astazi, 14 mai, a avut loc deschiderea oficiala a Targului de Turism “Expo Vacanta”, editia a doua, ce se desfasoara pana sambata 16 mai, in incinta Casei de Cultura a Sindicatelor Ploiesti.
La deschiderea organizata cu fast au participat reprezentanti ai consiliilor locale, Camerei de Comert si Industrie Prahova – co-organizatorul si sustinatorul evenimentului alaturi de Asociatia de Promovare a Turismului Prahova, Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Universitatii Petrol si Gaze din Ploiesti , reprezentanti ai Ministerului Turismului, ai agentiilor de turism si hotelieri. De asemenea, la deschiderea oficiala a expozitiei de oferte turistice a fost prezent, ca invitat special, Ambasadorul Macedoniei, Domnul Ljupco Arsovski, acesta fiind declarat a fi un sustinator al turismului si foarte deschis in privinta colaborarii dintre cele doua tari in acest sens.
Anul acesta evenimentul a reusit sa capteze atentia Ministerului Turismului care a decis sa sprijine aceasta manifestare importanta pentru piata turistica prahoveana si astfel este prezent cu stand in cadrul targului, promovand destinatiile interne de vacanta.
Tot ca o noutate spre deosebire de editia anterioara, la targ participa alaturi de agentiile de turism si emitenti de tickete de vacanta, prilej cu care angajatorii si turistii vor primi pe indelete informatii detaliate legate de avantajele si facilitatile oferite de ticketele de vacanta.
La cea de-a doua editie a targului, agentiile de turism se intrec in oferte care de care mai tentante. Astfel turistii pot alege o vacanta pe gustul lor si bineinteles pe masura bugetului – de la cele mai accesibile pachete turistice pana la cele de lux.
Turistii sunt asteptati sa viziteze targul in intervalul orar 10:00 -19:00, de azi pana sambata, si vor fi intampinati cu reduceri, oferte speciale, premii si cadouri surpriza. Spre exemplu reducerile pot ajunge pana la un procent de 20% pentru rezervarile timpurii facute pe destinatiile externe , intre 5 – 10% pentru pachetele turistice achizitionate pe perioada targului, iar ofertele speciale constau in “zile gratuite la mare” - de genul platesti 5 nopti si stai 7 , “suplimente la masa” – platesti un bon valoric de 50 lei si poti consuma 60 lei, pentru hotelurile de pe litoralul romanesc si tarife speciale practicate pentru destinatii externe precum Bulgaria , Nisipurile de Aur, unde o noapte de cazare cu mic dejun inclus costa doar 6 euro, la un hotel de 3 stele.
De asemenea si destinatiile Rhodos, Palma de Mallorca, Tenerife, Creta, Tunisia, Turcia , Malta precum si noua destinatie Muntenegru au tarife speciale foarte atractive.
Intotdeauna la targul de turism turistii vor primi informatii suplimentare si vor afla ultimele noutati in materie de oferte si destinatii turistice, de aceea prezenta la targ ii ajuta sa isi gaseasca mult mai usor vacanta dorita.
Iar anul acesta vizitatorii nu trebuie sa rateze ocazia de a participa la tombola organizata in cadrul targului unde agentiile de turism au pus la bataie premii foarte atractive precum sejururi pe litoralul romanesc sau in strainatete , cupoane de reduceri si cadouri surpriza.
Targul de Turism “Expo Vacanta” este o atractie ce merita onorata!
Pentru alte amănunte,
Adrian VOICAN
Preşedinte
APT PH
Mobil: 0754 356 795
office@asociatiaturismprahova.ro
Sursa: Asociatia de Promovare a Turismului Prahova
Data publicarii: 14 mai 2009, ora 17.00
Plajele romanesti vor fi atribuite administratorilor de locatii turistice
Plajele de pe Litoralul romanesc vor fi operate, in sezonul estival 2009, de catre administratorii locatiilor turistice, precum si de catre cei care desfasoara activitati de divertisment sau sportive, a declarat Nicolae Nemirschi, ministrului Mediului.
Decizia vine ca urmare a initiativei prin care Ministerul Mediului a devenit co-initiator, alaturi de Ministerul Turismului, al modificarii, pe o perioada limita pana in 30 septembrie 2009, a Ordonantei de Urgenta nr. 19/2006, privind utilizarea plajelor Marii Negre si controlul desfasurat in aceste zone.
Hotelurile care au deschidere direct la mare au intaietate. De asemenea, Nemirschi a mentionat ca noile contracte de inchiriere pentru suprafetele libere de plaja se pot incheia direct de catre administratorii de locatii turistice, dar numai acolo unde nu exista, deja, contracte in derulare. "Contractele se pot incheia la liber, dar numai acolo unde nu exista alte contracte in derulare", a spus ministrul Mediului.
O alta modificare importanta adusa documentului se refera la alocarea a cel mult 20 la suta din suprafata totala de plaja existenta, administratiei locale, aceasta putand amenaja asa-zisa "plaja a comunitatii", unde orice turist poate ocupa un loc fara sa plateasca o suma de bani, cum se intampla in cazul locatiilor unde se inchiriaza, contra-cost, sezlonguri. "Pentru 2009, modelul-cadru al contractului de inchiriere, precum si tarifele practicate, vor fi aprobate de catre autoritatea locala", a subliniat Nemirschi. Desi sezonul estival a fost deschis la data de 1 mai, Ministerul Mediului a anuntat ca abia saptamana viitoare va emite un Ordin prin care vor fi solicitate oferte din partea operatorilor.
Cat priveste impartirea atributiilor in privinta plajelor, Ministerul Mediului este administratorul acestora, in timp ce la capitolul curatenie acesta revine fiecarui concesionar in parte. Conform celor mai recente date detinute de catre oficialii de la Mediu, in prezent pe intreg Litoralul romanesc exista un total de 1,63 milioane metri patrati de plaje, dintre care 727.000 sunt locatii libere de contracte.
Sursa: www.travelmanager.ro
Data publicarii: 11 mai 2009 ora 16.45
Tichete de Vacanta La Targul de Turism EXPO VACANTA 2009, 14 - 16 mai 2009
La cea de a doua editie a Targului de Turism Expo Vacanta, ce se va desfasura in perioada 14-16 mai ac, in incinta Casei de Cultura a Sindicatelor Ploiesti vor participa alaturi de agentii de turism si hotelieri, emitentii ticketelor de vacanta.
Aflate pe val, vacantele pe tickete vin in intampinarea turistilor prahoveni la Targul de Turism organizat de Asociatia de Promovare a Turismului Prahova. Pachetele turistice care pot fi achizitionate cu ticketele de vacanta sunt valabile pe teritoriul Romaniei, iar touropratorii au avut grija sa aleaga cele mai frumoase areale turistice pentru petrecerea unei vacante deosebite.
Peste 5.000 de turisti sunt asteptati sa treaca pragul targului pentru a-si alege vacanta visata dintre miile de oferte turistice puse la dispozitie de catre agentiile de turism.
La targ turistii pot analiza ofertele mai multor agentii intr-un timp foarte scurt si chiar isi pot cumpara vacanta dorita, pot beneficia de ofertele speciale oferite de agentiile de turism, iar cei care nu stiu cum arata ticketele de vacanta le pot vedea ...tot la targ, unde vor primi pe indelete informatii despre facilitatile si avantajele oferite prin acest instrument.
De asemenea, angajatorii au ocazia sa discute incheierea unor contracte cu emitentii de tickete de vacanta pentru a le oferi angajatilor lor, cu importante avantaje fiscale, ocazia de a se relaxa intr-o vacanta bine meritata pentru eforturile pe care le depun in cadrul companiei.
Targul de Turism Ploiesti este o atractie care merita onorata!
Pentru alte amănunte,
Adrian VOICAN
Preşedinte
APT PH
Mobil: 0754 356 795
office@asociatiaturismprahova.ro
www.targturismploiesti.ro
COMUNICAT DE PRESĂ
LITORALUL ROMÂNESC A FOST VEDETA MINIVACANŢEI DE 1 MAI
Potrivit cifrelor primite de la Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul Teritorial de Poliţie Constanţa, 50.000 de români au ales pentru minisejurul de 1 Mai Litoralul românesc prin agenţii de turism sau apelând la structuri de cazare.
A doua destinaţie internă de 1 Mai a fost Valea Prahovei, unde au fost peste 20.000 de turişti. Alte destinaţii solicitate au fost zonele cu turism rural dezvoltat (Bran-Moieciu, Bucovina, Maramureş, Neamţ, nordul Olteniei, Mărginimea Sibiului) şi staţiunile balneoclimaterice (Băile Felix, Călimăneşti-Căciulata etc.).
În străinătate au fost mai puţini turişti decât de Paşte, când erau estimaţi de ANAT 25.000, top 3 al destinaţiilor fiind Grecia, Turcia şi Bulgaria. Circa 1.500 de turişti au consumat pachete turistice operate cu zboruri charter, în Turcia (Antalya), Grecia (Creta, Rhodos, Santorini), Tunisia şi Egipt.
Creşterea înregistrată pe segmentul turismului intern, în special pe Litoral a fost determinată de promovarea făcută în ultimele săptămâni şi de numărul mare de evenimente desfăşurate pe riviera Mării Negre (spectacole, concerte, parade cu maşini de epocă etc.). Promovarea a dovedit eficienţa parteneriatului public – privat, care oferă rezultate peste tot în lume.
Deschiderea sezonului estival ne oferă semnale pozitive atât pentru turismul intern, cât şi pentru outgoing. În urma unui sondaj de opinie realizat cu marii touroperatori, de Paşte şi 1 Mai, cumulat, pe outgoing s-a înregistrat un nivel comparativ cu cel de anul precedent, iar turismul intern are, per total, o creştere de circa 30%. În particular, Litoralul înregistrează de 1 Mai o creştere de peste 200%. În legătură cu creşterea turismului intern, extrem de mare într-un an de criză şi care depăşeşte evoluţiile din anii precedenţi, ea se datorează mai multor factori, precum Programele “Înscrieri Timpurii”, Litoralul pentru toţi, Legea Tichetelor de vacanţă, Programul “Turist în România”.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Ofiţer de presă ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Data publicarii: 4 mai 2009 ora 19.30
Sursa: ANAT
Deschiderea oficiala AHA Romania, 29 aprilie 2009 ora 12.30, Brasov - Campus Colegiul Astra, corp B
Filme realizate de InfoTravelRomania
Sursa fotografii: InfoTravelRomania
Miercuri, 29 aprilie 2009, a avaut loc deschiderea oficiala a American Hospitality Academy Romania. La taierea panglicii au participat importante oficialitati: Ministrul Turismului - Doamna Elena Udrea, Primarul Municipului Brasov - George Scripcaru, Prefectul judetului Brasov - Domnul Ion Gontea, Vicepresedintele Consiliului Judetean Basov - Domnul Otilian Neagoe, Reprezentantul Ambasadei Statelor Unite - Senior Commercial Officer Keith Kirkham.
COMUNICAT DE PRESǍ - “Grand Opening” American Hospitality Academy Romania
Numeroşi oameni din industrie, reprezentanţi ai ministerelor, ambasadelor cât şi reprezentanţi ai altor şcoli din lume vor fi prezenţi pentru a marca acest eveniment şi vor discuta importanţa şcolii pentru dezvoltarea serviciilor de ospitalitate din România. Printre cei care vor fi prezenţi la tăierea panglicii oficiale amintim:
- Doamna Elena Udrea - Ministrul Turismului
- Domnul George Scripcaru - Primarul municipiului Braşov
- Domnul Ion Gonţea – Prefectul judetului Braşov
- Domnul Keith Kirkham, Senior Commercial Officer, Ambasada Statelor Unite în România
- Doamna April Burns - Vice preşedinte al American Hospitality Academy
Şi invitaţi speciali:
- Dr. Matthew Yap - Director, Postgraduate Programmes, University Centre "Caesar Ritz"
- Domnul Abdur Rahim Khan, General Manager - Hotel Iaki, Mamaia
- Doamna Doina Brancuşi, Commercial Specialist, Ambasada Statelor Unite în România
- Doamna Jeri Guthrie-Corn, Charge D’affaires, Ambasada Statelor Unite în România
- Domnul George Miu - Rooms & Human Resources Manager - Hotel Radisson SAS Bucureşti
- Domnul Adrian Gabor – Viceprimarul municipiului Braşov
- Domnul Miklos Ganz – Viceprimarul municipiului Braşov
- Domnul Otilian Neagoe – Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov
- Domnul Paul Mărăşoiu – Manager General Golden Tulip Romania
American Hospitality Academy International Hotel Management School (AHA IHMS) este prima instituţie de acest gen din România, specializată exclusiv pe formarea managerială a resurselor umane din industria ospitalităţii. Scopul acestei şcoli este de a dezvolta viitorii lideri ai industriei ospitalităţii, după modelul şcolilor de management hotelier din Europa de Vest şi America de Nord.
Data publicarii: 30 aprilie 2009 ora 19.00
Sursa: AHA
Asiaticii vin la Braşov să înveţe management hotelier
Una din cele mai renumite şcoli de pregătire a angajaţilor din domeniul hotelier şi-a deschis filială la Braşov şi nu duce lipsă de clienţi. The American Hospitality Academy (AHA) - International Management Management Schools (IMHS) – Şcoala internaţională de management hospitalier, mai pe româneşte, funcţionează în cadrul Grupului Tehnic Astra. Aici învaţă studenţi din Asia, dar şi din România. Lectori sunt profesori înalt calificaţi din State. Unul dintre ei, Edwin Odhuno, a fost prezent ieri în sala de consiliu a Primăriei Braşov, alături de conducerea AHA România. „Din luna octombrie vor sosi la Braşov primii 100 de studenţi internaţionali. La aceştia se adaugă 20 de studenţi din România, dintre care jumătate sunt din Braşov. Intenţionăm din 2009 să ne adresăm şi studenţilor din Europa de Est”, a declarat Adrian Bârsan, managing partner AHA România. „Sunt necesare aceste cursuri. Dacă mergeţi pe litoral constataţi pe pielea voastră ce înseamnă lipsa de hospitalitate”, a subliniat primarul George Scripcaru. Absolvenţii acestei şcoli se aleg cu o dublă certificare – o diplomă românească şi una americană, care – spun organizatorii – asigură accesul absolvenţilor în mai toate hotelurile din lume. „Avem cereri foarte mari din străinătate, pentru că dacă faci aceste cursuri în Elveţia, plăteşti de trei ori mai mult”, au subliniat reprezentanţii AHA.
Pentru a se înscrie la aceste cursuri, un student are nevoie de diploma de Bacalaureat şi de cunoaşterea la perfecţie a limbii engleze. Cel mai scump curs – cel de management hospitalier - se întinde pe durata a doi ani şi costă 6.000 de lei. În schimb, el asigură baza pentru ocuparea unui post de manager de hotel.
Data publicarii: 30 aprilie 2009 ora 19.00
Sursa: Buna Ziua Brasov - http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=43246&a=0&id_categorie_t=c05&cate_pe_pagina=20
Ideea Tour, are placerea sa va invite in INFOTRIPUL programat in perioada 01 - 05 mai in GRECIA (Halkidiki - Paralia Katerini). Va rugam sa confirmati in scris participarea dumneavoastra la adresa de e-mail: office@ideeatour.ro sau la telefonul de informare: 0723 12 99 32.
Locurile sunt limitate si se completeaza in ordinea inscrierii. Termen limita: 28 APRILIE
Tarif: 49 Eur/ pers.
...........................................................................................
Deea Travel International va invita la info trip-ul realizat cu destinatia BULGARIA: 2 - 5 mai 2009.
Prima persoana din cadrul agentiei este invitata gratuit, iar cea de-a doua va plati 95 eur.
In acest moment mai sunt disponile 6 locuri in autocar.
Pentru rezervari si detalii suplimentare: office@deeatravel.ro , tel/fax: 021.222.01.23
.........................................................................................
VILEXTUR TRAVEL va invita in infotrip-ul organizat in Grecia si Turcia in perioada 30.04- 08.05.2009. Pentru detalii ne puteti contacta la tel 0213165369 / 67 / 71 sau email: rezervari@vilextur.ro ; office@vilextur.ro
KRON TOUR A LANSAT WWW.REZERVA.RO
Agentia de turism Kron-Tour Lufthansa City Center, cu o vechime de 19 ani pe piata turismului din Romania si membru fondator al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania a lansat cel mai performant motor de cautare pentru bilete de avion , hoteluri sau rent-a-car. Site-ul www.rezerva.ro va ofera posibilitatea efectuarii rezervarilor de bilete de avion, rezervarilor la hoteluri din intreaga lume si inchirierilor de masini, toate intr-un singur loc, totul online, in timp real si intr-o deplina transparenta. Aveti o multitudine de variante de la companii aeriene de linie la companii low-cost, de la bilete in clasa economy pana la bilete in business class sau first class. Fie ca Dvs. cautati bilete de avion pentru uz propriu sau pentru clienti corporate, www.rezerva.ro este alegerea optima ca pret, timp de cautare si finalizare a tranzactiei.
Nu ai nevoie decat de o conexiune la internet si 5 minute din timpul tau!
Sursa: KRON -TOUR
Data publicarii: 23 aprilie 2009 ora 11.00
Comunicat Tichete de vacanta
Dupa 7 ani de asteptari, proiectul tichetelor de vacanta a prins viata. Consideram ca pana acum este singura masura reala anticriza adoptata de Guvernul Romaniei care va duce la depasirea starii de criza, cel putin in domeniul ospitalitatii din Romania.
Ca orice masura noua, aplicarea Ordonantei de Urgenta privind tichetele de vacanta, intampina unele greutati la inceput, in primul rand datorita mentalitatii romanilor fata de tot ceea ce este nou. De asemenea negocierile intre emitentii de tichete si operatorii din turism se desfasoara cu greutate, deoarece primii au gasit in aceasta ordonanta o posibilitate de a-si spori veniturile pe termen scurt, in timp ce patronii din turism vad avantajele pe termen lung.
De asemenea cei care primeau prime de vacanta in bani pe care ii foloseau in orice alte scopuri in afara de achizitionarea vacantelor se simt frustrati .
Pe termen lung insa, toti angajatorii vor avea beneficii deoarece angajatii lor vor fi obligati sa plece in concediu, sa-si refaca forta de munca, iar angajatii vor beneficia de concedii gratuite pe care altfel nu si le-ar putes permite.
Din punct de vedere al bugetului statului, exista persoane care pretind ca acesta va fi pagubit cu sume considerabile. Dar daca privim in ansamblu, aceste pierderi nu sunt foarte mari deoarece ele se refera numai la impozitul aplicat sumelor aferente tichetelor de vacanta care este deductibil atat pentru angajator cat si pentru angajat.
Aceste tichete vor genera circulatia turistica in Romania , activitate care va duce la cresterea bazei de impozitare la firmele de turism, deci cresterea impozitului pe profit si a TVA-ului. Astfel sumele pierdute dintr-un buzunar al statului se vor regasi in celalalt buzunar, in timp ce primele de vacanta se foloseau in cel mai fericit caz pentru achizitionarea de servicii turistice externe, care duceau la iesirea banilor din tara si sporirea veniturilor altor state.
Federatia Patronatelor din Turism alaturi de Sindicatele din Turism au sustinut aceasta initiativa inca din anul 2001 dar nici un guvern nu a avut curajul pana acum sa o aplice.
Vor exista in continuare persoane care se vor opune implementarii acestor tichete in Romania, fara a tine cont de faptul ca in multe tari din Europa sunt folosite de mult timp si s-au dovedit eficiente.
Speram ca Ministerul Turismului si Ministerul Finantelor Publice vor sustine cu tarie ca si pana acum implementarea si dezvoltarea operatiunilor cu tichete de vacanta, ca fiind una dintre cele mai sigure masuri de depasire a actualei crizei financiare in turismul romanesc.
Sursa: FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC
Data publicarii: 17 aprilie 2009 ora 18.00
COMUNICAT privind SITUATIA ORIENTATIVA a preferintelor turistice de Paste 2009
Si anul acesta, de PASTE, multi romani s-au hotarat sa infrunte criza si au preferat sa petreaca sarbatorile pascale intr-un hotel, o pensiune din ROMANIA sau din strainatate.
Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc a centralizat preferintele romanilor si din analiza acestora rezulta ca vor calatori de Paste aproximativ 48.500 turisti in Romania care vor cheltui numai pentru serviciile turistice aproximativ 25.120.000 RON
Turism INTERN Paste 2009 |
Nr. crt. |
Tip turism |
Locuri
existente |
Locuri rezervate
aprox. |
Tip servicii |
Tarife |
Tarif mediu |
TOTAL |
1. |
Montan |
31.971 |
15.000 |
Sejur 2-3 |
260-865 |
500 RON |
7.500.000 RON |
2. |
Bucuresti+orase mari |
62.061 |
5.000 |
Numai masa |
330-800 |
150 RON |
750.000 RON |
3. |
Balneo |
38.501 |
8.000 |
Sejur 2-3 |
258-782 |
400 RON |
3.200.000 RON |
4. |
Turism rural |
41.751 |
18.000 |
Sejur 2-3 |
335-1.600 |
700 RON |
12.600.000 RON |
5. |
Delta (pens+hoteluri) |
3.761 |
1.500 |
Sejur 2-3 |
660-880 |
500 RON |
750.000 RON |
6. |
Litoral (hoteluri) |
116.853 |
800 |
Sejur 2-3 |
230-1025 |
400 RON |
320.000 RON |
TOTAL |
294.898 |
48.500 |
|
|
|
25.120.000 RON |
Anul acesta pentru prima data pensiunile rurale au trecut pe locul intai in preferintele turistilor cu un numar de 18.000 de rezervari inregistrate oficial, pe langa cel putin alti 9.000 de turisti care au preferat variante la fel de scumpe dar ”la negru”.Cele mai solicitate zone au fost Bran-Moeciu,Vrancea,Sibiu,Maramures si Buzau unde rezervarile au depasit 90% din capacitatea de cazare.
Pe locul doi se afla statiunile montane,cele mai solicitate statiuni au fost cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de ocupare a ajuns la 60%, dar si in celelalte statiuni montane cererea a fost mare, ocupandu-se 50 % din capacitatea de cazare.
Un alt segment ofertat a fost cel al marilor orase unde vor servi masa traditionala de Pasti in restaurantele hotelurilor aproximativ 5.000 de turisti.
Litoralul nu este o oferta traditionala pentru petrecerea sarbatorilor pascale. Anul acesta la mare sunt pregatite pentru turisti peste 5.000 de locuri de cazare incalzite dintre care pana acum au fost rezervate numai 800.Desi s-a facut o promovare buna, vremea rea din ultima perioada a determinat turistii sa aleaga in numar mic aceasta destinatie.Ca in fiecare an aici vor fi deschise multe discoteci si cluburi, ceea ce va reprezenta o atractie suplimentara pentru tineret.
A intrat deja in traditie petrecearea Pastelui in Delta Dunarii. Anul acesta vor sosi aici peste 1500 de turisti, pescari pasionati sau turisti dornici de inedit.
La aceste cifre se adauga aproximativ 8.000 de turisti care vor petrece Sarbatorile de Pasti in diferite statiuni balneoclimatice, unde oferta va avea cele mai mici tarife.
Comparand cu statisticile Federatiei din anii anteriori, putem aprecia ca pentru turismul intern, ne aflam la nivelul de vanzari al anului 2006 ca numar de turisti.De asemenea se remarca urmatoarele tendinte fata de anul 2008:
-Cand sarbatorile pascale nu sunt legate de zilele libere de 1 Mai nu putem avea rezultate semnificative datorite numarului redus de zile libere deci o comparatie cu anul 2008 nu este posibila.
-Tarifele serviciilor turistice fata de anul trecut in aceeasi perioada s-au pastrat sau au scazut.
-Vanzarile de tip last-minute au predominat,cele mai multe rezervari facandu-se in ultimele 10 zile.
Fata de anul trecut se constata o scadere de aproximativ 37% a numarului de turisti din perioada sarbatorilor de Pasti, fara a pune la socoteala si turistii individuali care nu au apelat la turismul organizat sau vor pleca la rude. Numarul acestora nu poate fi estimat.
Sursa: Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC
ROMANIAN TOURISM EMPLOYERS’ FEDERATION Calea Victoriei Nr. 216 et. 1, Sector 1, Bucuresti, Romania;
Telefon/Fax: 021-312.29.93;Tel. 021-212.87.82;0744.544.056 Webpage: www.fptr.org; E-mail: office@fptr.org;
Data publicarii: 17 aprilie 2009 ora 18.00
COMUNICAT DE PRESA - 16 APRILIE 2009
ANAT ESTE CONSTERNAT DE OPINIILE EXPRIMATE RECENT IN MASS-MEDIA CU PRIVIRE LA LEGEA TICHETELOR DE VACANŢĂ
Conducerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) observă, cu indignare,incercarile de denaturare a beneficiilor Legii Tichetelor de Vacanţă, sistem pentru care ANAT a derulat un lobby susţinut în ultimii 4 ani.
În primul rând, tichetele de vacanţă nu afecteaza bugetul. Tichetele de vacanţă vor fi cumpărate, de la firmele emiţătoare, de către angajatori, atât de catre stat, cât şi de catre privaţi. Aceste tichete de vacanţă nu vor constitui o obligaţie: vor fi achiziţionate doar de către angajatorii care îşi permit şi care doresc acest lucru. Suma maximă anuală va fi de 3.600 de RON per angajat, nu foarte diferită de cea alocată tichetelor de masă (care, în medie, costă un angajator circa 2.000 RON pe an). Nu exista dovezi care sa ateste ca tichetele de masă să fi dăunat bugetului naţional.
Faptul că aceste tichete sunt deductibile, scutite de impozit, este irelevant pentru bugetul de stat: în cazul în care nu erau emise, statul oricum nu ar fi încasat nimic. Dimpotrivă, tichetele de vacanţă vor aduce bani la buget în mod indirect, deoarece vor contribui decisiv la dezvoltarea turismului intern românesc. Ele vor sprijini creşterea gradului de ocupare a unităţilor turistice şi vor oferi fiecărui angajat oportunitate unui concediu.
Tichetele de vacanţă au fost introduse, prima dată, în Elveţia, căreia i-a urmat Franţa. Un exemplu de succes îl constituie ţara vecină, Ungaria. În 1998, atunci când au fost introduse, aceste tichete au avut 60 de mii de utilizatori. În 2008, s-a ajuns la peste 2 milioane de utilizatori, deci practic un sfert din populaţia ţării! Menţionăm că în toate aceste ţări, tichetele de vacanţă sunt valabile doar pentru turismul intern. Tichetele de vacanţă reprezintă o metodă atât de protejare a turismului intern, cât şi de impulsionare a consumului de vacanţe. Turismul este, în Europa, o necesitate, nu un lux, iar angajaţii au dreptul la odihnă şi relaxare măcar o dată pe an. Pe de altă parte, pentru a avea un turism performant pe plan internaţional, în primul rând trebuie dezvoltat turismul intern. O destinaţie turistică poate fi de succes dacă în primul rând este apreciată şi cunoscută de proprii locuitori, care pot determinat creşterea calităţii serviciilor.
Pe de altă parte, reamintim că tichetele de vacanţă sunt nominale şi pot fi consumate doar pentru servicii turistice pe teritoriul României. În cazul în care nu sunt utilizate într-un an calendaristic, ele sunt returnate angajatorului,nefiind permisa compensarea lor baneasca.
Pentru alte amănunte,
Traian BĂDULESCU
Ofiţer de presă ANAT
Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255
traian.badulescu@anat.ro
Vacanţă de Paşte cu tichetele Elenei Udrea
Evenimentul Zilei, Ana Bâtcă - Vineri, 10 Aprilie 2009
„Tichetele de vacanţă sunt disponibile pe piaţă începând de ieri, iar companiile interesate le pot cumpăra de la unităţile emitente”, a declarat Elena Udrea, ministrul turismului, ieri, într-o vizită în judeţul Giurgiu.
„Astăzi (ieri – n.r.) a fost autorizată şi ultima dintre cele nouă societăţi care emit tichete de vacanţă”, a spus ea, precizând că bonurile pot fi folosite chiar şi de Paşte. Primele tichete de vacanţă din România au fost scoase pe piaţă, ieri, de emitentul Accor Services, după ce, tot ieri, compania a fost autorizată în acest sens.
Primele tichete de vacanţă au fost comandate de o firmă privată din Bucureşti care activează în sectorul producţiei, potrivit reprezentanţilor Accor Services. Angajaţii acestei companii pot alege din cele peste 300 unităţi turistice afiliate Accor până în acest moment.
Valoarea maximă a tichetelor de vacanţă de care pot beneficia salariaţii este de cel mult şase salarii minime pe an, adică 3.600 de lei. Sumele corespunzătoare tichetelor de vacanţă acordate de angajatori se deduc din impozitul pe profit.Instituţiile bugetare pot emite tichete de vacanţă cu valori de 10, 20, 30, 40 şi 50 lei, urmând să achite contravaloarea acestora după prestarea serviciilor de turism.
Sursa: www.evz.ro/articole/detalii-articol/846845/Vacanta-de-Paste-cu-tichetele-Elenei-Udrea/
Data publicarii: 11 aprilie 2009 ora 20.00
Accor, autorizata pentru tichete de vacanta
10 aprilie 2009 de Cristina Somanescu
Compania Accor Services Romania a emis azi primele tichete de vacanta, sub marca Ticket Vacanta, conform unei informatii furnizate de companie. Firma si-a majorat capitalul social cu un milion de euro in acest scop, fiind primul emitent autorizat in aceasta piata. Tichetele de vacanta emise de companie pot fi acordate de orice categorie de angajator. Cu tichetele de vacanta se pot cumpara servicii turistice doar pe teritoriul Romaniei. “Principalul obiectiv pe care il avem pentru Ticket Vacanta in prezent este sa dezvoltam o retea de unitati turistice afiliate, cat mai echilibrata. Avem deja peste 300 de unitati turistice afiliate in prezent, dintr-un total de 7.000 de unitati autorizate de Ministerul Turismului. Ne propunem ca, pana la sfarsitul lunii iunie, sa avem 2.500 de unitati afiliate”, a declarat pentru standard.ro Philippe Blecon, directorul general al Accor Services Romania.
Sursa: www.standard.ro/articol_88639/accor__autorizata_pentru_tichete_de_vacanta.html
Data publicarii: 11 aprilie 2009 ora 20.00
PROMOVAREA PE INTERNET:
-este cea mai ieftina
-ofera cele mai bune rezultate
-creeaza o imagine moderna si profesionista
-este cel mai simplu si controlabil mod de a livra informatia catre public
-se face pe o piata in crestere anuala cu 200%-300% . In fiecare judet numarul de utilizatori a crescut in anul 2007 cu peste 30%. La nivelul intregii tari sunt aproximativ 10 milioane utilizatori de internet
AVANTAJELE PROMOVARII PE INTERNET COMPARATIV CU TIPAR
INTERNET TIPAR
Cunoaste o dezvoltare foarte mare si un grad de interes ridicat al publicului |
Scaderea gradului de interes pentru lectura articolelor tiparite |
Executia rapida a campaniilor de promovare |
Executie care poate creea probleme |
Orice greseala poate fi corectata rapid |
O greseala duce la refacerea tirajului , implicand costuri foarte mari |
Distributie ieftina, pana la ultimul utilizator |
Distributie scumpa,cu posibilitatea ramanerii materialelor in stoc (bani aruncati la gunoi ) |
Suplimentarea rapida a distributiei(prin alocarea unui buget suplimentar-extindere) |
Refacerea intregului traseu(costuri ridicate,timp pierdut,efort suplimentar) |
Promovare nelimitata - 24h din 24h! |
Promovare periodica,limitata |
Livrarea informatiei catre orice segment de varsta,ocupatie,etc. |
Acces partial la public |
Acces gratuit la informatie in cadrul platformei on-line |
Achizitionarea contra cost a diferitelor publicatii |
Confera o imagine moderna, la zi pentru companie si oamenii implicati |
Nu aduce nici un element de noutate |
Permite promovarea propriului site! |
|
Sursa: ANAT
Data publicarii: Joi 9 aprilie 2009 ora 19.30
COMUNICAT DE PRESĂ: CORINA MARTIN ESTE NOUL PREŞEDINTE AL ANAT
- Hotelul Rin Grand a găzduit un eveniment care a reunit toată industria turistică din România: Gala ANAT -
Vineri seara, hotelul Rin Grand din Bucureşti a găzduit cel mai important eveniment turistic al acestui an: Gala ANAT. Au participat reprezentanţi ai agenţiilor de turism, organizaţiilor şi asociaţiilor de turism, companiilor aeriene, sistemelor de rezervări, hotelurilor, instituţiilor de învăţământ, ai mass-media de specialitate, organizatori de conferinţe şi simpozioane etc.
Invitat special a fost doamna Elena Udrea, ministrul Turismului. În cadrul Galei prezentată de Daniel Buzdugan au oferit programe artistice soliştii Maria Dragomiroiu, Elena Gheorghe, Gheorghe Gheorghiu şi Cristiana.
ANAT a oferit premii speciale pentru sprijin şi pentru buna colaborare cu breasla agenţiilor de turism Ministerului Turismului, reprezentat de ministrul Elena Udrea, scriitorului şi jurnalistului de turism Marian Constantinescu, pentru volumul „În căutarea lupilor tineri – după 10 ani”, hotelului Ramada din Sibiu, firmei de rent a car Avis, companiei aeriene Lufthansa, sistemului de rezervări Amadeus, institutului de învăţământ THR-CG pentru cel mai bun program educativ de turism, firmei de consultanţă Trend Hospitality pentru realizarea celui mai bun forum de turism, Societatăţii Germane pentru Cooperare Tehnică (GTZ). Gala a fost sponsorizată de firmele Amadeus, Dertour, Lufthansa, RAI Asigurări, Romticket, TAROM, Rin Grand Hotel, Travelport, Vinarte.
Deşi ne aflăm într-o perioadă dificilă, reprezentanţii industriei turistice româneşti au dovedit că reprezintă un domeniu dinamic, inovator, şi că este nevoie de unitate.
În urma Adunării Generale Extraordinare a Patronatului ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism), desfăşurată sâmbătă, 4 aprilie, la Sala Paris din incinta hotelului Rin Grand din Bucureşti, a fost aleasă noua conducere ANAT pentru următorii doi ani.
Astfel, în funcţia de preşedinte a fost aleasă Corina Martin (fost preşedinte al Regiunii ANAT SE, directorul general al firmelor Mistral Voyages şi Mistral Tours din Constanţa). Prim vicepreşedinţi sunt Dragoş Anastasiu (fostul preşedinte ANAT, preşedintele grupului Eurolines) şi George Sorin Nicolescu (vicepreşedinte în mandatul anterior, director general Olimpic International).
Vicepreşedinţi au fost aleşi Alin Burcea (Paralela 45, Bucureşti), Mălin Mălineanu (New Concept Travel, Bucureşti), Petre Balaş (Peter Express, Bucureşti) şi Ciprian Popescu (Danubius - TUI, Constanţa).
Iată care este şi componenţa noului Consiliul Director al ANAT, mandatat să conducă asociaţia în perioada 2009 - 2011: Antonio Niţu (Aerotravel, Bucureşti), Gabriel Barbu (Discovery Travel, Piteşti), Florin Ţâncu (Alto Tours, Bucureşti), Dragoş Horhocea (Agetur, Focşani), Mihai Preda (Micomis, Braşov) şi Dan Anghelescu (La Piovra, Bucureşti).
De asemenea, intră automat în Consiliul Director al Patronatului ANAT preşedinţii aleşi ai celor 8 consilii regionale ale ANAT. Aceştia sunt: Marian Cojocărescu - Regiunea Bucureşti (Mara New Travel), Sorin Dencescu – Regiunea Centru (Kron Tour, Braşov), Grigore Alecsa - Regiunea Nord Est (Olimp Turism din Iaşi), Cristian Bărhălescu – Regiunea Sud Est (Icar Tour, Constanţa), Marius Usturoiu – Regiunea Vest (Mareea, Deva), Martin Bikfalvi – Regiunea Nord Vest (Calibra din Cluj), Adrian Voican – Regiunea Sud (Bibi Touring, Ploieşti) şi Adrian Nacea – Regiunea Sud-Vest (Seytour, Râmnicu Vâlcea).
Executivul ANAT, condus de Carmen Botez, secretar general al asociaţiei din iunie 2007, va asigura continuitatea şi coerenţa activităţilor organizaţiei.
„Sunt onorată de încrederea acordată de colegii mei - membri ANAT din Bucureşti şi din ţară, care mi-au fost şi până acum alături în campaniile şi evenimentele pe care le-am derulat în calitate de Preşedinte ANAT Sud Est şi Preşedinte al Asociaţiei de Promovare a Turismului Litoral. Mandatarea mea şi a colegilor din echipa mea de Consiliu Director pentru conducerea activităţii ANAT pentru următorii 2 ani are şi o valoare morală însemnată - este o confirmare a faptului ca toţi cei care depun eforturi, strădanie şi dedicaţie în slujba intereselor membrilor primesc şi recunoaşterea eforturilor lor, ceea ce constituie încă o dovadă a unei societăţi civile care învaţă să respecte regulile democraţiei şi să îşi respecte valorile. Pornim într-o misiune dificilă, pe un fond de criză generală, care afectează, desigur, şi agenţiile de turism. Este nevoie, mai mult decât oricând, să strângem rândurile şi să dovedim solidaritate şi credinţă în valorile şi principiile ANAT - cel mai puternic patronat din turismul românesc”, a declarat Corina Martin, noul preşedinte al Patronatului ANAT, cu ocazia investirii sale în funcţie.
Pentru funcţia de preşedinte ANAT a mai candidat Iulian Andrei (Blue Line International, Bucureşti).
Corina Martin a absolvit, în 1990, Facultatea de Economia Serviciilor de Alimentaţie Publică şi Turism din cadrul ASE, singura facultate de turism la vremea respectivă. În 1990, a fost primul angajat al agenţiei Nouvelles Frontieres – Simpaturism din Constanţa, între 1992 şi 1998 fiind director al acestei filiale. În 1998 înfiinţează propria agenţie de turism, Mistral Voyages, pe care o conduce şi în prezent. Membru ANAT din 1998, Corina Martin este aleasă, în 2004, vicepreşedinte al Consiliului Regional ANAT SE, iar în 2006, preşedinte al ANAT SE. În 2007 a reuşit să înfiinţeze, cu sprijinul ANAT, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral, al cărei preşedinte a fost ales. Asociaţia Litoral a dovedit că este cel mai puternic parteneriat public – privat din turism românesc. Din 2008, este şi preşedinte al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România.
Sursa: ANAT
Data publicarii: Luni 6 aprilie 2009 ora 13.30
|
Corina Martin este noul presedinte ANAT!
Vineri 3 aprilie 2009 incepand cu ora 19.00, la RIN GRAND HOTEL a avut loc o petrecere organizata de ANAT (Asociatia Agentiilor de Turism din Romania).
Cea mai frumoasa petrecere organizata de ANAT cu circa 1.000 de participanti. Tombola cu numeroase premii.
Sponsori: RIN Grand Hotel, DERTOUR, RAI Asigurari, LUFTHANSA, TRAVELPORT, ROMTICKET.
Sambata 4 aprilie ora 10 - 18.00 au avut loc alegeriile generale ANAT pentru urmatorii 2 ani. Noul presedinte ANAT este doamna Corina Martin
(presedinte ANAT SUD EST, presedinte Asociatia Litoral si director general MISTRAL VOYAGES Constanta). Din circa 800 de membrii in sala nu au fost decat 130.
Prim-vicepresedinti: Dragos Anstasiu - EUROLINES si George Sorin Nicolescu - Olimpic International
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 4 aprilie 2009
Pe 15 aprilie 2009 incepe al doilea concurs de 5 stele!
Pe 14 aprilie 2009 se incheie primul concurs de 5 stele, oferit de IDEEA TOUR. Lista participantilor, respectiv clasamentul va fi afisat in pagina de concurs, in date de 8 aprilie 2009.
Iar pe 15 aprilie 2009 vom avea pe site 2 concursuri in acelasi timp: un premiu oferit de IDEEA TOUR si un premiu oferit de CHRISTIAN TOUR.
IDEEA TOUR:
1 camera DBL pentru 2 persoane, plecare in 12 iunie 2009, autocar, mic
dejun, cazare 7 nopti la HOTEL PARADISE 3* din statiunea Kriopigi,
Grecia Halkidiki.
Fotografii si detalii complete hotel
Detalii premiu/ concurs oferit de CHRISTIAN TOUR: 1 camera DBL pentru 2 persoane, plecare in 12 iunie 2009, avion, demipensiune, cazare 7 nopti la hotel de 5 * HOTEL Vasia Beach Hotel 5*****din statiunea Sissi, CRETA. Fotografii si detalii complete:
http://www.christiantour.ro/hotel.php?hotel=1703
Dorim sa va anuntam ca pe data de 15 aprilie 2009 vor incepe 2 concursuri concomitent.
Un premiu este oferit de IDEEA TOUR si un premiu este oferit de CHRISTIAN TOUR.
Detalii premiu/ concurs oferit de IDEEA TOUR:
1 camera DBL pentru 2 persoane, plecare in 12 iunie 2009, autocar, mic
dejun, cazare 7 nopti la HOTEL PARADISE 3* din statiunea Kriopigi,
Grecia Halkidiki.
PARTICIPA SI TU!.
Fotografii si detalii complete hotel
Detalii premiu/ concurs oferit de CHRISTIAN TOUR:
1 camera DBL pentru 2 persoane, plecare in 12 iunie 2009, avion,
demipensiune, cazare 7 nopti la hotel de 5 * HOTEL Vasia Beach Hotel
5*****din statiunea Sissi, CRETA. PARTICIPA SI TU!.
Fotografii si detalii complete hotel
Premiul va fi atribuit concurentului ales prin tragere la sorti din primii 150. Data acordarii premiului: 31 mai 2009. Important! NU VOM DESCALIFICA NICI UN CONCURENT!!! |
|