infotravelromania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !.. |
Acasa | Asociatii
turism | Linkuri
turism | Stiri | Targuri
turism | Reviste
turism | Hoteluri
Bucuresti | Fotografii
|   Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |   Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar | Contact
|
Cauta |
  Editorial |
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc
Travel si party intr-o formula unica: The Yacht Week FILME LA TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI 25 - 28 MARTIE 2010
TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI - TTR, ROMEXPO 25 MARTIE 2010 Sursa foto: InfoTravelRomania HOTEL INVESTMENT FORUM 2010- HOTEL RADISSON BLU 27-28 APRILIE 2010 Cel mai important eveniment dedicat industriei hoteliere din Romania, aflat la cea de-a treia editie, se va desfasura in perioada 27 -28 aprilie, aducand in prim-plan analize la zi, previziuni si strategii de succes, prezentate de recunoscuti experti din industria hoteliera si a ospitalitatii, in cadrul unor sesiuni de conferinte si seminarii specializate. - Joi 25 martie 2010, la ROMEXPO se va deschide Targul de Turism al Romaniei. POZE TARG TURISM HOLIDAY MARKET - DUMINICA 21 MARTIE 2010, PALATUL PARLAMENTULUI Sursa foto: InfoTravelRomania POZE TARG TURISM HOLIDAY MARKET - SAMBATA 20 MARTIE 2010, PALATUL PARLAMENTULUI POZE TARG TURISM HOLIDAY MARKET - VINERI 19 MARTIE 2010, PALATUL PARLAMENTULUI Sursa foto: InfoTravelRomania FILME TARG TURISM HOLIDAY MARKET , BUCURESTI Data publicarii: 18 martie 2010 POZE TARG TURISM HOLIDAY MARKET - JOI 18 MARTIE 2010, PALATUL PARLAMENTULUI MDRT promoveaza Romania la”HOLIDAY MARKET”Secretarul de stat Sorin Munteanu va participa joi, 18 martie, la ora 11:00, la deschiderea oficiala a Targului International de Turism ”HOLIDAY MARKET”, organizat de ANAT in perioada 18-21 martie 2010, la Palatul Parlamentului.”Suntem deosebit de bucurosi sa constatam ca efortul nostru de promovare a destinatiilor turistice autohtone este completat de intreprinzatorii din domeniu prin actiuni concrete. Sustinem toate initiativele care contribuie la dezvoltarea turismului romanesc, cum este aceasta prima editie a targului international de turism organizat de ANAT” a declarat Sorin Munteanu. Romania va fi prezenta la aceasta manifestare expozitionala cu un stand amenajat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului pe o suprafata de 63 mp, situat in galeria C4. In standul Romaniei participa, alaturi de minister, asociatii profesionale, patronale si de promovare din turism: OPTBR, ANTREC, FPTR, ANAT. Prin prezenta la acest targ, ministerul promoveaza, in cadrul campaniei ”Turist in Romania”, cele mai importante destinatii ºi tipuri de turism din Romania, dar si programele de oferte speciale agreate de asociatiile patronale ºi profesionale din turism, care presupun reduceri de tarife pentru pachetele turistice. Targul International de Turism ”HOLIDAY MARKET” se adreseaza atat specialistilor, cat si publicului general. Aflata la prima editie, manifestarea se desfasoara pe o suprafata de expunere de 3.500 mp, in salile Unirii, Take Ionescu, C.I.Bratianu, precum si galeriile C4, C5 si C6, din cadrul Palatului Parlamentului. Sursa: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI Data publicarii: 17 martie 2010 ora 22:00 JOI ORA 11.00 PALATUL PARLAMENTULUI - DESCHIDEREA OFICIALA A TARGULUI INTERNATIONAL DE TURISM HOLIDAY MARKET Avem placerea sa va invitam la Deschiderea Oficiala a Targului International de Turism Holiday Market, ce va avea loc joi, 18 martie 2010, orele 11:00, in Holul C4 al Palatului Parlamentului. Dupa finalizarea discursurilor si a procedurii simbolice de taiere a panglicii, va avea loc Turul de Onoare al Targului, printre randurile expozantilor. In urma acestuia, sunteti invitati impreuna cu autoritatile oficiante in Holul C6, unde organizatorii au amenajat un spatiu denumit “Centrul de presa”, in cadrul caruia le veti putea adresa acestora intrebari cu privire la Targ si turism in general. La finalul acestei “Intalniri cu presa”, va rugam sa ridicati mapele de presa. Va informam ca accesul se face prin Intrarea C1, in urma autentificarii, completarii cooronatelor pe o lista (sau a semnaturii in urma lasarii unei carti de vizita) si a prezentarii legitimatiei de presa. Veti primi ecusoanele de presa sau, dupa caz, de partener media. Avand in vedere controlul efectuat la Palatul Parlamentului si o potentiala incetinire a procedurii de acces, va rugam sa aveti in vedere sosirea din timp pentru Deschiderea Oficiala. 18 martie 2010: Program vizitare: 10.00 - 17.30 Data publicarii: 17 martie 2010 ora 09:00
KINGS HOLIDAYS 16 - 18 APRILIE 2010, World Trade Center, Bucuresti Residence Hotels s-a alaturat, in calitate de Partener Principal, unicului eveniment dedicat turismului exclusivist, sprijinind initiativa organizatorilor de a cultiva bunul gust, rafinamentul si calitatii vietii, tinand cont in acelasi timp de raportul calitate - pret si optimizarea bugetului. Intimitate, lux si atentie personalizata. Acestea sunt liniile directoare ale Residence Hotels, hoteluri romanesti partenere ale CNN si totodata singurele boutique hoteluri din tara care isi asociaza numele cu cea mai mare retea de televiziune de stiri si informatie din lume. Situate in zona rezidentiala din apropierea Arcului de Triumf, cele trei Residence Hotels au gazduit de-a lungul timpului personalitati de elita, de la inalti diplomati, politicieni, top manageri, pana la oameni de cultura si actori cu recunoastere internationala. Rezultatul unei investitii 100% romanesti, Residence este primul membru din Romania al asociatiei europene Exclusive Hotels, categoria "Luxury" si "Charm & Character", o recunoastere a stilului si a calitatii serviciilor pe care le ofera pe piata hoteliera. Residence Hotels inseamna experienta desebita, atmosfera friendly, si, mai ales, includerea fiecarui client in marea familie Residence, indiferent daca vorbim despre unitatile din Romania sau hotelul de pe Coasta de Azur (Residence Les Mandariniers). De la bucataria conceputa cat mai naturist pentru a proteja sanatatea, pana la oferirea de pachete full service indiferent daca vorbim despre zona private sau corporate, totul este studiat pana la cel mai mic detaliu. Fiecare dintre hoteluri este o opera de arta. Doua dintre ele sunt amplasate in cladiri de patrimoniu, cu arhitectura deosebita, decoratiuni antice si pretioase. Sarmul, eleganta, serviciile de cel mai inalt nivel recomanda Residence Hotels atat turistilor business, cat si celor care doresc sa descopere farmecul “Micului Paris”. Organizatori: BDOBC Business Center si Net Worth Advisory MAI MULTE DETALII AICI: www.kingsholiday.eu Comunicat de Presa Cele 12 trofee oferite premiantilor se impart in doua ramuri: Presa de turism si Industria turismului. Pentru presa de turism se diferentiaza sase categorii: Televiziune, Radio, Cotidian, Agentii de presa / Internet, Periodice / Literatura turistica, Fotografie / Film. Categoriile Industriei turistice sunt urmatoarele: Industrie hoteliera, Travel, Restauratie, Transportatori, Invatamant profesional / Balneo si Turism rural. Acestor premii li se adauga si Premiile de Excelenta pentru o activitate indelungata si de succes a unor personalitati remarcabile din turismul romanesc sau care au sprijinit turismul romanesc. Partenerul Oficial al PressTour FIJET Romania este Invitation Romania Travel. Gala Premiilor FIJET Romania va avea loc la hotelul Radisson Blu, in sala Atlas, pe 24 martie 2010. Invitatiile nominale pentru participarea la gala vor fi emise in zilele urmatoare. Invitati de onoare ai galei sunt Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, ambasadorii tarilor Uniunii Europene si ai altor tari cu traditie turistica, membri ai Comitetului Executiv al FIJET. Seara de primavara va fi agrementata de muzica trupei de Jazz Irina Sarbu Band. Trofeul original “SPLENDENS” (Stralucitor lat.), care reprezinta un far, logo-ul FIJET Romania, a fost realizat din bronz aurit de doi reputati sculptori romani, Grigore Minea si Mihai Tugearu. In urma deliberarii juriului PressTour FIJET Romania, PRESA
INDUSTRIA TURISTICA
Sursa: Traian BADULESCU - Vicepresedintele Clubului Presei de Turism - FIJET Romania - PR si comunicare
Director general ANAT Media
Purtator de cuvant ANAT Mobil: 0722.766.255, 0749 05 05 82 www.anat.ro E-mail: traian.badulescu@anat.ro Data publicarii: 15 martie 2010 ora 08.00 MDRT promoveaza Romania la Bursa Internationala de Turism de la Berlin S-a deschis Targul International de Turism de la Berlin 10 - 14 martie 2010 Ocolul pamantului intr-o zi. Asa s-ar putea descrie targul de turism ITB, care se desfasoara in fiecare primavara la Berlin. O zi dupa care esti mai obosit decat Magellan, dar un real paradis al calatoriilor, in care fiecare metru patrat din cei 150.000 uimeste prin extravaganta. ITB nu inseamna o colectie de brosuri si standuri, ci o ofensiva de oferte ametitoare, colturi de padure tropicala, deserturi, spectacole exotice, concursuri si specialitati culinare. Targul atrage anual mai mult de 170.000 de vizitatori, dintre care 35% vin la Berlin din alte tari pentru a face recapitularea celor mai atractive destinatii turistice din lume. Criza financiara nu i-a descurajat nici pe reprezentantii bransei, care in acest an au construit 11.098 de standuri. Fritz Pleitgen, sef al Consiliului de Administratie al capitalei culturale europene 2010 - regiunea Ruhr- care in acest an este partenerul oficial al ITB, confirma prezenta constanta a expozantilor la cel mai mare targ international de turism din lume. "In ciuda situatiei economice dificile, bransa turistica ramane optimista. Exista conditii pentru dezvolare in viitor, astfel incat dupa criza- si exista intotdeauna un "dupa"- sa ne putem baza din nou pe o crestere in domeniu. E clar ca turismul investeste in continuare in produse si servicii, ceea ce inseamna ca are incredere in viitor." Kosovo, cel mai tanar stat din lume se afla pentru prima data la ITB Berlin, ca destinatie turistica de vara, cu peste 400 de km de litoral. Istanbulul, desemnat de asemenea capitala culturala europeana in anul 2010, isi prezinta printr-un stand special atractiile turistice si lista de evenimente care vor avea loc anul viitor in cadrul programului cultural. Capitala Germana, gazda ITB de 43 de ani si in acelasi timp a treia destinatie turistica din Europa dupa Paris si Londra, prezinta la aceasta editie un stand special dedicat aniversarii a doua decenii de la caderea Zidului Berlinului. In paralel, celebra gradina zoologica din Berlin - resedinta ursului polar Knut - si parcul de animale Friedrichsfelde vor fi de asemenea in centrul atentiei. Standul Romaniei va prezenta printre altele oferta de pachete turistice de Pasti, in Bucovina si pe litoralul Marii Negre. Ministrul Elena Udrea se va afla la Berlin pana in data de 15 martie si va avea intalniri cu oficili germani, cat si cu reprezenti ai catorva dintre cei mai renumiti tour operatori la nivel mondial. Temele actuale in industria turistica, provocarile crizei financiare si noi modele de promovare vor fi discutate la Berlin intr-o serie de conferinte care se vor desfasura pana la finalul editiei ITB 2009. Targul a fost deschis de Ministrul Federal al Economiei, si Tehnologiei, Karl- Theodor zu Guttenberg si primarul general al Berlinului, Klaus Wowereit. ITB va fi deschis publicului incepand cu 14 martie. Din oferta de vacante nu vor lipsi pachetele de turism ecologic, wellness in locatii exotice, croaziere, turism cultural si sportiv, calatorii de studiu si hoteluri cu preturi speciale pentru studenti. Lumea se deschide asadar din nou la Berlin pentru cateva zile, iar daca turul targului poarta vizitatorul prin paradisul vacantelor, decizia de la final ii face fara indoiala cunostinta cu infernul raspunsului la intrebarea: "unde mergem la vara?" Sursa: www.dw-world.de / Lavinia Pitu EVENIMENT EDITORIAL: „10 carti, un singur autor !” O seara magica. Cu carti de turism şi muzica din Bucureştiul de altadata. O calatorie in timp imaginar, cu un avion-hotel imaginar, decorat cu insemnele Blue Air. Cu autografe şi cu vinuri bune. Cu invitati cunoscatori care au savurat regalul gastronomic, atent dozat de organizatori şi gazde. Pe o criza de evenimente turistice am fost la sala I.L.Caragiale a hotelului Majestic-Ramada din Bucureşti, martorii unei mega-lansari editoriale. Peste 130 de invitati din industria ospitalitatii romaneşti şi internationale au onorat invitatia scriitorului de turism Marian Constantinescu şi a Editurii Convexus 2000 de a participa la o… dubla editoriala. Evenimentul, centrat pe sloganul “10 carti un singur autor”, a adus in prim plan ultimele (deocamdata) doua volume ale autorului: “In cautarea lupilor tineri – dupa 10 ani”, respectiv “Cine lasa uşile deschise in turism !” Prima este replica volumului “In turism e vremea lupilor tineri”, o carte eveniment despre lumea travelului romanesc, succesele şi insuccesele ce au stat la baza maririi turismului autohton şi a decaderii lui. Despre poveştilor unor tineri “inconştienti”, din anii 1990, care azi insa se bucura de respect pentru ca au reuşit sa faca din turism un act de cultura şi un spatiu al profitului. Cine nu joaca nu caştiga şi aceasta este esenta “Cartilor lupilor tineri” care reunesc personaje distincte din lumea agentiilor de turism. Printre ele se numara Ion Antonescu, George Sorin Nicolescu, Alin Burcea, Gheorghe Fodoreanu, Mircea Vladu, Ciprian Popescu, Paul Maraşoiu, Marilena Stoian, Mihail Bumbac, Akis Spiratos, un grec mai roman decat multi romani etc. Cea de-a doua carte “Cine lasa uşile deschise in turism!”, marcheaza in acelaşi timp şi aparitia celui de-al X -lea volum al autorului. In paginile ei sunt recompuse biografii din lumea vie a industriei hoteliere, a avatarurilor investitorilor ori a managerilor romani care conduc azi, hoteluri autohtone sau pe cele cu nume internationale. In incursiunea inedita au loc intalniri cu personalitati ca Mihail Acatrinei, George Ţurna, Mihai Fercala, Cornel Gaina, Herman Rosner, din restauratie şi gastronomie (Dumitru Burtea şi Dan Muntean), din transporturi (Gheorghe Racaru şi Dragoş Anastasiu), enterteiment (Paul Tomita, primul şi singurul jucator de golf profesionist din Romania, Florin Andreescu, unul dintre cei mai valoroşi artişti fotografi de turism) etc. “Am fost impresionat de cati oameni m-au onorat. Prin acest eveniment am dorit sa arat ca un scriitor şi un editor de turism poate sa mobilizeze bunavointa şi energiile unor parteneri de valoare, multi dintre ei şi sponsori ai cartilor. Este foarte trist ca turismul romanesc nu are poveştile lui. Intre Badea Cartan şi Elena Udrea existand un gol imens de poveşti adevarate cu oameni adevarati. Ma bucura ca am posibilitate de a le multumi tuturor celor care au sustinut aparitia acestor doua carti, unii dintre ei suporteri şi ai altor proiecte editoriale: sponsori DIAMONT (Blue Air, Majestic-Ramada, Eximtur), sponsori GOLD (Danubius-TUI, Travelport, Concept Hotels, Cramele Halewood, Captain Nemo), respectiv sponsori SILVER (Olimpic International, Invitation Romania, Marshal, Prestige Tours, Peacock Hotels, Complexul Cormoran, Peragro, Magelan Turism. De asemenea ii multumesc unui prieten rar, Marian Sarbu, candva actor, azi muzician şi proprietar al restaurantului Alhambra” – a declarat Constantinescu. Gheorghe Racaru, directorul de strategii şi dezvoltare a grupului Blue Air-Romstrade a aratat ca: “Autorul este o raritate in lumea cartilor de turism. El este şi un ambasador al scrisului. Cu domnul Constantinescu compania Blue Air zboara in fiecare luna, pentru ca revista Traveller Magazin, pe care o produce cu multa exigenta, este citita pe toate destinatiile noastre europene. Este foarte clar ca scriitorul a facut o munca de pionierat”. Alte declaratii: “Am fost incantata sa particip la un asemenea eveniment. Noi avem un parteneriat deosebit cu revista condusa de Marian Constantinescu.” (Michele Pietersen, secretar politic al Ambasadei Republicii Africa de Sud la Bucureşti). “Cred ca am fost martorul unei seri speciale, cu invitati speciali şi o atmosfera rafinata. Felicitari organizatorilor.”(Luis Frank Espinosa Ricardo, secretar la Ambasada Republicii Cuba la Bucureşti). “Hotelul nostru a fost onorat sa gazduiasca lansarea cartilor. Autorul este un profesionist foarte apreciat in “casa” noastra”. (Mihail Acatrinei, directorul general al complexului Majestic-Ramada).“De Marian ma leaga multi ani de calatorii. Am mers impreuna, am invatat şi am muncit impreuna aşa ca in aceasta seara a meritat sa ne bucuram, intr-un fel aparte, tot impreuna”. (George Sorin Nicolescu, preşedintele Olimpic International). “Aprecierile noastre pentru reuşita manifestarii. Nu intamplator personajul principal al serii a fost distins la sfarşitul anului trecut cu Premiul Travelport – Best Travel Author”. (Marcela Manolica, director la Travelport Romania). “Ne-am descoperit relativ recent şi ca oameni de afaceri şi ca promotori de idei. Intalnirile noastre ne-au condus spre proiecte comune, iar sustinerea ultimului volum, este unul dintre raspunsurile noastre concrete. Cred ca Marian are ceva special, ştie sa daruiasca idei şi cuvinte. Se simte in cartile lui”. (Dragoş Popescu, director general al Concept Hotels). “Putini ştiu ca Marian este un bun cunoscator al lumii vinului. El s-a implicat ca partener media in multe dintre manifestarile organizate de compania noastra. Era normal ca şi noi sa fim alaturi de el, cu o prezentare profesionista de vinuri”. (Alfred Binder, somelier, imaginea de marca a producatorului Cramele Halewood). Multumirile speciale, ale organizatorilor şi autorului, pentru serviciile oferite de management, de echipele maeştrilor bucatari, cofetari şi restauratori ai hotelului Majestic-Ramada din Bucureşti. Sursa:(Articol oferit de TRAVELLER MAGAZIN) Wizz Air este prima companie aeriana cu baze in Romania care lanseaza serviciul de check-in on-line Wizz Air, cea mai mare companie aeriana low fare – low cost din Romania şi din Europa Centrala şi de Est a lansat recent serviciul de check-in on-line, valabil pentru toate cele trei baze operationale ale companiei: Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara, precum şi din Targu Mureş. Noul serviciu este introdus treptat pentru toate aeroporturile de unde opereaza Wizz Air şi va fi disponibil in intreaga retea a companiei pana la 1 aprilie 2010. Web check-in va economisi timp şi bani atat pentru pasageri, cat şi pentru Wizz Air. “Suntem mandri sa lansam in premiera pentru companiile aeriene cu baze in Romania un serviciu de check-in on-line. Succesul acestuia este sigur, din ce in ce mai multi pasageri alegand sa efectueze check-in-ul in mod confortabil, de la propriul calculator şi economisind astfel timpul petrecut la aeroport pentru aceasta procedura. Odata ce vom lansa acest serviciu in toate aeroporturile, estimam ca 90% dintre pasageri vor realiza check-in-ul on-line” a declarat Gyorgy Abran, Chief Commercial Officer Wizz Air. Pasagerii pot utiliza serviciul accesand wizzair.com incepand cu şapte zile, pana la 3 ore inaintea decolarii zborului aferent. Daca pasagerul calatoreşte doar cu bagaj de mana atunci acesta se poate prezenta direct la controlul de securitate. In cazul in care calatorul are bagaje pe care doreşte sa le lase la cala va trebui sa treaca intai pe la punctul de predare al bagajelor de cala. Check-in-ul on-line nu va afecta in niciun fel restul procedurilor de imbarcare, pasagerii fiind rugati sa se prezinte la poarta de imbarcare cu cel tarziu 30 de minute inainte de ora programata pentru plecare. Ca parte din angajamentul companiei de a reduce costurile şi de a oferi servicii şi mai accesibile pasagerilor, Wizz Air va introduce o taxa pentru check-in la aeroport incepand cu 1 aprilie 2010. Daca se va opta pentru check-in la aeroport in momentul rezervarii taxa va fi de 21 RON, iar daca se va opta pentru check-in direct la aeroport, in ziua plecarii, se va achita o taxa de 42 RON. Serviciul de check-in on-line va fi gratuit şi va ramane cel mai eficient mod de a realiza procedura de check-in. Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri in 2009, 1.65 milioane dintre aceştia calatorind pe rutele din Romania. Flota companiei este compusa in prezent din 28 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina şi Cehia. Pentru informatii in limba romana va rugam sa contactati Free Communication: Daniel Amzar Pentru informatii in limbile engleza şi maghiara va rugam sa contactati: Natasa Kázmér, Director Corporate Communications & Public Affairs Wizz Air ANAT si Radio Romania, parteneri pentru promovarea turismului romanesc
Lansare program special “O SAPTAMANA LA MUNTE” - COMUNICAT DE PRESA In conditiile in care tot mai multi romani sunt afectati de criza economica, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc considera ca turistii romani trebuie sa fie incurajati sa-si petreaca vacantele in Romania in conditii cat mai avantajoase. Scopul nostru este facililitarea accesului la odihna a unui numar sporit de persoane si o utilizare mai eficienta a capacitatilor hoteliere din Romania . Ca urmare a rezultatelor favorabile obtinute prin programul "O saptamana la munte" in editiile anterioare derulate, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc si Patronatul Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism continua aceasta initiativa si lanseaza un program similar pentru perioada martie - aprilie 2010. la hotel, vila, pensiune, cabana 2* 158 lei / sejur Locurile vor fi vandute tuturor categoriilor de turisti iar solicitarile vor fi onorate in ordinea inscrierilor si in functie de numarul de locuri puse la dispozitie. Pana acum, in acest program s-au inscris 65 societati hoteliere din zona montana, care au pus la dispozitie peste 3300 de locuri pe serie, ceea ce inseamna ca in cele 9 serii circa 29000 de persoane vor putea sa petreaca o saptamana la munte in conditii de tarife avantajoase. Presedinte Daniel Vasilescu Sursa: FPTR Gala premiilor Best Tourism In ziua de 24 Februarie 2010 a avut loc Gala premiilor Best Tourism in cadrul Hotelului Pullman (fost Sofitel). Festivitatea de premiere a fost prezentata de catre Dana Savuica. Premiul de Excelenta in Turism s-a nascut din nevoia de a pretui printr-un calificativ pe masura rezultatele exceptionale obtinute an de an de catre industria de turism din Romania. In toate tarile cu economie dezvoltata, publicatiile si organizatiile de profil acorda anual distinctii performerilor din bransa, care devin apoi repere pentru partenerii din domeniu si mai ales pentru clientul final. Dupa douazeci de ani de economie privata, a sosit timpul ca romanii sa-si achizitioneze serviciile de vacanta, sa-si aleaga destinatiile sau sa se informeze de la liderii din bransa. Din acest motiv, Premiile de Excelenta sunt acordate de catre un juriu din care fac parte reprezentanti ai presei, ai agentiilor de turism, ai asociatiilor si organizatiilor din domeniu.
Alegerea castigatorilor a fost facuta de catre un juriu alcatuit de 9 persoane dintre care:
Expozitia HOTEL & CATERING Stimate Doamne/Domni, Va adresam invitatia de a vizita in perioada 3-7 martie 2010 , expozitia HOTEL & CATERING specializata in amenajari, dotari, echipamente si servicii pentru hoteluri, restaurante, baruri, patiserii, cofetarii, fast-foo-uri, cantine, cluburi, restaurante, cazinouri, catering, spalatorii, curatatorii, la Cluj Napoca Complex expozitional Expo Transilvania. Pe perioada expozitiei va avea loc un Show Gastronomic cu maestri bucatari. Program de vizitare : 3-6 martie intre orele 10-18 7 martie intre orele 10-16 Dorina Ardevan Project Manager Expo Transilvania SA tel/fax: 0264 419043 e-mail:dorina@expo-transilvania.ro www.expo-transilvania.ro TÂRGUL INTERNAŢIONAL DE TURISM “HOLIDAY MARKET” Wizz Air lanseaza noi zboruri intre Ucraina şi Italia Wizz Air, cea mai mare companie aeriana low fare – low cost din Romania şi din Europa Centrala şi de Est continua sa creasca in regiune şi anunta noi zboruri intre Ucraina şi Italia. Wizz Air operaza deja zboruri intre Kiev şi Venetia Treviso inca din octombrie 2009. Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri in 2009. Flota companiei este compusa in prezent din 27 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina şi Cehia. Pentru informatii in limba romana va rugam sa contactati Free Communication: Pentru informatii in limbile engleza şi maghiara va rugam sa contactati: COMUNICAT DE PRESA ANAT ANAT apreciaza ca este absolut necesar ca Romania sa-şi promoveze constant imaginea de destinatie atractiva, cu produse turistice variate şi accesibile, in vederea conştientizarii pietei interne şi internationale cu privire la oferta romaneasca de turism. Aceasta promovare se poate realiza in primul rand prin campaniile externe derulate de autoritatea de turism, sprijinita de organizatiile profesionale şi patronale. In acest context, ANAT priveşte cu ingrijorare alocarile bugetare destinate promovarii turismului romanesc (5 milioane de euro pentru acest an, cu 31% mai putin decat anul precedent), considerandu-le insuficiente in comparatie cu potentialul de care dispune acest sector. An de an, ANAT a tras semnale de alarma cu privire la importanta promovarii pentru creşterea interesului turiştilor fata de destinatia Romania, cu atat mai mult cu cat alte destinatii aloca fonduri semnificativ mai mari in acest sens. Ca un exemplu concret, toate tarile dezvoltate turistic din jurul Romaniei au avut şi au fonduri de promovare mult mai mari: Bulgaria (4 milioane de euro in 2009, dar tara este mai mica de 2 ori decat Romania), Croatia (30 de milioane de euro pentru 2010!), Turcia (100 de milioane de dolari pentru 2010!), Grecia (57,8 milioane de euro) sau Austria (32 milioane de euro). Pe de alta parte, turismul genereaza procente importante din PIB-ul tarilor vecine, care au ştiut sa promoveze aceasta ramura. Oferim doar cateva exemple: Grecia - 15%, Ungaria - 9%, Croatia - 22%! Este adevarat ca anul trecut au fost facuti paşi importanti in promovarea turismului romanesc, rezultatele pozitive de pe piata germana, de exemplu, fiind rodul unei astfel de campanii. In acest context, ANAT considera ca este momentul initierii unui plan similar pe alte piete de interes, dar priveşte cu ingrijorare faptul ca au fost anuntate sistari ale prezentei standului Romaniei la targuri ale industriei de pe alte piete cu potential. Reiteram cu aceasta ocazie faptul ca numai printr-o promovare agresiva şi cu o prezenta constanta şi mereu activa a Romaniei la Targurile şi evenimentele internationale de profil putem concretiza etapele preconizate şi in Master Plan, pentru a echilibra potentialul turismului intern cu cel al incomingului, pentru intensificarea circulatiei turistice de pe pietele traditionale. Corina MARTIN Pentru alte amanunte, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc Mai mult, bugetul de promovare a turismului romanesc, de 5 milioane de Euro pentru 2010, aproape ca nu exista, daca ar fi sa comparam cu cele ale altor state. Grecia, cu un litoral cu care ne straduim sa concuram, a alocat pentru promovare 57, 8 milioane de Euro pentru anul in curs, iar Austria, cu destinatii de schi cu care vrem sa concuram, a alocat pentru acelasi scop, de la bugetul de stat, 32 milioane de Euro. Consideram ca turismul nu poate fi sustinut si dezvoltat decat prin eforturi comune ale mediului de afaceri si statului, motiv pentru care cerem Guvernului sa sustina corespunzator un domeniu cu potential de a absorbi forta de munca disponibilizata din alte sectoare si de a se tranforma in motor al ecomoniei romanesti in urmatorul deceniu. FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC Presedinte, Secretar General,
DANIEL VASILESCU DRAGOS RADUCAN Elena Udrea si Sebastian Vladescu au inaugurat Partia Şoimul de la Gura Humorului
Udrea a facut promisiuni pentru turismul din judetul Suceava Pe scena amplasata la baza partiei, Elena Udrea a facut mai multe promisiuni pentru judetul Suceava şi zona Bucovinei, precizand ca ministerul pe care il conduce va continua sa sprijine cu fonduri proiectele promovate de autoritatile locale şi cele judetene. Ea a precizat ca a venit la Gura Humorului „ca prieten al Bucovinei”, precizand ca la fel ca şi dupa preluarea functie de ministru al Turismului, in 2009, şi acum, cand conduce Ministerul Dezvoltarii şi Turismului, prima vizita oficiala a facut-o in judetul Suceava. Gheorghe Flutur: „Domeniul schiabil din judetul Suceava a crescut considerabil” Prezent alaturi de Elena Udrea, preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a subliniat ca şi prin deschiderea partiei de schi de la Gura Humorului, judetul Suceava dispune in momentul de fata de un domeniu schiabil considerabil, avand posibilitatea sa devina o destinatie importanta pentru cei care practica sporturile de iarna. El a precizat ca la Vatra Dornei şi Gura Humorului exista deja partii de schi, la Campulung Moldovenesc a inceput constructia unei partii de aproximativ 4 kilometri, pe masivul Rarau, iar in ultimii ani s-au dezvoltat alte doua locatii care ofera posibilitatea practicarii sporturilor de iarna, Malini şi Sucevita. Vladescu, primul schior care a coborat partia dupa inaugurare Panglica inaugurala a fost taiata de primarul Marius Ursaciuc, Gheorghe Flutur, Elena Udrea şi ambasadorul Marii Britanii, dupa care oficialitatile au urcat cu telescaunul pana la punctul de plecare al partiei. In telescaun, Elena Udrea a fost insotita de Marius Ursaciuc, Gheorghe Flutur şi de fiica acestuia din urma. Sus pe partie, oficialitatile au fost servite cu vin fiert, ceai cald, dar şi cu sarmale şi mamaliga coapta pe gratar. Sus pe partie a ajuns şi ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, care a fost primul schior care a testat, in mod oficial, investitia din Gura Humorului. Insotit de vicepreşedintele CJ Suceava, Daniel Cadariu, şi urmat de schiorii Jandarmeriei şi ai vanatorilor de munte, Sebastian Vladescu a coborat ca un adevarat profesionist partia de aproape 1.500 de metri. La „finish”, Vladescu a declarat ca „partia este foarte, foarte buna, zapada e buna, iar partia este frumoasa”. Peste 2.500 de turişti au urcat sambata cu telescaunul Prima zi in care partia de schi din Gura Humorului a functionat in mod oficial a atras un numar extrem de mare de turişti. La sfarşitul zilei, peste 2.500 de persoane, schiori, dar şi cei care au vrut sa vada partia, au folosit telescaunul care deserveşte partia. „Au fost foarte multi cei care au dorit sa vina la Gura Humorului şi suntem extrem de multumiti de acest lucru”, a spus primarul Marius Ursaciuc, care a precizat ca saptamanal vor fi organizate diverse evenimente pentru turiştii care vor veni la partia Şoimul. ROMANIA TE IUBESC! PROTV Austria Centers - Bucuresti, 8 februarie 2010 Austria Center in Romania
A fost infiintat in capitala un birou de turism „Austria Center”.
Acesta reuneşte Oficiul National de Turism al Austriei şi Sectia Comerciala a Ambasadei Austriei la Bucureşti. Deschiderea oficiala a biroului a fost realizata de CEO-ul Oficiului National de Turism al Austriei, Doamna Dr. Petra Stolba in 8 februarie, ora 18.00. Oficiul National de Turism al Austriei promoveaza destinatia de vacanta Austria cu un total de 40 de birouri in 30 de tari. Sursa filme: InfoTravelRomania Miss Universe Romania, ambasadoarea Kings Holiday Bianca Elena Constantin, castigatoarea titlului de Miss Universe Romania in anul 2009, recomanda targul de turism Kings Holiday, singurul eveniment dedicat pietei de turism de lux din Romania. Bianca Elena Constantin -ambasadoare a imaginii Romaniei in fata a peste un milliard de telespectatori in cadrul finalei concursului Miss Universe, transmis live din Bahamas- a fost considerata de catre organizatori alegerea perfecta pentru a promova selectul eveniment ce da startul vacantelor de sapte stele si care se va desfasura intre 16 si 18 aprilie la World Trade Center din Bucuresti. “Suntem incantati sa o avem alaturi de noi la Kings Holiday pe Bianca Elena Constantin, Miss Universe Romania 2009! Prezenta sa deosebita si lobby-ul pe care aceasta l-a facut la nivel international pentru tara noastra sunt un avantaj inestimabil pentru corectarea imaginii pe care Romania o are in lume” a declarat Adrian Bercea, director general BDOBC Business Center, unul dintre organizatorii targului. “Miss Universe este mai mult decat un concurs de frumusete! Este o oportunitate de a arata lumii tot ce are mai bun tara ta. Bianca va fi alaturi de noi la Kings Holiday si astfel cei interesati vor avea ocazia sa afle direct de la ea cat de greu se obtine coroana pe care a castigat-o dar si ce beneficii i-a adus”, declara Luciana Petrescu, director general Net Worth Advisory, compania care se ocupa de promovarea evenimentului. “Bianca Elena Constantin, in calitate de reprezentanta a Romaniei la finala concursului Miss Universe, a atras atentia lumii intregi asupra Romaniei. Asocierea ei cu brandul high-end Kings Holiday, nu face nimic altceva decat sa sublinieze importanta participarii Romaniei la concursul Miss Universe si beneficiile uriase pe care Romania le poate avea in urma unui concurs de o asemenea amploare. Sper ca in curand si Romania sa fie gazda a concursului Miss Universe, in special ca aceasta calitate nu este conditionata de castigarea concursului ”, declara Mike Costache, presedinte Leo & Leo si organizator Miss Universe Romania. La Kings Holiday, Miss Universe Romania va impartasi o parte din experienta acumulata in urma concursului Miss Universe dar si modul in care prezenta la o asemenea competitie, de amploare, poate ajuta la devoltarea pietei de turism autohtone. Targul de turism Kings Holiday, aflat la a doua editie, se adreseaza atat consumatorilor de lux cat si celor orientati pe optimizarea bugetului propriu de calatorie. Cei mai buni agenti de turism din tara dar si parteneri internationali vor propune vizitatorilor cele mai exclusiviste si mai inedite destinatii de turism din lume. Organizatori: BDOBC Business Center si Net Worth Advisory Conferinta de presa WIZZ AIR 4 februarie 2010 Wizz Air extinde operatiunile din Romania Incepand cu 26 iunie 2010, Wizz Air va aloca a 4 –a aeronava bazei din Bucuresti si va lansa noi rute catre Cuneo/Torino, Weeze/Dusseldorf si Zaragoza. Astfel, flota Wizz Air din Romania va fi compusa din 8 aeronave Airbus A320, in doar 3 ani de la lansarea operatiunilor pe piata romaneasca. De asemenea, noua aeronava va permite cresterea frecventelor rutelor catre Barcelona si Venetia Treviso, in timp ce cursele spre Londra Luton si Roma vor creste la o frecventa de doua zboruri pe zi.
Sursa: InfoTravelRomania Data publicarii: 04 februarie 2010 ora 17:00 „Practica in turism” intership pentru studenti Clubul de turism si ecologie ECOTUR este o organizatie studenteasca cu o experienta de mai bine de 10 ani. Printre obiectivele acesteia se numara promovarea si orientarea profesionala in domeniul turistic in randul studentilor. Din acest motiv in perioada 1 februarie- 15 mai 2010 se va desfasura cea de-a treia editie a programului de internship „Practica in turism”. Proiectul este organizat in parteneriat cu Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania si Academia de Studii Economice, Bucuresti. Proiectul a fost conceput pentru a veni in ajutorul studentilor, in special al celor din anii terminali, care isi doresc o cariera in turism si are scopul de a intermedia intalnirea dintre acestia si actorii din industria ospitalitatii. Avantajele se regasesc de ambele parti: studentii au ocazia de a pune in practica notiunile teoretice acumulate pe bancile facultatii, reducand considerabil timpul alocat cautarii unui loc de munca. De asemenea, angajatorul beneficiaza de forta de munca tanara, usor adaptabila si dornica sa invete si pe care o poate pregati in vederea prelungirii colaborarii. Proiectul se va desfasura in mai multe etape: In perioada 1-17 februarie 2010 va incepe promovarea intensa a evenimentului atat in cadrul Academiei de Studii Economice (prin afise si pliante), pe site-ul www.club-ecotur.ro, cat si in media de specialitate. Urmatoarea etapa: 17-26 februarie 2010 este dedicata inscrierilor: se va publica pe site-ul ECOTUR bursa locurilor de practica, iar cei interesati isi vor putea depune CV-ul si scrisoarea de intentie la birourile de informare-recrutare amenajate in cadrul Academiei de Studii Economice. Intre 1- 5 martie 2010 departamentul de resure umane al fiecarei agentii va face selectia candidatilor. Clubul ECOTUR poate efectua, la solicitarea agentiei si in functie de criteriile dorite, o prima selectie pe baza CV-ului si a scrisorii de intentie depuse de catre studentii interesati. Practica propriu-zisa se desfasoara in perioada 15 martie 2010 - 15 mai 2010 si presupune efectuarea unor stagii de intership, pe o perioada limitata (2 luni). Pentru editia din acest an Clubul ECOTUR isi propune o crestere atat a numarului de studenti participanti cat si a celor incadrati efectiv pe locurile de practica disponibile. Iar pe viitor intentioneaza sa implementeze proiectul in doua etape: una de toamna (octombrie-decembrie) si una de primavara (martie-mai). ECOTUR solicita, de asemenea, sprijinul agentiilor partenere si implicarea acestora in promovarea proiectului, in vederea unei colaborari fructuoase si de lunga durata. Toate agentiile de turism si hotelurile care doresc sa se implice in proiectul „Practica in turism” sunt asteptate sa se inscrie la ANAT sau la adresa de e-mail: clubecotur@gmail.com. THAILANDA, O DESTINAŢIE CARE REVINE LA MODA - Total Adventure Travels este primul touroperator roman specializat pe aceasta destinatie Anul trecut, potrivit estimarilor furnizate de Autoritatea de Turism a Thailandei pentru regiunea Balcanilor (TAT), Thailanda a primit circa 6.000 de turisti romani, iar pentru 2010 piata se asteapta la o crestere de 20%. In acest context, anul trecut s-a infiintat primul touroperator roman specializat pe Thailanda, Total Adventure Travels. Firma are sedii in Ploiesti si in Bangkok,iar in acest an va deschide un sediu si in Bucuresti. Total Adventure Travels – care are ca slogan “Fericire la pachet” - detine si pensiunea Sea View Thansadet, in insula Koh Phangan – Insula Paradisului – renumita pentru “Full Moon Party”. “Dorim sa promnovam Thailanda asa cum este ea in realitate – cu multa aventura, cultura, oameni deosebiti si un segment neexploatat pana in present – pescuitul! Ne avantajeaza faptul ca unul dintre actionarii firmei noastre au domiciliul in Thailanda, iar turistii sunt asistati si consiliati in limba romana. De asemenea, pentru a asigura servicii de calitate maxima, colaboram permanent cu reprezentanta de la Bucuresti a Autoritatii de Turism a Thailandei - TAT”, a mentionat Lia Mitescu, managing partner al Total Adventure Travels. Principalele pachete turistice promovate de Total Adventure Travels sunt: Turismul de hobby – in special pescuit. Total Adventure Travels asigura atat pescuit in lacuri, cat si pescuit marin. Media greutatii unui peste este de 35 de kg! Una din promisiunile agentiei de turism este aceea ca oricine nu prinde un peste de minim 25 de kg., va primi banii platiti pentru programul de pescuit inapoi! Taxa pentru pescuit se ridica, in Thailanda, la valoarea de 120 de euro pe zi. De exemplu, Lacul Pescarilor din Thailanda (situat in proximitatea capitalei Bangkok) detine 10 recomandari mondiale ca marime a capturii. Pachetele pentru familii. Thailanda este o destinatie pentru familii. Una din principalele atractii este constituita din parcurile de distractie, precum Dream World, Safari World etc. Alte programe sunt specializate pe shopping (atentie – in Thailanda preturile sunt foarte accesibile), “Enjoy”, “Revelionul thailandez” (care se desfasoara in aprilie) etc. Iata si cateva exemple de preturi pentru pachete turistice, cu transport cu avionul inclus, : “Basic Thailand Silver” – 1110 euro (11 zile); “Basic Thailand Gold” – 1240 euro (11 zile); Fishing Adventures Silver - 1650 euro (11 zile); Fishing Adventures Gold (11 nopti) - 1750 euro; Shopping in Thailand Silver (11 zile) - 1350 euro; Shopping in Thailand Gold (11 nopti) - 1390 euro; Friends and family in paradise Silver (11 zile) - 1390 euro; Friends and family in paradise Gold (11 nopti) - 1490 euro; Enjoy in Thailand Silver (11 nopti) - 1380 euro; Enjoy in Thailand Gold (11 nopti) - 1490 euro etc. Despre Total Adventure Travels Total Adventure Travels reprezinta principalul tour operator roman pentru Thailanda, dedicat exclusiv acestei destinatii. Oferta firmei contine pachete turistice structurate pe domenii de interes: relaxare, hobby, distractie, aventura, adresandu-se atat agentiilor de turism, cat si turistilor. Preturile pachetelor turistice sunt comparabile cu cele ale excursiilor din Europa, desi destinatia este una exotica. Grupurile de turisti vor fi intampinate, insotite si asistate de reprezentantii sucursalei Total Adventure Travels din Bangkok. Toate pachetele sunt structurate pe doua nivele: silver - care se desfasoara pe insula Koh Chang si gold - care se desfasoara pe insula Koh Phangan. Unul dintre managerii si asociatii agentiiei, dl. Andrei Chiper, este stabilit de Thailanda de 4 ani. A sosit prima data in aceasta tara ca turist si a hotarat sa ramana acolo. Despre Autoritatea de Turism a Thailandei (TAT) si circulatia turistica a Thailandei Autoritatea de Turism a Thailandei (TAT) aniverseaza, pe 23 martie, 50 de ani de la infiintare. Biroul de promovare pentru zona Balcanilor are sediul la Bucuresti si reprezinta urmatoarele tari: Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Republica Moldova, Macedonia si Albania. Potrivit previziunilor TAT, Thailanda va primi 4.090.000 de turisti din toata luma in primul trimestru al anului 2010, ceea ce va reprezenta o crestere de 12,2% fata de anul precedent, cand au fost inregistrati 3.645.330 de turisti. Practic, aceasta cifra indica o revenire a incoming-ului pentru Thailanda. Anul trecut, din regiunea tarilor din regiunea balcanilor amintita mai sus au fost circa 15.000 de turisti in Thailanda, cei mai multi fiind din Romania, Bulgaria si Serbia. Potrivit Biroului de la Bucuresti al TAT, in 2008, Thailanda a primit 14.584.220 de turisti, in crestere cu 0,83% fata de anul precedent, acestia consumand in medie 9,51 de nopti de cazare per turist. Totalul incasarilor din turism ale Thailandei in 2008 s-a ridicat la suma de 17,24 de miliarde de dolari. Cei mai multi turisti straini care viziteaza Thailanda sunt din tarile ASEAN (in special din Malaiezia, Singapore si Laos) precum si din Japonia, China si India. Iata ordinea tarilor emitente de pe celelalte continente: Marea Britanie, Germania, SUA, Suedia, Australia, Rusia, Franta, Finlanda, Danemarca, Italia. Pentru alte amanunte: REVELIONUL TURISMULUI LA MARE!
Data publicarii: 31 ianuarie 2010 ora 20:00 apasa aici casa vezi mai multe poze Comunicat de presa - Revelionul Turismului la Mare 30 ianuarie 2010, Eforie Nord Baboo incheie anul 2009 cu o crestere sustinuta , in ciuda crizei economicei Geneva, 27 ianuarie 2010 – Baboo, compania aeriana cu sediul in Geneva, continua sa inregistreze cresteri importante, chiar daca anul 2009 a fost marcat de criza economica. Anul trecut a permis companiei Baboo, printre altele, dezvoltarea retelei de parteneriat, optimizarea utilizarii flotei si intrarea intr-o faza de consolidare. Baboo are in prezent in exploatare 5 avioane: doua Bombardier Dash 8-Q400 de 74 de locuri, un avion turbopropulsor, rapid si silentios, in functiune din 2007 si trei Embraer 190 de 100 locuri, avion jet regional, confortabil, in serviciu din 2008. In anul 2009 Baboo a semnat trei noi contracte de parteneriat care ii permit exploatarea in partaj a majoritatii liniilor sale. Parteneriatele cu AIR FRANCE (Geneva – regiunea Province, iulie 2009), TAROM (Elvetia – Romania, octombrie 2009) si ALITALIA (Geneva/Marseille/Nice- Italia, decembrie 2009) se adauga acordurilor deja existente cu DARWIN (Geneva – Lugano) si OLYMPIC (Geneva – Atena si Nisa – Atena). Astfel, in sezonul de iarna 2009-2010, Baboo efectueaza 98% din zborurile sale in partaj cu partenerii sai. In acelasi timp, din noiembrie 2009 Baboo este membru Flying Blue, un program de fidelizare al grupului AIR FRANCE-KLM, la randul lui, parte a aliantei Skyteam. Date importante
Referitor la Baboo Relatii cu presa: COMUNICAT DE PRESA Carpatair s-a alaturat astfel unor importanti operatori aerieni din Europa care au in dotare aeronave de tip Fokker 70 si de acum inainte va fi singura companie din Europa de Sud Est care va dispune de aeronave jet categoria 70-80 locuri. Prima aeronava din cele 3 proaspat contractate a zburat deja la inceputul saptamanii, pe relatia Timisoara -Chisinau. Timisoara, 27 ianuarie 2010: Compania aeriana Full-Service cu hub-ul la Timisoara a operat la inceputul acestei saptamani primul zbor comercial cu noua aerovava Fokker 70 din dotare, pe relatia Timisoara-Chisinau. Prima aeronava Fokker 70 a fost livrata companiei Carpatair vineri, 22 ianuarie, ca urmare a contractarii a 3 aeronave de acest tip in luna noiembrie 2009. Celelalte doua aeronave urmeaza sa fie livrate in luna februarie si martie 2010. Cu o capacitate de 72 de locuri, dintre care 12 business class, noile aeronave jet combina tehnologia moderna, confortul deosebit si performante de zbor excelente. „Aeronavele Fokker sunt recunoscute pentru confort, tehnologie si fiabilitate, motiv pentru care mai multi mari operatori europeni au ales sa le foloseasca. Noi vom utiliza aeronavele Fokker 70 pe destinatiile deja existente urmand ca din primavara acestui an sa lansam si rute de zbor dedicate acestui tip, atat din Timisoara si din Bucuresti, cat si din alte orase din tara”, a declarat Nicolae Petrov, President&CEO Carpatair. „Achizitia acestor aeronave face parte din strategia noastra pe termen mediu care urmareste modernizarea flotei cu aeronave performante pentru a acoperi piete si destinatii de nisa noi. Aeronavele urmeaza sa fie utilizate atât pentru destinatii interne, cât si externe, cu operare atât din hub-ul de la Timisoara, cât si din Otopeni si alte puncte din tara”, a adaugat Petrov. Carpatair foloseste la aceasta ora 12 aeronave de tipul Saab 2000 (50 locuri) si 3 de tip Fokker 100 (105 locuri), la care se adauga acum si cele 3 aeronave Fokker 70. DESPRE FOKKER 70:
(Sursa: Air Transport Intelligence News)
(Sursa: KLM and Luchtvaartnieuws.nl) DESPRE CARPATAIR: In prezent, Carpatair opereaza peste 250 de zboruri regulate pe saptamana, catre 30 de destinatii din 6 tari. Carpatair este cel mai mare operator aerian pe relatia Romania - Italia oferind cel mai mare numar de destinatii din cele doua tari (10 din/in fiecare tara), precum si cel mai mare numar de zboruri - 94 pe saptamana. Departamentul Marketing Carpatair marketing@carpatair.com COMUNICAT DE PRESĂ Dupa mai multi ani in care ANAT si-a legat sperantele de diversi organizatori de targuri, iata ca a venit momentul in care asociatia isi invita membrii si partenerii nationali si internationali din turism la targurile sale proprii! Aceasta initiativa vine intr-un moment special: 20 de ani de la infiintarea ANAT! Cele 3 targuri organizate de ANAT in 2010 sunt:
In urma mai multor intalniri si discutii, a fost selectata ca si organizator al celor trei targuri firma RALCOM EXHIBITIONS SRL. Firma, condusa de dl. Liviu Radacineanu, se bucura de cea mai buna reputatie si detine un palmares remarcabil de evenimente organizate. “Consiliul Director ANAT a luat decizia de a nu mai participa la targurile organizate de ROMEXPO pentru ca incepand cu acest an, ROMEXPO nu mai acorda discounturi pentru membrii ANAT, si numai in conditiile in care un membru ANAT este si membru al Camerei de Comert Judetene acesta beneficiaza de o reducere de tarif. Mai sunt si destule alte argumente privind comunicarea dintre ANAT si ROMEXPO, deficitara in ultima vreme. Nu trebuie uitat ca targul de turism de la ROMEXPO a fost organizat, incepand cu 1999, la initiativa ANAT si a beneficiat de un sprijin permanent din partea noastra. In actualul context, putem spune ca la 20 de ani de la infiintare, ANAT este o asociatie suficient de puternica si de matura pentru a organiza propriile targuri si manifestari”, a precizat Corina Martin, presedintele ANAT. La Targul de primavara Holiday Market s-au inscris deja circa 30 de touroperatori importanti. Printre expozanti se vor numara agentii de turism, parteneri hotelieri, asociatii regionale de promovare a turismului, birouri si reprezentante de turism ale mai multor state, parteneri internationali, autoritati locale, precum si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, la un eveniment care va gazdui prezentari de destinatii, seminarii, Forumul de bune practici, prezentari oferite de Sponsori etc. Toate amanuntele despre acest targuri pot fi aflate de pe site-ul www.targuri-anat.ro. In anul in care sarbatorim Gala “ANAT la 20 de ani”, Presedintele si Consiliul Director ANAT si-au asumat o datorie de onoare pentru a organiza un eveniment expozitional de exceptie, la care va asteptam sa ne fiti alaturi! Corina MARTINPresedinte ANAT 0722 150 767 presedinte@anat.ro presedinte@asociatia-litoral.ro Pentru alte amanunte, Traian BĂDULESCU Purtator de cuvant ANAT Mob: 0749.05.05.82, 0722.766.255 traian.badulescu@anat.ro Sursa: ANAT Data publicarii: 25 ianuarie 2010 ora 12:16 NOI CONDITII DE INTRARE IN TURCIA: FARA VIZA! Astfel, cetatenii romani care doresc sa calatoreasca in scop turistic in Republica Turcia nu mai au nevoie de viza de intrare pe teritoriul acestui stat. Perioada legala de sedere fara viza este de pana la 90 de zile. Nu beneficiaza de scutirea de viza cetatenii romani care doresc sa se deplaseze in Turcia pentru studii, munca, formare profesionala, cercetari stiintifice sau alte scopuri similare sau pentru o sedere cu durata mai mare de 90 de zile. Acestia sunt obligati sa obtina, in prealabil, viza de intrare pe teritoriul Turciei. Transportatorii auto pot intra in Turcia doar dupa ce au obtinut, in prealabil, viza de intrare in acest sens de la Ambasada Republicii Turcia in Romania. Recomandam cu insistenta cetatenilor romani sa nu plece la drum in afara granitelor Romaniei fara a avea incheiate asigurarea medicala, de viata si de calatorie. Intrarea in Republica Turcia se face doar pe baza pasaportului. Recomandam cetatenilor romani care doresc sa calatoreasca in Republica Turcia sa detina, pe langa pasaport, si cartea de identitate, care contine date suplimentare de identificare. Au existat cazuri in care cetateni romani aflati pe teritoriul Republicii Turcia au fost retinuti de politia locala din cauza unor coincidente de nume cu cel al unor persoane care au comis infractiuni pe teritoriul acestui stat. Incepand din data de 9 ianuarie 2010, cetatenii romani care doresc sa calatoreasca in scop turistic in Republica Turcia nu mai au nevoie de viza de intrare pe teritoriul acestui stat. Perioada legala de sedere fara viza este de pana la 90 de zile. Intrarea in Turcia este permisa cu pasaportul valabil cel putin 6 luni de la data intrarii pe teritoriul acestui stat. FITUR TARG INTERNATIONAL TURISM SPANIA, 20 - 24 IANUARIE 2010 COMUNICAT DE PRESA FPTR privind impozitul forfetar in activitatea de turism Societatile de turism sunt administrate cu mijloace moderne, actionarii avand tot interesul ca acestea sa obtina rezultate cat mai favorabile, in interesul lor. In asemenea cazuri sunt implementate proceduri de supraveghere si control care fac imposibila evaziunea fiscala. In mod concret, structurile de dimensiuni si categorii similare obtin rezultate foarte diferite , determinate in principal de zona de amplasare , sezonalitate si tipul de activitate prestata. FPTR sustine ca toti cei ce desfasoara activitate economica trebuie sa plateasca taxe si impozite corect catre stat, dar in niciun caz impozite si taxe abuzive. Exista intr-adevar cazuri de practicare a turismului la negru, dar acestea sunt limitate la unitati neautorizate si neclasificate de autoritatile competente.. FPTR considera ca introducerea impozitului forfetar ar determina o reactie de redimensionare a capacitatilor si ca urmare si a serviciilor prestate astfel incat sa se obtina plata unui impozit cat mai mic.De asemenea, investitiile in domeniu ar fi descurajate de riscul platii unor impozite care nu au legatura cu rezultatele economice, ceea ce ar duce la stoparea constructiei de noi structuri turistice. FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISM COMUNICAT DE PRESĂ Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) este profund indignata de motivatia aplicarii impozitului minim pentru categoria agentiilor de turism si touroperatorilor : actitivati greu urmaribile fiscal. ANAT aminteste ca touroperatorii si agentiile de turism reprezinta intermediari intre client ( turist) si furnizorul de servicii (hoteluri, transportatori etc.) ! Prin specificul activitatii agentiilor de turism, fiecare client pleaca intotdeauna din agentie cu Contract, factura, chitanta si voucher, acestea constituind elementele in baza carora turistul nu ar putea beneficia, altfel, de cazare, transport aerian, servicii de alimentatie publica etc Agentiile de turism detin contracte ferme si au obligatii de plata ferme fata de hotelieri , structuri de alimentatie publica si cazare , precum si fata de companiile aeriene membre IATA, cu termene fixe si stricte de plata , si se numara printre cele mai disciplinate firme din economia romaneasca. In plus, Patronatul ANAT a militat intotdeauna pentru eradicarea turismului la negru, care dauneaza atat turistului, cat si agentiilor de turism ! ANAT solicita ferm eliminarea paragrafului "agentii turism si activitati ale tour operatorilor" din noua lege fiscala . Pe langa faptul ca eternei "prioritati nationale" nu ii sunt acordate facilitati, turismul primeste , din nou, o grea lovitura prin mentinerea impozitului forfetar, atat pentru agentiile de turism, cat si pentru structurile de cazare. ANAT considera ca noile prevederi desconsidera breasla agentiilor de turism, in absenta cunoasterii profilului real al activitatii noastre , agentiile de turism fiind din start suspectate drept "evazioniste fiscal". ANAT isi exprima convingerea ca introducerea agentiilor de turism si touroperatorilor in categoria firmelor suspectate de evazionism este o eroare si ca aceasta va fi reparata si face apel la Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului pentru a explica speciallistilor Ministerului de Finante profilul corect al activitatii agentiilor de turism din Romania ( identic cu cel al celor din intreaga lume ) . Nu in ultimul rand , ANAT spera ca industria turistica din Romania sa fie intr-adevar sprijinita de statul roman si de actualul Guvern la adevaratul ei potential. Corina
Martin
Presedinte ANAT
Data publicarii: 18 ianuarie 2010 ora 08:00 Finala Cupei Mondiale de Escalada pe Gheata 2010 Ne face o deosebita placere sa va anuntam un eveniment de mare impact care va avea loc la Busteni in perioada 4-7 februarie 2010, langa partia Kalinderu - Finala Cupei Mondiale de Escalada pe Gheata - 2010 – apogeul celei mai importante si spectaculoase competitii de acest gen din lume, unde si-au anuntat participarea peste 80 de atleti de talie mondiala din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Coreea, Croatia, Elvetia, Franta, Italia, Islanda, Japonia, Marea Britanie, Olanda, SUA, Suedia, Romania, Spania, Rusia, Slovacia, Slovenia si Ucraina. Astazi s-a incheiat transportul tuturor elementelor noii estacade de concurs, urmand ca asamblarea sa inceapa pe 15 ianuarie 2010 si sa se incheie pe 22 ianuarie, la timp pentru a permite testari, inghetarea si crearea traseelor de concurs. Estacada, o constructie eleganta formata din trei arce care in partea superioara se unesc intr-o calota sferica, este construita din otel vopsit argintiu, are o inaltime de 20 m si va permite crearea unui numar nelimitat de trasee de concurs de mare dificultate si spectaculozitate. Zona dimprejur a fost nivelata in vederea instalarii tribunelor pentru spectatori. Camelia Manea Conferinta de presa Croaziere.net Joi 14 ianuarie 2010, ora 11,00 a avut loc o conferinta de presa organizata de Croaziere.net. Acesta reprezinta unicul touroperator din Romania specializat strict pe croaziere. Agentia este, de asemenea, unica acreditata CLIA (Cruise Lines International Association) in Romania. Directorul general al agentiei, Dl. Ioan Basea, impreuna cu invitatii sai, au expus toate secretele, avantajele si trendurile turismului de croaziera.
Locatie: localul Bistro Menuet (exact in spatele Atheneului Roman) - str. N. Golescu nr. 12-14
2008 - A fost anul cel mai bun in industria de croaziera: 13 milioane de turisti, din care 10 milioane numai din SUA. OMT - croazierele sunt produsul turistic care ofera 85 % satifactie! Liniile de croaziera au inceput sa se specializeze pe destinatii si pe segmente de varsta. Vanzari Croaziere.net: 2007 - 200 de cabine, 2008 - 400 de cabine, 2009 - 1.000 de cabine; pentru 2010 este estimat un numar de 2.000 de cabine.
Sursa: InfoTravelRomania Data publicarii: 14 ianuarie 2010 ora 18:00 Cetatenii romani vor putea calatorii fara viza in Turcia La data de 7 ianuarie 2010 a fost promulgata legea privind eliminarea vizelor pentru cetatenii romani care doresc sa calatoreasca in Republica Turcia pentru o perioada de pana la 90 de zile, in termen de 6 luni. Masura va intra in vigoare dupa anuntarea autoritatilor de frontiera turce si este valabila pentru cetatenii romani posesori de pasapoarte simple. Data intrarii in vigoare a legii va fi anuntata pe site-ul MAE si prin comunicat de presa. Intrarea in Republica Turcia se face doar pe baza pasaportului. Recomandam cetatenilor romani care doresc sa calatoreasca in Republica Turcia sa detina, pe langa pasaport, si cartea de identitate, unde sunt precizate date suplimentare de identificare. Au existat cazuri in care cetateni romani aflati pe teritoriul Republicii Turcia au fost retinuti de politia locala din cauza unor coincidente de nume cu cel al unor persoane care au comis infractiuni pe teritoriul acestui stat. Recomandam cu insistenta cetatenilor romani sa nu plece la drum in afara granitelor Romaniei fara a avea incheiate asigurarea medicala, de viata si de calatorie. Data publicarii: 11 ianuarie 2010 ora 15:43 Fara viza in Turcia din 2010 Romanii care vor sa calatoreasca in Turcia pentru o perioada maxima de trei luni nu mai au nevoie de vize, de saptamana trecuta, potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Externe (MAE). Masura este valabila pentru cetatenii romani posesori de pasapoarte simple, iar intrarea in Turcia se va face doar pe baza pasaportului valabil( INCA NU A INTRAT IN VIGOARE). MAE recomanda cetatenilor romani care doresc sa calatoreasca in Republica Turcia sa detina, pe langa pasaport, si cartea de identitate, unde sunt precizate date suplimentare de identificare. Au existat cazuri in care cetateni romani aflati pe teritoriul Republicii Turcia au fost retinuti de politia locala din cauza unor coincidente de nume cu cel al unor persoane care au comis infractiuni pe teritoriul acestui stat. De asemenea, MAE mai recomanda cetatenilor romani sanu plece la drum in afara granitelor Romaniei fara a avea incheiate asigurarea medicala, de viata si de calatorie. Sursa: www.evz.ro Data publicarii: 11 ianuarie 2010 ora 15:43 Cum si-a crescut Christian Tour business-ul in an de criza: Bilete de avion si severitate cu rau-platnicii Veniturile din vanzari ale Christian Tour au urcat in 2009 cu 20%, pana la circa 14 mil. euro. Cum a reusit agentia de turism aceasta crestere pe o piata in scadere cu 30-40%, in care mari jucatori ca Happy Tour au inregistrat scaderi? A introdus un nou departament, cel de ticketing, care a adus venituri de circa 2 mil. euro, si a pus acent pe recuperarea platilor, a explicat, pentru DailyBusiness.ro, Cristian Pandel (foto), proprietarul companiei. "In 2008, am avut venituri din vanzari de 11,5 mil. euro. Pentru 2009, obiectivul initial era sa crestem cu 35%, insa criza economica si-a spus cuvantul si am inregistrat un avans de 20%, pana la 14 mil. euro, determinat in principal de diversificarea ofertei, prin infiintarea unui departament de ticketing (vanzari de bilete de avion - n.r.) la jumatatea anului", spune Pandel. Cifra de afaceri neta a companiei in 2008, bazata pe comisioane si nu pe valoarea vanzarilor, a fost de circa 5 mil. lei, potrivit Ministerului Finantelor. Pandel a explicat ca majorarea veniturilor din vanzari nu a fost determinata de inchiderea altor agentii. "Nu ne-a incantat ca au disparut multe agentii mici, pentru ca acestea revindeau pachetele noastre", a spus seful Christian Tour. Compania a tratat cu multa grija platile facute de agentiile revanzatoare, acesta fiind un alt aspect care a contribuit la cresterea cifrei de vanzari. "Daca cineva rezerva pachete de la noi si nu plateste, rezervarile sunt anulate. Avem un sistem informatic foarte bine pus la punct, in care sunt introduse agentiile rau-platnice si carora nu le dam biletele decat dupa ce se efectueaza plata", a aratat Cristian Pandel. El a adaugat ca majoritatea tur-operatorilor mari au vandut bine in acest an, dar ca scaderile vin ca urmare a problemelor recuperarii datoriilor de la agentiile revanzatoare. "Pe lista gri a rau-platnicilor din baza noastra de date am introdus si agentiile care au facut probleme colegilor", a spus Cristian Pandel, precizand ca atunci cand au fost probleme de plata a anulat rezervarile: "Nu facem compromisuri in acest sens". Pentru 2010, proprietarul Christian Tour vrea o crestere a veniturilor din vanzari de 30%, desi pentru piata vede o scadere usoara, de circa 5% fata de 2009. "Am infiintat un nou departament, de circuite in Europa, am format o echipa din fosti angajati ai concurentilor. Asteptam sa vedem cum o sa mearga", a afirmat Pandel. Compania a devenit recent si reprezentant in Romania al unor tur-operatori mari cum ar fi Tui sau Dertour, ceea ce va impinge business-ul in sus in continuare. Infiintata in 1997, Christian Tour se situeaza printre primele 20 de agentii de turism de pe piata locala. Principalii jucatori de pe piata sunt Happy Tour, Eximtur si Marshal Turism. Autor: Cristina Mihai Sursa: www.dailybusiness.ro Data publicarii: 09 ianuarie 2010 ora 17:43 COMUNICAT DE PRESA Joi, 7 ianuarie 2010, la restaurantul Allhambra din Bucuresti a avut loc prima sesiune de comunicari organizata de Asociatia Nationala a Ghizilor din Romania. Discutiile au fost purtate in jurul problemelor direct legate de programele de circuit cultural din Romania. Expunerile au fost prezentate de Dr. Ing. Eugenia Kalisz, Arh. Mircea Savu, Ec. Mirela Iordache. Discutile s-au axat pe valorile culturale UNESCO din Romania si pe patrimoniul natural. De remarcat ca, in prezent, Facultatea de Istorie din cadrul Universitatii Bucuresti organizeaza cursuri de masterat pentru turismul cultural in Romania. Cu aceasta ocazie, ghizii romani pot sa aiba acces la o disciplina echivalenta cu Ecole du Louvre, care le permite sa devina conferentiari de turism cultural. Al doilea subiect s-a axat pe probleme de organizare si de derulare a programelor turistice, obligatiile fiind de contract si de prestatie a ghidului insotitor de grupuri. De asemenea, au fost dezbatute ultimele amanunte referitoare la inregistrarea oficiala a Asociatiei Nationale a Ghizilor din Romania (ANGR). Constituirea asociatiei reprezinta o cerinta a pietei de turism. Asociatia isi propune sa protejeze si sa promoveze ghizii atestati din Romania si sa ofere serviciile acestor touroperatorilor si agentiilor de turism din Romania, travel managerilor din corporatii etc. Ghidul are un rol esential in reusita prestatiilor turistice, deoarece este responsabilul derularii corecte a contractului de programe. Tiberiu MUNTEANU Data publicarii: 07 ianuarie 2010 ora 18:00 Holiday Market 18 - 21 martie 2010, Targul de Turism al ANATTargul International de Turism HOLIDAY MARKET va fi organizat intre 18-21 martie 2010 la Palatul Parlamentului . Aceasta este o manifestare complet independenta, organizata in exclusivitate de ANAT.Tarifele generale pentru membrii ANAT vor fi urmatoarele: - taxa de participare 100 euro/firma - chirie spatiu neamenajat 35 euro/mp - chirie constructie stand standard 15 euro/mp Spatiul expozitional va fi prezentat expozantilor deja partajat, cu standuri avand 1,2,3 si 4 laturi libere. Pretul de lista pentru companiile nemembre ANAT este de 60 de euro /mp. Pentru aceasta categorie de participanti taxa de participare este de 200 de euro/firma. Tarifele pentru chirie spatiu sunt diferentiate in functie de pozitia standului, respectiv veti observa cresterea chiriei spatiului cu: - 5% pentru standurile cu doua laturi libere - 10% pentru standurile cu trei laturi libere - 20% pentru standurile de tip „insula”. Suprafata minima a unui stand este de 9 mp. Spatiul expozitional va fi prezentat expozantilor deja partajat, cu standuri avand una, doua, trei si patru laturi libere. S-au agreat ca principii de repartizare a standurilor : - principiul primul venit -primul servit” - suprafata mare are prioritate fata de suprafata mica - in cazul in care doua firme doresc acelasi spatiu decizia de repartizare se va face in functie de vechime, istorie, notorietate, membru cotizant etc. (in ANAT). Vizualizarea pe site a spatiilor ocupate/libere se va face dupa 15.01.2010 pe www.targuri-anat.ro Toata formularistica de inscriere urmeaza sa o gasiti pe site incepand cu 15.01.2010. Va rugam sa consultati permanent site-ul pentru a lua la cunostinta ultimele noutati prin newsletter. Se va avea in vedere ca suprafete de expunere salile „Unirii”,” Take Ionescu”, „C.I. Bratianu”,precum si holurile C4, C5 si C6 cu un total de aproximativ 3.500 de metri patrati utili. Se vor lua masuri de semnalizare a fluxului pentru vizitatori. De asemenea, se vor solicita - pentru diverse prezentari ale firmelor expozante - inca doua sali de cate 100-150 de locuri fiecare cu dotarea tehnica aferenta. S-au agreat de principiu salile „Nicolae Iorga”, „Nicolae Balcescu” sau „Drepturilor Omului”. Aceste sali vor fi oferite doritorilor contra cost. Pretul de inchiriere urmeaza a fi negociat cu Palatul Parlamentului. ATENTIE!!! ( EARLY BOOKING DISCOUNTS ! ) Membrii ANAT care vor achita taxa de participare (100 EUR) pana la data de 31 decembrie 2009 vor beneficia de prioritate la repartitia standului, conform datei de inscriere (a platii). Plata se regleaza ulterior, factura se va emite pana in 10.01.2010 pe rata de schimb din ziua platii. Membrii ANAT care vor plati integral pana la data de 01 februarie 2010 vor beneficia de o reducere de 5% la chirie spatiu. Membrii ANAT care se inscriu la pachet la toate cele trei evenimente vor beneficia de o reducere de 5% pentru fiecare dintre targuri, deducerea facandu-se cu ocazia platii pentru targul al treilea. ATENTIE!!! Reducerile sunt cumulative !!! FACILITATI ACORDATE ANAT: 1. Constructia standului ANAT gratuit in conformitate cu solicitarile partenerului ANAT. 3. Servicii catering gratuite la standul ANAT, in limitele bugetului evenimentului. 4. Transport gratuit al materialelor ANAT (tiparituri, logistica etc.) la cele trei evenimente. 5. Fiecare participant va beneficia de cate un loc de parcare gratuity. 6. Promovarea evenimentului pe site-ul www.ralcom.ro Pretul unui bilet de intrare la targ va fi de 10 RON. In acest moment se afla in lucru site-ul targului, unde fiecare dintre Dvs. va putea vedea pozitia pe care o doreste. Adresa site-ului este www.targuri-anat.ro si va fi operational incepand cu data de 15 ianuarie 2010. S-a agreat intocmirea unui regulament minimal privind conduita si regulile de participare . S-a agreat necesitatea functionarii unei linii de transport, tip „shuttle” de la statia de metrou „Izvor” spre Palatul Parlamentului si retur. S-a solicitat si s-a agreat oferirea unor servicii de handling, contra cost. S-a luat in discutie si s-a hotarat realizarea unui site al evenimentului cu optiuni de descarcare a documentatiei on-line si planurile de amplasare a expozantilor actualizate in maxim 48h. Pentru unitatea ANAT si pentru o SCHIMBARE in mentalitatea cu care este abordat, in general , turismul in Romania, va invitam la Targurile ANAT. Evident, decizia apartine insa fiecaruia dintre Dumneavoastra . Noi ne straduim ca sa va oferim cele mai bune conditii pentru a beneficia de un Targ de turism la standarde internationale consacrate . Sursa: www.anat.ro Targul de Turism TOURISTICA Va asteptam in perioada 9-11 aprilie 2010 la Editia de Vara a Targului de Turism al Transilvaniei - Touristica desfasurat la Cluj Napoca in Polus Center. Participanti:
Polus Center este cel mai mare mall din Transilvania si totodata gazda mai multor targuri si expozitii. Numarul de vizitatori estimati pentru weekendul 9-11 aprilie 2010 este de 100 000 de oameni. Imagini de la editia anterioara Va asteptam cu drag la Cluj Napoca! Sursa: www.touristica.ro Romanii pot avea pasapoarte biometrice PREMIERA. Romania este singurul stat din lume care elibereaza pasaport electronic supranumit si „biometric“, acesta fiind singurul act de identitate care cuprinde ambele elemente de identificare ale posesorului, respectiv imaginea faciala si amprenta digitala.
„Pasaportul biometric“, valabil de la inceputul acestui an, este dotat cu un cip care stocheaza datele personale ale posesorului. Actul este emis de Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice si are 50 de elemente de siguranta, cu 18 mai mult decat pasapoartele actuale. Sursa: www.evz.ro Bucuresti: Capitala trece la pasapoarte biometrice! Romania a devenit anul trecut primul stat din lume care a inceput sa elibereze acest tip de act de identitate, care si amprenta digitala pe langa clasica imagine faciala. Pasaportul este dotat cu un cip care stocheaza datele personale, avand 50 de elemente de siguranta, cu 18 mai multe decat cel obisnuit. Primii romanii care au beneficiat inca din februarie 2009 de aceste pasapoarte au fost ilfovenii. De asemenea, mai multe ONG-uri sustin ca ordonanta privind introducerea pasapoartelor biometrice incalca drepturi din Constitutia Romaniei, precum cel la viata privata si dreptul la religie. De trei ori mai scumpe, dar mai durabile COMUNICAT REVELION 2010 - FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC Romani au incercat sa uite de criza economica si au demonstrat ca stiu sa se distreze si sa profite de timpul liber si mai ales de reduceri, iar de Revelion, multi au preferat sa petreaca intr-un hotel sau o pensiune din tara sau din strainatate. Cele mai solicitate statiuni din tara noastra au fost ca de obicei cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de ocupare a ajuns la 95%. Oferta de locuri de cazare este in continuare mult depasita de cerere, iar scaderea tarifelor cu 15% fata de anul trecut a facut ca hotelurile si pensiunile sa fie pline de Anul Nou in aceasta zona. De asemenea Valea Prahovei este ticsita de constructii particulare ceea ce face ca statiunile sa fie sufocate in aceasta perioada de turisti si vizitatori.Si in celelalte statiuni montane cererea a fost mare ajungandu-se la un grad de ocupare de 85 % din capacitatea de cazare. Un alt segment solicitat a fost cel al marilor orase, unde au petrecut trecerea in noul an in hoteluri si restaurante aproximativ 25.000 turisti. In turismul rural au sarbatorit Anul Nou aproximativ 30.000 turisti.De altfel acest segment este singurul care prezinta o crestere a numarului de turisti fata de anul trecut.Pe langa acesti turisti inregistrati oficial au mai sarbatorit cel putin tot atatia in pensiunile neomololgate. Exista o categorie de turisti care prefera sa-si petreaca Revelionul in Delta Dunarii insa numarul acestora este in continua scadere,desi tarifele au fost foarte convenabile. Desi litoralul romanesc dispune de aproape 5.000 de locuri de cazare incalzite, aceasta destinatie nu a reusit sa atraga decat 8oo de turisti, in scadere cu 40% fata de anul trecut. La aceste cifre se adauga aproximativ 16.000 de turisti care au petrecut sarbatorile in diferite statiuni balneoclimatice, ceea ce inseamna o scadere cu 7% fata de anul trecut. De asemenea aproximativ 10.000 de turisti au petrecut Sarbatorile de Iarna in strainatate, in scadere cu 20% fata de anul trecut. Cele mai solicitate destinatii externe au fost: Austria, Grecia, Bulgaria, Turcia, Egipt, Franta, Tunisia. De asemenea, exista si turistii individuali care nu au apelat la servicii de turism organizat, dar numarul acestora nu poate fi apreciat. Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc a centralizat si anul acesta preferintele romanilor de Revelion,care se prezinta astfel: TURISM INTERN: aproximativ 95.400 turisti (in scadere cu 8% fata de anul trecut) care au cheltuit 124.500.000 lei (in scadere cu 13% fata de anul trecut) TURISM EXTERN: aproximativ 10.500 turisti (in scadere cu 20% fata de anul trecut) care au cheltuit aproximativ 5.750.000 Euro(in scadere cu 13% fata de anul trecut) Se observa ca in turismul intern tarifele au scazut cu 20-25% fata de anul trecut, ajungand la nivelul de acum doi ani, in timp ce in turismul extern tarifele au scazut cu numai 10%.Cu toate aceste reduceri numarul turistilor a scazut la nivelul revelionului 2004-2005.Tinand cont de faptul ca ne aflam intr-un an dificil, ne asteptam la scaderi mult mai mari iar aceste rezultate ne dau speranta ca anul 2010 va fi mai bun decat cel pe care l-am incheiat.Stim ca urarile trimise anul trecut nu s-au implinit asa cum ne-am dorit.Profitam de aceasta ocazie pentru a va multumi pentru colaborarea foarte buna pe care am avut-o in anul 2009 si va dorim ca noul an sa va aduca realizari pe toate planurile, si mai ales sanatate sa le impliniti pe toate. FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC
ROMANIAN TOURISM EMPLOYERS’ FEDERATION JOI, 24 Decembrie 2009, Elena Udrea a preluat mandatul de ministru la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a preluat mandatul de ministru la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului Ministrii Elena UDREA si Vasile BLAGA au participat, joi, 24 decembrie, in prezența prim-ministrului Emil BOC, la sediul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, la ceremonia de predare - primire a mandatului ministerial. „Imi pare bine sa las in urma un minister bun, cu execuție bugetara de 100% si campion la capitolul contractare de fonduri europene. In total, numarul total de apartamente realizate de Minister in 2009 ajunge la 6.216. Pentru comparație, in anul 2008 au fost receptionate 2.878 apartamente. In cadrul Programului de reabilitare termica a blocurilor de locuințe s-au realizat 24.834 de apartamente, in timp ce in anul 2008 au fost recepționate 1.887 de apartamente. In ceea ce priveste Programul Operațional Regional, au fost incheiate contracte in valoare de 1,517 miliarde EURO si s-au efectuat plati de 218 milioane EURO", a afirmat Vasile BLAGA. "Cred ca unirea celor doua ministere va fi de bun augur intrucat sunt doua domenii care pot contribui decisiv la dezvoltarea țarii. Pentru a realiza ceea ce ne propunem, avem nevoie de sprijinul intregului Guvern si speram sa gasim soluții de armonizare a programelor derulate de alte ministere, cum ar fi cel al Transporturilor, pentru ca este esențial atat pentru turism cat si pentru dezvoltarea regionala in general sa avem o infrastructura de transport adecvata. Vom continua toate programele in derulare la Ministerul Dezvoltarii si speram sa inițiem altele noi, in acord cu necesitațile de dezvoltare.", a declarat Elena UDREA. Prim-ministrul Emil BOC si-a exprimat increderea ca ministerul va contribui prin programele sale de investiții la relansarea economiei si la crearea de locuri de munca, atat de necesare in anul care urmeaza: "Romania are nevoie de investiții masive pentru menținerea locurilor de munca si anul viitor 20% din veniturile de la buget vor merge spre investiții publice. Contam pe implicarea directa a acestui minister intrucat si anul acesta a reusit sa aduca cei mai mulți bani din fonduri europene". Sursa: www.turism.gov.ro/ro/comunicate-presa/503/predare-primire-mandat-mdrl/ Data publicarii: 04 ianuarie 2010 ora 8:55
Alte
stiri: www.fivestar-hospitality.rowww.dailybusiness.ro |
|