COMUNICAT DE PRESA
Cu ocazia numirii presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT)
– pentru breasla turistica, ministru al Turismului – il felicitam
pe domnul Calin Popescu Tariceanu, primul ministru al Romaniei, pentru
alegerea facuta.
Consideram coerenta dintre calitatea administrativa si apartenenta la
Partidul National Liberal (PNL) drept un vector pozitiv pe care ne putem
sprijini in continuare.
Dorim succes doamnei Monica Barbuletiu, noul presedinte al ANT, si o asiguram
de intreg sprijinul Patronatului ANAT in vederea rezolvarii problemelor
referitoare la proiectele si conceptele europene, cu scopul de a ajunge
foarte rapid pe piata turistica europeana.
Presedinte Patronatul ANAT - Gheorghe FODOREANU
Sursa: Patronatul ANAT
Data publicarii: 28 decembrie 2006 ora 16:18
Alba Iulia
- Ieri, Monica Mihaela Barbuletiu, sotia deputatului PNL de Alba,
Tiberiu Barbuletiu, a fost numita oficial în functia ...
Ieri, Monica
Mihaela Barbuletiu, sotia deputatului PNL de Alba, Tiberiu Barbuletiu,
a fost numita oficial în functia de presedinte al Autoritatii
Nationale pentru Turism, post cu rang de secretar de stat. Dupa
ce a absolvit Institutul Politehnic Bucuresti, Monica Barbuletiu
a acumulat o experienta de peste 10 ani în turism, fiind directorul
Agentiei de Turism "Delta" din Alba Iulia. Din anul 2000
este manager general în turism, absolvind cursurile postuniversitare
organizate de Institutul National de Formare în Management
Turistic. Pâna acum, ea a detinut functia de director general
al Societatii Feroviare de Turism Bucuresti.
Sursa: http://www.online-stiri.ro/show_news_265496.html
CONSULATUL
ROMAN DE LA CHISINAU va primi cereri de viza pentru Romania si in intervalul
27- 29 decembrie 2006
Dupa cum stiti de
la 1 ianuarie 2007, ca urmare a aderarii Romaniei la UE, cetatenii din
Republica Moldova vor putea calatori in Romania numai cu viza acordata
de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din strainatate.
Avand in vedere ca, in perioada 25 decembrie 2006 – 3 ianuarie 2007,
Consulatul român de la Chisinau a anuntat ca este inchis, Patronatul
ANAT a solicitat functionarea acestuia in regim de urgenta, in perioada
27-30 decembrie 2006, pentru a permite obtinerea de vize de catre turistii
care au rezervat locuri in luna ianuarie in statiuni din Romania. Ca urmare,
Ministerul Roman al Afacerilor Externe a anuntat ca in perioada 27-29
decembrie 2006 Consulatul Roman de la Chisinau va functiona si va elibera
vize pentru turistii din Republica Moldova.
Sursa: Buletinul informativ ANAT nr. 12 / 2006
Data publicarii: 21 decembrie 2006 ora 18:15
Octavian
Arsene va conduce ANT pana cand executivul va numi un presedinte
Intr-un comunicat
emis de catre Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, se face referire
la conducerea autoritatii, astfel prin Ordinul Ministrului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului nr. 2368 / 7 decembrie 2006, atributiile
presedintelui ANT au fost preluate de catre Octavian Arsene, directorul
general al ANT, pana la nominalizarea, prin decizie a primului ministru,
a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Wall-Street [15.12.2006]
Data publicarii: 18 decembrie 2006 ora 21:47
Castelul Bran a fost scos la vanzare
Familia de Habsburg,
proprietara Castelului Bran, a hotarat sa scoata la vanzare castelul,
cu toate ca, arhiducele de Habsburg-Lothringen, Dominic, a declarat ca
domeniul isi va pastra destinatia de muzeu timp de 3 ani. Pretul stabilit
de Dominic de Habsburg nu a fost facut public deocamdata insa avocatii
acestuia au precizat ca suma va fi mai mare de 22 milioane EUR, suma pe
care a oferit-o statul roman drept rascumparare inaintea retrocedarii.
Familia Regala von
Habsburg, a formulat o oferta exclusiva de vanzare catre autoritatile
locale din Brasov, a declarat Corin Trandafir, avocat in cadrul firmei
de profil Rubin Meyer Doru & Trandafir, care asista proprietarii in
aceasta tranzactie.
Potrivit contractului
de retrocedare, statul roman, prin intermediul Ministerului Culturii si
Cultelor, MCC, detine drept de preemptiune asupra locatiei.
Reprezentantii CJ
Brasov, au confirmat scoaterea la vanzare a castelului si au precizat
ca sunt interesati sa cumpere domeniul. Autoritatile din Brasov iau in
calcul posibilitatea asocierii cu firme private pentru a putea achizitiona
castelul Bran.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Cotidianul, Romania Libera [14.12.2006], Adevarul, Wall-Street [15.12.2006]
Data publicarii: 18 decembrie 2006 ora 21:46
Incepand din 2007 va fi reintrodusa taxa de bariera
din statiunea Mamaia
Pe data de 13 decembrie,
Consiliul Local Constanta a aprobat reintroducerea taxei de bariera pentru
accesul in statiunea Mamaia iar in privinta taxei de liniste si a taxei
de irigatii s-au purtat discutii cu reprezentantii Asociatiei Patronale
Mamaia, care au fost de acord cu plata respectivelor taxe. Taxa de bariera
din Mamaia va fi de 2 RON.
Primarul Radu Mazare
a declarat ca si taxa speciala pentru folosirea tramei stradale, care
ar urma sa se aplice transportatorilor de marfa, este utila si la un nivel
de trei ori mai mic decat in Brasov si de sapte ori mai mic decat in Bucuresti.
Primarul Constantei
a introdus taxe speciale din anul 2001 iar in 2005 prefectul Danut Culetu
a reusit sa blocheze in justitie taxele speciale.
Sursa:www.5starcomfort.ro
Cotidianul, Cronica Romana, Evenimentul Zilei, Gardianul, Replica de Constanta,
Wall-Street [14.12.2006]
Data publicarii: 18 decembrie 2006 ora 21:45
Scrisoare
deschisa a Patronatului ANAT catre Presedintele Traian Basescu si catre
Prim Ministrul Calin Popescu Tariceanu
COMUNICAT
DE PRESA
Referitor
la balansarea turismului ca si cum ar fi un copil al nimanui, Patronatul
ANAT considera ca acesta reprezinta o ramura a industriei cu un bazin
electoral de 300.000 de familii. Turismul constituie una din industriile
cu o sansa mare de dezvoltare pe piata Uniunii Europene. Este nefericita
ideea remorcarii turismului la Autoritatea Nationala pentru Tineret sau
la oricare alta autoritate sau institutie publica. Turismul are nevoie
sa fie independent si sa i se creeze conditii de dezvoltare pe piata pentru
recuperarea decalajului fata de statele membre ale Uniunii Europene.
Rugam puterea politica si administrativa sa nu mai considere turismul
drept o piesa nesemnificativa pe esichierul politic. Turismul nu reprezinta
un pion intr-un joc de sah, ci un rege sau o regina.
Evaluarea structurilor componente ale industriei turistice a Romaniei
ne plaseaza, in comparatie cu celelalte tari europene, indiscutabil, intr-o
pozitie defavorabila. Din acest punct de vedere si mai ales datorita diferentei
uriase dintre potentialul turistic al tarii si rezultatele financiare,
consideram ca pentru a realiza un salt consistent, valoric si cantitativ
al productiei turistice, independenta Autoritatii Nationale pentru Turism
reprezinta una dintre situatiile cele mai dorite si eficiente.
Sursa: Patronatul ANAT
Gheorghe FODOREANU - Presedinte Patronatul ANAT
Data publicarii: 14 decembrie 2006 ora 20:00
Patronatele
se unesc la ROMEXPO - 12 decembrie 2006
Astazi 12 decembrie
2006 ora 11.00 - 12.00, a avut loc o conferinta de presa in Sala de Marmura
din Pavilionul Central al ROMEXPO. Organizatori: ROMEXPO, Camera de Comert
si Industrie a Romaniei (CCIR), Patronatul ANAT(Presedinte:Gheorghe Fodoreanu),
FPTR (Presedinte:Daniel Vasilescu), ANTREC(Presedinte: Daragus Attila),
OPTBR( Director Executiv: Rodica Georgeta Pencea), FIHR(Secretar General:
Mihai Rajnita).
Temele conferintei
de presa:
1. Evaluarea anului turistic 2006. Evaluarea statistica a segmentelor
de activitate.
2. Estimari privind evolutia turismului romanesc în 2007.
3. Evenimentele anului 2007:
- Targul National de Turism al Romaniei (29 martie 2007– 1 aprilie
2007)
- Targul de Turism al Bucurestiului (4-6
mai 2007).Targul se va desfasura in parcul Izvor.Se vor
amenaja corturi, iar intrarea va fi libera.
- targurile de turism regionale si locale
- Adunarea Generala ECTAA la Bucuresti ( 24 - 25 mai 2007)
- Sibiu, Capitala Culturala a Europei
4. Informatii privind Adunarea Generala ECTAA (Grupul Asociatiilor Agentiilor
de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE) de la Amsterdam. Acceptarea
ANAT ca membru cu drepturi depline al ECTAA.
5. Evaluarea functionarii Autoritatii Nationale pentru Turism în
2006 si impactul acesteia asupra turismului.
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 12 decembrie 2006 ora 15:30
CFR
Calatori lanseaza serviciul business
C.F.R. Calatori abnunta ca, de la punerea in aplicare a noului
mers de tren 2006 - 2007(10 decembrie 2006), in transportul feroviar din
Romania se va introduce serviciul business.Operatorul feroviar de calatori
vine astfel in intampinarea exigentelor clientilor sai in cea ce priveste
noile cerinte de tranasport si comunicare. Rutele pe care aceste vagoane
vor circula pentru inceput sunt:
din 10 decembrie 2006:
- IC 591 Bucuresti Nord - Timisoara Nord, cu plecare
din Bucuresti Nord la ora 05 h 47 minute si cu sosire in Timisoara Nord
la ora 13 h 20 ;
- IC 594 Timisoara
- Bucuresti Nord, cu plecare din Timisoara Nord la ora 16 h 00
minute si cu sosire in Bucuresti Nord la ora 23 h 35;
- IC 531 Bucuresti
Nord - Oradea, cu plecare din Bucuresti Nord la ora 13 h 30 si
cu sosire in Oradea la ora 23 h 49;
din 11 decembrie 2006:
- IC 532 Oradea
- Bucuresti Nord, cu plecare din Oradea la ora 11 h 45 si cu
sosire in Bucuresti Nord la ora 22 h 22.
Noutatea serviciului
Business consta in faptul ca aceste vagoane vor oferi si alte facilitati
fata de cele existente in prezent. Destinat calatorilor cu venituri peste
medie, serviciul se adreseaza, in mod special, oamenilor de afaceri pentru
care mobilitatea intre centrele business din tara reprezinta o componenta
importanta a afacerilor pe care le au.
Modernizarile au fost
realizate in atelierele CFR Grivita. Aici au fost facute mai multe modificari
si adaptari pentru conditiile specifice feroviare CFR. In functie de dotari,
serviciul business este de doua tipuri: standard si standard exclusive.
Caracteristici:
- fotolii confortabile din piele pentru serviciul exclusive si din plus
pentru serviciul standard,
- monitoare cu diagonala de 51 de centimetri in fiecare vagon,
- display-uri montate in spatarele scaunelor pe care se pot urmari programe
video,
- modul pentru casti cu 4 canale audio,
- acces wireless la internet,
- bar prevazut cu frigider, cuptor cu microunde si expresor de cafea,
- cabina wc vauumatica,
- instalatie de climatizare si usi de acces culisante duble,
- facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii (exista lifturi
pentru usurarea accesului la bordul vagonului si grup sanitar special dotat).
Exemple tarife:
-
Tren
INTERCITY
Clasa
Exclusiv
Clasa
Standard
Bucuresti
Nord - Oradea
155.10
RON
135.10
RON
Bucuresi
Nord - Timisoara
146.40
RON
126.40
RON
Inainte de efectuarea
calatoriei, pasagerii sunt rugati sa solicite informatii suplimentare
la statiile si agentiile CFR din Bucuresti si din tara sau la telefon
9521, e-mail: marketing.calatori@cfr.ro,
web site: www.cfr.ro/calatori
Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 12 decembrie 2006 ora 12:30
De
la 1 ianuarie 2007 cu buletinul in Europa
De la 1 ianuarie 2007, romanii vor scapa de cozile interminabile de la
ghiseele "non-UE" din aeroporturi. Ei vor utiliza la iesirea
din tara culoarele de frontiera destinate membrilor UE. Totodata, romanii
vor putea prezenta la frontiera pasaportul sau cartea de identitate, care
va deveni un document valabil de calatorie.
Guvernul a modificat ieri, prin ordonanta de urgenta, Legea nr. 248/2005
privind regimul liberei circulatii, transpunand in legislatia romaneasca
directiva Comisiei Europene in domeniu. Ministrul Administratiei si Internelor,
Vasile Blaga, a declarat ca, in baza acestor modificari, romanii care
vor dori sa calatoreasca in statele UE pot sa prezinte la controlul de
frontiera pasaportul sau cartea de identitate. Nu vor putea calatori in
statele UE romanii care nu si-au schimbat vechile buletine de identitate.
Romanii vor putea intra pe baza cartii de identitate in cel putin 22 din
cele 25 de state membre ale UE, care au transpus in legile lor Directiva
CE privind libera circulatie.
Pana acum, Directiva a fost transpusa sau aplicata direct de: Austria,
Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia,
Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia,
Slovenia, Spania, Portugalia si Ungaria. Ministrul Vasile Blaga a precizat
ca Cehia, Cipru si Suedia au transpus si ele aceasta directiva in legislatia
nationala, insa au aplicat masuri restrictive. Astfel, in Cehia si Cipru
se poate intra cu cartea de identitate doar daca aceasta contine un cod
de bare. Suedia doreste ca pe CI sa fie mentionata, in mod expres, rubrica
cetateniei titularului. Belgia si Slovacia sunt in proceduri pentru transpunerea
Directivei (iar romanii vor putea calatori si in aceste state pe baza
CI), iar Bulgaria a adoptat si ea aceasta lege. "Avem sanse ca, pe
baza discutiilor care vor continua, sa ajungem la o intelegere cu Suedia.
Sigur, nu vom putea intra cu C.I. in Cehia si Cipru", a precizat
ministrul Vasile Blaga.
Inspectoratul General al Politiei de Frontiera va dispune masurile necesare
pentru afisarea in punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului
international, precum si pe pagina proprie de internet, a listei statelor
membre ale UE care permit intrarea si sederea pe teritoriile lor pe baza
cartii de identitate.
Minorii, pentru care cartea de identitate se elibereaza dupa implinirea
varstei de 14 ani, vor putea calatori in UE doar pe baza unui pasaport
individual sau daca sunt trecuti in pasaportul unuia dintre parinti.
Sursa: Romania libera
- 30 noiembrie 2006
07 decembrie 2006 ora 20:00
Autoritatea
Nationala pentru Turism a ramas fara sef
Autoritatea
Nationala pentru Turism (ANT) a ramas de astazi fara niciun sef. Livia
Sima, cea care ocupa postul de vicepresedinte al Autoritatii, a fost eliberata
din functie de catre primul-ministru, Calin Popescu Tariceanu.
Livia Sima era singura
persoana responsabila cu coordonarea ANT inca din luna iulie, cand presedintele
Ovidiu Iuliu Marian si-a dat demisia din motive personale.
Plecarea lui Iuliu
Marian a fost cauzata si de un interviu acordat unui saptamanal, in care
fostul presedinte ANT aducea injurii si acuzatii grave operatorilor din
turismul romanesc si hotelierilor de pe litoral. Pentru ocuparea fotoliului
de presedinte al Turismului nu a fost desemnata inca nicio persoana
.
Sursa: www.realitatea.net
06 decembrie 2006 ora 20:53
KNOX
MAGAZINE NR.20/ 2006
A
aparut noul numar al revistei KNOX MAGAZINE [numarul 20/ 2006].
Din cuprins:
- pregatirea pentru iarna, minicatalog de echipament; alegerea schiurilor
potrivite
- schi de tura, 4 zile pe Creasta Calimanilor
- SNOWPARKS, cum se face si ce inseamna
- Interviuri: Ivo Andreev, Jirka Lausecker
Sursa: InfoTravelRomania
Luni 4 decembrie 2006 ora 20:48
PATRONATUL ANAT A INTRAT ÎN EUROPA ÎNAINTEA ROMÂNIEI
COMUNICAT
DE PRESA
La Adunarea Generala ECTAA (Grupul Asociatiilor Agentiilor de Turism si
Touroperatorilor din cadrul UE) desfasurata între 30 noiembrie si
1 decembrie 2006, la Grand Hotel Krasnapolsky din Amsterdam, în
prezenta presedintilor celor 25 de asociatii similare din tarile UE, s-a
votat în unanimitate acceptarea Patronatului ANAT ca membru cu drepturi
depline în ECTAA.
În prezent, ca urmare a statutului de functionare al asociatiei,
Gheorghe Fodoreanu, presedintele Patronatului ANAT si Lucia Morariu -
prim vicepresedintele Patronatului ANAT, au fost cooptati în organele
de conducere europene.
“Alaturi de ceilalti colegi ai nostri, cooptati ca membri cu drepturi
depline în comisiile de specialitate (Comisia de transport aerian
- Malin Malineanu, Comisia fiscala – Maria Petran, Comisia de Incoming
– Dragos Anastasiu si Comisia Juridica – secretarul general
al ANAT), Patronatul ANAT reprezinta pentru turismul romanesc o structura
100% integrata în Europa”, a precizat Gheorghe Fodoreanu,
presedintele Patronatului ANAT.
Mentionam ca Romania
va fi gazda urmatoarei Adunari Bianuale ECTAA, din primavara anului 2007.
Tara noastra a mai fost gazda unui astfel de eveniment în mai 2002,
cand membrii ECTAA s-au reunit la Hotelul Inter-Continental din Bucuresti.
ANAT este, din 1999, membru afiliat al Grupului Asociatiilor Agentiilor
de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE (ECTAA) si va deveni membru
cu drepturi depline o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.
Aceasta organizatie sprijina ANAT în privinta importului de know-how
si ofera consultanta turistica în vederea integrarii în Uniunea
europeana. ECTAA are, în prezent, 25 de membri cu drepturi depline
din statele UE si 4 membri afiliati (Croatia, Turcia, Norvegia si Elvetia).
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU, Consilier de Presa Patronatul A.N.A.T.
Tel : 021.323.08.55 ; Mob : 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro
Sursa: Patronatul
ANAT, 04 decembrie 2006 ora 14:16
PATRONATUL ANAT SALUTA TRECEREA ANT ÎN SUBORDINEA DIRECTA
A EXECUTIVULUI
COMUNICAT
DE PRESA ANAT Patronatul ANAT saluta cu deosebita satisfactie
trecerea Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) din subordinea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) în subordinea
directa a Primului Ministru. Patronatul ANAT considera
aceasta decizie drept un « eveniment » deosebit de important
pentru toti lucratorii din turism.
În situatia nou creata, patronatele din turism vor putea, cu mai
multa eficienta, sa reprezinte sprijinul logistic si profesional în
concretizarea si derularea unei strategii coerente de dezvoltare a turismului
romanesc pe termen lung, în conformitate cu partile bune ale conceptelor
deja existente pe piata.
În prezent, din punctul nostru de vedere, responsabilitatea de nominalizare
a unei persoane adecvate pozitiei de presedinte al ANT este deosebita.
Consideram ca reusita acestei nominalizari se poate face si prin consultarea
patronatelor din turism.
2007 – anul integrarii în Uniunea Europeana – reprezinta
cel mai expresiv moment al ultimilor 16 ani de realizare, în sfarsit,
a saltului colectiv asteptat de oamenii din turism.
Sursa: Patronatul ANAT, 04 decembrie 2006 ora 14:15
Gheorghe FODOREANU - Presedinte
Romania
angajeaza experti straini care sa ne creeze un brand de tara
Romania este una dintre putinele state din lume care nu au definit
un brand de tara care sa fie recunoscut oriunde in lume, de catre straini.
Romania este cunoscuta in lume doar ca 'tara lui Dracula si a lui Ceausescu',
sustin autoritatile din turism. In afara de aceste doua marci, unii straini
mai stiu de Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci, Adrian Mutu sau Dacia Logan.
Asadar, Romania nu are o imagine clara, o marca reprezentantiva, cum ar
fi Turnul Eiffel pentru Franta sau Statuia Libertatii si Casa Alba pentru
Statele Unite ale Americii, considera specialistii. Ingrijorator este
faptul ca imaginea tarii noastre in lume este asociata tot timpul cu o
imagine de imigranti, cersetori si criminali. Pe de alta parte, autoritatile
stau cu mainile in san, se plang ca pentru a construi un brand de tara
au nevoie de peste 10 milioane de euro si apeleaza la experti straini
care sa-i invete cum sa contureze imaginea propriei tari.
'Fiecare tara trebuie sa fie cunoscuta dupa ceva anume, sa detina propriul
brand de tara. Orice strain, inainte de a sti ceva despre o tara anume,
mai intai ii vine in minte un anumit simbol reprezentativ pentru regiunea
respectiva', este de parere presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul
Romanesc, Daniel Vasilescu. 'Este foarte important ca Romania sa aiba
propriul ei brand, care sa-i reprezinte imaginea in intreaga lume, pentru
ca ne-ar aduce foarte multe beneficii, in special in dezvoltarea turismului
romanesc. Daca am fi cunoscuti, numarul turistilor straini ar creste considerabil',
a adaugat Vasilescu. 'Brandul de tara este la fel de important ca marca
pentru o masina', a conchis presedintele ANAT Gheorghe Fodoreanu.
'Crudul adevar este ca imaginea si identitatea Romaniei in strainatate
- brandul tarii, in termeni comerciali - s-au incropit confuz si neatragator
din titlurile negative ale ziarelor internationale', a declarat, recent,
Wally Olins, unul dintre cei mai mari experti in branding de natiune din
lume.
'Brandul negativ al
lumii taie elanul turistilor si al investitorilor, afecteaza exporturile
si anuleaza influenta politica si culturala a tarii. Singura solutie pentru
Romania ar fi un proces de branding', a conchis Olins. Conform unui studiu
sociologic realizat in Marea Britanie, din punctul de vedere al unui englez
din clasa mijlocie, Romania inseamna, in ordine aleatorie, urmatoarele
lucruri: imigranti si Dracula - deci criminalitate si Adi Mutu, care reprezinta
un subiect de scandal.
Incapabile de a crea o imagine a propriei tari, autoritatile din Romania
apeleaza la specialisti straini care sa-i invete cum sa creeze un brand.
Simon Anholt, consultant international in branding de tara, va sustine
o prezentare despre brandul Romaniei, pe 5 decembrie, in cadrul unei dezbateri
la care vor participa specialisti romani din industria de publicitate
si directori de companii. Anholt si-a adus contributia la dezvoltarea
unor branduri de natiune ale unor tari precum Polonia, Croatia, Olanda
sau Germania, si va vorbi in cadrul prezentarii despre brandul Romania,
dar si despre cei care ii reprezinta imaginea, informeaza NewsIn. Totodata,
tara noastra va trebui sa cheltuiasca peste 10 milioane de euro pentru
a se face cunoscuta in lume. 'O tara ca Romania are nevoie de o suma de
2-3 milioane de euro pe an pentru a-si construi brandul de tara. In trei
ani vom avea niste rezultate concrete pe care sa le putem masura', a declarat
presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), Alfred Bulai,
citat de NewsIn. 'In prezent, Romania are foarte putine instrumente de
promovare externa si s-au cheltuit foarte putini bani in acest sens. Romania
nu este un brand pentru ca nu avem un mesaj unitar', a adaugat presedintele
ASG.
Sursa: www.newz.ro
/ Gardianul, autor: Otilia Caloian
Stire publicata: Luni 04 decembrie ora 08.00
COMUNICAT
DE PRESA
Destinatii inedite
pentru piata de turism
din Romania in 2007, prin Paloma Tours!
Miercuri, 22 noiembrie
a.c., Hotel Novotel, Bucuresti, Paloma Tours DMC (Destination Management
Company) companie corporate travel a prezentat programele de bussines
travel&leisure pentru anul 2007. Au fost expuse doua destinatii inedite
pentru piata de turism din Romania, si anume Africa de Sud si Kenya.
Ofertele Paloma Tours
DMC (Destination Management Company) includ programe de incentive si team-building
adresate companiilor cat si programe de safari si leisure care se adreseaza
atat persoanelor individuale cat si companiilor.
Pentru destinatia
Kenya au fost elaborate doua programe speciale, si anume “safari”
si “adventure safari” (camp safari). Pentru destinatia Africa
de Sud exista mai multe programe printre care un program special pe ruta
Cape Town – Johannesburg – Sun City. De asemenea, plecand
din Africa de Sud, au fost extinse inca doua programe prin care sunt incluse
si tarile vecine Zambia (Cascada Victoria) si Botswana, pe de o parte,
si Mozambique pe de alte parte; locatiile din Mozambique fiind doar resort-uri
de 5 stele pe insule exotice.
Costurile unor astfel
de programe sunt in functie de sezon si de locatiile alese de client;
pentru Kenia costurile sunt de minim 1.800€ (avion, safari 7 zile,
fara taxe de aeroport si viza ); pentru Africa de Sud costurile depasesc
2.000€ ( avion si un program de 7 zile care include safari de 3 zile
in locatii de lux in vestitele parcuri Pilanesberg sau Kruger).
Paloma Tours DMC (Destination
Management Company) este o companie specializata în managementul
destinatiilor si are peste zece ani de experienta pe piata româneasca
de profil .
Compania este membra
a Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), International Air
Transportation Association (IATA), The American Society of Travel Agents
(ASTA), Meeting Professional Incentives (MPI).
Paloma Tours este consultantul dumneavoastra pentru serviciile de travel
si este o companie care ofera servicii personalizate de inalta clasa avand
in vedere nevoile specifice ale fiecarui client.
Sursa:
foto InfoTravelRomania / comunicat Paloma Tours DMC
Stire publicata: Joi
23 noiembrie 2006 ora 10:05
Stimati colaboratori,
Va anuntam ca incepand cu data de 25 noiembrie 2006 noile si unicele noastre
conturi vor fi:
RO43BRDE445SV05500164450 - LEI
RO31BRDE445SV05500404450 - EURO
BRD - SUCURSALA DOROBANTI
Va rugam sa nu mai trimiteti bani in conturile din Brd Academiei respectiv
Raifaissen Apusului pentru ca acestea nu mai sunt valabile si banii se
vor intoarce in conturile dumneavoastra ceea ce duce la pierdere de timp.
Va multumim,
Echipa Christian Tour
Sursa:
Christian Tour
Stire publicata: Joi
23 noiembrie 2006 ora 10:00
Restrictii
tot mai mari pentru bagajul luat in avion
Comisia
europeana a adoptat un regulament care limiteaza dimensiunile bagajelor
de mana si cantitatile de lichide cu care calatorii vor avea voie sa urce
la bordul avioanelor ce decoleaza de pe teritoriul UE.
Decizia
constituie o reactie la amenintarea explozibililor fabricati din lichide
si vine dupa dejucarea, in luna august, a unui atentat terorist multiplu
care viza, potrivit Londrei, avioane de pe rutele transatlantice.
Regulile, care vor
intra in vigoare din noiembrie, permit calatorilor sa aiba asupra lor
pasta de dinti sau parfumuri, dar nu sticle mari de bautura, cu exceptia
celor cumparate dupa trecerea de punctele de verificare.
Pasagerii vor avea
dreptul de a aduce la bord o punga re-sigilabila de maximum un litru,
in care vor putea introduce lichidele, depozitate in sticlute de maximum
100 de mililitri.
Exista cateva exceptii
pentru medicamente sau produsele alimentare absolut necesare, ca, de exemplu,
laptele pentru sugari. Calatorii vor putea achizitiona bauturi sau parfumuri
de pe aeroporturi, dar sunt prevazute masuri care sa impiedice manipularea
periculoasa a acestora.
Pasagerii trebuie
sa foloseasca rigla si in cazul bagajelor de mana, dar aceasta regula
intra in vigoare peste sase luni. Gentile luate la bord vor fi limitate
la dimensiuni mai mici de 56 cm x 45 cm x 25 cm, cu unele exceptii pentru
instrumentele muzicale sau aparatele foto.
Sursa: Evenimentul Zilei / Adrian Cochino/ 7
Octombrie 2006
Stire publicata: Marti
21 noiembrie 2006 ora 13:05
De la 1 ianuarie
2008 toate companiile aeriene vor elibera doar bilete electronice
Anul 2007 este ultimul
an in care se vor mai emite bilete de avion pe hartie, incepand de la
1 ianuarie 2008 toate companiile aerine din lume vor elibera doar bilete
electronice.
Anca Apahidean, director
IATA pentru Romania si Republica Moldova, a declarat ca prin aceasta metoda
pasagerii vor avea foarte multe beneficii, printre care disparitia stress-ului
pierderii biletului, modificarea itinerariului va fi mult mai simpla iar
pasagerii vor beneficia de un check-in rapid la aeroport.
Totodata, trecerea
la biletul electronic va aduce economii substantiale industriei de profil.
Operatorii aerieni membri ai IATA emit anual, la nivel global, aproximativ
300 milioane de bilete iar trecerea la sistemul electronic va aduce economii
de 2,7 miliarde USD anual, in conditiile in care pentru un bilet obisnuit
costurile de procesare se ridica la 10 USD si emiterea unui bilet electronic
costa 1 USD.
In tara noastra biletul
electronic detine o pondere de aproximativ 30% din totalul biletelor emise,
dar pana la sfarsitul acestui an, se estimeaza o crestere de 50%, dupa
introducerea biletului electronic de catre compania nationala Tarom, a
precizat Anca Apahidea.
Presedintele Consiliului
de Administratie al Tarom, Gabriel Dumitrescu, a declarat ca operatorul
aerian va introduce sistemul electronic de emitere a biletelor, gradual,
incepand de anul viitor.
Agentiile de turism
au inceput sa emita bilete electronice. Directorul Happy Tour, Nicolae
Demetriade, a declarat ca exista deja companii aeriene care impun ca toate
biletele comercializate sa fie electronice iar cine nu respecta acest
lucru, trebuie sa suporte o penalizare de 10–25 EUR pentru fiecare
bilet emis pe hartie.
In 2007 cel putin
6 companii aeriene straine vor patrunde pe piata aeriana din Romania iar
printre acestea se numara si compania americana Delta, care din luna iunie
va incepe sa opereze 4 zboruri saptamanale pe ruta Bucuresti–New
York.
In acest an pretul
mediu al biletelor de avion din SUA catre Romania, in perioada mai –
septembrie a fost cu aproape 50% mai mare comparativ cu 2004, fapt care
a contribuit semnificativ la diminuarea ritmului de crestere a traficului
turistic catre Romania, a declarat Simion Alb, directorul Biroului National
de Turism al Romaniei la New York.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Capital [16.11.2006]
Stire publicata: Marti
21 noiembrie 2006 ora 13:00
In
2007 traficul aerian inspre si dinspre Romania va creste cu cel putin
20%
Potrivit filialei
locale a Asociatiei Internationale pentru Transport Aerian, IATA, in 2007
traficul aerian inspre si dinspre Romania va creste cu cel putin 20% iar
companiile aeriene vor inregistra venituri din vanzarile de bilete de
peste 360 milioane EUR. Pana la sfarsitul acestui an, vanzarile de bilete
vor atinge nivelul de 300 milioane EUR, conform estimarilor IATA.
In primele noua luni
ale acestui an traficul aerian a crescut cu 23% fata de aceeasi perioada
a anului trecut, Anca Apahidean, country manager IATA pentru Romania si
Moldova, declarand ca s-au inregistrat vanzari de 240 milioane EUR derulate
prin Billing Settlement Plan, BSP, Romania in aceasta perioada.
BSP este un sistem
IATA care faciliteaza vanzarea, raportarea si decontarea biletelor de
avion ale agentiilor acreditate. Prin acest sistem se realizeaza peste
80% din vanzarile de bilete din Romania, deoarece 41 dintre liniile aeriene
care opereaza in Romania participa la sistemul BSP. In cadrul BSP intra
cursele externe si cursele interne regulate, operate de Tarom si Carpatair.
Anca Apahidean a declarat
ca numarul companiilor aeriene interesate de piata locala este in crestere,
in medie cu 7 linii aeriene pe an. In Romania opereaza in prezent 23 de
linii aeriene membre IATA.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Curierul National, Evenimentul Zilei, Ziua [10.11.2006]
16 noiembrie 2006 ora 17:07
Hotelierii vor avea la dispozitie 6 luni pentru formarea personalului
Secretarul general
din cadrul Federatia Industriei Hoteliere din Romania, Mihai Rajnita,
a declarat ca aproximativ 30% din personalul care lucreaza in hotelurile
din Romania nu este calificat iar cei mai multi angajati calificati prefera
sa lucreze in strainatate pentru salarii mai mari.
Potrivit unui ordin
al Autoritatii Nationale pentru Turism, ANT, incepand de anul viitor personalul
angajat in hotelurile din Romania va trebui sa urmeze cursuri de specialitate.
Managerii unitatilor de cazare au la dispozitie 6 luni pentru a-si trimite
angajatii la cursuri de specializare, in caz contrar, vor fi declasificati.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Gardianul, Realitatea Romaneasca [14.11.2006]
16 noiembrie 2006 ora 17:05
COMUNICAT
DE PRESA British Airways
anunta noua infatisare a confortului in clasa business denumita Club World
Bucuresti, 13 noiembrie
– British Airways dezvaluie astazi noua generatie de fotolii disponibile
in clasa de business denumita Club World, in urma unei investitii in valoare
de 100 de milioane de lire sterline. Noul fotoliu Club World, care se
poate transforma intr-un pat perfect plat, este cu 25% mai spatios, oferind
mai multa intimitate, un confort sporit si o capacitate mai mare de depozitare
pentru lucrurile personale.
Noua infatisare face
parte dintr-un program de investitii in produsele si serviciile British
Airways care include atat imbunatatirea cabinei First Class cat si introducerea
unui sistem de divertisment personalizabil la cerere, pe aeronavele flotei
de lung curier.
Inovatii in design
si tehnologie, cat si calitatea materialelor folosite au contribuit la
restilizarea interiorului cabinei Club World, imbunatatind astfel conceptul
de fotoliu care se transforma intr-un pat perfect plat.
Beneficiile
principale includ:
- Un nou fotoliu,
mult mai confortabil cu 25% mai spatios care se poate transforma intr-un
pat perfect plat de o lungime de aproape 2 m
- Fotoliul este
extensibil pana la aproximativ 2 metri si poate fi asezat in forma de
"z", pentru pasageri aceasta pozitie fiind similara cu cea din
conditii de gravitate 0, ideala pentru vizionarea filmelor
- Ecrane despartitoare
controlate electronic, pentru un grad sporit de intimitate, realizate
dintr-un material opac de ultima generatie, numit Lumisty
- Un compartiment
special pentru laptop, unde pasagerii isi pot depozita obiecte electronice
sau personale, cum ar fi o geanta mica sau chiar si pantofi.
- Priza standard
de 110 volti, incorporata in scaun, dupa modelul american, care necesita
doar un adaptor pentru a putea folosi si celelalte tipuri de prize
- Un sistem
de divertisment cu ecrane mari de 10 inci (25,4 cm) incorporate in fotoliu,
care permite pasagerilor sa aleaga intre pana la 100 de filme si de programe
TV sau sa joace jocuri electronice
- O bucatarie
Club la bordul avionului, unde pasagerii pot servi in plus fata de mesele
obisnuite, gustari calde si reci pe intreaga durata a calatoriei
“British Airways
a impus un standard in anul 2000, prin lansarea primului fotoliu pentru
pasagerii din sectorul business care se transforma intr-un pat perfect
plat. Noul fotoliu Club World ne reconfirma astazi pozitia de lider de
piata”, a declarat Willie Walsh, CEO British Airways.
„Cabinele noastre
premium reprezinta segmentul cel mai profitabil al British Airways si
tocmai din acest motiv ne-am reconfigurat aeronavele, marind capacitatea
Club World cu pana la 8%, respectiv de la 32 de locuri pana la 52 pentru
unele dintre aeronavele noastre Boeing 747”.
„Oferim pasagerilor
nostri exact ceea ce isi doresc – nu mecanisme sofisticate sau gadget-uri
- ci un mediu confortabil, flexibil si intim, cu servicii care vin in
nitampinarea cerintelor lor” a incheiat Willie Walsh.
Interiorul restilizat
ofera o noua iluminare precum si o paleta de culori placute, gri, bleumarin
si albastru pentru a crea o atmosfera relaxanta si stilata in acelasi
timp. Pernele, paturile si materialele folosite sunt de o calitate deosebita
si au fost atent selectionate.
In acelasi timp, compania
aeriana va aduce imbunatatiri serviciilor pentru clasa de calatorie First
Class, introducand un nou serviciu de ‘Turndown Service’ pe
cursele care decoleaza dupa ora 19.30, un kit de produse Anya Hindmarch,
pijamale noi si in premiera, papuci confortabili pentru toti pasagerii.
Imbunatatirile introduse
pentru flota de lung curier, vor fi disponibile incepand cu 14 noiembrie
2006, acestea efectuandu-se inaintea unui program major de renovare a
cabinei de calatorie First Class. Incepand cu anul 2007, se vor introduce
si noi meniuri de catering.
Note catre
editori:
Implementarea noului
Club World va dura pana la 18 luni. Prima aeronava de acest fel va opera
la sfarsitul lunii noiembrie.
Noul fotoliu Club World
va fi disponibil pe 57 aeronave Boeing 747 si 43 aeronave Boeing 777.
Cabinele Premium reprezinta
20% din capacitatea British Airways.
Anul trecut,
cabinele Premium au inregistrat o crestere de 8%.
BA detine cele
mai multe fotolii care se pot transforma intr-un pat perfect plat si opereaza
cele mai multe destinatii pentru aceasta clasa de calatorie decat oricare
alta companie aeriana, cu 5.,000 de fotolii Club World catre 72 de destinatii.
Fotoliile Club World
au un design conceput de echipa interna de design a companiei aeriene
cu ajutorul consultantilor internationali in design, Tangerine, si sunt
produse de catre BE Aerospace of Kilkeel din Irlanda de Nord.
Sursa: British Airways
13 noiembrie 2006 ora 19.30
COMUNICAT
DE PRESA - 13
noiembrie 2006 AFRICA
NIGHT
Evenimentul de business
travel al sezonului, lanseaza provocarea anului 2007!
Miercuri, 22 noiembrie
a.c., începând cu ora 17.30, la Hotel Novotel Bucarest City
Centre, Sala Paris, Paloma Tours DMC (Destination Management Company)
lanseaza ofertele de lux ale anului 2007 în materie de business
travel, aducând în atentia publicului, destinatii inedite
ale continentului sud african. Programele sunt concepute atât pentru
companiile care doresc sa ofere angajatilor si partenerilor de afaceri,
activitati de incentive si team-building în locatii speciale cât
si pentru individuali – activitati tip “adventure”.
Paloma Tours DMC (Destination
Management Company), companie specializata în serviciile de business
travel, cu peste zece ani de experienta pe piata de profil este principalul
organizator al evenimentului care va îmbina prezentarile business
cu momentele de entertainment.
Evenimentul va debuta
cu o conferinta de presa la ora 17.30 în cadrul careia organizatorii
vor oferi reprezentantilor mass media, informatii însotite de prezentari
vizuale privind pachetele turistice de lux ce urmeaza a fi lansate. Seara
va continua într-o atmosfera relaxanta în acordurile muzicii
africane oferite de trupa Gloria.
Printre invitatii
de seama ai evenimentului se numara top manageri ai multor companii de
renume din România, sportivi, persoane publice, personalitati mass
media, VIP-uri.
Va rugam sa confirmati
prezenta Dvs. la eveniment, pâna la data de 17 noiembrie, la urmatoarele
numere de telefon: 021/3146647;021/3142388; 0788333775 sau e-mail: office1@palomatours.com
(persoana de contact Adela Stan).
Fiecare eveniment
organizat de Paloma Tours este unic. La fel este si abordarea noastra.
Va asteptam cu drag!
Sursa: Paloma Tours
13 noiembrie 2006 ora 17.30
Pana la sfarsitul anului Tarom va decide in ce alianta va deveni membru,
Sky Team sau Star Alliance
Directorul general
al Tarom, Gabriel Dumitrescu, a declarat ca Tarom intentioneaza sa devina
membru al unei aliante internationale, urmand sa aleaga intre Sky Team
si Star Alliance, o decizie in acest sens urmand a fi luata pana la sfarsitul
anului, in functie de beneficiile oferite de Alliance.
In urma cu 3 ani Tarom
a inceput negocierile cu SkyTeam, alianta formata din 6 operatori aerieni,
printre care se numara Air France, Delta Air Lines si Alitalia.
Cel mai mare parteneriat
al companiilor de transport aerian este Star Alliance, cu 16 membri, printre
care United Airlines, Lufthansa, Singapore Airlines, Air Canada si SAS.
Denumite generic "code-sharing
agreements", parteneriatele din industria aviatica ofera si avantajul
ca fiecare companie membra a aliantei poate vinde clientilor sai locuri
in aeronavele operate de partenerii sai, in vederea continuarii calatoriilor
pe distantele neacoperite de propriile curse. Toate aceste rezervari au
la baza principiul reciprocitatii.
In luna octombrie,
Tarom a inregistrat un grad de ocupare a curselor pe rute interne de aproximativ
78% iar pe destinatiile externe de 69%.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Curierul National, Evenimentul Zilei, Ziua [10.11.2006]
13 noiembrie 2006 ora 16:40
Amadeus adauga înca 9000 de hoteluri,
ajungând la un total de 70,000
Numarul de hoteluri
ce se pot rezerva prin Amadeus creste cu aproape 15% la fiecare 6 luni
Amadeus îsi îmbunatateste oferta pentru hotelurile independente,
prin includerea “content-ului” consolidatorilor hotelieri
Bucuresti, 10 noiembrie 2006: Amadeus, lider global în domeniul
solutiilor de tehnologie si distributie în industria turismului,
a adaugat anul acesta 9,000 de propietati în ultimele 6 luni începand
cu luna martie, ajungand la un total de 70,000 de hoteluri din toata lumea.
Cei ce calatoresc în interes de afaceri sau de placere, au acum
o gama mai larga din care pot alege orasul dorit, un oras secundar si
locuri provinciale, pentru a-I ajuta sa aleaga locatia perfecta pentru
nevoile sale. Noile hoteluri sunt distribuite la agentiile de turism clasice
sau la cele online conectate la Amadeus, inclusiv Opodo si pentru calatorii
corporate prin Amadeus e-Travel Management (Aergo).
“Numarul ridicat
de hoteluri distribuite în Amadeus are o importanta strategica pentru
noi, pentru ca face procesul de rezervare al agentiilor mult mai eficient
– nu trebuie sa caute informatii în alta parte pentru serviciile
hoteliere. Pentru hoteluri, Amadeus ofera distributie catre 75,000 de
agentii de turism din toata lumea, si cum oferta noastra creste, hotelurile
vor primii mai multe rezervari mult mai eficiente si mai productive decât
cele oferite de agentii/ serviciul GDS”, explica Antoine Medawar,
Managing Director, Amadeus Hospitality Business Group. “ In acesta
categorie a content-ului, includem din ce în ce mai multi furnizori,
ceea ce ne-a permis sa adaugam rapid noi proprietati – inventarul
nostru crescând cu aproape 15% în 6 luni”.
Amadeus a încorporat
continutul consolidatorilor hotelieri precum hotel.de, care a fost anuntat
la începutul acestui an. O alta initiativa Amadeus pentru a creste
numarul rezervarilor de hotel a agentiilor de turism a fost programul
Best Available Rate, în care hotelurile garanteaza sa furnizeze
companiei Amadeus tarife care sunt la acelasi nivel sau mai mici decat
cele disponibile prin alte sisteme de ditributie, website-uri sau chiar
propriile call center-uri ale hotelurilor. Amadeus a anuntat recent ca
peste 70 de branduri hoteliere cu peste 12,000 de proprietati au semnat
pentru programul Best Available Rate, de când a fost lansat în
februarie 2006.
Note catre
editori
Despre Amadeus
Amadeus distribuie 70,000 de hoteluri catre 75,000 de locatii clasice
si online oferite de agentii de tursim, în 217 tari din toata lumea.
Amadeus este partenerul tehnologic ales de furnizorii, vânzatorii
si cumparatorii de calatorii. Compania asigura distribuitia si solutii
IT si la punctul de vînzare pentru a-si ajuta clientii sa se adapteze,
sa creasca si sa evolueze în industria calatoriilor aflata într-o
rapida schimbare. Grupurile de clienti includ furnizorii de calatorii
(linii ariene, hoteluri, companii de închiriei auto, companii feroviare,
linii de feribot, linii de croaziera, companii de asigurari si operatori
turistici), vînzatorii de calatorii (agentiile de turism) si cumparatorii
de calatorii (corporatii si turisti). Solutiile sunt grupate în
patru categorii- Distributie & Capacitate, Vânzari & e-Comert,
Administrarea Afacerilor si Servicii & Consultanta.
Amadeus îsi
are locatiile centrale în Madrid (sediul central si a departamentului
de marketing), Nisa (dezvoltare) si Erding (Operatiuni- centrul de procesare
a datelor) si birouri regionale în Miami, Buenos Aires si Bangkok.
La nivelul pietei, Amadeus mentine operatiuni cu clientii în 76
de tari acoperind mai mult de 215 piete. Compania este proprietatea WAM
Acquisition ai carei actionari sunt BC Partners, Cinven, Air France, Iberia
si Lufthansa. Amadeus are aproximativ 6,700 de angajati în toata
lumea reprezentând 95 de nationalitati. Pentru prima jumatate a
anului ce s-a incheiat cu 30 iunie, Amadeus a raportat încasari
de €1,381.6m.
Sursa: Action
Global Communications
Diana Calin - Account Manager
Stire
publicata Vineri 10 noiembrie
2006 ora 12:16
Izvoarele
de ape termale si minerale din Romania sunt insuficient valorificate
Din cele 8.500 de
izvoare termale si minerale din Romania, doar 10-15% sunt exploatate din
punct de vedere turistic si economic, a declarat directorul executiv al
Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania, OPTBR, Rodica
Georgeta Pencea. Romania detine o treime din totalul izvoarelor termale
si minerale din Europa.
In opinia directorului
exectutiv al OPTB, o solutie pentru dezvoltarea turismului balnear ar
fi ca investitiile in domeniu sa fie facute in parteneriate.
In 2005 investitiile
in infrastructura turismului balnear au adus operatorilor privati venituri
de aproximativ 90-100 milioane EUR si se estimeaza ca veniturile din acest
sector vor creste in acest an cu aproximativ 10%.
In prezent cazarea
reprezinta aproximativ 50% din pachetul de servicii, alimentatia publica
40% iar serviciile de tratament doar 10%. In ultimii ani, investitiile
pentru dezvoltarea statiunilor s-au ridicat la peste 100 milioane EUR
insa aceasta suma este insuficienta fata de necesar.
Printre statiunile
vizate de investitori se alfla Govora, Sovata, Baile Herculane, Felix,
Moneasa, Hebe, Vatra Dornei, Slanic-Prahova. Investitiile s-au indreptat
atat catre infrastructura mare - hoteluri, restaurante, baza de tratament,
cat si spre modernizari sau achizitii noi de aparatura si echipamente,
precum si spre pregatirea personalului.
In 2005 numarul turistilor
care au vizitat statiunile balneare s-a ridicat la aproximativ 7-800.000
turisti, dintre care aproximativ 15% au fost straini, potrivit datelor
furnizate de OPTBR.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Curierul National [08.11.2006]
Stire
publicata Vineri 10 noiembrie
2006 ora 08:30
Wizz Air isi extinde
semnificativ operatiunile in Polonia
Wizz Air, cea mai
mare companie aeriana low-cost din Europa Centrala si de Est si-a extins
semnificativ prezenta in Polonia, prin lansarea a 13 rute noi din Katowice,
Varsovia, Gdansk si Poznan. Pentru a sustine aceasta dezvoltare strategica,
Wizz Air va repartiza bazelor sale operationale din Polonia trei aeronave
noi Airbus A320, sporind numarul acestora de la 6 in prezent, la 9 in
2007. Prin urmare, capacitatea totala de transport a companiei va creste
cu 50% in Katowice si Gdansk si cu 35% in Varsovia.
"Ne
extindem continuu operatiunile si in Polonia, cea mai mare tara nou intrata
in Uniunea Europeana si prima baza operationala Wizz Air. In anul fiscal
2006-2007 vom transporta aproape 3 milioane de pasageri numai din Polonia.
In prezent, privim Romania in acelasi fel in care priveam Polonia acum
doi ani - o tara mare, cu o piata deficitara la capitolul servicii si
cu un potential important de dezvoltare. Cei 23 de milioane de locuitori
ai Romaniei au nevoie de servicii de transport low-cost de calitate, iar
noi vom fi acolo pentru a raspunde acestor nevoi. Numai in 2007 vom transporta
500.000 de pasageri, urmarind sa acoperim 50% din piata low-cost din Romania.
Oferim deja cu succes curse intre Targu-Mures si Budapesta si am observat
ca pasagerii romani se obisnuiesc foarte repede cu tarifele scazute percepute
de Wizz Air si, mai ales, cu experienta unica de zbor oferita de aeronavele
Airbus A320. Sunt increzator in faptul ca 2007 va fi anul in care Wizz
Air se va impune ca alegerea numarul unu pentru romanii care doresc sa
calatoreasca in regim low-cost, precum si ca lider incontestabil al pietei
de transport aerian din Romania", a declarat Jozsef Varadi,
Chief Executive Officer Wizz Air.
In momentul de fata, Wizz Air opereaza in Romania pe ruta Targu Mures
- Budapesta, dar la inceputul lui 2007 va lansa 8 rute noi:
Din
Catre
Zboruri/saptamana
Incepand
din
Bucuresti
Baneasa
Barcelona
3
15
Ianuarie 2006
Bucuresti
Baneasa
Budapesta
3
15
Ianuarie 2006
Bucuresti
Baneasa
Dortmund
3
15
Ianuarie 2006
Bucuresti
Baneasa
Londra
Luton
3
15
Ianuarie 2006
Bucuresti
Baneasa
Roma
Ciampino
4
15
Ianuarie 2006
Arad
Milano
Bergamo
3
15
Ianuarie 2006
Targu
Mures
Budapesta
3
Lansat
pe 14 Iulie 2006
Targu
Mures
Barcelona
3
15
Ianuarie 2006
Targu
Mures
Roma
Ciampino
3
15
Ianuarie 2006
Noile rute
Wizz Air pentru 2007 in Polonia sunt:
Din
Catre
Zboruri/
Incepand
cu
saptamana
Varsovia
Durham Tees
Valley (UK)
3
28
Iulie 2007
Varsovia
Oslo (Norvegia)
3
28
Iulie 2007
Varsovia
Corfu (Grecia)
saptamanal
29
Mai 2007
Varsovia
Belfast (UK)
4
28
Iulie 2007
Varsovia
Bourgas (Bulgaria)*
saptamanal
2
Iunie 2007
Gdansk
Doncaster/Sheffield
(UK)
4
15
Iulie 2007
Gdansk
Malmo/Copenhaga
(Suedia, Danemarca)
3
Iulie
2007
Katowice
Belfast (UK)
3
29
Mai 2007
Katowice
Eindhoven
(Olanda)
3
29
Mai 2007
Katowice
Bourgas (Bulgaria)*
saptamanal
2
Iunie 2007
Katowice
Crete/ Heraklion
(Grecia)*
saptamanal
2
Iunie 2007
Katowice
Bournemouth
(UK)
3
14
Iulie 2007
Katowice
Birmingham/Coventry
3
28
Iulie 2007
Poznan
Stockholm
Skavsta
3
28
Iulie 2007
*destinatii
sezoniere, pe timpul verii
Sursa:
http://wizzair.com Stire publicata Vineri
3 noiembrie 2006 -
ora 18.00
VIA CLUB - Andreea Turzai - Web
site:<
www.viaclub.ro |
Reporter: Petre Dordea
TUNISIANA TRAVEL - Gheorghe Stoian - Web site:<
www.tunisiana.ro
|
Reporter: Petre Dordea
PASHA TOURS - Emil Sotea
- Web
site:<
www.pashatours.ro
|
Reporter: Petre Dordea ILOVEROMANIA - Dan Penciu - Web site:
|
Reporter: Petre Dordea OCTOPUSTRAVEL.RO - Ruxandra Nicolescu - Web site:
|
Reporter: Petre Dordea COMPLEX LOSTRITA 3* / Maramures - Sanda Roman - Web site:<
www.complexlostrita.ro
|
Reporter: Petre Dordea HOTEL BELVEDERE 3* / Predeal - Romeo Almasan - Web site:<
www.hotelbelvedere.ro
|
Reporter: Petre Dordea
ROMADRIA CONFORT - Adrian Tudosescu - Web site:<
www.romadria.ro
|
Reporter: Petre Dordea EURO TRAVEL TGV - Alen Georgescu - Web site:<
www.vacanteinbulgaria.ro
|
Reporter: Petre Dordea GESALBE TOUR / Italia - Massimo Roccato - Web site:<
www.gesalbetour.it
| Reporter:
Petre Dordea
MADEIRA - - Web site:<
www.madeiratourism.com
|
Reporter: Sebastian Constantinescu
VIJAYA TOUR / Indonezia - Reddy Iskandar - Web site:<
www.vijayabali.com
|
Reporter: Sebastian Constantinescu
BUSINESSROM PRESS - Gheorghe Stan - Web site:<
|
Reporter: Petre Dordea
CasaYacht International - Dorian Chelaru - Web site:<
|
Reporter: Sebastian Constantinescu
Ministerul Culturii si Turismului din Turcia - Ahmet Canga -
Web site:<
|
Reporter: Sebastian Constantinescu
euroPA TRAVEL - Marius Carlan - Web site:<
|
Reporter: Petre Dordea
Hotel OREA ELENI - Vangelis Avanidis - Web site:<
|
Reporter: Sebastian Constantinescu
Sursa:
InfoTravelRomania, interviuri realizate Sambata 21 octombrie 2006. Stire publicata Duminica
22 octombrie 2006
- ora 14.00
ITF
2006 - a treia zi de targ Sambata 21 octombrie 2006.
Cred ca cine a fost astazi in targ, este imposibil sa nu fi vazut: o caracatita
mica si verde ce se plimba printre vizitatori (OCTOPUSTRAVEL), o dansatoare
din buric pe ritm egiptean (BEST REISEN), o dansatoare si tobe in ritm
tunisian (TUNISIANA TRAVEL), un Mos Craciun ce te insotea in Laponia (PERFECT
TOUR) sau o pereche de sani :) (BAILE TUSNAD).
Sursa:
InfoTravelRomania Stire
publicata Sambata 21 octombrie 2006 - ora 21.30
ITF
2006 - a doua zi de targ
SEMINAR
IBD - GTZ 10.00 - 16.00
Programul German de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca
IBD - GTZ a organizat un FORUM DE BUNE PRACTICI IN TURISM.
Parteneri: IBD - GTZ, ANAT, ROMEXPO, FUNDATIA FRIEDRICH -EBERT
Comunicarile de specialitate s-au desfasurat concomitent in 3 sali:
Sala Madgearu, Sala Brancusi si Sala Sadoveanu.
Cea mai interesanta conferinta a fost cea legata de companiile de
zbor low cost.Este pentru prima oara in Romania cand se prezinta una
dupa alta 3 companii aeriene de low cost: Blue Air, Sky Europe si
Wizz Air; o alta prezentarea interesanta a fost cea a domnului Dragos
Anastasiu/ EUROLINES:" Viitorul agentiilor de turism".
___________________________________________
In cateva zile vom publica si inregistrarile audio de la aceste manifestari.
Sursa: InfoTravelRomania Stire
publicata Vineri 20 octombrie 2006 - ora 21.00
ITF 2006 - prima zi de targ
ora 10.00 deschiderea targului
ora 11.00 deschiderea oficiala a targului. Personalitati prezente:
Radu Berceanu - Ministrul Transporturilor, Constructilor si Turismului,
doamna Livia Sima - vicepresedinte ANT;George Cojocaru - presedinte ROMEXPO. ora 14.00 prezentare oficiala Revista Clever
Travel
Noutati: Prima editie care nu se desfasoara in pavilionul central.S-au
lansat revista de turism "Clever Travel" si saptamanalul "Saptamana
turistrica".Standul Bulgariei este impresionant de mare fata de editia
trecuta.
Ce putem spune despre "Saptamana turistica"?..arata
foarte bine, calitate buna a hartiei, fotografii si articole excelente.
E un fel de "Ziua turistica" varianta a doua. Ramane de vazut
daca va si reusi sa apara saptamanal (in fiecare joi). De ce spunem asta?..pentru
ca s-au mai lansat diverse reviste si ziare de turism, au promis marea
cu sarea! si dupa un timp.. ori nu mai apar deloc, ori nu mai sunt lunare
(nu apar in fiecare luna) sau saptamanale...http://www.saptamanaturistica.ro
E foarte greu sa faci un saptamanal.
Clever Travel - pare foarte interesanta.
Aspect ireprosabil, 124 pagini, pret: 3 RON.
Face parte din grupul de presa HIPARION [Planul Casei Mele, Casa Mea,
Caminul, Domus, Util - manualul casei mele] http://www.hiparion.com Sursa: InfoTravelRomania Stire
publicata Joi 19 octombrie 2006 - ora 17.00
Targul International de Turism intre cratite si pui congelati
Bulgarii ne bat la
preturi si de Revelion
Cea
mai importanta manifestare turistica de toamna, care pregateste sezonul
hibernal, a fost aruncata in derizoriu in acest an. De aceasta data nu
putem arunca vina pe autoritatile de resort, ci pe ROMEXPO, care a "aruncat"
Targul International de Turism din pavilionul central in unul lateral,
de mai mica importanta, locul de onoare fiind dat unor furnizori de cratite
si pui congelati. Motivele, ca sa fim sinceri, nu ne intereseaza, iar
gestul este cat se poate de sugestiv: acesta este locul pe care turismul
il ocupa in societatea romaneasca. Ca urmare, si "tratamentul"
a fost pe masura.
Laudabila a fost prezenta lui Radu Berceanu, ministrul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, care a tinut sa fie prezent la deschidere.
Si asta in conditiile in care, dupa 2004, nici un ministru nu a mai dorit
sa participe la deschiderea targurilor de turism romanesti.
In ceea ce priveste oferta de Craciun si Revelion in Romania, preturile
se situeaza intre 300 si 500 de euro pe pachet/pers. pentru cinci zile,
preturi comparative cu cele de anul trecut. In schimb, ofertele externe
sunt mult mai tentante din punct de vedere al preturilor, un pachet turistic
de patru zile la schi in zona Salzburg - Innsbruk, la un hotel de patru
stele costa 300 euro/pers., iar daca doriti sa va petreceti Revelionul
in Bulgaria, la malul marii, tot pentru patru zile veti plati 145 euro/pers.
la un hotel de patru stele in regim "all inclusive". O oferta
ce nu are concurenta pana la acest moment este Revelionul la Balcic, patru
zile, la 111 euro/pers., in pret fiind incluse micul dejun si cina festiva
de Anul Nou.
Sursa: www.romanialibera.ro
- Carmen Andrei
19 octombrie 2006 ora 20:17
Bulgarii vor sa ne ia turistii si de Sarbatori
La targul de
turism, vecinii au venit cu oferte tentante la Balcic sau Nisipurile de
Aur, unde Revelionul costa intre 90 si 240 de euro.
O vacanta in
perioada Sarbatorilor costa, in general, la de la 70 la peste 1.000 de
euro.
Daca visati la o vacanta in Tunisia, Cuba, Vietnam sau
la una mai modesta, la Gura Humorului sau Gorj, dati o fuga zilele acestea
pana la Romexpo. La Targul International de Turism din Capitala participa
peste 200 de firme din 15 state, asociatii de profil si proprietari de
pensiuni din Romania.
Unii au venit cu prezentari pe laptop si ATV-uri, altii
cu slanina si tuica, iar pana duminica, la incheierea targului, vor sa
convinga viitorii turisti ca merita sa le viziteze zona.
Una dintre tarile
cu cele mai multe oferte la targul de turism este Bulgaria. Revelionul
in aceasta tara, prin agentia Eurotravel TGV, costa 89 de euro la Balchik
si 219 euro la Nisipurile de Aur.
Placinte
in Apuseni, scufundari in Gorj Proprietarii
de pensiuni de pe Valea Ariesului, din Apuseni, promit ca isi vor intampina
musafirii cu paine de casa, placinta pe lespede, slanina afumata „cum
numai noi stim sa facem” si cozonac.
In perioada Sarbatorilor
veti plati aici 35 - 50 de euro/persoana pe zi. Daca vreti aventura, alegeti
vacanta in Gorj. Firma Romania Gorj Adventure vine cu adrenalina: ATV-uri,
schi nocturn, scufundari, catarare pe gheata, rafting etc.
La
plaja in Tunisia O destinatie
exotica de vacanta este Tunisia, iar ca romanii sa inteleaga acest lucru,
cei de la Tunisiana Travel au adus la targ doi cantareti si „o dansatoare
din buric si din altele”, dupa cum spune Sorin Stanciu, directorul
de vanzari al agentiei.
El recomanda statiunea Yasmine Hammamet, de pe malul marii,
cu terenuri de golf, patinoar si o oferta larga de sporturi nautice. In
plus, in aceasta perioada temperaturile sunt de 20-25 de grade Celsius,
asa ca se poate face si plaja. O saptamana aici, in perioada Revelionului,
costa intre 780 si 845 euro.
Afaceri si
viata de noapte in Tara Sfanta Magie
Marcus, reprezentant al agentiei International Travel& Congresses,
recomanda Israelul ca destinatie de vacanta. „Turistii trebuie sa
stie ca Israelul nu este doar Tara Sfanta. Pe langa vizitarea locurilor
sfinte, aici se poate face shopping, sunt multe oportunitati de afaceri,
iar viata de noapte este foarte intensa”, spune ea. Un weekend la
Tel Aviv costa intre 280-450 de euro/persoana, daca alegeti sa zburati
cu Tarom. Suma nu include si taxele de aeroport.
Oferta
Intre
Tismana si Cambodgia Reprezentantii
agentiilor de turism prezente la targ spun ca preturile practicate la
hoteluri si pensiuni sunt apropiate de cele din 2005. Ofertele pentru
Revelion sunt mai ridicate decat cele de Craciun, insa si cererea este
mai mare. Astfel, preturile practicate de diverse agentii pentru Revelionul
2007, pentru o persoana, sunt:
Hotel Bradet,
Sovata: ............................................................240
euro/6 nopti
Gura Humorului
(Hotel Western Bucovina): ....................1.499-2.760 RON/4 nopti
Tismana (Guardo
Tours): ...................................................560 RON/3 nopti
Complexul Eden,
Predeal: .................................................700-900 euro/4
nopti
Cipru (Butterfly
Tourism): ...................................................475-679 euro/4
nopti
Vietnam-Laos-Cambodgia
(Ont Carpati): .......................3.255 euro/18 nopti
Circuit Elvetia
(Girasole): ...................................................499 euro
290 RON/8 nopti
Sursa: www.evenimentulzilei.ro
- Cristina Olivia Moldovan
19 octombrie 2006 ora 20:17
In perioada 1-30 noiembrie Blue Air ofera bilete gratis spre Roma, Milano
si Bologna
Compania aeriana low-cost Blue
Air ofera in perioada 1-20 noiembrie 2006, 8.000 de locuri pentru Roma,
3.300 de locuri pentru Milano si 3.300 de locuri pentru Bologna la un
pret de 0 EUR insa, biletul trebuie sa fie cumparat in perioada 18-22
octombrie.
Sursa:http://www.5starcomfort.ro
comunicate de presa [16.10.2006]
19 octombrie 2006 ora 11:45
COMUNICAT DE PRESA ROMEXPO - Noi destinatii va asteapta la ITF 2006
In perioada 19 –
22 octombrie 2006, in cadrul Complexului Expozitional ROMEXPO - Targul
International Bucuresti se desfasoara cea de-a XVI-a editie a Targului
International de Turism –ITF 2006.
La aceasta editie si-au anuntat participarea peste 200 de firme din 15
tari, respectiv: Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, Grecia, Israel, Italia,
Liechtenstein, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica
Moldova, Romania si Turcia.
Suprafata ocupata este de aproape 7.500 mp, manifestarea fiind gazduita
in pavilioanele 16, 17 si 18.
Expozantii la ITF 2006 isi vor focaliza ofertele catre cele specifice
de petrecere a sarbatorilor de iarna. De asemenea turismul balnear va
prezenta o oferta consistenta, care urmeaza tendintele de dezvoltare ale
acestui sector.
Cu privire la editia din acest an, noutatile de mentionat sunt :
· SALONUL ROMANIA CA DESTINATIE TURISTICA - este
o dezvoltare a proiectelor anterioare privind promovarea potentialului
turistic al tarii si va fi organizat de catre Agentia Nationala pentru
Turism (ANT) cu sprijinul asociatiilor regionale de turism;
· SALONUL FRANCOFONIEI - organizat de catre ANT,
cu participari reprezentative ale principalelor tari francofone;
· SALONUL TURISMULUI RURAL – un eveniment
traditional, organizat in colaborare cu Asociatia Nationala de Turism
Rural, Ecologic si Cultural;
· SALONUL TURISMULUI BALNEAR – organizat
de catre Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania;
· participarea universitatilor, în special a celor din Capitala,
care isi prezinta oferta educationala pentru domeniul turismului si care
promoveaza actiunile studentesti ale cluburilor universitare de turism;
· participarea Administratiei Monumentelor si Patrimoniului
Turistic (AMPT), institutie aflata in subordinea Primariei Municipiului
Bucuresti (PMB), cu un stand intitulat "Bucuresti - o capitala intre
capitalele Uniunii Europene". Pe exteriorul standului va fi amplasat
un mash de dimensiuni mari (2x6 m), cu imaginea ansamblului realizat de
PMB, in acest an “Monumentul Fondatorilor UE”. Standul propune
o reiterare istorica a Uniunii Europene, prin imagini ale capitalelor
statelor membre. Atentia se va focaliza asupra Bucurestilor de astazi
si de maine. Vor fi prezentate cateva din propunerile Centrului de Proiecte
Urbane din cadrul PMB, pentru modernizarea Capitalei si macheta Podului
Basarab. AMPT va supune consultarii publice macheta statuii lui Carol
I, proiect ce face parte din Programul cultural de restituire istorica
a monumentelor din Bucuresti care au facut faima Capitalei noastre.
· prezenta celor mai importante publicatii din domeniul
turismului.
Tot in categoria noutatilor, se incadreaza si organizarea simpozionului
“Cele mai bune practici de turism din Romania”, eveniment
organizat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), Fundatia
Friedrich Ebert, GTZ si ROMEXPO. Vor fi prezentate afaceri de succes,
din diferite domenii pentru a demonstra ca acestea pot exista si in domeniul
privat. In acest fel, se doreste încurajarea altor întreprinzatori
in vederea accelerarii activitatilor întreprinse pentru cresterea
calitatii produselor, dezvoltarea produselor si modificarea comportamentului
de piata.
De asemenea, va fi organizata si o conferinta cu tema “Turismul
romanesc pe piata comunitara”, organizata de catre ROMEXPO si Sectiunea
Comert – Turism a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei.
In cadrul Targului International de Turism, ROMEXPO si Revista
Vacante si Calatorii organizeaza cea de-a IV-a editie a Salonului National
de Fotografie Turistica, avand ca tema centrala – “Calator
in Romania”. Totodata, acestei editii ii va fi adaugata o noua categorie
de concurs – “Lume vazuta de fotografi romani”.
SALONUL DE SPORT SI AGREMENT insoteste, ca la fiecare
editie, Targul International de Turism, oferind o gama variata de produse
si servicii sportive si de petrecere a timpului liber.
Programul de vizitare al expozitiei va fi, zilnic, intre orele 10.00 si
18.00, iar accesul vizitatorilor este permis pe baza biletului de intrare,
a invitatiilor de specialist distribuite de expozanti si organizatori
sau a invitatiilor on-line ce pot fi descarcate, gratuit, de pe site-ul
manifestarii, www.itfexpo.ro.
Vor fi puse in vanzare urmatoarele tipuri
de bilete : pentru 1 zi –5 lei, pentru 2 zile –9 lei, pentru
3 zile –13 lei, pentru 4 zile –16 lei (RON).
CENTRUL DE PRESA ROMEXPO
18 octombrie 2006 ora 21:48
COMUNICAT DE PRESA - România vazuta de tour-operatorii germani
Programul German de
Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca IBD-GTZ, în parteneriat
cu Patronatul ANAT, au placerea sa va anunte organizarea, cu prilejul
Târgului International de Turism Bucuresti - editia 2006 -, a unui
FORUM DE BUNE PRACTICI ÎN TURISM.
Deschiderea oficiala va avea loc vineri, 20 octombrie, la orele 9,30,
în Sala Madgearu a Centrului de Conferinte ROMEXPO si va fi urmata
de prezentarea rezultatelor studiului realizat de IBD-GTZ în rândul
tour-operatorilor germani care au România în program (România
vazuta de tour-operatorii germani).
Vor urma comunicarile de specialitate pe trei sectiuni, în salile
Madgearu, Brâncusi si Sadoveanu. Prezentarile vor acoperi arii diverse
de interes, de la dezvoltare durabila, la formarea în turism, activitatea
tour-operatorilor, zborurile low-cost, turismul cultural, turism activ
s.a.
Speram ca acest eveniment sa raspunda preocuparilor dumeavoastra si sa
ne onorati cu prezenta. În cursul saptamânii viitoare va vom
trimite, în cadrul altui comunicat de presa comun IBD-GTZ –
Patronatul ANAT programul definitiv, care va fi distribuit si în
prima zi a târgului.
Parteneri în organizarea acestui eveniment sunt: IBD – GTZ,
Patronatul ANAT, ROMEXPO, FUNDATIA FRIEDRICH-EBERT.
Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU, ofiter de presa, Patronatul ANAT
Tel : 021.323.08.55 ; Mob : 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro
Carmen CHASOVSCHI,
manager de proiect – turism, IBD – GTZ
Tel : 319 01 76; Mob: 0722.70.20.10
ibd@gtz.ro
Sursa: Patronatul
ANAT
Stire
publicata Vineri 13 octombrie 2006 ora 22.00
Comunicat
de presa privind intentia Patronatului ANAT de a se afilia la Federatia
Patronatelor din Turismul Romanesc.
Ca urmare a evaluarilor
efectuate de Consiliul Director al Patronatului ANAT - în cadrul
întrunirii de la Vatra Dornei, din data de 6 octombrie 2006 -, privind
oportunitatea de afiliere a ANAT la Federatia Patronatelor din Turismul
Românesc (FPTR), devenind astfel membru de drept al FPTR, comunicam
urmatoarele:
1. În prezent se simte, la nivel national, necesitatea unei Federatii
Patronale din Turismul Românesc puternica, organizatie care sa cuprinda
toate patronatele de profil, cu scopul de a reprezenta, promova si proteja,
unitar si profesional, interesele turismului românesc.
2. Patronatul ANAT îsi exprima intentia de a deveni membru FPTR,
urmând ca decizia finala sa fie luata, conform prevederilor statutare,
cu ocazia Adunarii Generale din aprilie 2007.
3. Patronatul ANAT va milita ca FPTR sa se alinieze conceptual, statutar
si operational la standardele de calitate ale vietii asociative impuse
de Uniunea Europeana, sa fie un partener activ si constructiv în
demersurile de dezvoltare a turismului românesc.
Cu sentimente deosebite,
Gheorghe FODOREANU
Presedintele
Patronatului ANAT
Sursa: Patronatul ANAT
Stire
publicata Joi 12 octombrie 2006 ora 15:30
Din 15 octombrie Tarom va reduce cu 50% pretul biletelor pe cursele
interne
Incepand cu 15 octombrie
comapania aeriana Tarom va reduce cu 50% pretul biletelor pe cursele interne,
care vor varia intre 71 si 98 EUR pentru calatoriile dus-intors, a declarat
Radu Berceanu, ministrul transporturilor.
O data cu integrarea
in Uniunea Europeana si cu introducerea reglementarii open sky operatorii
straini vor opera in Romania si curse interne. In aceste conditii, Tarom
si-a revizuit politica de preturi si si-a propus introducerea unor noi
destinatii, a mai precizat Radu Berceanu.
Compania opereaza
zboruri interne de la Bucuresti la Timisoara si Cluj, de la Oradea la
Baia Mare, Satu-Mare si Iasi, de la Sibiu la Targu Mures si de la Bacau
la Suceava.
Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Ziarul Financiar (www.zf.ro), Curierul National [09.10.2006], Wall-Street
[11.10.2006]
Stire
publicata Joi
12 octombrie 2006 - ora 16.46
In
aceasta vara s-a dublat numarul turistilor care au ales pachete de vacante
charter
Conform agentiilor de turism,
in sezonul estival din acest an numarul turistilor care au ales pachete
de vacante charter s-a dublat, la 100.000 persoane. Aceasta evolutie i-a
facut pe jucatorii de profil sa poarte discutii pentru destinatii noi
operate in acest sistem in sezonul 2007.
Vicepresedintele Asociatiei
Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT, si presedintele Eximtur, Lucia
Morariu, a declarat ca incepand de anul viitor romanii ar putea alege
si destinatii precum Republica Dominicana, Maroc sau Dubai. Charterele
se adreseaza segmentului mediu si peste mediu iar destinatiile favorite
sunt Grecia, Spania sau Egipt.
Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Adevarul [04.10.2006]
Stire
publicata Joi 05 octombrie 2006 - ora 17.48
Oferte all inclusive de pe litoral
Bulgaria 2024 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria
2024; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite;
Pomorie; Nessebar | oferte
vacante Grecia