Propunerile PDL pentru viitorul Guvern. BUCUREŞTI / 13:04, 18 decembrie 2008
Preşedintele PDL, Emil Boc, a anuţat, joi, propunerile partidului pentru viitorul Guvern:
Ministerul Finanţelor Publice - Gheorghe Pogea
Ministerul Infrastructurii şi Transporturilor - Radu Berceanu
Ministerul Economiei - Adriean Videanu
Ministerul Apărării Naţionale - Mihai Stănişoara
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei - Vasile Blaga
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale - Gabriel Sandu
Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional - Toader Paleologu Ministerul Turismului - Elena Udrea
Ministerul Tineretului şi Sportului - Monica Iacob RidzI.
"Acestea sunt propunerile PDL", a spus Emil Boc, precizând că echipa de miniştri " îmbină expertiza, maturitatea şi tinereţea", şi urmează să fie validată în Colegiul Director al PDL, care se desfăşoară, începând cu ora 13.00, la Palatul Parlamentului.
Emil Boc a precizat că propunerea pentru Ministerul Justiţie este un independent, care va fi numit de cele două formaţiuni, prin consens.
Preşedintele PDL a mai menţionat că democrat-liberalii nu s-au consultat cu preşedintele Traian Băsescu în privinţa numelor de miniştri.
Sursa: www.mediafax.ro
Data publicarii: 18 decembrie 2008 ora 14:04
COMUNICAT DE PRESA ANAT - 17 decembrie 2008 1. PLANUL DE MASURI ANTI-CRIZA ANAT
Pe data de 11 decembrie s-a desfasurat, la Bucuresti, sedinta Consiliului Director ANAT, una dintre temele esentiale de discutie fiind reactia ANAT la impactul crizei financiare asupra activitatii agentiilor de turism si identificarea unui plan anti-criza pentru protejarea intereselor membrilor sai.
ANAT constata ca Romania a intrat într-o etapa de încetinire a ritmului de crestere economica, si se afla în perspectiva unei perioade de contractie economica ce va afecta atat Europa, cat si SUA. Din discutiile cu colegi din alte tari, ANAT poate afirma ca atat turismul de placere, cat si turismul de afaceri, a scazut, gradul de ocupare al curselor aeriene este sub cel de anul trecut si perspectiva internationala pentru 2009 este rezervata, avand în vedere scaderea cererii ca urmare a unei piete a muncii slaba si a fluxului scazut de capital din corporatii catre industria de travel.
Pe baza datelor din mai multe surse putem aprecia ca la nivel european, produsul intern brut va scadea cu aprox. 0,6%.
Expedia Inc., binecunoscuta agentie de turism online, a anuntat ca profitul a scazut în trimestrul III cu aproximativ 4,8%, rata de crestere a rezervarilor a scazut de la 21% anul trecut la 7% anul acesta, iar vanzarile de bilete de avion au scazut cu 5%.
Informatiile aferente lunii octombrie arata o scadere a ratei de ocupare a hotelurilor în Romania cu aproximativ 15%.
Urmand scaderilor din industria ospitalitatii si din transporturile aeriene, agentiile de turism vor fi nevoite sa faca fata unor situatii de criza acuta.
Consiliul Director ANAT propune un plan de masuri în trei puncte ca Solutie ANTI–CRIZA pentru TURISMUL ROMANESC
Legislativ: LEGEA TICHETELOR DE VACANTA
Guvern: PROIECT de PROMOVARE în valoare de 5 milioane de euro - ianuarie -mai 2009
Parteneriat privat ANAT - hotelieri: EARLY BOOKING - Campanie nationala 1 februarie -31 martie 2009
1. Legea Tichetelor de vacanta
Proiectul de lege a fost elaborat în colaborare cu reprezentantii sindicatelor si a ministerului de resort si a fost înaintat în Parlament; ANAT considera ca pentru aceasta lege trebuie facut în continuare lobby atat în Parlamentul Romaniei, cat si la factorii de decizie din ministerele implicate în proiect si apreciaza ca un impact extraordinar îl va avea implicarea presei în sustinerea proiectului de lege. 2.Promovare
ANAT considera ca guvernul Romaniei, si anume reprezentantii pe turism, trebuie sa elaboreze si sa implementeze urgent programe de promovare. Sursa fondurilor pentru promovare trebuie sa fie bugetul ministerului de resort, buget care trebuie redimensionat si regandit. 3. ÎNSCRIERI TIMPURII - EARLY BOOKING: Parteneriat castigator agentie-hotel-turist:
ÎNSCRIERI TIMPURII – este analogul romanesc al cunoscutului concept Early-Booking sau Fruebucherrabatt. El presupune acordarea de discounturi importante turistilor (20-30%) pentru cumpararea vacantelor cu mult timp înainte de sezon.
- Perioada actiunii: 1 februarie - 31 martie 2009
- Biletele sunt nerambursabile si netransmisibile
- Perioada sejurului poate fi aleasa oricand doreste turistul.
- Modificarile de nume sau alte servicii se penalizeaza cu contravaloarea reducerii.
- În cazul renuntarii, penalizarea este 100%
- Nu sunt admise rezervari dupa data de 31 martie.
Obiective pentru anul 2009:
300 unitati de cazare participante
Reducere medie pentru turist 25%
Campanie unitara promovata de ANAT, Asociatia Litoral, agentii, hotelieri
Numarul de turisti scontat: 150.000
Cifra vanzarilor: 15.000.000 EUR
Pentru transpunerea în fapte a acestui concept ne propunem:
Implicarea Ministerului în promovarea acestui proiect
Crearea unei campanii la nivel national
3. IMPACTUL CRIZEI ECONOMICE ASUPRA AGENTIILOR DE TURISM
Criza economica globala a avut si are un impact psihologic asupra clientilor agentiilor de turism. Estimarile initiale ale ANAT erau optimiste, mai ales ca în ultimii 4 ani au fost înregistrate cresteri semnificative, în special pe outgoing, cu doua cifre.
Agentiile de turism membre ANAT au fost consiente chiar înaintea izbucnirii crizei ca atat pentru perioada de sarbatori 2008-2009, cat si pentru anul 2009, ritmul de crestere se va mai diminua deoarece piata romaneasca tinde catre maturitate. Se stie ca orice piata matura nu înregistreaza fluctuatii foarte mari, atat pozitive, cat si negative. Pe de alta parte, multi clienti au facut credite si împrumutiri si a sosit perioada scadentei.
Însa criza a diminuat ritmul de crestere al agentiilor de turism pentru sarbatori, cea mai critica luna fiind noiembrie. Anul 2008 a început pozitiv, si ca marturie stau cifrele furnizate de IATA si care ofera situatia încasarilor de pe urma vanzarii biletelor de avion:
Cifra de afaceri BSP:
2008 Ian-Nov (11 luni) 393.765.910 EUR
2007 Ian-Nov 347.174.046 EUR
Crestere pe primele 11 luni din 2008: 13% fata 2007. Mentionam ANAT se astepta, în 2007, la o crestere de doar 9% pentru 2008, deci situatia reala a depasit previziunile.
Singura scadere a fost înregistrata pentru luna noiembrie 2008 doar la nivelul cifrei de afaceri: 31.067.431 EUR fata de 35.082.084 EUR în noiembrie 2007. Deci, vorbim de o scadere de 12%.
Numarul de bilete de avion emise de BSP de 76.395 în noiembrie a.c. si de 92.557 în octombrie. Deci, 2008 a fost un an cu cresteri importante fata de 2007, în pofida ultimelor 3 luni. Criza izbucnita în octombrie a determinat ponderarea vanzarilor. Per ansamblu, 2008 a reprezentat, în continuare, un an cu o crestere mare, estimata la 15-20% la outgoing (în special datorita dezvoltarii zborurilor charter) si 10% pe turism intern (datorita unei mai bune promovari a Litoralului romanesc al Marii Negre). Pentru 2009, ANAT estimeaza (în masura în care poate face acest lucru, deoarece în vremuri de acuta criza economica, nici cei mai buni specialisti internationali nu mai pot oferi prognoze foarte bune) ca industria turistica romaneasca, desi va fi si ea afectata de criza, nu va înregistra o scadere a ratei de crestere mai mare de 5%. Aceasta deoarece Romania nu este înca o piata matura si are înca un mare potential de crestere.
O solutie în vreme de criza ar fi: cat mai multa promovare si tarife mici! Cei care vor sti sa se promoveze si vor oferi cele mai bune preturi raport-calitate vor avea de castigat.
3. SITUATIA VANZARILOR PRIN AGENTIILE DE TURISM DE SARBATORI
Pentru perioada sarbatorilor de iarna, agentiile înregistreaza o stagnare fata de anul precedent. Sunt touroperatori importanti care au înregistrat, strict pentru aceasta perioada, scaderi cuprinse între 5 si 10%, dar si operatori care au înregistrat usoare cresteri.
Cel mai bine (si din timp) s-au vandut destinatiile exotice si pachetele turistice cu preturi mici si medii din Austria. La nivelul agentiilor de turism s-a observat o scadere a numarului de clienti pentru perioada sarbatorilor de iarna în luna noiembrie, un factor important fiind IMPACTUL PSIHOLOGIC creat de mediatizarea crizei, alaturi de impactul real (sunt si zeci de mii de familii care au fost direct afectate, din cauza disponibilizarilor). Se observa o crestere a numarului de turisti (cei nehotarati, care au asteptat) pentru dupa 10 decembrie.
Pentru turismul extern, numarul de turisti nu a scazut, în schimb, valoarea pachetelor turistice alese de acestia a fost ceva mai mica, cu o medie de 20-30% sub preturile de anul trecut. Sunt destinatii turistice (în special cele din bazinul mediteraneean) unde multi prestatori de servicii au hotarat sa recurga la reduceri de preturi, cuprinse între 15 si 30%. Chiar si pentru turismul intern, sunt hotelieri care au reduce preturile, pentru perioada sarbatorilor, cu 10-20%. Ofertele speciale si cele last minute au contribuit la o stagnare a pietei sau, oricum, nu la o scadere considerabila. Ponderea estimata a circulatiei turistice din total este de 20% pentru Craciun si de 80% pentru Revelion.
TOP DESTINATII INTERNE DE SARBATORI VANDUTE PRIN AGENTII
Valea Prahovei + Poiana Brasov
Alte statiuni montane (Arieseni, Borsa, Vatra Dornei).
Statiuni balneoclimaterice (lider - Baile Felix)
Zona Bran-Moieciu
Alte zone de turism rural (Apuseni, Maramures, Bucovina, Marginimea Sibiului)
Litoralul Marii Negre (Mamaia, Mangalia, Saturn)
TOP DESTINATII EXTERNE DE SARBATORI VANDUTE PRIN AGENTII
1. Austria
2. Alte destinatii de ski si de iarna (Bulgaria, Italia, Franta, Elvetia, Slovacia)
3. Destinatii din bazinul mediteraneean (Egipt - Sharm El Sheikh, Hurghada, Turcia – Antalya, Tunisia, Cipru, Malta, Grecia, Spania)
4. Orase europene (Paris, Barcelona, Lisabona, Roma, Viena, Praga, Budapesta, Istanbul)
5. Destinatii exotice si croaziere. Acestea au înregistrat cea mai mare crestere de sarbatori fata de anul precedent.
4. ANAT PREMIAT PENTRU RESPONSABILITATE CORPORATISTA
Ne face placere sa va semnalam un eveniment extrem de important legat de noile oportunitati care decurg din accesarea Fondurilor Structurale, noua schema de ajutor de stat pentru cercetare – dezvoltare - inovatie si programul Jeremie pentru stimularea competitivitatii, anume “Forumul Civic si de Afaceri pentru stimularea absorbtiei Fondurilor Europene”. Manifestarea are ca tema “Mecanisme si modalitati inovative pentru atragerea banilor europeni”.
În acelasi context, a avut loc si ceremonia de decernare a Diplomelor de Excelenta în popularizarea, gestionarea si pregatirea programelor co-finantate din Fonduri Europene, în cadrul careia ANAT se numara printre laureatii editiei din acest an. Premiul special acordat ANAT a fost ridicat de Doamna Carmen Botez, secretarul general al Asociatiei.
Pentru alte amanunte, Traian BADULESCU Consilier de presa Mob: 0722.766.255, 0749.05.05.82 traian.badulescu@anat.ro
CE recomanda supravegherea site-urilor de vanzari de bilete de avion
Controalele, efectuate de institutiile avizate, atesta ca 60% dintre site-urile companiilor aeriene care vindeau bilete de avion prin intermediul Internetului, care inregistrau nereguli, nu au fost modificate. Astfel ca oficialii europeni au decis supravegherea atenta a acestora si au recomandat tuturor statelor din UE sa ia masuri drastice impotriva lor.
Comisia Europeana obliga companiile sa afiseze pretul final al biletelor, informatiile sa fie facute intr-o limba de circulatie internationala, iar companiile sunt obligate sa precizeze numarul exact de locuri disponibile, in cazul ofertelor promotionale.
Sursa: Bloom Biz [11 decembrie 2008]
Data publicarii: 16 decembrie 2008 ora 14:00
FLYNOVA a epuizat pachetele de vacanta în perioada Anului Nou
Bucuresti, 10 decembrie 2008 – FLYNOVA, divizia din Romania a Grupului NOVATOURS, cel mai mare tour operator din statele baltice, a epuizat biletele pentru vacantele de Anul Nou în toate destinatiile oferite de tour operator. Pentru sezonul de iarna, FLYNOVA organizeaza vacante în statiunile Hurghada si Sharm El Sheikh din Egipt si ofera servicii de cazare în Austria.
Statiunea Hurghada este preferata atat de turistii care doresc sa petreaca Anul Nou în Egipt, cat si de cei care calatoresc în perioada Craciunului. La putin timp dupa lansarea ofertei de iarna, FLYNOVA a epuizat vacantele în aceasta renumita statiune egipteana pentru ambele perioade ale sarbatorilor de iarna. Romanii care au ales vacantele oferite de FLYNOVA pastreaza tendintele impuse în aceasta vara, optand preponderent pentru hoteluri de cinci stele în regim all inclusive. Acestia au ales diferite activitati care sa le asigure un sejur memorabil, fie ca este vorba despre scufundari în Marea Rosie, unul dintre cele mai renumite locuri pe harta pasionatilor, snorkeling sau excursii în orasele cu semnificatie istorica precum Cairo, Luxor si Israel.
“Turistii Romani îsi mentin preferintele pentru servicii de cea mai buna calitate”, a declarat Raimondas Useckas, Directorul Executiv FLYNOVA. “În mod evident, acest sezon de iarna are doua varfuri în ceea ce priveste nivelul
cererii – perioada sarbatorilor de iarna si începutul lunii februarie, cand ne asteptam sa înregistram din nou un aflux de clienti datorita vacantei scolare. Din ce în ce mai multi romani aleg sa-si petreaca vacantele în strainatate alaturi de copii, iar FLYNOVA le-a pregatit cele mai bune oferte.”, a completat Useckas.
FLYNOVA ofera clientilor sai prilejul de a petrece atat vacante de calitate si la preturi reduse, cat si vacante de lux. Cel mai scump pachet vandut pentru Anul Nou de FLYNOVA este o vacanta la Hotelul Four Season din Sharm El Sheikh si a costat peste 1700 Euro/persoana, iar cel mai ieftin a costat 199 Euro/persoana pentru o saptamana.
Oferta FLYNOVA pentru perioada iernii cuprinde în continuare promotii destinate tinerilor casatoriti, familiilor cu copii si grupurilor de turisti.
Informatii complete despre ofertele companiei pot fi obtinute direct de pe site-ul www.flynova.ro si/sau de la agentiile partenere FLYNOVA.
Pentru informatii suplimentare, va rugam sa contactati Free Communication – Daniel Amzar, tel. 207 47 40, 0752 111 728, e-mail daniel.amzar@freecomm.ro sau Iulia Goaga, tel. 207 47 40, 0752 111 726, e-mail iulia.goaga@freecomm.ro
Sursa: FLYNOVA Data publicarii: 10 decembrie 2008 ora 14:16
CFR Calatori lanseaza programul "Trenurile zapezii 2008 - 2009" -- Iubitorii sporturilor de iarna pot beneficia de reduceri cuprinse intre 20 si 27%
Reprezentantii Cailor Ferate Romane (CFR) Calatori lanseaza, din 14 decembrie, programul "Trenurile Zapezii 2008 - 2009", ce ofera tuturor iubitorilor sporturilor de iarna variante multiple de calatorie spre sau dinspre munte. Programul va fi valabil pana la 28 februarie 2009. Oferta tarifara pentru calatoriile cu "Trenurile Zapezii" se adreseaza tinerilor cu varste sub 26 de ani si grupurilor formate din minim zece persoane, informeaza Realitatea TV. Aceasta este valabila la toate trenurile care fac legatura intre Bucuresti si statiunile montane de pe Valea Prahovei: Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Brasov.
De asemenea, oferta mai este valabila pentru trenurile ce fac legatura intre Iasi - Vatra Dornei si retur, dar si pentru ruta Cluj Napoca - Vatra Dornei si retur. La fel si pentru trenurile cu destinatia Brasov din Constanta, Craiova, Cluj Napoca si Suceava Nord.
Reducerile tarifare sunt aplicabile pentru tinerii sub 26 de ani care circula pe o ruta directa, de luni pana joi, la clasa a doua si au ca punct de plecare sau destinatie o statie de pe ruta Breaza - Brasov. Reducerea este de 20% din tariful de tren persoane si tariful suplimentului de tren. Reducerea de 20% se acorda si tinerilor care merg pe rutele Iasi - Vatra Dornei Bai si retur, precum si Cluj Napoca - Vatra Dornei Bai si retur. Aceste reduceri se acorda si posesorilor de carduri ISIC, IYTC si EURO 26. In plus, pentru grupurile formate din cel putin zece persoane, la tren de orice rang, clasa a doua se aplica o reducere de 25%. De asemenea, mai beneficiaza de reducere de 25% si calatorii ce au ca destinatie o statie de pe ruta Breaza - Brasov sau Vatra Dornei, dus - intors. Aceasta reducere de 25% se mareste cu 2% pentru fiecare opt persoane in plus, in cazul grupurilor formate din maxim 50 de persoane. Oferta turistica de calatorie in grup "Trenurile Zapezii" nu se aplica la grupurile care beneficiaza deja de o alta reducere. Valabilitatea biletului dus - intors este de 30 de zile de la efectuarea calatoriei de dus.
Oferta "Trenurile Zapezii" se poate procura din agentiile de voiaj CFR sau de la ghiseele caselor de bilete din incinta statiilor CFR cu anticipatie maxima de 30 de zile. Calatorii care opteaza pentru oferta "Trenurile Zapezii" nu pot beneficia de alte reduceri acordate in baza unor acte normative. CFR are deja reduceri intre 25% si 60% pentru toate categoriile de pasageri la calatoriile de weekend prin oferta Cartea VSD - vineri, sambata, duminica - si de asemenea, reduceri intre 10% si 25% pentru calatoriile in grupuri mici - intre doua si cinci persoane - prin oferta Minigrup 2 - 5.
FPTR a lansat programul "o saptamana la munte" pentru a creste gradul de ocupare al hotelurilor
Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) a lansat programul "O saptamana la Munte", pentru a creste gradul de ocupare al unitatilor de cazare montane in perioada 15 noiembrie-15 decembrie cu cel putin 15-20% pana la un minim de 50%, a spus, pentru DailyBusiness.ro, Daniel Vasilescu, presedintele FTPR.
In aceasta perioada gradul de ocupare din zonele montane este de 30-35%, potrivit lui Vasilescu.
In programul "O saptamana la munte" s-au inscris momentan 18 unitati de cazare din zonele montane, iar in prezent sunt pentru perioada respectiva 600 de locuri de cazare disponibile.
Durata sejurului va fi de 5 nopti, tarifele fiind cuprinse intre 158 si 358 lei pe sejur.
Acest program se afla la prima editie, iar locurile vor fi vandute tuturor categoriilor de turisti romani dupa principiul "primul venit, primul servit".
Biletele pentru aceste hoteluri vor fi puse in vanzare in agentiile de turism incepand cu 14 noiembrie 2008.
Autor: Cristina Mihai
Sursa: www.dailybusiness.ro
Data publicarii: 17 noiembrie 2008 ora 08:30
Sedinta ANAT Sud Muntenia, Pitesti - 7 noiembrie 2008
Astazi 7 noiembrie 2008 ora 11.30 - 14.00 a avut loc sedinta ANAT Sud Muntenia la Complex Cornul Vanatorului din Pitesti.
Joi 6 noiembrie invitatii au fost cazati gratuit + cina festiva + foc de tabara la vila DANVI 3* din Nucsoara, judetul Arges oferite de domnul Gabi Radu de la agentia de turism Discovery - Pitesti. Au luat cuvantul: domnul Adrian Voican presedinte ANAT Sud Muntenia/ BIBI TOURING EUROLINES, domnul Gabriel Radu de la Discovery Pitesti, domnul Alen Georgescu vicepresedinte ANAT Sud Muntenia/ EUROTRAVEL TGV Targoviste, doamna Mihaela Radulescu secretar ANAT Sud, doamna Maria SALCIANU - Director Executiv ANAT, domnul Cosmin IVAN consilier ANAT, precum si invitatii din sala.
Ordinea de zi: cuvant introductiv si prezentarea raportului de activitate pe ultima perioada( targuri de turism, criza economica mondiala, probleme de IT - softuri pentru agentii, consultanta turistica, schimbarea denumirii din agent turism in consultant turism, legislatie, legea voucherelor de vacanta, fiscalitate, probleme de resurse umane, incoming, outgoing, corporate, turism intern, ticketing, controale OPC.
Numar de membrii: 52. Este la ora actuala cea mai activa regiune din cadrul asociatiei ANAT. Urmatoarea intalnire va fi pe 10 sau 17 februarie 2009.
ANAT SUD Muntenia sedinta 7 noiembrie 2008 Pitesti - partea I - a. Presedinte: Adrian Voican
ANAT SUD Muntenia sedinta 7 noiembrie 2008 Pitesti - partea II - a. Presedinte: Adrian Voican
Cu ocazia Targului de Turism al Romaniei, a avut loc la sediul WBF-GTZ (Program German de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca) sedinta de constituire a FAPT – Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania, la initiativa comuna a asociatiilor de promovare turistica din Romania si a programului mai sus amintit.
Federatia are ca scop dezvoltarea si promovarea destinatiilor turistice pe plan national si international. FAPT îsi propune sa contribuie la o îmbunatatire a activitatilor de marketing si de branding a destinatiilor si a produselor turistice pe care aceastea le ofera, promovarea brandurilor locale, sustinerea programelor de incoming, sustinerea promovarii Romaniei la targurile nationale si internationale prin organizarea de standuri ale destinatiilor turistice.
Federatia se doreste a fi o voce unitara în dialogul cu partenerii, cu autoritatile locale si nationale, urmand sa promoveze interesele membrilor în cadrul Consiliului Consultativ pentru Turism.
Membrii fondatori sunt Asociatia pentru Dezvoltarea si Promovarea Turismului Litoral, Asociatia pentru Turism Bucovina, Asociatia pentru Turism Banat, Asociatia Oltenia de Sub Munte, Maramures Infoturism, Asociatia de Promovare a Turismului Prahova, Asociatia Judeteana de Turism Sibiu si Asociatia Turistica Sighisoara. În prezent presedintia federatiei este asigurata de Asociatia Litoral, iar vicepresedintia de APT Bucovina. FAPT invita pe aceasta cale toate asociatiilor de promovare a destinatiilor turistice sa se alature acestei initiative si sa se înscrie ca membri.
Ca activitati imediat urmatoare, federatia îsi propune participarea activa la definirea brandului turistic al Romaniei , sa organizeze, cu sprijinul WBF-GTZ, cursuri de formare în managementul proiectelor pentru personalul executiv al asociatiilor, în vederea unei mai bune gestionari a fondurilor structurale în turism, precum si cursuri de conducere si organizare a asociatiilor de promovare a destinatiilor turistice.
FAPT invita partenerii din turismul romanesc - MIMMCTPL, Asociatii , Patronate , autoritatile locale , agentii de turism , hotelieri , etc. - sa contribuie la un parteneriat activ si durabil alaturi de Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania, în scopul dezvoltarii si promovarii destinatiilor turistice ale Romaniei .
Sursa: ANAT - 27 octombrie 2008
Data publicarii: 29 octombrie 2008 ora 11:12
MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE
CABINET SECRETAR DE STAT
Calea Victoriei nr 152, Sector 1, Bucuresti
Tel: 021-20.25.462; fax: 021-20.25.464
E-mail: cabinet@mturism.ro
Comunicat de presa
Gala Turismului Romanesc si Targul de Turism al Romaniei – evenimentele lunii in turismul national
Bucuresti, 22 octombrie 2008
Azi, 22 octombrie 2008 are loc Gala Turismului Romanesc, organizata de Departamentul Turism din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale. “Dupa cinci ani de pauza, am decis reluarea traditiei Galei Turismului Romanesc pentru a arata pretuirea autoritatii publice pentru activitatea si eforturile mediului privat de afaceri din sfera turismului. In aceasta seara vom acorda trofee si diplome celor mai vechi dar si celor mai implicate personalitati ale industriei. Ma bucur ca am reusit sa organizam acest eveniment si sper ca traditia sa nu mai fie niciodata intrerupta”, a declarat Lucia Morariu, Secretar de Stat pentru turism.
Maine, 23 octombrie, ora 11.00, are loc deschiderea celei de a XX-a editii a Targului de Turism al Romaniei, organizat la Romexpo. Targul este deschis intre orele 10.00 – 18.00, de joi pana duminica, 26 octombrie.
“Ministerul nostru are la aceasta editie a targului cel mai mare stand din istoria participarilor la TTR, anume 550 mp. In cadrul standului MIMMCTPL participa operatori de turism, asociatii de promovare si autoritati ale administratiei publice locale din intreaga tara, castigatorii proiectului “Destinatii Europene de Excelenta”, asociatii profesionale si patronale reprezentative la nivel national, precum si autoritati centrale cu atributii in gestionarea fondurilor comunitare pentru turism. Cu sprijinul autoritatilor administratiei publice locale prezente la targ, am reusit sa organizam, pe parcursul a trei zile, manifestari cultural artistice reprezentative pentru diferitele regiuni ale tarii”, a precizat Morariu.
Castigatorii premiilor oferite de MIMMCTPL la Gala Turismului sunt prezentati mai jos:
LITORAL - pentru singura plaja BLUE FLAG si investitia de 5 stele la Complexul VEGA din Mamaia - GABRIEL COMANESCU
COMPANII AERIENE - pentru sprijinul constant acordat turismului din Romania - GHEORGHE RACARU
BALNEAR - pentru consecventa SIF TRANSILVANIA in investitii in turismul de sanatate - MIHAI FERCALA
TURISM RURAL - pentru contributia la dezvoltarea conceptului de agroturism in Romania - MIOARA VISAN STOIAN
DELTA DUNARII - pentru activitatea de pionerat in dezvoltarea turismului in Delta Dunarii - CORNEL GAINA
BRAND HOTELIER ROMANESC - pentru transformarea lantului CONTINENTAL intr-un brand romanesc de succes - RADU ENACHE
AGENTII DE TURISM - pentru performanta, intelepciune si continuitate ca touroperator si in conducerea ANAT - GEORGE SORIN NICOLESCU
ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA - pentru performanta de a administra cu rezultate de exceptie un oras turistic - KLAUS WERNER JOHANNIS
ACTIUNI UMANITARE - pentru devotamentul cu care a mobilizat colegii din industria turismului pentru sprijinirea sinistratilor din Moldova - GRIGORE ALECSA
HOTELURI DIN ORASE - pentru ca a facut din UNITA unul dintre cele mai importante lanturi hoteliere din Romania - JOSEF GOSHY
AGREMENT TURISTIC – singurul port turistic certificat BLUE FLAG din Romania - GEORGE COPOS
MARELE PREMIU - pentru profesionalism, performanta si sprijin constant acordat oamenilor de cultura din Romania - ION ANTONESCU
PENTRU INTREAGA ACTIVITATE:
BURTEA DUMITRU ISTRATE NICOLAE VASILESCU DANIEL VOICU MIHAI ALBU NICOLAE MARCEL BADESCU VIOREL PAUNESCU
Fotografii de la Targul de Turism al Romaniei, ROMEXPO 23 - 26 octombrie 2008
Forum Turism - Adrian Voican
Forum Turism - ANAT MEDIA 5 ani - Traian Badulescu
Forum Turism 22 octombrie 2008
Forum Turism - Lucia Morariu
Gala Turismului Romanesc ora 19.30 Hotel MARRIOTT
Gala Turismului Romanesc cu Horia Brenciu
Gala Turismului Romanesc
22 octombrie 2008
Gala Turismului Romanesc
invitati la masa..
Gala Turismului Romanesc Dumitru Farcas
Gala Turismului Romanesc Dumitru Farcas
Deschiderea oficiala a targului
de turism 23 octombrie 2008
Doamna Lucia Morariu
Doamna Lucia Morariu
Domnul Dragos Anastasiu presedinte ANAT
Targul de Turism al Romaniei
Decerenarea diplomelor
Domnul Cristian Petrescu
Vizita la standuri
Vizita la standuri
Vizita la standul Bucovina
Lucia Morariu stand Bucovina
Vizita la standuri
Vizita la standuri
Standul ANTREC
Standul ANTREC
Ministrul Turismului Grecia
Cel mai frumos stand!
ROMANTIC TRAVEL
Stand statiunea Predeal
Standul oficial al Greciei
Dl. Marian Constantinescu
O carte despre turism
Standul EUROLINES
Bulgaria, stand oficial
CARPATAIR
CARPATAIR
INDONEZIA
Stand Indonezia
FLY NOVA
Hotel Eden Predeal
STAR AVIATION
Targul de Turism al Romaniei 23- 26 octombrie 2008
Alen Georgescu - Manager EUROTRAVEL TGV
George Copos la Gala Turismului Romanesc
Croaziere cu Croaziere.net
Ioan Basea - Manager
Maria Stoian - Presedinte onorific ANTREC
Croaziere.net Team
cea mai frumoasa poza!
Mariana Ionescu - General Manager BEST COMTUR
BEST COMTUR stand
BEST COMTUR stand
MAREEA stand - ski 2009
Telecabina - cel mai frumos stand
VACANTA DE VIS -
Claudia Paun
VACANTA DE VIS
EUROTRAVEL TGV stand
EUROTRAVEL TGV stand
Dani Coman portarul Rapidului
EUROTRAVEL TGV + InfoTravelRomania
Aglomeratie la EUROLINES
In vizita prin targ..
BLUE AIR
BLUE AIR
3 fete frumoase la BIG TRAVEL
COMUNICAT DE PRESĂ ANAT - 22 OCTOMBRIE 2008
TTR: REDUCERI DE PÂNĂ LA 20% LA AGENŢIILE DE TURISM
- Cele mai solicitate destinaţii de iarnă: Austria, Egipt, Valea Prahovei şi zona Bran-Moieciu -
1. Destinaţiile preferate ale românilor de Crăciun şi Revelion
1. Destinaţiile preferate ale românilor de Crăciun şi Revelion
Dispunere plecări:
25% - Crăciun
75% - Revelion
Durata medie a unui sejur de Sărbători: 4 nopţi
a. Turism intern
Creştere estimată la 10 % faţă de anul precedent.
Circa 140.000 de turişti vor alege destinaţii româneşti prin agenţiile de turism.
Destinaţia nr. 1: Valea Prahovei, Predeal, Poiana Braşov
Formele de turism vândute prin agenţii în perioada de Sărbători:
Staţiunile montane
Staţiunile balneoclimaterice
Turismul rural (începe să fie vândut şi prin agenţiile de turism)
Altele (Litoral, Delta Dunării, oraşe etc.
Cele mai solicitate destinaţii prin agenţiile de turism:
Valea Prahovei, Predeal, Poiana Braşov
Bran-Moieciu
Bucovina şi Maramureş
Alte staţiuni montane: Borşa, Vatra Dornei, Albac – Arieşeni
Staţiuni balneo: Sovata, Covasna, Băile Herculane, Băile Felix
De Crăciun se observă o tendinţă către pensiunile rurale, iar de Revelion, către staţiunile montane (hoteluri şi vile).
b. Turism extern (outgoing)
Creştere estimată la minim 20 % faţă de anul precedent.
Circa 50.000 de turişti vor alege destinaţii externe prin agenţiile de turism.
Destinaţia nr. 1: Austria
Formele de turism vândute prin agenţii în perioada de Sărbători:
Destinaţii de iarnă (Austria, Bulgaria, Elveţia, Italia, Franţa, Slovenia, Slovacia, Finlanda cu Laponia)
Ţări din bazinul mediteraneean (Egipt, Grecia, Turcia, Tunisia, Cipru, Malta)
Mari oraşe europene (Paris, Barcelona, Viena, Praga, Atena, Lisabona, Budapesta)
Destinaţii exotice (Cuba, Republica Dominicana, Caraibe, Bora Bora, Seychelles, Mexic, Brazilia, Thailanda, Bali, Mauritius)
Turism de shopping (Austria, Italia, Dubai, Grecia, Turcia)
Preţurile vor creşte cu între 5 şi 10%, atât pe intern, cât şi extern, din cauza creşterii preţurilor la utilităţi, cât şi din cauza crizei economice internaţionale. Fluxul de turişti români nu va fi semnificativ afectat de criza economică globală. Probabil, va exista o ponderare a creşterii cererii.
2. Noutăţi la Târgul de Turism al României
Destinaţii externe mai solicitate pentru perioada sezonului de iarnă, faţă de anii precedenţi: Bulgaria, Slovacia, Slovenia, Portugalia (Lisabona) şi Cehia (Praga).
Pentru turismul intern sunt mai solicitate pensiunile rurale.
Multe agenţii vor promova reduceri cuprinse între 5 şi 10% pentru cei care vor contracta pachete turistice la târgul de turism. Unele reduceri pot ajunge şi la 20%.
Destinaţii şi pachete turistice inedite:
Revelion pe Litoralul românesc şi bulgăresc al Mării Negre
Kenya
Concerte în Europa programate în 2009 (Depeche Mode, AC/DC, Richard Clayderman etc.)
Pentru alte amănunte, Traian BĂDULESCU Ofiţer de presă ANAT Mob: 0749.05.05.82 traian.badulescu@anat.ro
Invitatie conferinta de presa ANAT, Miercuri 22 octombrie 2008
Stimati colegi,
Ne face o deosebita placere sa va invitam la o conferinta de presa sustinuta de ANAT si de GTZ, miercuri, 22 octombrie, orele 10.00, la Centrul de Conferinte al ROMEXPO, Pavilionul 18, Sala Balcescu (etaj).
Principalele subiecte vor fi:
1. Forumul de Bune Practici in Turism, editia a V-a
2. Targul de Turism al Romaniei.
De asemenea, sunteti invitati sa participati la lucrarile Forumului de Bune Practici in Turism, care se va desfasura la aceeasi locatie, dupa conferinta de presa.
Atasat acestui mesaj aveti programul manifestarii.
Va rugam sa confirmati participarea dvs. pana marti, 21 octombrie, orele 17.00.
Cu prietenie,
Traian BADULESCU
Redactor sef ANAT Media
Consilier de presa ANAT
Mobil: 0722.766.255, 0749 05 05 82 www.anat.ro
E-mail: traian.badulescu@anat.ro
Comunicat de presă TÂRGUL DE TURISM AL ROMANIEI
Intre 23-26 octombrie, la ROMEXPO se organizeaza TÂRGUL DE TURISM AL ROMANIEI – 2008
ROMEXPO şi expozanţii ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României vă invită să căutaţi, încă de pe acum, cele mai avantajoase oferte care să vă asigure vacanţa ideală. Acest deziderat poate fi împlinit într-un singur mod: nelipsind de la întâlnirea cu Târgul de Turism al Romaniei, in perioada 23-26 octombrie 2008. Târgul de Turism al Romaniei – editia de toamna se afla la cea de-a XX-a editie si va fi găzduit de Complexul Expoziţional ROMEXPO.
Aici îsi vor prezenta ofertele 250 expozanti din 19 de tari: Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, Grecia, Israel, Italia, Liechtenstein, Marea Britanie, Macedonia, Moldova, Olanda, Republica Ceha, Republica Dominicana, Romania, Slovacia, Spania, Turcia, Ungaria.
„Toţi, specialişti sau nu, suntem de acord, în unanimitate, că turismul reprezintă acea mină de aur a economiei româneşti, domeniul a cărui exploatare poate aduce beneficii de necontestat, de la crearea locurilor de muncă, până la atragerea de sume importante. Pentru ca această dorinţă să poată deveni realitate, este nevoie însă ca turiştilor să li se ofere vacanţe, nu numai în locuri pitoreşti, dar şi condiţii optime de cazare şi servicii de cea mai înaltă clasă.
Pentru a încerca să focalizăm atenţia asupra acestui domeniu, dar şi pentru a contribui la promovarea turismului românesc, ROMEXPO abordează tematica turistică de două ori pe an. Ajuns la ediţia aniversară, a XX-a, Târgul de Turism al României reuneşte elita firmelor de profil, organizaţii şi asociaţii, agenţii de turism şi tour-operatori, companii aeriene, societăţi de asigurări şi bănci, organizatori de congrese şi turism de afaceri, edituri, instituţii culturale. Toţi cei prezenţi la ROMEXPO, între 23 şi 26 octombrie îşi vor conjuga eforturile pentru a aduce în prim plan cele mai diverse şi tentante oferte turistice pentru sezonul alb, dar şi pentru petrecerea Crăciunului şi a Revelionului.
Pavilioanele sunt structurate după cum urmează: pavilioanele 14 şi 15 vor găzdui agenţiile de turism şi touroperatori, iar pavilioanele 13, 16 – participari oficiale si regionale, participari internationale, autoritati si asociatii profesionale, statiuni turistice, hoteluri, pensiuni. Cu convingerea că Târgul de Turism al României va reconfirma succesul acestei manifestări, le doresc participanţilor afaceri prospere, iar vizitatorilor, concedii de neuitat, oriunde ar alege să îşi petreacă vacanţele de iarnă!” a declarat Tiberiu Pap – Director ROMEXPO.
“La aceasta editie a Targului, Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale are un spatiu de expunere de peste 550 mp, spatiu in care isi prezinta oferta turistica toate euroregiunile tarii, castigatorii proiectului pilot “Destinatii Europene de Excelenta”, asociatii profesionale si patronale din turism, dar si institutii publice centrale cu rol in implementarea si gestionarea proiectelor finantate prin fonduri structurale in domeniul turismului.
In cele patru zile ale Targului de Turism al Romaniei, in standul MIMMCTPL vor avea loc activitati culturale, artistice si prezentari de mestesuguri traditionale specifice Transilvaniei, Banatului si Olteniei, precum si actiuni de prezentare si promovare realizate de entitatile castigatoare ale proiectului “Destinatii Europene de Excelenta”: Depresiunea Horezu, Tara Fagarasului si Tara Vrancei.
Dorinta noastra este de a mentine Romania pe primul loc in topul destinatiilor de vacanta ale romanilor si de a-i creste importanta ca destinatie turistica pe pietele internationale. Pentru a face asta cu succes, am initiat procedura de construire a unui brand turistic de tara pe care sa fim in masura sa il promovam corespunzator incepand chiar din toamna anului 2009.” a precizat Lucia Morariu, Secretar de stat pentru turism, Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.
„Iata ca ne intalnim din nou dupa un sezon plin, cu realizari pentru cei mai multi dintre membrii ANAT, agentii de turism, dar si cu ingrijorari produse de criza economica care ameninta si Romania. In astfel de momente, evaluam situatia si ne refacem strategiile. Este probabil ca deciziile de vacanta sa fie facute de acum inainte pe baza altor criterii decat cele utilizate pana acum de romani. Este probabil ca anumite directii de dezvoltare in "travel industry" sa-si dovedeasca caracterul inoportun in astfel de momente. Dar stim cu certitudine ca turistii vor fi permanent in cautarea unor oferte avantajoase si cu atat mai mult se va dovedi necesitatea asistentei de specialitate, consultantei de valoare. Ce va face turistul pentru a-si minimiza costurile? Va incerca sa-si planifice singur vacanta si va apela la Internet? Sau, convins de plus-valoarea adusa de contractarea vacantei prin intermediul unei agentii de turism, va apela la aceasta? Cum am mai aratat, aceste lucruri ne conduc la convingerea ca industria turistica va castiga si isi va fideliza clientii prin profesionalizare si deci, oferirea unor servicii de calitate.
Pentru ANAT, colaborarea cu ROMEXPO in organizarea celor doua editii anuale ale Targului de Turism a devenit o traditie. Ne-am sprijinit unii pe altii pentru ca de la an la an, de la editie la editie, sa facem ca lucrurile sa mearga mai bine, sa crestem prestigiul industriei turistice, sa convingem. Indiferent de schimbarile care intervin in viata noastra, o relatie buna va fi intotdeauna un avantaj pentru ambii parteneri si pentru beneficiarii unei astfel de cooperari. Venim cu incredere la aceasta editie a Targului de Turism, speram ca cele patru zile de manifestari vor aduce multi vizitatori” a precizat Dragos Anastasiu, Presedinte ANAT
În cadrul târgului TTR vor avea loc o serie de manifestări conexe, dintre care amintim:
· RAI ASIGURARI: - Seminar cu tema ‘‘ Lansarea unui nou produs de asigurare pentru sporturi extreme-si prezentarea sistemului on-line de emitere a politelor de asigurare calatorie in strainatate”;
· BJR VACANTE – Seminar
25 OCTOMBRIE 2008
SIND TOUR OPERATOR – Seminar
Noutati la editia a XX-a a Targului de Turism
▪ Disneyland Paris – la Targul de Turism al Romaniei. Carrefour Voiaj, Jetix si Disneyland Paris va invita sa luati parte la magia Disney!
Vizitatorii sunt asteptati intre 23 octombrie – 26 octombrie 2008 la Targul de Turism al Romaniei de la Romexpo, pavilionul 14 unde vom putea impartasi impreuna bucuria jocurilor alaturi de Jetix la standul Carrefour Voiaj! Disneyland Paris te asteapta intr-o lume magica!
Partenerul oficial Carrefour Voiaj in Romania, Disneyland Resort Paris este principala destinatie turistica din Europa. Centrul de distractii este dotat cu doua parcuri tematice (Parcul Disneyland si Parcul Walt Disney Studios), cu sapte hoteluri cu o capacitate de aproximativ 5.800 camere, la care se adauga cele 2.400 de camere ale hotelurilor partenere, doua spatii de recreere ce ofera un serviciu complet si un teren de golf cu 27 de gauri.
In luna noiembrie Carrefour Voiaj ofera o promotie speciala pentru clientii care rezerva un sejur de 4 zile, 3 nopti la Disneyland Paris: acestia vor profita de o noapte si o zi gratuita! (pentru intrarile din 7 noiembrie pana in 20 decembrie 2008 si 4 ianuarie pana pe 11 februarie 2009).
Alaturi de Jetix Romania, va invitam sa participati la magia Disney: vedete Disney vor petrece alaturi de tine: High School Musical, Hannah Montana, Phineas si Ferbs, Kim Possible vin in spatiul de joaca special amenajat in cadrul standului Carrefour Voiaj pentru 4 zile de distractii si surprize !
▪ Satul lui Mos Craciun, din Laponia?! - la Targul de Turism al Romaniei
In fiecare dintre noi a ramas ceva din copilul care viseaza la Craciun si-si doreste sa-l intalneasca intr-un cadru de poveste, cu zapada pufoasa, intr-o cabana troienita, cu miros de cozonaci si scortisoara, brad impodobit si o multime de surprize. Asadar, ce alt loc ar fi mai potrivit pentru ca basmul sa devina realitate decat insusi satul lui Mos Craciun, din Laponia?! va invita sa participati la programul din perioada 20-26 decembrie firma Perfect Tour, pav. 14 stand 18. Cateva date din program: Satul lui Mos Craciun si biroul lui sunt situate la Cercul Polar. Mosul e mereu la birou si te asteapta. In sat se poate vizita Biroul Postal, unde poti comanda o scrisoare "originala" de la Mos Craciun care va fi trimisa anul viitor copiilor si prietenilor tai. Cumpara cele mai frumoase cadouri de la Fabrica de Surprize a renului Rudolf. Dupa vizita facuta la biroul lui Mos Craciun, veti face inca o oprire la Pestera lui Mos Craciun si Parcul de distractii. In Parc se pot bucura atat adultii cat si copii pentru ca puteti asista la spectacolul de dans, sa afla despre magia Elfilor sau sa faceti o plimbare in caruselul celor 4 anotimpuri. Masa de pranz este inclusa in cadrul unui restaurant central. In ajun pe 24 Decembrie 2008 se poate experimenta traditionalul spirit al Craciunului in padurea mistica. Padurea ninsa si partia de Craciun ofera multe lucruri de vazut si experimentat pentru oameni de toate varstele.De-a lungul partiei luminate cu lumanari va veti intalni cu spiridusi prietenosi. La focul de tabara veti fi serviti cu o bautura fierbinte si prajituri specifice cu coniac. Partia de sanius este potrivita pentru toate familiile, indiferent de varsta sau numarul de membri. Iar seara sunteti invitati la CINA FESTIVA de Ajun, cand Mos Craciun asculta dorintele copiilor si le inmaneaza daruri.
Oferta pentru timp liber la dispozitie sau participarea la excursiile optionale organizate sunt bogate alegand Safari cu Snowmobilul, Pescuit la copca, safari cu reni sau safari cu husky.
Şi cel mai important: pe perioada târgului - pachetele turistice beneficiază de reduceri de până la 20%!
Concomitent cu Targul de Turism al Romaniei se desfasoara si editia a XVI-a a expozitiei internationale de arhitectura, echipamente, dotari si mobilier pentru hoteluri si restaurante - ROMHOTEL si editia a VIII-a a Expozitiei internationale de produse, articole si echipamente pentru sport si agrement – EXPO SPORT si AGREMENT.
Programul de vizitare al expoziţiei este zilnic între orele 10,00 şi 18,00 şi în ultima zi între orele 10,00 şi 16,00. Biletul de intrare costă 7 lei. Mai multe informaţii pot fi găsite pe site-ul www.targuldeturism.ro
Sursa: ROMEXPO
Data publicarii: 16 octombrie 2008 ora 14:00
Reglementari Blue Air privind bagajul de cala
Stimati parteneri,
Compania Blue Air introduce noi reglementari in conditiile de calatorie cu privire la bagajele de cala. Incepand cu 26 octombrie 2008, compania Blue Air va percepe o taxa de 7 EUR pentru fiecare bagaj de cala, iar limita de greutate admisa in aceasta taxa pentru bagajul de cala este de 20 kg/pasager. In prezent, taxa va fi achitata numerar pe aeroportul de plecare, in cadrul formalitatilor de check-in/ticketing.
Pentru fiecare kilogram care va depasi limita de greutate admisa, respectiv 20 kg, pasagerul trebuie sa plateasca o taxa de 6 EUR/kg. Un bagaj de cala nu trebuie sa depaseasca greutatea maxima de 32kg.
Toate celelalte reglementari ce nu au fost modificate prin prezenta comunicare privind bagajele, raman neschimbate.
Pentru orice fel de informatii va rugam sa accesati site-ul Blue Air, www.blueair-web.com, sau sa ne contactati la Call Center: 40 21 208 86 00 sau e-mail: info@blue-air.ro.
Cu stima,
Echipa Blue Air
Sursa: BLUE AIR
Data publicarii: 15 octombrie 2008 ora 20:30
Targul de Turism al Romaniei aniverseaza 20 de editii
ROMEXPO si expozantii editiei de toamna a Targului de Turism al Romaniei va invita sa cautati inca de pe acum cele mai avantajoase oferte care sa va ofere vacanta ideala! Acest deziderat poate fi implinit intr-un singur mod: nelipsind, intre 23 si 26 octombrie 2008, de la intalnirea cu Targul National de Turism!
Ajuns la editia aniversara, a XX-a, Targul de Turism al Romaniei reuneste elita firmelor de profil, toti cei prezenti la ROMEXPO, intre 23 si 26 octombrie isi vor conjuga eforturile pentru a aduce in prim plan cele mai diverse si tentante oferte turistice pentru sezonul alb, dar si pentru petrecerea Craciunului si a Revelionului.
Pavilioanele vor fi structurate dupa cum urmeaza: pavilioanele 14 si 15 vor gazdui agentiile de turism si touroperatori, iar pavilioanele 13, 16 - participari oficiale si regionale, participari internationale, autoritati si asociatii profesionale, statiuni turistice, hoteluri, pensiuni.
250 de expozanti din 20 tari, respectiv Austria, Bulgaria, Egipt, Emiratele Arabe, Germania, Grecia, Israel, Italia, Liechtenstein, Marea Britanie, Macedonia, Moldova, Olanda, Republica Ceha, Republica Dominicana, Romania, Slovacia, Spania, Turcia, Ungaria.
Si cel mai important: pe perioada targului - pachetele turistice beneficiaza de reduceri de pana la 20%!
Mai multe detalii si lista participanti pe site-ul: www.targuldeturism.ro/expozanti.php
Sursa: www.infoturism.ro
Data publicarii: 15 octombrie 2008 ora 16:30
Bucharest Food Festival 1 editie - in Piata Unirii, 16 - 19 octombrie
Avem placerea sa va invitam la prima editie a Bucharest Food Festival, cel mai mare targ gastronomic organizat in Romania, organizat cu sprijinul Primariei Municipiului Bucuresti, prin Directia Dezvoltare Turism. Evenimentul va avea loc in perioada 16-19 octombrie 2008, in Piata Unirii. Mai multe amanunte puteti gasi pe site-ul www.bucharestfoodfestival.ro
Cristian Petrescu Director executiv
Directia Dezvoltare Turism - PMB
Pe 22 octombrie la ora 19:00, Galeriile Sigma din Bucuresti (Str. Luigi Cazzavilan 12, zona Cismigiu pe langa Conservator, www.anticar.ro) vor gazdui vernisajul expozitiei de fotografie ‘Hiking North’ semnata Dragos Bratasanu. Timp de o luna, spatiul boem al galeriei,conturat in lumina antica, va fi colorat de peisajele nordului. Publicul va putea admira 30 de imagini din Finlanda, Danemarca, Suedia si Norvegia. Printre cele mai impresionante cadre ce vor fi expuse se numara fotografii ale unei cascade Voringsfoss de 182 m, si misterioasele ansambluri de pietre (denumite popular momai ) prin care localnicii norvegieni comunica cu spiritele.
Vernisajul expozitiei Hiking North’ ii are invitati pe Alain Godon si Sorin Terinte. Cei doi vor concerta live in spatiul galeriei, interpretand piese celebre din repertoriul international si vor completa cu succes atmosfera placuta din Galeriile Sigma.
Acest proiect vine ca o continuare a expozitiei organizate la Ambasada Norvegiei la Bucuresti cu ocazia aniversarii zilei nationale, pe 17 mai 2008. Evenimentul nu a fost deschis publicului larg, dar a avut o primire foarte buna din partea oficialitatilor si a tuturor celor prezenti. ‘Hiking North’ se adreseaza de aceasta data tuturor celor interesati sa petreaca o seara de basm cu ceai, carti vechi, muzica buna si fotografii, alaturi de prieteni. Expozitia va fi deschisa in perioada 22 octombire - 21 noiembrie, cu acces liber pentru public.
Printre proiectele anterioare ale artistului se numara colaborari cu Al di Meola, Phoenix, RedNex (Suedia), Villeroy & Boch, Wella, Hochland, Adidas, Ursus, Lockheed Martin (USA), E-Tech (China), si expozitii in Romania (Ambasada Norvegiei la Bucuresti- ‘Norway - celebration of the national day’, Camera de comert Romano-Britanica - ‘Looking at Romania, through Rose Tinted Lenses’, Palatul Sutu -Fotogeografica 2008, Sala Dalles - Fotosinteza, Baia Mare, Seini,Cluj - Forever Young East-West Festival), Franta (Paris, Lille, Villeneuve d'Ascq - Forever Young East-West Festival), Marea Britanie (Institutul Cultural Roman la Londra – ‘Looking at Romania, through Rose Tinted Lenses’).
In organizarea acestei expozitii, s-au alaturat si prietenii nostri de la AME Design, Finlandia precum si Print and Stuff, care ne-au ajutat sa oferim publicului o mica parte din spiritul viking.
Va asteptam! Dragos Bratasanu, Fotograf
Alin Daniel Pirosca, Coordonator proiecte culturale Galeriile Sigma
Sursa: InfoTravelRomania Data publicarii: 15 octombrie 2008 ora 15:30
WORKSHOP AUSTRIA - Hotel J.W. Marriott din Bucuresti 9 octombrie 2008
In data de 9 octombrie 2009, ora 9.30 la sala C, Hotelul J.W. Marriott din Bucuresti, a avut loc un workshop Austria organizat de Ambasada Austriei Sectia Comerciala.
Un workshop de succes avand in vedere numarul de agentii de turism participante: aproape 50. Se vede clar interesul mare al agentiilor de turism de a promova Austria;
cererea turistilor romani pentru aceasta destinatie este in crestere de la an la an.
Foto realizate de InfoTravelRomania
Stimati parteneri,
Osterreich Werbung a luat cunostinta de importanta crescuta a pietei turistice „Outgoing“ din România. Astfel am putut constata ca în sezonul de iarna 2007-2008, cea mai populara
regiune de schi în rândul turistilor români a fost landul Tirol. Cele 143.769 de înnoptari cu o perioada medie de sedere de 6,1 nopti stau dovada pentru cele de mai sus. Deoarece
aceste cifre au însemnat o crestere de 74% a regiunii Tirol ca si destinatie de iarna pentru români, echipa Osterreich Werbung vine în întâmpinarea noului sezon de iarna prin
organizarea unui workshop la care vor participa exclusiv parteneri tirolezi. În acest sens va invitam sa ne fiti alaturi si în acest nou proiect!
În data de 9 octombrie 2008 organizam pentru dvs. în hotelul J.W. Marriott din Bucuresti workshopul tirolez „Cei 5 ghetari tirolezi! Mai sus este mai bine!”. Profitati de aceasta
posibilitate pentru a obtine informatii & oferte, sau lasati-va pur si simplu rasfatati de sarmul Tirolului ca destinatie pentru concediile de iarna!
În data de 09.10 – începând cu orele 9.30 puteti sa va întâlniti atât cu colegii nostri de la Tirol Marketing Service precum si cu parteneri din cele cinci statiuni ale ghetarilor tirolezi în hotelul J.W. Marriott din Bucuresti: 1. Kaunertal
2. Pitztal
3. Solden
4. Stubai
5. Hintertux
Program workshop „Cei 5 ghetari tirolezi! Mai sus este mai bine!” în 09 octombrie 2008 în hotelul J.W. Marriott (Calea 13 Septembrie nr. 90, sector 5, Bucuresti) - salonul C:
- începând cu orele 9.30: Welcome Coffee Break
- între orele 9.30 – 12.30: Workshop – Meeting cu ofertantii tirolezi
- începând cu orele 11.30: invitatie la bufetul de prânz
Ileana Net
Marketing Manager
Osterreich Werbung Ambasada Austriei Sectia Comerciala
Str. Logofat Luca Stroici Nr. 15 - 020581 Bucuresti
Tel./Fax: +40-(0)212104856
Mobil: +40-(0)720038867 ileana.net@austria.info www.austria.info www.austriatourism.com
Transferul curselor de pe Baneasa aglomereaza Aeroportul Otopeni
Aeroportul Otopeni a fost aglomerat, luni dimineata, in special la ghiseele de check-in plecari internationale, deoarece la cele 210 zboruri pe zi pe care le avea AIHCB s-au adaugat aproximativ 50 de curse pe zi de pe Baneasa, a declarat seful de relatii publice al aeroportului Mihaela Chiril.
"Traficul aerian obisnuit pe Aeroportul International Henri Conda se cifreaza la o medie de 210 zboruri pe zi, iar dupa trasferul temporar al curselor de pe Aeroportul Baneasa s-a inregistrat o crestere la aproximativ 260 de zboruri pe zi", a mai afirmat aceasta.
In jurul orei 10.05 aproximativ 80 de persoane asteptau la ghiseul de check-in predarea bagajului, cursa de Koln a companiei German Wings urmand sa decoleze la ora 11.15.
La ora 10.30 cursa spre Koln era anuntata ca fiind sosita pe aeroport, iar pasagerii mai aveau de trecut si prin punctul passport control. Aeronava a decolat la ora 11.40, cu o intarziere de 20 de minute, iar reprezentantii companiei nu au comentat cauza intarzierii, pe care au considerat-o minora.
De asemenea, in prima zi de transfer al zborurilor de pe Baneasa pe Otopeni reprezentantii aeroportului AIHCB considera ca nu au fost intarzieri din cauza ghiseelor de check-in, iar daca au fost sporadic intarzieri minore de doar cateva minute, sunt din cauza companiilor respective.
La terminalul sosiri a fost inregistrata o intarziere de 35 de minute a unei curse Wizz Air dispre Venetia, iar reprezentantii Aeroportului Otopeni au informat ca acea cursa a plecat cu intarziere de la Venetia.
De pe aeroportul Baneasa care de luni, este timp de doua saptamani, inchis pentru lucrari au fost relocate pe Otopeni un numar de cinci companii low-cost respectiv Blue Air, Wizz Air, My Air, Sky Europe si German Wings, iar restul sunt curse charter Coral Blue, Cargo, Air Cargo, Novel Air, Tunis Air, Orion Air, Farnair si UPS Cargo.
Directorul Aeroportului Baneasa, Stefan Mladin, a declarat luni pentru NewsIn ca in fiecare zi tranzitau aeroportul aproximativ 4.000 de pasageri.
Reprezentantii Aeroportului International Henri Coanda inregistrau zilnic peste 14.000 de pasageri si estimeaza ca dupa preluarea temporara a pasagerilor de pe Baneasa se va ajunge la un trafic de pana la 20.000 de pasageri.
"Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) dispune de logistica necesara transferului temporar in perioada 29 septembrie-12 octombrie, al curselor de pe Aeroportul Baneasa pe AIHCB, fapt confirmat in cadrul intalnirilor care au avut loc cu reprezentantii companiilor de handling, catering, refueling si ai ROMATSA" a declarat saptamana trecuta sef serviciu relatii publice al Aeroportului Otopeni, Mihaela Chiril.
In contextul mutarii temporare a traficului aerian de pe Aeroportul Baneasa pe Aeroportul Henri Coanda s-au luat urmatoarele masuri: alocarea dinamica si monitorizarea curselor pentru folosirea optima a resurselor aeroportuare; suplimentarea personalului pentru acoperirea varfurilor de trafic; aplicarea de proceduri speciale de operare pentru marirea capacitatii operationale; efectuarea de revizii suplimentare ale tuturor sistemelor tehnice.
Astfel, a precizat Mihaela Chiril, in urma analizei programului de zbor al curselor aeriene care vor opera temporar pe AIHCB estimam o crestere a numarului de pasageri de aproximativ 25-30%.
Aeroportul Baneasa va fi inchis traficului in perioada 29 septembrie-12 octombrie pentru lucrari la calea de rulare Delta, de racordare a acestei cai in pista si in platforma.
Directorul general al Aeroportului Aurel Vlaicu, Stefan Mladin, a precizat ca in perioada cat va fi inchis Aeroportul Baneasa marea majoritate a companiilor isi vor reloca activitatea la Aeroportul Otopeni sau, in functie de politica acestora, isi vor anula unele curse.
MyAir anuleaza, in perioada 29 septembrie-12 octombrie, 50% din cursele de pe Aeroportul Baneasa si le transefera pe Otopeni, in timp ce WizzAir va opera toate zborurile, au declarat marti pentru NewsIn reprezentantii celor doua companii low-cost.
"In perioada 29 septembrie-12 octombrie am anulat 50% din zboruri. Pretul biletelor va fi acelasi chiar daca taxele de pe Aeroportul Otopeni sunt mai mari. Vom avea pierderi si nu numai, cu siguranta va fi balamuc si vor fi intarzieri", a declarat pentru NewsIn directorul general al companiei MyAir, Antonio Iervolino.
Reprezentantii companiei WizzAir au spus ca vor opera, pe perioada cat Aeroportul Baneasa va fi inchis pentru lucrari, cu 260 de curse (plecari si sosiri), ceea ce inseamna ca nu reduce numarul de zboruri. Costul biletelor nu va fi afectat de relocarea curselor pe Aeroportul Otopeni si speram ca nu vor aparea intarzieri, au precizat oficialii companiei
Si compania aeriana Blue Air trasfera toate zborurile din 29 septembrie si pana in 12 octombrie de pe Aeroportul Baneasa pe Aeroportul Otopeni, a anuntat compania .
Oferte all inclusive de pe litoral
Bulgaria 2024 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria
2024; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite;
Pomorie; Nessebar | oferte
vacante Grecia