infotravelromania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !.. |
Acasa | Asociatii
turism | Linkuri
turism | Stiri | Targuri
turism | Reviste
turism | Hoteluri
Bucuresti | Fotografii
|   Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |   Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar | Contact
|
Alte
stiri: www.bloombiz.ro
| www.cicerone.ro
|
www.bizwords.ro
|
www.wall-street.ro | www.traveldailynews.com
| Transport rutier si feroviar |
  Editorial |
|
Ultimele
stiri din turismul romanesc FORUM DE BUNE PRACTICI IN TURISM - Concluzii In perioada 29 martie - 1 aprilie 2007 are loc la Romexpo Targul de Turism al Romaniei Conferinta de presa, vineri, 30 martie 2007, ora 15.30, hotel Caro, B-dul Barbu Vacarescu 164 A ,sector 2 Bucuresti, sala Goga. Vineri, 30 martie 2007, ora 15.30, la Hotelul Caro, se va organiza conferinta de presa a grupului VIME, in cadrul careia se va prezenta conceptul de marketing pe care-l va aborda lantul de hoteluri spaniol Vime Hotels & Resorts in industria hoteliera din Romania. La eveniment vor participa mai multi hotelieri interesati de o viitoare colaborare cu firma spaniola. Intrunirea va fi prezidata de d-lul Antonio Gordillo Director General VIME si Dl. George- Raul Dinescu, reprezentantul oficial al grupului spaniol de hoteluri Vime pentru Romania si Bulgaria. Sursa: George - Raul DINESCU tel: 0744 217555 30 martie 2007 ora 12.00 COMUNICAT DE PRESA Cateva cuvinte despre noi: Locatie Locatie superba la 4-5 km de centrul Bucurestiului si la exact 14 km de aeroportul international Henri Coanda, Hotelul CARO este recunoscut printre oamenii de afaceri romani si straini pentru serviciile pe care le ofera si profesionalismul echipei, dar si datorita imprejurimilor linistite si a facilitatilor moderne. Malul lacului Tei si vegetatia generoasa care inconjoara hotelul fac din acest loc unul special. Aspectelul care incanta si da o nota de pitoresc este faptul ca s-a reusit pastrarea cladirilor din caramida rosie care dateaza din perioada interbelica. In 1990 au reinceput amenajarile si modernizarea spatiilor astfel ca in prezent hotelul poate oferi toate facilitatile necesare, pastrand insa amintirea locului de altadata! Camere Camerele au fost decorate in nuante calde si impreuna cu eleganta finisajelor dau un plus de comfort si un sentiment de exclusivitate asigurand un spatiu in care oaspetii nostri se pot relaxa. Camerele noastre dispun de mini-bar, aer conditionat, CATV, conexiune internet wireless si room-service. De asemenea, cu grija fata de oaspetii nostri o mare parte din camere sunt rezervate nefumatorilor Centrul de Conferinte Centrul de Conferinte, pune la dispozitia partenerilor nostri 12 Sali de Conferinta, echipate cu cea mai noua tehnologie pentru a putea acoperi toate nevoile si a asigura un mediu propice pentru seminarii, video-conferinte sau oricarui fel de intalnire de afaceri, in acelasi timp punand la dispozitie spatii ideale pentru orice tip de petreceri festive. Centrului de Conferinte existent se alatura Grand Ballroom-ul cu o capacitate de 550 de locuri, o sala cu dotari deosebita si facilitati care vor veni in intampinarea asteptarilor partenerilor de afaceri si a solicitarilor acestora printr-o mai mare diversificare a serviciilor pe care le vor regasi in cadrul Hotelului Caro. De asemenea, la acesta se adauga Business Center-ul unde oaspetii hotelului nostru pot beneficia de servicii de secretariat specifice. Restaurant Restaurant cu o arhitectura ce imbina stilul consacrat al complexului cu elemente moderne poate gazdui intre 150 si 180 de invitati. De asemenea, acestia se pot bucura de o atmosfera placuta in timpul unui pranz de afaceri sau unei cine romantice. Ca alternativa a restaurantului ofera preparate din bucataria internationala, hotelul nostru ofera oaspetilor crama cu specific romanesc. Terasa din apropierea lacului va invita la relaxare si visare. Confortul, atmosfera, calitatea produselor si solicitudinea personalului ne dau speranta ca vom putea sa va fim gazde si nu doar o data. Proiecte Printre proiectele pe care le avem pentru viitorul apropiat se numara:
- piscina interioara
Sursa: Octavian Lazar Hotel Manager FORUM DE BUNE PRACTICI IN TURISM - Editia
a 2 - a
Am aflat cu totii cu acea ocazie ca exista in Romania si experiente pozitive (spre bucuria turistilor si a operatorilor din turism). Dorim sa identificam si altele si sa vi le prezentam la Editia a doua a FORUMULUI DE BUNE PRACTICI, care va avea loc Joi 29 martie 2007, incepand cu orele 12.00 in Centrul de Conferinte al Romexpo, in salile Madgearu si Brancusi. Speram
ca programul pe care vi-l trimitem anexat (cu rezerva unor modificari
minore) sa va convinga ca participarea la aceasta a doua editie
Va asteptam cu drag! Cu
consideratie, Colaboratori
si Co-organizatori: ANAT & ROMEXPO Tel.:
+40 21 319.01.80 Program al cooperarii tehnice bilaterale romano-germane desfasurat in cooperare intre CCIR si GTZ finantat de Ministerul Federal pentru Dezvoltare Economica si Cooperare Sursa: IBD/GTZ
Romania Integrarea in Uniunea Europeana a ajutat la cresterea cu peste 50% a traficului operatorilor aerieni low-cost Integrarea in Uniunea europeana a dus la cresterea cu peste 50% a traficului operatorilor aerieni low-cost care activeaza pe piata locala, in conditiile in care companiile de linie regulata au inregistrat cresteri de 10-20%. In primele 2 luni ale acestui an Tarom a inregistrat o crestere de 10% a traficului de pasageri pe cursele externe fata de perioada similara din 2007 si o crestere de 25% pe cursele interne, au delarat reprezentantii companiei. Tot la inceputul acestui an numarul pasagerilor Blue Air a crescut cu 148% fata de ianuarie 2006. Compania aeriana low-cost MyAir, care, in prezent, opereaza curse pe ruta Romania-Italia, a inregistrat o crestere de 70% pe destinatiile dinspre si inspre Romania, a declarat Antonio Iervolino, reprezentantul MyAir in Romania. In luna iunie a acestui an compania MyAir va introduce curse catre Barcelona, Paris si Ibiza. Operatorul low-cost SkyEurope a inregistrat pe cursa Bucuresti-Roma, care a fost lansata in 12 ianuarie anul acesta, un grad de ocupare de peste 90% la primul zbor, care s-a mentinut la aceleasi cote si in lunile februarie si martie. Pe ruta Bucuresti-Bratislava media gradului de ocupare s-a situat in jurul valorii de 80% pentru anul trecut. Wizz Air, care a intrat anul trecut pe piata locala de low-cost, a inregistrat un grad de ocupare de peste 80% pe cursele in si dinspre Romania. Compania Carpatair a inregistrat de la inceputul anului pana in prezent o crestere de 22% a numarului de pasageri, fata de aceeasi perioada a anului trecut, avand un trafic de pasageri de 73.618. Totodata, si traficul de pasageri de pe aeroportul Baneasa, de unde opereaza principalii operatori low-cost, a inregistrat o crestere de aproximativ 15% in primele doua luni fata de aceeasi perioada a anului trecut, a declarat Florin Fulger, directorul Aeroportului Baneasa. Corina Enciu, director comercial British Airways pe Romania si Moldova, apreciaza ca numarul de pasageri a crescut pe ruta Bucuresti-Marea Britanie, principalul factor fiind eliminarea obligativitatii vizelor pentru cetatenii romani. In 2006 British Airways a introdus un nou zbor pe zi catre Londra, dublandu-si astfel numarul de zboruri saptamanale pe ruta Bucuresti-Londra. In luna februarie compania a inregistrat un gard de ocupare de 86%, cu 11% mai ridicat fata de aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, in primele doua luni ale acestui an s-a inregistrat o crestere cu 10% a numarului de pasageri pe ruta Bucuresti-Zurich, operata de compania aeriana Swiss. Compania Swiss are deja un grad de ocupare de 85-90% pe aceasta ruta. Compania Air France a inregistrat pe rutele spre si dinspre Romania o crestere considerablia, insa Rodolphe Lenoir, reprezentantul in Romania al companiei nu crede ca integrarea a fost cea care a impulsionat traficul. Compania Eurolines Romania a inregistrat o crestere de 26% a vanzarilor de bilete de avion pe companiile membre IATA. Directorul comercial al companiei, Aurelia Fulger, a declarat ca in luna ianuarie s-a inregistrat o crestere de 37% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Din punct de vedere al segmentului de transport rutier international, Eurolines a inregistrat o crestere a vanzarilor biletelor de autocar cu 40% in primele doua luni fata de aceeasi perioada din 2006, a precizat Aurelia Fulger. Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica iesirile romanilor au crescut in ianuarie cu 12,3% fata de prima luna din 2005. Piata aeriana de linie regulata va avea anul acesta o crestere de 8,4% a numarului de pasageri, pana la 3,8 milioane, potrivit reprezentantilor IATA Romania. Numarul companiilor aeriene care opereaza pe aceasta piata este in crestere cu aproximativ 6 companii noi pe an. Pana in prezent si-a anuntat intrarea pe piata compania Finnair, care va opera din 10 aprilie pe ruta Helsinki-Bucuresti. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [23.03.2007] Pro Hotels a inaugurat hotelul Rin din zona Aeroportului Henri Conada La inceputul lunii
februarie, compania Pro Hotels, care face parte din grupul de firme Pro
Confort, a inaugurat oficial hotelul Rin situat in zona Aeroportului International
Henri Coanda, Otopeni. Grupul Pro Confort,
controlat de fratii Ionut si Robert Negoita, va suplimenta cu 20 milioane
EUR, investitia de 30 milioane EUR anuntata initial pentru constructia
hotelului Rin Grand, situat pe soseaua Vitan Barzesti. Aceasta majorare
este necesara pentru a fi realizate finisajele si amenajarile la un nivel
superior. Finantarea va fi facuta din fonduri personale si din credite
bancare, a declarat Robert Negoita. Blue
Air a introdus biletul de 1 euro plus taxe pe destinatia Verona Ruta Bucuresti - Arad - Verona si retur va fi operata cu doua frecvente saptamanale, in zilele de joi si duminica, iar din 3 iunie cu trei frecvente saptamanale, in zilele de marti, joi si duminica. Blue Air previzioneaza pentru 2007, o cifra de afaceri de 80,5 milioane de euro, si o cota de piata de circa 65 la suta, in scadere cu cinci la suta comparativ cu 2007. Sursa: BLUE AIR Pentru acest an MyAir estimeaza ca isi va dubla numarul de pasageri Operatorul aerian low-cost MyAir estimeaza ca in acest an isi va dubla numarul de pasageri, datorita cresterii numarului de curse catre Italia si datorita introducerii de zboruri din Bucuresti catre destinatii din Spania si Franta, a declarat Antonio Iervolino, reprezentantul MyAir in Romania. In 2006 MyAir a transportat 220.000 de pasageri pe ruta Romania-Italia. In perioada ianuarie-februarie a acestui an traficul pe cursele in si dinspre Romania a crescut cu 70% fata de acelasi interval din 2006, inregistrandu-se si o crestere de 10% a numarului de pasageri dupa integrarea in Uniunea Europeana. In prezent, compania opereaza 31 de curse pe saptamana spre orase din Italia, urmand ca pana la sfarsitul acestui an numarul de curse sa depaseasca 60. Din data de 15 martie compania a introdus 3 curse saptamanale catre Bari iar din luna iunie va mai introduce trei destinatii noi, Barcelona, Paris si Ibiza. In afara de MyAir, pe destinatia Barcelona mai opereaza din Bucuresti companiile low-cost Blue Air si Wizz Air, spre Paris mai opereaza Blue Air iar spre destinatii din Italia opereaza Blue Air, Sky Europe si Wizz Air. MyAir detine un grad de ocupare mediu de peste 75% iar printre destinatiile cu cel mai mare grad de ocupare se afla Milano Orio Al Serio cu 79%, Catania cu 76% si Milano Malpensa cu 73%. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [21.03.2007] Pentru primul an de functionare pe piata aeriana romaneasca, compania aeriana low-cost Germanwings, membra a Eurowings, din grupul Lufthansa, estimeaza un grad de ocupare de peste 80%. Germanwings ar putea transporta in acest an aproximativ 30.000 de pasageri, potrivit unor estimari care iau in calcul numarul de zboruri pe saptamana, gradul de ocupare si capacitatea aeronavelor de aproximativ 140 de locuri. Germanwings va opera trei curse saptamanale dus-intors pe ruta Bucuresti-Koln iar primul zbor este programat pe data de 25 martie. Costul unui billet dus-intors va incepe de la 38 EUR, inclusiv taxe si comisioane. Compania detine o flota de 27 de aparate de zbor Airbus. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), Evenimentul Zilei, Adevarul, Bizcity [20.03.2007] Curse low-cost Bucuresti - Koln Germanwings, divizia low-cost a Lufthansa, lanseaza, incepand din 25 martie, zboruri Bucuresti-Koln, cu preturi ce pornesc de la 19 euro (dus), cu taxe incluse, in functie de momentul in care se face rezervarea. Pasagerii care calatoresc spre Germania vor avea astfel mai multe posibilitati de a obtine bilete de avion ieftine. Cursele Germanwings se vor opera de trei ori pe saptamana de pe Aeroportul Baneasa - exceptand perioada 11 mai-29 iunie, cand toate zborurile low-cost se vor muta pe Otopeni. Firma a ales destinatia Koln pentru ca, in zona, sunt multi romani, vizand, in viitor, lansarea unor curse spre Stuttgart si Berlin. Biletele pot fi achizitionate doar pe internet. Sursa: www.infoturism.ro
Bucuresti, 21 martie 2007 – Ministerul Industriei, Turismului si Comertului din Spania ne-a anuntat ca organizeaza un concurs pentru obtinerea de burse de studiu in domeniul turismului cu incepere din anul universitar 2007-2008 si finalizare in noiembrie 2009. Candidatii trebuie
sa fie absolventi ai unor institutii de invatamant superior cu profil
turistic, administrativ, tehnic sau echivalent, sa posede cunsotinte relevante
de limba spaniola, engleza si o alta limba a unei tari din Uniunea Europeana.
Noemi Hagan Sursa: ANT - Autoritatea Nationala pentru Turism SCHIMBARI MAJORE LA TOURING EUROLINES Stimati colaboratori, Sursa: Touring
eurolines Fabuloasele
proiecte ale Dubaiului Dubai - un oras dominat de macarale Ritmul de crestere al sectorului de constructii este unul ametitor. Potrivit Camerei de Comert si Industrii a Dubaiului, constructiile genereaza 12% din PIB-ul micutului emirat, acestea avind un ritm de crestere de 27% anual. Potrivit publicatiei “GulfNews”, din totalul de 110.000 de macarale ce opereaza la nivel mondial, un procent cuprins intre 15-25% se afla in Dubai. Dubaiul ca atractie turistica este visul Printului Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, care este totodata si presedintele Autoritatii de Dezvoltare si Investitii. Planul sau este unul pe masura fondurilor de care dispune: atragerea unui numar de 15 milioane de turisti anual, incepind cu 2010, data la care se preconizeaza ca rezervele petroliere ale acestui stat vor fi epuizate. Visul sau nebunesc pare sustinut de cifre: in 2003, Dubaiul a atras 5.24 milioane de turisti straini. Burj al-Arab Burj al-Arab este cel mai inalt hotel din lume, avind peste 300 de metri inaltime. Planurile initiale au pornit de la ideea ca proiectul sa devina ceea ce reprezinta cladirea Operei pentru Sidney sau Turnul Eiffel pentru Paris. Si se pare ca a reusit. Construit pe o insula artificiala, aflata la aproximativ 200 de metri de tarm, Burj al-Arab este printre cele mai scumpe hoteluri din lume, cel mai ieftin apartament pornind de la 1000 de dolari pe noapte. E adevarat, are aproximativ 170 de metri patrati. La polul opus se situeaza un apartament de aproximativ 800 de metri patrati, inchirierea unei camere de hotel scotind din buzunarul doritorilor aproape 30.000 de dolari pe noapte. Constructia Burj al-Arab nu a fost lipsita de controverse, la un moment dat vehiculindu-se ideea ca arhitectii englezi care l-au proiectat au facut ca acesta sa arate din anumite unghiuri ca o cruce crestina.
The World reprezinta un alt proiect gigantic aflat in curs de finalizare. Este o constructie imensa, ce a necesitat costuri fabuloase. Practic, este un arhipelag creat artificial pentru a simboliza continentele lumii. Un proiect imobiliar in care doritorii isi pot achizitiona proprietati ce poarta numele tarilor lumii. Globul pamintesc in varianta micro. The World este formata din aproximativ 300 de insule, fiecare avind suprafete cuprinse intre 23 si 83 de mii de metri patrati, despartite de suprafete de apa de 50-2100 de metri. Arhipelagul se intinde pe noua kilometri lungime si sase latime si va fi protejat de un inel, un soi de dig de protectie. Pretul mediu al unei proprietati va fi de 25 de milioane de dolari, intregul cost al proiectului ridicindu-se la 2.5 miliarde de dolari. Printre celebritatile care au anuntat deja achizitionarea unei locuinte in cadrul proiectului ce urmeaza sa se finalizeze in 2008 se numara Rod Steward, Michael Schumacher si David Becham. Palm Island Palm Jumeirah este una din cele mai mari insule artificiale din lume, fiind un proiect imobiliar dezvoltat in apropierea coastelor Dubaiului de aceeasi companie care construieste The World. Este prima insula a unui proiect care prevedea construirea a trei arhipelaguri in forma de palmier. Cele trei insule vor adauga inca 520 de kilometri la lungimea coastelor Dubaiului. Palm Jumeirah este format dintr-o insula principala, reprezentind trunchiul palmierului, plus alte 17 in forma de frunze. Arhipelagul se intinde pe o suprafata de aproximativ 25 de kilometri patrati - aproximativ 800 de terenuri de fotbal - si este conectata la orasul propriu-zis printr-un pod lung de 300 de metri. Proiectul a necesitat 94 de milioane de metri cubi de nisip si 7 milioane de tone de roca. Cantitatea de materiale pentru "umplutura" insulei ar fi suficienta pentru constructia unui zid inalt de 2.5 metri care ar inconjura globul de trei ori. Hydropolis Hydropolis, autointitulat "Primul Hotel de 10 stele", este o constructie aflata integral sub nivelul marii. Este cel mai ambitios proiect arhitectonic din Dubai, cu costuri estimate la peste 500 de milioane de dolari. Relansarea proiectului, dupa un start ezitant, a fost anuntata in luna februarie 2007, dupa ce o serie de probleme legate de impactul ecologic si costurile de constructie au fost rezolvate. Intins pe o suprafata de 10 hectare, Hydropolis va avea peste 220 de apartamente situate la 20 de metri sub nivelul marii. Practic, din fiecare camera a hotelului va putea fi observata viata din adincuri, in masura in care va mai exista. Sursa: www.newz.ro/
7plus
Blue
Air va opera pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) intre
10 mai - 31 iulie 2007! Toti pasagerii Blue
Air care vor calatori in perioada 10 mai - 31 iulie 2007 sunt rugati sa
se prezinte pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) pentru
formalitatile de imbarcare.
Sursa: www.saptamanaturistica.ro - Victor RADULESCU Pe data de 10 aprilie 2007 Finnair va opera primele zboruri pe piata romaneasca Din
data de 10 aprilie 2007 compania finlandeza Finnair va opera primele curse
de pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, urmand sa fie introduse
4 zboruri saptamanale catre Helsinki de unde se va face legatura cu Asia
si America, cu aeronavele de tip Embraer si Airbus. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Wall-Street [16.03.2007] In aceasta toamna
va fi inaugurat in zona Piata Rosetti din Bucuresti hotelul Carol I, care
va fi clasificat la 3 stele si va detine 72 camere. Investitia, realizata
de Teodor Meita, se ridica la aproximativ 4 milioane EUR, suma obtinuta
dintr-un credit bancar de la Banc Post. Imobilul, care va avea 10 etaje,
va pastra fatada fostei cladiri din Piata Rosetti si va cuprinde sali
de conferinta, un restaurant si un bar. Targul International de Turism Berlin 2007 Agentiile de presa
internationale sustin ca Targul International de Turism de la Berlin si-a
inchis portile saptamana trecuta, mai exact pe 11 martie, seara. Cea mai
importanta manifestare de acest tip pe plan mondial ITB a depasit mai
multe recorduri. Noua fila
a istoriei aviatiei romanesti Sursa: www.saptamanaturistica.ro
- Victor RADULESCU
Federatia Patronatelor
din Turismul Romanesc a anuntat ca pentru anul in curs au fost contractate,
pentru unitatile de pe Litoral, 114.000 de locuri de cazare, disponibile
pe serie. Mai important decat cifra de mai sus este faptul ca preturile
vor fi, in linii mari, aceleasi cu cele practicate anul trecut. Mai concret,
pentru un hotel de 2 stele, pretul negociat pentru o persoana va fi de
6 euro pe noapte, in capat de sezon, si de 18-20 de euro in varf de sezon
estival. Segmentul boutique hotelurilor are un potential dezvoltat In Bucuresti exista in prezent putine boutique hoteluri insa in urmatorii ani acestea se vor dezvolta rapid, mai ales ca patru investitori intetioneaza sa deschida in urmatorii 2 ani astfel de hoteluri in zone centrale din Bucuresti. Boutique hotelurile au un design si un stil aparte si se diferentiaza de marile brand-uri sau lanturi hoteliere printr-o cazare exceptionala, personalizata din punctul de vedere al serviciilor. De obicei, au un numar mic de camere, foarte bine echipate, dispun de telefon, acces gratis Wi-Fi la internet, baruri si televiziune prin cablu. Clientul tipic al boutique hotelurilor face parte din categoria corporate. Lunile in care boutique hotelurile inregistreaza un grad de ocupare scazut sunt lunile august si ianuarie iar pe timpul iernii si al verii, au un grad de ocupare de peste 70%. Preturile de cazare nu difera foarte multe de cele ale marilor hoteluri de 3 sau 4 stele iar in Bucuresti, preturile variind intre 70 si 200 EUR. Ana Maria Moanta, marketing manager Marshal Turism, a declarat ca boutique hotelurile sunt construite in cladiri reamenajate, in mare parte foste unitati hoteliere, situate in zone centrale iar investitia intr-un astfel de hotel variaza intre 1 si 3 milioane EUR. Primul boutique hotel din Bucuresti a fost Parliament, deschis in urma cu 7 ani. Unitatea detine 20 camere de 4 stele, are o rata de ocupare anuala de 65%-70% si este amplasat in apropierea Palatului Parlamentului. Proprietarii intentioneaza sa deschida in aceeasi zona o noua unitate de 4 stele. Cel mai cunoscut boutique hotel din Bucuresti este hotel Moxa si este singura unitate care si-a inscris in numele hotelului conceptul. Hotel Moxa detine 24 camere, este clasificat la 4 stele si are o rata de ocupare de peste 75%. Hotelul Rembrandt este situat in Centrul Istoric din Bucuresti intr-o cladire veche de peste 100 ani, detine 16 camere, este cotat la 3 stele iar in 2006 a inregistrat o rata de ocupare de 79%. Administratorul hotelului Rembrandt, Jerry Van Schaik, intentioneaza sa inaugureze un alt boutique hotel, clasificat la 4 stele, in apropierea locatiei actuale. Lucrarile de constructie vor fi demarate in aceasta luna si vor fi finalizate in septembrie 2008. Investitia se va ridica la 2 milioane EUR iar cladirea va avea peste 30 camere. In locul fostului hotel Batistei va fi deschis hotel Marshal, care apartine agentiei de turism Marshal. Noul hotel va fi clasificat la 4 stele, va detine 29 camere iar investitia se ridica la 2,5-3 milioane EUR si se estimeaza ca va fi recuperata in 7-8 ani. Inaugurat in 2003, hotelul Opera face parte din grupul international TH Hotels, este amplasat intr-o cladire veche, detine 33 camere si este clasificat la 3 stele. Peste 80% din clienti sunt oameni de afaceri straini iar rata anuala de ocupare este de peste 78%. In acest an TH Hotels va deschide hotelul Venezia, amplasat in Piata Kogalniceanu. Hotelul va fi clasificat la 4 stele si va detine 50 camere. Insa cel mai mare boutique hotel al grupului TH va fi fostul Palas de pe strada Ion Brezoianu. Hotelul isi va pastra stilul retro si va avea 150 camere de 4 stele, 2 restaurante si sali de conferinta. Singurul hotel al grupului TH, care nu este boutique, este hotelul Central care in acest an va intra in lucrari renovare, destinate atragerii turistilor straini. In 2004, au fost deschise doua boutique hoteluri, amplasate in vecinatatea a doua bulevarde centrale si aglomerate. Tiny Hotel este situat in spatele magazinului Unirea iar investitia s-a ridicat la 1,2 milioane EUR, exclusiv terenul si designul interior. Unitatea detine 21 camere, este clasificat la 3 stele iar in 2006 a avut o rata de ocupare de 92%. Cristian Popa, marketing manager al hotelului, a declarat ca in 2008 se urmareste ridicarea nivelului de clasificare la 4 stele si cresterea numarului de camere la 80, lucrarile de constructie urmand a fi demarate spre sfarsitul acestui an, cel tarziu la inceputul lui 2008. Hotelul El Greco, este situat pe o strada adiacenta Caii Mosilor, detine 16 camere, este clasificat la 4 stele iar investitia s-a ridicat la 2,5 milioane EUR, fara amenajari si teren. Rata de ocupare anuala este de 70%. Radu Tamas, marketing manager El Greco, a declarat ca in acest an se va deschide o noua locatie boutique de 4 stele, tot intr-o zona centrala. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Capital [08.03.2007]
In urma acestei hotarari Compania Hoteliera Intercontinental Romania si societatea Lido sunt obligate sa lase cladirea in deplina proprietate si deplina posesie. Hotelul Lido este clasificat la 4 stele, detine 116 camere si are o suprafata totala de aproximativ 4.500 mp, fiind estimat la o valoare cuprinsa intre 15 si 20 milioane EUR. Procesul a fost deschis in urma cu peste 10 ani, de urmasii doctorului Constantin Angelescu, prezent in majoritatea guvernelor interbelice si primul ambasador al Romaniei in Statele Unite. Instanta de fond a recunoscut in 1996 nevaliditatea titlului in baza caruia statul a preluat Hotelul Lido. Societatea Lido, care administreaza hotelul este listata pe Bursa Rasdaq iar principalul actionar al companiei este Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, care detine 42,8%, fiind urmata de firma Union International Center care detine 10,6% si Nova Trade cu 6,6%. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), HotNews, Evenimentul Zilei, Ziua [09.03.2007]
BLUE
AIR - Spectacol pe aripile dezvoltarii Certitudinile
Directorului General Gheorghe Racaru
Sursa:"Saptamana
turistica" 8 - 14 martie 2007 | www.saptamanaturistica.ro Turism
sportiv - Sanatate prin miscare /Sa nu punem caruta inaintea cailor Sursa:"Saptamana
turistica" 8 - 14 martie 2007 | www.saptamanaturistica.ro Tendinta companiilor aeriene este de a maximiza ponderea biletelor electronice In acest an companiile romanesti de linie regulata isi vor reduce costurile cu peste 25 milioane EUR daca vor trece de la biletele de hartie la biletele electronice, in conditiile unui trafic estimat la 3,8 milioane de pasageri. Anca Apahidean, country manager IATA pe Romania si Moldova, a declarat ca procesarea unui bilet de hartie costa pana la 10 USD iar procesarea unui bilet electronic costa pana la 1 USD, astfel ca diferenta de 9 USD pe fiecare bilet vandut va reveni companiilor aeriene. 47% din biletele vandute de companiile aeriene de linie regulata in luna ianuarie a acestui an erau bilete electronice, in conditiile in care in aceeasi perioada a anului trecut ponderea era de doar 11%, Anca Apahidean declarand ca se intentioneaza ca pana la sfarsitul acestui an sa se atinga targetul de 100% e-ticketing. Traficul mediu in luna ianuarie a fost de 315.000 de pasageri, dintre care aroximativ 150.000 au cumparat bilete electronice. Pentru acest an, pe liniile regulate, se estimeaza un numar de 3,8 milioane de pasageri. Malin Malineanu, presedintele comisiei IATA a Patronatului ANAT, a declarat ca tariful mediu al biletelor de avion este intr-o continua scadere, printre factorii care concura la aceasta regasindu-se si economia data de trecerea la biletele electronice. Printre avantajele pe care le au agentiile de turism se numara simplificarea operatiilor, promptitudine sporita si micsorarea timpului de reactie, creandu-se insa si premisele schimbarii centrului de greutate in distributia produsului aerian, a precizat Malin Malineanu. Anca Apahidean a precizat ca primii cinci operatori din Romania care au cele mai ridicate procente de emiteri de bilete electronice sunt Aegean Airlines, British Airways, Czech Airlines, KLM, Swiss International Airlines, toate cu un procentaj de peste 85%. Prima companie care a introdus biletele electronice pe piata aeriana din Romania este British Airways, in 2002. Aceasta a ajuns la o pondere de aproximativ 98% a biletelor electronice din totalul biletelor vandute in Romania. La sfarsitul lunii octombrie 2006, Carpatair a introdus biletele electronice iar in luna februarie a acestui an a ajuns la o pondere a biletelor electronice de 51%. Primele rute pe care s-au putut emite e-ticketing au fost Bucuresti-Timisoara, Iasi-Timisoara si Timisoara-Paris. Pentru urmatoarele 3 luni compania estimeaza ca va depasi pragul de 85% astfel ca la sfarsitul acestui an sa fie cat mai aproape de 100%. Heinrich Vystoupil, manager Austrian Airlines pe Romania si Moldova a declarat ca aproximativ 40% din biletele vandute de companie sunt electronice, aceasta pondere fiind influentata de faptul ca sunt oferite inca acest tip de bilete in Cluj, Iasi si Sibiu si din cauza ca nu se poate inca oferi acest serviciu pe cursele realizate in parteneriat cu TAROM. Pana la sfarsitul acestui an compania intentioneaza sa ajunga la o pondere de 70-80% de bilete electronice emise. In ianuarie, doar 4% dintre biletele vandute de Tarom erau bilete electronice, existand posibilitatea de emitere a acestor tipuri de bilete pe toate rutele interne, potrivit reprezentantilor companiei. Sistemul functioneaza deja si pentru cateva destinatii externe precum Budapesta, Tel Aviv, Chisinau, Atena, Istanbul, Bruxelles si Paris. Ponderea de bilete electronice vandute in Romania prin sistemul BSP este inferioara celei care exista la nivel global. In prezent existand 347 de linii aeriene care participa in BSP worldwide, din care 201 emit deja bilete electronice in BSP si aveau la sfarsitul lunii ianuarie un procentaj de 77% de bilete electronice, a declarat Anca Apahidean. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [07.03.2007] La sfarsitul saptamanii trecute, compania aeriana Tarom a lansat oferte pentru 8 destinatii europene la preturi mai mici decat cele practicate de operatorii traditionali de low-cost in aceasta perioada. Ofertele sunt valabile in extrasezon in perioada martie-mai, cand companiile aeriene low-cost nu vand, de obicei, cu oferte speciale. Un zbor dus-intors pe ruta Bucuresti-Atena costa in perioada martie si iunie 78 EUR fara taxe, un bilet pe ruta Cluj-Napoca-Milano costa 79 EUR fara taxe iar o calatorie la Londra costa 95 EUR fara taxe. Managerii companiilor aeriene low-cost care opereaza in Romania, au declarat ca ofertele Tarom nu sunt spectaculoase si nu ameninta pozitia pe piata a companiilor low-cost. Promotiile actuale ale companiilor de low-cost incep de la 0 EUR fara taxe de aeroport pana la aproximativ similare cu cele din oferta Tarom. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Evenimentul Zilei [05.03.2007] Compania nationala Tarom a introdus pentru sezonul de vara, care va incepe pe data de 25 martie, 3 curse noi, 2 cu plecare din Cluj spre Madrid si Bologna si 1 cu plecare din Bucuresti catre Valencia. Cursa cu plecare din Bucuresti va avea o frecventa de 4 zboruri pe saptamana iar celelalte doua curse vor avea o frecventa de trei zboruri pe saptamana. Pentru aceste trei rute noi Tarom a introdus preturi promotionale, de pana in 100 EUR dus-intors, fara taxe incluse. Prin aceste oferte Tarom incearca sa-si consolideze pozitia pe piata, in conditiile in care low-cost-urile ocupa din ce in ce mai mult teren. Pentru acest an Tarom estimeaza ca va inregistra un profit brut de 7 milioane USD, dublu fata de anul trecut, la o crestere a cifrei de afaceri de doar 4%, la 300 milioane USD. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), Gandul, Wall-Street [06.03.2007] Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT, acuza CFR Calatori de monopolizarea vanzarilor de bilete la tren si solicita Consiliului Concurentei sa dispuna luarea masurilor legale si sa oblige Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori, SNTFC, sa incheie contracte comerciale pentru vanzarea biletelor si a legitimatiilor de calatorie pe calea ferata in trafic intern si international prin agentii de turism, cu respectarea prevederilor Legii 21/1996, a declarat Gheorghe Fodoreanu, presedintele ANAT. Patronatul agentiilor de turism a decis sa actioneze in justitie CFR, considerand ca aceasta societate mentine arbitrar monopolul vanzarii biletelor de tren in defavoarea calatorilor. Ca reactie, CFR Calatori a anuntat ca, in urma cu 2 ani, a raspuns solicitarilor ANAT de a vinde legitimatii de calatorie pentru traficul feroviar in sistem on-line cu rezervare automata, comunicand ca acest lucru nu a fost posibil tehnic. Incepand din 2008 agentiile de turism vor putea elibera digital tichete de calatorie cu trenul, cand acest sistem va fi implementat in toata tara la nivelul caselor de bilete CFR, a declarat directorul general CFR Calatori, Alexandru Noaptes. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), Gandul, Monitorul Expres, Ziua [07.03.2007]
La editia din acest an a Targului International de Turism de la Berlin, care se desfasoara in perioada 7-11 martie, va fi lansat ghidul Sibiu Travel Guide. La acest targ Romania va detine standul ei unde va fi prezentat Programul Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007. Sibiu Travel Guide este primul ghid complet al orasului si cuprinde si calendarul evenimentelor culturale. Ghidul este editat de Editura House of Guides, in patru limbi, romana, engleza, franceza, germana, intr-un tiraj initial de 20.000 de exemplare. In tara, ghidul va putea fi procurat din retele de hoteluri, librarii, chioscuri de ziare si carte, muzee, targuri si expozitii si prin comenzi online. In Europa, acesta va fi disponibil operatorilor din turism in cadrul manifestarilor de profil si la cerere. Standul Romaniei la Targul de Turism de la Berlin va gazdui expozitia Sibiu. Tanar din 1191 si proiectii video despre Capitala Culturala. De asemenea, la stand, va functiona un infodesk, unde vor fi prezentate ofertele concrete ale agentiilor de turism din Sibiu si materiale informative tiparite si materiale de promovare. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Curierul National [07.03.2007]
Tendinta companiilor aeriene este de a maximiza ponderea biletelor electronice In acest an companiile romanesti de linie regulata isi vor reduce costurile cu peste 25 milioane EUR daca vor trece de la biletele de hartie la biletele electronice, in conditiile unui trafic estimat la 3,8 milioane de pasageri. Anca Apahidean, country manager IATA pe Romania si Moldova, a declarat ca procesarea unui bilet de hartie costa pana la 10 USD iar procesarea unui bilet electronic costa pana la 1 USD, astfel ca diferenta de 9 USD pe fiecare bilet vandut va reveni companiilor aeriene. 47% din biletele vandute de companiile aeriene de linie regulata in luna ianuarie a acestui an erau bilete electronice, in conditiile in care in aceeasi perioada a anului trecut ponderea era de doar 11%, Anca Apahidean declarand ca se intentioneaza ca pana la sfarsitul acestui an sa se atinga targetul de 100% e-ticketing. Traficul mediu in luna ianuarie a fost de 315.000 de pasageri, dintre care aroximativ 150.000 au cumparat bilete electronice. Pentru acest an, pe liniile regulate, se estimeaza un numar de 3,8 milioane de pasageri. Malin Malineanu, presedintele comisiei IATA a Patronatului ANAT, a declarat ca tariful mediu al biletelor de avion este intr-o continua scadere, printre factorii care concura la aceasta regasindu-se si economia data de trecerea la biletele electronice. Printre avantajele pe care le au agentiile de turism se numara simplificarea operatiilor, promptitudine sporita si micsorarea timpului de reactie, creandu-se insa si premisele schimbarii centrului de greutate in distributia produsului aerian, a precizat Malin Malineanu. Anca Apahidean a precizat ca primii cinci operatori din Romania care au cele mai ridicate procente de emiteri de bilete electronice sunt Aegean Airlines, British Airways, Czech Airlines, KLM, Swiss International Airlines, toate cu un procentaj de peste 85%. Prima companie care a introdus biletele electronice pe piata aeriana din Romania este British Airways, in 2002. Aceasta a ajuns la o pondere de aproximativ 98% a biletelor electronice din totalul biletelor vandute in Romania. La sfarsitul lunii octombrie 2006, Carpatair a introdus biletele electronice iar in luna februarie a acestui an a ajuns la o pondere a biletelor electronice de 51%. Primele rute pe care s-au putut emite e-ticketing au fost Bucuresti-Timisoara, Iasi-Timisoara si Timisoara-Paris. Pentru urmatoarele 3 luni compania estimeaza ca va depasi pragul de 85% astfel ca la sfarsitul acestui an sa fie cat mai aproape de 100%. Heinrich Vystoupil, manager Austrian Airlines pe Romania si Moldova a declarat ca aproximativ 40% din biletele vandute de companie sunt electronice, aceasta pondere fiind influentata de faptul ca sunt oferite inca acest tip de bilete in Cluj, Iasi si Sibiu si din cauza ca nu se poate inca oferi acest serviciu pe cursele realizate in parteneriat cu TAROM. Pana la sfarsitul acestui an compania intentioneaza sa ajunga la o pondere de 70-80% de bilete electronice emise. In ianuarie, doar 4% dintre biletele vandute de Tarom erau bilete electronice, existand posibilitatea de emitere a acestor tipuri de bilete pe toate rutele interne, potrivit reprezentantilor companiei. Sistemul functioneaza deja si pentru cateva destinatii externe precum Budapesta, Tel Aviv, Chisinau, Atena, Istanbul, Bruxelles si Paris. Ponderea de bilete electronice vandute in Romania prin sistemul BSP este inferioara celei care exista la nivel global. In prezent existand 347 de linii aeriene care participa in BSP worldwide, din care 201 emit deja bilete electronice in BSP si aveau la sfarsitul lunii ianuarie un procentaj de 77% de bilete electronice, a declarat Anca Apahidean. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [07.03.2007] La sfarsitul saptamanii trecute, compania aeriana Tarom a lansat oferte pentru 8 destinatii europene la preturi mai mici decat cele practicate de operatorii traditionali de low-cost in aceasta perioada. Ofertele sunt valabile in extrasezon in perioada martie-mai, cand companiile aeriene low-cost nu vand, de obicei, cu oferte speciale. Un zbor dus-intors pe ruta Bucuresti-Atena costa in perioada martie si iunie 78 EUR fara taxe, un bilet pe ruta Cluj-Napoca-Milano costa 79 EUR fara taxe iar o calatorie la Londra costa 95 EUR fara taxe. Managerii companiilor aeriene low-cost care opereaza in Romania, au declarat ca ofertele Tarom nu sunt spectaculoase si nu ameninta pozitia pe piata a companiilor low-cost. Promotiile actuale ale companiilor de low-cost incep de la 0 EUR fara taxe de aeroport pana la aproximativ similare cu cele din oferta Tarom. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Evenimentul Zilei [05.03.2007] Compania nationala Tarom a introdus pentru sezonul de vara, care va incepe pe data de 25 martie, 3 curse noi, 2 cu plecare din Cluj spre Madrid si Bologna si 1 cu plecare din Bucuresti catre Valencia. Cursa cu plecare din Bucuresti va avea o frecventa de 4 zboruri pe saptamana iar celelalte doua curse vor avea o frecventa de trei zboruri pe saptamana. Pentru aceste trei rute noi Tarom a introdus preturi promotionale, de pana in 100 EUR dus-intors, fara taxe incluse. Prin aceste oferte Tarom incearca sa-si consolideze pozitia pe piata, in conditiile in care low-cost-urile ocupa din ce in ce mai mult teren. Pentru acest an Tarom estimeaza ca va inregistra un profit brut de 7 milioane USD, dublu fata de anul trecut, la o crestere a cifrei de afaceri de doar 4%, la 300 milioane USD. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), Gandul, Wall-Street [06.03.2007] Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT, acuza CFR Calatori de monopolizarea vanzarilor de bilete la tren si solicita Consiliului Concurentei sa dispuna luarea masurilor legale si sa oblige Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori, SNTFC, sa incheie contracte comerciale pentru vanzarea biletelor si a legitimatiilor de calatorie pe calea ferata in trafic intern si international prin agentii de turism, cu respectarea prevederilor Legii 21/1996, a declarat Gheorghe Fodoreanu, presedintele ANAT. Patronatul agentiilor de turism a decis sa actioneze in justitie CFR, considerand ca aceasta societate mentine arbitrar monopolul vanzarii biletelor de tren in defavoarea calatorilor. Ca reactie, CFR Calatori a anuntat ca, in urma cu 2 ani, a raspuns solicitarilor ANAT de a vinde legitimatii de calatorie pentru traficul feroviar in sistem on-line cu rezervare automata, comunicand ca acest lucru nu a fost posibil tehnic. Incepand din 2008 agentiile de turism vor putea elibera digital tichete de calatorie cu trenul, cand acest sistem va fi implementat in toata tara la nivelul caselor de bilete CFR, a declarat directorul general CFR Calatori, Alexandru Noaptes. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), Gandul, Monitorul Expres, Ziua [07.03.2007]
La editia din acest an a Targului International de Turism de la Berlin, care se desfasoara in perioada 7-11 martie, va fi lansat ghidul Sibiu Travel Guide. La acest targ Romania va detine standul ei unde va fi prezentat Programul Sibiu - Capitala Culturala europeana 2007. Sibiu Travel Guide este primul ghid complet al orasului si cuprinde si calendarul evenimentelor culturale. Ghidul este editat de Editura House of Guides, in patru limbi, romana, engleza, franceza, germana, intr-un tiraj initial de 20.000 de exemplare. In tara, ghidul va putea fi procurat din retele de hoteluri, librarii, chioscuri de ziare si carte, muzee, targuri si expozitii si prin comenzi online. In Europa, acesta va fi disponibil operatorilor din turism in cadrul manifestarilor de profil si la cerere. Standul Romaniei la Targul de Turism de la Berlin va gazdui expozitia Sibiu. Tanar din 1191 si proiectii video despre Capitala Culturala. De asemenea, la stand, va functiona un infodesk, unde vor fi prezentate ofertele concrete ale agentiilor de turism din Sibiu si materiale informative tiparite si materiale de promovare. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Curierul National [07.03.2007] Vacantele in extrasezon sunt tot mai cautate de catre turistii romani, deoarece in aceasta perioada agentiile de turism si operatorii hotelieri scad preturile. Conform datelor publicate de Banca Nationala, in 2006 cheltuielile romanilor pentru vacantele in strainatate au atins un maxim istoric de 127 milioane EUR in luna septembrie si o medie de 90 milioane EUR in lunile de vara. Totodata, turistii romanii au inceput sa practice tot des turismul de shopping, printre destinatiile cele mai cautate numarandu-se capitalele europene iar lunile cele mai profitabile pentru turismul de shopping coincid cu cele in care marile centre comerciale practica reduceri. In 2006 cele mai cautate destinatii de catre romani au fost Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, Franta, Egipt, Malta si Dubai. Jucatorii din industria turistica au declarat ca turistul roman alege sa-si petreaca din ce in ce mai mult vacantele in strainatate, mai ales datorita faptului ca Romania nu ofera o piata a serviciilor de profil suficient de dezvoltata si de competitiva. In pofida cresterii incasarilor din turism, balanta valutara din turism a trecut din nou pe minus in 2006, dupa plusul de peste 100 milioane EUR in 2005. Aceasta scadere se datoreaza calatoriilor in strainatate al romanilor, care au cheltuit pentru vacantele peste hotare cu 38% mai mult decat in 2005. In 2006, intrarile de valuta din turism au depasit in premiera 1 miliard EUR, in crestere cu 21% fata de 2005. Jucatorii din industria turistica apreciaza ca cea mai mare pondere in aceasta suma o reprezinta turismul de afaceri, care a avut un aport de aproximativ 65% in incasarile din turism la nivel national. Sosirile turistilor straini in Romania pe calea transportului cu avionul au crescut cu 22% in 2006. Potrivit unui studiu realizat de Consiliul Mondial de Calatorii si Turism, turismul a contribuit in 2006 cu 4,8% la Produsul Intern Brut al Romaniei, PIB, valoare care ar putea ajunge la 6,9% in urmatorii 10 ani. Purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, ANAT, Traian Badulescu, estimeaza ca in acest an sumele aportate la turism de catre straini vor depasi cu aproximativ 5% sumele pe care romanii le vor cheltui pe excursii in afara tarii, ceea ce inseamna ca balanta va reveni la o valoare usor pozitiva. Cresterea industriei turistice din Romania a impulsionat si piata transportului aerian, care a inregistrat in 2006 o crestere cu aproximativ 20%, conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica. Numarul de pasageri transportati in si dinspre Romania de operatorii aerieni de curse regulate au ajuns la 3,4 milioane, in crestere cu 8% fata de anul trecut, potrivit informatiilor IATA Romania. Totodata, numarul companiilor aeriene de linie regulata interesate de piata locala este in crestere, in medie cu 7 linii aeriene pe an. De asemenea, si pe piata aeriana de low-cost s-au inregistrat cresteri, atat in ceea ce priveste numarul de pasageri, cat si numarul de operatori. Blue Air, si-a dublat anul trecut vanzarile pana la 47 milioane EUR iar operatorul ungar Wizz Air a patruns pe piata aeriana din Romania. Companiile Blue Air, Sky Europe sau MyAir au crescut anul trecut numarul de curse saptamanale, introducand noi destinatii si si-au marit frecventa pe anumite rute. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [06.03.2007] Nenascutul Master Plan, fata-n fata cu nemultumitul Premier! Master Plan - criticat de Primul ministru inca inainte de a se elabora - Lipsesc ideile participantilor - De ce s-or fi intalnit? - Enigmele ministrului Radu Berceanu - E usor sa critici fara sa spui nimic si foarte greu sa construiesti! Inainte cu o ora de
inceperea primei sedinte a Comitetului de Evaluare a Master Planului pentru
Dezvoltarea Turismului Romanesc, ce va fi realizat de Autoritatea Nationala
pentru Turism in colaborare cu Organizatia Mondiala a Turismului, discutam
cu reputatul expert german, domnul Winfried Hildebrandt,
in linistea somptuasei sali „Nicolae Iorga”, goala in acele
momente, in asteptarea celebritatilor si mai exact a diriguitorilor turismului
autohton si chiar mondial. Victor Radulescu -
Saptamana turistica MASTER
PLAN Romania Targul de Turism Bucuresti (Bucharest Tourism Fair) - editia I - se desfasoara in perioada 04-06 Mai 2007, in Parcul Izvor si este organizat de ANAT - Bucuresti si Interpress Turism, in colaborare cu Primaria Municipiului Bucuresti. Informatii privind organizarea acestui targ, formularele de inscriere si regulamentul de participare pot fi gasite pe site-ul acestei manifestari: www.targturismbucuresti.ro Tarif intrare public:
5 lei "Alegeti-va agentul de Turism!" Stimati locuitori ai Bucurestiului, Dupa cum spunea Domnul Primar General, Adriean Videanu "Plecati din Bucuresti in lunile iulie si august, pentru ca orasul va fi un santier", ne-am gandit sa va dam o mana de ajutor, si sa va prezentam toate variantele de petrecere a unei vacante adevarate! In Bucuresti functioneaza peste 300 de agentii de turism. Fiecare are o oferta, fiecare doreste sa aiba grija de Dumneavoastra. Dupa cum exista medicul de familie sau avocatul familiei, tot asa, trebuie sa existe si un agent de turism personal, care sa va cunoasca pretentiile, gusturile, posibilitatile, sa va indrume si sa va consilieze, sa fiti fericit si odihnit cand va intoarceti din vacanta ! Avem o tara, o Europa, o lume ! Sa le cunoastem la Targul de Turism Bucuresti ! dr. Alin BURCEA Sursa: InfoTravelRomania SNOWMOBILE
In luna martie Tarom reduce pretul biletelor cu 15% Compania aeriana Tarom va reduce cu 15% pretul biletelor pentru destinatiile interne si externe, pentru calatoriile care au ca data de plecare 1 si 8 martie. Promotia speciala de Martisor este valabila incepand cu data de 8 februarie si nu se aplica pentru tarifele la biletele speciale cuprinse in oferta de Ziua Indragostitilor si Dragobete. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Gardianul, Gandul, Ziua [09.02.2007]
Transylvania
Tourism Fair - Brasov 12-15 aprilie 2007 Targul se adreseaza agentiilor de turism si touroperatorilor, autoritatilor si asociatiilor profesionale din turism, statiunilor turistice, complexelor balneare, hotelurilor si companiilor hoteliere, pensiunilor, cabanelor, campingurilor, editurilor si publicatiilor de turism. Speram ca agentiile de turism membre A.N.A.T. sa fie prezente in numar cat mai mare la cel mai important eveniment regional din domeniul turismului! Plasarea Targului in zona centrala –”Poarta Schei”- si in perioada in care se desfasoara festivitatile legate de Zilele Brasovului, sunt atuuri pentru o reusita deplina ! Taxa de participare este de 150 EUR/expozant, la care se adauga un tarif de 50 EUR/mp (standuri de 6 mp, respectiv 8 mp, conform organigramei). In cazul in care doriti sa participati cu un stand personalizat, veti plati un tarif de 30 eur/mp la care se adauga 70 EUR, taxa racordare parte electrica. Preturile nu includ TVA. Pentru agentiile de turism membre A.N.A.T. taxa de participare este de 100 EUR si se ofera un discount de 50% pentru chirie spatiu. Alocarea standurilor se va face in ordinea inscrierilor transmise la Patronatul A.N.A.T. – Regiunea Centru. Evenimentul va beneficia de o mediatizare corespunzatoare (presa scrisa si televiziune) iar pe parcursul evenimentului se vor organiza o serie de concerte, spectacole, concursuri etc.. Asteptam confirmarea Dvs., in cel mai scurt timp, la tel/fax 0268 414488 / 416163 / 414172; 0368 444210 sau e-mail corporate@krontour.ro, persoana de contact Ioana Georgescu. Contractul de prestari servicii se va incheia direct cu Elga Expo, in calitate de organizator principal, persoana de contact Cristina Gheorghiu telefon 0723 203633, e-mail cristina.gheorghiu@elgaexpo.ro.
Sursa: PATRONATUL
ANAT Festival International de Film Turistic si Ecologic In perioada 16 iulie
2007 -19 iulie 2007 va avea loc la Campulung Muscel editia a XI-a a Festivalului
International de Film Turistic si Ecologic, Document.Art.2007. Date suplimentare
in www.documentart.ro
Stimati domni/doamne Primaria Orasului Statiune Busteni, impreuna cu Coca Cola HBC invita in data de 3 Februarie 2007 pe partia « Kalinderu », toti iubitorii zapezii si distractiei, pentru a petrece un Week-End de neuitat Va asteptam
Oferta de 60 milioane EUR pentru cumpararea Castelului Bran inaintata CJ Brasov a fost retrasa Pe data de 25 ianuarie, reprezentantul intereselor familiei de Habsburg in Romania, avocatul Corin Trandafir, a declarat ca nu a fost finalizata nici o tranzactie de vanzare a Castelului Bran, precizand doar ca a fost retrasa oferta de 60 milioane EUR inaintata Consiliului Judetean Brasov. Astfel, Corin Trandafir a infirmat declaratiile presedintelui CJ Brasov, Aristotel Cancescu, care a precizat ca a primit un fax de la Dominic de Habsburg prin care a fost instiintat ca oferta de vanzare a Castelului Bran nu mai este valabila deoarece castelul a fost vandut unei firme de peste ocean la o suma mult mai mare. Corin Trandafir a declarat ca oferta de vanzare a Castelului Bran inaintat CJ Brasov a fost retrasa deoarece proprietarii au constatat ca oferta facuta a fost gresit interpretata si, totodata, a precizat ca au fost receptionate mai multe oferte din strainatate de cumparare a Castelului Bran. Ofertele primite depasesc suma de 60 milioane EUR ceruta initial insa nu depasesc 100 milioane EUR. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro), Cotidianul, Curierul National, Wall-Street,
Realitatea Romaneasca, Evenimentul Zilei, [26.01.2007] In perioada 15 februarie-1 mai se va desfasura programul "O saptamana de refacere in statiunile balneare", prin care turistii romani care doresc sa petreaca o saptamana intr-o statiune balneara pot cumpara bilete mai ieftine. Un sejur de 6 nopti la un hotel de 1 stea, cu mic dejun inclus si doua proceduri medicale pe zi, costa 200 RON, la hotelurile de 2 stele costa 270 RON si la hotelurile de 3 stele costa 330 RON. Tarifele includ TVA si un comision de 10% pentru agentiile de turism vanzatoare. Presedintele Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania, OPTBR, Nicolae Radulescu, a declarat ca pana in prezent s-au inscris in program hoteluri din 20 de statiuni balneo, cele mai cunoscute fiind Baile Felix, Govora, Sovata sau Vatra Dornei. Promotorii programului estimeaza un numar de aproximativ 15.000 de turisti care vor cumpara acest pachet de servicii. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [25.01.2006] Compania aeriana low-cost Blue Air estimeaza ca in acest an ar putea pierde 5% din cota de piata din cauza concurentei ajungand la 65% si estimeaza ca va inregistra o cifra de afaceri de 80,5 milioane EUR. In 2006 compania a atins cifra de afaceri estimata de 47 milioane EUR, aproximativ dubla fata de 2005 si si-a dublat numarul de curse saptamanale internationale, ajungand la 41 de curse. Cresterea prognozata pentru acest an se va datora pe fondul introducerii de noi destinatii, ajungand la aproximativ 70 curse pe saptamana, precum si pe baza cresterii pietei low-cost, a declarat Gheorghe Racaru, directorul companiei. In acest an piata de low-cost s-ar putea dubla, ajungand la peste 125 milioane EUR. Printre destinatiile care vor fi introduse de Blue Air in acest an se numara Stuttgart-Germania, Lisabona-Portugalia, Londra-Anglia, Zurich-Elvetia, Grecia si Larnaca-Cipru. Deasemenea, compania aeriana intentioneaza sa deschida noi puncte de vanzare Blue Air, atat in Romania, dar in special in tarile Uniunii Europene, precum si in departamentul propriu de handling. In 2006 Blue Air a transportat 400.000 de pasageri, MyAir a transportat 220.000 de pasageri, Sky Europe a transportat aproximativ 40.000 de pasageri iar Wizz Air a transportat 20.000 de pasageri in primele sase luni de operare. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Ziarul Financiar (www.zf.ro) [26.01.2007]
Peste
doi ani, romanii scapa de vizele pentru SUA 26 ianuarie 2007 O propunere in acest sens, destinata aliatilor SUA in razboiul impotriva terorismului, a fost inaintata Congresului. Daca propunerea este aprobata, programul va presupune adoptarea catorva masuri de securitate in plus, dar in cele din urma va oferi cetatenilor acestor tari posibilitatea de a calatori fara viza in Statele Unite. In noiembrie anul trecut, presedintele George W. Bush a promis ca va discuta cu Congresul american problema vizelor impuse statelor din Europa de Est. 'Vreau sa contribui la realizarea unei foi de parcurs, astfel incat problema sa se rezolve', declara presedintele Bush si in vara anului trecut, dupa intalnirea cu presedintele Traian Basescu. Sursa: www.newz.ro
- Gardianul | Autor: Luminita Bogdan
Comunicat
de presa Tinerii din comuna brasoveana Prejmer reinvie traditiile sasesti vechi de sute de ani Locuitorii comunei
Prejmer va invita in zilele de 9 si 10 februarie 2007 la Fasching –
Festivalul Clatitelor. Daca in prezent evenimentul
constituie un bun prilej pentru reunirea comunitatii, in trecut simbolul
lui era acela de triumf al luminii asupra intunericului, de prevestire
a soarelui primaverii si alungare a iernii. Festivalul Clatitelor este organizat de Primaria comunei Prejmer, impreuna cu Centrul Judetean pentru Promovarea si Conservarea Culturii Traditionale Brasov, ANTREC, Asociatia de Dezvoltare Rurala Durabila Eurorural Prejmer si cu sprijinul USAID (prin Romania Agribusiness Development Project). Va asteptam sa ne
bucuram impreuna de aceasta sarbatoare.
Program Carnaval 9 -10 februarie 2007 Vineri,
9 februarie 2007 Sambata,
10 februarie 2007 Centrul Comunei Prejmer Restaurantul Popas
Caprioara (DN11 Brasov - Sfantu Gheorghe km13 + 400 m) Incepand cu data de 17 ianuarie Castelul Bran, Muzeul Taranului Roman din Bucuresti si Muzeul Carpatilor Rasariteni din Sfantu Gheorghe au fost numite, printr-o hotarare adoptata de Guvern, muzee nationale, titulatura reprezentand recunoasterea pe plan national si international a valorii culturale deosebite a patrimoniului detinut de cele trei muzee. Potrivit Executivului, muzeele de importanta nationala sunt muzee care detin in patrimoniul lor bunuri de valoare exceptionala, semnificative in plan national pentru istorie, arheologie, etnologie, arta, arhivistica, stiinta, tehnica, literatura, cinematografie, numismatica, filatelie, heraldica, bibliofilie, cartografie si epigrafie. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Realitatea Romaneasca, Curierul National, Cronica Romana [18.01.2007] Criza din turismul romanesc a determinat ANT sa impuna noi termeni pentru clasificarea hotelurilor. Astfel, personalul calificat devine o cerinta obligatorie in clasificarea unitatilor insa problema principala este ca majoritatea persoanelor calificate in acest domeniu pleaca sa lucreze in strainatate. Se doreste o crestere a calitatii serviciilor insa operatorii au declarat ca practica ar putea invinge teoria in ceea ce priveste angajarea in acest domeniu a personalului calificat, mai ales in unitatile cu activitate sezoniera, precum litoralul. Presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, Mihaela Barbuletiu, a declarat ca scopul actualizarii normelor de clasificare este acela de a tine pasul cu evolutia nevoilor turistilor si a agentilor economici care activeaza in domeniul turismului. In noile conditii de clasificare se stipuleaza ca personalul va fi calificat cu certificat de calificare profesionala sau certificat de competenta profesionala obtinut potrivit legislatiei de formare profesionala a adultilor, O.G. nr.129/2000. O noutate o va reprezenta obligativitatea ca in fiecare hotel sa existe cel putin o camera pentru persoanele cu dizabilitati fizice. Totodata, va fi obligatoriu ca si camerele hotelurilor de 2 stele sa fie dotate cu televizor iar noptierele vor putea fi inlocuite cu obiecte de mobilier cu functiuni similare. Garajul va fi obligatoriu pentru hotelurile noi sau la cele care isi maresc capacitatea cu cel putin 20 de camere. Sursa: www.5starcomfort.ro
- Cotidianul [19.01.2006]
Viteza de vis cu trenul spre mare De
anul viitor, trenurile vor circula spre Marea Neagra cu 160 km/ora. Jozsef Varadi, CEO Wizz Air, a declarat ca pana la sfarsitul acestui an intentioneaza sa ajunga la o cota de piata de 15% in Romania iar pana in vara anului 2008 intentioneaza sa devina lideri pe piata de low-cost. De asemenea, estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 30-40 milioane EUR. In iulie 2006 compania aeriana a lansat o cursa pe ruta Targu-Mures - Budapesta iar din 15 ianuarie a introdus alte 5 curse noi din Bucuresti spre Roma, Budapesta, Londra-Lutton, Dortmund si Barcelona si din Targu-Mures spre Roma si Barcelona. Pana la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, o companie aeriana avea voie sa opereze zboruri doar dinspre sau spre tara de origine, insa o data cu reglementarea open sky companiile au voie sa opereze spre oricare dintre tarile din Uniunea europeana. Jozsef Varadi a declarat ca de la intrarea pe piata aeriana romaneasca si pana in prezent compania a inregistrat 20.000 de clienti pentru cursele din Targu-Mures iar pentru cursele din acest an au fost vandute deja 60.000 bilete. Pentru 2008 compania si-a propus dublarea numarului de zboruri operate in Romania, fiind luata in calcul si posibilitatea de a opera zboruri din Arad. Incepand din luna mai a acestui an, compania va deschide cea de-a sasea baza operationala in cadrul Aeroportului International Baneasa Aurel Vlaicu. Wizz Air mai detine baze operationale in Varsovia, Katowice si Gdansk din Polonia, Budapesta in Ungaria si Sofia in Bulgaria. In 2006 Wizz Air a
transportat pe plan international 3 milioane de pasageri iar in 2007 intentioneaza
sa ajunga la 4,5 milioane de persoane.
Romania si Bulgaria devin tinte pentru companiile aeriene low-cost din Europa Compania maghiara low-cost Wizz Air va lansa primul zbor al companiei pe relatia Bucuresti - Londra pe 15 ianuarie, prefigurand cresterea numarului de curse efectuate de companiile aeriene de acest fel catre Romania si Bulgaria dupa aderare, potrivit ziarului Financial Times, consultat de Rompres. Pretul unei calatorii va fi de circa 150 de euro, inclusiv taxele de aeroport, cu circa 90 de euro mai putin decat compania cu servicii all-inclusive British Airways. Romania si Bulgaria intra astfel intr-o piata concurentiala a transportului aerian care este de asteptat sa cunoasca aceeasi dezvoltare intalnita in Ungaria, Polonia si tarile baltice, dupa aderarea acestor tari la Uniunea Europeana in 2004, odata cu scaderea considerabila a preturilor. Wizz Air, care a venit
in Romania in vara anului 2006 operand pe ruta Targu Mures - Budapesta,
si-a extins numarul destinatiilor la sase: Barcelona, Roma, Milano, Londra,
Dortmund si Budapesta, operate de pe trei Aeroporturi: Targu Mures, Arad
si Henri Coanda din Bucuresti. Si alte companii low-cost si-au anuntat intentia de a intra pe piata romaneasca din 2007: Ryanair din Irlanda, GermanWings si Easyjet din Marea Britanie, mai ales ca de la 1 ianuarie orice companie autorizata in UE poate sa zboare fara probleme si in Romania. Aeroportul Baneasa din Bucuresti, gazda predilecta pentru companiile low-cost, asteapta o crestere cu 50 la suta a traficului, pana la un milion de pasageri in 2007. Pe de alta parte, si turismul romanesc ar putea profita de aderare. Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, Gheorghe Fodoreanu, estimand o dublare a numarului de turisti straini care vor vizita Romania in 2007. Sursa: www.bloombiz.ro/
Rompres
Wizz
Air ofera bilete gratuite pasagerilor neonorati de catre SkyEurope
Data publicarii: 03 ianuarie 2007 ora 19:40 |
  back to top |
|